جذاب‌ترین دیزنی لندهای دنیا | معرفی، آدرس و قیمت بلیط 2023

0

اغراق نیست اگر بگوییم همه ما در دورانی از زندگی آرزو داشتیم در سرزمین کارتون‌ها زندگی کنیم؛ در خانه هفت کوتوله بخوابیم، پا به پای سوباسا به توپ بزنیم و در کوهستان آلپ بدویم. با اینکه از کودکی ما زمان زیادی گذشته؛ اما هنوز برای تحقق آرزوها دیر نشده است. ساخته‌شدن دیزنی لند مُهر برآورده شد به آرزوها زد. دیزنی لند نه فقط برای کودکان بلکه برای بزرگسالان ساخته شد تا دوباره بتوانند طعم لذت‌های کودکی را بچشند. اینقدر این زنده‌شدن خاطرات شیرین بود که هر سال یک نسخه جدید از دیزنی ساخته شد. ما هم اینجا دیزنی لندهای دنیا را یکجا جمع‌ کرده‌ایم تا شما بتوانید در تک‌تک آن‌ها قدم بزنید. آماده هستید؟ با افتخار همراه شما در سرزمین آرزوها می‌شویم.

ایده ساخت دیزنی لند

ایده ساخت دیزنی لند

نام سازنده انیمیشن‌های معروف کودکی را می‌دانید؟ والتر الیاس دیزنی کسی است که با خلاقیتش دنیای کودکی ما را رنگ و لعاب داد. والتر افسانه‌هایی را که سالیان دراز خاک می‌خورد، دوباره زنده کرد. حالا این افسانه‌ها هنوز هم در حال نفس‌کشیدن هستند. به نظرتان چه شد که والتر پارکی با عظمت دیزنی لند ساخت؟

فیلم سازی تنها حوزه موفقیت این تهیه‌کننده خلاق نبود. این شخص در هر قدم ایده نو داشت. روزی دیزنی با دخترانش به پارک تفریحی رفت و هنگام تماشای شادی دیگران این فکر به ذهنش آمد که چرا پارکی برای انیمشین‌هایم نداشته باشم؟

دیزنی لند

این ایده به معنی بیرون‌آوردن شخصیت‌ها از قاب بسته تلوزیون و کتاب‌ها بود. سرانجام والت دیزنی ایده‌اش را در سال 1945 عملی کرد و اولین پارک دیزنی لند در کالیفرنیا آمریکا ساخته شد.

هنگام افتتاح این پارک برای بازدیدکنندگان پیغامی با این مضمون گذاشت: «خوش آمدید، دیزنی لند سرزمین شماست. اینجا کهولت خاطرات عزیز کودکی را باز می‌یابد و جوانی مبارزات و وعده‌های آینده را می‌چشد.»؛ یعنی بزرگسالان از تداعی خاطرات لذت می‌برند و کودکان امیدها می‌سازند.

دیزنی لند آناهایم کالیفرنیا

دیزنی لند آناهایم کالیفرنیا

اولین پارکی که والت دیزنی ساخت در کالیفرنیا بود. این پارک ریسک بزرگی برای او بود که اگر گل نمی‌کرد، مشکلات بزرگی سر راهش سبز می‌شد. اما خلاقیت در اکثر مواقع کار خودش را می‌کند.

زمانی که اولین دیزنی لند افتتاح شد، مردم از سراسر شهر برای بازدید از این پارک راهی شدند. کم‌کم تعریف‌ها از جذابیت پارک والتر اینقدر زیاد شد که مردم از شهرهای دیگر با سختی خودشان را به کالیفرنیا می‌رساندند.

شهرت را نمی‌شود به جغرافیا محدود کرد و همین توضیحی برای این شد که مردم از کشورهای همسایه مهمانان این پارک شوند. خلاصه که جذابیت این پارک باعث شد در سراسر دنیا نمونه‌هایی از این پارک ساخته شود. بیایید بررسی کنیم اولین پارک دیزنی چه جذابیت‌هایی دارد که مردم را مانند آهن‌ربا به خود جذب می‌کند.

جاذبه های دیزنی لند آناهایم کالیفرنیا

جاذبه‌های دیزنی لند آناهایم کالیفرنیا

اولین دیزنی لند واقعاً خاص بود. شهربازی قسمت‌هایی داشت که برای آن دوران خیلی ناب بودند. شهر نیواورلئانز هنوز یکی از شهرهای کلاسیک آمریکا است. دیزنی خیابان اصلی و میدان زیبای آن را در سرزمین رؤیایی خود آورده است. این تم مربوط به قرن 19 است؛ پس اولین چیزی که در زمان ورود به دیزنی به چشمتان می‌خورد خیابانی کهن است که در آن اسب و کالسکه حرکت می‌کند. همه دوست دارند به آینده سفر کنند؛ اما شما در این سرزمین به گذشته سفر می‌کنید.

عکس جاذبه‌های دیزنی لند آناهایم کالیفرنیا

هرچه در این خیابان جلوتر می‌روید در زمان عقب‌تر می‌روید. اینقدر عقب می‌روید تا برسید به خانه غولی سبز رنگ به نام شرک. قسمت‌های مختلف این پارک را برایتان توضیح می‌دهیم.

  • سرزمین فردا: این قسمت خاص علاقه‌مندان به فضا و تکنولوژی‌های آینده است. این بخش نمونه‌ کوچکی از آینده را به نمایش می‌گذارد. قسمت‌هایی مانند کوهستان فضایی و ستارگان در این بخش قرار دارند؛
  • سرزمین جادویی: قلعه سیندرلا در این قسمت قرار دارد. صدای آواز خوش از دور بازدیدکنندگان را جلب می‌کند. این قلعه برای اکثر افراد جذابیت دارد؛
  • خانه میکی‌ها: این قسمت پرطرفدارترین بخش در کل دیزنی لند است. میکی موس دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت در کل دیزنی لند است.
  • سفرهای ایندیاناجونز: در این قسمت به ماجراجویی می‌پردازید و قرار است گره‌های بسیاری را باز کنید؛
  • دزدان دریای کارائیب: در این قسمت درست مانند ماجراجویان دل به آب می‌زنید تا گنج را پیدا کنید؛ در این قسمت اسکلت‌های بسیاری وجود دارد که مصنوعی هستند. جالب اینجاست که در گذشته این قسمت پر از اسکلت‌های واقعی بود چون تکنولوژی برای اسکلت‌ مصنوعی وجود نداشت. امروزه تمام اسکلت‌ها مصنوعی هستند به جز یکی؛ به رسم یادگار یک جمجمه واقعی برای همیشه باقی ماند.

قیمت بلیط دیزنی لند آناهایم کالیفرنیا

قیمت بلیط دیزنی لند آناهایم کالیفرنیا

زمان فاکتور مهمی در قیمت بلیط و اعتبار آن است. در مناسبات خاص خارجی‌ها و روزهای تعطیل، بلیط دیزنی لند گران‌تر از روزهای معمول سال است. توجه توجه بلیط دیزنی لند اعتباری محدود دارد؛ شمایی که بلیط رزرو کرده‌اید فقط 13 روز زمان دارید تا از بلیطتتان استفاده کنید وگرنه بلیط و پولتان با هم سوخت می‌شود. شرط مهم دیگر سن است.

سن قیمت بلیط به دلار قیمت بلیط به تومان*
کودکان کمتر از 3سال رایگان رایگان
کودکان بیشتر از 3سال 127 6.350.000
بزرگسالان 135 6.750.000

*قیمت بلیط را با احتساب هر دلار ، 50هزار تومان برای شما نوشته‌ایم.

والت دیزنی ورلد فلوریدا

والت دیزنی ورلد فلوریدا

شهرت و شلوغی را می‌توانید در تاریخچه پارک دیزنی ببینید. اینقدر پارکی که والت دیزنی ساخت شهرت پیدا کرد که از سرتاسر جهان برای بازدید از آن می‌آمدند. این استقبال باعث شد 17 سال بعد شعبه دیگری از دیزنی با نام والت دیزنی در شهر فلوریدا آمریکا ساخته شود.

جاذبه‌های والت دیزنی ورلد فلوریدا

جاذبه‌های والت دیزنی ورلد فلوریدا

با اینکه پارک دیزنی لند فلوریدا نسخه‌ای از پارک قبلی است؛ اما تفاوت‌های بزرگی با نسخه اصلی دارد. مهم‌ترین تفاوت این پارک، نزدیکی آن به دریا و ساحل کوکو (Cocoa Beach) است. هرجا که آب باشد تفریحات رنگ و بویی دیگر به خود می‌گیرند. کمی که به قسمت‌های پارک توجه کنید با خودتان می‌گویید انگار این پارک کمی بزرگ‌تر از نسخه قبلی است.

بیشتر که دقت که کنید، اینجا هیجان بیشتر و مشکلات کمی جدی‌تر هستند؛ انگار دنیا کمی از رنگ‌هایش را از دست داده و دارد کم‌کم شبیه به دنیای بزرگسالی می‌شود؛ می‌توانیم بگوییم دیزنی لندهای دنیا هم دارند بزرگ می‌شوند. هتل‌هایی با چندین ستاره و با امکانات متعدد، رستوران‌هایی با منوی خاص و کمی عجیب با ذائقه ما ایرانی‌ها از امکانات دیگر پارک والت هستند. اگر جیبتان همراهی می‌کند، چند روزی را مهمان این پارک باشید.

عکس جاذبه‌های والت دیزنی ورلد فلوریدا

  • پارک‌های آبی تیفون، لاگون و بلیزارد بیچ: دریاچه تیفون احساس‌بودن در طبیعت بکر و رؤیایی را زنده می‌کند. این همه آرامش وسط چنین شلوغی فقط از دیزنی بر‌می‌آید. تمام دیزنی لندهای دنیا خاص هستند؛ اما دریاچه تیفون چیز دیگری است. پارک‌های آبی لاگون و بلیزارد بیچ از بهترین پارک‌های آبی جهان هستند؛
  • سرزمین آواتارها: پدیده‌ زیست‌‌تابی کاری است که تمام کرم‌ها شب‌تاب انجام می‌دهند؛ اما فقط کرم‌ها نیستند که این توانایی خاص را دارند. بعضی گیاهان هم می‌توانند نور تولید کنند. در سرزمین آواتارها می‌توانید این گیاهان جذاب را مشاهده کنید. البته با دیدن صف طولانی ناامید این قسمت ارزشش را دارد؛
  • برج وحشت: افرادی که دیوانه هیجان هستند به هیچ وجه این قسمت را از دست نمی‌دهند. این برج وحشت در تمام شهربازی‌ها وجود دارد؛ اما توانایی طراحان دیزنی در جلوه‌های ویژه است که این قسمت را با جلوه‌تر کرده است. در این قسمت اتوموبیل‌های آسانسوری وجود دارند که به صورت افقی حرکت می‌کنند و آدرنالین را در رگ‌های گردشگران تزریق می‌کنند؛
  • رستوران‌های دیزنی لند: این سرزمین عجایب علاوه بر اینکه در بازی‌ها پیشرو است، در غذا هم امتیاز خوبی می‌آورد. اگر طرفدار فست فود هستید، این شهربازی بهشت شماست. صف این رستوران‌ها گاهی از صف بازی‌ها طولانی‌تر است؛
  • هتل‌های دیزنی لند: اقامت در این هتل‌ها از جذابیت‌های سرزمین دیزنی به حساب می‌آیند. هزینه هتل‌ها متغییر هستند و بسته به امکاناتی که استفاده می‌کنید هزینه متفاوت می‌شود. حدوداً رزرو اتاق برای کودکان 119 دلار و برای بزرگسالان 142 دلار است.

قیمت بلیط دیزنی لند فلوریدا

قیمت بلیط والت دیزنی ورلد فلوریدا

نرخ بلیط این پارک نوسان دارد. این هزینه ‌ای که زمان ورود پرداخت می‌کنید، فقط برای ورود و بازدید از برخی تفریحات است. برای استفاده از بعضی قسمت‌های پارک باید هزینه جدا پرداخت کنید.

سن قیمت بلیط به دلار قیمت بلیط به تومان
کودکان کمتر از 3سال رایگان رایگان
کودکان بیشتر از 3سال 119 5.950.000
بزرگسالان 142 7.100.000

دیزنی لند توکیو

دیزنی لند توکیو

ژاپن کشور خاصی است. این کشور سعی کرده در هر زمینه‌ای تمام تلاشش را  به کار ببرد. برای همین زمانی که ژاپن اعلام کرد قصد ساخت دیزنی لند را دارد اکثر افراد هیجان‌زده شدند. همه چشم انتظار بودند تا نتیجه جذاب این پارک ژاپنی را از نزدیک ببینند. سال 1983 بود که ژاپن رسماً ساخت پارک دیزنی را شروع کرد و چند سال بعد یکی از اصولی‌ترین و خاص‌ترین پارک‌های دیزنی را به جهان نشان داد.

جاذبه‌های دیزنی لند توکیو

جاذبه‌های دیزنی لند توکیو

تلفیق فرهنگ‌ها کاری است که در دیزنی لند توکیو انجام شده است. همه جاذبه‌هایی که در بخش‌های قبلی نام بردیم، در این پارک هم وجود دارد. حتی عده‌ای اعتقاد دارند که این پارک از دو پارک قبلی وسیع‌تر است. آماده ماجراجویی در این پارک هستید؟

  • بازارجهانی: خیابان ورودی اصلی این پارک و منطقه خرید اصلی دیزنی لند توکیو است. با اینکه نام این قسمت بازار جهانی است؛ اما بیشتر به آمریکا در اوایل قرن 20 شباهت دارد. بازار جهانی سایبانی دائمی دارد که گردشگران را از گرما و سرما حفظ می‌کند. این خیابان در ادامه به قصر سیندرلا منتهی می‌شود. خیابانی عمود بر خیابان اصلی وجود دارد که از طرفی به سرزمین ماجراجویی و از سمت دیگر به سرزمین فردا ختم می‌شود؛
  • سرزمین ماجراجویی: این قسمت شباهت زیادی به دیزنی لند اصلی دارد. گفتیم که دیزنی لندهای دنیا تقریباً شبیه به هم هستند. سرزمین ماجراجویی دو قسمت مکمل دارد؛ یکی جنگل است و دیگری نیواولئان؛
  • وسترن لند: منطقه‌ای با موضوع غرب قدیم است که شبیه به سرزمین پادشاهی در دیگر دیزنی لندها است. در این سرزمین کوهی بزرگ قرار دارد که باید با کمک ترن هوایی از دره‌ آن عبور کنید. موانع بسیار و حیوانات متعدد دست به دست هم می‌دهند تا عبور شما را سخت کنند؛
  • فانتزی لند: این منطقه شما را به قسمت پرنسس‌ها می‌برد. قصر سیندرلا، خانه نقلی هفت کوتوله و خانه پیتر پن از قسمت‌های این سرزمین است. چند سال پیش قسمت دیو و دلبر به فانتزی لند اضافه شد که شما را با هیولای مهربان قصه آشنا می‌کند. دهکده بل قسمت جدید دیگری است که در آن می‌توانید خوراکی‌های جدید امتحان کنید و سوغات ژاپن را بخرید؛
  • سرزمین فردا: این بخش جایی است که پا از واقعیت بیرون می‌گذارید و به دنیای تخیل وارد می‌شوید. چه چیزی در ذهنتان نشدنی است؟ در این سرزمین می‌توانید آن را امتحان کنید؛
  • رانندگی با بیمکث: اکثر گردشگران عاشق این بخش می‌شوند؛ اگر انیمیشن 6 قهرمان بزرگ را دیده باشید، حتماً آرزوی در آغوش کشیدن بیمکث را داشته‌اید. اینجاست که آرزویتان محقق می‌شود. در این بخش می‌توانید خوراکی‌هایی با تم 6 قهرمان را امتحان کنید.

قیمت بلیط دیزنی لند توکیو

قیمت بلیط دیزنی لند توکیو

گفتیم ژاپن خاص است و این خاص‌بودن از در ورود پارک توکیو شروع می‌شود. در تمام نسخه‌های پارک والت شما باید بیشتر از 100 دلار ورودی بدهید؛ اما داستان برای توکیو متفاوت است؛ ارزان‌ترین دیزنی لند دنیا داستان متفاوت این پارک است. برای ورود به پارک توکیو کافی است 50 دلار داشته باشید. اگر این قیمت از عجایب به حساب نمی‌آید، پس چه نام دارد؟

دیزنی لند پاریس

دیزنی لند پاریس

دیزنی لند پاریس با نام دیزنی لند اروپا هم شناخته می‌شود؛ اما نگاه به اسم شیکش نکنید. این پارک فرزند طردشده خانواده لندهای دنیاست. چرا؟ ماجرای طردشدن این پارک از توجه‌نکردن به تفاوت فرهنگی شروع شد؛ چون نسخه اصلی دیزنی‌ها آمریکایی بود و بالتبع در ساخت ساختمان‌ها از نمادها و المان‌های آمریکایی استفاده شده بود. پاریس بیچاره کف دستش را بو نکرده بود که این کار غرور ملی را جریحه‌دار می‌کند؛ برای همین بدون توجه به فرهنگ فرانسه ساختمان‌هایش را ساخت و این شروع ماجرا بود.

عکس دیزنی لند پاریس

مردم ناراحت شدند که این پارک برای آمریکایی‌ها است نه برای ما و به دیزنی پاریس پشت کردند. البته این پارک از نظر امکانات کاملاً شبیه به دیگر نسخه‌ها است؛ اما خب نشد آنچه باید می‌شد.

اشتباه برداشت نکنید این پارک بازدیدکننده‌های بسیاری دارند؛ اما اکثر این بازدیدکنندگان توریست‌های خارجی هستند و کمتر کسی از اهالی فرانسه به دیزنی پاریس می‌رود.

مسئولان هم سعی کردند با ساخت قسمت‌هایی مانند زمین گلف نظر مخاطبان پاریسی را جلب کنند که تقریباً موفق بودند. یکی از خلاقیت‌هایی که بازدید پارک را بیشتر کرد ساخت استودیو بود. در این بخش می‌توانید مراحل ساخت انیمیشن را ببینید.

جاذبه‌های دیزنی لند پاریس

جاذبه‌های دیزنی لند پاریس

زمین گلف و استودیو را که معرفی کردیم. سرزمین جادویی و سرزمین فانتزی از قسمت‌های نسبتاً متفاوت این پارک با نسخه‌های آمریکایی است. در قسمتی به نام فرانت ایرلند سفینه زمان وجود دارد که در آن می‌توانید آزادانه به هر نقطه از تاریخ که خواستید بروید. قسمت دیگری از این پارک دیسکاوری لند نام دارد. در این قسمت شخصیت‌های مینیاتوری کارتون‌ها قد کشیده‌اند و هم اندازه ما شده‌اند. باقی بخش‌ها را در زیر برایتان معرفی می‌کنیم.

  • وست لند: اینجا هم مانند دیزنی توکیو باید دل به کوه‌های بلند و ترسناک بزنید تا گنج به دست آورید؛ گنجی از جنس رسیدن به خانه. در این مسیر تنها هستید و باید راهتان را پیدا کنید تا در این سرزمین پر وحشت سالم بمانید.
  • دیسکاوری لند: در این سرزمین شما با موجوداتی غیر زمینی آشنا می‌شوید. دنیای این موجودات با ما متفاوت است حتی اگر ظاهرشان شبیه ما باشد؛ مثلاً کدام یک از ما چکشی مانند چکش ثور دارد؟ راستی اگر زمان داشتید، تلاش کنید تا این چکش را بلند کنید.
  • فانتزی لند: این قسمت پایه ثابت تمام دیزنی لندهای دنیا است. سفر به سرزمین آلیس در این دنیا تجربه خیلی جذابی است.
  • سرزمین ماجراجویی: این دنیا برای عاشقان هیجان طراحی شده است. اینجا باید دل به دریا بزنید و نهایت تلاشتان را برای رسیدن به پیروزی انجام دهید. در این راه تنها نیستید؛ اما دوست و دشمن را نمی‌توانید تشخیص دهید؛ پس با نهایت احتیاط پیش بروید و شجاع باشید.

قیمت بلیط دیزنی لند پاریس

قیمت بلیط دیزنی لند پاریس

قیمتی که برای بلیط در ادامه آورده‌ایم با نرخ یورو 54هزار تومان است. اگر با ماشین وارد دیزنی پاریس می‌شوید باید پول پارکینگ را هم پرداخت کنید.

سن قیمت بلیط به یورو قیمت بلیط به تومان
کودکان کمتر از 3سال رایگان رایگان
کودکان بیشتر از 3سال 64 3.456.000
بزرگسالان 90 4.860.000

دیزنی لند هنگ گنگ چین

جاذبه‌های دیزنی لند شانگهای چین

دیزنی لند هنگ‌کنگ چین در سال 2005 در جزیره لاناتو خلیج پنی ساخته شد. مساحت این سرزمین بازی نسبت‌ به نسخه‌های قبلی کمتر است؛ اما در کمال تعجب امکانات بیشتری دارد. چینی‌ها هنگام ساخت نسخه مشابه هر چیزی در جهان، به نکاتی توجه می‌کنند که از چشم دیگران پوشیده است.

دیزنی لند چین هر بخش را کمی کامل‌تر کرده و در نهایت، مجموعه‌ای کامل‌تر را به اشتراک گذاشته است. یکی از نکات جالب درباره این پارک این است که کاملاً با فرهنگ چین مطابقت دارد؛ مثلاً در سراسر مسیر اعداد شانس چینی به چشم می‌خورد و وسایل بسیاری با اصول فنگ شویی ساخته شده‌اند. در ادامه جذاب‌ترین قسمت‌های این پارک را معرفی می‌کنیم.

جاذبه‌های دیزنی لند هنگ کنگ چین

پارک چینی همان امکانات پارک‌های قبلی دارد و مانند دیگر نسخه‌ها چیزهایی هم اضافه کرده است. اینجا کامل‌تربودن پارک بیشتر به چشم می‌آید؛ بهترین لقب برای این پارک کامل‌ترین دیزنی لند دنیا است.

  • آکادمی انیمیشن: در این قسمت مراحل تولید انیمیشن را مشاهده می‌کنید.
  • هنر انیمیشن: این قسمت حالت نمایشگاه دارد و شما را با پشت صحنه دنیای انیمیشن‌ها آشنا می‌کند.
  • دنیای مارول: چین دنیای مارول را هم به هنگ کنگ آورده؛ در این دنیا باید به اندازه یک مورچه کوچک شوید و به جنگ با موجودات مختلف بروید.

قیمت بلیط دیزنی لند هنگ کنگ چین

در چین می‌توانید ارزان قیمت‌تر از پارک استفاده کنید؛ اگر به یاد داشته باشید، این ویژگی را توکیو هم داشت.

سن قیمت بلیط به دلار قیمت بلیط به تومان
کودکان کمتر از 3سال رایگان رایگان
کودکان بیشتر از 3سال 50 2.500.000
بزرگسالان 70 3.500.000

دیزنی لند شانگهای چین

دیزنی لند شانگهای چین

چین کشور وسیعی است و طبیعی است که دو دیزنی لند داشته باشد. با دیزنی لند هنگ کنگ که آشنا شدید؛ حالا نوبت به معرفی دیزنی لند شانگهای است. این دیزنی لند تمام جاذبه‌های دیزنی لند دیگر را دارد؛ پس سخن درازی نمی‌کنیم.

جاذبه‌های دیزنی لند شانگهای

قیمت بلیط دیزنی لند شانگهای چین

  • فانتزی لند: در این قسمت شخصیت همه انیمیشن‌ها با هم زندگی می‌کنند.
  • دنیای اسباب‌بازی‌ها: در اینجا تمام وسایلی که زنده‌ بودند وجود دارند و زندگی خاص خود را دنبال می‌کنند.
  • سرزمین فردا: این سرزمین مخصوص خیال بافتن است. تمام دیزنی لندهای دنیا به فکر دنیای ذهنی گردشگران هستند.
  • دنیای تخیل: پارک گیزلی گراش بخش کوچک با یک چرخ و فلک غول پیکر است که باعث بیشترشدن هیجان گردشگران می‌شود.
  • میستیک پوینت یکی دیگر از بخش‌های جدید است. این بخش در نگاه اول شاید شبیه به خانه ارواح به نظر برسد؛ اما در واقع این خانه محلی برای حل‌کردن معماهای پیچیده و رازآلود است.

قیمت بلیط دیزنی لند شانگهای چین

یوان چین در آذر 1402 حدوداً 6هزار تومان است و جدول پایین هم مطابق این نرخ است.

قیمت بلیط به یوان قیمت بلیط به تومان
1230 7.380.000

دیزنی لند هاوایی

دیزنی لند هاوایی

هاوایی با آن هوای خوب و طبیعت بکر خودش یک دیزنی لند تمام عیار است؛ کسی فکرش را هم نمی‌کرد که با وجود این همه جذابیت در این منطقه بخواهد به یاد خاطرات کودکی بیفتد؛ اما این تصورات غلط از آب درآمد.

استقبال از این نسخه مانند دیگر نسخه‌ها بود؛ البته غیر از پاریس. شنا با دلفین‌ها، مراکز اسپای، هتل‌های جذاب، اقامتگاه‌های خاص و سرگرمی‌های متعدد دلایل شهرت هاوایی هستند. اینکه چیزی شبیه به دیزنی لند در این منطقه ساخته شود، فقط برای این است که از رقبا عقب نماند و بگوید ما هم صاحب یکی از دیزنی لندهای دنیا هستیم.

جاذبه‌های دیزنی لند هاوایی

جاذبه‌های دیزنی لند هاوایی

هر پارک تفریحی عروسکی دیزنی لند نیست. دیزنی لند هاوایی بیشتر شبیه یک پارک آبی بزرگ با عروسک‌های متعدد است تا پارکی که والت دیزنی ساخت؛ به همین علت بیشتر گردشگران آن را با نام پارک آبی می‌شناسند تا پارک دیزنی.

از یک پارک آبی وسط جایی به جذابی هاوایی توقع چه تفریحاتی را دارید؟ هرآنچه به ذهنتان خطور کرد این سرزمین عجایب وجود دارد. مهم نیست نام این مجموعه چیست مهم این است که در این مجموعه می‌شود شاد بود و از ته دل جیغ کشید.

قیمت بلیط دیزنی لند هاوایی

قیمت بلیط دیزنی لند هاوایی

متغییرترین قیمت بلیط در میان دیزنی لندها مربوط به هاوایی است. در این مرکز تفریحی مبلغی که باید بپردازید بسته به این است که از کدام قسمت‌ها استفاده کنید، چه چیزی میل کنید و کجا اقامت داشته باشید. خلاصه کلام می‌شود اینکه هرچه تفریح بیش، قیمت بیشتر.

دیزنی لند دبی

دیزنی لند دبی

اولین نکته اینکه دبی دیزنی لند ندارد. با اینکه در دبی پارک‌های متعددی وجود دارد؛ اما هنوز پارکی با نام رسمی دیزنی لند در این سرزمین ساخته نشده است. اکثر افراد دهکده جهانی دبی را با دیزنی لند اشتباه می‌گیرند. این دهکده از جذاب‌ترین جاهای تفریحی دبی برای کودکان است؛ اما دیزنی لند نیست.

اما ناامید نشوید؛ هر ساله در ماه آور‌یل در دبی فستیوالی بزرگ برپا می‌شود که کاروان دیزنی لند عضو ثابت آن است. این فستیوال به علت حضور دیزنی لند جذابیت‌های فراوانی را به دبی می‌آورد. شرکت‌های همکار دیزنی لند یا بخش‌های زیرمجموعه آن تلاش می‌کنند بهترین خاطرات را برای گردشگران بسازند.

این برنامه‌ها بیشتر برای نوجوانان طراحی شده‌اند؛ ولی بزرگسالان هم می‌توانند از این فستیوال لذت ببرند. کارگاه‌های آموزشی مختلفی در این جشنواره برپا می‌شود که برای اکثر بازدیدکنندگان به خصوص نوجوانان جذابیت بسیاری دارد.

جاذبه‌های دیزنی لند دبی

جاذبه‌های دیزنی لند دبی

هر ساله در 11 آوریل در دبی جشنواره دیزنی لند بهترین بازیگران این حوزه حضور دارند و بهترین برنامه ممکن را برگزار می‌کنند. آتش‌بازی، موزیک، نمایش شخصیت‌های جذابی مانند میکی ماس و رقص کودکان از تفریحات این جشنواره هستند.

در این جشنواره بیشتر شخصیت‌ها مربوط به انیمیشن‌های نسل جدید است؛ شخصیت‌هایی مانند زوتوپیا، 6 قهرمان بزرگ، مربی اژدها و عصر یخبندان. شمشیر بازی مونا و خراب‌کاری‌های اژدهای کوچک در کنار دلبری‌های بی‌دندان و شیرینی‌های سید پکیج کاملی است که شما را تا پایان جشنواره در این خیابان نگه می‌دارد.

برای اینکه بتوانید از تمام تفریحات این جشنواره استفاده کنید، بهتر است بلیط VIP تهیه کنید. قیمت این بلیط را از جدول پایین ببینید. نکته مهم اینکه حتی اگر بلیط VIP داشته باشید، برای استفاده از تفریحات باید قبل از پرشدن جایگاه‌ها، خودتان را به محل نمایش برسانید.

عکسی از جاذبه‌های دیزنی لند دبی

یکی از قشنگ‌ترین کارهایی که در این نسخه انجام شده واقعی‌بودن همه چیز است؛ مثلاً برای ورود به قسمت عصر یخبندان باید لباس گرم کرایه کنید و در راه چند پنگوئن به استقبال شما می‌آیند؛ زمانی که به خانه شرک نزدیک می‌شوید بوی غذای گندیده احساس می‌کنید و در همین حین که صورتتان را جمع کرده‌اید پرنسسی با لبخند از شما استقبال می‌کند.

اینجا یعنی دیزنی لند دبی برای به چالش‌کشیدن شجاعت جای مناسبی است؛ قسمتی به نام قطار واژگون وجود دارد که افراد کمی آن را امتحان می‌کنند؛ شما چطور؟ این قسمت را انتخاب می‌کنید؟

قیمت بلیط دیزنی لند دبی

قیمت بلیط دیزنی لند دبی

این دیزنی لند نسبت به دیگر دیزنی لندهای دنیا گران‌تر است. وجود کارگاه‌های آموزشی بین‌المللی فقط یکی از دلایل گرانی است. نمایش‌های باشکوهی که اجرا می‌شوند درصد زیادی از هزینه را خواهند داشت.

بلیط قیمت بلیط به دلار برای هر نفر قیمت به درهم برای هر نفر قیمت به تومان
معمولی برای 3روز 220 808 11.000.000
VIP برای 3 روز 450 1652 22.500.000

 

دیزنی لند ایران

دیزنی لند ایران

گفتیم که هر پارک عروسکی دیزنی لند نیست. شاید برایتان سؤال شود ما که در ارومیه پارک دیزنی داریم، چرا باید به دیگر کشورها برویم. نمای پارک چی چست ارومیه شبیه به دیزنی لند است؛ اما این مجموعه مانند دیگر مجموعه‌های تفریحی ایران است و خبری از عروسک و دزدان دریایی و قلعه شرک نیست.

در واقع ظاهر این پارک شبیه به دیزنی لند است. این پارک در کنار دریاچه قرار دارد و تفریحاتی مانند قایق‌سواری دارد. چند وقتی است زمزمه ساخت دیزنی لند در کیش به گوش می‌خورد؛ اما هنوز کسی توضیحی در این باره نداده است. با توجه به تفاوت‌های مذهبی و فرهنگی ایران با دیگر کشورها، ساخت چنین پارکی در ایران دور از ذهن است.

سخن پایانی درباره دیزنی لندهای جهان

دیزنی لند

تقریباً به اکثر کشورهای مهم سرک کشیدیم و تا توانستیم دیزنی لند دیدیدم. صدای جیغ و خنده و شادی ما را هم سرحال آورد. هرکدام از دیزنی لندهای دنیا جذابیت خاص خودش را داشت. ما که نتوانستیم بگوییم کدام دیزنی لند بهترین است؛ افرادی که نوستالژی دوست دارند، کالیفرنیا را انتخاب می‌کنند و عاشقان تکنولوژی به دبی می‌روند. شما کدام را انتخاب می‌کنید؟ جواب این سؤال را برای همراهانتان در ره بال آسمان بنویسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.