تله کابین نمک آبرود | منبع آدرنالین در مسیر چالوس به تنکابن

0

ساحل دریا، جنگل‌های سرسبز و بوی نم خاک را تصور کنید. هر زمان از سال که باشد، شمال‌گردی جذابیتش را از دست نمی‌دهد. با امکانات تفریحی کافی لذت سفر هم دوچندان می‌شود. بیایید این بار سری به تله کابین نمک آبرود بزنیم.

تله کابین نمک آبرود کجاست؟

تله کابین نمک آبرود از معروف‌ترین جاهای تفریحی در شمال ایران است. گاهی آن را جزئی از جاهای دیدنی چالوس هم به حساب می‌آورند؛ اما این دو شهر 17 کیلومتر از هم فاصله دارد. حواستان که به جاده باشد، در مسیر چالوس به تنکابن بعد از عبور از چالوس، تابلوی نمک آبرود را می‌بینید. این تابلو ورودتان را به یک شهر زیبا و به‌یادماندنی خوش‌آمد می‌گوید. کمی که جلوتر بروید در دوازده کیلومتری غرب چالوس و جنوب شرقی نمک آبرود، تله کابین رقصان نمک آبرود را خواهید دید.

تله کابین نمک آبرود

تصویری از تله کابین نمک آبرود

نمک آبرود را با تله کابینش می‌شناسند. حتی اگر قصد اقامت در شهرهای اطراف نمک آبرود را دارید، بد نیست سری به تله کابین آن بزنید. اگر کمی دقت کنید، موقع گذشتن از جاده نمک آبرود خط تله کابین را می‌بینید. با رشد و جذب توریست، مسئولین به فکر افتادند تا امکانات تفریحی بیشتری فراهم کنند. آن‌ها اولین خط تله کابین نمک آبرود را در 1372 راه‌اندازی کردند. به‌خاطر استقبال زیاد گردشگرها، در سال‌های اخیر خط جدیدی هم به تله کابین اضافه کردند.

ایمنی تله کابین نمک آبرود

عکس تعویض قطعه‌های تله کابین نمک آبرود

ساخت‌وساز اصولی و استاندارها در نگهداری این وسیله تفریحی برایمان ثابت شده است. به همین خاطر تا امروز خبری از حادثه در خط‌های تله کابین این شهر نشنیده‌ایم. برای حفظ امنیت مسافرها هر روز کابین‌ها را بررسی می‌کنند. تعویض قطعه‌هایی مثل چرخ‌های دکل، لاستیک‌ها، بلبرینگ‌ها و… از امور مهم روزانه و سالانه این مجموعه است.

تله کابین نمک آبرود و بهشت زیر پایتان

عکس ایستگاه خط یک تله کابین نمک آبرود

ایستگاه تله کابین خط یک از پایین دامنه کوه شروع می‌شود و سربالا تا قله مدوبن می‌رود. چند لحظه چشم‌هایتان را ببندید و منظره چشمگیر زیر پایتان را تصور کنید. تصویر زیبای دریای خزر در روبه‌رو و دامنه سرسبز کوه تماشایی است. کابین تله کابین به‌آرامی از کوه بالا می‌رود و منظره شهر گسترده‌تر می‌شود.

اگر از ارتفاع ترسی نداشته باشید، هر چه به قله نزدیک بشوید، هیجانش بیشتر می‌شود. یادتان نرود از همان ابتدا دوربین عکاسی خود را آماده کنید. در طول مسیر سوژه‌های دیدنی‌ و جالبی برای ثبت هست. کافی‌ است هوا ابری باشد تا در نزدیکی قله در مه محو شوید و زیباترین جلوه‌های طبیعت را ببینید.

امکانات بالای قله

بالای قله، جنگلی از درخت‌های بلندقامت انتظارتان را می‌کشد. بالای کوه مدوبن امکانات خوبی برای مسافرها مهیاست. آلاچیق‌های چوبی در دل جنگل فضایی فوق‌العاده را برایتان به وجود می‌آورد. گشت‌وگذار هم که بدون خوراکی صفایی ندارد. فکر اینجایش را هم کرده‌اند. در بوفه بالای قله خوراکی و حتی غذای محلی هست. دیگر چه از این بهتر ؟ البته قوانینی هم دارد که باید رعایت کنید. پهن‌کردن زیرانداز یا برپایی چادر در این محل ممنوع است. این زمان را به طبیعت‌گردی بپردازید و لذت ببرید.

انتهای خط دو، تله کابین به قله دیوحمام می‌‌رسد. طبیعت بکر قله به حدی دل‌انگیز است که سپری‌شدن زمان را حس نمی‌کنید.

اختلاف دما در پایین و بالای کوه

موقع رسیدن به قله خودتان را برای هوای سردتری نسبت به پایین کوه آماده کنید. آن بالا حدوداً 10 درجه هوا خنک‌تر است.

خط اول تله کابین نمک آبرود

خط اول تله کابین 42 کابین دارد. ظرفیت هر کابین 4 نفر است و می‌توانید با جمع دوستان و خانواده سوار آن بشوید. سرعت این خط 3 متربرثانیه است. تا ایستگاه بالای کوه فاصله‌ای به اندازه 1200متر هست که 15دقیقه‌ای طول می‌کشد. ارتفاع دکل‌ها از 4 متر شروع می‌شود و در بالاترین بخش‌های دامنه به 50متر می‌رسد.

خط جدید (دوم) تله کابین نمک آبرود

عکس خط جدید تله کابین نمک آبرود

اگر دوست دارید با همراهان بیشتری مسیر تله کابین نمک آبرود را طی کنید، به ایستگاه خط دوم بروید. کابین‌های خط جدید 6 نفره است و این خط 35 کابین دارد. در این خط مسیرتان کمی طولانی‌تر است؛ اما سرعت حرکت کابین‌ها زیاد است. هر کابین با سرعت 6 متربرثانیه به سمت بالا حرکت می‌کند. با این سرعت از ابتدا تا انتهای مسیر فقط 5دقیقه‌طول می‌کشد.

ساعت کاری تله کابین نمک آبرود

از 8 صبح تا ساعت 19 می‌توانید از امکانات دو خط تله کابین استفاده کنید؛ البته کمی به روزش هم بستگی دارد. در روزهای تعطیل که مسافرهای بیشتری مشتاق استفاده از تله کابین هستند، بلیت‌ها زودتر به فروش می‌رسد.

خرید بلیط تله کابین نمک آبرود

برای استفاده از تله کابین نمک آبرود لازم است اول بلیتش را تهیه کنید. دکه‌های فروش بلیت داخل ایستگاه‌‌های خط یک و دو است. در روزهای شلوغ انتظار صفی طولانی‌ را پشت دکه‌های فروش داشته باشید. ممکن است کمی خسته‌کننده باشد؛ اما به تجربه و دیدن منظره زیبایش می‌ارزد.

هزینه بلیط تا سال 99 برای هر نفر 545000 ریال بود. این هزینه برای کابین‌های خط یک و دو فرقی ندارد؛ البته قیمت‌های ویژه‌ای هم هست. یادتان باشد برای استفاده از این تخفیف‌ها باید مدرک معتبری نشان بدهید.

قیمت ویژه تله کابین برای جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا 272500 ریال است. اگر با یک اردوی دانش‌آموزی یا مخصوص طلاب به نمک آبرود می‌روید، این تخفیف شامل شما هم می‌شود. فقط پرداختن 272500 ریال کافی است. تخفیفی هم برای آژانس‌های مسافرتی و تورهای گردشگری هست. قیمت بلیت برای این افراد 436000 ریال است.

امکانات رفاهی

عکس امکانات رفاهی تله کابین

خودروی شخصی خودتان را با خیالی راحت در مجموعه تله کابین، در پارکینگ پارک کنید و به تفریح بروید. این مجموعه نمازخانه هم دارد. سرویس بهداشتی هم در همان نزدیکی‌هاست. اگر هم گرسنه هستید، لازم نیست سراغ غذاخوری‌های شهر بروید. اینجا رستوران‌، کافی‌شاپ و بوفه هم هست.

شهر توریستی نمک آبرود

عکس شهر توریستی نمک آبرود

از حاشیه دریای خزر که می‌گذرید، شهرهای کوچک و نزدیک به هم، یکی بعد از دیگری تغییر می‌کند. اصلاً زیبایی شمال به همین شهرهای کوچک و آباد آن است. در بین این شهرها، نمک آبرود با جاذبه‌های گردشگری‌اش، مقصد خوبی برای سفرتان می‌شود. وسعت نمک آبرود زیاد نیست. تمام بخش‌هایش را که جمع کنی 650 هکتار است؛ اما تا دلتان بخواهد جاهای دیدنی دارد. بیشتر پروژه‌های ساخت‌وساز نمک آبرود شامل فضاهای گردشی و توریستی است. از من می‌شنوید به فکر سرمایه‌گذاری در چنین جایی باشید. بی‌چون‌وچرا به سود می‌رسد.

جاذبه‌های تفریحی نمک آبرود

هر گوشه شهر را که بگردید، جاذبه‌های تفریحی خاصی را می‌بینید. از یک طرف دریای خزر و از طرف دیگر طبیعت زیبای جنگل و کوه‌ها است. اگر وقت داشتید، سراغ مغازه‌های صنایع دستی شهر هم بروید. شاید در مسیرتان بازار محلی هم به راه بود.

امکانات رفاهی در نمک آبرود

نمک آبرود شهری توریستی است که مسافرهایی از سراسر ایران دارد. در این شهر از نظر اقامتی و گردشگری امکانات خوبی برای مسافرهایش فراهم کرده‌اند.

جاهای دیدنی نمک آبرود

به نمک آبرود که بروید انتخاب اینکه اول سراغ دریا بروید یا جنگل کمی سخت است. یکی از جاهای دیدنی نمک آبرود پارک ساحلی آن است. می‌توانید تفریح‌هایی مثل قایق‌سواری،شاتل، هاور کرافت، پیست دوچرخه، اسب سواری، موتور چهارپرخ، پاراسل را در آن تجربه کنید.

پارک جنگلی نمک آبرود را هم از قلم نیندازید. لیست جاهای دیدنی این مجموعه را برایتان می‌گذارم.

از دیگر جاهای دیدنی شهر مجتمع پروازی است. این مجتمع امکاناتی مثل پاراگلایدر، چتر، کایت و بالگرد دارد.

بهترین زمان بازدید تله کابین نمک آبرود

عکس بهترین زمان بازدید تله کابین نمک آبرود

شمال هر جوری که باشد پر لذت است. قدم‌زدن در روزهای آفتابی کنار ساحل یا هوای بارانی و خاک نمناکش، هر کدام صفای خودش را دارد. نه می‌شود از عطر بهار نارنج‌های اردیبهشت گذشت، نه از درخت‌های رنگانگ پاییزی! البته بهار و تابستان برای استفاده از امکانات تفریحی شهر زمان مناسب‌تری است. این روزها خیابان باریک شهر بیشترین ترافیکش را به خود می‌بیند. در نهایت انتخاب با خودتان باشد.

اقامتگاه های اطراف

برای اقامت در نمک آبرود نگران نباشید. اجاره هتل‌ها کمی گران است؛ اما ویلا و سوییت‌با قیمت‌های مناسب هم پیدا می‌کنید. اسم چند تا از هتل‌های شهر را برایتان می‌گذارم تا خیالتان راحت باشد.

  • هتل ونوس پلاس؛
  • هتل پارسیان خزر؛
  • اطلس نمک آبرود؛
  • هتل آپارتمان‌های 318.

مسیر دسترسی

برای بازدید از تله کابین نمک آبرود باید راهی استان مازندران بشوید. اگر از سمت تهران به این شهر بروید، در جاده چالوس-تنکابن بعد از چالوس به این شهر می‌رسید. نمک آبرود فقط 17 کیلومتر با چالوس فاصله دارد.

هزینه ورودی هر ماشین10000 تومان
هزینه بهای بلیت تله کابین54500 تومان
ساعت کاری8 صبح تا 7 شب
شماره تماس01152188121
آدرساستان مازندران، چالوس، كيلومتر 12 جاده چالوس - تنكابن

حیف است به شمال بروید و سری به تله کابین نمک آبرود نزنید. گفتنی‌هایش را گفتیم. اگر مشتاق دیدن این جای دیدنی هستید، ره بال آسمان همراهیتان می‌کند. اگر در گذشته از آن دیدن کرده‌اید، از تجربه‌هایتان برایمان بنویسید. مشتاق خواندشان هستیم.

2.5/5 (10 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.