جاهای دیدنی کرج | جاذبه‌هایی تماشایی+ عکس و آدرس

کرج از شهرهای کوهپایه‌ای و نزدیک به تهران است و آب‌وهوای خوبی دارد. به همین خاطر خیلی از تهرانی‌ها و گردشگرها در فصل‌های مختلف به کرج می‌روند. تا آنجا که رفتید، خوب است سری هم به جاهای دیدنی کرج بزنید. در طبیعت زیبایش گشت‌وگذار کنید و به بازدید از بناهای تاریخی‌اش بروید. اگر در شهرهای دورتر زندگی می‌کنید، با خرید بلیط هواپیما کرج خودتان را این شهر برسانید. می‌توانید به سایت ره بال آسمان نگاهی بیندازید تا لیست پروازها را ببینید.

بام کرج

به کوهپایه عظیمیه کرج، بام کرج می‌گویند. این بام، مثل بام تهران پلکانی دارد که شما را به انتهای مسیر می‌رساند؛ اما از نظر محوطه و امکانات رفاهی شبیه بام تهران نیست؛ پس اگر دلتان می‌خواهد از آن دیدن کنید، حتماً لوازم ضروری را با خودتان ببرید. اگر اهل دیدن مناظری جذابتر از آنچه هستید که برایتان تدارک دیده‌اند؛ پس باید پایتان را از مسیر پلکانی فراتر بگذارید؛ اما یادتان باشد سنگ‌ها در این بخش صیقلی هستند و اگر باران هم ببارد کارتان حسابی سخت می‌شود. این بام از جذاب‌ترین جاهای دیدنی کرج است.

مسیر این بام از «میدان کوهپایه» با مجسمه‌هایی که نمادی از کوه‌نوردهای بسیجی است، شروع می‌شود. در همان ابتدای مسیر تابلوهایی برای تشویق گردشگرها به حفظ محیط زیست نصب کرده‌اند. حالا اگر زمانی که شما رفتید، این تابلوها نبود هم ما برای حفظ طبیعت به شما اعتماد داریم.

آدرس: استان البرز، شهر کرج، انتهای بلوار طالقانی شمالی

باغ پرندگان

باغ پرندگان کرج را در سال 1389 در شهرستان چهارباغ تأسیس کردند. این باغ از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی کرج است. در این باغ می‌توانید از گونه‌های مختلف پرندگان، حتی پرندگان نادر دیدن کنید. 2500گونه پرنده از 65 کشور جهان هم شما را شگفت‌زده می‌کند و هم کودکان را سر ذوق می‌آورد.

آدرس:استان البرز، اتوبان کرج_قزوین، خروجی کردان، شهر چهارباغ، نبش گلستان پنجم.
شماره تماس:02644562525
ساعت بازدید:از 9 تا 20 به جز روزهای تعطیل
قیمت بلیط:10 هزارتومن و برای کودکان زیر 3 یا 4 سال رایگان

باغ فاتح

در بین جاذبه های گردشگری کرج، باغ فاتح جایگاه ویژه‌ای دارد. این باغ در منطقه جهانشهر کرج است. محلی‌ها از این پارک برای ورزش و پیاده‌روی استفاده می‌کنند. زمین‌های تنیس این باغ هم دلیلی برای محبوب‌بودن آن است. حتی اگر عاشق بازی‌های گروهی هستید، این پارک زمین بازی والیبال و بسکتبال هم دارد. دسترسی این باغ به رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها هم عالی است. به همین خاطر یکی از بهترین جاهای دیدنی کرج است. بعد از پیاده‌روی بین درخت‌های زیبا و مناظر چشمگیر این باغ می‌توانید خودتان را به غذا یا نوشیدنی مهمان کنید. این پارک برای خانواده‌ها کاملاً مناسب است. باغ فاتح ویژگی‌های جذاب دیگری مثل امکانات رفاهی، کلبه کتاب و امکانات ورزشی دارد. این باغ برای عکاسی‌هایتان سوژه خوبی می‌شود.

آدرس: استان البرز، شهر کرج، جهانشهر، بلوار جمهوری، بالاتر از میدان سپاه.

پارک چمران

پارک چمران از اواسط بلوار سرسبز شروع می‌شود و تا تپه‌های کلاک و ورودی جاده چالوس ادامه دارد. رودخانه کرج از میان این پارک می‌گذرد و منظرهای زیبا خلق می‌کند. اگر به راهنمای سفر کرج نگاهی بیندازید، بی‌تردید اسم پارک چمران را در لیست مکان های دیدنی می‌بینید. این پارک 40هکتاری شهربازی هم دارد. باغ گل این مجموعه هم با 300 گونه گیاهی از جاذبه‌های دیدنی پارک چمران است. اگر فصل بهار به این پارک بروید، زیبایی جشنواره لاله‌ها غافلگیرتان می‌کند. فرش گلی در وسط پارک وجود دارد که توجه همه را به خودش جلب می‌کند. خوب است کمی در این باغ گشت‌وگذار کنید و از زیبایی‌هایش عکسی بگیرید. باغ گل در این پارک امکانات متنوعی دارد؛ مثلاً آمفی تئاتر روباز، قفس پرندگان، آلاچیق، کلکسیون رز، آبشار و کافی‌شاپ.

آدرس:استان البرز، شهر کرج، میدان امام حسین(ع).
شماره تماس:02632238607
ساعت بازدید از شهربازی:از ساعت 17 تا نیمه‌شب.

روستای شهرستانک

شهرستانک روستایی خوش‌آب‌وهوا در دل جاده پرپیچ‌وخم چالوس است زیبایی این روستا حتی چشم ناصرالدین‌شاه را هم گرفته بود، طوری که در این روستا برای خودش کاخی ساخت. بعد از رفتن به روستای شهرستانک، سری هم به جاذبه های گرشگری‌ آن بزنید. این روستا، چشم‌انداز شگفت‌انگیزی به دامنه کوه دارد. کافی است در پاییز، مهمان این روستا بشوید تا قابی تماشایی از رنگ‌های گرم را ببینید. چشم‌چشمه پرآب شهرستانک هم از دیدنی‌های زیبای این روستاست. این روستا باغ‌های زیادی دارد که ملک شخصی هستند؛ پس لطفاً این را رعایت کنید و برای چیدن میوه‌ها بدون اجازه وارد باغ‌ها نشوید. مردم شهرستانک به‌خاطر این کارها بسیار خسارت دیده‌اند و این کار ناراحتشان می‌کند.

آدرس: استان البرز، 45کیلومتری شمال غربی کرج.

پارک جنگلی جهان نما

این بوستان 1400هکتاری یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های کرج است. درخت‌های تنومند، گل‌کاری چشم‌نواز و دریاچه بزرگ میانه پارک، حتماً شما را برای قدم‌زدن در آن ترغیب می‌کند. وسط دریاچه این پارک جزیرهای مصنوعی هم ساخته‌اند تا زیبایی آن را چندبرابر کنند. پارک جنگلی جهان نما از جاهای دیدنی اطراف کرج است که می‌توانید تعطیلات آخر هفته را در آنجا بگذرانید. این پارک وسایل بازی برای کودکان و نوجوانان و مسیر دوچرخه‌سواری هم دارد. اگر با خودروی شخصی می‌روید در اطراف این پارک، پارکینگ‌های خوبی هم هست تا خیالتان راحت باشد.

آدرس: استان البرز، کرج، آزادراه تهران_کرج.

روستای کردان

عکس روستای کردان

شاید روستای کردان را با ویلاها و تالارهایش بشناسید؛ اما قدمت تاریخی این منطقه به قرن شش ه.ق برمی‌گردد. روستای کردان از جاهای دیدنی اطراف کرج است. این منطقه در جنگ ایران و عراق هم پناهگاه محبوب تهرانی‌ها بود. این روستا بعدها با مشاغلی مثل ریسندگی، بافندگی، کارتن‌سازی، مرغداری و آلومینیوم‌سازی رونق گرفت. روستای کردان، هم جاذبه‌های طبیعی و هم جاذبه های گردشگری دارد. اگر گذرتان به آن افتاد حتماً به ویلا قلعه نزدیک اغشت و برج مقبره هم سری بزنید. در این روستا می‌توانید از امکانات کوهنوردی و پاراگلایدر سواری هم استفاده کنید.

آدرس: استان البرز، 17کیلومتری کرج، کوهسار.

غار یخ مراد

غار یخ مراد در منطقه گچسر در استان البرز است. سنگ بزرگی با فسیلی روی آن در جلوی در غار است که به دوره کاردینا؛ یعنی حدود 50 میلیون سال پیش برمی‌گردد؛ اما بعضی‌ها هم عمر این غار را 70 تا 230 میلیون سال می‌دانند. چون این غار برای محلی‌ها مقدس است به آن غار یخ مراد می‌گویند. آن‌ها فکر می‌کنند یخ حوض انتهایی غار خاصیت شفابخشی دارد. بعضی‌ها هم معتقدند هرکسی این یخ را بخورد به مرادش می‌رسد. این غار از جالب‌ترین جاهای دیدنی کرج است. در این غار یک آبشار و برکه یخ‌زده و سه تالار وجود دارد که تالار اول، تالار قندیل‌هاست. غار یخ مراد غاری چهارطبقه است که هر طبقه ارتفاعی 30متری دارد.

آدرس: استان البرز، شهر کرج، جاده چالوس، گچسر، نرسیده به خروجی دیزین، روستای کهنه ده.

روستای واریان

استان البرز دو بخش دارد. یکی از بخش‌ها «آسارا» و دیگری «مرکزی» است. آسارا سه دهستان به اسم‌های آدران، آسارا و نسا دارد که روستای واریان در دهستان آدران است. این روستا در بستر دریاچه سد است و برای رسیدن به آن باید روی سد کرج قایق‌سواری کنید. تصورش را کنید. قایق‌سواری از روی سد چقدر جالب می‌شود؛ اما بد نیست بدانید هرکسی اجازه ورود به این روستا را ندارد. برای اجازه باید یکی از ویژگی‌های زیر را داشته باشید.

  • مهمان یکی از اهالی این روستا باشید.
  • خودتان ملکی در روستا داشته باشید.
  • با هماهنگی قبلی اجازه ورود گرفته باشید.
معمولاً تورها این اجازه را می‌گیرند و نیازی نیست خودتان را به دردسر بیندازید. برای بازدید از این روستا، با یکی از تورها همراه بشوید و از طبیعت دیدنی‌اش لذت ببرید.
آدرس: استان البرز، جاده گچسر_طالقان.

روستای برغان

روستای برغان در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز است و دو رود سنج و شاهرود هم از این روستا می‌گذرند. این روستا در مسیر روستای کردان است و به همین خاطر هم گردشگری در آن رونق گرفت. مناظر زیبا و طبیعت بکر آن در هر فصلی زیبایی‌های خودش را دارد. خانه‌های این روستا را با خشت‌وگل، سنگ و چوب ساخته‌اند. این خانه‌ها معمولاً دو طبقه هستند و زیرشان هم طویله است؛ البته در این سال‌ها، ویلاهایی در این روستا ساخته‌اند که معماری طبیعی روستا را به هم ریخته است. به روستای برغان که سر زدید یادتان نرود که آلوی برغان و بستنی گَله آن را حتماً امتحان کنید.

آدرس: استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ، منطقه چندار، دهستان برغان، روستای برغان.

آبشار هفت چشمه

تصویری از آبشار هفت چشمه چالوس

آبشار هفت چشمه بلندایی 90متری دارد و از بلندترین آبشارهای ایران است. آبشار اصلی که در انتهای مسیر و در بالادست رود ارنگه است برای خودش اسمی جدا دارد. بومی‌ها آن را به اسم «آدران» را می‌شناسند؛ اما در مسیر رسیدن به آدران هفت چشمه و آبشار کوچک 5 تا 7متری زیبا هم هست. شاید آن‌ها را با اسم «آبشارهای هفت قلو» هم بشناسند. به همین خاطر است که به آدران آبشار هفت‌چشمه هم می‌گویند.

آبشار هفت چشمه از زیباترین جاهای دیدنی کرج است. بهتر است تنها به این آبشار سفر نکنید و حتماً کفش مناسب کوهنوردی بپوشید. مسیر رسیدن به این آبشار ناهموار و لغزنده است؛ پس بهتر است کودکان و سالمندان در جایی امن‌تر منتظرتان بمانند. اجازه کمپ‌کردن در اطراف این آبشار را هم دارید؛ پس خیالتان راحت باشد.

آدرس: استان البرز، کیلومتر 17 جاده‌ی کرج – چالوس، نزدیکی روستای ارنگه.

آبشار سپهسالار

رودخانه آسارا از پرآب‌ترین رودخانه‌های البرز است. این رود بعد از رسیدن به پرتگاه، آبشاری زیبا می‌شود که به آن «آبشار سپهسالار» می‌گویند. اگر شناگر ماهری هستید، می‌توانید در پایین‌دست این آبشار تنی به آب بزنید. این آبشار از زیباترین جاذبه های گردشگری کرج است. به بازدید از آبشار که رفتید، عکاسی از طبیعت زیبایش را فراموش نکنید. یادتان نرود که این آبشار هم، مسیری ناهموار دارد و مناسب سالمندان و کودکان نیست.

آدرس: استان البرز، 45کیلومتری جاده کرج_چالوس.

آبشار چاران

در بین جاهای دیدنی کرج، آبشار چاران بسیار تماشایی است. رودخانه پرآبی از روستای چاران می‌گذرد که در پستی‌بلندی مسیر به آبشار چاران تبدیل می‌شود. این آبشار در کنار سد امیرکبیر است. شکل پلکانی آبشار چاران و سرسبزی اطرافش، روحتان را تازه می‌کند. چشم‌انداز آبشار چاران از جذاب‌ترین مکان های دیدنی کرج است. یادتان نرود که برای رسیدن به این آبشار زیبا مسیری یک‌ساعته در پیش دارید که باید آن را پیاده بروید؛ پس بهتر است کفش مناسب و تجهیزات لازم همراهتان باشد.

آدرس: استان البرز، شهر کرج، نزدیک سد امیرکبیر، ابتدای مسیر روستای خور، روستای چاران.

آبشار کندر

آبشار کندر کرج در روستایی به همین اسم است. برای رسیدن به این آبشار پیاده‌روی کوتاهی در پیش دارید؛ اما مسیر آن‌قدرها هم سخت نیست. آبشار کندر طبیعتی بسیار زیبا دارد و می‌توانید گونه‌های گیاهی مختلفی هم در مسیرتان ببیند. به همین خاطر در بین جاهای دیدنی کرج معروف است. صدای آب، هوای خوش این منطقه حس‌وحال خوبی را به شما می‌دهد. می‌توانید بعد از بازدید از این آبشار در نزدیک‌ترین اقامتگاه بوم‌گردی بمانید. هتل های کرج هم به‌خوبی از شما میزبانی می‌کنند. انتخابش با خودتان!

آدرس: استان البرز، جاده کرج_چالوس، روستای کندر.

دهکده پیست اسکی دیزین

شاید تعجب کرده باشید که چرا یکی جاذبه های گردشگری تهران را اینجا برایتان آورده‌ایم؛ اما دلیل خوبی برای این انتخاب هست. راحت‌ترین مسیر دسترسی به پیست اسکی دیزین از جاده کرج به چالوس است؛ پس احتمالاً آوردنش در این دسته‌بندی کار درستی است. اگر بخواهید چندروزی هوایی تازه کنید یا اگر دلتان بخواهد اسکی یاد بگیرید، این دهکده مناسب‌ترین گزینه است. دهکده پیست اسکی دیزین 23 پیست اسکی، چهار تله‌کابین، دو تله سیژ و هفت تله اسکی دارد.

2 نظرات
  1. عاطی می گوید

    از کوه های رنگی البرز از خانه سنگی نگفتین

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز، حتماً در اولین‌فرصت درباره‌شون تحقیق می‌کنیم و می‌نویسیم.

نظرات بسته شده است.