پل معلق نمک آبرود | پلی لرزان در ۵۰متری زمین

0

نمک آبرود یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی مازندران محسوب می‌شود. بسیاری این منطقه را به تفریحات دریایی نمک آبرود می‌شناسند؛ این در حالی است که تفریحات بسیار متنوعی در این دهکده توریستی وجود دارد. امروز قصد داریم تا شما را با یکی از زیباترین پل های ایران یعنی پل معلق نمک آبرود آشنا کنیم. اگر عازم شمال ایران هستید، حتماً در این مقاله با ما همراه باشید.

پل معلق نمک آبرود کجاست؟

پل معلق نمک آبرود یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی نمک آبرود محسوب می‌شود. این پل در استان مازندران، نمک آبرود و قله دیو حمام قرار دارد.

ویژگی‌های ساختاری پل معلق

پل معلق نمک آبرود 150 متر طول دارد. این پل دارای عرضی کمتر از یک متر است. به این ترتیب دو نفر در جهت رفت‌وبرگشت نمی‌توانند به‌صورت هم‌زمان روی آن حضور داشته باشند. این پل از مناطق جنگلی عبور می‌کند و از سطح زمین 45 متر ارتفاع دارد. برای درک بهتر این ارتفاع باید تصور کنید که می‌خواهید از روی چوبی که بین دو ساختمان 12 طبقه قرار داده شده است، عبور کنید! این پل فاقد ستون است و به همین خاطر آن را پل معلق می‌نامند. ساختمان پل‌های معلق در تمامی دنیا یکسان است. برای حفظ تعادل این پل‌ها، از طناب استفاده می‌شود. یک طناب بلند در هر سمت این پل وجود دارد. یک سر این طناب به ابتدا و سر دیگر به انتهای مسیر پل بسته شده است. اگر حتی یک سر این طناب باز شود، پل واژگون خواهد شد.

البته نگران نباشید، این پل امنیت کافی دارد. برای حفظ امنیت گردشگران، یک کابل ایمنی از بالای پل عبور می‌کند. بازدیدکنندگان نیز با تجهیزات کامل، به وسیله یک طناب به این کابل متصل هستند. این یعنی حتی اگر پل دچار آسیب شود، هیچ خطر جانی بازدیدکنندگان را تهدید نمی‌کند. با وجود این عبور از این پل، آدرنالین خون شما را به حداکثر مقدار خود می‌رساند. تصور کنید در ارتفاع 45 متری از سطح زمین روی یک تکه چوب معلق قدم بر می‌دارید.

در هر قدم، صدای چرق‌چرق چوب به گوش می‌رسد. هر لحظه احساس می‌کنید چوب زیر پای شما خرد خواهد شد و در بین زمین و هوا معلق می‌مانید. اگر ترس مجال دهد، می‌توانید کمی سر برگردانید و از مناظر خیره‌کننده اطراف نیز لذت ببرید. زمانی که بر روی این پل قدم می‌زنید، حس حضور در لوکیشن فیلم‌های هالیوودی به شما دست می‌دهد. احساس می‌کنید در آن طرف پل یک گنجینه باستانی انتظار شما را می‌کشد و برای دسترسی به آن باید از این پل رد شوید!

سایر تفریحات نزدیک به پل معلق نمک آبرود

نمایی ازویلاهای جنگل نزدیک به پل معلق نمک آبرود

دهکده توریستی نمک آبرود به دو بخش تفریحی و مسکونی تقسیم می‌شود. در بخش مسکونی می‌توانید شاهد ویلاهای بسیار شیک و لوکس باشید. در بخش تفریحی نیز چندین و چند آیتم مختلف انتظار شما را می‌کشد. در ادامه شما را با سایر تفریحاتی که می‌توانید در نمک آبرود تجربه کنید آشنا خواهیم کرد.

  • جنگل نمک آبرود

نمایی ازجنگل نزدیک به پل معلق نمک آبرود

جنگل نمک آبرود یا همان پارک جنگلی نمک آبرود یکی از زیباترین بخش‌های این دهکده توریستی محسوب می‌شود. این پارک بیش از 200‌ هکتار وسعت دارد و قدمت آن به بیش از 700 سال می‌رسد. به همین خاطر باید انتظار جنگلی انبوه و سرسبز را داشته باشید. خوشبختانه در این پارک انواع امکانات رفاهی و خدماتی برای خانواده‌ها در نظر گرفته شده است.

  • کارتینگ نمک آبرود

نمایی ازکارتینگ نمک آبرود

در بخش تفریحی نمک آبرود، پیست کارتینگ نیز به چشم می‌خورد. کارتینگ ماشین‌های کوچک بنزینی هستند که سرعت بسیار و ابعاد کوچکی دارند. راندن این ماشین‌های کوچک می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز و لذت‌بخش باشد. پیست کارتینگ نمک آبرود چندان بزرگ نیست؛ اما راندن در آن می‌تواند بسیار مهیج و خاطره‌انگیز باشد.

  • روستاهای اطراف نمک آبرود

اگر کمی اهل ماجراجویی باشید، می‌توانید سری به روستاهای اطراف نمک آبرود نیز بزنید. در نزدیکی این دهکده توریستی و در دل جنگل، روستاهای بکر بسیاری وجود دارند. ماشل آباد، سی بن، کریم آباد و یا حتی شیرگاه جزء روستاهای تفریحی شمال ایران هستند.

  • دریای نمک آبرود

نمایی از ساحل نمک آبرود مازندران

از بخش مسکونی نمک آبرود تا دریای نمک آبرود، کمتر از 10 دقیقه پیاده فاصله است. ساحل نمک آبرود همانند بخش تفریحی و مسکونی آن بسیار شیک است. در این ساحل شما می‌توانید از امکانات مختلف پلاژ استفاده کنید. به‌عنوان مثال در این ساحل امکان استفاده از سایه‌بان، انواع کافه، رستوران، سفره‌خانه و تفریحات آبی وجود دارد.

آشنایی با سایر پل های معلق ایران

  • پل معلق پیرتقی

نمایی ازپل معلق پیرتقی

پل معلق پیرتقی با 60 متر ارتفاع و 165 متر طول، یکی از ترسناک‌ترین پل‌های معلق ایران به حساب می‌آید. این پل از روی رودخانه قزل اوزن عبور می‌کند. در دو طرف پل معلق پیرتقی، توری محافظ نصب شده است. با وجود این باز هم عبور از این پل می‌تواند بسیار ترسناک باشد. پس اگر از ارتفاع هراس دارید، بهتر است قید عبور از این پل را بزنید!

  • پل معلق شیشه‌ای اردبیل

پل معلق شیشه‌ای اردبیل یا همان پل معلق مشگین شهر یکی از زیباترین پل‌های معلق ایران به حساب می‌آید. این پل بزرگ‌ترین پل معلق در تمام خاورمیانه است. طول این پل به 345 متر می‌رسد و عرضی بالغ بر 3 متر دارد. پل معلق شیشه‌ای اردبیل از سطح زمین 80 متر ارتفاع دارد و از جنگلی با مساحت هزار و 300 هکتار عبور می‌کند. عبور از این پل حدود 10 دقیقه به طول می‌انجامد. در این مدت می‌توانید شاهد زیباترین مناظری باشید که در طول عمر خود دیده‌اید.

  • پل معلق دره خزینه

نمایی ازویلاهای جنگل نزدیک به پل معلق نمک آبرود

پل معلق دره خزینه در استان لرستان قرار دارد. این پل با 85 متر ارتفاع، مرتفع‌ترین پل معلق ایران به حساب می‌آید. جالب است بدانید این پل ظاهری بسیار قدیمی دارد و تماماً از چوب ساخته شده است. این پل در مقایسه با سایر پل‌های معلق ایران، امنیت بسیار کمی دارد. پس در  بارندگی یا زمانی که باد شدیدی می‌وزد، اصلاً  از روی این پل عبور نکنید. برخلاف برخی پل‌های دیگر، در این پل خبری از کابل ایمنی نیست! پس در طول 112 متر، بیشترین میزان آدرنالین در خون شما ترشح می‌شود!

مسیر دسترسی به پل معلق

برای دسترسی به نمک آبرود می‌توانید از سمت چالوس یا عباس آباد حرکت کنید. اگر عباس آباد را به‌سمت شرق و چالوس را به‌سمت غرب حرکت کنید، با تابلوی ورودی نمک آبرود رو‌به‌رو خواهید شد. با کمک تابلوهای راهنما خودتان را به نمک آبرود برسانید. از آنجا نیز وارد بخش تفریحی شوید. بخش پل معلق در نزدیکی قله دیو حمام قرار دارد. شما می‌توانید با تله‌کابین خودتان را به بالای این قله برسانید.

هزینه بلیط25 هزار تومان
مدت زمان بازدیدکمتر از یک ساعت
آدرساستان مازندران، نمک آبرود، قله دیو حمام

خب دوستان عزیز ره بال آسمان، نظر شما درباره پل معلق نمک آبرود چیست؟ پل معلق بابلسر را دیده‌اید؟ آیا تاکنون از پل‌های معلق این چنینی عبور کرده‌اید؟ به نظر شما کدام یک از پل های ایران هیجان‌انگیزترند؟ آیا می‌دانید سوغات نمک آبرود چیست؟ نظرات خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید.

این پل در نزدیکی چالوس، استان مازندران و دهکده توریستی نمک آبرود واقع شده است.

خیر، شما با طناب به کابل‌های ایمنی متصل خواهید شد.

برای عبور از این پل باید 25 هزار تومان بپردازید.

این پل 150 متر طول دارد.

ارتفاع این پل به 45 متر می‌رسد.

5/5 (2 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.