دهکده گردشگری مزرعه قوها | اکولوژ دل‌انگیز در شمال ایران

2

هنوز برای سفری که ما را از دغدغه‌ها دور کند انتخاب خیلی‌هایمان شمال ایران است. دیدنی‌های این منطقه کم نیست و در این میان، آوازه جاهای دیدنی گیلان به گوش همه ما رسیده است. این بار به پایتخت چای، لاهیجان، می‌رویم و چند روزی را در دهکده گردشگری مزرعه قوها سپری می‌کنیم.

دهکده گردشگری مزرعه قوها کجاست؟

برای گذراندن تعطیلات در دهکده گردشگری مزرعه قوها لاهیجان، باید مهمان گیلانی‌ها شوید. در استان گیلان به سمت شهرستان لاهیجان برایند. در ۵کیلومتری مرکز این شهرستان به مزرعه قوها می‌رسید که شاید سرسبزترین دهکده های توریستی ایران است.

معرفی دهکده گردشگری مزرعه قوها

مزرعه قوها یکی از جاذبه‌های گردشگری کوه بیجار شهرستان لاهیجان است. سال 1398 بود که آقای محمدمهدی آهنی زاده و بانو مهناز دیوسالار این هتل سه ستاره را ساختند. آن‌ها برای ساخت این مجموعه  از مجموعه‌های گردشگری خارجی الهام گرفتند. این هتل، ۱۳سوییت دور برکه‌ای باصفا با ماهی‌های رنگارنگ دارد.

امکانات رفاهی دهکده گردشگری مزرعه قوها

این مجموعه پارکینگی بدون سقف دارد؛ پس نگران سفر با ماشین شخصی‌تان نباشید. این پارکینگ گنجایش 45 خودرو را دارد؛ پس اگر شانس گرفتن اتاق در این هتل را داشته باشید، ماشینتان هم اقامتگاه خودش را دارد. خیالتان از نظر امنیت هم راحت باشد؛ چون این پارکینگ نگهبان در شب و دوربین مداربسته هم دارد. در تمام مدت اقامت می‌توانید از اینترنت و وای‌فای رایگان استفاده کنید؛ پس رابطه‌تان با دوستان مجازی حفظ می‌شود. بد نیست گاهی هم برای خوردن غذاهای سنتی یا دمنوش، سری به رستوران و کافی‌شاپ این مجموعه بزنید.

برای خرید سوغاتی هم لازم نیست راه دوری بروید. در همین مجموعه فرروشگاه سوغاتی و صنایع دستی هست، کافی است در آن چرخی بزنید. اگر با ماشین شخصی سفر نکرده‌اید یا به هر دلیلی نمی‌خواهید از آن استفاده کنید، هتل تاکسی سرویس شبانه‌روزی دارد. اینجا فقط تفریح با شماست باقی خدمات خانه‌داری، خشکشویی و روم‌سرویس را خود هتل به عهده می‌گیرد.

دهکده گردشگری مزرعه قوها لاهیجان گلخانه زیبایی هم دارد که در آن گل‌های استوایی و بیابانی پرورش می‌دهند. برای ورزش و سرگرمی هم امکاناتی هست؛ مثلاً

  • سالن ماساژ و بدن‌سازی؛
  • مینی‌گلف؛
  • ماز؛
  • استخر ماهی‌درمانی؛
  • باشگاه تفریحی و ورزشی (تنیس، فوتبال، تخته نرد، بیلیارد، دارت و …).

در اکولوژ مزرعه قوها از امکانات رایگانی هم دارد؛ برای مثال، صبحانه چه به‌صورت بوفه و چه دیس رایگان است. اکولوژ به معنای همان بوم‌گردی است. استخر و ماهی‌درمانی هم در سانس‌های عمومی برایتان رایگان می‌شود. باشگاه، ماز و مینی‌گلف هم همین طور هستند. برای شرکت در تور مزرعه قوها هم نیاز نیست هزینه‌ای بپردازید.

تفریح در دهکده گردشگری مزرعه قوها

مرکز ماهی‌درمانی درست پشت رستوران است. در اتاقی بیست‌متری، شانزده صندلی را دور حوضی چیده‌اند. هر سانس نیم‌ساعت طول می‌کشد. سانس صبح‌ مخصوص خانم‌هاست و شب‌‌ها آقایان می‌توانند از حوض استفاده کنند. گوش‌دادن به موسیقی بی‌کلام ملایم و حرکت ماهی‌های کوچک اطراف پاهایتان تجربه آرامش‌بخشی خواهد بود.

یکی از جذاب‌ترین تفریح‌های این اقامتگاه بازی ماز (هزارتو) است. مسیر این ماز را شمشادها می‌سازند. قوانین بازی ساده است. باید به این مسیر تودرتو وارد شوید و مسیر درست را از لابه‌لای شمشادها پیدا کنید. اگر مسیرتان غلط باشد، به فرد نقاب‌دار بازی برمی‌خورید و از بازی حذف می‌شوید.

به گفته گردشگران یکی از بی‌نظیرترین گلخانه‌ها متعلق به دریاچه قو است. راهنمای این گلخانه اطلاعات مفیدی درباره ۱۵هزار گونه گیاهی این گلخانه به ما می‌دهد. برای احتیاط، به گیاهانی که نمی‌شناسید، دست نزنید. بعضی از آن‌ها سمی و بعضی کمیابند.

سوئیت‌ها و اتاق‌های اجاره‌ای

اکولوژ مزرعه قوها سیزده سوییت دارد. هفت سوییت آن تک‌خوابه است که تختی دونفره و تراسی رو به برکه دارند. پنج سوییت دیگر هم دوخوابه‌اند که در هر اتاق تختی دونفره گذاشته‌اند. در این اقامتگاه سوییتی سه‌خوابه‌ هم هست که دوتا از اتاق‌هایش تخت دونفره و دیگری دو تخت تک‌نفره دارد؛ درمجموع، این قامتگاه با ۴۵هزار مترمربع وسعت، می‌تواند از ۶۰ گردشگر میزبانی کند.

همه واحدها مبلمان، تلوزیون، اسپلیت، شوفاژ، صندوق امانات، مینی‌بار، توالت‌فرنگی و حمام اختصاصی دارد؛ اما سوییت سه‌خوابه توالت ایرانی دارد. هر سوییت آشپزخانه‌ای مستقل دارد که اگر اهل پخت‌وپز باشید، می‌توانید از آن استفاده کنید. در آشپزخانه هم اجاق‌گاز، ظروف، یخچال و چای‌ساز پیدا می‌شود. برای من یکی که چای‌ساز از نان شب واجب‌تر است.

جاهای دیدنی نزدیک به دهکده گردشگری مزرعه قوها لاهیجان

لاهیجان، عروس گیلان، شهری با قدمتی هفتصدساله است؛ جاهای دیدنی لاهیجان را در برنامه‌ریزی سفرتان بگنجانید تا سفرتان به‌یادماندنی‌تر شود؛ مثلاً از اینجا تا بام سبز لاهیجان، آرامگاه کاشف السلطنه و تالاب سوستان کمتر از ده دقیقه راه است. برای رسیدن به دریاچه کومله هم فقط نیم ساعت در راه خواهید بود.

بام سبز لاهیجان

بام سبز لاهیجان در حدود سه‌کیلومتری اکولوژ مزرعه قوها و درست بالای شیطان کوه است. حالا چرا بام سبز؟ چون وقتی در این منطقه بایستید، منظره‌ای از از شیطان‌کوه، استخر لاهیجان و مزارع چای دامنه کوهستان زیر پایتان است؛ به‌ویژه اگر این منظره را سوار بر تلکابین تماشا کنید.

تالاب سوستان

نمایی از تالاب سوستان

تالاب سوستان یکی از زیباترین تالاب های ایران است که نیلوفرهای آبی آن می‌توانند در قاب دوربینتان خوش بنشینند. این تالاب طبیعی نیست. حدود صد سال پیش بود که اهالی برای تأمین آب شالیزارهایشان آن را کَندند.

تالاب سوستان مناسب کمپینگ یا قایق‌رانی نیست؛ برای حفاظت از ماهی‌های بومی این منطقه هم بهتر است ماهی‌گیری را از لیست تفریحات این تالاب حذف کنیم.

آرامگاه کاشف السلطنه

تصویری از آرامگاه کاشف السلطنه لاهیجان

محمدمیرزا کاشف‌السلطنه یکی از مشروطه‌خواهان دوران قاجار و پهلوی بود. او اولین کسی بود که در ایران چای کاشت؛ پس او را بنیان‌گذار صنعت چای در ایران می‌نامند. در سال 1307، طبق وصیت خودش، جسد او را در بلندترین تپه‌ چای لاهیجان دفن کردند. در 1335 هم نمای بیرونی آرامگاهش را از سنگ تیشه‌ای به سبک معماری غربی طراحی کردند. این آرامگاه در 1371 مجدداً بازسازی شد و از آن به بعد به آن موزه چای هم می‌گویند.

مناطق دیدنی نزدیک به اوکولوژ مزرعه قوها به این چند جا محدود نمی‌شود. می‌توانید از جاهای دیدنی دیگری هم دیدن کنید، همه‌چیز به برنامه شما بستگی دارد.

  • آبشار شیطان کوه؛
  • لیلاکوه؛
  • تالاب امیرکلایه؛
  • مسجد اکبریه؛
  • پل خشتی؛
  • مسجد جامع لاهیجان؛
  • دریاچه کومله.

بهترین زمان سفر به دهکده گردشگری مزرعه قوها

شهرستان لاهیجان تابستان‌هایی گرم و مرطوب و زمستان‌هایی با بارش مکرر باران دارد. بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به دهکده گردشگری مزرعه قوها لاهیجان است. بهار این منطقه سرسبز و دوست‌داشتنی اما شلوغ است. اگر اهل پاییزگردی باشید، در خلوتی دل‌انگیز و میان جشن رنگ‌ها می‌توانید با آرامش به همه جا سر بزنید.

اطلاعات بازدید

  • ساعت رزرو 14 – ساعت خروج 12
  • کنسلی تا روز قبل از اقامت: برگرداندن 50 درصد هزینه
  • کنسلی کمتر از 24 ساعت مانده به اقامت: برگرداندن 30 درصد هزینه
  • کنسلی بسته به ایام مختلف سال ممکن است متفاوت باشد.
  • هزینه برای کودکان زیر 5 سال رایگان، برای 5 تا 10 سال نیم بهاست
  • پذیرش فقط با ارائه مدرک شناسایی امکان‌پذیر است.
  • ورود حیوانات خانگی هم به این مجموعه ممنوع است.
  • اطلاعات تماس: 01341214007 و 01341214008 و 01341216158 و 01341216159

مسیر دسترسی

به استان گیلان بروید. وقتی به شهرستان لاهیجان رسیدید، نشانی میدان کاشف السلطنه را بپرسید. از این میدان وارد خیابان سعدی شوید. این خیابان را ادامه بدهید تا به روستای کوبیجار برسید. انتهای کوچه شهید ستوده می‌توانید تابلو ورودی دهکده گردشگری مزرعه قوها لاهیجان را ببینید.

دقایق گذشته با ره بال آسمان به سفری به گیلان رفتیم و مهمان لاهیجانی‌ها در دهکده گردشگری مزرعه قو شدیم. در هوای مطبوع شمال چای لاهیجان نوشیدیم و به تماشای برکه نشستیم. در طبیعت سرسبز اطراف گشتی زدیم. غذاهای محلی را مزه کردیم و درنهایت، با چمدانی پر از سوغاتی راهی شهرمان شدیم. امیدواریم این دقایق برایتان مفید و لذت‌بخش بوده باشد. اگر اکولوژ مزرعه قو را برای تعطیلات پیش رو انتخاب کردید، ما را از یاد نبرید. تجربه‌تان را در کامنت‌ها برایمان بنویسید.

گیلان، شهرستان لاهیجان، میدان کاشف‌السلطنه، خیابان سعدی، روستای کوبیجار، انتهای کوچه شهید ستوده

این اقامتگاه سیزده سوییت دارد. . هفت سوییت تک‌خوابه با یک تخت دونفره و تراسی تراس رو به برکه.
پنج سوییت دوخوابه‌ دارد و در هر اتاق یک تخت دونفره
یک سوییت سه‌خوابه‌ با دو خواب با تخت دونفره و یکی با تخت تک‌نفره

پارکینگ، اینترنت رایگان، رستوران، کافی‌شاپ، فروشگاه، تاکسی، گلخانه و خشکشویی، سالن ماساژ و بدن‌سازی، مینی‌گلف، ماز، باشگاه تفریحی و ورزشی تنیس، فوتبال، آشپزخانه مستقل، اجاق‌گاز، ظروف، یخچال و چای‌ساز

بام سبز لاهیجان، تالاب سوستان، آرامگاه کاشف السلطنه، لیلاکوه، تالاب امیرکلایه، مسجد اکبریه، پل خشتی، مسجد جامع لاهیجان، دریاچه کومله.

اگر زودتر از 24 ساعت مانده به زمان تحویل اتاق، رزرو را کنسل کنید، 50درصد هزینه به شما برگردانده می‌شود. اگر هم دیرتر از 24 ساعت رزرو خود را پس بگیرید، 30درصد پول به شما برگردانده می‌شود؛ البته قوانین کنسلی ممکن است در ایام نوروز متفاوت باشد.

4.5/5 (2 نظر)
2 نظرات
  1. مرتضی رئوف می گوید

    بسیار زیبا و حیرت انگیز
    قیمت سوئیت ها چند است

    1. بانو تقیان می گوید

      مرتضی عزیز، ممنونیم بابت انرژی مثبتی که دادید.
      برای اطلاع از قیمت‌ها باید با خود مجموعه تماس بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.