پارک نیلوفر آبی ساری | روی موج‌ آب، نیلوفر رفته در خواب

3

شما هم عاشق شمال و طبیعتش هستید؟ اصلاً مگر کسی هم پیدا می‌شود که از جنگل‌های مه‌گرفته، دریای زیبا و سرسبزی این خطه لذت نبرد؟ همه ایرانی‌ها در طول سال حداقل یک‌بار به عشق جنگل و دریا راهی شمال می‌شوند؛ اما می‌خواهیم با معرفی پارک نیلوفر آبی ساری توجه‌تان را به جزئیات بیشتری از دیدنی‌های مازندران زیبا جلب کنیم. پارک نیلوفر از آن دیدنی‌هایی است که در سفرتان به ساری باید حتماً به آن سر بزنید.

پارک نیلوفر آبی کجاست؟

تصویری از پارک ساحلی نیلوفر آبی ساری

استان مازندران روستایی زیبا به نام آبندانسر دارد که در مجاورت همین روستا، بوستان نیلوفر آبی در شمال ایران قرار گرفته است. وجود سه حوض بسیار زیبا در این پارک که روی سطح آب‌شان، نیلوفرهای آبی به آرامی خوابیده‌اند، یکی از علل نام‌گذاری این بوستان با چنین نامی است. پارکی با گل‌های زیبای نیلوفر را در هر شهر و مکانی پیدا نمی‌کنید، می‌کنید؟

پس چه شد؟ قرار بر این شد که در سفرتان به ساری، حتماً سری به این پارک زیبا بزنید. البته یادتان باشد که نیلوفر آبی با نام‌های دیگری مانند سوسن شرقی یا لوتوس هم شناخته می‌شود؛ اما به نظر ما که نیلوفر از همه این نام‌ها زیباتر است. شما چه فکر می‌کنید؟

پیشنهاد می‌کنیم زمانی که به برکه نیلوفر آبی ساری می‌روید، سری هم به روستان آبندانسر بزنید و از طبیعت زیبایش لذت ببرید. این روستا حدود ۲هزارسال قدمت دارد. رودخانه‌ای که در جنوبش جاری است و جنگل زیبای حوالی‌اش، باعث می‌شوند که تصاویری رؤیایی از سفر به ساری در ذهن‌تان ثبت شود. شک نکنید.

برای آشنایی با سایر جاذبه‌ها و جاهای دیدنی ساری، روی لینک زیر کلیک کنید:

پارک نیلوفر آبی ساری را بیشتر بشناسید

پارک نیلوفر حدود ۴۵ هکتار وسعت دارد. حوض‌هایی که در بخش قبلی از آن‌ها صحبت کردیم، در واقع حوضچه‌هایی طبیعی هستند. یکی از این حوضچه‌ها حدود ۲ هکتار گل نیلوفر دارد. به جز این گل‌های زیبا، می‌توانید شاهد گونه‌های جانوری و گیاهی دیگری هم در بوستان نیلوفر آبی ساری باشید؛ مثلاً ماهی‌هایی مانند کپور، امور و فیتوفاک در آن موجود است.

داخل این پارک که مجموعه‌ای تفریحی است، امکانات مختلفی هم وجود دارد:

  • قایق؛
  • آلاچیق؛
  • سوپرمارکت؛
  • رستوران؛
  • وسایل بازی؛
  • نمازخانه؛
  • سرویس بهداشتی.

بهترین زمان سفر به پارک نیلوفرها چه‌وقت است؟

برای اینکه در سفرتان به پارک، بتوانید نیلوفرها را در بهترین حالت شکوفایی‌شان ببینید، باید از زمان مناسب بازدید باخبر باشید. حال زمان مناسب چه‌موقع است؟ بهترین زمان برای سفر به ساری و بازدید از پارک نیلوفر آبی تیرماه است. در تیر ماه، نیلوفرها گل می‌دهند و می‌شکفند. اگر اهل شمال‌رفتن باشید، حتماً می‌دانید که تیرماه اوج گرمای شرجی ساری و شهرهای دیگر مازندران است.

تصویری از نیلوفر آبی پارک ساحلی ساری

پس تکلیف چیست؟ برای دیدن گل‌های نیلوفر در تیرماه باید صبح زود راهی بوستان شوید تا در خنکی هوای صبح‌دم، لذت بیشتری از دیدارتان با این گل‌های دوست‌داشتنی ببرید. البته تمام تابستان را می‌توانید برای دیدن این گل‌ها در تالاب به ساری سفر کنید؛ اما اوج زیبایی گل‌ها در تیرماه است. دیدنی‌های دیگر نزدیک به تالاب نیلوفر آبی ساری کجاست؟ دیدنی‌های دیگر در ادامه آمده‌اند:

تصویری از طبیعت پارک ساحلی نیلوفر آبی ساری

  • پارک جنگلی شهید زارع؛
  • پارک نیلوفر آبی بابل؛
  • روستای آبندانسر.

مسیر دسترسی پارک نیلوفر ساری

هزینه ورودیرایگان
بهترین زمان سفرفصل بهار و تابستان
آدرسمازندران، کیلومتر ۲ جاده ساری-نکا، فاصله ۸۰۰متری جاده اصلی در کنار روستای آبندانسر

اگر راهی مازندران می‌شوید و به پارک نیلوفر آبی ساری هم سر می‌زنید، به توصیه همیشگی ره بال آسمان دقت کنید؛ هوای طبیعت را داشته باشید. گل‌ها را از ساقه جدا نکنید، در آب تالاب زباله نریزید و در کل، قدر زیبایی‌های خدادادی این طبیعت را بدانید. اگر هم کسی را می‌بینید که این وظایف را رعایت نمی‌کند، مسئولانه و البته مؤدبانه به او هشدار بدهید. تا به حال تجربه توصیه و گوشزدکردن مراقبت از طبیعت را به افراد بی‌مبالات داشته‌اید؟ برای‌مان تعریف کنید.

مازندران، کیلومتر ۲ جاده ساری-نکا، فاصله ۸۰۰متری جاده اصلی در کنار روستای آبندانسر

بله؛ در این پارک، آلاچیق، سوپرمارکت، رستوران و امکاناتی مانند سرویس بهداشتی وجود دارد.

3.7/5 (3 نظر)
3 نظرات
  1. diakoo می گوید

    قلمت زیباس

    1. بانو تقیان می گوید

      سپاس از نظرتون

  2. رها می گوید

    اومدم اسم مقاله رو بخونم پارک نیلوفر آبی ساری دیدم اسم نویسنده هم نیلوفره. چه اتفاق جالبی بود واقعاً. راستش من تا حالا نیلوفر آبی از نزدیک ندیدم؛ ولی همیشه از کارتون‌های دوران بچگی تصورم اینه که احتمالاً الآن یه عالمه قورباغه هم اونجاست که روی برگ‌های نیلوفر این‌ور و اون‌ور می‌پرن:دی
    یه بخشی از این پارک هست که عکسش رو گذاشتین و شبیه اسکله است، دلم می‌خواد برم اونجا بایستم و از یه طلوع و غروب قشنگ عکس بگیرم. اصلاً اینجا خوراک عکاسی می‌شه‌ها. گمونم برای عکاسی فرمالیته هم جای جذابی باشه؛ یعنی آتلیه‌های ساری کشفش کردن یا نه؟:دی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.