جاهای دیدنی مالدیو | گردشگری در بهشت استوا

0

جاهای دیدنی مالدیو گشت‌و‌گذار در این بهشت استوایی را به یکی از بهترین سفرهای خارجی گردشگران تبدیل می‌کند. تب مالدیوگردی در چهارفصل خدا بالاست. به همین دلیل در این سرزمین به اندازه‌ای جای دیدنی وجود دارد که در یک سفر نمی‌توانید از تمامی آن‌ها بازدید کنید. سواحل مالدیو در گروه زیباترین سواحل دنیا قرار دارند. در این سرزمین تا دلتان بخواهد جاهای دیدنی با منظره‌های طبیعی خودنمایی می‌کند. مالدیو مراکز خریدی دارد که عظمت آن‌ها هوش از سر گردشگران می‌برد. برای اینکه گردشگری در مالدیو بیشتر به شما خوش بگذرد، در این مطلب فهرستی کامل از تمامی جاهای دیدنی مالدیو آماده کرده‌ایم. مطمئن باشید چیزی از زیبایی‌های مالدیو در این مطلب از قلم نیفتاده است. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این مطلب تا انتها، دید کاملی درباره دیدنی های مالدیو به دست آورید و یکی از بهترین سفرهای خارجی خود را تجربه کنید.

جاذبه های گردشگری مالدیو

برای آشنایی با جاهای دیدنی مالدیو، این مراکز دیدنی را در دسته‌بندی‌های جاذبه‌های گردشگری، سواحل و جزایر کشور مالدیو فهرست کرده‌ایم. در قسمتی نیز به اماکن مذهبی و مساجد مالدیو اشاره می‌کنیم. از آنجایی که مطمئن هستیم گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما مالدیو به این سرزمین رسیده‌اند، پس از استقرار و استراحت در یکی از هتل های مالدیو، راه مکان های دیدنی مالدیو را در پیش می‌گیرند، ابتدا به این مکان‌ها اشاره می‌کنیم.

موزه ملی مالدیو

موزه ملی مالدیو

جالب است بدانید مالدیو به لحاظ جمعیت و مساحت، کوچک‌ترین کشور آسیا به حساب می‌آید. با این حال کشوری است که تاریخچه‌ای غنی و تمدنی باشکوه دارد. از آنجایی که تجربه ثابت کرده گردشگری در سرزمینی که اطلاعات کاملی درباره آن داریم، بیشتر خوش می‌گذرد، پیشنهاد می‌کنیم موزه ملی مالدیو را در سفر به این کشور به‌عنوان اولین مکان برای گردشگری انتخاب کنید. موزه ملی مالدیو در پارک سلطان این شهر قرار دارد. پارک سلطان یکی دیگر از جاهای دیدنی مالدیو است که در ادامه بیشتر درباره آن صحبت می‌کنیم.

این موزه سه‌طبقه، آثار باستانی مالدیو را در معرض نمایش گردشگران قرار داده است. تاج‌های پادشاهی، عتیقه‌های ارزشمند، دفینه‌های نایاب و اسناد تاریخی در گوشه‌و‌کنار این موزه خودنمایی می‌کند. قسمتی از موزه ملی مالدیو به نمایش سبک زندگی مردمان مالدیو قدیم اختصاص دارد. در قسمتی دیگر نیز سلاح‌ها و جنگ‌افزارهایی به نمایش گذاشته شده که اهالی مالدیو با آن‌ها به نبرد دژخیمان می‌رفتند.

پارک سلطان مالدیو

پارک سلطان مالدیو از جاذبه های گردشگری مالدیو

سلاطین مالدیو در کاخ‌های اشرافی زندگی می‌کردند. یکی از معروف‌ترین این قصرها با نام کاخ سلطان در مرکز مالدیو وجود داشت. این کاخ به دنبال رویدادهایی که در ۱۹۶۸ میلادی رخ داد ویران شد. همان‌گونه که اشاره کردیم، قسمت‌هایی از کاخ سلطان به موزه ملی مالدیو تبدیل شده است. از آنجایی که کاخی را سراغ نداریم که در آن خبری از باغ نباشد، باغ بزرگی در کاخ سلطان مالدیو خودنمایی می‌کرد. این باغ پس از استقلال مالدیو به پارک مرکزی این سرزمین تبدیل شد. به لطف آب‌و‌هوای خوش مالدیو، پارک سلطان یکی از سرسبزترین پارک‌های منطقه است.

این پارک به لحاظ مساحت نیز پارکی وسیع است. امکانات رفاهی شایسته‌ای در پارک سلطان مالدیو وجود دارد. پارک سلطان یکی از مکان های دیدنی مالدیو است که در منطقه‌ای خوش‌مسیر قرار دارد. به لطف این شرایط می‌توانید در کنار گشت‌و‌گذار در پارک سلطان، سری به مراکز خرید مالدیو بزنید و با دستی پر از سوغاتی به دیار خود باز گردید.

زیردریایی وال مالدیو

زیردریایی وال مالدیو یکی از جاذبه های گردشگری مالدیو

امکان ندارد جایی صحبت از دیدنی های مالدیو مطرح شود و نامی از زیردریایی وال به میان نیاید. این زیردریایی در اعماق آب‌های فیروزه‌ای‌رنگ مالدیو جا خوش کرده‌است. گردشگران با حضور در این زیردریایی فرصتی برای تماشای دنیای زیبای زیر آب پیدا می‌کنند. زیردریایی که از آن صحبت می‌کنیم منظره‌ای تماشایی از ماهی‌های خوش‌ نقش‌ونگار، مرجان‌های فریبنده و کوسه‌های خشن پیش روی گرشگران قرار می‌دهد.

در حین گشت‌و‌گذار در زیردریایی وال مالدیو، چشمتان به لاک‌پشت‌های بامزه‌ای روشن می‌شود که سر شوخی را با گردشگران باز می‌کنند و حسابی با آن‌ها سربه‌سر می‌گذراند. در اطراف زیردریایی وال مالدیو دریچه‌های شیشه‌ای قرار دارد. زیردریایی که از آن صحبت می‌کنیم در اعماق آب شناور می‌شود و گردشگران را به گوشه‌وکنار می‌برد. در این سیاحت چشم شما به کشتی‌های شکسته‌ای روشن می‌شود که در برابر خشم دریا به اعماق آب فرو کشیده‌ شده‌اند.

صخره بِنانا (تپه دریایی بنانا)

صخره بِنانا (تپه دریایی بنانا) یکی از جاذبه های گردشگری مالدیو

جاهای دیدنی مالدیو هر کدام ویژه‌ای خاص خودشان را دارند. برای نمونه می‌توان به صخره بنانا اشاره کرد. این صخره که با نام تپه دریایی بنانا نیز شناخته می‌شود، منطقه‌ای حفاظت‌شده است. در نتیجه طبیعتی بکر دارد. زیبایی‌های صخره بنانا، نام این منطقه را در سر زبان گردشگران بین‌المللی انداخته است. اطراف این صخره را آب‌های عمیقی فرا گرفته است. عمق این آب‌ها، صخره بِنانا را به یکی از بهترین جاهای مالدیو برای غواصی تبدیل کرده است. حیف است که راهی این منطقه شوید و از دنیای زیر آب دیدن نکنید. خوشبختانه مکان مخصوصی برای غواصی در این ناحیه وجود دارد.

در این مکان لوازم پیشرفته غواصی به همراه مربی در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد. اگر میانه خوبی با غواصی دارید و در بین جاذبه های گردشگری مالدیو، به دنبال مکان هیجان‌انگیزی میی‌گردید، صخره بنانا انتخاب مناسبی برای شماست. اگر هم روحیه پروانه‌ای دارید و از تماشای طبیعت دریایی سیر نمی‌شوید، باز هم پیشنهاد می‌کنیم راه صخره بنانا را در پیش بگیرید. در اطراف این صخره مرجانهای بی‌شماری خودنمایی می‌کند. این مرجانها منظره‌‌ای شگفت‌انگیز از هنرنمایی مادر طبیعت را پیش روی شما قرار می‌دهد.

بازار بزرگ ماهی ماله

برای شما از ماهی‌های بازیگوش و زیبای مالدیو گفتیم. صیادان اهل مالدیو روزانه به صید این ماهی‌ها می‌روند و با توری پر از ماهی‌های خوشمزه به ساحل باز می‌گردند. این ماهی‌ها در بازار بزرگی با نام بازار ماهی ماله فروخته می‌شود. اهالی مالدیو بر این باور هستند که بازار بزرگ ماهی ماله، بزرگترین بازار ماهی در تمامی دنیاست. انصافاً نیز باید این تعریف را باور کرد. ماهی نیست که در بازار بزرگ ماهی ماله پیدا نکنید. این بازار در کنار تنوع، ماهی‌های تازه‌ای دارد. اگر اهل خوردن ماهی‌های خوشمزه هستید، حتماً سری به این بازار بزنید.

حتی اگر علاقه‌ای به ماهی ندارید، باز هم گشت‌و‌گذار در بازار بزرگ ماهی ماله را پیشنهاد می‌‌کنیم. این بازار به اندازه‌ای ماهی‌های متنوع دارد که شما را برای خوردن ماهی به هوس می‌اندازد. ناگفته نماند به لطف ماهی‌های بی‌شماری که از دریای اطراف مالدیو صید می‌شود، رستوران‌های مالدیو نیز غذاهای خوشمزه‌ای با ماهی پیش روی مشتریان قرار می‌دهند. در مجموع باید گفت بعید می‌دانیم به لحاظ تنوع ماهی خوراکی، جایی را در دنیا همانند بازار بزرگ ماهی ماله پیدا کنید.

مرکز خرید سنترو (سنترو مال)

مرکز خرید سنترو (سنترو مال) مالدیو یکی از جاذبه های گردشگری مالدیو

مراکز خرید مالدیو با ویترین‌های رنگارنگ و کالاهای برند در گوشه‌و‌کنار این سرزمین پراکنده‌اند. با این حال مرکز خرید سنترو مالدیو، گل سرسبد مراکز خرید این سرزمین به حساب می‌آید. مرکز خریدی که از آن صحبت می‌کنیم به اندازه‌ای مشتری دارد که درهای آن از صبح خروس‌خوان تا پاسی از شب به روی گردشگران باز است. در این مرکز خرید هر برند خارجی که فکرش را بکنید غرفه دارد. به لطف این شرایط خاطرات از سوغات مالدیو جمع باشد.

مرکز خرید سنترو (سنترو مال) مالدیو یکی از جاذبه های گردشگری مالدیو

مرکز خرید سنترو به لحاظ مسافت نیز در منطقه‌ای خوش‌مسیر قرار دارد و به بسیاری از مکان های دیدنی مالدیو نزدیک است. سنترو، فقط مکانی برای خرید نیست. در این مرکز خرید امکانات رفاهی برجسته‌ای مشاهده می‌شود. در مرکز خرید سنترو بساط تفریح و سرگرمی گردشگران مهیاست. به لطف این شرایط حضور در مرکز خرید سنترو برای گردشگران هم فال است و هم تماشا.

کاخ مولی آگه (Muleeaage Palace)

کاخ مولیآگه مالدیو یکی از جاذبه های گردشگری مالدیو

بسیاری از جاهای دیدنی مالدیو، سابقه‌‌ای تاریخی دارند. یکی از این مراکز که محبوبیت زیادی نزد گردشگران پیدا کرده، کاخ مولی آگه است. کاخی که از آن صحبت می‌کنیم در ۱۹۰۶ میلادی ساخته شد. در آن زمان هنوز جنگ اول جهانی آغاز نشده بود. این کاخ برای چندین دهه به‌عنوان مرکز حکومت مالدیو شناخته می‌شد. به دنبال تغییرات سیاسی در مالدیو، کاخ مولی آگه به دفتر ریاست جمهوری این کشور انتخاب شد. این کاخ تا ۱۹۸۶ میلادی در اختیار روسای جمهور مالدیو بود. با این حال از آنجایی که هیچ کاخی در دنیا ماندگار نیست، مهرِ کاخ مولی آگه از دل سیاستمداران این سرزمین افتاد و برای مدتی متروکه بود.

اهمیت این کاخ در فرهنگ معاصر مالدیو باعث شد تا به یکی از جاذبه های گردشگری مالدیو تبدیل شود. اکنون درهای این کاخ به‌روی تمامی گردشگران باز است. کاخ مولی آگه در کنار اینکه قسمتی از تاریخ معاصر مالدیو را در خود جای داده،‌ عمارتی زیبا با معماری چشم‌نواز است. به لحاظ موقعیت مکانی نیز کاخ مولی آگه در محله‌ای معروف قرار دارد و به بسیاری از جاهای دیدنی مالدیو نزدیک است.

مساجد مالدیو

مالدیوی‌ها از تبار هندوآریایی هستند. رگه‌هایی از اعراب نیز در خون اهالی این منطقه جاری است. این شرایط باعث شده تا مردمان این سرزمین دین اسلام را به رسمیت بشناسند. جالب اینجاست پیروی از دیگر ادیان در مالدیو جرم شناخته می‌شود و پیگرد قانونی دارد. خالی از لطف نیست اگر بدانید یک روحانی ایرانی با نام یوسف تبریزی، مردم مالدیو قدیم را با اسلام آشنا کرد. با توجه به جایگاه اسلام در فرهنگ مردمان مالدیو، مسجد‌های بزرگ و باشکوهی در این منطقه ساخته شده است. این مسجدها در کنار زیبایی، جلوه‌ای از هنر معماری مردمان مالدیو را پیش روی دینداران و گردشگران قرار می‌دهد. از طرف دیگر مساجد مالدیو به لحاظ تاریخی نیز جایگاه ویژه‌ای دارند. این جایگاه به اندازه‌ای ارزشمند است که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت. به همین منظور در ادامه برای شما از مهم‌ترین مسجدهایی می‌گویم که به جاهای دیدنی مالدیو تبدیل شده است.

مسجد جامع ماله

مسجد جامع ماله مالدیو یکی از جاذبه های گردشگری مالدیو

ماله،‌ بزرگ‌ترین شهر کشور مالدیو و پایتخت این سرزمین است. در این شهر مسجدهای باشکوه خودنمایی می‌کند که مهمترین آن‌ها، مسجد جامع ماله است. این مسجد به‌رغم اینکه در آسیای دور ساخته شده، معماری شبیه به معماری ایرانی دارد. مسجد جامع ماله در بین اهالی این سرزمین با نام مسجد جامع سلطان نیز شناخته می‌شود. دیرینگی این مسجد به ۱۶۵۶ میلادی باز می‌گردد و چندین سده عمر دارد. مسجد جامع ماله فقط یک مکان مذهبی نیست.

این مسجد سال‌هاست که به‌عنوان مکانی برای دفن شخصیت‌های برجسته مالدیو کاربرد دارد. به همین دلیل مقبره‌های قهرمانان این سرزمین در مسجد جامع ماله خودنمایی می‌کند. وجود این مقبره‌ها جلوه‌ای از فرهنگ و تمدن مالدیو را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. مسجد جامع ماله فاصله مناسبی با بسیاری از جاهای دیدنی مالدیو دارد. اگر در حین گشت‌و‌گذار در دیگر جاهای دیدنی این سرزمین، گذارتان به مسجد جامع ماله افتاد، گردشگری در این مسجد را به فال نیک بگیرید.

مسجد هوکورو میسکی

مسجدی قدیمی در مالدیو وجود دارد که به آن هوکورو میسکی می‌گویند. دیرینگی این مسجد به چندین سده پیش باز می‌گردد. مسجد هوکورو میسکی به اندازه‌ای قدیمی است که در ساخت آن از مصالحی مانند سنگ‌های مرجانی و چوب استفاده شده. این مسجد یکی از مهم‌ترین نمادهای اسلام در مالدیو به حساب می‌آید.

جزایر مالدیو

جالب است بدانید کشور مالدیو چیزی حدود ۲۰۰ جزیره کوچک‌و‌بزرگ دارد. جالب‌تر اینکه تمامی این جزیره‌ها تماشایی هستند و گشت‌و‌گذار در آن‌ها حسابی خوش می‌گذرد. با این حال بعضی از جزایر مالدیو جای خود را در دل گردشگران بین‌المللی باز کرده‌اند و محبوبیت بیشتری دارند. از آنجایی که گردشگری را سراغ نداریم که راهی مالدیو شود و سری به جزیره‌های این سرزمین نزند، در ادامه به بهترین جزیره های مالدیو اشاره می‌کنیم.

جزیره مافوشی (Maafushi)

جزیره مافوشی (Maafushi) یکی از جاهای دیدنی مالدیو

در اینکه جزیره‌های مالدیو یکی از دیگری تماشایی‌تر هستند، هیچ شکی نداریم. با این حال از آنجایی که وقت در سفر تنگ است، به شما حق می‌دهیم اگر دنبال جزیره‌ای نزدیک به مالی، پایتخت این سرزمین باشید. اینجاست که جزیره مافوشی خودنمایی می‌کند. جالب‌ است بدانید با قایق معمولی از مالی تا این جزیره چیزی حدود ۱.۵ ساعت زمان می‌برد. جالب‌تر اینکه با قایق تندرو می‌توانید در عرض نیم‌ساعت از مالی به جزیره مافوشی برسید. جزیره مافوشی به انداز‌ه‌ای سرگرمی دارد که برای تجربه تمامی آن‌ها باید دست‌کم ۲ روز از سفر خود را به گشت‌و‌گذار در این جزیره اختصاص دهید.

مافوشی، جزیره‌ای متفاوت نسبت به دیگر جزیره های مالدیو است. در خیابان‌های این جزیره خبری از خودرو نیست. به همین دلیل آب‌و‌هوای این جزیره همیشه تمیز و دل‌انگیز است. جزیره مافوشی فقط یک کیلومتر طول و ۲۰۰ متر پهنا دارد. به لطف این مساحت کم، تمامی قسمت‌های آن را می‌توانید با پای پیاده در عرض یک ساعت طی کنید. ناگفته نماند برای اینکه وقت گردشگران گرفته نشود، موتورسیکلت‌هایی به مسافران کرایه داده می‌شود. با این موتورسیکلت‌ها تمامی قسمت‌های جزیره مافوشی را در عرض ۱۰ دقیقه زیر پا می‌گذارید. مافوشی، رستوران‌هایی دارد که نظیر آن‌ها را در هیچ‌کجای مالدیو پیدا نمی‌کنید. پیشنهاد می‌کنیم اگر راهی جزیره مافوشی شدید، رستوران کانی پیچ را امتحان کنید. در این رستوران خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی پیش روی گردشگران قرار می‌گیرد.

جزیره جیراوارو (Giraavaru)

اهالی مالدیو، جزیره‌ای دارند با نام جیراوارو. آب‌‌وهوای این جزیره به اندازه‌ای دل‌انگیز است که به آن‌ جزیره چهارفصل می‌گویند. تفرجگاهی باشکوه نیز با نام چهارفصل در جیراوارو ساخته شده است. جزیره جیراوارو نسبت به دیگر دیدنی های مالدیو، طبیعتی سرسبزتر دارد. گیاهی با نام تاکاماکاس، بیشتر قسمت‌های این جزیره را پوشش داده است. امکان ندارد به جایی در این جزیره نگاهی بیندازید و چشمتان به جمال درخت‌های نارگیل روشن نشود. طبیعت سرسبز جزیره جیراوارو، پناهگاهی امن برای زندگی حیوانات فراهم کرده است. آواز خوش پرنده‌ها از سرتاسر قسمت‌های این جزیره به گوش می‌رسد. پروانه‌های زیبا نیز در گوشه‌و‌کنار جزیره جیراوارو به بازیگوشی مشغول هستند. به گردشگرانی که از تماشای طبیعت سیر نمی‌شوند، پیشنهاد می‌‌کنیم در سفر به مالدیو حتماً سری به جزیره جیراوارو بزنند.

جزیره باآتول (Baa Atoll)

جزیره باآتول (Baa Atoll) یکی از جاهای دیدنی مالدیو

اطراف جزیره باآتول را صخره‌های مرجانی و آبی زلال فرا گرفته است. ساحل جزیره باآتول را شن‌هایی سفید پوشانده و به هر منظره‌ای که نظر بیندازید با قسمتی از هنرنمایی مادر طبیعت روبه‌رو می‌شوید. جزیره باآتول چیزی حدود ۱۰۰ کلبه برای اقامت گردشگران دارد. بعضی از کلبه‌هایی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم بر روی دریا ساخته شده‌اند. گذران شب در چنین کلبه‌هایی، تجربه‌ای است که فقط در جزیره باآتول میسر می‌شود. در جزیره باآتول بساط سرگرمی‌های آبی و تفریحات زمینی مهیاست. در گوشه‌و‌کنار این جزیره کافه‌های شیک و رستوران‌های مجلل خودنمایی می‌کند. این شرایط جزیره باآتول را به جزیره‌ای تبدیل کرده که عیش گردشگران را در سفر به مالدیو کامل می‌کند.

جزیره باتالا (Bathala)

باتالا جزیره‌ای بسیار کوچک در مالدیو است. با این حال سرگرمی‌های آبی و تفرجگاه‌های اشرافیِ این جزیره، چیزی کمتر از دیگر جزیره‌های مالدیو ندارد. جزیره باتالا فاصله‌ای نزدیک با فرودگاه بین‌المللی مالدیو دارد. به لطف این فاصله کم، می‌توانید پس از پیاده‌شدن از هواپیما در فروگاه مالدیو، سوار هواپیماهای آبی شوید و در عرض یک‌چشم‌به‌هم‌زدن به جزیره باتالا برسید. در این جزیره تفرجگاه‌های شاهانه‌ای انتظار گردشگران را می‌کشد. بساط عیش‌و‌نوش گردشگران در جزیره باتالا مهیاست. سرگرمی‌های دریایی این جزیره به اندازه‌ای است که دست‌کم یکی دو روزی را برای گردشگری در آن باید اختصاص دهید.

جزیره هول هوماله

جزیره هول هوماله مالدیو یکی از جاهای دیدنی مالدیو

هول هوماله، جزیره‌ای تما‌م‌عیار برای گردشگری است. این جزیره یکی از جزیره های مصنوعی مالدیو به حساب می‌آید. از آنجایی که هول هوماله، جزیره‌ای مصنوعی است، تمامی قسمت‌های آن با هدف گردشگری ساخته شده. به همین دلیل وقتی از شما در این جزیره تلف نمی‌شود و فرصتی پیدا می‌کنید تا پس از ورود به هول هوماله به عیش و تفریح مشغول شوید. جزیره هول هوماله، در کنار جاذبه‌های طبیعی، جاهای گردشگری زیادی دارد.

در گوشه‌و‌کنار این جزیره فروشگاه‌هایی با ویترین‌های رنگارنگ منتظر گردشگران هستند. موج‌سواری، اسکی روی آب، جت‌اسکی و غواصی از تفریح‌های اصلی جزیره هول هوماله است. این جزیره به اندازه‌ای تماشایی است که بعید می‌دانیم بتوانید به‌راحتی از‌ آن دل بکنید. در نتیجه برای اقامت در هول هوماله، هتل اِلیت این (Elite Inn) را پیشنهاد می‌کنیم. الیت این، یکی از بهترین هتل های مالدیو است و نمایی تماشایی به دریا دارد.

جزیره اوتمو گاندووارو مالدیو (Utheemu Ganduvaru Island)

اوتمو، جزیره‌ای زیبا در مالدیو است که شکل‌‌و‌شمایلی چترمانند دارد. این جزیره همانند دیگر مکان های دیدنی مالدیو، منظره‌های تماشایی و سواحلی زیبا دارد. در کنار این منظره‌های تماشایی، جزیره اوتمو به لحاظ تاریخی و فرهنگی نیز یکی از جاهای دیدنی مالدیو است. آرامگاه سلطان محمد تاکوروفاانو در این جزیره بنا شده است. سلطان محمد در برابر نیروهای استعمارگر پرتغال قیام کرد و جانانه جنگید. خانه سلطان محمد نیز اکنون در جزیره اوتمو به موزه‌ای زیبا برای گردشگری تبدیل شده است. یک گورستان باستانی نیز در جزیره اوتمو وجود دارد. به لطف این اماکن باستانی، گردشگری در جزیره خوش آ‌ب‌و‌هوای اوتمو برای علاقه‌مندان تاریخ و فرهنگ مالدیو، تفریحی است که هم فال است و هم تماشا.

جزیره فیدهو (Feydhoo)

جزیره فیدهو (Feydhoo) یکی از جاهای دیدنی مالدیو

فیدهو که به آن جزیره فیدو هم می‌گویند، یکی از جاهای دیدنی مالدیو با تاریخچه‌ای جالب است. این جزیره منظره‌های تماشایی بی‌شماری دارد. با این حال تا مدت‌ها خبری از زندگی در آن نبود. سال‌ها پیش در جنگ جهانی دوم، نیروهای بریتانیایی به جزیره‌ای با نام گان در مالدیو یورش می‌برند. اهالی این جزیره که توان مقاومت در برابر ارتش تا دندان مسلح بریتانیا را نداشتند، فرار را بر قرار ترجیح دادند و به جزیره همسایه گریختند. جزیره فیدهو، در همسایگی جزیره گان قرار دارد. این جزیره که سال‌های سال در آن کسی زندگی نمی‌کرد، منابع زیادی داشت. در نتیجه اهالی جزیره گان که به فیدهو مهاجرت کرده بودند، رحل اقامت در این جزیره بر می‌گزینند. به این ترتیب زندگی در جزیره فیدهو جریان پیدا می‌کند.

زیبایی‌های جزیره فیدهو، پای گردشگران بین‌المللی را به این جزیره باز کردند. رفته‌رفته گردشگر بیشتری به این جزیره آمد تا به یکی از جاذبه های گردشگری مالدیو تبدیل شود. این روزها، شبی نیست که در جزیره فیدهو بساط عیش و تفریح به راه نباشد. گردشگران در این جزیره دور هم جمع می‌شوند و تا صبح به پایکوبی می‌پردازند.

جزیره مارادو

جزیره مارادو یکی از جاهای دیدنی مالدیو

حیف است که به جزیره فیدهو، اشاره کنیم و نامی از جزیره مارادو به میان نیاد. این جزیره فاصله کمی با جزیره فیدهو دارد. جزیره مارادو، همانند دیگر جاهای دیدنی مالدیو، منطقه‌ای پرگردشگر است که زندگی در آن جریان دارد. جزیره مارادو با زیبایی‌های بی‌شماری پوشیده شده که مهمترینِ آن‌ها، سواحل تماشایی این جزیره است. در امتداد سواحل جزیره مارادو، درختان نارگیل قد عَلم کرده‌اند. این درخت‌ها با سخاوتمندی سایه‌ روی سرگردشگران می‌اندازند. به لطف وجود درخت‌های نارگیل در جزیره مارادو، این جزیره مسیری مخصوص پیاده‌روی دارد. در تمامی این مسیر تخت‌های راحتی برای گردشگران تعبیه شده تا هر زمان که خواستند، بنشینند و دریای زیبا را نظاره کنند. سواحلی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم با مرجان‌های زیبا پوشیده شده است. این مرجان‌ها، منظره‌ای تماشایی به دریای اطراف جزیره مارادو اضافه کرده‌اند.

جزیره‌ ولیگاندو

ولیگاندو، جزیره‌ای ۹هکتاری است که سواحل شنی زیبایی دارد. حدود ۶۰۰ متر از مساحت این جزیره را ساحل تشکیل می‌دهد. ساحل ولیگاندو با امکانات رفاهی چشمگیر و منظره‌ای دلگشا به یکی از جاهای دیدنی مالدیو در نزد گردشگران تبدیل شده است. جزیره ولیگاندو به داشتن بارهای شبانه و رستورن‌های درجه‌یک معروف است. با فرارسیدن شب، غوغایی در جزیره ولیگاندو به‌راه می‌افتد. گردشگران در بارهای این جزیره به پایکوبی مشغول می‌شوند و شب‌زنده‌داری می‌کنند.

جزیره‌ ولیگاندو یکی از جاهای دیدنی مالدیو

قسمتی از جزیره ولیگاندو را تفرجگاه‌های اعیانی تشکیل داده است. این تفرجگاه‌ها، کلبه‌های ییلاقی دارند که روی آب قرار گرفته است. از آنجایی که این کلبه‌ها روی آب ساخته شده، گردشگران احساس می‌کنند که در وسط دریا حضور دارند. ماهی‌های زیبا از زیر این کلبه‌ها گذر می‌کنند و منظره‌ای تماشایی پیش روی گردشگران قرار می‌دهند.

جزیره‌ تولوسدو

جزیره‌ تولوسدو یکی از جاهای دیدنی مالدیو

تولوسدو، جزیره‌ای با طبیعتی بکر است که سواحل بسیار زیبایی دارد. جالب است بدانید جزیره تولوسدو یکی از مکان های دیدنی مالدیو برای غواصی است. جالب‌تر اینکه در این جزیره امکان غواصی شبانه نیز وجود دارد. تجربه تماشای دنیای زیر آب در شب، تجربه‌ای است که به خاطره‌ای ماندگار در سفر به مالدیو تبدیل می‌شود. بسیاری از هتل های مالدیو در جزیره تولوسدو قرار دارند. این جزیره به لحاظ امکانات رفاهی نیز یکی از جزیره‌های درجه‌یک در مالدیو به حساب می‌آید. اطراف ساحل جزیره تولوسدو را صخره‌های مرجانی پوشانده است. این صخره‌ها جذابیت‌های جزیره تولوسدو را چندین برابر می‌کند.

جزیره هووان فوشی (Huvafen Fushi)

برای تعریف‌و‌تمجید از جزیره هووان فوشی کافی است به این نکته اشاره کنیم که یک سالن مجهز اسپا در زیرِ آبِ این جزیره وجود دارد. ناگفته پیداست استفاده از خدمات اسپا در زیر آب، لذتی است که تا امتحان نکنید به ارزش آن پی نمی‌برید. جزیره هووان فوشی فاصله‌ای نسبتاً مناسب با فرودگاه مالی دارد. بساط انواع تفریح‌های آبی و سرگرمی‌های زمینی در جزیره هووان فوشی مهیاست. این جزیره تفرجگاه‌های لوکس و رستوران‌های درجه‌یکی دارد. این ویژگی‌ها، گردشگری در جزیره هووان فوشی را به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی در ذهن گردشگران تبدیل می‌کند.

سواحل مالدیو

برای شما گفتیم که مالدیو حدود ۲۰۰ جزیره کوچک‌و‌بزرگ دارند. با نگاهی به این آمار متوجه خواهید شد که سواحل بی‌شماری در گوشه‌و‌کنار مالدیو انتظار گردشگران را می‌کشد. سواحلی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، در گروه بهترین سواحل مالدیو قرار دارند.

ساحل وادهو

ساحل وادهو یکی از جاهای دیدنی مالدیو

ساحل وادهو جاذبه‌ای خاص دارد که نظیر آن‌ را در هیچ‌کدام از جاهای دیدنی مالدیو سراغ نداریم. این ساحل را ماسه‌های سفید‌رنگی پوشانده است. ماسه‌های سفیدرنگ ساحل وادهو، نور ماه را در شب بازتاب می‌دهند. در نتیجه با نگاهی به این ساحل احساس می‌کنید هزاران ستاره زیبا در حال درخشش هستند. ساحل وادهو در روز نیز منظره‌ای تماشایی دارد. جالب است بدانید برای ماندگاری زیبایی‌های ساحل وادهو، امکان حضور گردشگران در این ساحل وجود ندارد. به همین دلیل با قایق می‌توانید به فاصله‌ای نزدیک در ساحل وادهو بروید و زیبایی‌های آن را به تماشا بنشینید.

ساحل مصنوعی ماله

ساحل مصنوعی ماله یکی از جاهای دیدنی مالدیو

بازار گردشگری در مالدیو به اندازه‌ای داغ است که سواحل طبیعی این سرزمین کفاف گردشگران را نمی‌کند. به همین منظور در کنار سواحل طبیعی، ساحل‌های مصنوعی نیز در مالدیو ساخته شده است. یکی از این سواحل که جایگاه ویژه‌ای در دل گردشگران دارد، ساحل مصنوعی ماله است. ساحلی که از آن صحبت می‌کنیم بهترین سرگرمی‌های آبیِ روز دنیا را دارد. آب‌ این ساحل به اندازه‌ای زلال است که امکان ندارد راهی آن شوید و هوس آبتنی به سرتان نزند.

بهترین رستوران های مالدیو در حاشیه ساحل مصنوعی ماله صف کشیده‌اند. خوراکی‌های خوشمزه محلی و بین‌المللی در این رستوران‌ها پیش روی مشتریان قرار می‌گیرد. ساحل مصنوعی ماله، ساحلی برای برگزاری جشن‌های ملی و مراسم محلی است. به لطف این شرایط همیشه بساط پایکوبی در ساحل مصنوعی ماله به‌عنوان یکی از مکان های دیدنی مالدیو مهیاست.

ساحل جزیره‌ ولیگاندو

ساحل جزیره‌ ولیگاندو یکی از جاهای دیدنی مالدیو

برای شما از زیبایی‌های جزیره ولیگاندو گفتیم. این جزیره ساحلی زیبا دارد که حیف است راهی مالدیو شوید و سری به آن نزنید. ساحل جزیره ولیگاندو، میعادگاه عاشقانی است که می‌خواهند لحظه‌های رمانتیکی را در سفر به بهشت استوا تجربه کنند. در این ساحل امکانات اشرافی برای گردشگران مهیاست. به لحاظ سرگرمی‌های آبی نیز هر تفریحی که فکرش را بکنید در ساحل جزیره ولیگاندو پیدا می‌شود. اگر راهی ساحل جزیره ولیگاندو هستید، گردشگری شبانه را در این ساحل فراموش نکنید. ساحل ولیگاندو شب‌ها منظره‌ای رؤیایی پیدا می‌کند که زیبایی‌های آن برای همیشه در ذهن گردشگران باقی می‌ماند.

ساحل کورومبا

ساحل کورومبا یکی از جاهای دیدنی مالدیو

آخرین قسمت از فهرست معرفی جاهای دیدنی مالدیو را برای ساحلی خصوصی کنار گذاشتیم تا عیش خود را در مالدیو کامل کنید. کرومبا، هتلی اشرافی در مالدیو است. این هتل، ساحلی اختصاصی دارد که به آن ساحل کورومبا می‌گویند. در ساحلی که از آن صحبت می‌کنیم امکانات رفاهی شایسته‌ای در اختیار گردشگران قرار می‌گیرند. قسمتی از این ساحل به برگزاری جشن‌و‌پایکوبی اختصاص دارد. حدود ۸ رستوران شیک با غذاهای شاهانه در هتل کورومبا خوانی پر از غذاهای خوشمزه پیش روی مشتریان پهن کرده‌‌اند.

اگر راهی ساحل کورومبا شدید و خواستید دلیل از عزا در بیاورید، حتماً غذاهای محلی مالدیو را در رستوران‌های این هتل امتحان کنید. ساحل کورومبا در کنار منظره‌ای تماشایی به دریا، محوطه‌ای سرسبز دارد. در این محوطه چندین زمین تنیس و والیبال ساخته شده است. قسمتی از این ساحل نیز مخصوص بازی کودکان است. به لطف این شرایط، امکان ندارد راهی ساحل کورومبا شوید و با کوله‌باری پر از خاطره‌های فراموش‌نشدنی از ساحل باز نگردید.

جاهای دیدنی مالدیو هر کدام جاذبه خاص خودشان را دارند. امیدواریم به لطف فهرستی که از دیدنی های مالدیو برای شما آماده کرده‌ایم، مکان‌های دلخواه را انتخاب کنید و سفری خاطره‌ساز به مالدیو داشته باشید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمند و خاطره‌های شیرینی از گردشگری در کشورهای خارجی دارید، خواهشمندیم این تجربه‌ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.