راهنمای سفر مالدیو | سفری خاطره‌ساز در سرزمین هزار جزیره

0

راهنمای سفر مالدیو چراغ راهی برای گردشگرانی است که قصد عزیمت به این دیار خوش‌‌آب‌و‌هوا را دارند. مالدیو، کشوری جزیره‌ای است که آب‌های اقیانوس هند آن را احاطه کرده است. این سرزمین به اندازه‌ای خوش‌ آب‌و‌هوا و تماشایی است که به آن بهشت استوا می‌گویند. برای تعریف از جاذبه‌های گردشگری مالدیو کافی است به این نکته اشاره کنیم که درآمد اصلی مردمان این سرزمین از صنعت تورسیم به دست می‌آید. مسئولین گردشگری مالدیو تمامی تلاش خود را می‌کنند تا به مسافران در این سرزمین حسابی خوش بگذرد. مالدیو جاهای دیدنی بی‌شماری دارد. این سرزمین به لحاظ تاریخی نیز از تمدنی غنی بهره‌مند است. از آنجایی که گردشگری در مالدیو با داشتن اطلاعاتی از این سرزمین بیشتر خوش می‌‌گذرد، راهنمای سفر مالدیو را برای همراهان خود آماده کرده‌ایم. به شما قول می‌دهیم در این راهنما تمامی اطلاعات لازم برای سفری خاطره‌انگیز به مالدیو را مطالعه خواهید کرد.

فهرست مطالب

مالدیو کجاست؟

تاریخچه مالدیو

راهنمای سفر مالدیو را با معرفی این سرزمین آغاز می‌کنیم. مالدیو کشوری است که از جزیره‌های بی‌شماری تشکیل شده است. این سرزمین در جنوب غربی هند قرار دارد و آب‌های اقیانوس هند اطراف آن را فرا گرفته است. جالب اینجاست بر اساس آخرین سرشماری‌ها، مالدیو کمتر از یک میلیون نفر جمعیت دارد. جالب‌تر اینکه ۱۱۹۲ جزیره کوچک و بزرگ در مالدیو خودنمایی می‌کند.

جزیره‌هایی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم در محیطی با وسعت ۹۰هزار مترمربع پراکنده‌اند. مساحت خشکی تمامی این جزیره‌ها چیزی برابر با ۲۹۸ کیلومتر مربع است. بزرگ‌ترین جزیره مالدیو فقط ۵ کیلومتر مربع مساحت دارد. از تعداد بیشتر از هزار جزیره مالدیو، فقط ۲۰۰ جزیره مسکونی هستند. ناگفته نماند تعداد ۸۸ جزیره در مالدیو به گردشگری اختصاص داده شده است. زمان مالدیو یک‌ ساعت‌و نیم از تهران جلوتر است. در این کشور ساعت در شش‌ماهه اول و دوم تغییر نمی‌کند.

تاریخچه مالدیو

تاریخچه مالدیو

تبار مردمان این سرزمین هندوآریایی است. اهالی سریلانکا، هند و بعضی از کشورهای عربی نیاکان مردمان مالدیو را تشکیل می‌دهند. مالدیو به لحاظ جمعیت و وسعت کوچک‌ترین کشور آسیاست. ارتفاع زمین‌های بیشتر جزیره‌های مالدیو فقط ۱.۵ متر از سطح بالاتر است. به همین دلیل با سرزمینی روبه‌رو هستیم که بیشتر قسمت‌های آن نمایی تماشایی به دریا دارد. ماله، پایتخت مالدیو است.

این شهر در کناره جنوبی آبسنگ ماله شمالی قرار دارد. شهر ماله با سریلانکا مرز آبی دارد. در مجموع باید گفت ماله مرکز گردشگری مالدیو شناخته می‌شود. به همین دلیل یکی از بهترین فرودگاه‌های دنیا در شهر ماله خودنمایی می‌‌کند. شهر ماله دارای ۴ بخش گالولهو، هنویرو، ماچانگولی و مافانو است. این بخش‌ها یکی از دیگری تماشایی‌تر است و بسیاری از جاهای دیدنی مالدیو در این قسمت‌ها قرار دارد.

پول رایج مالدیو

مالدیوی‌ها با واحد پولی با نام روفیه مالدیو، دادوستد می‌کنند. این واحد پول که به آن روفیا هم می‌گویند، یکای پول مالدیو به حساب می‌آید. جالب است بدانید روفیا از واژه هندی روپیا یا روپیه اقتباس شده است. این اقتباس از درهم‌آمیختگی عمیق فرهنگ مردمان مالدیو و هندوستان حکایت دارد. ارزش پول مالدیو به میزان چشمگیری با دلار آمریکا تفاوت دارد. هر روفیا مالدیو برابر با ۰.۰۶۵ دلار آمریکاست. از آنجایی که بسیاری از گردشگران مالدیو را آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تشکیل می‌‌دهند، در کنار روفیا، دلار و یورو نیز از پول‌های رایجی است که در سفر به مالدیو کار گردشگران را راه می‌اندازد. در انتهای راهنمای سفر به مالدیو درباره صرافی‌های این سرزمین بیشتر صحبت خواهیم کرد.

زبان مردم مالدیو

زبان مردم مالدیو

مالدیوی‌ها با زبانی با نام دیوهی صحبت می‌کنند. چیزی حدود ۹۵درصد از اهالی مالدیو به این زبان مسلط هستند. ریشه زیبان دیوهی از زبان‌های هندوآریایی گرفته شده است. این زبان شباهت‌های زیادی با زبان سینهالی (سریلانکایی) دارد. خوشبختانه به لطف حضور گردشگران بین‌المللی در مالدیو، بیشتر کارمندان گردشگری این سرزمین زبان انگلیسی را مانند بلبل صحبت می‌کنند. در نتیجه در سفر به مالدیو به جای نگرانی برای صحبت‌کردن به زبان مالدیوی، بهتر است فکری به حال صحبت به زبان انگلیسی بکنید.

دین مردم مالدیو

دین مردم مالدیو

جالب است بدانید بعضی از مالدیوی‌ها به زبان عربی نیز مسلط هستند. جالب‌تر اینکه دین مردمان این سرزمین اسلام است. از قرار معلوم سال‌ها پیش روحانی ایرانی با نام یوسف تبریزی به مالدیو می‌رود و دین اسلام را در این سرزمین گسترش می‌دهد. بر اساس قانون اساسی مالدیو تبلیغ و فعالیت برای دیگر ادیان در مالدیو کاملاً ممنوع است. ناگفته نماند دولت مالدیو به گردشگران سخت نمی‌گیرد و مشکلی برای رعایت بسیاری از دستورات شرعی پیش روی آن‌ها قرار نمی‌دهد.

آب و هوای مالدیو

آب‌وهوا مالدیو

اجازه دهید خیالتان را راحت کنیم که مالدیو، آب‌و‌هوایی دل‌انگیز دارد. این سرزمین در چهار فصل خدا آفتابی و خوش آب‌و‌هواست. با این حال از آنجایی که با منطقه‌ای استوایی روبه‌رو هستیم، گاهی اوقات بارش‌های موسمی جزیره‌های این سرزمین را فرا می‌گیرد. تجربه ثابت کرده از جولای هر سال تا آگوست،(۱۰ تیر تا ۱۰ شهریور)، سامانه‌ بارشی وارد آسمان مالدیو می شود. در اوایل نوامبر، تا ماه مارس، (۱۰ آبان تا ۱۱ فروردین) نیز سامانه بارشی دیگری آب‌و‌هوای مالدیو را بارانی می‌کند. باران‌های موسمی در این سرزمین با شدت زیادی می‌بارد. این شرایط همیشگی نیست و از دسامبر تا اوایل آوریل، (۱۰ آذر تا ۱۰ اردیبهشت)، خبری از باران در مالدیو نیست. جزیره‌های مالدیو در این ماه‌ها آب‌و‌هوای شرجی دارند.

آب‌وهوا مالدیو

تابستان‌های مالدیو چندان گرم نیست. دمای هوا در تابستان‌های مالدیو از ۳۳ درجه بیشتر نمی‌شود. از آنجایی که با سرزمینی استوایی روبه‌رو هستیم، زمستان‌های مالدیو در آغاز مِی شروع می‌شود و تا نوامبر، (۱۱ اردیبهشت تا ۹ آذر) ادامه پیدا می‌کند. در این زمستان‌ها خبری از برف نیست. با این حال بارندگی به اندازه‌ای است که گاهی اوقات چندین روز پشت سر هم رگبار می‌بارد.

بهترین زمان سفر به مالدیو

بهترین زمان سفر به مالدیو

با توجه به توضیحاتی که در راهنمای سفر مالدیو برای آب‌‌وهوای این سرزمین دادیم، حتماً به این نتیجه رسیده‌اید که تابستان بهترین زمان سفر به مالدیو است. البته سکه گردشگری تابستانه در مالدیو روی دیگری نیز دارد. تابستان‌ها هوای این منطقه بهشتی می‌شود؛ اما قیمت‌های گردشگری در مالدیو سر به فلک می‌گذارد. به لحاظ تعداد گردشگر نیز جزیره‌های این سرزمین به اندازه‌ای شلوغ می‌شود که جای سوزن‌انداختن در آن‌ها پیدا نمی‌کنید. به همین دلیل تجربه ثابت کرده زمستان بهترین زمان سفر به مالدیو است. در این فصل دما بسیار متعادل می‌شود.

بهترین زمان سفر به مالدیو

نهایت دمای زمستان‌های مالدیو از ۲۵ درجه افزایش پیدا نمی‌کند. از آنجایی که چراغ گردشگری زمستانی در تمامی دنیا کم‌فروغ‌تر است، گردشگران کمتری در زمستان راهی این منطقه می‌شوند. به لطف این شرایط هزینه‌های سفر به مالدیو به میزان چشمگیری در زمستان کاهش پیدا می‌کند. در مجموع از آنجایی که قصد سفر به سرزمینی استوایی را دارید،‌ پیشنهاد می‌کنیم حتماً‌ چتر همراه خود ببرید. با توجه به اینکه ایرانی‌ را سراغ نداریم که دست خالی از مسافرت باز گردید، سفر زمستانی به لحاظ صرفه‌جویی در قیمت سوغات مالدیو نیز توصیه می‌شود. زمستان‌های هر سال فستیوال‌های فروش و حراج‌‌های بزرگی در مالدیو برگزار می‌شود. فروشنده‌های مراکز خرید مالدیو در زمستان آتش به مال خود می‌زنند و بهترین کالاهای دنیا از برندهای معتبر را با قیمتی مناسب در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. در ادامه این مطلب به روش‌هایی برای کاهش هزینه‌های سفر به مالدیو اشاره می‌کنیم.

بهترین روش رسیدن به مالدیو

انصافاً باید گفت هزینه بلیط هواپیما مالدیو، یکی از گران‌ترین‌ هزینه‌های سفر به این سرزمین است؛ در نتیجه بهتر است اطلاعات کاملی درباره بهترین روش رسیدن به مالدیو داشته باشید. در ادامه راهنمای سفر مالدیو برای شما از این اطلاعات می‌گوییم و فرودگاه‌های مالدیو را بررسی می‌کنیم.

سفر زمینی به مالدیو

بهترین روش رسیدن به مالدیو

مالدیو تا تهران چیزی حدود ۴۰هزار کیلومتر فاصله هوایی دارد. چنین فاصله‌ای به اندازه‌ای است که سفر زمینی به آن خسته‌کننده و دشوار به نظر برسد. از طرف دیگر مالدیو، کشوری جزیره‌ای است راه‌آهن مستقیم بین این کشور و کشورهای همسایه وجود ندارد؛ در نتیجه باید برای رسیدن به این سرزمین از کشورهای مختلفی گذر کنید. سفر زمینی به مالدیو در کنار اینکه دشواری‌های بی‌شماری دارد، زمان بسیاری زیادی از گردشگران می‌گیرد. به همین دلیل سفر هوایی بهترین روش رسیدن به مالدیو به حساب می‌آید.

سفر هوایی به مالدیو

بهترین روش رسیدن به مالدیو

برای شما گفتیم که جاذبه‌های گردشگری مالدیو جای این سرزمین را در دل مسافران بین‌المللی باز کرده است. به همین دلیل بیشتر فرودگاه‌های بین‌المللی آسیا به مالدیو پرواز دارند. با این حال کمتر پیش می‌‌‌آید خطوط هواپیمایی مستقیماً گردشگران را از تهران به مالدیو ببرند. خطوط هواپیمایی بین‌المللی عموماً مسافران را از تهران سوار هواپیما می‌کنند و به یکی از فرودگاه‌های نزدیک مانند دوحه یا دبی می‌برند. سپس توقفی کوتاه در فرودگاه انجام می‌دهند و پس از سوخت‌گیری مجدد، راهی فرودگاه ماله می‌شوند. پروازی که از آن صحبت می‌کنیم چیزی حدود ۷ ساعت طول می‌کشد.

بهترین روش رسیدن به مالدیو

مدل‌های مختلف بلیط سیستمی و چارتر هواپیما مالدیو وجود دارد که با توجه به زمان و نوع پرواز، قیمت‌های مختلفی نیز دارند. خوشبختانه در این زمینه می‌توانید با خیال‌راحت روی خدمات فروش آنلاین بلیط هواپیما مالدیوی که برای شما فراهم کرده‌ایم حساب باز کنید. تلاش ما بر این است تا خوش‌قیمت‌ترین بلیط هواپیما مالدیو را در اختیار همراهان خود قرار دهیم.

فرودگاه های مالدیو

فرودگاه‌های مالدیو

قبل از همه‌گیری کرونا، مالدیو سالانه پذیرای حدود ۱.۵ میلیون گردشگر در سال بود. ناگفته پیداست حمل‌و‌نقل این تعداد گردشگر به چندین فرودگاه نیاز دارد؛ در نتیجه مالدیوی‌ها فرودگاه‌هایی با امکانات بین‌المللی ساخته‌اند. از آنجایی که پروازهای مختلفی به مالدیو انجام می‌شود و ممکن است در فرودگاه متفاوتی فرود بیایید، در ادامه به چند فرودگاه معروف مالدیو اشاره می‌کنیم.

فرودگاه بین‌المللی ولانا (Velana International Airport)

فرودگاه بین‌المللی ولانا (Velana International Airporn)

فرودگاه بین‌المللی ولانا مهم‌ترین فرودگاه این سرزمین به حساب می‌آید. این فرودگاه که به آن فرودگاه بین‌المللی ماله هم می‌گویند، در جزیره هول هوله واقع شده است. شهر ماله به‌‌عنوان مرکز گردشگری مالدیو چیزی حدود ۳ کیلومتر از فرودگاه بین المللی ولانا دورتر است. این فاصله را با قایق می‌توانید در عرض ۱۰ دقیقه طی کنید. خطوط هواپیمایی بین‌المللی اِیرآسیا، ایرچاینا، ایر ایندیا، عمان‌ایر، قطر ایرویز، تایگر ایر، بریتیش ایرویز و سنگاپور تایرلاینز به فرودگاه بین‌المللی ولانا پرواز دارند. از آنجایی که با فرودگاهی بین‌‌المللی روبه‌رو هستیم، فرودگاه ولانا امکانات شایسته‌ای در اختیار مسافران قرار می‌دهد. بانک‌های بین‌المللی در این فرودگاه شعبه دارند.

فرودگاه بین‌المللی ولانا (Velana International Airporn)

خودپرداز تبدیل ارز، رستوران‌های شیک و کافه‌های درجه‌یک، غرفه‌های فروش سوغات و کالاهای برند، مرکز درمانی، داروخانه و مکان مخصوص بازی کودکان از امکانات چشمگیر فرودگاه بین‌المللی ماله به حساب می‌آید. این فرودگاه مانند دیگر فرودگا‌ه‌های بین‌المللی پایانه‌های زیادی ندارد؛ با این حال به گونه‌ای سامان‌دهی شده تا مسافران برای خروج و ورود به فرودگاه معطل نشوند. برای رسیدن به فرودگاه بین‌المللی ماله یا خروج از این فرودگاه دو راه بیشتر ندارید. اول اینکه سوار قایق‌های مسافری شوید تا شما را به ماله برسانند. دومین گزینه نیز هواپیماهای آبی است. این هواپیما‌ها گردشگران را از فرودگاه بین‌المللی ماله به دیگر جزیره‌های زیبای این سرزمین می‌برند.

فرودگاه تیمارافوشی (Thimarafushi Airport)

در فاصله‌ای حدود ۲۲۴کیلومتری جنوب ماله، فرودگاهی برای پروازهای داخلی ساخته شده است. این فرودگاه با نام تیمارافوشی شناخته می‌شود و به لحاظ زمان ساخت یکی از فرودگاه‌های نسبتاً تازه‌ساز مالدیو است. از آنجایی که وقت در سفر تنگ است و جزیره‌های مالدیو یکی از دیگری تماشایی‌تر، برای سفر به این جزیره‌ها از فرودگاه تیمارافوشی کمک بگیرید.

فرودگاه ایفورو (Ifuru Airport)

فرودگاه ایفورو (Ifuru Airport)

فرودگاه ایفورو ارتباط هوایی دیگر فرودگا‌ه‌های مالدیو را با یکدیگر میسر کرده است. این فرودگاه نیز یکی از فرودگاه‌های تازه‌ساز مالدیو است و امکانات رفاهی شایسته‌‌ای دارد. فرودگاه ایفورو چیزی حدود ۱۷۷ کیلومتر از شهر ماله دورتر است. فرودگاهی که از آن صحبت می‌کنیم در جزیره‌ای توریستی واقع شده است. به لطف این شرایط می‌توانید در کنار دسترسی نزدیک به فرودگاه، گشت‌و‌گذاری جانانه در یکی از بهترین جزیره‌های مالدیو انجام دهید.

هزینه های سفر به مالدیو

هزینه های سفر به مالدیو

راهنمای سفر مالدیو را با این هدف آماده کرده‌ایم تا دید کلی درباره این سفر پیدا کنید. از آنجایی که برآورد هزینه سفر یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آغازین هر مسافرتی است، در ادامه با هم هزینه‌های سفر به مالدیو را بررسی می‌کنیم. این هزینه‌ها با واحد روفیا، پول رسمی مالدیو، برآورده شده است. ناگفته نماند از آنجایی که صنعت گردشگری همیشه در نوسان است، هزینه های سفر به مالدیو را حدودی تخمین زده‌ایم. بسته به بودجه‌ای که برای سفر در نظر گرفته‌اید و سبک مسافرتی شما این هزینه‌ها ممکن است گران‌تر یا ارزان‌تر تمام شود.

برآورد کلی هزینه اقامت در مالدیو

برآورد کلی هزینه اقامت در مالدیو

روزانه باید میانگین چیزی حدود ۳،۶۹۸ روفیا برای گشت‌و‌گذار در مالدیو کنار بگذارید. این مبلغ به ازای یک هفته چیزی حدود ۲۵،۸۸۸ روفیا برای هر نفر تمام می‌شود. گذران ۲ هفته در مالدیو حدود ۵۱،۷۷۵ روفیا روی دست شما خرج می‌گذارد. این مبلغ برای ۲ نفر افزایش چشمگیری دارد. اگر می‌خواهید دست دل دار خود را بگیرید و راهی مالدیو شوید، بد نیست در جریان باشید که این سفر هفته‌ای میانگین ۵۱،۷۷۵ روفیا برای ۲ نفر خرج برایتان می‌تراشد. گذران ۲ هفته در مالدیو برای ۲ نفر چیزی حدود ۱۰۳،۵۵۱ روفیا آب می‌خورد.

برآورد هزینه حمل‌و‌نقل در مالدیو

برآورد هزینه حمل‌و‌نقل در مالدیو

میانگین باید روزی ۱،۷۱۲ روفیا برای ایاب‌و‌ذهاب در مالدیو هزینه‌ کنید. مبلغی که به آن اشاره کردیم، هزینه کرایه تاکسی در شهر ماله است. ناگفته پیداست هزینه اتوبوس‌شهری و دیگر وسیله‌های حمل‌ونقل عمومی در مالدیو ارزان‌تر از تاکسی تمام می‌شود. از آنجایی که دیدنی‌های مالدیو فقط به شهر ماله خلاصه نمی‌شود، برای گشت‌و‌گذار در دیگر جاهای دیدنی مالدیو باید چیزی حدود ۳،۰۲۹ روفیا خرج کنید. این مبلغ بسته به مسیری که مد نظر شماست، تغییر چشمگیری دارد.

برآورد هزینه خوردوخوراک در مالدیو

برآورد هزینه خوردوخوراک در مالدیو

صرف یک شام نسبتاً خوش‌قیمت برای شما در مالدیو چیزی حدود ۳۸۶ روفیا هزینه بر می‌دارد. همان‌گونه که می‌دانید، صبحانه و ناهار در مالدیو ارزان‌تر است. از طرف دیگر قیمت بهترین رستوران های مالدیو نسبت به فست‌فودها و غذاهای خیابانی افزایش چشمگیری دارد. در مجموع می‌توان گفت برای خوردن ۳ وعده غذای روزانه در مالدیو باید حدود ۹۶۴ روفیا کنار بگذارید.

برآورد هزینه خوردوخوراک در مالدیو

اکنون که صحبت از برآورد هزینه خوردوخوراک در مالدیو به میان آمد، خالی از لطف نیست اگر به غذاهای خوشمزه این دیار اشاره کنیم. ماس هونی (Mas Huni)، صبحانه‌ای خوشمزه مالدیوی‌هاست. این صبحانه مقوی با ماهی دودی و نارگیل و پیاز درست می‌شود. فیهونو ماس (Fihunu Mas)، غذایی کامل است که با ماهی منقلی و فلفل طبخ می‌شود. بامبوکیلو هیتی (Bambukeylu Hiti)، هِدیکا (Hedhikaa)، گولا (Gulha) و کیمیا (Keemia) از دیگر غذاهای خوشمزه مالدیو است که در حین خوردن باید مواظب انگشتانتان باشید. غذاهایی که به آن‌ها اشاره کردیم عموماً با ماهی‌های خوشمزه و تازه درست می‌شوند.

برآورد هزینه تفریحات در مالدیو

برآورد هزینه تفریحات در مالدیو

انصافاً باید گفت تفریحات مالدیو به اندازه‌ای است که بعید می‌دانیم فرصتی فراهم شود تا در یک سفر تمامی آن‌ها تجربه کنید. به صورت میانگین برآورد می‌کنیم حدود ۴۵۱ روفیا باید برای تفریحات روزانه در مالدیو هزینه کنید. این مبلغ بسته به نوع تفریحی که در نظر شماست، به میزان زیادی تغییر می‌کند. ناگفته نماند بسیاری جاهای دیدنی این کشور تعرفه‌های ارزانی دارد و بعضی از آن‌ها نیز کاملاً رایگان است. از آنجایی که همیشه سعی کرده‌ایم بهترین قیمت‌ها را در اختیار همراهان خود قرار دهیم، در ادامه راهنمای سفر مالدیو به ترفندهایی برای ارزان‌ تمام‌شدن هزینه سفر به مالدیو اشاره می‌کنیم.

برآورد هزینه نوشیدنی در مالدیو

برآورد هزینه نوشیدنی در مالدیو

مالدیو سرزمین تفریح و خوشگذرانی است. با این حال این خوشگذرانی‌ها برای گردشگران ارزان تمام نمی‌شود. اگر بخواهید در مالدیو لبی تر کنید، باید چیزی حدود ۴۲۱ روفیا روزانه کنار بگذارید. قیمت نوشیدنی در مالدیو بسته به کافه و باری که انتخاب کرده‌اید تفاوت‌های زیادی دارد. بدون شک با پرداخت هزینه‌ای بیشتر، نوشیدنی‌های درجه‌یکی در بهترین بارهای مالدیو نصیبتان می‌شود.

برآورد هزینه آب آشامیدنی در مالدیو

برآورد هزینه آب آشامیدنی در مالدیو

مالدیو آب لوله‌کشی دارد، اما طعم این آب به گونه‌ای است که نوشیدن آن را پیشنهاد نمی‌کنیم. در نتیجه برای نوشیدن آب خوردن هم در مالدیو باید هزینه کنید. هزینه خرید آب معدنی در مالدیو چیزی حدود ۷.۵ روفیا به‌ازای هر روز است.

ترفندهایی برای ارزان تمام شدن هزینه سفر به مالدیو

ترفندهایی برای ارزان تمام شدن هزینه سفر به مالدیو

راهنمای سفر به مالدیو زمانی خواندنی‌تر می‌شود که روش‌هایی را برای خوش‌قیمت‌ترشدن این سفر با شما در میان بگذاریم. اگر حواستان در سفر به مالدیو به هزینه‌ها نباشد، خرج این سفر سر به فلک می‌گذارد. یک شام اعیانی در یکی از بهترین رستوران‌ های مالدیو ممکن است چندصد دلار برای شما آب بخورد. به همین دلیل به‌جای صرف غذا در رستوران‌های اشرافی، می‌توانید شکم خود را با خوردن غذاهای فست‌فودی سیر کنید. خوشبختانه در بیشتر مراکز گردشگری مالدیو غذاهای خیابانی فروخته می‌شود. طعم خوش این غذاها چیزی از رستوران‌های درجه‌یک مالدیو کم نمی‌آورد. با این حال قیمت غذاهای خیابانی تفاوت چشمگیری با خوراکی‌های رستورانی دارد.

ترفندهایی برای ارزان تمام شدن هزینه سفر به مالدیو

ایاب‌و‌ذهاب در مالدیو یکی دیگر از کارهای هزینه‌بر در این کشور است. برای ورود به فرودگاه مالدیو یا خروج از این فرودگاه می‌توانید از قایق‌های معمولی کمک بگیرید. کرایه این قایق‌ها از قایق‌های تندرو کمتر است. قایق‌هایی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم هر ۱۵ دقیقه یک بار به سمت فرودگاه حرکت می‌کنند. این مسیر چیزی حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد؛ در نتیجه سفر خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که برای رسیدن به فرودگاه یا خروج از آن از قایق‌های معمولی کمک بگیرد. برای رسیدن به دیگر جزایر مالدیو نیز قایق‌های عمومی در اسکله‌های معروف ماله انتظار گردشگران را می‌کشند. این قایق‌ها در تمامی روزهای هفته کار نمی‌کنند؛ اما قیمت آن‌ها به میزان چشمگیری از کرایه قایق‌های خصوصی و تندرو کمتر است.

ترفندهایی برای ارزان تمام شدن هزینه سفر به مالدیو

در فصل‌های کم‌گردشگر راهی مالدیو شوید. در این فصل‌ها تمامی قیمت‌های مکان‌های گردشگری و هتل‌های مالدیو ارزان‌تر است. برای اقامت نیز به جای گذران شب در هتل‌های اشرافی، از هاستل‌ها و مسافرخانه‌های مالدیو کمک بگیرید. بعضی از مسافرخانه‌ها و هاستل‌های مالدیو چیزی از هتل‌های این سرزمین کمتر ندارند. به لحاظ امکانات رفاهی نیز بسیاری از هاستل‌های مالدیو خدمات شایسته‌ای در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. اگر دوست دارید با ماهیت هاستل آشنا شوید، سری به مقاله هاستل چیست بزنید.

راهنمای برقراری تماس و اینترنت

راهنمای برقراری تماس و اینترنت

پیشرفت فناوری کار را به جایی رسانده که بسیاری از افراد شغل‌های دورکاری دارند. در نتیجه بدون نیاز به حضور در محل کار، دسترسی به اینترنت شرایطی برای کار این افراد فراهم می‌کند. به همین دلیل بسیاری از تاجرین ترازاول جهانی با خیال راحت به مالدیو می‌آیند و در کنار گشت‌و‌گذاری جانانه در این سرزمین، از کار و زندگی خود نیز عقب نمی‌مانند. انصافاً باید گفت دولت مالدیو توجه ویژه‌ای برای دسترسی گردشگران به اینترنت دارد. حتی در جزیره‌های نسبتاً دور این سرزمین نیز به‌راحتی می‌توان با سرعت چشمگیری به اینترنت دسترسی داشت. برای نمونه می‌توان به جزیره مافوشی، یکی از مکان‌های پرطرفدار در بین گردشگران اشاره کرد. در این جزیره می‌توانید با سرعت ۶ مگابایت در ثانیه اطلاعات دلخواه را دانلود کنید. سرعت آپلود اینترنت در جزیره مافوشی چیزی حدود ۳ مگابایت در ثانیه است.

راهنمای برقراری تماس و اینترنت

خرید سیم کارت مالدیو فرایندی بسیار ساده و کم‌هزینه دارد. سیم کارت مالدیو چیزی حدود ۴ دلار است. به‌رغم پراکندگی جزیره‌های مالدیو، اینترنت و آنتن‌دهی موبایل در این جزیره‌ها همیشه برقرار است. جالب است بدانید حتی زمانی که سوار قایق هستید و مسیر دورافتاده‌ای را برای رسیدن به یکی از جزیره‌های زیبای مالدیو در پیش گرفته‌اید، باز هم اینترنت و آنتن‌ گوشی قطع نمی‌شود. تعرفه بسته‌های اینترنت در مالدیو چندان گران‌ نیست. به لطف این شرایط می‌توانید با خرید بسته‌ای مقرون‌به‌صرفه، با خیال راحت عکس‌ها و فیلم‌هایی که با گوشی گرفته‌اید را برای اعضای خانواده در ایران یا هر کجای دیگر دنیا ارسال کنید.

صرافی های مالدیو

صرافی‌ها مالدیو

برای شما گفتیم که مالدیوی‌ها با پول روفیا معامله می‌کنند. این پول با اسکناس‌های ۵،۱۰،۲۰،۵۰،۱۰۰،۵۰۰، و ۱۰۰۰ روفیه‌ای چاپ می‌شود. هر روفیا برابر با ۱۰۰ لاری است. لاری پول خُرد مالدیو است. ضرب سکه‌های مالدیو در واحد‌های ۱، ۵، ۱۰، ۲۵ و ۵۰ روفیه‌ای انجام می‌شود. با این حال پول مالدیو از آن دسته پول‌هایی است که فقط در این کشور خریدار دارد و در دیگر نقاط دنیا به کار نمی‌آید. از طرف دیگر حضور گردشگران بین‌المللی در این سرزمین شرایط رواج دلار، یورو و دیگر ارزهای بین‌المللی را فراهم کرده است. به لطف این شرایط برای گردشگری در ماله، پایتخت مالدیو و دیگر جزیره‌های مهم تفریحیِ این سرزمین نیازی به تبدیل ریال ایران به روفیا مالدیو ندارید. پولتان را به دلار تبدیل کنید و هر کجا که لازم شد خرج نمایید.

صرافی‌ها مالدیو

البته اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که از گشت‌و‌گذار در جاهای دورافتاده لذت می‌برید و می‌خواهید به دهکده‌های محلی مالدیو سفر کنید، در این شرایط روفیا برای شما لازم است. هر چقدر که از مرکز گردشگری مالدیو دورتر باشید، بازارها محلی‌تر می‌شود و پول رسمی این کشور اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر پول خود را به دلار تبدیل کنید. سپس وقتی به مالدیو رسیدید، کمی از این دلار را به روفیا تبدیل کنید تا اگر جایی کارتان گیر کرد، مشکل حل شود. خوشبختانه در فرودگاه ماله صرافی‌های معتبری وجود دارد. برای مراجعه به این صرافی‌ها پس از اینکه به فرودگاه ماله رسیدید، راه سالن اصلی را در پیش بگیرد. در این سالن صرافی‌های مالدیو را می‌بینید.

صرافی‌ها مالدیو

بانک‌های ماله نیز مکان مناسبی برای تبدیل دلار به روفیا هستند. ناگفته نماند ماله شعبه‌های بانک چندانی ندارد. اگر بانک شلوغ بود، وقت خود را در بانک تلف نکنید و به گشت‌و‌گذار در ماله مشغول شوید. مراکز مهم گردشگریِ شهر دلار شما را روی چشمشان قرار می‌دهند.

هتل‌های مالدیو

راهنمای سفر به مالدیو را با هدف اقامتی خاطره‌انگیز آماده کرده‌ایم. از آنجایی که انتخاب هتل اهمیت زیادی در سفر دارد، در این قسمت به فهرستی از بهترین هتل های مالدیو می‌پردازیم. بنابر جدیدترین آمار سازمان‌های گردشگری بین‌المللی، مالدیو حدود هزار هتل دارد. هر کدام از این هتل‌ها امکانات متفاوتی دارند و قیمت آن‌ها نیز تفاوت زیادی با یکدیگر دارد؛ در نتیجه در ادامه هتل‌های ۵، ۴ و ۳ ستاره مالدیو را بررسی می‌کنیم. به لطف این شرایط دید بهتری درباره هتل‌های مالدیو به دست می‌آورد و بسته به بودجه‌ای که برای سفر به مالدیو در نظر دارید، بهترین هتل مالدیو را انتخاب می‌کنید.

هتل های پنج ستاره مالدیو

به گردشگرانی که می‌خواهند خودشان را در سفر مالدیو حسابی تحویل بگیرند، هتل‌های پنج ستاره را پیشنهاد می‌کنیم. هتل‌هایی که در ادامه نامی از آن‌ها برده می‌شود، بهترینِ بهترین‌های مالدیو هستند.

هتل کُنراد مالدیو (Conrad Maldives Rangali)

بیشتر اتاق‌های هتل کنراد در زیر آب قرار دارند. برای رسیدن به این اتاق‌ها باید پله‌های مارپیچی را به سمت پایین بروید و حدود ۵ متر زیر آب‌های اقیانوس هند قرار بگیرید. سپس با اتاق‌های شیشه‌ای لوکسی روبه‌رو می‌شوید که منظره‌ای تماشایی از اقیانوس را پیش روی مسافران قرار می‌دهند. اتاق خواب این هتل‌ها تختی آکواریوم‌مانند دارد. به لطف این شرایط گردشگران در حین استراحت روی تخت، به تماشای ماهی‌های زیبا می‌نشینند. هتل کنراد مربی بدنسازی اختصاصی در اختیار مسافران قرار می‌دهد. هر زمان هم که دلتان خواست به دریا بزنید، جت اسکی جلوی درِ هتل مهیاست. هر کدام از اتاق‌های درجه‌یک این هتل آشپزی اختصاصی دارد. این آشپز آماده است تا هر غذایی که مسافران هوس کردند را با خوشمزه‌ترین مواد غذایی آماده کند.

به امکاناتی که اشاره کردیم، غواصی اختصاصی را هم اضافه کنید. گردشگران در تمامی ساعت‌‌های شبانه‌روز به خدمات غواصی هتل دسترسی دارند. ناگفته پیداست قیمت اتاق‌های هتل کنراد مالدیو سربه‌فلک می‌‌گذارد؛ اما انصافاً باید گفت این قیمت ارزشش را دارد.

آدرس هتل کنراد مالدیو: آلیفو دالو آتول،‌جزیره رنگالی

هتل ریتی فارو (Reethi Faru Resort Maldives)

هتل‌ های پنج ستاره مالدیو فقط مکانی برای استراحت و آرامش نیستند. در بیشتر این هتل‌ها بساط تفریح و سرگرمی مسافران مهیاست. برای نمونه می‌توان به هتل ریتی فارو اشاره کرد. در این هتل انواع سرگرمی‌های آبی، غواصی و تفریح‌های هیجان‌انگیز وجود دارد. در نتیجه کافی است در هتل ریتی فارو اقامت کنید و مشغول تفریح و خوش‌گذرانی شوید. در این هتل تفریح‌هایی ۲۴ ساعته‌ای وجود دارد. به لطف این شرایط هر زمان که هوس کردید می‌توانید سر خودتان را با بهترین تفریح‌های آبی و سرگرمی‌های مفرح بند کنید. هتل ریتی فارو بهشت شکم‌گردهاست. این هتل ۷ رستوران شیک‌‌ و اعیانی دارد. به این رستوران‌ها ۶ بار را هم اضافه کنید. هر غذایی که فکرش را بکنید در منوی رستوران‌های هتل ریتو فارو خودنمایی می‌کند.

ویلاهای هتل ریتی فارو در قسمت‌های مختلفی ساخته شده‌اند. بعضی از این اتاق‌ها روی آب قرار دارند و بعضی دیگر همسایه ساحل هستند. چندین ویلا نیز در باغی بزرگ انتظار گردشگران را می‌کشند. ویلاهایی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم به لحاظ امکانات رفاهی، چیزی کم‌وکسر ندارند. استخر، جکوزی و وان اسپا در بسیاری از این ویلاها تعبیه شده است. اگر به دنبال اقامتی شاهانه در مالدیو می‌گردید، در انتخاب هتل ریتی فارو شک نکنید.

آدرس هتل ریتی فارو مالدیو: جزیره فیلادیو، مالدیو

هتل دوسیت تانی (Dusit Thani Maldives)

برای تعریف از هتل دوسیت تانی کافی است به این نکته اشاره کنیم که با هتلی به وسعت جزیره‌ای زیبا و سرسبز روبه‌رو هستید. این شرایط هتل دوسیت تانی را به هتلی مخصوص دوستداران طبیعت زیبای مالدیو تبدیل کرده است. پروژه‌‌های زیست‌محیطی مختلفی در هتل دوسیت تانی اجرا شده است. آب تمامی قسمت‌های هتل با پنل‌های خورشیدی گرم می‌شود. به لطف این ویژگی‌ها هتل دوسیت تانی به‌عنوان هتلی محافظ محیط زیست در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است.

هتل دوسیت تانی رستوران‌های بسیار شیکی دارد. بیشتر غذاهای این رستوان‌ها، دریایی است. مواد لازم این خوراکی‌ها از اقیانوس هند گرفته می‌شود و با خوراکی‌هایی روبه‌رو هستید که همیشه تازه و سالم است. اقامت در هتل دوسیت تانی را به خانواده‌هایی که همراه فرزندان دلبندشان راهی مالدیو شده‌اند پیشنهاد می‌کنیم. این هتل مکانی مخصوص بازی کودکان دارد. در این مکان خانه‌ درختی بزرگی خودنمایی می‌کند. باشگاه مخصوص بچه‌ها و سرگرمی‌های کودکانه در هتل دوسیت تانی تعبیه شده است. بهترین سرآشپزهای دنیا در هتل دوسیت تانی دور هم جمع‌ شده‌اند. این سرآشپزها دوره‌ آشپزی برگزار می‌کنند و پخت غذاهای محلی را به مسافران آموزش می‌‌دهند. هتل دوسیت تانی چندین ویلای مختلف دارد. بعضی از این ویلاها به استخر مجهز هستند و بعضی دیگر در باغی پر از گل قرار گرفته‌اند.

خانه‌‌های اعیانی نیز در هتل دوسیت تانی وجود دارد. این خانه‌‌های اشرافی در ۲ طبقه ساخته شده‌اند و مساحت آن‌ها به ۵۷۰ متر می‌رسد. اقامت در این خانه‌ها گردشگری در مالدیو را به سفری شاهانه تبدیل می‌کند. هتل دوسیت تانی به‌معنای واقعی برازنده ۵ ستاره است. با این حال امکانات آن به اندازه‌ای است که حتی در بهترین هتل‌های ۵ ستاره زنجیره‌ای نظیر آن‌ها را پیدا نمی‌کنید.

آدرس هتل دوسیت تانی مالدیو: جزیره ماددو، مالدیو

هتل کاندیما (Kandima Hotel Maldives)

امکان ندارد جایی صحبتی از بهترین هتل های مالدیو مطرح شود و نامی از هتل کاندیما به گوش شما نخورد. بهترین ماساژورهای دنیا در هتل کاندیما مشغول به کار هستند. به همین دلیل نظیر سالن‌ ماساژ و اسپای هتل کاندیما را در هیچ‌کجای مالدیو پیدا نمی‌کنید. به لطف این شرایط، گردشگرانی که از گشت‌و‌گذار در جاهای دیدنی مالدیو حسابی خسته‌ شده‌اند، فرصتی برای ماساژی جانانه پیدا می‌کنند. هتل کاندیما چندین استخر و مرکز ورزشی دارد. چندین زمین والیبال، بدمینتون، تنیس، فوتبال و والیبال ساحلی در هتل کاندیما تعبیه شده است. هتلی که از آن صحبت می‌کنیم به لحاظ زیباشناختی نیز اتاق‌های بسیار شیک و اعیانی در اختیار مسافران قرار می‌دهد. هتل کاندیما در فاصله‌ای چندقدیمی با ساحل احداث شده است؛ در نتیجه هر زمان که هوس آب‌تنی در آب‌های زلال اقیانوس هند به سرتان زد، می‌توانید در یک چشم‌به‌هم‌زدن به ساحل برسید.

جالب است بدانید هتل کاندیما پارک آبی مخصوص کودکان دارد. به همین دلیل این هتل انتخاب مناسبی برای خانواده‌هایی به حساب می‌آید که همراه اهل و عیال راهی مالدیو شده‌اند. هتلی که از آن صحبت می‌کنیم ویلاهای مخصوصی برای عشاق دارد. عروس‌و‌داماد‌ها از سرتاسر دنیا به این هتل می‌آیند تا ماه‌عسلی رؤیایی را تجربه کنند. استخر اختصاصی، تراسی با منظره‌ به دریا و اتاق‌هایی دلباز و خوش‌منظره از امکانات ویژه ویلاهای هتل کاندیما به حساب می‌آید. این هتل در جزیره‌ای با نام کاندیما واقع شده است. این جزیره به اندازه‌ای سرگرمی دارد که نیازی به گشت‌و‌گذار در دیگر جاهای مالدیو ندارید. به لحاظ امکانات رفاهی و مراکز خرید نیز هر چیزی که فکرش را بکنید در جزیره کاندیما مهیاست.

آدرس هتل کاندیما مالدیو: جزیره کاندیما، مالدیو

هتل های چهار ستاره مالدیو

آوازه هتل‌های چهار ستاره مالدیو به لحاظ امکانات رفاهی و خدمات اشرافی در سرتاسر دنیا پیچیده است. قیمت هتل های چهار ستاره مالدیو کمی از هتل‌های پنج ستاره این کشور ارزان‌تر است. به همین دلیل برای اقامتی شاهانه در مالدیو انتخاب مناسبی به حساب می‌آیند. هتل‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم خاطره خوش سفر به مالدیو را برای همیشه در ذهن گردشگران ماندگار می‌کنند.

هتل ساحل خورشید (Sun Island Resort & SPA Maldives)

هتل ساحل خورشید یکی از محبو‌ب‌ترین هتل های چهار ستاره مالدیو در دل گردشگران بین‌المللی است. به همین دلیل این هتل همیشه شلوغ و پر از گردشگر است. محبوبیت این هتل باعث شده تا مدیران هتل ساحل خورشید تعداد ۴۶۲ ویلای اشرافی را برای مسافران در نظر بگیرند. امکانات این ویلاها یکی از دیگر بهتر و اشرافی‌تر است. بعضی از این ویلاها منظره‌ای تماشایی به دریا دارند و بعضی از ویلاها منظره‌‌ای فراموش نشدنی از غروب خورشید را پیش روی مسافران قرار می‌دهند. ویلاهای هتل ساحل خورشید در قسمت‌های مختلف یکی از زیباترین جزیره‌های مالدیو قرار دارند. بساط سرگرمی‌های هیجان‌انگیز و تفریح‌های آرامش‌بخش در هتل ساحل خورشید مهیاست. غواصی، جت‌اسکی و شنا در آب‌های زلال اقیانوس هند فقط قسمتی از سرگرمی‌های هتل ساحل خورشید است.

سالن اسپای بسیار شیک و مجهزی در این هتل خودنمایی می‌کند. گردشگران از سرتاسر دنیا به هتل ساحل خورشید می‌آیند تا از خدمات درجه‌یک این سالن اسپا بهره بگیرند. در این سالن اسپا امکانات ویژه‌ای برای سم‌زدایی بدن عرضه می‌شود تا مسافرین پس از اقامت در این هتل از همیشه سالم‌تر به دیار خود باز گردند. هتلی که از آن صحبت می‌کنیم رستوران‌های اعیانی دارد. خوشمزه‌ترین غذاهای محلی و بین‌المللی در رستوران‌های این هتل طبخ می‌شود. به امکاناتی که اشاره کردیم چندین بار با محیطی دلنشین و نوشیدنی‌هایی گوارا را هم اضافه کنید.

آدرس هتل ساحل خورشید مالدیو: جزیره نالاگورایدو، آری آتول جنوبی، مالدیو.

هتل ساحلی انگاگا‌ (Angaga Island Resort And Spa Maldives)

انگاگا، یکی دیگر از جزیره‌های زیبای مالدیو است که تمامی مساحت آن به هتل اختصاص داده شده است. هتل ساحلی انگاگا سرگرمی‌های مختلفی پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. با این حال غواصی در آب‌های اطراف ساحل این هتل نسبت به دیگر مکان‌های غواصی مالدیو هیجان‌انگیزتر است. در اطراف ساحل این هتل ماهی‌های بامزه و جانواران دریایی متنوعی حضور دارند. به همین دلیل غواص‌ها پس از رفتن به زیر آب فرصتی برای بازی با ماهی‌های بازیگوش و تماشای زیبایی‌های دنیایی زیر آب پیدا می‌کنند. هتل ساحلی انگاگا در مساحتی حدود ۴۲۰۰ متر بنا شده است. این هتل حدود ۸۵ کیلومتر از فرودگاه ماله دورتر است. برای رسیدن به هتل انگاگا باید پس از رسیدن به فرودگاه ماله، مجدد سوار هواپیماهای دریایی شوید و راه هتل ساحلی انگاگا را در پیش بگیرید. این مسافت چیزی حدود ۲۵ دقیقه طول می‌کشد.

هتل انگاگا در مجموع حدود ۱۰۰ ویلای شیک و اشرافی دارد. تعداد ۵۰ ویلای این هتل با سبک محلی ساخته‌‌ شده‌اند. ۲۰ ویلای این هتل، آلاچیق‌هایی است که روی آب قرار دارد. ۲۰ ویلای دیگر نیز ویلاهای اشرافی است که منظره‌‌ای تماشایی به دریا دارد. همان‌گونه که حتماً‌ حدس زده‌اید، ویلاهای روی آبِ این هتل انتخاب مناسبی برای گردشگران اهل شنا و آب‌تنی به حساب می‌آید. در این ویلاها هر زمان که گردشگران هوس آب‌تنی به سرشان زد، کافی است از اتاق‌های ویلا بیرون بیایند و داخل آب شیرجه بزنند. جزیره‌ای که هتل انگاگا در آن ساخته شده، درخت‌های انبوهی دارد. در نتیجه هر زمان که از آب‌تنی خسته شدید، می‌توانید راه جنگلی استوایی را در پیش بگیرید و از طبیعت سرسبز منطقه لذت ببرید.

آدرس هتل انگاگا مالدیو: آری آتول جنوبی، جزیره انگاگا

هتل ساحل میرو مالدیو (Meeru Island Resort & Spa Maldives)

مالدیو جزیره‌ای زیبا با نام میروفنفوشی دارد. تمامی قسمت‌های این جزیره به ساخت هتلی اشرافی با نام هتل ساحل میرو اختصاص داده شده است. چراغ سرگرمی‌های دریایی و تفریحات ساحلی در این هتل همیشه روشن است. هتل ساحل میرو در کنار سرگرمی‌های بزرگسالانه، تفریحاتی مخصوص کودکان دارد. قسمتی از این هتل به باشگاه کودکان اختصاص داده شده است. قسمتی دیگر از هتل ساحل میرو مالدیو نیز برای سرگرمی نوجوان‌هاست. به لطف این شرایط تمامی اعضای خانواده با هر سن و سالی در هتل ساحل میرو مالدیو سرگرم می‌شوند. هتلی که از آن صحبت می‌کنم سالن ورزش، چندین استخر روباز، باشگاه ورزش‌های آبی و سالن ماساژ بسیار مجهزی دارد. بساط سرگرمی‌های آبی مانند جت اسکی و غواصی نیز در این هتل به راه است.

نزدیک به ۳۰۰ ویلا در هتل ساحل میرو ساخته شده است. هر کدام از این ویلاها امکانات متفاوتی دارند. ۷۷ ویلا در این هتل روی آب قرار گرفته‌اند. این ویلاها جکوزی روباز دارند و منظره‌ای تماشایی پیش روی مسافران قرار می‌دهند. ۲۷ ویلای جکوزی‌دار در کنار ساحل خودنمایی می‌کند. به ویلاهایی که اشاره کردیم تعداد ۷۷ ویلا اشرافی را هم اضافه کنید. این ویلاها اتاق‌های بسیار بزرگ و دلبازی دارند و به بهترین امکانات رفاهی مجهز هستند. ویلاهای روی آب را در بین تمامی ویلاهای هتل ساحل میرو پیشنهاد می‌کنیم. این ویلاها چیزی حدود ۸۵ مترمربع مساحت دارند و برای اعضای یک خانواده مناسب هستند. انصافاً باید گفت قیمت ویلاهای هتل ساحل میرو نسبتاً‌ گران است. با این حال امکانات این ویلاها نسبت‌به قیمت آن‌ها ارزش دارد و با هتلی در سطح بین‌المللی روبه‌رو هستید که چیزی برای مسافرین کم نمی‌گذارد.

آدرس هتل ساحل میرو مالدیو: آری آتول شمالی، جزیره میروفنفوشی

هتل‌‌ های سه ستاره مالدیو

از آنجایی که سعی کرده‌ایم همیشه توجه ویژه‌ای به بودجه همراهان خود در سفر داشته باشیم، در این قسمت هتل‌های خوش‌قیمتی را در مالدیو معرفی می‌کنیم که امکانات چشمگیری دارند. هتل های سه ستاره‌ای که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، در کنار امکانات رفاهی شایسته، سرگرمی‌های متنوعی دارند و مکان مناسبی برای اقامت و تفریح در مالدیو به حساب می‌آیند.

هتل شن‌های کریستالی مالدیو (Crystal Sands Hotel Maldives)

مافوشی، یکی از بهترین جزیره‌های مالدیو است. این جزیره آب‌های زلال و منظره‌ای تماشایی دارد. از طرف دیگر مافوشی، یکی از نزدیک‌ترین جزیره‌های مالدیو به شهر ماله است. به لطف این شرایط با اقامت در هتل شن‌های کریستالی مالدیو، هر زمان که اراده کردید در یک‌چشم‌به‌هم‌زدن به شهر ماله می‌رسید. هتل شن‌های کریستالی مالدیو ۱۸ اتاق بیشتر ندارد. به همین دلیل حتی اگر تمامی اتاق‌های هتل پُر بود، باز هم چندان شلوغ نمی‌شود که مزاحمتی برای مسافران ایجاد کند. در این هتل رستورانی شیک با غذاهای خوشمزه خودنمایی می‌کند. کافی شاپی دنج در در هتل شن‌های کریستالی مالدیو وجود دارد. در تمامی اتاق‌های این هتل دستگاه قهوه‌ساز و تلویزیون تعبیه شده است. وای‌فای‌ رایگان و مینی‌بار از دیگر امکانات هتل شن‌های کریستالی مالدیو است.

نزدیک‌بودن مافوشی به شهر ماله، این جزیره را به مرکز سرگرمی‌های‌ آبی تبدیل کرده است؛ در نتیجه با حضور در هتل شن‌های کریستالی مالدیو به بهترین تفریحات آبی دسترسی دارد. هتل شن‌های کریستالی مالدیو فاصله‌ای بسیار کم با ساحل دارد. در ساحل نزدیک به این هتل ماهی‌های خوشمزه‌ای شنا می‌کنند. صید این ماهی‌ها بسیار راحت است؛ در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم برای صید این ماهی‌های خوشمزه قلاب‌ ماهیگیری کرایه کنید. سپس ماهی‌هایی که صید کرده‌اید را کباب کنید و شامی مفصل به بدن بزنید.

به لحاظ قیمت نیز مطمئن باشید هتل شن‌های کریستالی مالدیو در گروه هتل‌های خوش‌قیمت ۳ ستاره مالدیو قرار دارد. اگر می‌خواهید به همراه خانواده راهی مالدیو شوید و فرزند خردسالی دارید، در انتخاب هتل شن‌های کریستالی مالدیو شک نکنید. این هتل برای اقامت کودکان کمتر از ۶ سال هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. از طرف دیگر هتل شن‌های کریستالی زمین مخصوص بازی کودکان دارد. به امکاناتی که گفتیم، خدمات پرستاری کودکان را اهم اضافه کنید.

آدرس هتل شن‌های کریستالی مالدیو: آتول جنوبی ماله، جزیره مافوشی، خیابان میری ماگو

استراحتگاه جزیره بیادو (Biyadhoo Island Resort)

جزیره بیادو یکی از جزیره‌های محبوب در بین گردشگران مالدیوی است. این جزیره در نواحی جنوبی مالدیو قرار دارد و به استوا نزدیک‌تر است؛ در نتیجه پوشش گیاهی سرسبزتری دارد. استراحتگاه بیادو در دل این جزیره خودنمایی می‌کند. به لطف پوشش گیاهی انبوهِ جزیره بیادو، این جزیره حال‌و‌هوایی جنگلی‌‌تر نسبت‌به دیگر جزیره‌های مالدیو دارد. اگر از تماشای طبیعت سرسبز لذت می‌برید و می‌خواهید در سفر به مالدیو گشت‌و‌گذاری جانانه در جنگل‌های استوایی داشته باشید، استراحتگاه جزیره بیادو مکان مناسبی برای اقامت شماست. استراحتگاهی که از آن صحبت می‌کنیم روی ساحل ساخته شده است؛ در نتیجه از تراس اتاقی‌های این استراحتگاه منظره‌ای تماشایی از اقیانوس هند پیش روی مسافران قرار می‌گیرد.

امکانات رفاهی استراحتگاه جزیره بیادو از چیزی که انتظار دارید بیشتر است. سالن ماساژ، سالن ورزش، سرگرمی‌های آبی و رستورانی در فضای باز از ویژگی‌های اصلی استراحتگاه بیادو به حساب می‌آید. رسیدن به استراحتگاه جزیره بیادو از فرودگاه ماله با قایق‌های تندرو چیزی حدود ۴۰ دقیقه طول می‌کشد. سفر با قایق‌های تندرو از فرودگاه ماله تا جزیره بیادو برای مسافرین استراحتگاه بیادو کاملاً رایگان است. جالب است بدانید استراحتگاه جزیره بیادو یکی از بهترین مکان‌های مالدیو برای زوج‌های جوان است. این استراحتگاه خدمات ویژه‌ا‌ی برای نوعروس‌ها و تازه‌دامادها دارد. برگزاری مراسم ازدواج در استراحتگاه بیادو با هزینه‌ای بسیار کم و امکاناتی اشرافی انجام می‌شود. کارمندان استراحتگاه بیادو ساحل را گل‌آرایی می‌کنند و لباس‌های محلی بر تن عروس‌و‌داماد پوشانده می‌شود. سپس با برگزاری مراسمی جالب و ماندگار، زوج‌های جوان در اتاق‌های ماه‌عسل استراحتگاه بیادو به وصال می‌رسند.

آدرس استراحتگاه بیادو مالدیو: آتول جنوبی ماله، جزیره بیادو

هتل بلیس دیگورا (Bliss Dhigurah)

انصافاً باید گفت هتل‌ های ۳ ستاره مالدیو امکانات چشمگیری در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. با این حال کمتر هتل ۳ ستاره‌ای در مالدیو پیدا می‌شود که ساحل اختصاصی داشته باشد. به همین دلیل اگر به دنبال ساحل اختصاصی هستید و بیشتر از پول هتلی ۳ ستاره نمی‌خواهید هزینه کنید، هتل بلیس دیگورا انتخاب مناسبی برای شماست. ساحل اختصاصی این هتل همیشه خلوت است و منظره‌‌ای رؤیایی دارد. سالن ورزش، رستوران، وان آب‌گرم، تهویه مطبوع و وای‌فای رایگان از دیگر امکانات هتل بلیس دیگورا مالدیو به حساب می‌آید.

هتلی که از آن صحبت می‌کنیم در جزیره دیگورا قرار دارد. این جزیره یکی از جزیره‌های روستایی مالدیو به حساب می‌آید؛ در نتیجه با حضور در این هتل فرصتی برای گشت‌و‌گذار در روستاهای مالدیو پیدا می‌کنید. منظره‌های اطراف هتل بلیس دیگورا به اندازه‌ای تماشایی است که امکان ندارد راهی هتل شوید و هوس گشت‌و‌گذار در اطراف هتل به سر شما نزند. به همین منظور مدیران هتل سبدهایی را با امکانات کامل برای پیک‌نیک در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. هر زمان که حوصله‌تان سر رفت کافی است یکی از سبدها را بردارید و راهی طبیعت زیبای جزیره دیگورا مالدیو شوید.

جالب است بدانید دلفین‌های بازیگوش همیشه در آب‌های اطراف جزیره دیگورا مشغول شنا هستند. آب‌بازی با دلفین‌ها و غواصی در اعماق آب‌های اقیانوس هند از تفریح‌های پرطرفداری است که بساط آن‌ها در هتل بلیس دیگورا مهیاست. تمامی اتاق‌های این هتل بالکنی خوش‌منظره دارند و صبحانه به‌رایگان در آن‌‌ها سرو می شود.

آدرس هتل بلیس دیگورا مالدیو: جزیره دیگورا، فاریدهی ماگو

هتل رویاها مالدیو (Dreams Hotel Maldive)

راهنمای سفر مالدیو را با معرفی هتلی تمام‌عیار ادامه می‌دهیم که خدمات رفاهی برازنده‌ای در اختیار گردشگران می‌گذارد. هتل رویاها از هر لحاظ که فکرش را بکنید مکان مناسبی برای گذران شب در مالدیو است. این هتل در جزیره هول هوماله واقع شده است. جزیره‌ای که از آن صحبت می‌کنیم فاصله کمی با ماله دارد. این هتل در کنار فاصله کم با ماله، به ساحل نیز بسیار نزدیک است. کافی است از اتاقتان در هتل رویاها بیرون بیایید و ۳۰ گام بردارید تا به ساحل برسید. فاصله کم این هتل با ساحل باعث شده تا بسیاری از گردشگران با اجاره قلاب ماهیگیری، ناهار و شام خود را از دریا به دست آورند. در ساحل هتل رویاها مالدیو قایق‌های تفریحی انتظار گردشگران را می‌کشند. این ساحل در ماه‌های مارس تا آوریل موج‌های خروشانی دارد و جان می‌دهد برای موج‌سواری.

فرودگاه ماله فقط ۳ کیلومتر از هتل رویاها دورتر است؛ در نتیجه پس از رسیدن به فرودگاه در یک چشم‌به‌هم‌زدن به هتل رویاها می‌رسید. از طرف دیگر به لطف فاصله کم هتل رویاها با ماله،‌ وقتی از شما برای گردشگری در جاهای دیدنی مالدیو تلف نمی‌شود. پارک برج چای، کاخ ریاست جمهوری و موزه هنر از مکان‌های دیدنی ماله است که فاصله بسیار کمی با هتل رویاها مالدیو دارد. تمامی اتاق‌های این هتل به دستگاه قهوه‌ساز مجهز هستند. ناگفته نماند سرو چای و قهوه برای مسافران این هتل کاملاً رایگان است. هتل رویاها مالدیو سوئیت‌های مختلفی دارد که بهترین آن‌ها سوئیت‌ گِرَند است. قیمت این سوئیت کمی گران‌تر از سوئیت‌های معمولی هتل رویاها است. با این حال انصافاً امکانات اعیانی دارد و فضای دل‌باز و خوش‌منظره‌ای دارد.

آدرس هتل رویاها مالدیو: ماله، هول هوماله، آهیگاس ماگو

جشنواره ها و فستیوال های مالدیو

مالدیوی‌ها فرهنگی غنی و تمدنی کهن دارند. به همین دلیل در این سرزمین جشنواره‌های باستانی برگزار می‌شود. حضور گردشگران بین‌المللی در مالدیو نیز بهانه‌ای است برای برگزاری فستیوال‌های باشکوه. از آنجایی که حیف است راهی مالدیو شوید و در جشنواره‌ها و فستیوال‌های این سرزمین شرکت نکنید، در این قسمت از راهنمای سفر مالدیو نگاهی به بهترین مراسم و جشنواره‌های این سرزمین می‌اندازیم.

جشن کودا

جشن کودا

برای شما گفتیم که بیشتر مردمان مالدیو مسلمان هستند. در نتیجه اعیاد مذهبی در فهرست بهترین مراسم مالدیو قرار می‌گیرد. جشن کودا یکی از مهم‌ترین رویدادهای مذهبی مالدیو است. این جشن درواقع همان عید فطری است که ما ایرانی‌ها و دیگر مسلمان‌های جهان نیز برگزار می کنند. عید فطر در مالدیو با نام جشن کودا شناخته می‌شود. جشن کودا ۳ روز طول می کشد. در این ایام اهالی مالدیو به دیدار بزرگ‌ترهای فامیل می‌روند و به رقص و پایکوبی مشغول می‌شوند. جشن کودا فرصت مناسبی برای گردشگران است تا با فرهنگ و تمدن مالدیو بیشتر آشنا شوند.

تاریخ برگزاری جشن کودا: اول ماه شوال، نخستین روز عید فطر

جشن استقلال مالدیو

جشن استقلال مالدیو

مالدیو تا ۱۹۵۳ تحت سلطه استعمارگران بود. با این حال پس از استقلال مالدیو، این سرزمین دوباره در اختیار خاندان سلطنتی قرار گرفت. حکومت پادشاهی در مالدیو تا ۱۹۶۸ ادامه پیدا کرد. در آن زمان نظام جمهوری در مالدیو برقرار شد و این سرزمین به استقلال کامل رسید. مالدیوی‌ها هر سال در تاریخ ۲۶ جولای استقلال کشورشان را جشن می‌گیرند. اهالی شهرهای بزرگ مالدیو در ۲۶ جولای هر سال به خیابان می‌آیند و به رقص و پایکوبی مشغول می‌شوند. لازم به ذکر است جشن استقلال مالدیو با جشن جهموری این سرزمین تفاوت دارد. جشن جمهوری در ۱۱ نوامبر برگزار می‌شود. این جشن جنبه رسمی دارد و با برگزاری رژه نیروهای مسلح پایان می‌یابد. با این حال جشن استقلال مالدیو جذابیت‌های گردشگری بیشتری دارد. در این جشن کارناوال‌های باشکوه به راه می‌افتد و حسابی به گردشگران خوش می‌گذرد.

تاریخ برگزاری جشن استقلال مالدیو: ۲۶ جولای

جشنواره غذا مالدیو

جشنواره غذا مالدیو

آوازه دستپخت خوشمزه سرآشپزی‌های مالدیو در سرتاسر دنیا پیچیده است. به همین دلیل همه‌ساله در این کشور جشنواره‌ای باشکوه برای غذا برگزار می‌شود. جشنواره‌ای که از آن صحبت می‌کنیم در ماله، پایتخت مالدیو به راه می‌افتد. سرآشپزهای معروف دنیا راه این جشنواره را در پیش می‌گیرند. در این جشنواره غذاهای بین‌المللی پخته می‌شود. بومی‌های مالدیو نیز در جشنواره غذا حضور پیدا می‌کنند تا دستپخت خود را به رخ آشپزهای جهانی بکشند. جالب است بدانید غذا در فرهنگ مالدیو جایگاه ویژه‌ای دارد. به همین دلیل جشنواره غذا مالدیو یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های این سرزمین به حساب می‌آید. در این جشنواره در کنار غذاهای خوشمزه، نوشیدنی‌های گوارا به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود. طبق معمول دیگر مراسم و فستیوال های مالدیو، در جشنواره غذا بساط پایکوبی و تفریح نیز به‌ راه است.

تاریخ برگزاری جشنواره غذا مالدیو: ۲۵ تا ۳۰ نوامبر

جشنواره تابستانی مالدیو

جشنواره تابستانی مالدیو

به لطف آب‌های خروشان مالدیو، در تابستان هر سال مسابقه‌ قایقرانی برگزار می‌شود. در کنار قایقرانی، مسابقه‌های دیگری مانند شنا و غواصی نیز در جشنواره تابستانی مالدیو به راه می‌افتد. محبوبیت این مسابقه‌ها به اندازه‌ای است که قایق‌سواران از سرتاسر دنیا در تابستان به مالدیو می‌آیند تا مهارت‌های خود را به رخ رقبا بکشند. اهمیت این مراسم به اندازه‌ای است که به آن جشنواره تابستانی هم می‌گویند. مراسمی که از آن صحبت می‌‌کنیم در شهر آتول و خلیج زیبای هانیفارو (Hanifaru Bay) برگزار می‌شود. در کنار ورزش‌های آبی، تفریح‌های سرگرم‌کننده‌ای در جشنواره تابستانی مالدیو برای گردشگران فراهم می‌شود.

زمان برگزاری جشنواره تابستانی مالدیو: جولای (با توجه به بارش‌های موسمی در مالدیو احتمال تغییر زمان برگذاری این مراسم وجود دارد).

جشن روز ماهیگیران

جشن روز ماهیگیران

این روزها بیشترین درآمد مالدیو از گردشگری است. با این حال مردمان این سرزمین در روزگاری نه چندان دور با ماهیگیری زندگی خود را می‌گذراندند. به همین دلیل ماهیگیری پیشه‌ای ارزشمند در بین اهالی مالدیو به حساب می‌آیند. ماهیگیران مالدیوی چیزی حدود نیمی از ماهی تُن صادراتی به اروپا را تأمین می‌کنند. اهمیت ماهیگیری در مالدیو به اندازه‌ای است که سالانه جشنی خاص برای ماهیگیران برگزار می‌شود. اهالی مالدیو در این مراسم با خواندن سرودهای محلی از ماهیگیران قدردانی می‌کنند. در جشن روز ماهیگیران بساط پایکوبی و رقص و خوردن نوشیدنی‌های گوارا نیز همیشه به راه است. ماهیگیران مالدیوی برای این جشن چیزی کم نمی‌‌گذارند و خوشمزه‌ترین ماهی‌هایی که صید کرده‌ا‌ند را با سخاوتمندی تمام در اختیار شرکت‌کننده‌‌ها قرار می‌دهند.

تاریخ برگزاری جشن روز ماهیگیران در مالدیو: ۱۰ دسامبر

جاهای دیدنی مالدیو

جاهای دیدنی مالدیو به اندازه‌ای است که بعید می‌دانیم در یک سفر فرصتی برای گشت‌و‌گذار در تمامی آن‌ها پیدا کنید. به همین دلیل در این قسمت از راهنمای سفر مالدیو به بهترین جاهای دیدنی مالدیو اشاره می‌کنیم.

موزه ملی مالدیو

مطمئن هستیم شما هم با ما هم‌عقیده‌اید که گردشگری زمانی بیشتر خوش می‌گذرد که اطلاعات کاملی درباره فرهنگ و تاریخ سرزمینی داشته باشیم که راهی آن هستیم. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر جای دیدنی در مالدیو ابتدا به موزه ملی مالدیو بروید. این موزه در پارک سلطان قرار دارد. دفینه‌های کهن، اسناد باستانی و عتیقه‌های نفیس در موزه ملی مالدیو خودنمایی می‌کند. قسمتی از این موزه نیز به نگهداری سلاح‌های قدیمی اختصاص داده شده است. موزه ملی مالدیو، ساختمانی سه‌طبقه است که گردشگری در آن یکی دو ساعت بیشتر طول نمی‌کشد. با این حال این گردشگری دنیایی از اطلاعات جدید درباره این سرزمین را پیش روی مسافران قرار می‌دهد.

کاخ مولی آگه (Muleeaage Palace)

دیرینگی کاخ مولی آگه به ۱۹۰۶ باز می‌گردد. این کاخ برای سال‌های متمادی مرکز اداره حکومت مالدیو بود. به همین دلیل رییس‌های جمهور مالدیو در آن زندگی می‌کردند. پس از مدتی سیاستمداران مالوید به کاخ دیگری مهاجرت کردند و مولی آگه متروکه شد. جاذبه‌های این کاخ و معماری منحصربه‌فرد آن بهانه‌ای شد تا کاخ موله آگه به یکی از جاهای دیدنی مالدیو تبدیل شود. اکنون درهای این کاخ به روی گردشگران باز است. کاخی که از آن صحبت می‌کنیم معماری زیبایی دارد و جلوه‌ای از هنر و فرهنگ مردمان مالدیو را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد.

مسجد جامع ماله

برای شما گفتیم مالدیو مردمانی مسلمان دارد. به همین دلیل در این کشور مسجدهای قدیمی خودنمایی می‌کند. مسجد جامع ماله یکی از قدیمی‌ترین مسجد‌های مالدیو است. مسجد جامع ماله که در بین مالدیوی‌ها با نام مسجد جامع سلطان نیز معروف است، در ۱۶۵۶ میلادی ساخته شده است. مسجدی که از آن صحبت می‌کنیم در کنار مکانی برای عبادت، مدفن شخیت های مهم مالدیو است. معماری ایرانی در گوشه‌و‌کنار مسجد جامع ماله خودنمایی می‌کند. به همین دلیل گشت‌و‌گذار در این مسجد برای گردشگران ایرانی خالی از لطف نخواهد بود.

جاهای تفریحی مالدیو

راهنمای سفر زمانی جذاب‌تر می‌شود که به جاهای دیدنی اشاره کنیم. به همین دلیل در این قسمت از راهنمای سفر مالدیو، نگاهی به جاهای تفریحی این سرزمین می‌اندازیم. جاهایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌‌کنیم عیش گردشگران در مالدیو را تمام می‌کند.

زیردریایی وال مالدیو

انصافاً باید گفت زیبایی‌های دنیای زیر آب چیزی از جاذبه‌های دنیای روی آب کمتر ندارد. به همین دلیل زیردریایی وال مالدیو به یکی از جاذبه‌های پرطرفدار در بین گردشگران تبدیل شده است. گردشگران با حضور در زیردریایی وال به اعماق دریا می‌روند. این زیردریایی با زیردریایی‌های معمولی فرق می‌کند و برای گردشگری ساخته شده است؛ در نتیجه دیواره‌های اطراف آن کاملاً شیشه‌ای است. به لطف این شرایط منظره‌ای تماشایی از دنیای زیر آب پیش روی گردشگران قرار می‌‌گیرد.

تماشای ماهی‌‌های خوش‌نقش‌و‌نگار خاطره‌ای خوش از گردشگری در مالدیو در ذهن مسافران باقی می‌گذارد. جاذبه‌های گردشگری در زیردریایی وال زمانی بیشتر می‌شود که کوسه‌های خون‌آشام از کنار زیردریایی گذر می‌کنند. مسافران در حالی که در پشت شیشه‌های محکم زیردریایی نشسته‌اند، کوسه‌های خطرناک را به تماشا می‌نشینند.

صخره بِنانا (تپه دریایی بنانا)

منظور از صخره بنانا، منطقه‌ای حفاظت‌شده است که طبیعت بکری دارد. مرجان‌های زیبا اطراف این صخره را فرا گرفته‌اند. آبی عمیق نیز در اطراف صخره بنانا جریان دارد. این شرایط غواصی در صخره بنانا را به یکی از بهترین تفریح‌های مالدیو تبدیل کرده است. خوشبختانه لوازم مخصوص غواصی و مربی‌های حرفه‌ای در اطراف صخره بنانا مهیاست. به همین دلیل حیف است که راهی این صخره شوید و غواصی خاطره‌سازی را تجربه نکنید. اگر از طبیعت لذت می‌برید و می‌خواهید در کنار گشت‌و‌گذاری جانانه در طبعیت دست‌نخورده مالدیو، غواصی هیجان‌انگیزی داشته باشید، صخره بنانا همان جایی است که دنبال آن می‌گردید.

مراکز خرید مالدیو

مالدیو بهشت گردشگران اروپایی است. به همین دلیل مراکز خرید مالدیو بهترین کالای روز دنیا را با قیمتی مناسب پیش روی مسافران قرار می‌دهند. برای خرید سوغات مالدیو در این سرزمین حتماً سری به مراکز خرید زیر بزنید.

بازار بزرگ ماهی ماله

اقیانوسی پر از ماهی، مالدیو را احاطه کرده است. خوشمزه‌ترین ماهی‌های دنیا در این اقیانوس شنا می‌کنند. به همین دلیل صیادان مالدیوی بازار بزرگی برای فروش ماهی‌های صید‌شده به راه انداخته‌اند. بازار بزرگ ماهی ماله، بزرگ‌ترین بازار ماهی دنیاست. در این بازار هر ماهی که فکرش را بکنید پیدا می‌شود. ماهی‌های خوشمزه‌ای نیز در بازار بزرگ ماهی ماله وجود دارد که مطمئن هستیم حتی اسم آن‌ها را هم نشنیده‌اید. تنوع ماهی‌های بازار برگ ماهی ماله به اندازه‌ای است که حتی اگر اهل ماهی نباشید، باز هم برای خوردن ماهی‌های خوشمزه به هوس می‌افتید. پیشنهاد می‌کنیم برای تنوع هم که شده سری به بازار بزرگ ماهی ماله بزنید. فرصت حضور در بزرگ‌ترین بازار ماهی‌ دنیا را غنیمت بدانید و خوشمزه‌ترین ماهی‌های دنیا را نوش‌جان کنید.

مرکز خرید سنترو مال

مراکز خرید مالدیو یکی از دیگری مجهزتر هستند. با این از آنجایی که راهنمای سفر مالدیو را با هدف راحتی گردشگران آماده کرده‌ایم، بهتر است در سفر به مالدیو برای خرید سوغاتی سری به مرکز خرید سنترو مال بزنید. بهترین برند‌های دنیا در مرکز خرید سنترو مال غرفه دارند. کالایی نیست که در ذهن شما باشد و در مرکز خرید سنترو مال پیدا نشود. این مرکز خرید در کنار گلچینی از بهترین محصولات داخلی و خارجی، امکانات رفاهی چشمگیری دارد. گردشگری را سراغ نداریم که راهی مرکز خرید سنترو مال شود و با دست خالی از این مرکز خرید بیرون بیاید.

مدیران این مرکز خرید در کنار سبد متنوعی از بهترین کالاها، اسباب سرگرمی گردشگران و اعضای خانواده آن‌ها را فراهم کرده‌اند. چندین رستوران از بهترین رستوران های مالدیو در مرکز خرید سنترو مال قرار دارند. در گوشه و کنار این مرکز خرید نیز چند کافه شیک با نوشیدنی‌های گوارا انتظار گردشگران را می‌کشد.

سوغاتی فروشی آنگولو

گاهی اوقات خرید از مغازه‌ای دنج با محیطی محلی و خودمانی از گشت‌و‌گذار در مرکز خریدی لوکس و اعیانی بیشتر خوش می‌گذرد. از طرف دیگر تجربه ثابت‌کرده فروشنده‌های محلی بیشتر اهل چانه‌زنی هستند و سوغاتی‌های متنوع‌تری دارند. به همین منظور در این قسمت از معروفی بهترین مراکز خرید مالدیو به سوغاتی فروشی آنگولو اشاره می‌کنیم. بهترین سوغات مالدیو در این فروشگاه پیش روی خریداران قرار می‌گیرد. این سوغاتی‌ها در کنار زیبایی، قیمت مناسبی دارند. کارمندان سوغاتی فروشی آنگولو، انگلیسی را مانند زبان مادری‌شان صحبت می‌کنند؛ در نتیجه به‌راحتی می‌توانید چانه بزنید و کالای دل‌خواه را با قیمتی مناسب خریداری کنید.

بهترین جزیره های مالدیو

مالدیو به سرزمین هزار جزیره در بین گردشگران بین‌المللی معروف شده است. انصافاً باید گفت این شهرت بی‌دلیل نیست و جزیره‌های مالدیو یکی از دیگری تماشایی‌تر هستند. از آنجایی که می‌‌خواهیم گردشگری در مالدیو بیشتر به شما خوش بگذرد، در ادامه به بهترین جزیره های مالدیو اشاره می‌کنیم.

جزیره هول هوماله

برای شما گفتیم مالدیو جزیره‌های بی‌شماری دارد. با این حال تقاضای گردشگری در این سرزمین به اندازه‌ای است که در کنار جزیره‌های طبیعی، چندین جزیره مصنوعی نیز ساخته شده. جزیره هول هوماله یکی از جزیره‌های مصنوعی مالدیو است. این جزیره فقط با هدف گردشگری ساخته شده است؛ در نتیجه چیزی برای گردشگران کم‌و‌کسر ندارد. در جزیره هول هوماله بساط انواع تفریح و سرگرمی مهیاست. به‌رغم اینکه با جزیره‌ای مصنوعی روبه‌رو هستیم، جزیره هول هوماله به لحاظ جاذبه‌های طبیعی و منظره‌های تماشایی یکی از بهترین جزیره های مالدیو است.

محبوبیت این جزیره در نزد گردشگران بین‌المللی باعث شده بهترین سرگرمی‌های آبی در جزیره هول هوماله مهیا باشد. جت‌اسکی، غواصی، اسکی‌ روی آب و موج‌سواری قسمتی از سرگرمی‌های هیجان‌انگیزِ جزیره هول هوماله به حساب می‌آید. یکی از بهترین هتل های مالدیو در این جزیره خودنمایی می‌کند؛ در نتیجه با اقامت در هتل های جزیره هول هوماله، فقط چند دقیقه با تفریح و سرگرمی‌های هیجان‌انگیز مالدیو فاصله دارید.

جزیره ولینگادو

به گردشگرانی که دنبال تفریح و خوشگذرانی هستند و می‌خواهند عیش‌و‌نوشی جانانه در مالدیو داشته باشند، سفر به جزیره ولینگادو را پیشنهاد می‌کنیم. بهترین بارهای شبانه دنیا در جزیره ولینگادو قرار دارد. با فرا رسیدن شب در این جزیره بساط پایکوبی و رقص مهیا می‌شود. این جزیره یکی از جزیره های اعیانی مالدیو به حساب می‌آید؛ در نتیجه ویلاهای وسیع و دلبازی دارد. بسیاری از ویلاهای درجه‌یک جزیره ولینگادو روی آب ساخته شده‌اند. هر تفریح آبی که فکرش را بکنید در جزیره ولینگادو وجود دارد. به لطف این شرایط بدون اینکه نیازی باشد تا پای خود را از جزیره بیرون بگذارید، می‌توانید چندین‌شبانه‌روز بی‌وقفه به تفریح و خوشگذرانی مشغول شوید.

جزیره هووان فوشی (Huvafen Fushi)

مالدیو جزیره‌های بی‌شماری دارد که به لحاظ امکانات رفاهی و گردشگری شبیه به هم هستند. اگر در سفر به مالدیو دنبال تفریحی خاص می‌گردید و می‌خواهید مسافرتی منحصربه‌فرد را تجربه کنید، جزیره هووان فوشی همان جایی است که دنبال آن می‌گردید. در این جزیره سالن اسپای بسیار بزرگی در زیر آب ساخته شده است. گردشگران با حضور در این سالن اسپا به آرامش می‌رسند و منظره‌ای زیبا از دنیای زیر آب را تماشا می‌کنند. چندین تفرجگاه اشرافی در جزیره هووان فوشی وجود دارد. در این تفرجگاه‌ها همیشه بساط رقص و شادی به راه است. رستوران‌های شیک و کافه‌های درجه‌یک در گوشه‌و‌کنار جزیره هووان فوشی خودنمایی می‌کند. جالب است بدانید جزیره هووان فوشی فاصله نسبتاً کمی با فرودگاه ماله دارد. به لطف این فاصله کم در یک‌چشم‌به‌هم‌زدن به جزیره هووان فوشی می‌رسید و مشغول تفریح و سرگرمی جانانه‌ای می‌شوید.

بهترین سواحل مالدیو

گردشگران بین‌المللی سواحل مالدیو را در گروه زیباترین سواحل دنیا می‌دانند. با این حال انصافاً باید گفت بعضی از سواحل مالدیو از دیگر سواحل این سرزمین زیباتر هستند. سواحلی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌‌کنیم در کنار منظره‌های تماشایی، امکانات رفاهی چشمگیر و سرگرمی‌های بی‌شماری دارند.

ساحل کورومبا

از آنجایی که همیشه بهترین‌ها را شایسته همراهان خود می‌دانیم، پیشنهاد می‌کنیم در سفر به مالدیو به ساحل کورومبا بروید. این ساحل درواقع قسمتی از هتل کورومبا به حساب می‌‌آید. این هتل یکی از اشرافی‌ترین هتل‌ های مالدیو است. از طرف دیگر از آنجایی که با ساحلی اختصاصی روبه‌رو هستیم، کورومبا امکانات رفاهی ترازاولی دارد. در این ساحل هیچ چیزی کم‌و‌کسر نخواهید داشت. مکانی از این ساحل به برگزاری مهمانی‌های شبانه اختصاص دارد. اگر اهل بزن‌و‌بکوب هستید و از شب‌زنده‌داری لذت می‌برید، ساحل کورومبا همان جایی است که دنبال آن می‌گردید. هشت رستوران اعیانی در ساحل کورومبا صف کشیده‌اند تا با غذاهای خوشمزه از مسافران پذیرایی کنند. این ساحل چندین بار شیک دارد.

ساحل کورومبا در کنار اینکه مکانی برای تفریح و خوشگذرانی است، امکانات ویژه‌ای برای ورزشکاران دارد. چندین زمین تنیس و والیبال ساحلی در این ساحل خودنمایی می‌کند. تفریحات ساحل کورومبا به اندازه‌ای است هر چقدر هم در این ساحل بمانید حوصله‌تان سر نمی‌رود.

ساحل لاندا گیراوارو

در این قسمت ساحلی متفاوت در مالدیو را معرفی می‌کنیم که سرگرمی‌های منحصربه‌فردی دارد. صدها لاک‌پشت مهربان و بامزه در ساحل لاندا گیراوارو لانه دارند. از آنجایی که تجربه ثابت کرده کودکان عاشق لاک‌پشت هستند، اگر به همراه اعضای خانواده می‌‌‌خواهید راهی مالدیو شوید، حتماً سری به ساحل لاندا گیراوارو بزنید. جالب است بدانید تنوع جانوری ساحل لاندا گیراوارو نسبت به دیگر سواحل مالدیو بیشتر است. امکان ندارد راهی این ساحل شوید و چشمتان به چندین سفره‌ماهی روشن نشود.

آب‌و‌هوای خوش، لاک‌پشت‌های بامزه و منظره‌های تماشاییِ ساحل لاندا گیراوارو شرایط را برای احداث بهترین هتل‌ های مالدیو در این ساحل فراهم کرده است. در این زمینه می‌توان به هتل چهار فصل مالدیو اشاره کرد. هتلی که از آن‌ صحبت‌ می‌کنیم یکی از بهترین هتل‌های مالدیو است. در این ساحل بساط انواع تفریحات آبی مهیاست. رستوران‌های درجه‌یکی در ساحل لاندا گیراوارو چشم انتظار گردشگران هستند. این رستوران‌ها منویی خوش‌ نقش‌و‌نگار از بهترین غذاهای مالدیو و خوراکی‌های محلی پیش روی مشتریان قرار می‌دهند.

ساحل باروس مالدیو

مرجان‌های زیبا اطراف ساحل باروس را فرا گرفته‌اند. این ساحل به لحاظ عمق آب نیز ساحلی کم‌عمق است. به همین دلیل ساحل باروس یکی از بهترین سواحل مالدیو برای شنا و‌ آب‌تنی به حساب می‌آید. باروس، ساحلی نسبتاً کوچک‌ است. با این حال به رغم مساحت کم، منظره‌ای تماشایی دارد؛ برای همین هم در فصل‌های پرگردشگر در ساحل باروس جای سوزن‌انداختن نیست. ساحل باروس آب‌و‌هوای دل‌انگیزی دارد. همان‌گونه که می‌دانید آب‌و‌هوای مالدیو موسمی و متغیر است. این آب‌و‌هوا در ساحل باروس ثبات بیشتری دارد. به همین دلیل گردشگران بدون نگرانی از باران‌های موسمی با خیال راحت می‌توانند در ساحل باروس به تفریح و گردشگری مشغول شوند. هر تفریح آبی که فکرش را بکنید در ساحل باروس وجود دارد. این ساحل به اندازه‌ای خوش‌منظره است که بعید می‌دانید به‌راحتی از آن دل بکنید.

ساحل تولوسدو

به گردشگرانی که در فکر سفری کم‌خرج به مالدیو هستند، ساحل تولوسدو را پیشنهاد می‌کنیم. ساحل تولوسدو یکی از بهترین سواحل عمومی مالدیو به حساب می‌آید. حضور در این ساحل و استفاده از خدمات رفاهی آن هیچ هزینه‌ای روی دست گردشگران قرار نمی‌دهد. به لحاظ وسعت نیز تولوسدو یکی از سواحل وسیع مالدیو است؛ به همین دلیل هم حتی در فصل‌های پرگردشگر به اندازه‌ای شلوغ نمی‌شود که به گردشگران خوش نگذرد. در گوشه‌و‌کنار این ساحل تخت‌های آفتابگیر تعبیه شده است.

ساحل تولوسدو

تفرجگاه‌های ساحل تولوسدو در ۲۴ ساعت شبانه‌روز از گردشگران پذیرایی می‌کنند. شب‌ها در ساحل تولوسدو غوغایی به راه می‌افتد و صدای پایکوبی و خوشگذرانی گردشگران گوش فلک را کر می‌‌کند. بهترین رستوران های مالدیو در ساحل تولوسدو قرار دارند. در این رستوران‌ها خوراکی‌های خوشمزه مالدیوی و غذاهای بین‌المللی طبخ می‌شود. تولوسدو بارهایی دارد که نظیر آن‌ها در کمتر جایی از دنیا پیدا می‌شود. هر زمان که از پیاده‌روی و تفریح‌های آبی در تولوسدو خسته شدید، می‌توانید سری به این بارها بزنید و لبی تر کنید. این ویژگی‌ها ساحل تولوسدو را به ساحلی همه‌چیزتمام در مالدیو تبدیل کرده است.

بهترین رستوران های مالدیو

برای شما گفتیم که مالدیو یکی از بزرگ‌ترین مراکز ماهیگیریِ در سرتاسر جهان به حساب می‌آید. به همین دلیل بیشتر غذاهای مالدیو با ماهی درست می‌شوند. محبوبیت مالدیو در بین گردشگران باعث شده تا بهترین سرآشپزهای دنیا راه این سرزمین را در پیش بگیرند. به لطف این شرایط رستوران های مالدیو بهترین غذاهای محلی و بین‌المللی را پیش روی مشتریان قرار می‌دهند. این غذاها به اندازه‌ای خوشمزه هستند که طعم خوش آن‌ها برای همیشه در زیر دندان گردشگران باقی می‌ماند. برای شکم‌گردی جانانه در مالدیو پیشنهاد می‌کنیم حتماً‌ سری به رستوران‌های زیر بزنید.

رستوران ایتا (Ithaa)

چیزی حدود ۵۰۰ رستوران در مالدیو وجود دارد. تعداد زیاد این رستوران‌ها بازار رقابت تنگاتنگی را ایجاد کرده است؛ بنابراین در کنار غذاهای خوشمزه، مدیران رستوران‌ های مالدیو به فکر ایجاد جذابیت‌های خاصی افتاده‌اند تا از این بازار رقابت سربلند بیرون بیایند. در این زمینه می‌توان به رستوران ایتا اشاره کرد. امکان ندارد گردشگران خاطره خوش غذاخوردن در این رستوران را فراموش کنند. رستوران ایتا در زیر آب ساخته شده‌ است. رستورانی که از آن صحبت می‌کنیم در ۲۰۰۵ با بودجه‌ای هنگفت بنا شد. قرارگرفتن ایتا در زیر آب، این رستوران را به تجربه‌ای خاص در بین گردشگران تبدیل کرده است. جالب است بدانید نظیر رستوران ایتا را در هیچ‌ کجای دنیا سراغ نداریم.

گردشگران با حضور در این رستوران با منظره‌ای تماشایی از دنیای زیر آب اقیانوس هند روبه‌رو می‌شوند. صرف غذا در حالی که کوسه‌های خطرناک در آنطرف شیشه‌های رستوران جولان می‌دهند، تجربه‌ای است که فقط در رستوران ایتا می‌توانید امتحان کنید. بهترین سرآشپزهای دنیا در رستوران ایتا مشغول به کار هستند. ناهارهای این رستوران در چهار قسمت سرو می‌شود. هر کدام از این قسمت‌ها، خوراکی‌های خوشمزه‌ای را پوشش می‌دهد. از شام‌های اشرافی رستوران ایتا نیز هرچقدر بگوییم، کم گفته‌ایم. شام‌های این رستوران در ۶ بخش سر می‌شود. این شام‌ها به اندازه‌ای پُروپیمان هستند که تا چند وعده احساس گرسنگی نخواهید کرد.

آدرس رستوران ایتا مالدیو: جزیره رانگالی، مالدیو

رستوران قصر سیچوان

برای گذران شبی به‌یادماندنی در مالدیو و خوردن شامی شاهانه راهی رستوران قصر سیچوان شوید. این رستوران چندین سالن غذاخوری دارد. این سالن‌ها یکی از دیگری اشرافی‌تر هستند. رستوران قصر شیچوان، سالن‌های خصوصی برای برگزاری مهمانی‌های خودمانی و جشن‌های مفصل دارد. برای تعریف از طعم خوش غذاهای رستوران قصر سیچوان نیز کافی است به این نکته اشاره کنیم که یکی از بهترین سرآشپزهای دنیا در این رستوران کار می‌کند. این سرآشپز یدطولایی در پخت غذاهای محلی و سالم دارد. غذاهای رستوران قصر سیچوان در کنار طعم خوش، کیفیت چشمگیری دارند.

دلیل این کیفیت را می‌توان در استفاده از مواد غذایی تازه و درجه‌یک برای پخت غذا جست‌وجو کرد. ماهی‌ها و میگوهای این رستوران همیشه تازه هستند. برنجی که برای پخت غذا استفاده می‌شود نیز مستقیماً از بهترین شالیزارهای چین به مالدیو وارد شده است. پیشنهاد می‌کنیم اگر راهی رستوران قصر سیچوان شدید، حتماً مواظب انگشتان خود باشید.

رستوران هتل کیچن (Hotel Kitchen Restaurant)

به گردشگرانی که می‌خواهند با یک تیر دو نشان بزنند و در کنار اقامتی خاطره‌انگیز، غذایی شاهانه نوش‌جان کنند، رستوران هتل کیچن را پیشنهاد می‌کنیم. همان‌گونه که از نام این رستوران پیداست، در هتل کیچن، واقع شده. این هتل در گروه بهترین هتل های مالدیو قرار می‌گیرد. سرآشپزهای رستوران هتل کیچن خوراکی‌هایی متفاوت نسبت‌به دیگر رستوران‌های مالدیو در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. این سرآشپزها برای پخت غذا دستورهای متفاوتی را اجرا می‌کنند. در نتیجه طعم غذاهای رستوران هتل کیچن با دیگر غذاهای مالدیو فرق می‌کند. در این رستوران از بهترین مواد غذایی برای پخت خوراکی‌های خوشمزه استفاده می‌شود.

رستوران هتل کیچن دکوراسیونی متفاوت دارد و محیطی آرام و دل‌نشین را برای مشتریان فراهم کرده است. امکان سفارش غذا به این رستوران نیز وجود دارد. به همین دلیل اگر کنار ساحل هستید و احساس گرسنگی می‌‌کنید، کافی است تماسی با این رستوران برقرار کنید تا کارمندان آن در یک‌چشم‌به‌هم‌زدن خوشمزه‌ترین غذاهای مالدیو را برای شما ارسال کنند.

آدرس رستوران هتل کیچن: مالدیو، غرب شهر ماله

کافه ایبری مالدیو

کافه ایبری مالدیو

از آنجایی که وقت در سفر تنگ است، گردشگران بسیاری را سراغ داریم که با خوردن غذاهای فست‌فودی و کافه‌ای، در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنند. به این دسته از گردشگران کافه ایبری را در سفر به مالدیو پیشنهاد می‌کنیم. این کافه مکانی بسیار دنج و خوش‌منظره دارد. از لحاظ سرعت طبخ‌ غذا و سرویس‌دهی نیز خاطرتان جمع باشد کارمندان کافه ایبری در کمترین زمان ممکن غذای دل‌خواه مشتری را آماده می‌کنند. این کافه در کنار خوراکی‌های خوشمزه، نوشیدنی‌های گوارایی دارد. مدیران کافه ایبری، محیطی خودمانی را برای مشتریان فراهم کرده‌اند. به لطف این شرایط گردشگران در حین خوردن غذا احساسی خودمانی پیدا می‌کنند. کافه ایبری در یکی از منطقه‌های خوش‌مسیر هولهوماله واقع شده است. اگر راهی کافه ایبری شدید، پیشنهاد می‌کنیم حرف ما را زمین نیندازید و ماهی با ادویه کاریِ این کافه را امتحان کنید. برنج سرخ‌شده‌ بسیار خوشمزه‌ای در کنار این ماهی سِرو می‌شود تا طعم خوش آن برای همیشه در زیر دندان گردشگران باقی بماند.

آدرس کافه ایبری مالدیو: جزیره هولهوماله

کافه جاز مالدیو (Jazz Cafe Madives)

برای تغییر روحیه هم که شده پیشنهاد می‌‌کنیم وعده‌ای غذا یا نوشیدنی گوارا در کافه جاز مالدیو نوش‌جان کنید. همان‌گونه که از نام این کافه پیداست، موسیقی جاز زنده در آن پخش می‌شود. ضرب‌آهنگ آرام و گوش‌نواز موسیقی جاز، روح مسافران را جلا می‌بخشد و اشتهای آن‌ها را باز می‌کند. کافه جاز همانند دیگر کافه‌های مالدیو نوشیدنی‌های گوارایی پیش روی مشتریان قرار می‌دهد. کافه جاز سرآشپزی حرفه‌ای دارد که هر روز غذایی خاص را در منوی این کافه قرار می‌دهد. جوجه‌ سرخ‌شده با سس باربکیو، بیف دودی، رُشی و مرغ با ادویه کاری از خوشمزه‌ترین غذاهای کافه جاز مالدیو به حساب می‌آیند. غذاهای این کافه به لحاظ قیمت نیز مناسب هستند. به لطف این شرایط اگر در سفر به مالدیو به دنبال کافه‌ای می‌گردید که غذاهای خوشمزه‌ای با سرعت زیاد و قیمت مناسب در اختیارتان قرار دهد، کافه جاز مالدیو همان‌ جایی است که دنبال آن می‌گردید.

آدرس کافه جاز مالدیو: ماله، محله هاویری هینگان

بیمارستان های مالدیو

از صمیم قلب آرزو می‌کنیم وجود نازنینتان همیشه از بلا دور باشد. با این حال از آنجایی که به قول قدیمی‌ها کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند، در این قسمت از راهنمای سفر مالیدو، بیمارستان‌های این سرزمین را بررسی می‌کنیم. امیدواریم به لطف این اطلاعات اگر خدای ناکرده اتفاق ناگواری افتاد، به‌سرعت راه بیمارستان های مالدیو را در پیش بگیرید و هرچه‌سریع‌تر بهبودی حاصل شود. ناگفته نماند مراکز درمانی در بیشتر جاهای پرگردشگر مالدیو و جزیره‌های معروف این سرزمین وجود دارد.

بیمارستان اِی‌.‌دی‌.‌کِی (ADK Hospital)

شهر ماله بیمارستان‌های مجهزی دارد که معرو‌ف‌ترین آن‌ها بیمارستان اِی‌.‌دی‌.کِی است. بیمارستانی که از آن صحبت می‌کنیم همگانی است و هزینه زیادی برای درمان بیماران طلب نمی‌کند. این بیمارستان در ۱۹۸۷ میلادی ساخته شده و به‌رغم گذشت زمان، امکانات درمانی مطلوبی دارد. بیمارستان ای.‌دی‌کی مالدیو برای درمان‌های سرپایی و ویزیت‌ پزشک انتخاب مناسبی است.

بیمارستان فافو آتول (Faafu Atoll Hospital )

بیمارستان فافو آتول (Faafu Atoll Hospital )

جزیره نیلاناهو (Hilandoo)، یکی از جزیره‌های محبوب مالدیو است. بیمارستان فافو آتول در این جزیره خودنمایی می‌کند. این بیمارستان در ۱۹۹۶ ساخته شده است. امکانات درمانی این بیمارستان باعث افزایش محبوبیت آن شد. در نتیجه اداره بهداشت مالدیو در ۲۰۰۶ دستی به این بیمارستان کشید و آن را به امکانات جدید مجهز کرد. بیمارستان فافو آتول به لحاظ امکانات درمانی چیزی کم‌وکسر ندارد. در این بیمارستان برای تمامی دردهای گردشگران مرهم پیدا می‌شود.

بیمارستان یادبود ایندیرا گاندی

بیمارستان یادبود ایندیرا گاندی

ایندیرا گاندی، یکی از معرو‌ف‌ترین چهره‌های سیاسی هند بود که کارهای زیادی برای این سرزمین انجام داد. دامنه انسان‌دوستی‌های ایندیرا گاندی مرزهای هند را پشت‌ سر گذاشته بود و به دیگر کشورها مانند مالدیو رسیده بود. به همین دلیل پس از ترور این چهره سیاسی، دولت هندوستان بیمارستانی برای یادبود ایندیرا گاندی در مالدیو ساخت. این بیمارستان در یکی از خیابان‌های خوش‌مسیر ماله، پایتخت مالدیو قرار دارد. بیمارستان یادبود ایندیرا گاندی با ۳۰۰ تخت‌ یکی از پرظرفیت‌ترین بیمارستان‌ های مالدیو است. اوژانس، بخش مراقبت‌های ویژه، بیماری‌های داخلی، اعصاب، عارضه‌های تنفسی، جراحی و اورولوژی از قسمت‌های مهم بیمارستان یادبود ایندیرا گاندی مالدیو به حساب می‌آید.

راهنمای سفر مالدیو را با این امید به پایان می‌بریم که به لطف مطالعه این راهنما یکی از بهترین سفرهای خارجی خود را تجربه کنید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمندی از سفر به کشورهای آسیایی دارید، خواهشمندیم این تجربه‌ها را در قسمت نظرات با ما و همراهان خود در ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

مالدیوی‌ها با واحد پول روفیا معامله می‌کنند. با این حال به لطف حضور تعداد بی‌شماری گردشگری اروپایی و آمریکایی در مالدیو، واحد‌های پول دلار و یورو به‌خوبی در مالدیو معامله می‌شود.

زمستان‌های مالدیو زمان بهتری برای سفر به این سرزمین است. در زمستان مالدیو خلوت‌تر می‌شود و قیمت‌ گردشگری در این سرزمین به میزان چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

برای هر نفر باید روزانه حدود ۳،۷۰۰ روفیا در سفر به مالدیو خرج کنید.

اقامت در هاستل‌ها و هتل‌های ۳ ستاره، خرید غذاهای خیابانی وفست‌فودی، گشت‌و‌گذار در جاهای دیدنی رایگان مالدیو، کرایه قایق‌های عمومی و سفر در فصل‌های کم‌گردشگر از بهترین روش‌های کاهش هزینه سفر به مالدیو به حساب می‌آید.

هتل کنراد مالدیو، هتل ریتی فارو، هتل دوسیت تانی و هتل کاندیما از هتل‌های ۵ ستاره مالدیو هستند که اقامتی اشرافی در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

جشن کودا، جشن استقلال مالدیو، جشنواره غذا مالدیو، جشنواره ماهیگیران و جشنواره تابستانی مالدیو از بهترین مراسم و جشنواره‌ها این سرزمین به حساب می‌آیند.

موزه ملی مالدیو، کاخ مولی آگه، مسجد جامع ماله، زیردریایی وال و پارک سلطان از بهترین جاهای دیدنی مالدیو به حساب می‌آیند.

بازار بزرگ ماهی ماله و مرکز خرید سنترومال از بهترین مراکز خرید مالدیو هستند.

جزیره هول هوماله، جزیره ولینگادو و جزیره هووان فوشی به عنوان بهترین جزیره‌های مالدیو شناخته می‌شوند.

ساحل کورومبا، ساحل لاندا گیراوارو، ساحل باروس مالدیو و ساحل تولوسدو منظره‌ای تماشایی، تفریحات آبی هیجان‌انگیز و امکانات رفاهی چشمگیری دارند.

رستوران ایتا و رستوران قصر سیچوان امکاناتی اشرافی و غذاهایی اعیانی دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.