کارالند مشهد | شهری با شغل‌های واقعی برای فسقلی‌ها

2

کارالند مشهد، مکانی است که به کودکان فرصت می‌دهد شغل دل‌خواهشان را امتحان کنند. این شرایط در کمتر مکان بازی برای کودکان در خراسان رضوی وجود دارد. به همین دلیل کارالند به یکی از جاهای دیدنی مشهد تبدیل شده است. نمونه‌ای کوچک از هر شغلی که فکرش را بکنید در کارالند وجود دارد. این شرایط باعث شده تا کارالند جای خود را در دل کودکان باز کند. به لطف این شرایط خانواده‌هایی که راه مشهد را در پیش گرفته‌اند، می‌توانند به فرزندان دلبند خود وعده ساعت‌ها تفریح و سرگرمی را بدهند. از آنجایی که همراهان زیادی داریم که به همراه خانواده راهی مشهد می‌شوند، در ادامه نگاهی به کارالند می‌اندازیم. به شما قول می‌دهیم مطالعه این مطلب باعث شود گشت‌و‌گذار در کارالند را به برنامه مشهد‌گردی خود اضافه کنید.

کارالند مشهد کجاست؟

همان‌گونه که متوجه شدید، کارالند در مشهد قرار دارد. خوشبختانه گردشگران با راه‌های بی‌شماری برای رسیدن به مشهد روبه‌رو هستند. با هر روشی که به مشهد رسیدید، راه بلوار هفت تیر را در پیش بگیرید. سپس به خیابان گلشن بروید تا در نبش این خیابان چشمتان به جمال برج آرمیتاژ روشن شود. کارالند در سومین طبقه از این برج خوش‌قدوبالا قرار گرفته است. اگر به این فکر افتاده‌اید که آیا کارالند در شهرهای دیگر ایران هم شعبه دارد؟ باید بگوییم کارالند تهران یا دیگر شهرهای ایران فعال نیست. البته در شهرهای دیگر ایران مراکزی مخصوص مشاغل کودکان با نام‌های دیگری راه‌اندازی شده است.

شهر مشاغل مشهد چه ویژگی‌هایی دارد؟

تصویری از کارالند شهر مشاغل مشهد

در کارالند با شهری در ابعاد مینیاتوری روبه‌رو هستید. در این شهر شغل‌های رایج برای بچه‌ها شبیه‌سازی شده تا فرزندان دلبند گردشگران شرایطی مانند دنیای واقعی را در انجام شغل‌های متفاوت تجربه کنند. به لطف این شرایط، کودکان در کنار بازی و سرگرمی، با حرفه‌های مختلف آشنا می‌شوند. آشنایی کودکان با این شغل‌ها، نه‌تنها به انتخاب حرفه در آینده کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود کودکان از هم‌‌اکنون برای شغل‌ دلخواه خود آماده شوند. در این مکان امکانات تفریحی و آموزشی برای کودکان ۳ تا ۱۲ سال مهیا شده است. جالب است بدانید ویژگی‌های شهر مشاغل فقط به آشنایی کودکان با شغل‌ها خلاصه نمی‌شود. در این مکان، کودکان در کنار سرگرمی، فرصتی برای انجام کارهای گروهی پیدا می‌کنند.

تصویری از کارالند شهر مشاغل مشهد

به لطف این شرایط روحیه کارِ گروهی در کودکان تقویت می‌شود. استعدادیابی کودکان و تشخیص مهارت‌های آن‌ها نیز یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که کارالند پیش روی والدین قرار می‌دهد. آشنایی کودکان با شغل‌های مختلف همراه با تفریح و سرگرمی است تا فرزندان به همراه بازی، شغل‌های دل‌خواه خود را تمرین کنند. این ویژگی‌ها نه‌تنها اعتمادبه‌نفس کودکان را افزایش می‌دهد، بلکه مهارت‌ حضور در جمع و قدرت تصمیم‌گیری فرزندان را نیز ارتقا می‌بخشد. روش‌هایی که برای تقویت مهارت‌های کودکان و سرگرمی‌ آن‌ها در کارالند استفاده می‌شود، با مشورت با گروه‌های آموزشی طرازاول دنیا به دست آمده است.

کارالند مشهد چگونه جایی است؟

تصویری از کارالند مشهد

برای شما گفتیم در کارالند شغل‌های واقعی برای کودکان شبیه‌سازی می‌شود. با این حساب حتماً متوجه شده‌اید برای اجرای این شغل‌ها، کارالند باید مساحت وسیعی داشته باشد. حدس شما کاملاً درست است. کارالند چیزی حدود ۸۰۰ مترمربع وسعت دارد. این مکان به اندازه‌ای بزرگ است که ۲ طبقه از طبقه‌های برج آرمیتاژ مشهد را به خود اختصاص داده. کارالند شهری مینیاتوری است که همانند شهرهای واقعی خیابان‌کشی شده. در گوشه‌و‌کنار این خیابان‌های کوچک، مغازه‌ها و دفترهای شغلی قرار گرفته‌اند.

تصویری از کارالند مشهد

به لطف این شرایط، کودکان در خیابان‌های کارالند گشت‌و‌گذار می‌کنند و پس از رسیدن به مغازه یا دفتری که شغل محبوب آن‌ها در آن وجود دارد، سری به این مکان می‌زنند. در کارالند تمامی کارها به کودکان واگذار می‌شود. به عبارت دیگر گرداندن شغل‌‌ها در کارالند و تراکنش‌های مالی کاملاً توسط کودکان انجام می‌شود و خبری از دخالت بزرگ‌ترها نیست. برای اینکه کودکان دقیقاً‌ در حس‌و‌حال شغل‌ دل‌خواه قرار بگیرند، لباس‌های فرم هر کدام از این شغل‌ها به تن بچه‌ها پوشیده می‌شود. به لطف این شرایط در کنار آموزش و تفریح، امکان عکسبرداری از کودکان با لباس‌های فرم شغل محبوبشان نیز وجود دارد. این شرایط باعث می‌شود عکس کارالند به خاطره‌ای خوش در آلبوم کودکان تبدیل شود. در کنار سرگرمی‌های آموزشی کارالند، با مکانی برای برگزاری جشن‌های کودکانه روبه‌رو هستیم.

تصویری از کارالند مشهد

کارالند سالن و مکان بزرگی برای گردهمایی‌های کودکانه دارد. حضور در این مراسم‌ها، در کنار تقویت اعتمادبه‌نفس کودکان، مهارت‌ گفت‌وگو در جمع و سخنوری فرزندان را نیز افزایش می‌دهد. برگزاری جشن‌تولدهای دسته‌جمعی در کارالند یکی دیگر از ویژگی‌های خاص این مرکز آموزشی تفریحی به حساب می‌آید. خوشبختانه تمامی مغازه‌ها و خیابان‌های کارالند در فضایی سرپوشیده قرار دارد. به لطف این شرایط جایی برای نگرانی از گرم یا سردبودن هوا باقی نمی‌ماند.

شهر مشاغل مشهد با چه هدفی ایجاد شد؟

چیزی بیشتر از ۲۰ شغل در کارالند با نهایت دقت شبیه‌سازی شده است. به همین دلیل می‌توان گفت اولین هدف شهر مشاغل، آشنایی کودکان با حرفه‌های جامعه‌ای است که در آن زندگی می‌کنند. در کارالند، حتی کوچک‌ترین جوانب هر شغلی درنظر گرفته شده تا کودکان در محیطی کاملاً شبیه با شغل‌های دلخواه خود قرار بگیرند. کاملاً مشخص است چنین فضایی نه‌تنها دیدگاه کودکان به آینده را بهینه می‌کند، بلکه باعث می‌شود از نزدیک در شرایطی واقعی، حرفه خود را امتحان کنند. تمامی مراحل آشنایی با شغل دل‌خواه در قالب بازی‌های گروهی انجام می‌شود. تقویت استقلال شخصیتی، افزایش تجربه‌های عملی و یادگیری تفکر اقتصادی از دیگر اهدافی است که شهر مشاغل بر اساس آن ساخته شده.

تصویری از شهر مشاغل مشهد

همانند هر مکان دیگری که برای سرگرمی کودکان ساخته شده، کارالند نیز مکانی صرفاً مخصوص آموزش نیست. در این مکان شرایط تفریح‌و‌سرگرمی کودکان مهیاست. کارالند کافه‌تریا لوکسی دارد که در آن با نوشیدنی‌های گوارا و خنک از کودکان و والدین پذیرایی می‌شود. این مکان آتلیه‌عکاسی مجهزی هم دارد. در این آتلیه والدین می‌توانند به همراه فرزند دلبندشان در حالی که لباس شغل محبوبش را پوشیده، عکس‌های خاطره‌انگیزی بگیرند.

کارالند مشهد چه بخش‌های مختلفی دارد؟

کودکان آرزوهای زیادی در سر دارند. یکی از این آرزوها که اهمیت زیادی هم دارد، شغل آن‌ها در آینده است. از آنجایی که هر کودکی سلیقه خاص خودش را دارد، در کارالند بیشتر از ۲۰ شغل شبیه‌سازی شده است. این شغل‌ها در قالب اتاق‌های کاری پیش روی کودکان قرار می‌گیرد. در ادامه به معروف‌ترین حرفه‌های کارالند اشاره می‌کنیم.

• خانه باربی کارالند

خانه باربی در واقع آشپزخانه‌ای کوچک و زیباست که لوازم پخت‌و‌پز در آن قرار دارد. این خانه با دکوری صورتی و صندلی‌های کوچک، مکانی برای خانه‌داری دختر کوچولوهاست. اتاق باربی شرایط یک آشپزخانه واقعی را برای کودکان شبیه‌سازی می‌کند. آشپزی، پذیرایی از مهمان‌ها، تماشای کارتون، خاله‌بازی و گپ‌و‌گفتگو با دیگر کودکان از امکاناتی است که اتاق باربیِ کارالند برای بچه‌ها فراهم کرده است.

• اتاق پزشک کارالند

پزشکی از آن شغل‌های رؤیایی است که کودکان زیادی آرزوی آن را دارد. به همین دلیل در کارالند اتاق پزشکی با تجهیزات دکتری وجود دارد. در این اتاق کودکان با پوشیدن لباس پزشکان، بیماران را ویزیت می‌کنند. اتاق پزشک کارالند تمامی لوازم مخصوص دکتربازی را در اختیار کودکان قرار می‌دهد. در این اتاق لوازم پزشکی اسباب‌بازی وجود دارد. بعضی از این لوازم نیز کاملاً واقعی هستند تا کودکان باور کنند که واقعاً دکتر شده‌اند.

• فروشگاه‌ کارالند

کودکی را سراغ نداریم که در منزل برای خودش مغازه باز نکرده باشد. خوشبختانه رؤیای مغازه‌داری برای کودکانی که در شهر مشاغل مشهد حضور دارند چندان دور از دسترس نیست. در کارالند فروشگاه زیبایی با کالاهای مختلف وجود دارد. کودکان مدیریت این فروشگاه را برعهده می‌گیرند و با خریدوفروش اجناس فروشگاه، راه‌و‌رسم تجارت را می‌آموزند.

• پمپ بنزین کارالند

پمپ بنزین کارالند

اگر یادتان باشد، گفتیم که کارالند خیابان‌کشی شده است. برای اینکه این خیابان‌ها واقعی‌تر جلوه کند، در قسمتی از آن پمپ‌ بنزین قرار دارد. کودکان با پوشیدن لباس‌های کارمندان پمپ‌ بنزین، پرکردن باک خودرو را فرا می‌گیرند.

• ایستگاه آتش‌نشانی کارالند

آتش‌‌نشانی از آن شغل‌های هیجان‌انگیزی است که پسربچه‌ها علاقه‌ خاصی به آن دارند؛ به همین دلیل نیز در کارالند ایستگاه آتش نشانی مجهزی ساخته شده است. در این ایستگاه کودکان لباس مأموران آتش‌‌نشانی را به تن می‌کنند. سپس در جریان وظیفه‌های آتش‌نشان‌ها قرار می‌گیرند. پس از آشنایی‌های اولیه با اصول آتش‌نشانی، آتش‌نشانان کوچک، چرخی در ایستگاه می‌زنند و لوازم خاموش‌کردن آتش را از نزدیک می‌بینند. مهارت‌هایی مانند رفتار در برابر حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله نیز در این ایستگاه به کودکان آموزش داده می‌شود. پس از اینکه کودکان حسابی در ایستگاه آتش‌نشانی کارالند گشت‌و‌گذار کردند، به هتلی که آتش گرفته اعزام می‌شوند. آتش‌نشان‌های کوچک باید به شکل نمادین هتل سوزان در شعله‌های آتش را خاموش کنند. جالب است بدانید ایستگاه آتش‌نشانی کارالند به اندازه‌ای برای کودکان جالب بود که زمینه راه‌اندازی فاز دوم این ایستگاه را نیز فراهم کرد.

• بانک کارالند

تصویری از بانک شهر کارالند

بانکداری ممکن است به اندازه آتش‌نشان‌بودن هیجان نداشته باشد؛ اما با حرفه‌ای روبه‌رو هستیم که امکان‌ندارد کسی گذارش به آن نیفتد. اینجاست که شعبه بانک کارالند پذیرای کودکان باهوش و حسابگر است. در این شعبه تراکنش‌های مالی، هوش اقتصادی و وظیفه‌های بانکداران به کودکان آموزش داده می‌شود.

• نانوایی و شیرینی‌پزی کارالند

کودکان عاشق شیرینی و شکلات باید راه غرفه نانوایی و شیرینی‌پزی کارالند را در پیش بگیرند. پخت شیرینی‌های خوشمزه و نان‌های داغ در این غرفه به کودکان آموزش داده می‌شود. آشپزکوچولوها در این غرفه لباس شاطرهای نانوایی را می‌پوشند و با گذاشتن کلاه‌ آشپزی، مشغول پخت‌ شیرینی‌های خوشمزه می‌شوند.

• دندان پزشکی کارالند

از آنجایی که دندان‌های شیری در سنین کم می‌افتد، کودکی را سراغ نداریم که با دندان پزشکی آشنا نباشد. این شرایط باعث شده تا کودکان زیادی به دندان‌پزشکی علاقه پیدا کنند. در دندان پزشکی کارالند، کودکان روپوش پزشکی می‌پوشند و با دستگاه‌های دندان‌پزشکی آشنا می‌شوند. روش‌های مراقبت از دندان، تسکین درد و بهداشت دهان نیز از آموزش‌های دندان پزشکی کارالند به حساب می‌آید.

• خلبانی کارالند

کودکی را سراغ نداریم که رؤیای خلبانی نداشته باشد. رسیدن به این رؤیا در دنیای واقعی کار چندان ساده‌ای نیست. اینجاست که خلبانی در شهر مشاغل مشهد شرایطی برای دستیابی کودکان به این آرزو فراهم می‌کند. کودکان با پوشیدن لباس خلبانی، سکان پرواز هواپیماهای تیزپرواز را در دست می‌گیرند. در این غرفه صعود و فرود در شرایط آب‌و‌هوایی مختلف، تنظیم ارتفاع و تعامل با سازوکار الکترونیکی هواپیمای ایرباس به کودکان آموزش داده می‌‌شود.

• اتاق عمل کارالند

در اتاق عمل کارالند، تمامی لوازم برای عمل بیماران مهیاست. در این اتاق کودکان لباس عمل می‌پوشند و دردهایِ خیالیِ مانکن‌ها را درمان می‌کنند. آموزش‌های لازم در اتاق عمل کارالند به کودکان داده می‌شود تا در جریان مراحل بیهوشی، جراحی و احیای بیماران قرار بگیرند.

• سالن زیبایی کارالند

خیلی از دختران نیز به آرایشگری علاقه دارند. خوشبختانه شرایطی برای تجربه این رؤیا در کارالند فراهم شده است. در این شهر مشاغل کودکان، سالن زیبایی و آرایشی با صندلی‌‌های کوچک و آینه‌های زیبا قرار دارد. سالن زیبایی کارالند مکانی برای خلاقیت دخترکوچولو‌های هنرمند است. کودکان در این مکان مدل‌مو و آرایش دل‌خواه را انجام می‌دهد. طراحی روی ناخن و گریم صورت نیز از دیگر کارهایی است که در سالن زیبایی کارالند برای کودکان مهیاست.

• پیست دوچرخه‌سواری کارالند

تصویری از پیست دوچرخه‌سواری کارالند

در ابتدای ورود به کارالند کودکان می‌توانند سوار دوچرخه‌ شوند و در خیابان‌های این شهر کوچک، دور بزنند. آموزش مهارت‌های دوچرخه‌سواری،‌ رعایت قوانین تردد در خیابان و اهمیت استفاده از دوچرخه در جهت حفظ محیط‌زیست از برنامه‌هایی است که در پیست دوچرخه‌سواری کارالند به کودکان آموزش داده می‌شود.

• باغبانی در کارالند

در کارالند وسایل مخصوص باغبانی کودکان تعبیه شده است. به لطف این وسایل، کودکان به باغبان‌‌‌هایی کوچولو تبدیل می‌شوند. هر کدام از این باغبان‌کوچولوها می‌توانند در شرایطی تمیز و امن، حسابی ماسه‌بازی کنند. آموزش گل‌کاری و باغبانی نیز از کارهایی است که در غرفه باغبانی کارالند برای کودکان وجود دارد. آشنایی با مراحل بزرگ‌شدن گیاهان، تماشای برگ گل‌های زیبا در زیر میکروسکوپ و ساخت قلعه‌های ماسه‌ای از دیگر سرگرمی‌های باغبانی کارالند به حساب می‌آید.

شهر مشاغل مشهد چه واحد پولی دارد؟

در ازای هر کاری که کودکان در کارالند انتخاب می‌کنند، حقوق یا پولی به آن‌‌ها پرداخت می‌شود. به همین دلیل کارالند واحد پول خاص خودش را دارد. به لطف این ویژگی، کودکان مهارت برنامه‌ریزی مالی و مدیریت هزینه‌های زندگی را فرا می‌گیرند. واحد پول کارالند با نام کرو شناخته می‌شود و در دنیای این مرکز بازی،‌ ارزش خاص خودش را دارد. لازم به ذکر است به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سازوکار گردش پول در کارالند تغییر کرده تا جایی برای نگرانی از انتقال بیماری میان کودکان وجود نداشته باشد.

کارالند مشهد چه نکته‌هایی برای بازدید دارد؟

  • درهای کارالند همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۳ به روی کودکان و والدین آن‌ها باز است.
  • بسته به غرفه‌ای که فرزند دلبند شما برای تفریح و آموزش انتخاب کرده، تا ۶ کودک در آن حضور پیدا می‌کنند.
  • بیشتر غرفه‌های کارالند محدودیت زمانی دارند. با این حساب با پرداخت هزینه غرفه دلخواه، فرزند دلبند شما ۲۰ دقیقه سرگرم می‌شود.
  • اگر می‌خواهید فرزند دلبند شما حسابی تفریح کند، بهتر است روزهایی غیر از ایام تعطیل را برای خوشگذرانی در کارالند انتخاب کنید. این روزها نسبت به ایام تعطیل، کارالند خلوت‌تر است.
  • در این مرکز لوازم سرگرمی و آموزشی برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال وجود دارد.
  • بیشتر سرگرمی‌های این مجموعه به گونه‌ای طراحی شده تا کودکان در حین بازی با محدودیت قد و وزن روبه‌رو نشوند.
  • به این نکته هم اشاره کنیم که حضور بزرگسالان در این مکان،‌ فقط در صورت همراه‌داشتن کودکان مجاز است.

شهر مشاغل در سایر شهرهای ایران

تصویری از مهندسی در سرزمین رویایی لی لی پوت

به غیر از تهران، در چند شهر بزرگ دیگر از جمله تهران، شهر مشاغل وجود دارد که با نام‌های شهر مشاغل کودکان کاربازیا (در برج میلاد)، هانی لند (در خیابان پیروزی) و سرزمین رؤیایی لی لی پوت (در تهرانپارس) در بین مردم شناخته می‌شوند.

شهر مشاغل مشهد به کدام جاهای دیدنی نزدیک است؟

فاصله کم کارالند تا پارک وکیل‌آباد، فرصتی برای گردشگری در این پارک فراهم می‌کند. کارالند به هلیوم پارک مشهد نیز نزدیک است. پارک خورشید مشهد، و پارک ملت مشهد از دیگر جاهای دیدنی نزدیک به شهر مشاغل شناخته می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم اکنون که تا بلوار وکیل آباد آمده‌اید، این بلوار را تا انتها به سمت طرقبه ادامه دهید. به طرقبه که رسیدید، خودتان را مهمان یکی از رستوران‌های درجه‌یک این منطقه کنید و دلی از عزا در بیاورید.

کارالند مشهد از کدام راه خوش‌مسیرتر است؟

کارالند در طبقه سوم مجتمع آرمیتاژ در بلوار هفت‌‌تیر مشهد قرار دارد. برای رسیدن به خیابان هفت‌تیر کافی است خودتان را به قطارشهری وکیل‌آباد برسانید. قطارشهری در ابتدای بلوار هفت‌تیر ایستگاه دارد. پس از پیاده‌شدن در ایستگاه با چند قدم پیاده‌روی به مجتمع آرمیتاژ می‌رسید.

هزینه بازدیدهز غرفه هزینه مجزایی دارد که به‌ازای آن می‌توانید ۲۰ دقیقه در غرفه بازی کنید
ساعات بازدید۱۰ صبح تا ۲۳
شماره تلفن05138335300
آدرس سایتkaraland.ir
آدرسمشهد. بلوار هفت تیر،کوی گلشن، مجنمع تجاری آرمیتاژ، طبقه سوم

کارالند مشهد شهرفرنگی با سرگرمی‌های کودکانه است. حضور در این مکان خاطره‌های ماندگاری در ذهن کودکان و بزرگسالان باقی می‌گذارد. به همراهان خود در ره بال آسمان پیشنهاد می‌‌کنیم اگر همراه خانواده راهی مشهد شده‌اید و فرزند کوچکی دارید،‌ حتماً سری به کارالند بزنید. در پایان اگر شما هم تجربه‌ای از گشت‌و‌گذار در شهرهای مشاغل کودکان دارید،‌ این خاطره‌های خوش و تجربه‌های سودمند را در قسمت نظرات با ما و دیگر خوانند‌ه‌ها به اشتراک بگذارید.

کارالند که به آن شهر بازی آرمیتاژ مشهد هم گفته می‌شود در ساختمان آرمیتاژ واقع در بلوار هفت‌تیر قرار دارد.

همان‌گونه که از نام این مرکز سرگرمی پیداست، کارالند با هدف شبیه‌سازی مشاغل برای کودکان ساخته شده است.

نانوایی، شیرینی‌پزی، سالن آرایش بانوان، آتش‌نشانی،‌ کلانتری، پادگان، بیمارستان، نجاری، باغبانی و گالری هنری از غرفه‌های کارالند به حساب می‌آید.

کارالند در ۲ طبقه با مساحتی حدود ۸۰۰ متر در برج آرمیتاژ ساخته شده است.

وکیل‌آباد، هلیوم پارک، تونل صبا، پارک خورشید و پارک ملت از جاهای دیدنی مشهد نزدیک به کارالند به حساب می‌آید.

2.8/5 (6 نظر)
2 نظرات
  1. هدی می گوید

    من همین امشب بچه هام رو بردم. محیط پتانسیل بالایی داره ولی متاسفانه اصلا وقت گذاشته نمیشه. شغل هایی مثل نجاری نقاشی مجسمه سازی افتضاح بودن و مربی اصلا دلسوز نبود. یعنی آموزش ندیدن برای علاقه مند کردن بچه ها به یک شغل، فقط رفع تکلیفی یه کاری انجام میدن

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام هدی عزیز
      ممنونیم که تجربه‌تون رو با ما به اشتراک گذاشتید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.