برج میلاد تهران | نمادی استوار از پایتخت

0

امروز قصد داریم تا درباره برج میلاد تهران و ششمین برج مخابراتی دنیا با شما صحبت کنیم. بی‌تردید برج میلاد نمادی از تهران در تمام دنیا محسوب می‌شود و یک برج مخابراتی چندمنظوره است. هر کس برج میلاد را به بخشی خاص از آن می‌شناسد. به همین خاطر امروز قصد داریم تا این ساختمان زیبا را به‌صورت کامل برای شما عزیزان همراه، معرفی کنیم. با ما همراه باشید تا این نماد پایتخت را بیش از پیش بشناسید.

معرفی برج میلاد تهران

معرفی برج میلاد تهران

برج میلاد مرتفع‌ترین سازه در تهران، سومین برج مرتفع خاورمیانه و ششمین برج مخابراتی مرتفع در دنیا محسوب می‌شود. می‌توان گفت که هدف ساخت برج میلاد در ابتدا ایجاد پوشش مناسب مخابراتی در تمام پایتخت بود؛ اما برج میلاد یک برج چندمنظوره فرهنگی، تفریحی نیز محسوب می‌شود. در ابتدای دهه 70 شمسی، مشکلات زیرساختی بسیاری در شبکه مخابراتی کشور وجود داشت. مهندسان در آن زمان برای اولین‌بار طرح ساخت یک برج مخابراتی بزرگ در استان تهران را مطرح کردند. در ابتدا این طرح یک طرح بسیار لوکس به نظر می‌رسید و بسیاری از مهندسان دنیا تصور می‌کردند که مهندسان ایرانی از پس ساخت چنین برج مرتفعی بر نمی‌آیند. با این وجود در سال 1376، کلنگ ساخت برج میلاد بر زمین خورد و امروز شاهد این برج مرتفع و زیبا هستیم.

در حال حاضر برج میلاد در زمینه مخابراتی و ارتباطی، کمک شایان توجهی به ارتباط بی‌سیم در شهر تهران می‌کند. حتی ارسال سیگنال دیجیتال تلویزیون تهران را نیز باید مدیون برج میلاد بدانیم؛ اما همان طور که می‌دانید، برج میلاد فقط یک برج مخابراتی نیست و یک ساختمان چندمنظوره به‌حساب می‌آید. این سازه بخش‌های مختلفی همانند بخش تجاری، رستوران‌ها، مراکز همایش، خدمات گردشگری و موزه‌ها دارد. همچنین لازم به ذکر است که در آینده نزدیک می‌توانید شاهد افتتاح و بهره‌برداری از فاز دوم برج میلاد، شامل مراکز خرید، برج اداری و همچنین برج هتل میلاد نیز باشید. بسیاری از مهندسان در سطح جهانی برج میلاد را با برج ایفل وبرج آزادی مقایسه می‌کنند؛ اما نظرات درباره برج میلاد، بسیار ضدونقیض است.

در بین ما ایراني‌ها برج میلاد یکی از لاکچری ترین جاهای تهران محسوب می‌شود.

نمایی زیبا از برج میلاد

برج میلاد تهران کجاست؟

برج میلاد در مساحتی به وسعت 75‌هکتار روی تپه‌ای در منطقه گیشای تهران یا همان کوی نصر واقع شده است. برج میلاد از نظر تقسیمات شهری، در منطقه دو شهرداری و شمال غرب پایتخت در شمال ایران قرار دارد. این برج از سمت جنوب به بزرگراه حکیم، از سمت شمال به بزرگراه همت، از سمت شرق به بزرگراه چمران و از سمت غرب به بزرگراه شیخ فضل الله نوری محدود شده است.

 برج میلاد چند متر است؟

نمایی از ارتفاع برج میلاد

احتمال زیاد شما نیز پیش از شروع مقاله این سؤال را در ذهن خود دارید که برج میلاد چند متر است؟ برج میلاد با ارتفاع 435 متر، ششمین برج بلند مخابراتی در تمام جهان به شمار می‌آید. اگر درباره 5 برج مرتفع دنیا نیز کنجکاو هستید، باید بدانید که برج‌های اول تا چهارم به ترتیب در کشورهای ژاپن، چین، کانادا و روسیه قرار دارند. برج پنجم نیز در کشور چین و شهر شانگهای واقع شده است که فقط 32متر از برج میلاد بلندتر است.

همچنین از نظر ارتفاع باید بدانید که برج میلاد نوزدهمین سازه بلند در تمام دنیا نیز به حساب می‌آید. این برج ارتفاع بسیاری دارد و در بخش تپه‌های گیشا واقع شده است؛ از این رو بر تمام تهران از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب اشراف دارد. بالاترین طبقه برج میلاد دارای ارتفاع 312متر است و ارتفاع سقف آن به 315متر می‌رسد. ارتفاع برج دکل مخابراتی میلاد نیز 120متر است که باعث می‌شود ارتفاع میلاد به مجموع 435 متر برسد. قطر برج میلاد در بخش‌های مختلف متفاوت است؛ اما بیشترین قسمت برج، قطری بالغ بر 60 متر دارد. برج میلاد مجموعاً 18 طبقه دارد که شامل بخش‌های مختلف می‌شود.

برج میلاد چند پله دارد؟

نمایی از پله های برج میلاد

خب منطقی است که در ساخت هر سازه‌ای، باید حتماً از پله نیز استفاده شود. حال این سؤال برای بسیاری از ما به وجود می‌آید که ششمین برج مخابراتی مرتفع دنیا، چند پله دارد؟ برج میلاد مجموعاً هزار و 693 پله دارد. شاید با خودتان بگویید که چه کسی حاضر است از هزار و 693 پله بالا برود!؟ جالب است بدانید که در مناسبت‌های مختلف، مسابقات و رقابت‌های متعددی در مسیر پله‌های برج میلاد برگزار می‌شود. مسابقات پله‌نوردی برج میلاد، طرف‌داران منحصر‌به‌فرد خود را دارد. تاکنون یک ورزشکار توانسته طی حدود 11 دقیقه، تمام هزار و 693 پله را پشت سر بگذارد و به بالای برج برسد که رکوردی بسیار عالی محسوب می‌شود. گفتنی است که شکستن این رکورد برای ورزشکاران رشته دو‌میدانی ارزش بسیاری دارد. حتی برخی ورزشکاران دیگر تاکنون تلاش کرده‌اند تا با روپایی‌زدن، تمامی این پله‌ها را پشت سر بگذارند.

شکل ظاهری برج میلاد

نمایی از برج میلاد

شکل ظاهری برج میلاد را می‌توان الگو گرفته از برج معروف کی ال مالزی دانست. این برج 421 متر ارتفاع دارد و در شهر کوالالامپور مالزی واقع شده است. برج کی ال در سال 1995 میلادی، معادل 1374 شمسی ساخته شد. از‌این‌رو می‌توان گفت که ظاهر برج میلاد از روی این برج الگوبرداری شده است. البته این مسئله از افتخارات برج میلاد نمی‌کاهد. در حال حاضر بسیاری از برج‌های مخابراتی دنیا، چنین ظاهری دارند؛ به علاوه اینکه برج میلاد در مقایسه با برج کی ال مالزی، ارتفاع بیشتری دارد و این هنر مهندسی ایرانیان را نشان می‌دهد.

بد نیست بدانید که برج میلاد به‌صورت کلی حدود 150هزار تن وزن دارد. در ساخت این برج از حدود 17هزار متر‌مربع شیشه استفاده شده است. در قسمت ورودی برج، یک لابی بزرگ و ساختمانی ۶‌طبقه را مشاهده می‌کنید که 2 طبقه از آن نیز در زیر زمین واقع شده است. طبقات زیرزمینی به بخش تأسیسات مجموعه برج میلاد اختصاص داده شده است و امکان بازدید از آن وجود ندارد. در بدنه اصلی برج میلاد، شش لاین آسانسور پرسرعت تعبیه شده است که در حداقل زمان می‌توانند مراجعین را به ارتفاع 435متری از سطح زمین برسانند. جالب است بدانید که در بدنه برج میلاد، دوربین‌های کنترل ترافیک شهری و همچنین سنسورهای تشخیص میزان آلایندگی هوا نیز نصب شده است.

دورنمای برج

برج میلاد تهران

اگر از دور به برج میلاد نگاه کنید خواهید دید که بخش بالایی آن حالت سبد مانندی دارد که به آن «رأس برج» می‌گویند. رأس برج میلاد یک ساختمان 12طبقه است که 12هزار متر‌مربع نیز وسعت دارد. دو طبقه اول رأس برج میلاد به تأسیسات و پناهگاه برای مواقع بروز خطرات احتمالی اختصاص داده شده است. از طبقه سوم به بعد، شاهد بخش‌های تفریحی همانند رستوران‌ها، موزه‌ها و بخش‌های گردشگری خواهید بود. طبقات هشتم و نهم برج میلاد نیز مرکز قرار‌گرفتن تجهیزات مخابراتی هستند و در کنار طبقه یازدهم که به بخش تأسیسات برج میلاد تخصیص داده شده است، امکان بازدید عمومی را ندارند.

در بالاترین بخش برج، یعنی طبقه هجدهم و ارتفاع 315 متری، دکل 123 متری مخابراتی برج میلاد قرار داده شده است. این دکل مخابراتی از جنس فولاد ساخته شده است و از آخرین طبقه برج میلاد می‌توانید آن را تماشا کنید. از طبقه آخر برج، یک آسانسور کوچک 2نفره تعبیه شده است که تکنسین‌ها می‌توانند از آن برای دسترسی به دکل مخابراتی استفاده کنند. بد نیست بدانید که در ساخت این دکل از 350 تن فولاد و 30هزار قطعه فولادی همانند پیچ و مهره استفاده شده است.

بخش‌های تفریحی و گردشگری برج میلاد تهران را بهتر بشناسید

بی‌شک چنین سرمایه‌گذاری عظیمی فقط برای رفع مشکلات مخابراتی پایتخت نبوده است. برج میلاد دارای بخش‌های متعدد تفریحی و گردشگری و جزو جاهای تفریحی تهران است که در این قسمت شما را به صورت کامل با آن آشنا می‌کنیم. طبقه سوم ساختمان بالای برج یا همان «راس برج»، فضایی با نام «سکوی دید بسته» وجود دارد. در این سکو که دارای 880 متر‌مربع وسعت است، می‌توانید چشم‌انداز بی‌نظیری از شهر را تماشا کنید. علاوه بر سکوی دید بسته، در طبقه سوم موزه‌ای با نام «موزه هدایا و دست‌نوشته‌های شهرداری تهران» وجود دارد. این موزه در ارتفاع 261 متری از سطح زمین واقع شده است و در آن از دست‌نوشته‌های قدیمی و هدایای شهرداری شهرهای مختلف به شهرداری تهران نگهداری می‌شود. در بین آثار به نمایش گذاشته شده، کره‌های جغرافیایی قدیمی به چشم می‌خورد که متعلق به قرن هفدهم تا بیستم میلادی هستند و به دست «ژرژ پمیدو» خریداری شده‌اند.

بخشی از طبقه چهارم برج میلاد، به «موزه سکه» اختصاص داده شده است. در این موزه بیش از 160 نمونه سکه مختلف که به دوره‌های تاریخی هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان تعلق دارند، به نمایش گذاشته شده‌اند. جالب است بدانید که همه این مجموعه را یک کلکسیونر شخصی جمع‌آوری و به موزه اهدا کرده است.

موزه مشاهیر

اگر یک طبقه بالا بروید و خودتان را به طبقه پنجم برسانید، می‌توانید از «موزه مشاهیر» دیدن کنید. این موزه در ارتفاع 271متری از سطح زمین واقع شده است و در آن مجسمه‌هایی از مشاهیر ایرانی را می‌توانید مشاهده کنید. تمام این مجسمه‌ها با ظاهری کاملاً واقعی و ابعاد طبیعی به دست استاد علیرضا خاقانی ساخته شده‌اند. این مجسمه‌ها یکی از جاذبه‌های دیدنی برج میلاد محسوب می‌شود و بسیاری از مراجعین کنار مجسمه‌ افراد مشهور، عکس‌بردرای می‌کنند. در بین مجسمه‌های این موزه می‌توان به تندیس‌های سیلیکونی سیمین دانشور، جلال آل احمد، جهان پهلوان تختی، استاد شهریار و نقاش نامی ایران استاد کمال الملک، پروفسور مجید سمیعی و پروفسور حسابی اشاره کرد.

سکوی دید باز

نمایی از سکوی دید باز

در طبقه هفتم، یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین بخش‌های برج میلاد، یعنی «سکوی دید باز برج میلاد» قرار دارد. این سکو در ارتفاع 280متری واقع شده است و مساحتی بالغ بر ۳‌هزار متر‌مربع به شکل دوار دارد. در این قسمت دوربین‌های مخصوصی تعبیه شده است که در کنار سکو آن‌ها را قرار داده‌اند تا بتوانید از مناظر تماشایی تهران دیدن کنید. البته لازم به ذکر است که دور تا دور این سکو را با فنس‌های مخصوص به شکل کره‌ای شکل پوشانده‌اند تا هیچ خطری برای مراجعین نداشته باشد.

در بخشی از همین طبقه، هنرمندان ایرانی، آثار هنری خود از جمله صنایع دستی و نقاشی را در معرض دید عموم قرار می‌دهند و حتی امکان خرید این آثار هنری از هنرمندان نیز وجود دارد. در کنار نمایشگاه هنری، می‌توانید شاهد ماکت‌های بزرگی از انواع برج‌های مخابراتی در تمام دنیا باشید. همچنین برای برانگیختن حس نوستالژی، در گوشه‌ای از سالن، شهر فرنگ به چشم می‌خورد که قسمتی جدانشدنی از خاطره بسیاری است.

گنبد آسمان

نمایی از گنبد آسمان برج میلاد

در آخرین طبقه رأس برج، یعنی طبقه دوازدهم، می‌توانید از «گنبد آسمان برج میلاد» دیدن کنید. این طبقه در ارتفاع 302متری از سطح زمین واقع شده است و دور تا دور آن نمایی تمام شیشه‌ای به چشم می‌خورد. این بخش از برج میلاد یکی از جذاب‌ترین بخش‌های آن محسوب می‌شود و بازدید از آن برای عموم مردم آزاد است. در بخش میانی گنبد آسمان، نقاشی‌های نمادی از تاریخ کهن ایران باستان به چشم می‌خورد که همگی اثر هنرمند برجسته، دکتر رضا یحیایی هستند. در طراحی این آثار از 4 عنصر مقدس در دوران زرتشت، یعنی آب، خاک، باد و آتش استفاده شده است.

لازم‌به‌ذکر است که تمامی بخش‌های ذکر شده، در بدنه اصلی برج میلاد قرار دارند. از طرف دیگر در بخش محوطه برج، امکانات تفریحی دیگر همانند مجموعه «دلفیناریوم» وجود دارد که برنامه‌های جذابی را برای مراجعه کنندگان برگزار می‌کنند. در محوطه برج میلاد امکانات تفریحی و فرهنگی دیگر همانند شهر مشاغل کودکان، اتاق فرار انیگما، گیم هفت‌بعدی، سینما شش‌بعدی، پل معلق، زیپ‌لاین، زمین پینت‌بال و لیزربوم به چشم می‌خورد که می‌توانید ساعت‌ها در آنها سرگرم باشید.

رستوران‌ها و کافه‌های برج میلاد

نمایی از رستوران ایوان برج میلاد

در طبقه دهم ساختمان راس برج، یکی از لوکس ترین رستوران های تهران با ظرفیت 100 نفر قرار دارد که آن را با نام «رستوران ویژه برج میلاد» می‌شناسند. طراحی داخلی این رستوران به شکلی بسیار هنرمندانه انجام شده است و در طراحی آن از بهترین چوب استفاده کرده‌اند. همانند بخش‌های دیگر برج میلاد، دور تا دور این رستوران نیز می‌توانید شاهد چشم‌اندازی خیره‌کننده از پایتخت باشید. علاوه بر این رستوران، رستورانی دیگر با نام «رستوران سنتی ایوان» در قسمت غربی مجموعه روی تپه‌های گیشا واقع شده است که جزء مجموعه برج میلاد به حساب می‌آید. همچنین رستوران «خوراکده»، یکی دیگر از رستوران‌های مجموعه میلاد است که در طبقه چهارم ساختمان پایین برج قرار دارد. این رستوران تنوع بی‌نظیری از انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، شما می‌توانید به فست‌فود «فرش وی»، واقع در ضلع غربی ورودی برج میلاد مراجعه کنید.

در طبقه چهارم ساختمان راس برج، «کافه‌تریایی ویونا» به چشم می‌خورد. این کافه‌تریا، مرتفع‌ترین کافه‌تریا در تمام جهان محسوب می‌شود و در ارتفاع 266‌متری از سطح زمین قرار دارد. کافه‌تریایی ویونا 680 متر وسعت دارد و یک کافه کاملاً بزرگ است. جالب است بدانید که اگر تنها قصد استفاده از کافه‌تریا را داشته باشید، نیازی نیست تا هزینه ورودی برج میلاد را بپردازید. در نهایت نوبت به رستوران گردان برج میلاد می‌رسد که بزرگ‌ترین رستوران گردان در تمام جهان به حساب می‌آید. در ادامه شما را با این رستوران بیشتر آشنا خواهیم کرد.

رستوران گردان برج میلاد

نمایی از رستوران گردون برج میلاد

یکی از معروف‌ترین بخش‌های برج میلاد، بی‌شک رستوران گردان آن است. در محوطه برج میلاد، چندین و چند رستوران متعدد به چشم می‌خورند؛ اما هیچ کدام رستوران گردان نمی‌شوند! رستوران گردان برج میلاد در طبقه ششم ساختمان رأس برج میلاد واقع شده است. این رستوران ظرفیتی بالغ بر 400 نفر را دارد. همان طور که از نام این رستوران مشخص است، این رستوران در هر ساعت یک بار کامل به دور خود می‌گردد. دور تا دور تا فضای داخلی رستوران گردان برج میلاد، شیشه‌های قدی نصب شده است تا مراجعه کنندگان بتوانند در هر لحظه از دیدن نمای تماشایی تهران لذت ببرند. این رستوران در ارتفاع 276متری از سطح زمین واقع شده است و یکی از جاهای دیدنی تهران به حساب می‌آید.

ساخت این رستوران، یک چالش بسیار بزرگ برای تمام مهندسان ایرانی محسوب می‌شد. در ساخت رستوران گردان باید از سازه‌ای متحرک استفاده می‌شد که با کمک یک موتور بسیار قدرتمند و گیربکسی عظیم، حول محور اصلی برج  گردش 360 درجه‌ای داشته باشد. جالب است بدانید که در روزهای ابتدایی افتتاح این رستوران، بسیاری از مردم در مراجعه به آن تردید داشتند و تصور می‌کردند که هر لحظه احتمال سقوط آن وجود دارد! با این وجود تاکنون حتی مشکل جزئی در عملکرد رستوران گردان برج میلاد به وجود نیامده است.

رستوران گردان یکی از بهترین رستوران های تهران به حساب می‌آید. فضای داخلی این رستوران با آثار زیبای شاهنامه فردوسی اثر استاد گرمچی تزئین شده است. غذا در این رستوران به صورت سلف سرویس سرو می‌شود و شما با پرداخت مبلغ ورودی، می‌توانید از بین صدها غذای خوشمزه، طعم هر کدام که می‌خواهید را بچشید. قیمت رستوران گردان برج میلاد در وعده‌های صبحانه، نهار و شام تفاوت دارد. گران‌ترین وعده در این رستوران، وعده شام است.

سالن کنسرت برج میلاد

نمایی از سالن کنسرت برج میلاد

سالن کنسرت برج میلاد یکی از محبوب‌ترین بخش‌های این برج برای جوانان محسوب می‌شود. البته لازم به ذکر است که این سالن کنسرت خارج از سازه اصلی برج میلاد واقع شده است. این تالار را با نام تالار حافظ می‌شناسند. در این سالن از بهترین و مدرن‌ترین تجهیزات مخصوص همایش، کنسرت و سالن گردهمایی‌های این چنینی استفاده شده است. سالن کنسرت برج میلاد حدود 1هزار و 600 نفر ظرفیت دارد و دارای ۳ بخش همکف و ۲ بالکن بالایی است.

در بخش‌های مختلف این سالن، 11 نمایشگر نصب شده است. هماهنگ با پرده نمایش بزرگ روی سن، تصاویر به‌صورت همزمان پخش می‌شوند. در این تالار امکانات بسیار پیشرفته‌ای وجود دارد و یکی از محبوب‌ترین سالن‌های کنسرت در تهران به حساب می‌آید. بد نیست بدانید که مرکز همایش‌های برج میلاد محدود به تالار حافظ نیست. تالار همایش، اتاق تشریفات، استودیو نورپردازی و صداگذاری و سالن‌های پذیرایی متعددی نیز دارد. به عنوان مثال، تالار همایش رودکی، تالار کنفرانس ویژه برج میلاد است که 66 نفر ظرفیت دارد، تالار کمال الملک، تالار همایش سعدی، تالار فردوسی و همچنین تالار 110نفره سینمایی نیز جزء بخش‌های همایش برج میلاد محسوب می‌شوند.

قیمت بلیط برج میلاد تهران

در وهله اول باید بدانید که برای بازدید از محوطه، ساختمان و فضای پایین برج، به تهیه بلیت و پرداخت هزینه ورودی نیاز ندارد؛ اما اگر قصد دارید تا از بالای برج دیدن کنید، باید هزینه‌ای را بابت ورودی بپردازید. در حال حاضر برای رفاه حال هر چه بیشتر مراجعه کنندگان، بلیت برج میلاد در دو بسته مختلف ارائه می‌شود.

بسته اول شامل بازدید کلی از 4 طبقه بالای برج میلاد می‌شود. در این بسته شما می‌توانید از گنبد آسمان، سکوی دید باز، موزه دست‌نوشته‌ها و موزه مشاهیر دیدن کنید. این بسته به ازای هر نفر 59هزار تومان قیمت دارد.

بسته دوم فقط محدود به بازدید از طبقه هفتم و سکوی دید باز می‌شود و 39هزار تومان قیمت دارد.

*برای مراجعه به کافه‌تریا ویونا، نیازی نیست مبلغ ورودی را بپردازید.

ضوابط و شرایط بازدید از برج میلاد تهران

  • به دلیل سرعت زیاد آسانسور برج میلاد، استفاده از آن برای بانوان باردار ممنوع است.
  • امکان بازدید از سکوی دید باز در شرایط نامساعد جوی وجود ندارد.
  • در صورت خرید اینترنتی بلیت، محدودیتی در تعداد وجود نخواهد داشت.
  • برای خرید حضوری، می‌توانید به گیشه پایین ساختمان برج مراجعه کنید.
  • برای بازدید از برج میلاد، راهنماهای مجموعه شما را همراهی می‌کنند.
  • ساعت ورود و خروج برج میلاد در شش ماه اول سال هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۳ است.
  • پس از خرید بلیت، امکان تغییر سانس یا عودت دادن آن به‌هیچ‌وجه وجود ندارد.
  • استعمال دخانیات در تمام بخش‌های برج میلاد ممنوع است.

بازدید مجازی از برج میلاد

جالب است بدانید که در برج میلاد به‌صورت کاملاً 360 درجه و حرفه‌ای فیلم‌برداری و عکس‌برداری شده است. با کمک نرم‌افزارهای بصری بسیار حرفه‌ای، تصویری 360 درجه از قسمت‌های مختلف برج میلاد را ایجاد کرده‌اند. شما با تور مجازی برج میلاد، می‌توانید با کمک تلفن همراه یا رایانه خود، از بخش‌های مختلف برج میلاد دیدن کنید. کیفیت این شبیه‌سازی بسیار عالی است و امکان تماشای بخش‌های مختلف برج میلاد را برای شما فراهم می‌کند.

نکاتی که درباره برج میلاد تهران باید بدانید

  • نگهداری از برج میلاد ماهانه 800 میلون تا یک میلیارد تومان هزینه دارد.
  • بدنه برج میلاد شامل هسته مرکزی و ۴ عدد باله است.
  • شش آسانسور شیشه‌ای در اطراف بدنه برج تعبیه شده‌اند که هر یک ظرفیت 25 نفر را دارند.
  • سرعت آسانسورهای برج میلاد به ۷ متر در ثانیه می‌رسد.
  • این برج سازه‌ای بتنی است که پایه اصلی برج از بتن آرمه تشکیل شده است.
  • در ساخت برج میلاد از حدود 33هزار متر‌مکعب بتن استفاده شده است.
  • برج میلاد بیستمین بلند نامتکی جهان است. نامتکی سازه‌ای است که بدون هیچ نگه‌دارنده‌ای همانند سیم و کابل سر جای خود ایستاده است.
  • از زمان ساخت تا افتتاح اولین بخش برج میلاد، حدود 11 سال طول کشید.
  • در ابتدا برج میلاد، برج یادمان (مرکز ارتباطات بین‌المللی تهران) نام‌گذاری شده بود.
  • ساخت یک برج مخابراتی مشابه یادمان، بخشی از طرحی بسیار بزرگ‌تر پیش از انقلاب بود که شهستان پهلوی نام داشت.
  • در ۸ سال اول، فقط 40درصد از برج میلاد تکمیل شد و در سه سال باقی مانده، 60درصد پروژه با تزریق سرمایه بیشتر به اتمام رسید.
  • در آینده نزدیک شاهد افتتاح هتل 5 ستاره بین‌المللی و مرکز خرید برج میلاد خواهید بود.

مسیر دسترسی

آدرستهران، میان بزرگراه‌ حکیم غرب، بعد از بزرگراه چمران، ورودی اختصاصی برج
شماره تماس0218585
ساعات بازدیدهمه روزه از ساعت 10 صبح تا 11 شب
هزینه بازدیدپکیج اول 59هزار تومان و پکیج دوم 39هزار تومان
آدرس سایتmiladtower.tehran.ir

خب دوستان عزیز، به‌صورت کامل با برج میلاد تهران آشنا شدید. برخی از مهندسان ژاپنی با بازدید از برج میلاد اعلام کردند با قراردادن یک دکل مخابراتی ساده در مناطق کوهستانی شمال تهران، مشکل ارتباط بی‌سیم پایتخت به‌صورت کامل حل می‌شد و نیازی به ساخت برج میلاد نبود. ساخت برج میلاد آسیب بسیاری به طبیعت و اکوسیستم وارد کرده است. حال با در نظر‌گرفتن همه این مسائل، باز هم به نظر شما برج میلاد ارزش ساخته‌شدن را داشته یا نه؟ البته برج میلاد یکی از جاهای تفریحی تهران و اماکن توریستی به حساب می‌آید و باعث جذب سرمایه می‌شود. نظرات خود را با ما و سایر همراهان ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

برج میلاد 435 متر است.

برج میلاد 12 طبقه است

برج میلاد هزار و 693 پله دارد.

برج میلاد به شهرداری تهران تعلق دارد و قرار نیست هیچ یک از قسمت‌های آن به اشخاص یا شرکت‌ها واگذار شود.

برج میلاد در منطقه دو شهرداری تهران و ما بین بزرگراه همت، بزرگراه حکیم، بزرگراه چمران و بزرگراه شیخ فضل الله نوری واقع شده است.

بلیت برج میلاد دارای دو پکیج مختلف با قیمت‌های 39 و 59هزار تومان به ازای هر نفر است.

3/5 (3 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.