سواحل مالدیو | عیش مدام در سرزمین آرزوها

1

سواحل مالدیو با منظره‌ای تماشایی به اقیانوس هند و آب‌و‌هوایی دل‌انگیز، گردشگری خاطره‌سازی را برای مسافرین رقم می‌زنند. برای تعریف از گردشگری در مالدیو کافی است به این نکته اشاره کنیم که بیشترین درآمد این کشور از صنعت گردشگری تأمین می‌شود. در ۲۰۱۹ چیزی حدود ۱.۷ میلیون گردشگر در زیباترین سواحل مالدیو به گشت‌و‌گذار و خوش‌گذرانی مشغول بوده‌اند. محبوبیت این سواحل بی‌دلیل نیست. بساط هر سرگرمی که فکرش را بکنید در مالوید مهیاست. جالب اینجاست مالدیو آنقدر ساحل دارد که در یک سفر نمی‌توانید گشت‌و‌گذاری جانانه در تمامی آن‌ها داشته باشید. به همین دلیل در این مطلب فهرستی از بهترین سواحل مالدیو آماده کرده‌ایم. سواحلی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، در کنار نمایی تماشایی به دریا و سرگرمی‌های متنوع، امکانات رفاهی چشمگیری دارند و گردشگری در آن‌ها حسابی خوش می‌گذرد. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این مطلب تا انتها، سفری خاطره‌ساز به مالدیو داشته باشید.

جزیره کوکوا

جزیره کوکوا مالدیو یکی از سواحل مالدیو

جزیره کوکوا که نام اصلی آن کومو کوکوا (COMO Cocoa) است،‌ با هتل‌های اشرافی و سرگرمی‌های هیجان‌انگیز پر شده است. ساحل این جزیره‌ آبی زلال و ولرم دارد. به همین دلیل در این ساحل تفریحات آبی سرگرم‌کننده‌ای انتظار گردشگران را می‌کشد. غواصی یکی از بهترین سرگرمی‌های جزیره کوکوا مالدیو است. در این جزیره فرصتی پیدا می‌کنید تا به دنیای ناشناخته زیر آب بروید و به تماشای ماهی‌های خوش‌ نقش‌و‌نگار بنشینید. چندین تفرجگاه لوکس و اعیانی در گوشه‌و‌کنار جزیره کوکوا قرار دارد. استراحتگاه‌های آب گرم نیز در این جزیره برای علاقه‌مندان آرامش در نظر گرفته شده است. جزیره کوکوا نسبت به دیگر جزیره‌ های کشور مالدیو خلوت‌تر است. این شرایط باعث شده تا جزیره کوکوا به بهشتی برای علاقه‌مندان گردشگری در جاهای دنج تبدیل شود.

لاندا گیراوارو

لاندا گیراوارو یکی از سواحل مالدیو

سواحل مالدیو عموماً برای گردشگران بزرگسال ساخته شده‌اند. به همین دلیل اگر همراه خانواده راهی این سرزمین شده‌اید و کودک خردسالی با شماست، ساحل لاندا گیراوارو را پیشنهاد می‌کنیم. در این ساحل لاک‌پشت‌های دریایی بامزه‌ای زندگی می‌کنند. این لاک‌پشت‌ها بساط شادی و خنده کودکان را مهیا می‌کنند. در کنار لاک‌پشت‌های بامزه‌ای که به آن‌ها اشاره کردیم، سفره‌ ماهی‌های بزرگی نیز در گوشه‌و‌کنار آب‌های ساحل لاندا گیراوارو خودنمایی می‌کنند.

لاندا گیراوارو یکی از سواحل مالدیو

به لحاظ اقامت نیز در ساحل لاندا گیراوارو خاطرتان جمع باشد که یکی از بهترین هتل های مالدیو در این ساحل قرار دارد. نام این هتل، چهار فصل است و امکانات اشرافی دارد. بخش بزرگی از ماسه‌های این ساحل در وسط آب دریا قرار گرفته است. این شرایط باعث شده تا تفرجگاه‌های بزرگی در میان دریا احداث شود. به هر کجای این تفرجگاه‌ها که نظری بیندازید، منظره‌ای تماشایی از دریا پیش روی شما قرار می‌گیرد. این ویژگی‌های ساحل لاندا گیراوارو، سفر به مالدیو را به یکی از بهترین سفرهای خارجی گردشگران تبدیل می‌کند.

باروس

باروس یکی از سواحل مالدیو

انصافاً باید گفت سواحل مالدیو به اندازه‌ای تماشایی هستند که امکان ندارد راهی این سواحل شوید و هوس آبتنی به سر شما نزند. در نتیجه ساحل باروس را پیشنهاد می‌کنیم. آب دریا در قسمت‌هایی به داخل ساحل باروس نفوذ کرده تا استخرهای طبیعی تشکیل شود. این استخرهای طبیعی عمق زیادی ندارند و جان می‌دهند برای آب‌ بازی و شنا. باروس ساحلی مرجانی است. آب زلال این ساحل، منظره‌ای تماشایی از مرجان‌های آن پیش روی گردشگران قرار می‌دهد.

باروس یکی از سواحل مالدیو

جالب است بدانید باروس نسبت به دیگر سواحل مالدیو، چندان بزرگ نیست، با این حال به اندازه‌ای جذابیت دارد که در فصل‌های پرگردشگر در آن جای سوزن‌انداختن پیدا نمی‌شود. جالب‌تر اینکه باروس به لحاظ آب‌و‌هوا نیز شرایط مساعدتری دارد. به لطف این شرایط زمانی که بعضی از سواحل این منطقه طوفانی می‌شود، آب‌وهوای باروس همچنان مساعد است و می‌توانید با خیال راحت در این ساحل به گشت‌و‌گذار مشغول شوید.

ساحل باندوس (Bandos)

ساحل باندوس (Bandos) یکی از سواحل مالدیو

اگر در بین تمامی سواحل مالدیو، به دنبال ساحلی اختصاصی با امکانات شاهانه می‌گردید، راه ساحل باندوس را در سفر به مالدیو در پیش بگیرید. ساحلی که از آن صحبت می‌کنیم، خصوصی‌ترین ساحل مالدیو است. ناگفته پیداست وقتی صحبت از ساحلی خصوصی به میان می‌آید، این ساحل امکانات رفاهی ترازاولی در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. خصوصی‌بودن ساحل باندوس باعث شده تا این ساحل مکانی دنج‌ دوست‌داشتنی برای قرارهای عاشقانه و مسافرت‌های دو نفره باشد. ساحل باندوس به لحاظ سرگرمی‌های آبی نیز یک سروگردن بالاتر قرار دارد. تفریح آبی نیست که در ذهنتان باشد و در ساحل باندوس پیدا نکنید.

ساحل باندوس (Bandos) یکی از سواحل مالدیو

از آنجایی که تفرجگاه ساحلی بدون رستوران معنا ندارد، چندین رستوران درجه‌یک در ساحل بادندوس خودنمایی می‌کند. در منوی این رستوران‌ها خوشمزه‌ترین غذاهای بین‌المللی و محلی مشاهده می‌شود. هزینه ورودی ساحل باندوس شاید از دیگر سواحل این منطقه گران‌تر باشد؛ اما مطمئن باشید پولی که برای این ساحل هزینه می‌کنید، ارزشش را دارد و تفریحات شاهانه‌ای را در این ساحل تجربه خواهید کرد.

ریتهی را

ریتهی را یکی از سواحل مالدیو

ریتهی را، جزیره‌ای کوچک و خوش‌ آب‌و‌هواست که در دل آب های اقیانوس هند جا خوش کرده است. این جزیره شاید کوچک باشد؛ اما تفریحات آن به اندازه دریاست. اولین چیزی که در این جزیره شما را جذب خود می‌کند، منظره‌ تماشایی ساحل آن است. این منظره آنقدر زیباست که یاد خوش آن برای همیشه در ذهنتان باقی می‌ماند. ساحل ریتهی را غروب‌هایی دارد که در عمرتان ندهیده‌اید. در گوشه‌و‌کنار این ساحل درختان سربه‌فلک‌کشیده‌ای چشم‌انتظار گردشگران هستند تا سایه دلنشینان را روی سر آن‌ها بیندازند. از زیبایی ساحل ریتهی را که بگذریم، به تفریحات سرگرم‌کننده این ساحل می‌رسیم.

طبق معمول دیگر سواحل مالدیو بساط انواع سرگرمی‌های آبی در این ساحل مهیاست. با فرا رسیدن شب، غوغایی در ساحل ریتهی را به راه می‌افتد. موسیقی نشاط‌انگیزی این ساحل را فرا می‌خواند و گردشگران به جشن‌و‌پایکوبی در آن مشغول می‌شوند. ریتهی را ساحلی اشرافی است که تفرجگاه‌های مجلل و رستوران‌های درجه یکی دارد. اگر به دنبال تفریحی لاکچری در مالدیو می‌گردید و می‌خواهید با کوله‌باری از خاطره‌های خوش از سفر باز گردید، این ساحل را به برنامه مالدیوگردی خود اضافه کنید.

ولیگاندو

ولیگاندو یکی از سواحل مالدیو

به گردشگرانی که وقت تنگی در سفر دارند و می‌خواهند تمامی زیبایی‌های مالدیو را در یکی از سواحل آن تجربه کنند،‌ ساحل ولینگادو را پیشنهاد می‌کنیم. این ساحل نسبت به بسیاری از سواحل مالدیو، وسیع‌تر است. به لطف این شرایط در گوشه‌و‌کنار ساحل ولینگادو تفرجگاه‌های زیبا با امکاناتی شاهانه صف کشیده‌اند. ساحل ولینگادو به داشتن مرجان‌های دریایی رنگارنگ معروف است. ماهی‌های خوش نقش‌و‌نگاری در آب‌های این ساحل گردشگران را به آبتنی فرا می‌خوانند. ساحل ولیگاندو مکان‌های مخصوصی برای غواصی دارد. حیف است راهی این ساحل شوید و دنیای زیبای زیر آب ساحل ولیگاندو را نبینید.

ولیگاندو یکی از سواحل مالدیو

دیگر تفریحات آبی این ساحل نیز هیجان‌انگیز و مفرح است. این تفریحات عیش گردشگران در مالدیو را کامل می‌کند. جالب اینجاست ولیگاندو به‌رغم تفریحات بی‌شمار و منظره‌های تماشایی، به لحاظ تعداد گردشگر نیز ساحلی خلوت به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید عشق زندگی‌تان را شگفت‌زده کنید و خاطره‌ای ماندگار در ذهن ایشان به جای بگذارید، سفری دو نفره به ساحل ولیگاندو ترتیب دهید.

تولوسدو

تولوسدو یکی از سواحل مالدیو

سواحل مالدیو، عموماً اختصاصی هستند و گشت‌و‌گذار در آن‌ها خرج بیشتری روی دست گردشگران قرار می‌دهد. به همین دلیل اگر به فکر سفری ارزان به مالدیو هستید، باید سراغ سواحل عمومی این سرزمین را بگیرید. ساحل تولوسدو یکی از این سواحل است. سرتاسر این ساحل با مرجان‌های رنگارنگ پوشیده شده و ماهی‌های بازیگوش در آن به شنا مشغول هستند. ساحل تولوسدو، ساحلی وسیع است که جان می‌دهد برای پیاده‌روی و قدم‌زدن‌های عاشقانه. در گوشه‌و‌کنار این تولوسدو تخت‌های آفتابگیر قرار دارد. هر زمان که از ساحل‌گردی خسته شدید، می‌توانید روی این تخت‌ها لم دهید و به تماشای منظره زیبای دریا بنشینید. ساحل تولوسدو تفرجگاه‌هایی دارد که نظیر آن‌ها را در عمرتان ندیده‌اید.

این تفرجگاه‌ها مکان مناسبی برای اقامت در مالدیو و خوشگذرانی است. به تفرجگاه‌هایی که اشاره کردیم، رستوران‌های درجه‌یک و کافه‌های شیک را هم اضافه کنید. در این رستوران‌ها هر خوراکی که فکرش را بکنید پیدا می‌شود. از کافه‌های ساحل تولوسدو نیز هرچقدر بگوییم کم گفته‌ایم. این کافه‌ها با نوشیدنی‌های گوارا از گردشگران پذیرایی می‌کنند. به گردشگران ماجراجو این نوید را بدهیم که هیجان‌انگیزترین سرگرمی‌های آبی در ساحل تولوسدو وجود دارد. اگر اهل ماجراجویی هستید، ساحل تولوسدو همان‌ جایی است که دنبال آن می‌گردید.

ساحل وداهو (Vaddhoo)

ساحل وداهو(Vaddhoo) یکی از سواحل مالدیو

گردشگرانی که تاکنون چندین بار به مالدیو رفته‌اند و سواحل این منطقه را مثل کف دستشان بلد هستند، ساحل وداهو را بهترین ساحل مالدیو می‌دانند. این ساحل آبی زلال و ولرم دارد که ماهی‌های خوش‌رنگی در آن به شنا مشغول هستند. در گوشه‌و‌کنار ساحل وداهو اقامتگاه‌های اشرافی خودنمایی می‌کند. گردشگران در این اقامتگاه‌ها فرصتی پیدا می‌کنند تا گرد راه را از تن بزدایند و برای گشت‌و‌گذاری جانانه در ساحل آماده شوند. ساحلی که از آن صحبت می‌کنیم منظره‌های تماشایی دارد. با این حال منظره غروب خورشید در این ساحل تماشایی‌تر است.

به شما قول می‌دهیم با عکس‌های خاطره‌انگیزی از این ساحل به دیار خود باز گردید. جالب است بدانید امکانات رفاهی چشمگیری در این ساحل تعبیه شده. به لطف این امکانات، هر وسیله‌ای که نیاز داشته باشید در اختیارتان قرار می‌گیرد. سرگرمی‌های‌ آبی این ساحل به اندازه‌ای است که بعید می‌دانیم فرصتی برای امتحان تمامی آن‌ها پیدا کنید. رستوران‌های ساحل وداهو سفره‌ای خو‌ش‌رنگ‌ولعاب پیش روی گردشگران پهن کرده‌اند. غذاهای این رستوران‌ها به اندازه‌ای خوشمزه است که در حین صرف خوراکی باید مواظب انگشتانتان باشید.

ساحل هولهوماله

ساحل هولهوماله یکی از سواحل مالدیو

امکان ندارد از گردشگران مالدیو سراغ یکی از بهترین سواحل این منطقه را بگیرید و ساحل هولهوماله را به شما معرفی نکنند. این ساحل منظره‌های تماشایی دارد که از دیدن آن‌ها سیر نمی‌شوید. زیباییهای ساحل هولهوماله حتی نظر گردشگران مشکل‌پسند را هم به خود جلب می‌کند. این ساحل در چهارفصل خدا شلوغ و پرگردشگر است. با این حال به اندازه‌ای سرگرمی و امکانات رفاهی دارد که شلوغی آن مزاحم عیش گردشگران نمی‌شود. ساحل هولهوماله در همسایگی فرودگاه مالی در مالدیو واقع شده است. به لطف این فاصله کم، پس از پیاده‌شدن از هواپیما در یک چشم‌به‌هم‌زدن به ساحل هولهوماله می‌شوید و وقتی از شما در سفر گرفته نمی‌شود.

ساحل هولهوماله یکی از سواحل مالدیو

ساحل هولهوماله با داشتن منظره‌ای تماشایی و تفریحات سرگرم‌کننده به یکی از بهترین سواحل کشور مالدیو تبدیل شده است. در این ساحل تفرجگاه‌های باشکوهی انتظار گردشگران را می‌کشد. این تفرجگاه‌ها عیش گردشگران را کامل می‌کنند و خاطره‌ای خوش از سفر به مالدیو در ذهن مسافران باقی می‌گذارند. اگر با خرید بلیط هواپیما مالدیو قصد سفر به این سرزمین را دارید، ساحل هولهوماله را به ‌عنوان اولین ساحل مالدیو برای گردشگری انتخاب کنید.

ساحل جزیره وابینفارو (Vabbinfaru)

ساحل جزیره وابینفارو (Vabbinfaru) یکی از سواحل مالدیو

وابینفارو در بین گردشگران بین‌المللی به جزیره ماه‌ عسل معروف شده است. با حضور در این جزیره متوجه خواهید شد که عشاق، بی‌دلیل ساحل جزیره وابینفارو را برای رازونیاز با معشوق انتخاب نمی‌کنند. این ساحل به اندازه‌ای رمانتیک است که حتی اگر عاشق نباشید نیز به فکر عشق‌و‌عاشقی می‌افتید. وابینفارو جزیره‌ای وسیع است که انواع تفریحات آبی در آن وجود دارد. یکی از سرگرم‌کننده‌ترینِ این تفریحات، غواصی است. غواصی در این جزیره در دو سطح سطحی و عمیق انجام می‌شود. در نتیجه حتی اگر تاکنون غواصی نکرده‌‌باشید، می‌توانید با غواصی سطحی در آب‌های کم‌عمق، خودتان را مهمان تماشای زیبایی‌های دنیای زیر آب کنید.

اگر هم دل شیر دارید و می‌خواهید به اعماق دریا بروید، غواصی عمیق در ساحل جزیره وابینفارو را امتحان کنید. ساحل جزیره وابینفارو با دریایی مرجانی، ماهی‌های زیبا و غروب‌های دل‌انگیز به یکی از جاهای دیدنی مالدیو تبدیل شده است. این ساحل اقامتگاه‌های درجه‌یک و رستوران‌های ترازاولی دارد. امکانات رفاهی ساحل جزیره وابینفارو نیز چیزی از بهترین سواحل مالدیو کم نمی‌آورد.

ساحل جزیره نیکا (Nika)

ساحل جزیره نیکا (Nika) یکی از سواحل مالدیو

انصافاً باید گفت زیبایی‌های مالدیو فقط به سواحل این سرزمین خلاصه نمی‌شود. بسیاری از گردشگران هستند که جذب مراکز خرید مالدیو می‌شوند و گردشگری را فراموش می‌کنند. با این حال اگر جاذبه‌های ساحل برای شما از پاساژگردی و گشت‌و‌گذار در شهر اهمیت بیشتری دارد و دنبال ساحلی آرام و خلوت می‌گردید، ساحل جزیره نیکا مالدیو را برای سفر بعدی خود در نظر داشته باشید. برای رسیدن به این جزیره باید از فرودگاه بین المللی مالی سوار هواپیماهای دریایی شوید و پس از پروازی نیم‌ساعته به ساحل جزیره نیکا برسید. این ساحل در گروه سواحل خصوصی مالدیو قرار دارد؛ در نتیجه گشت‌و‌گذار در آن ارزان تمام نمی‌شود.

با این حال ساحل جزیره نیکا به اندازه‌ای اشرافی و شاهانه است که ارزش دارد پولتان را خرج چنین سفر گران‌قیمتی کنید. همان‌گونه که از یک ساحل خصوصی بین‌المللی انتظار داریم، در ساحل جزیره نیکا بساط عیش‌و‌نوش مهیاست. این ساحل به داشتن تفرجگاه‌های اشرافی و رستوران‌های درجه‌یک معروف است. پیشنهاد می‌کنیم اگر راهی ساحل جزیره نیکا در مالدیو شدید، حتماً کافه رستوران سی‌لاویا (SeaLaVia) و رستوران جینگ (Jing) را امتحان کنید. بوی خوش غذاهای این رستوران از چند فرسخی گردشگران را به سمت خود فرا می‌خواند.

ساحل لیلی (Lily)

ساحل لیلی (Lily) یکی از سواحل مالدیو

ساحل لیلی نه‌فقط در جزایر مالدیو ، بلکه در تمامی دنیا به داشتن بهترین سایت غواصی معروف است. به همین دلیل اگر هوس غواصی جانانه به سرتان زده، ساحل لیلی مالدیو را به یاد داشته باشید. این ساحل یکی از معدود سواحل مالدیو است که در آن چشمه آب گرم وجود دارد. آب این چشمه مرهم درد هزارویک بیماری است. ساحل لیلی از شهر مالدیو دور است و برای رسیدن به‌ آن باید سوار هواپیمای دریایی شوید. پس از حضور در ساحل لیلی مطمئن خواهید شد که در انتخاب این ساحل درست عمل کرده‌اید. ساحلی که از آن صحبت می‌کنیم اقامتگاه‌های اشرافی و سرگرمی‌های آبی هیجان‌انگیزی دارد.

 

در این ساحل کلبه‌های چوبی زیبایی تعبیه شده تا گردشگران در کلبه بنشینند و منظره تماشایی دریا را نظاره کنند. به علاقه‌مندان شکم‌گردی در رستوران‌های بین‌المللی این نوید را بدهیم که بهترین رستوران های مالدیو در ساحل لیلی قرار دارند. ناگفته نماند ساحل لیلی، ساحلی خصوصی است؛. در نتیجه قیمت این ساحل کمی گران‌تر است. این گرانی بی‌حکمت نیست و با ساحلی روبه‌رو هستیم که امکانات رفاهی چشمگیری دارد.

ساحل فولهادو (Fulhadhoo)

ساحل فولهادو (Fulhadhoo) یکی از سواحل مالدیو

ساحل فولهادو به لحاظ وسعت یکی از بزرگ‌ترین سواحل مالدیو به حساب می‌آید. در این ساحل تا چشم کار می‌کند منظره‌های تماشایی مشاهده می‌شود. ساحل فولهادو از شهر مالدیو دور است. برای رسیدن به این ساحل باید سوار قایق‌های تندرو شوید. این قایق‌ها گردشگران را در عرض دو ساعت به ساحل فولهادو می‌رسانند. ناگفته پیداست سواری با قایق‌های تندرو به اندازه‌ای جذابیت دارد که خاطره خوش آن برای همیشه در ذهن مسافران باقی می‌ماند. ساحلی که از آن صحبت می‌کنیم امکانات اشرافی مانند سواحل دیگر مالدیو ندارد. به همین دلیل اگر به دنبال اقامت در یکی از بهترین هتل های مالدیو می‌‌گردید، این ساحل ممکن است شما را ناامید کند.

ساحل فولهادو (Fulhadhoo) یکی از سواحل مالدیو

با این حال ساحل فولهادو گذرگاهی است برای عبور از زندگی شهری و ورود به زندگی روستایی مردمان مالدیو. از آنجایی که ساحل فولهادو نسبتاً از مالدیو دور است، با ساحلی خلوت‌ روبه‌رو هستیم که مکانی دنج و رؤیایی دارد. طبیعت اطراف این ساحل نیز بکر و چشم‌نواز است. خوشبختانه در ساحل فولهادو رستوران‌های معروفی وجود دارد که رستوران بای دِ بیچ (By The Beach) و رستوران فِرِش این دِ گاردِن از معروف‌ترین آن‌ها به حساب می‌آید. سرآشپز رستوران فِرِش این دِ گاردن، یدطولایی در پخت غذاهای محلی دارد.

ساحل Taj

ساحل Taj یکی از سواحل مالدیو

ساحل تاج در همسایگی فرودگاه بین‌المللی مالدیو خودنمایی می‌کند. به لطف این فاصله کم، می‌توانید ابتدا گشتی جانانه در شهر بزنید و چمدان‌هایتان را پر از سوغات مالدیو کنید. سپس راهی ساحل تاج شوید و با نشستن در تخت‌های آفتابگیر این ساحل، خستگی را از تن بیرون کنید. یا اینکه سری به کافه‌های شیک ساحل تاج بزنید و گلویتان را تازه کنید. امکان ندارد جایی صحبت از ساحل مالدیو به میان بیاید و اشاره‌ای به آب‌های زلال این سواحل نشود. ساحل تاج نیز از این قائده مستثنا نیست. آب‌های این ساحل جان می‌دهد برای شنا و غواصی.

به همین دلیل چندین شرکت معروف غواصی در ساحل تاج شعبه دارند. این شرکت‌ها مربی حرفه‌ای و امکانات پیشرفته‌ای برای غواصی در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. حتی اگر اهل غواصی نیستید، حرف ما را زمین نیندازید و در سفر به مالدیو، غواصی در ساحل تاج را امتحان کنید. به شما قول می‌دهیم از این امتحان پشیمان نخواهید شد.

ساحل جزیره کاندانلهو (Kandolhu)

ساحل جزیره کاندانلو یکی از سواحل مالدیو

کاندالهو، جزیره‌ای زیباست که برای رسیدن به آن باید از فرودگاه مالدیو سوار هواپیما دریایی شوید. این هواپیما گردشگران را در عرض نیم‌ساعت به کاندانلو می‌رساند. پس از رسیدن به این جزیره، با ساحلی زیبا روبه‌رو می‌شوید که نظیر آن را در عمرتان ندیده‌اید. ساحل جزیره کاندانلو منظره‌ای چشم‌نواز و آرامش‌بخش دارد. محیط خلوت این ساحل نیز به آرامش آن می‌افزاید تا به مکانی ایدئال برای گردشگری دونفره تبدیل شود. گردشگران عاشق‌پیشه، ساحل جزیره کاندانلو را یکی از زیباترین سواحل مالدیو می‌دانند. ساحل جزیره کاندالو بهشت شکم‌گردهاست. در این ساحل رستوران‌های بین‌المللی شعبه دارند. رستوران‌های سی گِریل (Sea Grill) و رستوران اُلایو (Olive) در این ساحل مالدیو خودنمایی می‌کنند.

ساحل چهارفصل (Four Season)

ساحل چهارفصل (Four Season) یکی از زیباترین سواحل مالدیو

با تعریف‌و‌تمجید‌هایی که از سواحل مالدیو داشتیم، حتماً به این نتیجه رسید‌ه‌اید که این سرزمین جاذبه‌های ویژه‌ای برای گردشگران عاشق‌پیشه دارد. برای نمونه می‌توان به ساحل چهارفصل اشاره کرد. این ساحل اختصاصاً برای ماه‌عسل در نظر گرفته شده است. در ساحل چهارفصل تا چشم کار می‌کند زوج‌های عاشقی را می‌بینید که در آغوش دلدار به رازونیاز مشغول هستند. ناگفته نماند ساحل چهارفصل فقط پذیرای گردشگران عاشق‌پیشه نیست. خانواده‌ها و گردشگران مجرد نیز در این ساحل پذیرفته می‌شوند. این ساحل سرگرمی‌های بی‌شماری دارد که در بین آن‌ها غواصی از همه هیجان‌انگیزتر است.

ساحل چهارفصل (Four Season) یکی از زیباترین سواحل مالدیو

از آنجایی که با ساحلی مخصوص عشاق روبه‌رو هستیم، قسمتی از ساحل چهارفصل به مسیری برای پیاده‌روی اختصاص داده شده است. این ساحل رستوران‌های درجه‌یک با محیطی رمانتیک دارد. این ساحل مالدیو میزبان رستوران‌های معروفی مانند سان‌سِت لانژ (Sunset Lounge) و باربارو (Barbaru) است.

ساحل هوان فوشی (Huvafen Fushi)

ساحل هوان فوشی (Huvafen Fushi) یکی از زیباترین سواحل مالدیو

هوان فوشی، جزیره‌ای زیبا با ساحلی شنی و آب‌و‌هوای دل‌انگیز است. برای رسیدن به ساحل هوان فوشی باید از فرودگاه مالدیو سوار هواپیمای دریایی شوید و مسافتی کوتاه را پرواز کنید. به علاقه‌مندان هیجان این نوید را بدهیم که با قایق‌های تندرو نیز می‌توان به ساحل هوان فوشی رسید. هوان فوشی به هزار یک دلیل ساحلی محبوب در بین گردشگران بین‌المللی است. یکی از این دلایل را می‌توان وجود اولین اِسپای زیر آب در این ساحل مالدیو دانست. اسپایی که از آن صحبت می‌کنیم در زیر آب قرار دارد و محیطی کاملاً متفاوت و آرامش‌بخش را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. اگر به دنبال تفریحی لاکچری در مالدیو هستید و می‌خواهید حسابی خودتان را تحویل بگیرید، در انتخاب ساحل هوان فوشی شک نکنید.

ساحل مافوشی (Mafoshi)

ساحل مافوشی (Mafoshi) یکی از زیباترین سواحل مالدیو

در پایان این فهرست به هیجان‌انگیزترین ساحل مالدیو رسیدیم. ساحل مافوشی ویژگی‌های گردشگریِ دیگر ساحل‌های این سرزمین را دارد. با این حال چیزی که ساحل مافوشی را یک سروگردن بالاتر از دیگر سواحل قرار می‌دهد، آب‌های خروشان این ساحل است. به لطف این آب‌های خروشان، ساحل مافوشی به بهشت موج‌سوارها تبدیل شده است. در این ساحل مربی‌های حرفه‌ای برای آموزش موج‌سواری حضور دارند؛ در نتیجه حتی اگر موج‌سواری بلد نیستید، غم به دل خود راه ندهید. مربی‌های موج‌سوارِ این ساحل فوت‌و‌فن‌های این کار را به شما یاد می‌دهند.

ساحل مافوشی (Mafoshi) یکی از زیباترین سواحل مالدیو

در گوشه‌و‌کنار ساحل مافوشی هتل‌های اشرافی خودنمایی می‌کنند. رستوران‌های درجه‌یک نیز در حاشیه این ساحل صف کشیده‌اند. در این رستوران‌ها بهترین غذاهای آسیایی و بین‌المللی پیش روی گردشگران قرار می‌گیرد. ساحل مافوشی امکاناتی اشرافی دارد. این امکانات باعث شده تا مافوشی جای خود را در بین گردشگران بین‌المللی باز کند.

 

سواحل مالدیو با منظره‌های دل‌انگیز و تفریحات سرگرم‌کننده، جای خود را در بین بهترین سواحل دنیا باز کرده‌اند. گردشگری را سراغ نداریم که راهی این سواحل شده باشد و با کوله‌باری پر از خاطره‌های خوش از مالدیو به دیار خود باز نگشته باشد. امیدواریم به لطف اطلاعاتی که از این سواحل با شما در میان گذاشتیم، گشت‌و‌گذاری جانانه را در ساحل مالدیو تجربه کنید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمند و خاطره‌های خوشی از گردشگری در بهترین سواحل دنیا دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های مفید و خاطره‌های شیرین را در قسمت نظرات با همراهان خود در ره بال آسمان و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

ساحل باروس، ساحل تولوسدو، ساحل وداهو، ساحل جزیره کوکوا و ساحل جزیره نیکا در گروه بهترین سواحل مالدیو برای شنا قرار دارند.

ساحل جزیره وابینفارو، ساحل لیلی، ساحل تاج، ساحل چهارفصل، جزیره کوکوا و ساحل ولیگاندو بهترین سواحل مالدیو برای غواصی هستند.

ساحل ولیگاندو، ساحل جزیره کاندانلو و ساحل باندوس، سواحل مناسبی برای ماه‌عسل در مالدیو هستند. ساحل جزیره وابینفارو در مالدیو نیز به ساحل اختصاصی برای ماه‌عسل معروف است.

ساحل جزیره نیکا، ساحل باندوس، ساحل ولیگاندو، ساحل لیلی و ساحل ولیگاندو از سواحل خصوصی مالدیو هستند.

ساحل تولوسدو بهترین ساحل عمومی مالدیو است.

1 نظر
  1. زهرا می گوید

    میگن بهتر است یک چیزی را یکبار ببینید تا اینکه هزاران بار در مورد آن بشنوید.ولی بعضی وقتا با شنیدن یا حتی خوندن یه مقاله زیبا میشه سفر کرد،قلم زیباتون روح آدم پرواز میده به سرزمین هایی که شاید هرگز فرصت دیدن شان را پیدا نکنیم.متن بسیار زیبا بود لذت بردم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.