ساحل کوکو (Cocoa Beach)| بهشتی برای طرفداران موج‌سواری

0

ساحل کوکو (Cocoa Beach)، ساحلی کوچک، اما پرآوازه است. این ساحل شهرت جهانی دارد. برای تعریف‌وتمجید از آن،‌ کافی است به این نکته اشاره کنیم که کوکو بیچ تاکنون ۱۱ بار میزبان مسابقه‌های جهانی موج‌سواری بوده است. ناگفته پیداست چنین ساحلی، بهشت موج‌سواران است. ساحلی که از آن صحبت می‌کنیم در شهری با نام کوکوآ واقع در ایالت فلوریدای آمریکاست. مهم‌ترین ویژگی‌ این ساحل، موج‌های خروشان آن است؛ اما این همه ماجرا نیست. اینجا ویژگی‌های گردشگری دیگری نیز دارد که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن‌ها گذشت. یکی از مهم‌ترینِ این جاذبه‌ها، فاصله کم آن با یکی از جذاب ترین دیزنی لندهای دنیا است که این مکان را به جاذبه‌ای پرطرفدار تبدیل کرده است. از آنجایی که رسم داریم اطلاعات جالبی درباره جاذبه‌های گردشگریِ گوشه‌و‌کنار دنیا با همراهان خود به اشتراک بگذاریم، در ادامه با هم می‌بینیم این ساحل کجاست و چه امکانات رفاهی دارد.

ساحل کوکو (کوکو بیچ) کجاست؟

ساحل کوکو بیچ کجاست؟

ساحل کوکو در معروف‌ترین شهر ساحلیِ فلوریدا واقع شده است. این ساحل حدود ۴۵ دقیقه از اُورلاندو (Orlando) دورتر است. به لطف این فاصله کم، علاقه‌مندان موج سواری از گوشه‌و‌کنار فلوریدا راه کوکو بیچ را در پیش می‌گیرند.

کوکو بیچ چه جاذبه‌های گردشگری دارد؟

ساحل کوکو بیچ چه جاذبه‌های گردشگری دارد؟

برای شما گفتیم کوکو بیچ، کعبه آمال مو‌ج‌سوارهاست؛ اما جاذبه‌های این ساحل فقط به موج‌سواری خلاصه نمی‌شود. اینجا ساحلی خانوادگی است که منظره‌ای تماشایی دارد. طبیعت‌دوست‌هایی که تاکنون سری به این ساحل مهیج زده‌اند، ادعا می‌کنند نظیر غروب‌های آفتابش را در کمتر ساحلی دیده‌اند. به لطف این شرایط، ساحل کوکو به جاذبه‌ای رمانتیک تبدیل شده است. این ساحل جان می‌دهد برای قدم‌زدن‌های عصرگاهی و پیاده‌روی‌های دونفره؛ برای همین هم بسیاری از زوج‌های عاشق‌پیشه، راه ساحل کوکو را در پیش می‌گیرند. از منظره تماشایی این ساحل و جاذبه‌های موج سواری آن که بگذریم، به دیگر جاهای دیدنی فلوریدا می‌رسیم که فاصله کمی با کوکو بیچ دارند. در انتهای این مطلب درباره جاهای دیدنی نزدیک به این ساحل رویایی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

چه زمانی برای سفر به ساحل کوکو از همیشه بهتر است؟

چه زمانی برای سفر به ساحل کوکو بیچ از همیشه بهتر است؟

ساحل کوکو بیچ جان می‌دهد برای موج‌سواری‌های هیجان‌انگیز. برای همین هم موج‌سواران از سرتاسر دنیا در ماه‌های اکتبر تا مارس، راه این جاذبه را در پیش می‌گیرند. اکنون که صحبت از موج‌سواری به میان آمد، خالی از لطف نیست اگر به این نکته اشاره کنیم که موج‌های این ساحل، بیش‌از‌حد بزرگ نیست و فقط تا اندازه‌ای است که موج‌سوارهای حرفه‌ای به‌راحتی روی آن‌ها جولان بدهند؛ برای همین هم اینجا برای تازه‌کارها و علاقه‌مندان موج‌سواری نیز بسیار مناسب است.

کوکو بیچ چه امکانات رفاهی دارد؟

ساحل کوکو بیچ چه امکانات رفاهی دارد؟

همان‌گونه که اشاره کردیم، کوکو بیچ، ساحلی بین‌المللی است. این شرایط باعث شده تا به لحاظ امکانات رفاهی نیز طیف بسیار گسترده‌ای از خدمات را پیش روی ساحل‌گردها قرار دهد. دوش‌های آب، مکان مخصوص قراردادن لباس، زمین بازی کودکان و صندلی‌های ساحلی را می‌‌توان به‌عنوان امکانات رفاهی نام برد که در ساحل کوکو مهیاست. این ساحل به لحاظ سرگرمی نیز خدمات متنوعی دارد. اینجا بساط انواع تفریح‌های آبیِ هیجان‌انگیز به‌راه است. امنیت خاص ساحل هم آن را به مکانی مناسب برای تفریح خانواده‌ها تبدیل کرده است.

کدام جاهای دیدنی در اطراف ساحل کوکو قرار دارند؟

کدام جاهای دیدنی در اطراف ساحل کوکو بیچ قرار دارند؟

مطمئن هستیم تاکنون نام دیزنی‌وُرد (Disney world) به گوش شما خورده است. مکان دیدنی که از آن صحبت می‌کنیم، سالانه چیزی بیشتر از ۲۰ میلیون بازدید کننده دارد. دیزنی‌ورد فقط یک ساعت از کوکو بیچ دورتر است. پایگاه کِیپ کاناوِرالِ نیروی هوایی آمریکا (Cape Canaveral Air Force Station) و ایستگاه فضایی کنِدی (Kennedy Space Center)، از دیگر مکا‌ن‌های نزدیکِ ساحل کوکو به‌حساب می‌آید. ممکن است با خود تصور کنید پایگاه نظامی و ایستگاه فضایی چه جاذبه‌هایی برای گردشگران دارند!

دیزنی لند فلوریدا

برای پاسخ به این پرسش، خالی از لطف نیست اگر به این نکته اشاره کنیم که پرواز شاتل‌های فضایی از این مراکز به آسمان انجام می‌شود؛ بنابراین علاقه‌مندان دنیای شگفت‌انگیز نجوم در زمان‌های مشخصی که قرار است شاتل‌های فضایی به آسمان پرتاب شوند، راه کوکو بیچ را در پیش می‌گیرند.

ساحل کوکو به‌ هزارویک دلیل یکی از بهترین سواحل فلوریداست. دلیل‌هایی که به ‌‌آن‌ها اشاره کردیم، فقط قسمتی از جاذبه‌های این ساحل زیبا و تماشایی به حساب می‌آید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمند و جالبی درباره سواحل آمریکا دارید، خواهشمندیم این تجربه‌ها را در قسمت نظرات با همراهان خود در ره بال آسمان و دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید. در این مقاله هم می‌تواند درباره عجیب ترین جاهای دیدنی دنیا بیشتر بدانید.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.