سرزمین رویایی لی لی پوت تهران | تجربه مشاغل برای کوچولوها

3

همه ما از بچگی به شغل‌هایی علاقه‌‌مند بودیم و در خیالمان به آن فکر می‌کردیم و رؤیا می‌ساختیم؛ اما امروز کودکان در کنار رؤیاپردازی می‌توانند شغل دل‌خواهشان را تجربه کنند. دست کودکانتان را بگیرید و سری به سرزمین رویایی لی لی پوت بزنید. این شهر دوست‌داشتنی به رؤیاهای کودکانتان رنگ واقعیت می‌بخشد. در کنار سرگرمی استعدادهایشان هم شکوفا می‌شود.

فهرست مطالب

سرزمین رویایی لی لی پوت کجاست؟

برای بازدید از این شهر دیدنی باید به استان تهران بروید. موقعیت سرزمین لی لی پوت در خیابان 196 غربی و خیابان اردیبهشت است. می‌توانید نبش شهرداری منطقه چهار، آن را پیدا کنید.

معرفی سرزمین رویایی لی لی پوت

این پارک، اولین شهر مشاغل ایران است که آن را با هدف آموزش به کودکان ساخته‌اند. کودکان در این پارک با انواع شغل‌ها آشنا می‌شوند و آن‌ها را تجربه می‌کنند. این شهربازی دوطبقه از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شود. بعضی از بخش‌ها در فضای روباز و بعضی‌ها هم در فضای سربسته هستند؛ البته بخش‌های مختلف این پارک فقط به سرگرمی ختم نمی‌شود. امکانات خوب دیگری برای بخش‌های سلامت کودکان هم فراهم است. خانه‌های عروسکی، دیوارهای نقاشی‌شده و انواع مختلفی از وسایل بازی در این شهر دیدن دارد. شاید به همین خاطر است که اسم شهر را سرزمین رویایی گذاشته‌اند. کودکانتان می‌توانند در این شهر رنگارنگ چند ساعت را با شادی بگذرانند و لذت ببرند. تمام بخش‌ها، رده سنی ویژه‌ای دارد و بازی‌مناسب با سن آن‌‌ها را طراحی کرده‌اند. این مرکز از بهترین مجموعه‌های سرگرمی برای تفریح در تهران است.

برای آشنایی با سایر جاذبه‌ها و جاهای دیدنی تهران، روی لینک زیر کلیک کنید:

بخش های مختلف شهر مشاغل لی لی پوت

  • آتش نشانی

آتش‌نشان‌ها همیشه در ذهن کودکان نمادی از قهرمان‌ها هستند. به همین خاطر قرارگرفتن در نقش آتش‌نشان‌ها اعتماد‌به‌نفس کودکان را تقویت می‌کند. نمایی از خانه‌های آتش‌گرفته را در بخش آتش‌نشانی لی لی پوت ساخته‌اند. کودکان سعی می‌کنند با تجهیزات آتش‌نشانی این آتش را مهار کنند. آن‌ها یاد می‌گیرند تا در این شرایط آرامش خودشان را حفظ کنند. حس نوع‌دوستی و کمک به دیگران را تجربه می‌کنند. همچنین مفهومی از همکاری و کار گروهی در ذهنشان شکل می‌گیرد.

  • پزشکی و دندانپزشکی در سرزمین رویایی لی لی پوت

خیلی از کودکان از مراجعه به پزشک و رفتن به دندان‌پزشکی می‌ترسند. به همین خاطر در سرزمین رویایی لی لی پوت بخشی را مخصوص این شغل فراهم کرده‌اند. کودکان در بخش پزشکی، اهمیت سلامتی را درک می‌کنند و اصول بهداشتی را یاد می‌گیرند. تجربه کار با وسایل پزشک هم برای آن‌ها دلنشین است. آن‌ها مثل پزشکی مهربان برای مداوای مریضشان تلاش می‌کنند. بعد از این تجربه شیرین، ترس کودکان از مراجعه به دکتر یا دندان‌پزشکی کمتر می‌شود.

  • رانندگی و فرهنگ ترافیک در شهر مشاغل لی لی پوت

رانندگی از آن دست کارهایی است که بیشتر کودکانتان به آن علاقه‌مندند. کنار رانندگی، رعایت قوانین نقش مهمی در شکل‌گیری شهری قانونمند دارد. در سرزمین لی لی پوت، بخشی از نمای معابر شهری را شبیه‌سازی کرده‌ا‌ند. در این بخش کودکان با تابلوهای مهم راهنمایی‌و‌رانندگی آشنا می‌شوند. چراغ راهنمایی را یاد می‌گیرند و به رفت‌وآمد عابر پیاده توجه می‌کنند. یکی از بچه‌ها هم در نقش پلیس راهنمایی‌ورانندگی تلاش می‌کند تا قانون و نظم شهر را حفظ کند. بچه‌ها برای استفاده از ماشین‌ها باید ۴ساله یا بزرگ‌تر باشند. حداکثر سن برای این بازی هم 12 سال و حداکثر وزن مجاز بچه‌ها 30 کیلوگرم است.

  • خاله بازی در سرزمین رویایی لی لی پوت

خاله بازی در سرزمین رویایی لی لی پوت

بیشتر افراد این بازی را فقط مناسب دخترها می‌دانند؛ اما خاله‌بازی در واقع تجربه‌ای برای مدیریت خانه و خانواده است. در این بازی بچه‌‌ها حس مشارکت با اعضای خانواده را یاد می‌گیرند. کارهایشان را با یکدیگر تقسیم می‌کنند و وظیفه ویژه خودشان را پیدا می‌کنند. بخش‌هایی مثل آشپزخانه را در این فضا درست کرده‌اند که کودکان به‌راحتی بتوانند کارهای مربوط به آن را تجربه کنند.

  • فضای بازی برای نوپایان

فضای بازی برای نوپایان در سرزمین رویایی لی لی پوت

جالب است که بدانید در سرزمین رویایی لی لی پوت، فضایی برای کودکان خردسال هم طراحی کرده‌اند. اتاق بازی نوپایان، فضایی شاد و دل‌پذیر است که در بچه‌های خردسال جذب نقش‌وطرحش می‌شوند. وسایل بازی را مناسب سن بچه‌ها تهیه کرده‌اند و کف اتاق پوشش نرمی دارد تا به بچه‌ها آسیبی نرسد. بازی‌های فکری در این بخش ذهن بچه‌ها را پویاتر می‌کند. آن‌ها با مفهوم ساده‌ای از شکل‌ها آشنا می‌شوند. مربی‌ها هم حضور دارند و می‌توانید از آن‌ها کمک بخواهید. همراه با فرزندتان ساعتی را در این بخش بگذرانید و پابه‌پای آن‌ها از لحظه‌های خوش لذت ببرید.

  • آشپزی و شیرینی پزی در شهر مشاغل لی لی پوت

آشپزی و شیرینی‌پزی در سن کودکی تجربه‌ای دوست‌داشتنی برای بچه‌ها است. بیشتر بچه‌ها به خوردن شیرین علاقه دارند. به همین خاطر پروسه درست‌کردن شیرینی به اندازه خوردنش حس خوبی را به آن‌ها می‌دهد. آن‌ها در بخش شیرینی‌پذیری به‌شکل گروهی با هم فعالیت می‌کنند. کارهای گروهی روی روابط اجتماعی آن‌ها تأثیرگذار است و حس مسئولیت‌پذیری را درکودکان افزایش می‌دهد. مربی هم در کنارشان هست و در درست‌کردن شیرینی‌ها به بچه‌ها کمک می‌کند.

  • روپ ادونچر سرزمین رویایی لی لی پوت

تصویری از روپ ادونچر سرزمین رویایی لی لی پوت

روپ ادونچر یا پل معلق بخش هیجان‌انگیزی در پارک لی لی پوت است. مدل‌های مختلفی از این پل را در مجموعه ساخته‌اند. بچه‌ها باید روی طنابی مخصوص یا پل‌های متحرک راه برود و به آن طرف پل برسند. این وسیله کاملاً ایمن است و تجهیزاتی مثل کمربند دارد. مربی‌ها هم در پشت بچه‌ها حرکت می‌کنند و مراقبشان هستند. این بازی، قدرت تمرکز بچه‌ها را می‌سنجد. آن‌ها می‌توانند با این تجربه، ترس از ارتفاع را کنار بگذراند. بچه‌های بزرگ‌تر از ۵ سال می‌توانند از این بازی استفاده کنند.

  • صخره نوردی در شهر مشاغل لی لی پوت

همه ما به‌خوبی اهمیت ورزش‌کردن را می‌دانیم. ورزش از سن کودکی روی رشد بچه‌ها مؤثر است. در شهر لی لی پوت بخشی برای ورزش صخره‌نوردی مهیا کرده‌اند تا کودکان این بازی هیجان‌انگیز را تجربه کنند؛ البته خیالتان راحت باشد. تجهیزات و کلاه مناسب صخره‌نوردی هم هست. این ورزش روی قدرت بدنی بچه‌ها تأثیر مفیدی می‌گذارد. بیشتر کودکان هم عاشق صعود هستند و موفقیت در این ورزش به آن‌ها شورونشاط می‌بخشد؛ البته این بازی مخصوص بچه‌های بزرگ‌تر از ۴سال است.

  • مهندسی

تصویری از مهندسی در سرزمین رویایی لی لی پوت

خیلی از بچه‌ها از همان کودکی می‌گویند که قصد دارند در آینده مهندس بشوند؛ اما تصور آن‌ها از مهندس شاید با واقعیت کمی متفاوت باشد. در سرزمین رویایی لی لی پوت، بخشی را مربوط به سازه‌های مهندسی ساختند. کودکان در این بخش با خلاقیت‌‌هایشان ایده‌های جدیدی را روی سازه‌ها اجرا می‌کنند. نصب چرخ‌های ماشین و آموزش قفل‌ها از دیگر کارهای سرگرم‌کننده در بخش مهندسی است. این تجربه جدید مثل هر کار دیگری می‌تواند برای بچه‌ها مفرح باشد.

  • نجاری در سرزمین رویایی لی لی پوت

تصویری از نجاری در سرزمین رویایی لی لی پوت

نجاری از کارهایی است که والدین در بیشتر زمان‌ها به کودکان اجازه همکاری در آن را نمی‌دهند؛ اما در پارک آموزشی لی لی پوت کودکان می‌توانند این مهارت بسیار جالب را یاد بگیرند و ایده‌هایشان را عملی کنند. وسایل‌های این بخش به‌شکل قطعه‌های مختلف است که کودکان آن‌ها را به هم وصل می‌کنند؛ پس نگران ابزارهای خطرناک نجاری نباشید.

  • فروشگاه در شهر مشاغل لی لی پوت

تصویری از فروشگاه در شهر مشاغل لی لی پوت

حرف از خرید که می‌شود، کودکان با شادی از آن استقبال می‌کنند. خرید در فروشگاه‌ها و به‌دست‌گرفتن سبد خرید حس‌وحال خوبی را به آن‌ها می‌دهد. در بخش فروشگاهی لی لی پوت، کودکان با خرید و مدیریت مالی آشنا می‌شوند. همچنین در زمینه‌های اقتصادی،حساب‌کردن و شمارش پول تمرین می‌کنند. آن‌ها یاد می‌گیرند که فروشگاه محیطی بزرگ است که همه باید در آن منظم باشند و نوبت را رعایت کنند.

از دیگر بخش‌های این مجموعه می‌شود بخش شن‌بازی، اتاق اسباب‌بازی، بخش ملوانی، نانوایی و… را نام برد.
برای آشنایی با شهر مشاغل مشهد، شما را به مطالعه مقاله زیر دعوت می‌کنیم:
کارالند مشهد

امکانات سرزمین رویایی لی لی پوت

  • پارکینگ

تصویری از سرزمین رویایی لی لی پوت

شهر مشاغل لی لی پوت در بیشتر روزها، به‌ویژه آخر هفته‌ها شلوغ است؛ اما بابت پارک خودروی شخصی‌تان نگران نباشید. مرکز لی لی پوت پارکینگ در ضلع شرقی و جنوبی‌اش دارد و به‌راحتی می‌توانید خودرویتان را در آنجا پارک کنید.

  • آتلیه در در سرزمین رویایی لی لی پوت

خاطره یک روز مفرح در لی لی پوت با عکسی زیبا به‌یادماندنی می‌شود. برای این کار سری به آتلیه این مجموعه بزنید. عکاس‌های مرکز لی لی پوت با حوصله و صبر از کودکانتان عکاسی می‌کنند.

  • استخر کودک در شهر مشاغل لی لی پوت

از بخش‌های دوست‌داشتنی مجموعه، استخر شنا کودکان است. اگر تابستان است و زمان کافی برای مسافرت ندارید، بد نیست سری به استخرهای لی لی پوت بزنید. استفاده از این استخرها حس فوق‌‌العاده‌ای را به بچه‌ها می‌دهد. این مجموعه استخرهای مجزایی برای دخترها و پسرها دارد. برای استفاده از این استخر لازم نیست هزینه اضافه‌تری پرداخت کنید. این استخرها برای رده سنی نوپا تا ۷ سال است. اگر کودکتان کمتر از ۲ سال باشد، باید از پوشک استخری برایش استفاده کنید. تمام بچه‌ها برای بازی در استخر باید مایو بپوشند. لباس اضافه و حوله هم نیازتان می‌شود. در کنار استخر امکاناتی دیگری مثل صندلی‌های چوبی، عروسک‌های بادی، توپک‌های رنگی و چترهای آفتاب‌گیر وجود دارد. یادتان نرود برای استفاده از استخر حتماً از قبل با مجموعه هماهنگ کنید.

  • پارتی روم (اتاق جشن)

تصویری از پارتی روم سرزمین رویایی لی لی پوت

از امکانات خیلی خوب سرزمین رویایی لی لی پوت پارتی روم است. این اتاق را مخصوص جشن‌های تولد آماده کرده‌اند. میز، صندلی و تزیینات زیبایی هم دارد. همه چیز در پارتی روم برای برگزاری جشن تولد مهیاست. حتی می‌توانید تم و تزیینات اتاق را به سلیقه خودتان انتخاب کنید. اگر دلتان بخواهد، با بخش آتلیه مجموعه هماهنگ کنید تا عکاسی جشن تولد را انجام دهند. مدت زمان جشن‌در پارتی روم لی لی پوت ۳ ساعت است و 40 نفر ظرفیت دارد. هزینه اجاره این اتاق در روزهای وسط هفته 500هزار تومان است. اگر بخواهید برای آخر هفته و روزهای تعطیل رزرو کنید، باید 700هزار تومان بپردازید. برای اجرای موسیقی و پذیرایی تولد باید جدا پرداخت کنید. برای برگزاری جشن‌ها، سانس‌های مختلفی در صبح و بعدازظهر وجود دارد. انتخابش با خودتان. یادتان باشد برای رزرو، از دو هفته قبل با این مرکز تماس بگیرید.

  • بوفه در سرزمین رویایی لی لی پوت

بعد از چند ساعت بازی و سرگرمی، خوردن خوراکی خوشمزه کودکان را سرذوق می‌آورد. برای خرید خوراکی لازم نیست از مجموعه خارج بشوید. در شهر مشاغل لی لی پوت بوفه هم هست. این مجموعه با غذاهای بهداشتی و سالم از شما میزبانی می‌کند. حتی می‌‌توانید خوراکی‌هایی را که از خانه برده‌اید، در این فضا میل کنید. خوردن تنقلاتی مثل پفک، چیس و خوراکی‌های ناسالم در این مجموعه ممنوع است.

  • بخش گریم کودکان در شهر مشاغل لی لی پوت

از دیگر سرگرمی‌های کودکان نقاشی روی صورتشان است. بیشترشان دوست دارند به‌شکل پروانه، زنبور یا کفشدوزک در بیایند. در زمان ورود می‌توانید کودکان را به این بخش ببرید تا طرح دل‌خواهشان را انتخاب کنند. می‌دانم ک قطعاً بابت مواد شیمیایی رنگ‌ها نگران هستید؛ اما رنگ‌های گریم، از بهترین برندها و همچنین بدون حساسیت و خوراکی هستند.

خدمات شهر مشاغل لی لی پوت

  • برگزاری جشن‌ها در سرزمین رویایی لی لی پوت

تصویری از برگزاری جشن‌ها در سرزمین رویایی لی لی پوت

این مرکز برای ایام‌های خاصی مثل عید نوروز، جشن یلدا، جشن کریسمس، روز کودک و…جشن و پایکوبی دارد. با نمادهای ویژه، بچه‌ها درک درستی از فرهنگ آن جشن به دست می‌آورند. موسیقی‌های شاد هم برایشان پخش می‌شود و فضایی شاد مهیاست. سرزمین رویایی لی لی پوت جشنواره‌های مختلفی هم مثل پارتی آب و کف‌بازی هم دارد.

  • کلاس‌های آموزشی شهر مشاغل لی لی پوت

در این سرزمین رویایی کلاس‌های آموزشی مختلفی برای کودکان و والدین برگزار می‌کنند. یکی از این کلاس‌ها، آموزش‌های پیش از دبستان است. مربی‌ها در این کلاس به بچه‌ها شعرهای کودکانه و موضوع‌های مناسب سطحشان را یاد می‌دهند. بعضی از کلاس‌ها گروهی و بعضی‌ها خصوصی و نیمه‌خصوصی است. اسم کلاس‌ها را برایتان می‌گذارم.

  • کلاس‌های باله؛
  • آموزش نقاشی؛
  • آموزش صخره‌نوردی؛
  • کارگاه موضوعی بازی و آموزش زبان انگلیسی؛
  • کلاس ژیمیناستیک؛
  • کارگاه برف کاغذی؛
  • کارگاه ماکارونی؛
  • کارگاه باغبانی؛
  • کارگاه آردبازی؛
  • کارگاه مادر و کودک مزرعه رنگی.

قوانین حضور در سرزمین رویایی لی لی پوت

تصویری از قوانین حضور در سرزمین رویایی لی لی پوت

بازی‌های این مجموعه برای سنین دو تا 12 سال است. کودکان می‌توانند از تمامی لباس‌های مشاغل استفاده کنند و هزینه اضافه‌ای ندارد. برای رعایت اصول بهداشتی در زمان ورود به هرکدام از بچه‌ها کلاه یک‌بارمصرف می‌دهند. در لی لی پوت حق استفاده از دوربین‌های حرفه‌ای را ندارید؛ اما فیلم‌گرفتن و عکس‌گرفتن با موبایل اشکالی ندارد. برای رفت به این مجموعه می‌توانید در طول هفته بدون رزرو بروید؛ اما برای استفاده از مجموعه در آخر هفته‌ها حتماً باید از قبل رزرو کنید. این مجموعه برای گروه‌های دسته‌جمعی از طرف مدرسه و ارگان‌های دیگر پکیج‌های ویژه‌ای دارد. کافی است با این مرکز تماس بگیرید تا اطلاعاتش را به شما بگویند.

سایر شهرهای مشاغل تهران

  • شهر مشاغل کودکان کاربازیا

تصویری از شهر مشاغل کودکان کاربازیا

شهر مشاغل کاربازیا یکی دیگر از مجموعه‌های آموزشی در تهران است. این مرکز هم غرفه‌های مختلف بازی و سرگرمی برای کودکان ۳ تا 13 سال دارد. آزمایشگاه علوم، اداره پست، بیمارستان، فرودگاه، بخش موسیقی و آوازخانه، خانه لگو، بانکداری، استودیو خبر فقط بخشی از این غرفه‌هاست. می‌توانید این مجموعه را در طبقه منفی یک برج میلاد تهران پیدا کنید. شماره تماسش هم 02188620312 و آدرس صفحه اینستاگرامش karbazi@ است.

  • هانی لند

تصویری از خانه هالی لند

خانه هالی لند مجموعه دیگری از مراکز آموزشی و سرگرمی در تهران است. این مجموعه بخش‌های متنوعی برای بازی بچه‌ها دارد. استخر شن، استخر توپ، ترامپولینگ، نانوایی، استخر توپ , سوپر مارکت و… بخشی از غرفه‌های این مرکز است. این مرکز برای رده سنی ۸ ماه تا 12 سال خدمات مناسبی را ارائه می‌دهد. می‌توانید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام کرونا از خانه بازی و مشاغل هالی لند استفاده کنید. اطلاعات بازدیدش را برایتان می‌گذارم.

آدرسخیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان کاظمی، داخل بوستان گلزار، سرای محله، خانه بازی هانی لند
شماره تماس02133253327
صفحه اینستاگرامHoneyland.ir@

مسیر دسترسی

برای رفتن به سرزمین رویایی لی لی پوت باید به استان تهران بروید. بعد از رفتن به تهرانپاس وارد اتوبان شهید باقری بشوید. بعد از گذشتن از خروجی 196 غربی، به خیابان اردیبهشت جنوبی بروید. این مرکز کنار شهرداری ناحیه چهار و منطقه چهار است. برای رفتن به این مرکز می‌توانید از خط دو متروی تهران استفاده کنید. خط 101 اتوبوسرانی هم شما را از میدان آزادی به ایستگاه تهرانپارس می‌رساند. نزدیک‌ترین ایستگاه تاکسی‌رانی، ایستگاه سیدخندان است که فقط 18 دقیقه تا شهر لی لی پوت فاصله دارد.

هزینه ورودیهزینه ورودی برای هر کودک با یک همراه بزرگسال در هر سانس 50 هزار تومان
هزینه یک نوپا و یک همراه بزرگسال 30 هزار تومان
همراه بزرگسال دوم 10 هزار تومان
همراه بزرگسال سوم به بعد نفری 15000
(برای استفاده از باقی بخش‌های بازی، باید هزینه جدا بپردازید.)
سانس‌های فعالیتسانس اول: 9 تا 11:30
سانس دوم: 12 تا 14:30
سانس سوم: 15 تا 17:30
سانس چهارم: 18 تا 20:30
روزهای تعطیلدر ایام کرونا تعطیل است. برای تعیین وقت، حتماً از قبل با مجموعه تماس بگیرید.
روش تهیه بلیطمی‌توانید بلیط این مجموعه را از سایت‌های مختلف و خود مجموعه تهیه کنید؛ البته بهتر است قبل از رفتن با پشتیبانی تماس بگیرید و از بازبودن این مرکز آموزشی مطمئن بشوید.
شماره تماس02177760028
آدرس پیج اینستاliliputdreamland@
آدرستهرانپارس، اتوبان شهید باقری، خروجی 196 غربی، خیابان طباطبایی نسب، نبش گلستان ششم، جنب شهرداری منطقه چهار
در حال حاضر به خاطر بیماری کرونا و حفظ سلامت کودکان این مجموعه تعطیل است؛ اما بعد از این ایام با برنامه‌های جدید از شما میزبانی می‌کند.

هر چه از شهر مشاغل لی لی پوت می‌دانستیم در این سفر مجازی برایتان گفتیم. امیداریم از این سفر با ره بال آسمان لذت برده باشید. اگر در گذشته از این مجموعه استفاده کرده‌اید، خواندن تجربه‌هایتان برایمان لذت‌بخش است. در کامنت‌ها بنویسید.

تهرانپارس. اتوبان شهید باقری. خروجی 196 غربی. خیابان طباطبایی نسب. نبش گلستان ششم.

به ازای هر کودک با یک همراه بزرگسال در هر سانس 50 هزار تومان. به ازای یک نوپا و یک همراه بزرگسال 30 هزار تومان.

سانس اول: 9 الی 11:30. سانس دوم: 12 الی 14:30. سانس سوم: 15 الی 17:30. سانس چهارم: 18 الی 20:30

3.3/5 (8 نظر)
3 نظرات
  1. حیدرزاده می گوید

    سلام وقت بخیر
    نمیشه باهاتون برای آوردن بچه ها ارتباط گرفت شماره تماستون ایرادی داره گویا لطفا درستش کنید
    لطفا با من تماس بگیرید برای هماهنگی اردوی بچه ها
    مهد کودک هستیم

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز،
      سرزمین لی‌لی‌پوت در ایام کرونا تخلیه شد و در اختیار ستاد مبارزه با کرونا قرار گرفت. هنوز هم در پیج رسمی اینستاگرامشون، خبری از بازگشایی مجدد مجموعه نیست.

      1. آذر می گوید

        چه بد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.