سفر خارجی در نوروز | معرفی بهترین شهرهای خارجی برای سفر نوروزی

4

سفرهای نوروزی یکی از شیرین‌ترین خاطرات در تعطیلات نوروز به حساب می‌آیند. با وجود آنکه ایران دارای جاذبه های گردشگری متعدد است؛ اما بازدید از کشورهای خارجی و آشنایی با فرهنگ خارجی همیشه لذتی دیگر دارد. به همین خاطر سفر خارجی در نوروز طرف‌داران بسیاری دارد. امروز قصد داریم شما را با بهترین مقاصد خارجی برای سفرهای نوروزی آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید. در این نوشته با جذاب‌ترین، ارزان‌ترین و خوش آب‌وهواترین کشورهای خارجی برای سفر آشنا خواهید شد.

ارزان‌ ترین مقاصد برای سفرهای خارجی نوروزی

  • استانبول

استانبول یکی از ارزان ترین مقاصد برای سفرهای خارجی نوروزی محسوب می‌شود. استانبول یکی از بزرگ‌ترین شهرهای کشور ترکیه است. این شهر را می‌توان یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی در جهان دانست. به همین خاطر پیک سیزن استانبول با مناسبت‌های جهانی رخ می‌دهد. به‌عنوان مثال در ایام کریسمس، قیمت تور استانبول افزایش پیدا می‌کند. استانبول در ایام نوروز آب‌وهوایی نسبتاً معتدل دارد. از طرف دیگر در مقایسه با تابستان، جمعیت گردشگر کمتری را در آن مشاهده خواهید کرد.

تصویری از استانبول

واحد رسمی کشور ترکیه لیر است. این واحد به‌مراتب از دلار و یورو ارزش کمتری دارد. از این رو سفر به استانبول می‌تواند سفری خارجی و ارزان قیمت برای شما باشد. فاصله نسبتاً کم تهران تا استانبول باعث می‌شود تا قیمت بلیت هواپیمای آن مقرون‌به‌صرفه باشد. همچنین شما می‌توانید برای کاهش هزینه‌های خود، در تورهای زمینی استانبول شرکت کنید.

تصویری از کلیسای گالاتا استانبول

استانبول جاذبه‌های تاریخی متعدد و جذاب بسیاری نیز دارد. در این شهر می‌توانید از تنگه بسفر، کلیسای گالاتا، برج دختر، مسجد ایاصوفیه و ده‌ها جاذبه گردشگری دیگر دیدن کنید. همچنین لازم به ذکر است که استانبول یک مرکز خرید بزرگ بین‌المللی نیز محسوب می‌شود. شما می‌توانید در مراکز خرید این شهر، انواع برندهای روز دنیا را بیابید. در ایام نوروز نیز به‌سبب حضور ایرانیان در استانبول، مغازه‌های این شهر انباشته از اجناس روز اروپایی هستند. پس اگر به خرید علاقه‌مند هستید، این شهر بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

  • وان

وان یکی از نزدیک‌ترین شهرهای ترکیه به ایران محسوب می‌شود. شهر وان از مرز تبریز حدود 290 کیلومتر فاصله دارد. این یعنی شما با حدود 4 ساعت سفر جاده‌ای، می‌توانید وارد شهر وان شوید. وان شهری بسیار کوچک است. با وجود این طی چند سال اخیر، ترقی بسیار داشته. در این شهر شما می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی و تفریحی متعدد دیدن کنید. مزیت اصلی وان این است که شما می‌توانید با وسیله نقلیه شخصی خود نیز به آن سفر کنید. همین مسئله باعث می‌شود افرادی که در نزدیکی شهرهای مرزی زندگی می‌کنند، سفر به وان را به‌عنوان سفر خارجی در نوروز انتخاب کنند.

با وجود آنکه شما می‌توانید از جاهای دیدنی وان همانند دژ وان، جزیره آختامار، کلیسای صلیب مقدس و قلعه هوساپ دیدن کنید؛ اما وان را بیشتر به مراکز خرید متعدد می‌شناسند. در این شهر مراکز خرید متعدد وجود دارد که اجناس ترک و اروپایی، مخصوصاً پوشاک عرضه می‌کنند. اگر به خرید علاقه دارید، وان برای شما گزینه‌ای مناسب خواهد بود. همچنین به مناسبت نوروز، در این شهر کنسرت‌های متعدد برگزار می‌شود. پس بهتر است پیش از سفر، درباره برنامه‌های کنسرت تحقیق کرده و بلیط آن را تهیه کنید.

  • ایروان

تصویری از شهر ایروان ارمنستان

ایروان یکی از شهرهای توریستی ارمنستان به حساب می‌آید. ارمنستان یکی از کوچک‌ترین کشورهای همسایه ایران است. این کشور ارتباطی نزدیک با ایران دارد. واحد پولی مردم ارمنستان تفاوت خاصی با ریال ندارد. به همین خاطر اگر قصد تجربه یک سفر خارجی ارزان قیمت در نوروز را دارید، ایروان برای شما گزینه مناسبی محسوب می‌شود. شما می‌توانید سفر به ایروان را هوایی یا زمینی تجربه کنید. سفر زمینی به‌مراتب ارزان‌تر است و می‌توان آن را با یک سفر داخلی لوکس مقایسه کرد.

ایروان پایتخت کشور ارمنستان است. این شهر یکی از قدیمی‌ترین شهرهای دنیا بوده و در گذشته بخشی از ایران به حساب می‌آمده. این شهر دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متعددی است. شما می‌توانید در این شهر از بازار معروف ورنیساژ، میدان جمهوری و مجموعه آبشار ایروان دیدن کنید. همچنین موزه‌های تاریخی ایروان نیز می‌توانند گزینه مناسبی برای گشت‌وگذار در شهر باشند.

 

در طول مدت عید نوروز، گردشگران ایرانی بسیاری این شهر را برای سفر خود انتخاب می‌کنند. سفر به ایروان یکی از سفرهای خارجی نوروزی با قیمت بسیار مناسب محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که در طول ایام نوروز، فستیوال‌های موسیقی ایرانی متعدد در ایروان برگزار می‌شود. با اطلاع‌داشتن از زمان دقیق برگزاری این فستیوال‌ها و تهیه بلیت آن‌ها، سفر شما به سفری خوش و خاطره‌انگیز تبدیل خواهد شد.

  • باکو

تصویری از جاذبه دیدنی باکو

باکو پایتخت کشور آذربایجان است. باکو از تهران حدود 800 کیلومتر فاصله زمینی دارد. به همین خاطر می‌توانید انتظار داشته باشید که هزینه سفر به باکو بسیار مقرون‌به‌صرفه باشد. باکو در گذشته دور، بخشی از ایران بوده است. از این رو شباهت فرهنگ بسیاری بین مردم آذربایجان و ایران وجود دارد. مردم این کشور به زبان ترکی آذربایجانی صحبت می‌کنند. شباهات بسیاری بین زبان ترکی آذربایجانی و ترکی آذری ایران وجود دارد. از این رو سفر به باکو برای مردم آذری زبان ایران بسیار مناسب خواهد بود.

تصویری از کل شهر باکو

مردم باکو و به‌کلی جمهوری آذربایجان، از واحد پولی «منات» برای مبادلات خود استفاده می‌کنند. ارزش منات تفاوت خاصی با ریال ندارد. همه این مسائل باعث می‌شود تا سفر به باکو، یکی از سفرهای خارجی ارزان قیمت برای مسافران باشد.

تصویری از خیابون باکو

به همین خاطر اگر قصد دارید تا سفر خارجی در نوروز را با قیمت اقتصادی تجربه کنید، می‌توانید نوروز در باکو را انتخاب کنید. آب‌وهوای باکو مشابه ایران است و تفاوت خاصی با تهران ندارد. همچنین لازم به ذکر است که برخی مردم آذربایجان، همزمان با مردم ایران عید نوروز را جشن می‌گیرند. به همین خاطر فستیوال‌های متعدد در ایام نوروز داخل باکو برپا می‌شود.

همچنین کنسرت و فستیوال‌های موسیقی خاصی در باکو برگزار می‌شوند. با شرکت در این فستیوال‌ها، سفر شما به سفری شاد و خاطره‌انگیز تبدیل خواهد شد. لازم به ذکر است که در باکو می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی بسیار جذاب نیز دیدن کنید. در این میان باید به کاخ شیروانشاه که جزئی از میراث جهانی یونکسو است اشاره کرد. این جاذبه‌های تاریخی در بافت قدیمی باکو قرار دارند. در حالی که بافت مدرن باکو، جاهایی دیدنی همانند برج‌های شعله را در خود جای می‌دهد.

  • تفلیس

تصویری از شهر تفلیس

تفلیس بزرگ‌ترین شهر کشور گرجستان و پایتخت این کشور است. گرجستان در منطقه قفقاز قرار دارد و در فاصله کمی از ایران واقع شده است. تفلیس شهری کوچک با آب‌وهوایی کوهستان به حساب می‌آید. این شهر جمعیت کمی دارد و دارای آثار تاریخی متعدد است. شما می‌توانید سفر به تفلیس را به‌صورت زمینی یا هوایی تجربه کنید. با توجه به مسافت کم بین ایران و گرجستان، هزینه سفر به این کشور بسیار مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی است. در ضمن شما می‌توانید راهنمای سفر به تفلیس ما را نیز مطالعه کنید.

در تفلیس و ایام نوروز، کنسرت‌های متعددی برگزار می‌شود. این کنسرت‌ها بسیار هیجان‌انگیز هستند و می‌توانید تجربه خوشی در آن‌ها داشته باشید. این کشور طبیعت بی‌نظیر و جاهای تاریخی متعدد دارد. در سفر به تفلیس حتماً باید سری به باغ‌های بوتانیکال، قلعه ناریکالا، کلیسای اسمیندا سامبا و مجسمه مادر تفلیس بزنید. مردم تفلیس و به‌صورت کلی گرجستان، از «لاری» برای معاملات خود استفاده می‌کنند. لاری از نظر ارزش، تفاوت کمی با ریال دارد. از این رو لازم نیست نگران هزینه بازدید از اماکن تاریخی، اقامت و خوراک در این شهر باشید.

خوش آب‌وهواترین مقاصد برای سفر خارجی در نوروز

  • آنتالیا

در کنار استانبول، آنتالیا نیز یکی از برترین مقاصد سفر خارجی در نوروز محسوب می‌شود. آنتالیا در مقایسه با استانبول شهری کوچک است. این شهر در کنار دریا قرار دارد و یک شهر ساحلی به حساب می‌آید. در آنتالیا خبری از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی استانبول نیست. در حقیقت آنتالیا را باید یک شهر تفریحی بسیار جذاب دانست. در این شهر هتل‌های بسیار لوکس وجود دارند. شما زمانی که هتل مناسب را برای اقامت خود انتخاب کنید، کیفیت سفرتان را تضمین خواهید کرد.

آنتالیا یک شهر ساحلی است. به همین خاطر در مدت تابستان کمی گرما و شرجی هوا آزار‌دهنده خواهد بود. از طرف دیگر در زمستان به‌دلیل سرمای هوا نمی‌توان از تفریحات آبی لذت برد. به همین خاطر بهار بهترین زمان سفر به آنتالیا محسوب می‌شود. در ایام نوروز، آب‌وهوای آنتالیا بسیار مناسب و مطلوب است. در این ایام گردشگران ایرانی بسیاری در آنتالیا حضور دارند. لازم به ذکر است در طول این مدت فستیوال‌های متعدد برای ایرانیان در این شهر برگزار می‌شود. به همین خاطر می‌توانید با کمی جست‌وجو، چند کنسرت و مهمانی ایرانی را در آنتالیا بیابید.

آنتالیا مراکز خرید متعدد همانند استانبول ندارد. با وجود این شما می‌توانید خودتان را به مراکز خرید اصلی آن برسانید تا پوشاک برند و وسایل آرایشی و بهداشتی لوکس تهیه کنید. آنتالیا هتل‌هایی بسیار لوکس دارد که ظرفیت آن‌ها به‌سرعت برای نوروز تکمیل می‌شود. پس حتماً از چند هفته قبل، باید رزرو خود را انجام دهید.

  • کوش آداسی

کوش آداسی یکی دیگر از شهرهای محبوب و توریستی ترکیه محسوب می‌شود. کوش آداسی شهری بسیار کوچک است که در نزدیکی ازمیر قرار دارد. این شهر که یک شبه‌جزیره محسوب می‌شود، یک منطقه تفریحی بسیار هیجان‌انگیز است. کوش آداسی در مدت ایام نوروز، آب‌وهوایی بسیار مطلوب دارد. تفریحات آبی یکی از بزرگ‌ترین دلایل محبوبیت کوش‌آداسی محسوب می‌شود. در ایام نوروز، سرمای زمستان از بین رفته و هنوز هوا آن طور گرم نشده است. از این رو ایام نوروز بهترین زمان سفر به کوش آداسی محسوب می‌شود.

کوش آداسی دارای هتل‌هایی بسیار لوکس و مجلل است. با وجود آنکه این جزیره دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متعدد همانند دیدایما، پرینه یا جزیره کبوتر است؛ اما اکثر تفریحات شما محدود به هتل خواهد بود. هتل‌های این جزیره بسیار مجهز هستند و هر امکاناتی را که تصور کنید را در خود جای می‌دهند. در حقیقت می‌توان کوش آداسی را مشابه آنتالیا اما ارزان‌تر از آن دانست.

  • پوکت

پیش از این در راهنمای سفر پوکت گفته بودیم که پوکت یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین شهرهای تایلند به حساب می‌آید. پوکت در منطقه استوایی واقع شده است و مناظر طبیعی بی‌نظیر و خیره‌کننده دارد. در حقیقت جاهای دیدنی پوکت را نمی‌توان مشابه هیچ جای دنیا دانست. پوکت دارای مناظری است که با تماشای آن‌ها، احساس می‌کنید بهشت حقیقی همان جاست. حدود 70درصد از این جزیره را بخش‌های کوهستانی تشکیل می‌دهد.

در این جزیره سواحلی خیره‌کننده و رؤیایی و آبی به رنگ سنگ فیروزه وجود دارد. با ورود به جنگل‌های انبوه آن، احساس می‌کنید که در فیلم‌های مستند حضور دارید. حیوانات زیبا همانند طوطی‌های رنگارنگ را روی درختان خواهید دید و از فیل‌سواری لذت خواهید بردشما می‌توانید در پوکت از انواع تفریحات از جمله طبیعت‌گردی، غواصی، قایق‌رانی یا موج‌سواری لذت ببرید. پوکت در نوروز، مکانی مناسب برای انواع تفریحات هیجان‌انگیز به حساب می‌آید. اگر به‌دنبال یکی از بهترین مقاصد سفر خارجی در نوروز هستید، ما به شما پوکت را پیشنهاد می‌دهیم.

پوکت جزء مناطق استوایی به حساب می‌آید. از این رو در مدت تابستان، آب‌وهوایی بسیار گرم دارد. در فصل زمستان نیز باران‌های فصلی شدید در این منطقه رخ می‌دهد. به همین خاطر بهترین زمان سفر به پوکت از نظر آب‌وهوایی، ایام نوروز محسوب می‌شود. همچنین لازم به ذکر است با توجه به محبوبیت پوکت بین انواع سفر خارجی در نوروز، بر خلاف ایام دیگر سال، پرواز مستقیم تهران به پوکت در تعطیلات نوروز انجام می‌شود.

  • جزیره سامویی

جزیره سامویی یکی از زیباترین جزایر در تایلند محسوب می‌شود. این جزیره در بخش سواحل شرقی تایلند قرار دارد. جالب است بدانید که ترجمه نام جزیره سامویی به فارسی، «بهشت امن» است. پس می‌توانید تصور کنید که در این جزیره نسبتاً کوچک، چه جاذبه‌هایی انتظار شما را می‌کشند. این جزیره فقط 228 کیلومترمربع وسعت دارد و حدود 50هزار نفر در آن زندگی می‌کنند. از نظر جذابیت، جزیره سامویی تفاوت بسیاری با پوکت ندارد. در این جزیره نیز می‌توانید از سواحلی دیدنی با شن‌های طلایی و سفید، جنگل‌های انبوه، درختان نارگیل، آب زلال و فیروزه‌ای‌رنگ و هوایی مطبوع و استوایی لذت ببرید.

همانند پوکت، آب‌وهوای سامویی نیز استوایی است. به همین خاطر تابستان‌های بسیار گرم و زمستان‌هایی پرباران دارد؛ اما ایام نوروز، آب‌وهوای سامویی بسیار مطلوب است. در این مدت شما می‌توانید از آب‌وهوای عالی سامویی لذت ببرید. در این جزیره پارک ملی دریایی آنگ تونگاین یکی از زیباترین جاهای دیدنی محسوب می‌شود. این پارک از 42 جزیره تشکیل شده و اکوسیستم بسیار خاصی دارد. در این جزیره می‌توانید از گونه‌های خاص حیوانات و طبیعت بکر و دست‌نخورده دیدن کنید. به همین خاطر باید سفر به جزیره سامویی را جزء بهترین مقاصد برای سفر خارجی در نوروز دانست.

جذاب ترین مقاصد خارجی برای سفر عید نوروز

  • دبی

دبی بی‌تردید یکی از زیباترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود. این شهر با وجود آنکه در مناطق کویری قرار دارد؛ اما یکی از جذاب‌ترین شهرهای دنیا به حساب می‌آید. دبی را باید شهر «ترین‌ها» بدانید. در این شهر بلندترین برج‌ها، سریع‌ترین خودروها، جذاب‌ترین تفریحات و لوکس‌ترین‌ها را مشاهده خواهید کرد. سفر به دبی یک سفر بسیار لوکس و لاکچری به شمار می‌آید. اگر قصد دارید در هتل‌های لوکس اقامت داشته باشید و از فروشگاه‌های گران‌قیمت خارجی خرید کنید، دبی برای شما بهترین گزینه خواهد بود.

در دبی جاذبه‌های گردشگری متعددی وجود دارد. در این میان می‌توان به برج خلیفه، دبی مال، موزه دبی، بستکیه و خانه شیخ زاید اشاره کرد. در دبی شما می‌توانید از بازارهای سنتی تا مراکز خرید لوکس و مدرن را مشاهده کنید. خودروهای عجیب‌وغریب را کرایه کنید و در شهر جولان دهید. همچنین بسیاری از کنسرت‌های لوکس ایرانی و خارجی در ایام نوروز داخل دبی برگزار می‌شوند. البته هزینه بلیت این مراکز در مقایسه با سایر شهرها گران‌تر است.

  • بلگراد

تصویری از قلعه در بلگراد

سفر اروپا یکی از لذت‌بخش‌ترین سفرهای نوروزی به حساب می‌آید. بلگراد، پایتخت کشور صربستان است. این شهر در اروپای شرقی قرار دارد. برای سفر به بلگراد، نیاز به ویزای شینگن خواهید داشت. به همین خاطر بسیاری از بازدید اروپا محروم می‌مانند؛ اما اگر مراحل دریافت ویزا را به آژانس مسافرتی خود بسپارید، احتمال دریافت ویزای شما بیشتر خواهد شد. صربستان یکی از کشورهای شبه‌جزیره بالکان است. این کشور جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیری را در خود جای می‌دهد. دو رود بزرگ دانوب و ساوا از شهر بلگراد عبور می‌کنند.

تصویری از مردم شهر بلگراد

به‌سبب حضور این رودخانه‌ها، تورهای کروز یکی از محبوب‌ترین تورهای اروپا در این محدوده هستند. اگر شما نیز به‌دنبال سفری جذاب و رؤیایی برای نوروز امسال هستید، می‌توانید در تور کروز رودخانه دانوب شرکت کنید. بلگراد جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد. این شهر یکی از شهرهای تاریخی به حساب می‌آید. به همین خاطر می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی از جمله موزه نیکولا تسلا یا بازار سنتی کالنیک دیدن کنید. قایق‌سواری و گشت‌وگذار در رودخانه دانوب نیز یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات بلگراد به حساب می‌آید.

  • پکن

تصویری از دیوار بزرگ چین

پکن، پایتخت کشور چین است. این شهر در سال 2013، حدود 21میلیون نفر جمعیت داشت. به همین خاطر، پس از شانگهای، دومین شهر پرجمعیت دنیا به حساب می‌آید. پکن از نظر مساحت، دهمین شهر بزرگ در دنیاست. در این شهر می‌توانید از صدها جاذبه گردشگری مختلف دیدن کنید. سفر به چین می‌تواند یکی از عجیب‌ترین و جذاب‌ترین سفرهای خارجی شما در همه عمرتان باشد. به‌صورت کلی باید پکن را به دو بخش قدیمی و مدرن تقسیم کرد. در بخش قدیمی پکن، امکان بازدید از آثاری همانند قصرها و معابد، شهر ممنوعه، معبد آسمان و غیره وجود دارد. در بخش مدرن نیز می‌توانید از آسمان‌خراش‌های مرتفع و بزرگ دیدن کنید.

باغ وحش پکن یکی از بزرگ‌ترین باغ‌وحش‌ها در تمام دنیا محسوب می‌شود. در این باغ‌وحش از خرس‌های پاندای دوست‌داشتنی و زیبا نگهداری می‌کنند. اگر به تماشای این خرس‌های زیبا علاقه‌مند هستید، حتماً سری به این باغ‌وحش بزنید. مردم چین فرهنگی بسیار متفاوت با ما دارند. همین تفاوت فرهنگی می‌تواند خاطره‌ای زیبا را در سفر شما رقم بزند. در ضمن به شما توصیه می‌کنیم که حداقل در تورهای 10روزه پکن شرکت کنید. در نظر داشته باشید که حتی در 10 روز نیز نمی‌توانید از همه بخش‌های دیدنی این شهر بزرگ بازدید کنید.

خب دوستان عزیز و همراهان ره بال آسمان ، نظر شما درباره سفر خارجی در نوروز چیست؟ شما سفرهای خارجی نوروزی را ترجیح می‌دهید یا در این مدت ایران‌گردی را انتخاب می‌کنید؟ به نظر شما بهترین زمان سفرهای خارجی چه زمانی است؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

گرجستان و ارمنستان جزء ارزان ترین مقاصد خارجی محسوب می‌شوند.

بهترین شهر برای سفر در ایام نوروز، استانبول، آنتالیا و پوکت محسوب می‌شود.

استانبول، وان و دبی بهترین شهرها برای خرید از برندهای خارجی هستند.

لوکس‌ترین سفر خارجی به تور اروپا تعلق دارد.

تور اروپای شرقی و مرکزی، ارزان ترین تور اروپا هستند.

4 نظرات
  1. مهناز می گوید

    پیشنهادهای خوبی دادین؛ ممنون ?
    به شخصه دوست دارم یه سفر نوروزی به باکو داشته باشم، تعریف برنامه های ویژه باکو در نوروز رو خیلی شنیدم.

    1. بانو تقیان می گوید

      مهناز عزیز
      خوشحالیم که مقاله رو دوست داشتید و ممنونیم که انرزی مثبتتون رو به ما منتتقل کردید.
      آرزو می‌کنیم هر چه زودتر مقدمات سفر به باکو براتون مهیا بشه.

  2. احمد می گوید

    عجب مقاصد خوبی رو برای سفر در ایام نوروزی معرفی کردید? همشون در این ایام حال و هوای نورزی دارن و برنامه های خیلی جذابی برگزار میکنن. اگر بخوام از بین این مقاصد یکیشو برای سفر نوروزی انتخاب کنم، قطعا باکو هست. چون همیشه کلی ویدیو از برنامه های شاد این شهر در جشن نوروز دیدم و خیلی دوس دارم از نزدیک هم در این جشن های شاد حضور داشته باشم?

    1. بانو تقیان می گوید

      زنده باد احمد عزیز، امیدواریم که سفر براتون مهیا بشه و با کوله‌باری از خاطره پیش ما برگردید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.