جاهای دیدنی نمک آبرود | راهنمای سفر نمک آبرود

2

تعطیلات از راه می‌رسد و برنامه‌ریزی برای سفر آغاز می‌شود، بسیاری از مسافران، شمال را برای گردش انتخاب می‌کنند. در میان استان‌های شمالیِ کشور و شهرها و روستاهای کوچک و بزرگشان، شهرکی توریستی قرار گرفته که احتمالاً نامش به گوش شما هم خورده باشد. نمک آبرود دهکده‌ای گردشگری با مناظر خیره‌کننده و طبیعتی بکر و تفریحات متعدد است که پاتوق بسیاری از مسافران محسوب می‌شود. در این شهر جذاب شما می‌توانید چهره‌های متفاوت طبیعت را ببینید و در نزدیکی جنگل و دریا کمی فکرتان را از روزمرگی و بالاوپایین زندگی آزاد کنید. اگر تابه‌حال به نمک آبرود نرفته‌اید، اما می‌خواهید به‌زودیِ‌زود به آنجا سفر کنید، پیش از آنکه چمدان‌هایتان را ببندید و سوار ماشین شوید، در سفری کوتاه، اما جذاب با ما هم‌سفر شوید. در این مطلب از ره بال آسمان ما به جاهای دیدنی نمک آبرود می‌رویم و هر آنچه از این شهر باید بدانید را به شما می‌گوییم.

فهرست مطالب

موقعیت جغرافیایی نمک آبرود | نمک آبرود کجاست؟

قبل از این‌که باروبندیل خود را ببندید و به جاهای دیدنی نمک آبرود بروید، می‌خواهیم شما را با موقعیت جغرافیایی آن آشنا کنیم. نمک آبرود شهرکی گردشگری و ویلایی در استان سرسبز مازندران است. این شهر زیبا و دوست‌داشتنی حدوداً 650 هکتار وسعت دارد و در 12کیلومتری غرب چالوس واقع شده است.

نمک آبرود کجاست

نمک آبرود از شمال به دریای خروشان خزر و از جنوب به بلندی‌های البرز مرکزی ختم می‌شود  و از جمله جاهای دیدنی نوشهر به حساب می‌آید. بیش از 230 هکتار از اراضی این منطقه به محله‌های پنج‌گانه مسکونی تعلق دارد که شامل ویلاها و ساختمان‌های چندطبقه کوتاه‌وبلند می‌شود.

نمک آبرود کجاست

همچنین در بخش شمالی نمک آبرود پارک‌های جنگلی بنفشه و شمشاد جا خوش کرده‌اند. در واقع این بخش از زیباترین جاهای دیدنی نمک آبرود است که در آنجا تصاویر بی‌نظیری از طبیعت را می‌بینید و روح و جانتان تازه می‌شود. در جنوب این اراضی نیز دامنه کوه مدوبن قرار گرفته که با درختان جنگلی پوشیده شده است.

  • فاصله نمک آبرود تا تهران: 155 کیلومتر
  • فاصله نمک آبرود تا رامسر: 70 کیلومتر

راه‌های دسترسی به نمک آبرود

راه های دسترسی نمک آبرود

چگونه به جاهای دیدنی نمک آبرود برویم؟ راه‌های رسیدن به این شهرک زیبا کدام است؟ این بخش را تا انتها بخوانید تا پاسخ سؤالات خود را دریافت کنید. نمک آبرود میان دو شهر معروف و زیبای استان مازندران یعنی چالوس و تنکابن قرار گرفته است. برای رسیدن به این شهرک توریستی می‌توانید راه‌های زمینی و هوایی را انتخاب کنید.

اگر انتخابتان سفر هوایی است باید ابتدا از هر جایی که هستید بلیط هواپیما نوشهر را بگیرید خودتان را به فرودگاه آن در 23کیلومتری نمک آبرود برسانید و سپس با ماشین به این منطقه گردشگری بروید؛ اما اگر می‌خواهید سفری زمینی به این شهر داشته باشید، بهترین گزینه برایتان ماشین است؛ زیرا در چالوس و شهرهای اطراف آن ریل قطار وجود ندارد. برای اینکه با ماشین شخصی به نمک آبرود بروید، مسیرهای مختلفی پیش پایتان است که انتخاب هر کدامشان به مبدأ شما بستگی دارد.

راه های دسترسی نمک آبرود

درصورتی‌که بخواهید از تهران به نمک آبرود بروید نقطه آغازِ مسیر، آزادراه تهران – شمال است که نسبت به جاده قدیم تهران – شمال کوتاه‌تر است. شما باید این مسیر را ادامه دهید تا به جاده چالوس برسید. سپس حدود 12 کیلومتر به سمت غرب چالوس حرکت کنید و در خروجی سمت چپ از مسیر خارج شوید تا مستقیم به پارک جنگلی نمک آبرود برسید.

راهنمای سفر نوشهر

آب و هوای نمک آبرود

آب و هوای نمک آبرود

برای بازدید از جاهای دیدنی نمک آبرود، بد نیست قبل از سفر کمی درباره آب‌وهوای آن اطلاعات داشته باشید. در کل در این شهرک شما باید انتظار سه مدل آب‌وهوا شامل معتدل و سرد، آب‌وهوای کوهستانی و معتدل و جلگه‌ای را داشته باشید. این نوع آب‌وهوا تحت‌تأثیر دو جریان اصلی باد یکی از سوی شمال و شمال‌شرقی سیبری و دیگری از سوی غرب و اقیانوس اطلس است.

آب و هوای نمک آبرود

خلاصه بگوییم هر یک از این جریان‌های باد از سمتی وارد نمک آبرود می‌شوند و آب‌وهوایی معتدل و مرطوب به آن می‌دهد. حداکثر دمای هوا در نمک آبرود حدود 33 درجه سانتی‌گراد و حداقل دما در زمستان منفی یک درجه سانتی‌گراد است. تنوع آب‌وهوایی در این شهرک زیبا، طبیعتی چشم‌نواز با پوشش‌های گیاهی متنوع ایجاد کرده که در ادامه بیشتر از آن خواهیم گفت.

پوشش گیاهی و جانوری نمک آبرود

پوشش گیاهی نمک آبرود

یکی دیگر از فاکتورهایی که در راهنمای سفر نمک آبرود می‌خواهیم بررسی کنیم، پوشش گیاهی و جانوری این منطقه است. نمک آبرود هم مانند شهرهای دیگر مازندران، سهم زیادی از زیبایی این استان به ارث برده و طبیعتی بکر و سرزنده دارد. در این مجموعه گردشگری فرشی سبز و وسیع زیر پایتان پهن کرده‌اند که نقش‌ونگارهای آن شمشادهای کهن و درختانی تنومند هستند.

پوشش گیاهی نمک آبرود

در کنار شمشادهای همیشه‌سبز، درختانی همچون ممرز و در بخش‌های پایین‌تر درختان افرا، توسکا، بلوط، راش، نارون و ملچ نیز در این خطه تماشایی دست‌دردست هم داده‌اند و تصاویری شگفت‌انگیز خلق کرده‌اند. شاید تعجب کنید؛ اما در نمک آبرود درختانی با قدمت 700ساله هم هنوز پابرجا هستند و به حیات خود ادامه می‌دهند.

پوشش گیاهی و جانوری نمک آبرود

بنابراین، خیلی دور از انتظار نیست که در چنین اکوسیستم غنی و باارزشی، جانوران مختلفی نیز زندگی کنند. جنگل‌ نمک آبرود زیستگاه جانوران مختلفی همچون پلنگ، خرس و خرگوش‌های وحشی است و در ارتفاعات بالاتر آن احتمال رویارویی با بزمجه، سوسمار، مار و گرگ نیز وجود دارد. همچنین درختان این شهرک لانه پرندگان بسیاری هستند که گاهی روی نیمکت‌ها هم‌نشین مسافران می‌شوند.

پوشش گیاهی و جانوری نمک آبرود

توجه کنید که جنگل‌های این شهرک علاوه‌بر این‌که از محبوب‌ترین جاهای دیدنی نمک آبرود به‌شمار می‌روند و مکانی برای تفریح و پیک‌نیک هستند، نقش مهمی در متعادل‌کردن آب‌وهوای منطقه نیز دارند. پس دقت کنید که شما هم در حفظ این سرمایه‌ها از هیچ تلاشی دریغ نکنید و دِین خود را به آیندگان ادا کنید تا آن‌ها هم سهمی از این زیبایی داشته باشند.

جاهای دیدنی نمک آبرود

جاهای دیدنی نمک آبرود

حال که کم‌وبیش با نمک آبرود آشنا شدید، نوبت به جذاب‌ترین بخش راهنمای سفر نمک آبرود می‌رسد که تفریح در جاذبه‌های گردشگری آن است. در این بخش می‌خواهیم جاهای دیدنی نمک آبرود و امکانات تفریحی آن را زیر ذره‌بین ببریم و از داشته‌ها و نداشته‌هایش برایتان بگوییم.

پارک جنگلی نمک آبرود

البته بهتر است بدانید که برای ورود به این مجموعه تفریحی شما باید ابتدا مبلغی را به‌عنوان ورودی پرداخت کنید. واضح است که مبلغ ورودی برای ماشین‌های سواری از اتوبوس و ماشین‌های سنگین کمتر است.

پارک جنگلی نمک آبرود

پارک جنگلی نمک آبرود

یکی از جاهای دیدنی نمک آبرود، پارک جنگلی آن است که پیشتر هم ذکر خیرش را کردیم. این پارک جنگلی حدود 200 هکتار از اراضی شهرک را به خود اختصاص داده و سیروسیاحت در آن تجربه جالبی است.

پارک جنگلی نمک آبرود

اگر به جنگل‌نوردی و قدم‌زدن میان درختان و گیاهان تازه و باطراوت علاقه دارید، می‌توانید ساعاتی را در پارک جنگلی نمک آبرود به خوشی سپری کنید. در این پارک مسیرهای مخصوص و پله‌های سنگی برای رفت‌وآمد وجود دارد. همچنین شما می‌توانید به کمک تله‌کابین به ارتفاعات جنگل بروید و از سرگرمی‌هایی استفاده کنید که آنجا برای مسافران تدارک دیده شده است.

پارک جنگلی نمک آبرود

خبر خوب اینکه اگر پس از یک گشت‌وگذار طولانی خسته شدید، آلاچیق‌هایی در پارک جنگلی نمک آبرود قرار گرفته تا بساط پیک‌نیک و استراحت را در آن‌ها برپا کنید. در ضمن نگران گرسنگی یا تشنگی هم نباشید؛ زیرا رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی در این پارک فعالیت دارند که در هر لحظه برای پذیرایی از شما آماده‌اند.

قیمت ورودیرایگان
ساعت کاری24 ساعته

تله کابین نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود

یکی از معروف‌ترین تفریحات نمک آبرود که خیلی‌ها به هوای آن راهی این شهرک می‌شوند، تله‌کابین است. تله کابین نمک آبرود در سال 1371 در بخش جنوب‌شرقی شهرک افتتاح شده و جزء برترین و مجهزترین تله‌کابین‌های کشور به‌حساب می‌آید. خوشبختانه تله‌کابین‌های این شهرک استاندارد هستند و از امنیت کامل برخوردارند و تا به این لحظه حادثه ناگواری در آن‌ها رخ نداده است.

تله کابین نمک آبرود

تله‌کابین نمک آبرود دو خط دارد که از سطح دریا آغاز می‌شوند و پس از عبور از فراز درخت‌های سربه‌فلک‌کشیده و سرسبز به دل جنگل‌های هیرکانی و کوه مدوبن می‌رسند. خط یک تله‌کابین دارای 41 کابین است که در هر کدامشان 4 نفر جا می‌شوند. مسافت این خط حدود 2100 متر است که طی‌کردن آن تقریباً یک ربع زمان می‌برد. سرعت حرکت تله‌کابین خط یک 3 متر در هر ثانیه بوده و مقصدش نیز نوک قله مدوبن است.

تله کابین نمک آبرود

تله‌کابین خط 2 تجهیزات به‌روزتری دارد و در هر کابین آن 6 نفر جا می‌شوند. این خط دارای 35 کابین است که با سرعت 6 متر بر ثانیه مسیر 1700متری را طی می‌کند. خط 2 ارتفاع کمتری نسبت به خط یک دارد و در نهایت به جاذبه تاریخی دیوحمام می‌رسد. ساعت کاری تله‌کابین از ساعت 8 صبح تا 19 است؛ البته برای آنکه سوار تله‌کابین شوید باید تا ساعت 17 داخل مجموعه باشید. همچنین یادتان باشد که تله‌کابین در بیشتر روزهای تعطیل شلوغ است و برای استفاده از آن باید در صف‌های طولانی منتظر ماند.

قیمت ورودیبه‌ازای هر بازدیدکننده ایرانی 290 هزارتومان (سال 1403)
ساعت کاریاز ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۸ شب

پل معلق و حس لذیذ رهایی میان زمین و آسمان

پل معلق نمک آبرود

یکی از تفریحات و جاهای دیدنی نمک آبرود که در آن می‌توانید اوج هیجان را تجربه کنید، پل معلق است. برای اینکه به این پل برسید باید ابتدا سوار خط 2 تله‌کابین شوید و تا پای قله دیوحمام بروید. پل معلق نمک آبرود از کفه‌های چوبی تشکیل شده که دو طرف آن را طناب کشیده‌اند. تنها پناه شما میان زمین و آسمان نیز همین طناب‌ها هستند که باید محکم به آن‌ها چنگ بزنید تا تعادلتان را از دست ندهید.

پل معلق نمک آبرود

این پل هیجان‌انگیز از سطح زمین 45 متر ارتفاع دارد و طولش 150 متر است. پل معلق نمک آبرود عرض کمی دارد و بازدیدکنندگان برای عبور از آن باید یکی‌یکی پشت هم حرکت کنند. اگر تا قله دیوحمام رفتید، پیشنهاد می‌کنیم کمی دل‌وجرأت به خرج دهید و از خیر این تفریح جذاب راحت نگذرید. عبور از پل معلق نمک آبرود در فصل بهار که درختان قبای نو به تن می‌کنند بسیار دل‌انگیز است.

پل معلق نمک آبرود

البته در فصل پاییز هم که طبیعت هزاررنگ می‌شود، عبور از پل معلق صفای خاصی دارد. همچنین گاهی مه، جنگل زیر پایتان را فرا می‌گیرد و فضا را وهم‌آلود می‌کند که برای افرادی که اهل ماجراجویی هستند اتفاق مبارکی محسوب می‌شود.

قیمت ورودیبه‌ازای هر بازدیدکننده ایرانی 290 هزارتومان (سال 1403)
ساعت کاریاز ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۸ شب

زیپ‌لاین نمک آبرود

زیپ لاین نمک آبرود

مگر می‌شود صحبت از جاهای دیدنی نمک آبرود شود و میان کلام گریزی به زیپ‌لاین این مجموعه نزد؟ زیپ لاین نمک آبرود از دیگر تفریحات مهیج در این منطقه است که طرف‌داران زیادی دارد. برای استفاده از زیپ‌لاین شما باید ابتدا با تله‌کابین به ارتفاعات بروید و پس از تهیه بلیط منتظر بمانید تا نوبتتان شود. اگر خوش‌شانس باشید پس از دو سه نفر نوبت به شما می‌رسد و می‌توانید لوازم ایمنی را تحویل بگیرید و تفریحی لذت‌بخش را تجربه کنید؛ اگر هم نه دقایقی را در صف معطل می‌شوید.

زیپ لاین نمک آبرود

هنگام استفاده از زیپ‌لاین حواستان باشد که هرچه مسئول جایگاه می‌گوید را گوش دهید تا خدای‌ناکرده اتفاق ناگواری رخ ندهد. اگرچه مدت‌زمان معلق‌ماندن بین زمین و هوا در زیپ‌لاین چندان زیاد نیست؛ اما همان دقایق حسابی شما را به وجد می‌آورد و قلبتان را به شماره می‌اندازد.

قیمت ورودیبه‌ازای هر بازدیدکننده ایرانی 120 هزارتومان (سال 1402)
ساعت کاریاز 10 صبح تا 8 شب
شماره تماس09011065825

سورتمه نمک آبرود

سورتمه نمک آبرود

اگر حین بازدید از جاهای دیدنی نمک آبرود، هوس یک تفریح سرعتی و هیجانی به سرتان زد، سورتمه بهترین گزینه برایتان است. سورتمه نمک آبرود در بخش کم‌ارتفاع مجموعه قرار دارد و برای استفاده از آن نیاز به تله‌کابین نیست. مسیر ریلی این سورتمه بیش از 1200 متر طول دارد و از دل جنگل عبور می‌کند.

سورتمه نمک آبرود

این وسیله محدودیت سنی دارد و کودکان کمتر از ۵ سال مجاز به سوارشدنش نیستند. همچنین استفاده از آن برای افرادی که بیماری قلبی یا محدودیت حرکتی دارند، خطرناک است. خوب است بدانید که امکان استفاده هم‌زمان سورتمه برای دو نفر وجود ندارد؛ مگر این‌که بخواهید کودکان 5 تا 10 ساله را با خود همراه کنید.

در سورتمه‌سواری کنترل سرعت در دستان خودتان است و شما می‌توانید با ترمز آن را کم‌وزیاد کنید. پیش از سوارشدن مسئولان جایگاه موارد ایمنی و نکات لازم را به شما گوشزد می‌کنند که اگر دنبال دردسر نیستید، حتماً به‌خوبی به آن‌ها گوش دهید؛ زیرا اگر نتوانید سرعت خود را کنترل کنید و به فرد جلویی ضربه بزنید، علاوه‌بر اینکه ممکن است به خودتان آسیب بزنید، جریمه هم می‌شوید.

در ابتدای حرکت، عکاسی در مسیر قرار گرفته که به شما علامت می‌دهد تا ژست بگیرید و عکس‌های خاطره‌انگیزی از شما می‌اندازد. البته برای دریافت فایل عکس‌ها باید سر کیسه را شل کزده و کمی بیش از نرخ معمول هزینه کنید.

قیمت ورودیبرای افراد بزرگ‌سال، 210 هزار تومان و برای افرادی که با کودکان 5 تا 10ساله سوار می‌شوند، 250 هزار تومان (سال ۱۴۰۳)
ساعت کاریاز 10 صبح تا 9 شب
شماره تماس01152188121

کارتینگ نمک آبرود

کارتینگ نمک آبرود

هرچه بیشتر میان جاهای دیدنی نمک آبرود پرسه بزنید، دلتان بیشتر می‌خواهد تفریحات مفرح آن را امتحان کنید. کارتینگ از دیگر تفریحات موجود در دهکده تفریحی نمک آبرود است که ضربان قلبتان را به اوج می‌رساند. اگر سنتان بیشتر از هشت سال و قدتان بیشتر از 130 سانتی‌متر است، پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به پیست کارتینگ بزنید و تفریحی جذاب را تجربه کنید.

کارتینگ نمک آبرود

این پیست از دو بخش برای نوجوانان و بزرگسالان تشکیل شده که طول پیست بزرگسالان حدود 600 متر است. در این پیست 10 ماشین می‌توانند در کنار هم برانند که حداکثر سرعتشان نباید از 80 کیلومتر بر ساعت بیشتر شود. طول مسیر نوجوانان نیز 200 متر است و سرعت در آن نباید از 40 کیلومتر در ساعت تجاوز کند. استفاده از پیست کارتینگ برای مسافران در این مجموعه از ساعت 10 صبح تا 10 شب امکان‌پذیر است. البته در برخی از تعطیلات ساعت کاری مجموعه تغییر می‌کند و هنگام بارندگی نیز امکان راندن در پیست وجود ندارد.

راستی اگر می‌ترسید یا فکر می‌کنید بلد نیستید پشت فرمان ماشین‌های کارت بنشینید نگران نباشید؛ زیرا مسئول جایگاه اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار می‌دهد و با تماشای یک ویدئوی آموزشی کوتاه آماده راندن در پیست می‌شوید. دقت کنید تا حین رانندگی در پیست کارتینگ به ماشین آسیبی نزنید تا مجبور نشوید پول اضافه بابت جریمه پرداخت کنید.

قیمت ورودیبرای هر نفر 240 هزار تومان (سال ۱۴۰2)
ساعت کاریاز 8 صبح تا 7 شب
شماره تماس01152186889

تاب بزرگ نمک آبرود

همان‌طور که با تله‌کابین خود را به ارتفاعات می‌رسانید و در جاهای دیدنی نمک آبرود برای خود تفریح می‌کنید، چشمتان به تاب بزرگی خواهد خورد که هیبتش نظرتان را جلب می‌کند. این تاب از هیجان‌انگیزترین امکانات تفریحی نمک آبرود است که اگر بتوانید بر ترستان غلبه کنید و سوارش شوید، تا همیشه قدردان خود خواهید بود. بخش خوب ماجرا این است که تاب نمک آبرود با تاب‌های معمولی کمی فرق دارد و شما می‌توانید با دوستان و عزیزان خود هم‌زمان از آن استفاده کنید.

قیمت ورودیبرای هر نفر 300 هزار تومان (سال ۱۴۰3)
ساعت کاریاز 8 صبح تا 7 شب
شماره تماسندارد

مجتمع پروازی نمک آبرود

مجتمع پروازی نمک آبرود

اگر عاشق ارتفاع و پرواز در آسمان هستید و می‌خواهید برای دقایقی از زمین‌وزمان جدا شوید، مجتمع پروازی به فریادتان خواهد رسید. در این مجموعه شرایطی امن و ایمن برایتان فراهم می‌شود تا بر فراز دهکده تفریحی نمک آبرود پرواز کنید و طبیعت زنده آن را از زاویه‌ای متفاوت ببینید. در فرودگاه تفریحی نمک آبرود شما می‌توانید سوار پرنده‌های مختلف، پاراگلایدر، چتر، کایت یا بالون شوید.

با مجتمع پروازی نمک آبرود تا همیشه پرواز را در خاطرتان خواهید سپرد و رؤیای پرواز را واقعی خواهید کرد. اگرچه این تجربه شیرین کمی گران برایتان تمام می‌شود؛ اما ارزشش را خواهد داشت. در ضمن اگر می‌خواهید عزیزان خود را برای تولد یا سایر مناسبت‌ها غافلگیر کنید می‌توانید با پرسنل مجموعه هماهنگ کنید و دیگر نگران چیزی نباشید. اگر هم به خلبانی علاقه‌مند هستید، می‌توانید در دوره‌های آشنایی با خلبانی مجموعه شرکت کنید.

قیمت ورودیبرای هر نفر 300 هزار تومان (سال ۱۴۰3)
ساعت کاریاز 10 صبح تا نیم ساعت قبل از غروب آفتاب
شماره تماس09111934199
نکته مهمدر هنگام بارندگی و وزش باد تند مجموعه تعطیل است.

باشگاه تیراندازی نمک آبرود

باشگاه تیراندازی نمک آبرود

یکی دیگر از جاهای دیدنی نمک آبرود که هواداران خاص خود را دارد، باشگاه تیراندازی تراپ و اسکیت در بلوار صنوبر است. در این باشگاه شما می‌توانید از تفنگ‌های شخصیِ تیراندازی یا تفنگ‌های دولول باشگاه استفاده کنید و ساعاتی را بی‌خیال کار و زندگی به تمرکز در تیراندازی اختصاص دهید. این باشگاه یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی نمک آبرود است و تجهیزات کاملی دارد. مجموعه تیراندازی از ساعت 9 صبح تا 8 شب در خدمت دوست‌داران این تفریح است.

قیمت ورودی 30 هزارتومان برای استفاده از تفنگ و 12 هزارتومان برای استفاده از تیر و کمان (سال ۱۴۰2)
ساعت کاریاز 10 صبح تا نیم ساعت قبل از غروب آفتاب
شماره تماس01152186888
نکته مهمدر هنگام بارندگی و وزش باد تند مجموعه تعطیل است.

پینت‌بال نمک آبرود

پینت بال نمک آبرود

در این بخش می‌خواهیم به‌سراغ یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی نمک آبرود و تفریحی سراسر هیجان و دلهره برویم. پینت‌بال نمک آبرود از بهترین باشگاه‌های پینت‌بال جنگلی کشور است که در آن می‌توانید با دوستان خود به جدالی سخت بپردازید. در این زمین می‌توانید در فضایی دل‌نشین گلوله‌های رنگی را حواله تیم مقابل کنید و از این بازی گروهی در اتمسفری زیبا لذت ببرید. برای تعقیب‌وگریز میان درختان تنومند در هوایی مطبوع کافی است از ساعت 10 صبح تا 9 شب یک سر به پینت‌بال نمک آبرود بزنید.

پینت بال نمک آبرود

باشگاه پینت‌بال نمک آبرود در نزدیکی پیست کارتینگ قرار گرفته و سانس‌های مجزا برای آقایان، بانوان و خانواده‌های گرامی دارد. این باشگاه امکانات درجه یکی دارد و موازین ایمنی در آن کاملاً رعایت می‌شود. اگر از اصابت گلوله‌ها به خود می‌ترسید، ما ضمانت می‌کنیم که هیچ خطری تهدیدتان نمی‌کند؛ زیرا این گلوله‌های رنگی ضربه خاصی به شما وارد نمی‌کنند و دردسری برایتان ندارند.

پینت بال نمک آبرود

باشگاه پینت‌بال این مجموعه 4 زمین بین‌المللی مطابق با استانداردهای جهانی دارد و ساعات خوشی را به شما هدیه می‌دهد. پینت‌بال گروهی و خانوادگی، فوتبال‌دستی و تنیس‌روی‌میز امکانات دیگر این باشگاه است. تازه اگر قرار است در صف طولانی پینت‌بال معطل شوید، مسئولین باشگاه امکانی فراهم کرده‌اند تا به‌صورت رایگان بسکتبال بازی کنید و سرتان را گرم کنید تا نوبت به شما برسد.

موزه خودروهای تاریخی نمک آبرود

موزه خودروهای تاریخی نمک آبرود

برای افرادی که به تاریخ و زندگی گذشتگان علاقه‌مندند، تماشای خودروهای کلاسیک لذت خاصی دارد. اگر شما هم جزء این دسته هستید و از دیدن اتومبیل‌هایی که مردم در گذشته با آن جابه‌جا می‌شدند ذوق‌زده می‌شوید، فراموش نکنید یک تک‌پا تا موزه خودروهای تاریخی نمک آبرود بروید. این موزه از خاص‌ترین جاهای دیدنی نمک آبرود است که خودروهای آنتیک در آن نگهداری می‌شوند.

موزه خودروهای تاریخی نمک آبرود

موزه خودرو نمک آبرود گنجینه‌ای ارزشمند برای عاشقان ماشین است و در آن 25 خودروی کلاسیک از سراسر دنیا دیده می‌شود. رولز رویس سیلور گوست احمدشاه قاجار و بنز 500 کِی از پرطرف‌داران اتومبیل‌های این موزه به حساب می‌آیند. موزه خودروهای نمک آبرود از ساعت 9 صبح تا 4 عصر باز است و به گرمی از شما استقبال می‌کند.

پیست دوچرخه‌سواری بانوان

پيست دوچرخه دوچرخه سواری نمک آبرود

هرچند که هر تفریحی که تا اینجا نام بردیم برای خانم‌ها هم در دسترس است؛ اما یک پیست دوچرخه‌سواری اختصاصی نیز در نمک آبرود برای بانوان در نظر گرفته شده تا در آن با پوشش اختیاری از دوچرخه‌سواری در هوای باز لذت ببرند و زلف خود را در باد پریشان کنند. بد نیست در راهنمای سفر نمک آبرود اشاره کنیم که این شهر اهمیت ویژه‌ای برای خانم‌ها قائل شده و در ساخت پیست اختصاصی دوچرخه‌سواری بانوان پیشتاز و یکه‌تاز است.

پيست دوچرخه دوچرخه سواری نمک آبرود

در حقیقت این پیست تنها پیست جنگلی دوچرخه‌سواری برای بانوان در شمال کشور است که اطراف آن محصور شده و محیطی امن را برای دوچرخه‌سواری خانم‌ها فراهم کرده است. پیست دوچرخه‌سواری نمک آبرود از ابتدای فروردین تا پایان مهر به جزء تعطیلات رسمی، میزبان خانم‌های فعال و ورزش‌دوست است.

شهربازی نمک آبرود

اگرچه بهتر آن بود که در معرفی جاهای دیدنی نمک آبرود زودتر به‌سراغ شهربازی دهکده تفریحی می‌رفتیم؛ اما هنوز هم برای آشنایی با این مجموعه دیر نشده است. شهربازی نمک آبرود در بخش کم‌ارتفاع این مجموعه گردشگری قرار دارد که برای دسترسی به آن نیاز نیست سوار تله‌کابین شوید. در این شهربازی چند وسیله بازی برای رده‌های سنی مختلف تدارک دیده شده؛ اما بیشتر امکاناتش مناسب کودکان است. برخی از وسایل بازی شهربازی نمک آبرود شامل فریزبی، تاب زنجیری، مری گراند و ترامپولین می‌شود.

تم پارک نمک آبرود

تم پارک نمک آبرود

تم پارک از متفاوت‌ترین جاهای دیدنی نمک آبرود در طبقه زیرین ساختمان تله‌کابین خط 2 است که شاید بد نباشد یک بار به آنجا بروید. در این مجموعه آثار صالح سخندان از فعالان حوزه خطای دید سه‌بعدی دیده می‌شود که سه بخش دارد. سلفی پارک، کافه کنتراست و گلکسی پارک بخش‌های مختلف تم پارک هستند که هر یک جذابیت خاصی دارند. در سلفی پارک شما می‌توانید در لوکیشن‌های مرموز و کم‌نظیر یک ساعت عکاسی کنید و از تماشای المان‌های موجود در مجموعه لذت ببرید. این بخش دنیای لوکیشن عکاسی است و همه رده‌های سنی اجازه ورود به آن را دارند.

قسمت بعدی گلکسی پارک است که جهان حیرت‌انگیز کهکشان‌ها و ستاره‌ها و سیاه‌چاله‌ها را در آن خواهید دید و سفری ماجراجویانه به اعماق کیهان خواهید داشت. کافه کنتراست قسمت بعدی تم پارک است که فضایی منحصربه‌فرد و سیاه و سفید دارد و جان می‌دهد برای نوشیدن یک قهوه و عکاسی!

آفرود نمک آبرود

تفرجگاه ساحلی نمک آبرود

اگرچه بیشتر جاهای دیدنی نمک آبرود در محوطه‌ای نسبتاً کوچک قرار گرفته‌اند، اما تعدد و تنوع آن‌ها به‌قدری زیاد است که حتی لحظه‌ای هم حوصله‌تان سر نخواهد رفت. تفریح پرشوروهیجان بعدی در این دهکده تفریحی پیست موتور چهارچرخ با موتورهای آفرود است که در آن یک رانندگی نفس‌گیر در پستی‌وبلندی‌های پیست انتظارتان را می‌کشد.

تفرجگاه ساحلی نمک آبرود

موتورهای این مجموعه یک و دونفره هستند و شما می‌توانید تنها یا با یک همراه سوار آن‌ها شوید. اگر عاشق آفرودید و از صدای جیغ لاستیک‌ها و فریاد موتورها لذت می‌برید، سری به پیست موتور چهارچرخ نمک آبرود در روستای محله 2 شمالی بزنید.

پارک ساحلی نمک آبرود

پارک ساحلی نمک آبرود

از دیگر جاهای دیدنی نمک آبرود که هر مسافری هرطورشده بازدید از آن را در برنامه خود می‌گنجاند، پارک ساحلی نمک آبرود است. اصلاً مگر می‌شود تا شمال رفت و قید دریا را زد؟ پس اگر تا نمک آبرود رفتید، فرصت ساحل‌گردی و تماشای دریای خوش‌رنگ و پرجوش‌وخروش خزر را از دست ندهید.

پارک ساحلی نمک آبرود

تفرجگاه ساحلی در حاشیه شمالی این شهرک قرار گرفته و در آن می‌توانید تفریحاتی مانند شنا، اسب‌سواری، شاتل‌سواری، جت‌‌اسکی، ماهی‌گیری، هاورکرافت و پاراسل را امتحان کنید.

آدرس: كيلومتر 12 جاده چالوس – تنكابن، حاشیه شمالی شهرک توریستی نمک آبرود.
شماره تماس: 09112929027

آکوالیون نمک آبرود

میان جاهای دیدنی نمک آبرود جاذبه‌ای قرار گرفته که با سایر مکان‌های دیدنی شهر کمی فرق دارد. آکوالیون مجموعه‌ای با فضای شاد و مفرح و سرگرمی‌های عجیب‌وغریب است که محور اصلی کار آن حرکات نمایشی یک حیوان بامزه است. در این مجموعه یک شیر دریایی اسپانیایی به نام بوریس وجود دارد که در سال 1388 از زادگاهش ابتدا به باغ‌وحش تهران و سپس در سال 1390 به نمک آبرود آورده شده است.

آکوالیون نمک آبرود

این شیر دریایی 45 دقیقه با حرکات نمایشی خنده‌دار و خلاقانه‌اش شما را حیرت‌زده کرده و سرتان را گرم می‌کند. آکوالیون در جنوب شهرک گردشگری نمک آبرود در بلوار یاس قرار دارد. در این مجموعه علاوه‌بر بوریس، برکه فلامینگو و پارک دلفین نیز وجود دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

حمام دیو نمک آبرود

حمام دیو نمک آبرود

یکی از عجیب‌ترین جاهای دیدنی نمک آبرود که افسانه‌های زیادی درباره‌اش نقل می‌شود، حمام دیو است. این حمام در واقع چاله‌ای عمیق شبیه به آن چاهی است که آلیس را به سرزمین عجایب می‌برد. روایت‌های عجیب و متعددی در دوران مختلف درباره این بنای تاریخی سینه‌به‌سینه میان مردم رواج داشته و برخی می‌گویند حمام دیو در واقع حمام دیوان بوده است. اما چه کسی می‌تواند بگوید کدام روایت به واقعیت نزدیک‌تر است؟

اقامت در نزدیکی جاهای دیدنی نمک آبرود

رستوران های نمک آبرود

ازآنجاکه گردشگران زیادی در روزهای تعطیل و حتی عادی جاهای دیدنی نمک آبرود را برای تفریح و سرگرمی انتخاب می‌کنند، هتل‌های خوبی برای اقامت در این منطقه دایر شده‌اند. اگر شما هم می‌خواهید چند روزی را مهمان دهکده توریستی باشید تا سر صبر و حوصله به جاهای دیدنی نمک آبرود بروید، در ادامه نام چند هتل معروف آن را برایتان آورده‌ایم. البته در کنار این هتل‌ها، سوئیت‌ها و ویلاهای زیادی با قیمت‌های متفاوت در این شهرک برای اجاره وجود دارد که انتخاب هر کدامشان به بودجه و شرایط شما بستگی دارد.

هتل پارسیان آزادی خزر چالوس

هتل پارسیان آزادی خزر چالوس

هتل پارسیان آزادی یکی از هتل‌های باسابقه چالوس در نزدیکی جاهای دیدنی نمک آبرود است. این هتل در سال 1354 آغاز به کار کرد و 164 واحد اقامتی با امکانات مناسب دارد. این هتل 5 ستاره درست روبه‌روی تله‌کابین واقع شده و دسترسی آسانی به جاهای دیدنی نمک آبرود و تفریحات آن دارد.

آدرس: چالوس، مقابل تله كابين نمک آبرود، هتل پارسيان آزادی خزر.
شماره تماس: 01152182013

هتل ونوس پلاس چالوس

هتل ونوس پلاس چالوس

هتل ونوس پلاس از دیگر هتل‌های 5ستاره چالوس در شهرک توریستی نمک آبرود است. درهای این هتل مجلل و نوساز از سال 1396 به روی مهمانان باز است و با امکانات مناسب توانسته نیاز آن‌ها را برآورده کند. هتل ونوس پلاس نیز در نزدیکی جاهای دیدنی نمک آبرود واقع شده و 16 طبقه و 150 باب واحد اقامتی دارد.

آدرس: چالوس، شهرک توریستی نمک آبرود، روبه‌روی رستوران آبشار.
شماره تماس: 01152185000

مجتمع جهانگردی چالوس

مجتمع جهانگردی چالوس

مجتمع جهانگردی چالوس از دیگر اقامتگاه‌های شناخته‌شده این شهر است که مجموعاً 34 واحد اقامتی دارد. این واحدها در محوطه هتل پراکنده شده‌اند و امکانات قابل‌قبولی دارند. هتل دو ستاره جهانگردی نسبت به دو هتل قبلی کمی از جاهای دیدنی نمک آبرود فاصله دارد و در کنار پارک جنگلی فین واقع شده است. فاصله این مجتمع تا دهکده تفریحی نمک آبرود حدود 20 کیلومتر است.

آدرس: چالوس، کیلومتر ۵ جاده چالوس به کرج، روبه روی پارک فین.
شماره تماس: 01152120293

رستوران های نمک آبرود | در نمک آبرود کجا غذا بخوریم؟

رستوران های نمک آبرود

حسابی در جاهای دیدنی نمک آبرود گشتید و حال به‌دنبال یک جای مناسب برای غذاخوردن هستید؟ خوب جایی آمدید؛ زیرا در این بخش به شما کمک می‌کنیم تا با شناخت برخی از بهترین رستوران‌های این شهر توریستی، مکانی مناسب برای صرف یک وعده جانانه انتخاب کنید.

  • باغ‌رستوران آیلار: آیلار باغ رستورانی با فضای دنج و دلنشین در جاده ساحلی نمک آبرود است که در آن می‌توانید دلی از عزا درآورید و خستگی بازدید از جاهای دیدنی نمک آبرود را از تن به در کنید.
  • کافه ذغالی: کافه ذغالی از دیگر رستوران‌های واقع در جاده ساحلی نمک آبرود است که ظاهر چندان مجللی ندارد؛ اما غذاهای لذیذی در آن طبخ و سرو می‌شود.
  • کباب تیشین: رستوران تیشین در جاده نمک آبرود به چالوس قرار گرفته و دو طبقه دارد که در طبقه دوم آن غذاهای غیرایرانی و فست‌فود سرو می‌شود. این رستوران ظاهری سنتی و فضایی دوستانه و صمیمی و غذاهایی خوشمزه دارد.
  • کته کبابی بهار: از دیگر رستوران‌های محبوب در حوالی جاهای دیدنی نمک آبرود، کته کبابی بهار است. اگرچه این رستوران فضای کوچکی دارد؛ اما غذاهای خوشمزه و قیمت منصفانه آن‌ها رضایتتان را جلب می‌کند.
  • فست‌فود عطاویچ شعبه نمک آبرود: عطاویچ برندی شناخته‌شده است که در نمک آبرود هم شعبه دارد. این رستوران بین چالوس و نمک آبرود و در نزدیکی هچیرود قرار گرفته است. فست‌فودی عطاویچ فضایی تمیز و سرویس‌دهی خوبی دارد و معمولاً شلوغ است.
  • رستوران آبادگران: آبادگران رستورانی معروف در مسیر منتهی به جاهای دیدنی نمک آبرود و جنب فروشگاه لایکو است. این رستوران ساحلی ظاهری معمولی با غذاهایی لذیذ دارد که هر سه وعده صبحانه، ناهار و شام در آن سرو می‌شود.
  • رستوران نازخاتون: نازخاتون رستورانی سنتی در هتل پارسیان خزر است که از نظر نزدیکی به جاهای دیدنی نمک آبرود موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای دارد. در این رستوران انواع غذاهای خوش‌عطروطعم ایرانی در فضایی دل‌چسب سرو می‌شود.
  • رستوران ماتینا: ماتینا رستورانی در نزدیکی چالوس و ابتدای دوجمان است که اگر یک‌بار طعم غذاهایش زیر دندانتان برود، مشتری ثابتشان خواهید شد. این رستوران فضایی سنتی با دکوراسیون چوبی دارد و کیفیت غذاهایش با ذائقه بیشتر افراد سازگار است.
  • رستوران کلبه گیلانه: کلبه گیلانه رستورانی زیبا واقع در شهرک گردشگری نمک آبرود است. در این رستوران در کنار انواع غذاهای ایرانی، غذاهای محلی گیلانی و شمالی نیز سرو می‌شود. فضای رستوران به شکل کلبه‌ای سنتی است که داخلش با وسایل چوبی چیدمان شده است.
  • رستوران چوبی ژیویر: ژیویر رستورانی زیبا و خاص پس از نمک آبرود در ابتدای جاده کلارآباد بالاست. این رستوران کمی از جاهای دیدنی نمک آبرود فاصله دارد؛ اما فضای بی‌نظیر باغ‌رستوران و غذاهای خوشمزه‌اش ارزش آن را دارد که خود را مهمان یک وعده غذای لذیذ در آنجا کنید.

مراکز خرید نمک آبرود

از دیگر جاهای دیدنی نمک آبرود که می‌توانید دقایق و ساعاتی را در آن‌ها سپری کنید، مراکز خرید این دهکده توریستی است. البته برخلاف زرق‌وبرق فروشگاه‌های نمک آبرود که توجه هر بیننده‌ای را جلب می‌کند، قیمت اجناس ممکن است خوشایند همه نباشد. برخی از مراکز خرید معروف در نمک آبرود و نزدیکی آن، عبارت‌اند از:

  • فروشگاه جین وست: پس از نمک آبرود و نرسیده به میدان کلارآبا. محدوده قیمت نسبتاً گران.
  • فروشگاه پوشاک سالیان: نرسیده به نمک آبرود. محدوده قیمت نسبتاً گران.
  • فروشگاه سله‌بن: در شهرک نمک آبرود. محدود قیمت متوسط رو به گران.
  • فروشگاه خانه و کاشانه: نرسیده به نمک آبرود پس از پلیس‌راه. محدوده قیمت مناسب.
  • فروشگاه کفش پاناما: نرسیده به نمک آبرود در منطقه هچیرود. محدوده قیمت متوسط.
  • فروشگاه نوین چرم: نرسیده به نمک آبرود، مقابل شهرداری. محدوده قیمت گران.
  • فروشگاه بالنو: پس از نمک آبرود. محدوده قیمت نسبتاً گران.

بهترین زمان برای سفر به جاهای دیدنی نمک آبرود

بهترین زمان سفر به نمک آبرود

از آب‌وهوای نمک آبرود در ابتدای مقاله برایتان گفتیم. سفر به جاهای دیدنی نمک آبرود در هر فصلی صفای خاص خود را دارد؛  اما اگر می‌خواهید برخی از تفریحات این شهرک مانند کارتینگ را به‌خاطر باران و طوفان از دست ندهید، بهار و تابستان و اوایل پاییز را برای سفر به شهر انتخاب کنید. در فصل بهار تماشای درختان بالابلند سبزرنگ از تله‌کابین درحالی‌که نسیم ملایمی گونه‌هایتان را نوازش می‌کند، جزء تجربه‌های ناب و فراموش‌نشدنی زندگی‌تان خواهد شد.

تابستان نیز طبیعت نمک آبرود زیبایی‌اش را از شما دریغ نمی‌کند و آن را سخاوتمندانه در اختیارتان قرار می‌دهد، منتها گرمای هوا و رطوبت ممکن است کمی آزارتان دهد. پاییز هم که گفتن ندارد! زرد، نارنجی و قرمز برگ درختان با هم ترکیب می‌شود و تصاویری ایجاد می‌کند که کمتر جایی نظیرش را می‌بینید. بااین‌حال ریسک بارش باران نیز وجود دارد که برای برخی اتفاقی خوشایند و برای برخی دیگر ناگوار محسوب می‌شود.

سخن پایانی

سفر به نمک آبرود

در این سفر مجازی ره بال آسمان به جاهای دیدنی نمک آبرود رفتیم و از حال‌وهوایشان برایتان گفتیم. این دهکده تفریحی و ویلایی با طبیعت سرزنده و امکانات تفریحی مهیج و متعددش روزهای شیرینی را به شما هدیه می‌دهد که خاطراتش را سخت می‌توان از یاد برد. اگر تا حالا به نمک آبرود رفته‌اید، خوشحال می‌شویم برای ما و دوستان خوبمان از تجربیات خود بگویید.

مازندران

2 نظرات
  1. علی می گوید

    نمک آبرود جای خیلی باصفایی هستش حتما به دیدنش برید .
    رهبال آسمان واقعا ازت متشکرم که چنین راهنمای سفری از نمک آبرود گذاشتی .
    ممنونم

  2. فردوس می گوید

    نمک آبرود جای خوبیه و خیلی بهمون خوش گذشت توصیه میکنم که حتما برید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.