جاهای دیدنی نمک آبرود | راهنمای سفر نمک آبرود

2

نمک‌آبرود یک شهر زیبا و بسیار خوش آب و هوا‌‌، مخصوصاً در نیمه نخست سال است‌‌. این شهرکِ توریستی، با وسعت تقریبی 650 هکتار و با داشتن تفرج‌گاه‌‌‌ها و جاذبه‌‌‌های فراوانش بسیار محبوب و معروف است. برخی از جاهای دیدنی نمک آبرود عبارت‌اند از پارک‌‌‌های جنگلی شمشاد، بنفشه و ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تله‌کابین معروف نمک آبرود. تله کابین نمک آبرود که بلندترین ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تله‌کابین ایران هم به شمار می‌رود‌‌، در ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فصل‌های گرم سال، مسافرانِ زیادی را به خود جذب می‌کند و آنها را بر فراز کوه با اتمسفر ابری می‌برد! در ادامه راهنمای سفر نمک آبرود با ره بال آسمان همراه باشید.

فهرست مطالب

نمک آبرود کجاست؟

نمک آبرود؛ در شمال ایران و در استان مازندران و از توابع چالوس در فاصله‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 12کیلومتری غرب جاده چالوس، نرسیده به تنکابن واقع شده است‌‌. نمک‌آبرود در بخش شمالی به دریای خزر و در بخش‌‌‌های جنوبی به رشته‌کوه البرز محدود می‌شود‌‌.

جغرافیای نمک آبرود

  • آب و هوا

Connection Error

No any data received from Forecast.io!.

قرار گرفتن شهرک نمک‌آبرود میان رشته‌کوه البرز و دریای خزر،‌‌ باعث تأثیر پذیرفتن این شهر از توده‌های هوایی شمالی و غربی‌‌ شده، و همین امر دلیلِ پدید آمدنِ آب و هوای معتدل و مرطوب خزری در این منطقه است. توده هوایی که از بخش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های شمالی به سمت مازندران و ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نمک‌آبرود جریان دارد‌‌، از سیبری نشأت می‌گیرد و سردی هوا در این مناطق از پیامدهای آن است؛ توده هوای دیگری که از سمت دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس به این منطقه می‌رسد‌‌، باعث افزایش رطوبت در نواحی اطراف دریای خزر می‌شود. به طور کلی برای این منطقه سه نوع آب و هوای مختلف معتدل جلگه‌ای‌‌، سرد و کوهستانی را می‌توان برشمرد.

  • پوشش گیاهی

آب و هوای نمک آبرود

جنگل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های استانِ مازندران‌‌، یکی از منابع و بانک‌های مهمِّ گونه‌های گیاهی در کشور هستند. این جنگل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، که در به وجود آوردنِ آب وهوایی معتدل در این منطقه تأثیر به سزایی دارند‌‌، کاربرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های صنعتی فراوانی هم دارند‌‌. در دامنه شمالی رشته‌کوه‌های البرز، به دلیل تأثیرپذیری از دریای خزر‌‌، پوشش گیاهی انبوهی مملو از درختان پهن‌برگ، پدید آمده است‌‌. این پوششِ گیاهی انبوه در استان مازندران، به جنگل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مینودشت در شرق ‌‌رشته‌کوه البرز‌‌ و در استان گلستان می‌پیوندد‌‌. پوشش گیاهی در جنگل‌های منطقه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نمک‌آبرود از درختانی چون ممرز و شمشاد در ارتفاعات‌‌، و توسکا‌‌، افرا‌‌، ملچ‌‌، ناروَن‌‌، بلوط، راش و‌‌… در مناطق پست‌تر تشکیل شده است.

  • پوشش جانوری

نمک‌آبرود به دو بخش مسکونی و توریستی تقسیم می‌شود، بخشِ مسکونی آن با مساحت تقریبی 230 هکتار،‌‌ تا ظرفیت 100 هزار نفر گنجایش دارد و‌‌ بخشِ تفریحی‌اش وسعتی 95 هکتاری دارد‌‌. قسمت توریستیِ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نمک‌آبرود امکاناتی نظیرِ پارک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های جنگلی و تفرّج‌گاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های فراوان دارد. در جنگل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اطراف ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نمک‌آبرود و در دامنه رشته‌کوه‌های البرز‌‌، انواع گونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های جانوری مانند خرس، گرگ‌‌، خرگوش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های وحشی، پلنگ و‌‌…‌ دیده شده‌اند. بلندی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مرتفع این رشته‌کوه هم، زیستگاه کفچه‌مار مارها‌‌، گرگ مار‌‌، چلیپر‌‌، بزمجه و انواع سوسمار است.

جاذبه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تفریحی نمک آبرود

  • ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تله‌کابین ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نمک‌ آبرود

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تله‌کابین ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نمک‌ آبرودمی‌توان گفت معروف ترین جاذبه گردشگری نمک آبرود، تله کابین نمک آبرود است. بلندترین ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تله‌کابین کشور در بخش جنوبی این شهرک قرار دارد‌‌. این ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تله‌کابین در سال 1372 با تلاش جمعی از مسئولان به مرحله‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بهره‌برداری رسید‌‌ و در سال های اخیر خط دوم تله کابین هم راه اندازی شد و هر دو خط فعال هستند. هنگامی که سوار این ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تله‌کابین می‌شوید‌‌، در ارتفاع تقریباً 900 متری از سطح زمین‌‌، با تماشای کوهستان مدوبن‌‌، دریای خزر و جنگلِ دامنه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کوه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، احساس بی‌نظیری را تجربه می‌کنید.

امکاناتی نظیر کافی‌شاپ و رستوران در بالای ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تله‌کابین از دیگر مزیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های این سفر کوتاه است. در ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فصل‌های سردِ سال‌‌، در این منطقه و به ویژه در بالای ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تله‌کابین‌‌، به دلیل ارتفاع زیاد و قرار گرفتن در دل جنگل‌های کوهستانی، هوا بسیار سرد می‌شود، بنابراین توصیه می‌کنیم که حتماً لباس گرم همراه داشته باشید‌‌! تهیه بلیط برای ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تله‌کابین از ساعت 8 تا 19 امکان‌پذیر است. این ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تله‌کابین هر روز به دلایل امنیتی بازبینی و چک می‌شود. تعمیرات و تعویض به موقع قطعات‌‌، بررسی اتوماتیک کلیه سیستم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها‌‌، وجود یک دستگاه ژنراتور پشتیبان برای قطعی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اتفاقی برق‌‌ و… از عوامل مهمی هستند که حادثه را در این تله‌کابین به حداقل رسانده و ایمنی بالای آن را فراهم کرده‌اند.

قیمت بلیط تله کابین نمک آبرود برای هر نفر حدود 30 هزار تومان است.

  • زیپ‌لاین

پس از آن‌که با ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تله‌کابین به جنگل‌های مرتفع نمک‌آبرود رفتید، می‌توانید تفریح هیجان‌انگیز دیگری به نام زیپ‌لاین را تجربه کنید‌‌. در این تفریح مهیج با تجهیزاتی که به همراه دارید‌‌، مسیری را از یک تپه بزرگ به تپّه‌ای دیگر در حالی که از یک کابل آویزان شده‌اید‌‌! طی می‌کنید.

  • باشگاه تیراندازی نمک‌آبرود

تراپ و اسکیت در نمک‌آبرود‌‌، نام دومین باشگاه تیراندازی در کشور است که با تجهیزاتی کامل، در مساحت ۲۴هزار مترمربعی ساخته شده است. در این باشگاه می‌توان با یک اسلحه دولول، به تعدادی پرنده مصنوعی که در مسیرهای مختلف به پرواز در می‌آیند‌‌، شلیک کرد. در این باشگاه امکان تیراندازی با تیر و کمان هم فراهم است.

  • سورتمه‌سواری در نمک آبرود

سورتمه سواری در نمک آبرودیکی دیگر از جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی نمک آبرود که تجربه آن بسیار خاص و هیجان انگیز است، سورتمه سواریست. سورتمه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نمک‌آبرود با حداکثر سرعت ۲۵ کیلومتر بر ساعت‌‌، با عبور از میان جنگل و انبوه درختان‌‌،در مسیری به طول ۱۲۵۰ متر‌‌، شور و هیجان وصف‌ناپذیری را به وجود می‌آورد. این سورتمه، اولین سورتمه احداث شده در ایران است و طولانی‌ترین مسیر را نسبت به سایر سورتمه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کشور دارد‌‌.

قیمت بلیط سورتمه سواری نمک آبرود برای هر نفر حدود 30 هزار تومان است.
  • مجموعه پروازی نمک‌آبرود

پرواز بر فراز طبیعتی شگفت‌انگیز‌‌، می‌تواند تبدیل به یکی از بهترین خاطرات سفر به نمک‌آبرود شود.‌‌ در ضلع شمالی مجموعه پروازی نمک‌آبرود، امکاناتی ویژه‌‌، تجهیزات و وسایل مختلفی وجود دارد.‌‌ پرواز با کایت‌‌، گلایدر‌‌، پاراگلایدر‌‌، بال‌گرد و چتر در ارتفاع‌‌‌های گوناگون از امکانات این مجموعه است.

  • مجموعه تفریحی آکوالیون

مجموعه تفریحی آکوالیون یکی از آیتم‌های پرطرفدار در نمک‌آبرود است‌‌. دلیل محبوبیّت این مجموعه، اجرای برنامه‌‌‌‌های مهیج توسط یکی از باهوش‌ترین شیرهای دریایی دنیا به نام بوریس است‌‌. این شیر دریایی در سال ۱۳۸۸ از اسپانیا به ایران آورده شد و مدتی در باغ‌وحش ارم تهران نگه داشته شد، اما نهایتاً در سال ۱۳۹۰ به شهرک توریستی نمک‌آبرود منتقل شُد.

  • پینت‌بال نمک‌ آبرود

یکی دیگر از بازی‌‌‌ها و تفریحاتی که در نمک‌آبرود طرفداران زیادی دارد، پینت‌بال جنگلی نمک آبرود است. گلوله‌‌‌های رنگی، اسلحه‌‌، لباس‌‌‌های فرم‌‌، دستکش، ماسک و‌‌… از تجهیزاتی هستند که هنگام شروع بازی شور و هیجانی مضاعف را در بازیکنان ایجاد می‌کنند. تعقیب و گریز در لابه‌لای درختان انبوه‌‌، خاطراتی فراموش نشدنی برای گردشگران از این سفر می‌سازد.

قیمت بلیط پینت بال نمک آبرود: اگر با جمعی رفته باشید که طرفدار بازی گروهی باشند می‌توانید حدود 35هزار تومان برای پینت بال خرج کنید.

  • پیست‌‌‌ کارتینگ

در مجموعه نمک‌آبرود، پیستی برای سنین ۱۵ به بالا در مسیری  ۶۰۰ متری و پیستی دیگر برای نوجوانان بالای ۸ سال در مسیری ۲۰۰ متری طراحی شده است. این پیست‌‌‌ها استانداردهای لازم را دارند و طول مسیرشان ۶ دقیقه‌ طول می‌کشد و میتوانید لذت رانندگی در پیست و مسابقه و هیجان را تجربه کنید.

  • شهربازی نمک‌آبرود

شهربازیِ نمک‌آبرود، دستگاه‌‌‌های جذّاب و مُدرنی چون ترامبولین‌‌، مری گوراند‌‌، تاب زنجیری‌‌، بوستر و… دارد.

  • سینماهای چندبعدی و نمایشگاه حیوانات

یکی دیگر از سرگرمی‌‌‌‌هایی که در نمک‌آبرود می‌توان تجربه کرد‌‌، سینماهای چندبعدی است. این سینماها در سال 1390 به بهره‌برداری رسیده‌اند. نمایشگاه حیوانات تاکسیدرمی شده هم در ارتفاعات قرار دارد و با تله‌کابین می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد‌‌.

جاذبه های طبیعی نمک آبرود

  • پل معلق

پل معلق نمک آبروداز دیگر جاهای دیدنی نمک آبرود که در ارتفاعات می‌توان آن را تجربه کرد، عبور از پل معلق چوبی نمک آبرود با ارتفاعی بسیار زیاد است. در این مسیر هیجانی متفاوت‌‌، همراه با کمی ترس را تجربه خواهید کرد. این پل چوبی معلَّق بسیار ایمن است.

  • پارک ساحلی شهرک توریستی نمک‌آبرود

در بخش شمالی نمک‌آبرود‌‌، پارک ساحلی زیبایی که با درختان شمشاد پوشیده شده است‌‌، قرار دارد. این پارک در تمامی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فصل‌های سال، با امکانات رفاهی و بهداشتی کامل نظیر بوفه‌‌، رستوران‌‌، پارکینگ و‌‌…‌‌ آماده پذیرایی از گردشگران است. امکاناتی تفریحی نظیرِ‌‌ چترِ پاراسل، جت اسکی‌‌، ‌‌‌هاورکرافت و شاتل هم در این پارک ساحلی نمک آبرود وجود دارد پیست اسب‌سواری، پیست دوچرخه‌سواری و پیست موتور و ماشین‌‌‌های کنترلی ATV‌‌، در سواحل زیبای دریای خزر از دیگر امکانات این پارک است.

هزینه کرایه هر نیم ساعت دوچرخه در پیست حدود 10هزار تومان است.
  • ارتفاعات ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نمک‌ آبرود

ارتفاعات ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نمک‌آبرود

از دیگر جاذبه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دیدنی نمک آبرود، می‌توان به قله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مرتفع این منطقه اشاره کرد. قله مدوبن، که دسترسی به آن از طریق ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تله‌کابین امکان‌پذیر است، در ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فصل‌های گرمِ سال‌‌، با داشتن ۱۰ درجه سانتی‌گراد اختلاف دما نسبت به دامنه‌های کوه، و امکانات تفریحی مناسب، در مرکز توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است. از دیگر قله‌های معروف این ناحیه، قله دیوحمام است که پوشش گیاهی انبوهی دارد. در این قله چند غار طبیعی در ارتفاع ۷۰۰ متری از سطح دریا هم‌‌، وجود دارد. این قلّه نیز مانند قله مدوبن‌‌، از امکانات رفاهی مناسبی برخوردار است‌‌.

خرید در شهرک توریستی نمک آبرود

در کنار تفرج‌گا‌‌‌ه‌هایی که در این شهرک توریستی وجود دارد‌‌، عوامل دیگری مانند فروشگاه‌‌‌ها‌‌، بازارچه‌‌‌های محلی و رستوران‌‌‌ها‌‌، در جذب توریست به این مناطق، اثر گذار هستند‌‌.

مجتمع‌‌‌‌های اقامتی نمک‌آبرود

یکی از مهم ترین بخش ها در راهنمای سفر نمک آبرود اقامت در این شهرک است. نمک‌آبرود مجتمع‌‌‌های اقامتی و هتل‌‌‌های زیادی دارد‌‌. می‌توان هم ویلا‌‌‌های موجود در این شهرک را اجاره کرد که تعداد آنها بسیار زیاد است و بازه قیمتی بسیار وسیعی دارد، از ویلا های کوچک گرفته تا بسیار لوکس 3 طبقه برا اقامت شما در این شهرک بینظیر موجود است و هم میتوانید در هتل‌‌‌های این منطقه مقیم شوید.

  • هتل ونوس پلاس

هتل ونوس پلاسهتل ونوس پلاس یکی از اقامتگاه‌‌‌های تازه احداث شده (سال 1396) در نمک‌آبرود است که در نزدیکی تله‌کابین معروف این منطقه قرار دارد. این هتل با اتاق‌‌‌های رو به دریا و با قرار گرفتن در میان طبیعتی زیبا و شگفت‌انگیز‌‌، گزینه مناسبی برای اقامت در یک هتل لوکس است.

قیمت اتاق دو تخته رو به دریا این هتل حدود ۵۴۰ هزار تومان است.
  • مجتمع اقامتی چالوس

مجتمع جهانگردی چالوس با برخورداری از ۳۴ واحد اقامتی در سال ۱۳۷۶‌‌، برای پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی افتتاح شد. این هتل با مساحت تقریبی 6 هکتار‌‌، با قرار گرفتن در محیطی پوشیده شده از درختان انبوه جنگلی‌‌، از دیگر گزینه‌ها برای اقامت در نمک‌آبرود است.

هزینه رزرو سوئیت دوتخته لوکس و کلبه‌ سه تخته حدود 150 هزار تومان است.

هتل پارسیان خزر

هتل پارسیان خزر

هتل پنج ستاره پارسیان خزر که در جوار ساحل زیبای دریای خزر قرار دارد و دقیقاً روبه‌روی نمک آبرود است،‌‌ از دیگر گزینه‌‌‌های اقامت در این شهر است. ویژگی هتل پارسیان خزر نزدیکی آن به نمک آبرود و همچنین ساحل است.

هزینه اتاق یک تخته در این هتل حدود 420 هزار تومان است.

از دیگر اقامتگاه‌‌‌های موجود در این شهرک می‌توان به هتل آپارتمان سه ستاره کوشال در چالوس‌‌،‌‌ هتل جهانگردی چالوس‌‌، هتل سه ستاره ساحلی نارین‌‌، هتل کوروش و‌‌… اشاره کرد‌‌.

اگر تا به حال به شمال ایران و نمک آبرود مازندران سفر داشته‌اید، لطفاً تجارب خود را با ما و همراهان ره بال آسمان در میان بگذارید.

مازندران

2 نظرات
  1. علی می گوید

    نمک آبرود جای خیلی باصفایی هستش حتما به دیدنش برید .
    رهبال آسمان واقعا ازت متشکرم که چنین راهنمای سفری از نمک آبرود گذاشتی .
    ممنونم

  2. فردوس می گوید

    نمک آبرود جای خوبیه و خیلی بهمون خوش گذشت توصیه میکنم که حتما برید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.