راهنمای سفر به عمان | یاقوت پنهان خاورمیانه

0

راهنمای سفر به عمان، برای گردشگرانی که راهی دیدار عروس کشورهای عربی هستند، حکم قطب‌نما را دارد. در راهنمای سفر به عمان از تاریخچه یکی از زیباترین کشورهای عربی می‌گوییم و به جاهای دیدنی عمان اشاره می‌کنیم. جالب است بدانید عمان نسبت به دیگر کشورهای عربی به‌لحاظ سیاسی رابطه دوستانه‌تری با ایران دارد. در نتیجه سفر به عمان نسبت به دیگر کشورهای شیخ‌نشین، جذابیت بیشتری برای ایرانی‌ها ایجاد می‌کند. ‌جالب‌تر اینکه عمان یکی از باستانی‌ترین مکان‌های زندگی بشر در این کره خاکی است. به لحاظ سیاسی نیز عمان قدیمی‌ترین دولت مستقل را در میان تمامی کشورهای عربی دارد.

این شرایط مطالعه راهنمای سفر به عمان را به مطلبی خواندنی تبدیل کرده‌ که نقش سفرنامه عمان را هم ایفا می‌کند. در راهنمای سفر به عمان سعی کرده‌ایم دست گردشگران را بگیریم و از دنیای واقعیت پلی به سرزمین خیال بزنیم تا جاهای دیدنی عمان را بشناسیم و با تاریخچه و فرهنگ غنی مردمان این مرزو‌بوم آشنا شویم. به شما قول می‌دهیم با مطالعه راهنمای سفر به عمان، مسافرتی خاطره‌انگیز به عروس کشورهای عربی را تجربه خواهید کرد.

فهرست مطالب

عمان سرزمینی با قدمت هزاران‌ ساله

قبل از هر چیز در راهنمای سفر به عمان، اجازه دهید با تاریخ این کشور آشنا شویم. باستان‌شناسان قدمت عمان را به دوازدهمین هزاره قبل از میلاد مسیح نسبت می‌دهند. به‌ این ترتیب با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت پس از پایان عصر یخبندان، سرزمینی که امروز به‌عنوان عمان می‌شناسیم، به‌ وجود آمده‌ است. همان‌گونه که حتماً در جریان هستید عمان کشوری بسیار گرم است که حتی در روزهای سرد زمستان نیز دمای این منطقه کمتر از ۲۵ درجه سانتیگراد نمی‌شود. اما عمان در سال‌های بسیار دور، سرزمینی حاصلخیز بود که آب‌‌وهوایی معتدل داشت.

ریشه نام عمان

تاریخچه نام کشور عمان

نام این منطقه همانند تاریخچه آن ریشه در سالیان دراز دارد. در متون مربوط به دوران اشکانیان و ساسانیان نیز نام دریای عمان به چشم می‌خورد. جالب است بدانید واژه «عمان» ریشه‌ای ایرانی دارد. منطقه عمان که امروزه در مرزبندی‌های سیاسی با نام کشور عمان از آن یاد می‌شود، به داشتن دریای عمان معروف است. دریای عمان که در منابع رسمی از آن با نام خلیج عمان یاد می‌شود، پهنه‌ای آبی است که خلیج فارس را به تنگه هرمز متصل می‌کند.

این پهنه آبی دقیقاً ۵۴۵ کیلومتر طول و ۱۸۱ هزار کیلومتر وسعت دارد. بر اساس اسناد باستان‌شناسی قومی با نام عاد در منطقه عمان زندگی می‌کرده‌اند. این قوم در سده ششم قبل از میلاد تسلیم لشکریان سپاه پارس شدند و منطقه عمان به قسمتی از قلمرو وسیع ایران قدیم اضافه گردید. از آن زمان سال‌ها گذشت و منطقه عمان میان امپراتوری‌های کوچک‌و‌بزرگ، دست‌به‌دست شد. در سده ۱۶ میلادی، پرتغال که اختیار تمامی شهرهای ساحلی شرق آفریقا را در اختیار داشت، راه سواحل آسیا را در پیش می‌گیرد.

تاریخچه و تمدن کشور عمان

در اوایل این سده پای ارتش پرتغال به سرزمین عمان می‌رسد. اهالی منطقه یارای مقاومت دربرابر سلاح‌ها و نیروهای پرتغالی را نداشتند و پس از چندین نبرد خونین، عمان در چنگال استعمار پرتغال گرفتار می‌شود. این استعمار چیزی حدود ۱ سده و نیم به طول می‌انجامد. در نهایت مردمان سرزمین عمان در سال ۱۶۴۹ با جان‌فشانی‌های بسیار، شهر و دیار خود را برای همیشه از قبضه پرتغالی‌ها آزاد می‌کنند. مردمان سرزمین عمان در طول تاریخ فرازوفرودهای بی‌شماری را تجربه کردند. این مردمان جنگ‌های زیادی دیده‌اند؛ اما این روزها در عمان خبری به‌غیر از صلح و صفا نیست.

چرا گردشگران بسیاری راه عمان را در پیش می‌گیرند

تصویر زیبا از غروب آفتاب در کشور عمان

راهنمای سفر به عمان را با آزادسازی این کشور از چنگال استعمار پرتغال ادامه می‌‌دهیم. از آن زمان تاکنون خاندان آل ابوسعید بر این کشور حکومت می‌کنند. پادشاهان این خاندان، یکی‌پس‌ازدیگری به آبادانی عمان مشغول می‌شوند. سلطان قابوس، یکی از معروف‌ترین این پادشاه‌هاست. این پادشاه آزادی مذهب را در عمان اعلام کرد. به دنبال این فرمان، شرایط برای تعامل میان عمان و دیگر کشورهای دورونزدیک فراهم شد؛ در نتیجه این روزها گردشگران از اقصی‌نقاط جهان راه عمان را در پیش می‌گیرند. پیشرفت‌‌های عمان در چند دهه اخیر به اندازه‌ای بود که سازمان ملل متحد، عمان را در گروه کشورهایی قرار داده که در ۴ دهه اخیر، بیشترین پیشرفت را داشته‌اند. سیاست‌های کارآمد اقتصادی در عمان، این کشور را به یکی از مهم‌ترین مقاصد سرمایه‌گذاری و کار در عمان در بین کشورهای منطقه تبدیل کرده ‌است.

جالب است بدانید زمانی که سلطان قابوس به حکومت رسید، شورشیان برعلیه وی در چندین استان عمان قیام کردند. در آن زمان محمد رضا شاه پهلوی با حمایت از سلطان قابوس، نقش ‌چشمگیری در نابودی شورشیان ایفا کرد. به همین دلیل سلطان قابوس که بقای حکومت خود را مدیون ایران می‌دانست، رابطه‌ای دوستانه‌ای را با دولت ایران در قبل و بعد از انقلاب برقرار کرد. این شرایط باعث شده تا سفر به عمان بیشتر از دیگر کشورهای منطقه برای گردشگران ایرانی جذابیت داشته باشد.

واحد پولی رایج عمان | عمانی‌ها با چه واحد پولی معامله می‌کنند

واحد پولی رایج در عمان

عمان در گروه کشورهایی قرار دارد که واحد پول ریال را به رسمیت می‌شناسد. هر ریال عمان با بیسه تقسیم می‌شود. این تقسیم‌بندی از سال ۱۹۸۵ تاکنون در این کشور رعایت شده است. سکه‌های ۱، ۵، ۱۰، ۲۵ و ۵۰ بیسه‌ای به‌عنوان سکه‌های رایج اقتصاد این کشور در عمان کاربرد دارد. اسکناس‌های این کشور نیز در مبالغ ۱۰۰ و ۵۰۰ بیسه‌ای و ۱، ۵، ۲۰ و ۵۰ ریالی در این کشور تبادل می‌شود. در این قسمت از راهنمای سفر به عمان لازم است به این نکته نیز اشاره کنیم که پول عمان، یکی از ارزشمندترین پول‌های دنیاست. ناگفته نماند اسکناس‌های این کشور به لحاظ ظاهر، شباهت زیادی به هم دارند؛ در نتیجه از آنجایی که در سفر عمان با اسکناس‌های جدیدی روبه‌رو هستید، مواظب باشید در تبدیل پول اسکناس‌ها را با هم اشتباه نگیرید.

زبان مردم عمان | عمانی‌ها به چه زبانی صحبت می‌کنند

زبان مردم عمان

بیشتر ساکنان عمان را عرب‌ها تشکیل می‌دهند. همان‌گونه که حتماً حدس‌ زده‌اید، زبان رسمی عمان، عربی است. لازم به ذکر است اقلیت‌های بلوچ، ایرانی و آفریقایی نیز در عمان به‌ چشم می‌خورد. هر کدام از این اقلیت‌ها به زبان مادری خودشان صحبت می‌کنند. در کنار زبان‌ عربی به‌عنوان زبان رسمی عمان، انگلیسی در مدارس این کشور تدریس می‌شود. به‌ همین دلیل بیشتر مردم عمان در کنار تسلط کامل به زبان عربی، انگلیسی را نیز دست‌و‌پاشکسته صحبت می‌کنند.

از آنجایی که نمی‌خواهیم در سفر عمان مشکلی برای برقراری ارتباط با مردمان این منطقه داشته باشید. در پایان مطلب راهنمای سفر به عمان، چندین واژه و اصطلاح کاربردی از زبان عربی را با شما در میان می‌گذاریم.

آب و هوای عمان | خودتان را برای آب‌و‌هوای گرم آماده کنید

وضعیت آب و هوای عمان

اگر پس از مطالعه راهنمای سفر به عمان، به فکر مسافرت به این منطقه افتادید، خودتان را برای آب‌و‌هوای گرم عمان آماده کنید. عمان در نزدیکی خط استوا قرار دارد و دمای هوا در بعضی از شهرهای این کشور در تابستان به ۴۰ درجه هم می‌رسد.

جالب است بدانید شهرهای مختلف عمان، شرایط آب‌و‌هوایی متفاوتی دارند. برای نمونه مسقط به‌عنوان پایتخت عمان، شهری شرجی و گرم است که در آن خبری از بارندگی نیست. صلاله، دیگر شهر بزرگ عمان آب‌و‌هوای معتدل‌تر دارد و گاهی اوقات باران‌های شدیدی را در آن شاهد هستیم. پیشنهاد می‌کنیم در هر فصل سال که راهی عمان هستید، چندین دست لباس خنک و ترجیحاً سفید بردارید.

بهترین زمان سفر به عمان | در زمستان راهی عمان شوید

بهترین زمان سفر به عمان

با توجه به توضیحاتی که در راهنمای سفر به عمان از آب‌و‌هوای این کشور گفتیم. مطمئن هستیم به این نتیجه رسیده‌اید که بهترین زمان سفر به عمان، زمستان است. عمان زمستان‌های خوش‌آب‌و‌هوایی دارد. در این فصل روزها دمای هوا از ۲۴ درجه بیشتر نمی‌شود و شب‌هنگام که فرا می‌رسد، هوا به ۱۶ درجه سانتیگراد می‌رسد. زمستان‌های عمان نسبت به دیگر فصل‌های این کشور، رطوبت‌ کمتری دارد. در نتیجه اگر به آب‌و‌هوای شرجی حساسیت‌ دارید، حتماً زمستان را در تقویم مسافرتی خود برای سفر به عمان علامت‌ بزنید.

البته خالی از لطف نیست اگر بدانید خوش‌آب‌و‌هواتر شدن عمان در زمستان، افزایش گردشگر به این کشور را به دنبال دارد. همان‌گونه که بهتر از ما می‌دانید افزایش تقاضای گردشگری با افزایش قیمت تور عمان همراه است. به این ترتیب اگر راهنمای سفر به عمان را با هدف افزایش آگاهی برای کاهش هزینه‌ های سفر عمان مطالعه می‌کنید. چه بسا بهتر باشد برای سفر ارزان عمان، فصل‌های بهار یا پاییز را در تقویم مسافرتی خود مشخص کنید.

بهترین زمان خرید در عمان | چه فصلی برای بازارگردی در عمان مناسب‌تر است؟

بهترین زمان خرید در عمان

عمان‌ نیز همانند دیگر کشورهای منطقه، در فصل‌های رکود گردشگری، فستیوال‌های فروش با قیمت‌های استثنایی برگزار می‌کند. این شرایط باعث شده تا در این قسمت از راهنمای سفر به عمان به بهترین زمان برای خرید اشاره کنیم. تعطیلات کریسمس، نوروز و تابستان در عمان فستیوال‌های فروش باشکوهی برگزار می‌شود. در این فستیوال‌ها، فروشنده‌ها آتش به مال خود می‌زنند و کالاهای برند و باکیفیت را با ارزان‌ترین قیمت ممکن به فروش می‌‌رسانند. اگر طبق این راهنمای سفر به عمان می‌خواهید با دستی پر از سوغاتی از سفر عمان بازگردید، در کریسمس، نوروز یا تابستان راهی عمان شوید.

بهترین روش رسیدن به عمان | چطور به عمان برویم؟

بهترین راه سفر به عمان پرواز با هواپیما

اولین و بهترین انتخاب برای رسیدن به عمان، پرواز از تهران به این کشور است. در این روش با پروازی حدوداً ۳ساعته، به پایتخت عمان می‌رسید. بعضی از گردشگران، مسیر کیش عمان را به جای تهران برای رسیدن به این کشور انتخاب می‌کنند. در این مسیر هزینه بلیط کیش عمان نسبت به تهران عمان، کاهش قیمت چشمگیری دارد.

به این ترتیب در هر کجای ایران که هستید، کافی  است خودتان را به کیش برسانید. حتی برای کاهش هزینه‌ها، به جای پرواز از شهرهای ایران به کیش، می‌توانید مسیر زمینی را انتخاب کنید تا هزینه‌ های سفر عمان باز هم کمتر شود. به این نکته نیز اشاره کنیم که ساعت رسمی عمان دقیقاً نیم‌ساعت جلوتر از تهران است. همانند هر راهنمای سفری، در راهنمای سفر به عمان باید اشاره کنیم این اختلاف ساعت را برای رزور و تخلیه هتل در نظر داشته باشید. این شرایط باعث می‌شود در کمترین زمان، بیشترین استفاده را از سفر عمان ببرید.

فرودگاه بین‌ المللی مسقط یکی از بهترین فرودگاه‌های جهان

فرودگاه بین المللی مسقط

در راهنمای سفر عمان برای شما گفتیم که ۲ شهر مسقط و صلاله مهم‌ترین شهرهای گردشگری این کشور به‌حساب می‌آیند. از آنجایی که جاهای دیدنی مسقط بیشتر از دیگر شهرهای عمان است. در ادامه با هم به فرودگاه بین المللی مسقط نگاهی می‌اندازیم. فرودگاه بین المللی مسقط در فاصله‌‌ای حدود ۳۲ کیلومتر دورتر از منطقه قدیم پایتخت عمان قرار دارد. این فرودگاه مرکز پروازهای عمان شناخته می‌شود. برای تکمیل راهنمای سفر به عمان لازم است به معروف‌ترین خطوط هواپیمایی که به عمان پرواز دارند، اشاره کنیم. خطوط هواپیمایی دنیا نظیر ایر عربیا، امارات، الاتحاد، کیش ایر، عمان ایر، سوئیس اینترنشنال ایرلاینز و ترکیش ایرلاینز از معروف‌ترین خطوط هواپیمایی عمان به‌حساب می‌آیند.

ویژگی‌های فرودگاه بین المللی مسقط

ویژگی های فرودگاه بین المللی مسقط عمان

فرودگاه بین المللی مسقط ۲ ترمینال بسیار بزرگ و مجهز با نام‌های ترمینال ۱ و ترمینال ۲ دارد. ترمینال شماره ۱، نسبت به دومین ترمینال این فرودگاه، جدیدتر است و امکانات رفاهی بهتری دارد. سالانه نزدیک به ۲۰ میلیون مسافر در این فرودگاه جابه‌جا می‌شود. مساحتی بیشتر از ۵۸۰ هزار مترمربع، ۱۸ گیت ورودی، ۱۰ قسمت مجهز برای دریافت بار، ۸۲ کیوسک دریافت روادید، ۴۵ گیت پروازی و برج مراقبتی با ارتفاع ۹۷ متر از ویژگی‌های اصلی فرودگاه بین المللی مسقط در راهنمای سفر به عمان به‌حساب می‌‌آیند. از آنجایی که با یکی از پیشرفته‌ترین فرودگاه‌های بین المللی منطقه روبه‌رو هستیم، در این فرودگاه هواپیماهای بوئینگ غول‌پیکر و ایرباس‌های عظیم‌الجثه به‌راحتی پرواز می‌کنند.

امکانات رفاهی فرودگاه بین المللی مسقط

 

کافی شاپ فرودگاه مسقط عمان

برای گردشگرانی که با مطالعه راهنمای سفر به عمان، به فکر امکانات رفاهی فرودگاه بین‌ المللی مسقط هستند. باید بگوییم این فرودگاه به‌لحاظ امکانات رفاهی چیزی کم‌و‌کسر ندارد. رستوران‌های طرازاول، کافه‌های شیک با نوشیدنی‌های گوارا، سرویس باربری برای حمل چمدان‌ها و مکان مخصوص بازی کودکان را می‌توان از امکانات رفاهی فرودگاه بین المللی مسقط نام برد. درمانگاه شبانه‌روزی، امکانات رفاهی برای توانخواهان و پارکینگ با قابلیت پارک طولانی‌مدت خودرو را می‌‌توان از دیگر خدمات فرودگاه بین المللی مسقط نام برد. در راهنمای سفر به عمان جالب است بدانید خدمات درمانی سرپایی و کمک‌های اولیه برای گردشگران در درمانگاه شبانه‌روزی فرودگاه بین المللی مسقط کاملاً رایگان انجام می‌شود.

دسترسی راحت به فرودگاه بین المللی مسقط

بهترین راه رسیدن به فرودگاه بین المللی مسقط عمان

هر گونه وسیله‌ نقلیه‌ای که فکرش را بکنید در ورودی و خروجی فرودگاه بین المللی مسقط انتظار گردشگران را می‌کشد. از آنجایی در راهنمای سفر به عمان نمی‌خواهیم چیزی از قلم بیفتد، در ادامه با هم وسیله‌های دسترسی به فرودگاه مسقط را بررسی می‌کنیم.

تاکسی، انتخابی مطمئن و راحت

تاکسی فرودگاه عمان

تاکسی‌های فرودگاه در ابتدای ترمینال ۱ و ۲ فرودگاه بین المللی مسقط چشم‌انتظار گردشگران هستند. با تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر چیزی حدود ۲۵ دقیقه در راه خواهید بود. تاکسی‌ کرایه‌ای گران‌تر از اتوبوس‌های شهری دارد. البته انصافاً باید اعتراف کرد که حمل‌و‌نقل چندین چمدان و بارهای مسافرتی با تاکسی بسیار راحت‌تر است. سرویس هِلو تاکسیز (Hello Taxis)، تاکسی‌های مطمئن و راحتی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. این تاکسی‌ها در مسقط به رنگ نارنجی و سفید رفت‌و‌آمد می‌کنند. اطلاعات تماس این سرویس را در قسمت شماره‌های ضروری راهنمای سفر به عمان با شما در میان می‌گذاریم.

اتوبوس شهری انتخابی ارزان

استفاده از اتوبوس شهری عمان

اتوبوس‌های شهر عمان از خیابان سلطان قابوس به فرودگاه و برعکس تردد می‌کنند. این اتوبوس‌ها توقف چندانی در مسیر ندارند؛ در نتیجه پس از حدود نیم‌ساعت از فرودگاه به مرکز شهر می‌رسید. به لحاظ زمان‌بندی نیز با اتوبوس‌های منظمی در فرودگاه مسقط روبه‌رو هستید. با این حساب در راهنمای سفر به عمان به گردشگرانی که باروبندیل زیادی همراه ندارد، پیشنهاد می‌کنیم به جای تاکسی، اتوبوس‌های شهر مسقط را برای دسترسی به فرودگاه انتخاب کنند.

شاتل هتل وسیله‌ای بی‌درسر و امن

شاتل های رایگان هتل های عمان

تمامی هتل‌های طرازاول مسقط گردشگران را از فرودگاه با شاتل به هتل می‌رسانند. در نتیجه جای نگرانی برای دسترسی به فرودگاه نمی‌ماند. هتل‌های ماجان کنتیننتال (Majan Continental)، ایستین رزیدِنس مسقط (Eastin Residences Muscat) و راماس هتل سوئیت (Ramas Hotel Suites)، از هتل‌های معروف مسقط به‌حساب می‌آیند که شاتل رایگان برای ایاب‌و‌ذهاب گردشگران به فرودگاه عرضه می‌کنند.

خودروهای کرایه‌ای برای گشت‌‌وگذار در مسقط

 

کرایه ماشین در عمان

در فرودگاه مسقط دفاتری برای کرایه خودرو وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که می‌خواهند پس از رسیدن به عمان، راه جاهای دیدنی مسقط را در پیش بگیرند، خودرو کرایه کنند. بهتر است قبل از کرایه اتومبیل، قیمت اجاره خودرو را در چند دفتر بررسی نمایید تا خودروی کرایه‌‌ای دلخواه را با بهترین قیمت پیدا کنید.

بررسی هزینه‌ های سفر عمان

بررسی هزینه های سفر به عمان

راهنمای سفر عمان را با بررسی هزینه‌‌های این سفر ادامه می‌دهیم. اگر خاطرتان باشد گفتیم که عمان یکی از باارزش‌ترین پول‌های دنیا را دارد. در نتیجه در همین ابتدا بهتر است بدانید که با سفری نسبتاً گران‌قیمت‌ در میان مسافرت به دیگر کشورهای عربی روبه‌رو هستید. هزینه ویزا، بلیط هواپیما، اقامت در هتل، ایاب‌و‌ذهاب، بازدید از جاهای دیدنی عمان و خرید سوغاتی از مهم‌ترین هزینه‌ها به‌ حساب می‌آید. همان‌گونه که حتماً در جریان هستید، بسیاری از این هزینه‌ها میان گردشگران متغیر است. برای نمونه گردشگرانی را سراغ داریم که وعده سفری لاکچری به خود داده‌اند و بیشترین هزینه‌ها را در عمان انجام می‌‌دهند.

گردشگرانی نیز هستند که می‌خواهند با کمترین قیمت از عمان بازدید کنند. با در نظر گرفتن این نکته‌ها، می‌توان گفت هرگونه که هزینه های سفر عمان را محاسبه کنید، باز هم به عدد دقیقی نخواهید رسید. برای برخی افراد هم این س>ال مطرح است که آیا سفر به عمان ویزا می‌ خواهد؟ در جواب باید گفت که عمان گردشگران ایرانی را برای مدت ۱۰ روز بدون ویزا به این کشور راه می‌دهد. البته لازم به ذکر است که قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای گردشگران راهی عمان وجود دارد.

این گردشگران باید حتماً قبل از سفر، تکلیف اقامت در هتل، بلیط برگشت و بیمه درمانی گردشگری عمان را قطعی کنند. در نهایت نیز اجازه تمدید ۱۰ روز بازه‌زمانی حضور در عمان را ندارند. درغیراین‌صورت به‌ازای هر روز تأخیر در بازگشت چیزی حدود ‍۱۰ ریال عمان جریمه خواهند شد. سفر به عمان در دوران کرونا دشوارتر از ایام معمولی است. تمامی گردشگران باید ۷۲ ساعت قبل از سفر، آزمایش کرونا انجام دهند. نتیجه این آزمایش به زبان انگلیسی یا عربی باید تحویل مقامات عمان شود.

هزینه ایاب و ذهاب در عمان

سرویس اتاکسی عمان

از آنجایی که در راهنمای سفر به عمان بیشتر به مسافرت مسقط تمرکز کرده‌ایم، در این قسمت با هم هزینه‌های ایاب و ذهاب در عمان و به‌خصوص مسقط می‌پردازیم. بد نیست بدانید برخلاف تمامی امکانات رفاهی ویژه‌ای که در مسقط سراغ داریم، ایاب و ذهابِ مسقط چندان پیشرفتی نداشته و اتوبوس‌های شهری فقط چند خیابان اصلی این شهر را پوشش می‌دهند.

خوشبختانه در کنار سامانه حمل و نقل اتوبوسی ضعیف، مسقط تاکسیرانی کارآمدی دارد. اپلیکیشن‌های مرحبا تاکسی و اُتاکسی، گردشگران را به گوشه‌و‌کنار مسقط می‌برند. به گردشگرانی که با مطالعه راهنمای سفر به عمان، دنبال روش‌هایی برای کاهش هزینه‌های سفر هستند، پیشنهاد می‌کنیم تاکسی‌های اینترنتی را با اپلیکیشن مرحبا تاکسی درخواست کنید. کرایه تاکسی‌های این مجموعه چیزی حدود ۳ برابر ارزان‌تر از اُتاکسی است. ناگفته نماند مرحبا تاکسی در بعضی از قسمت‌های مسقط خدمات‌ عرضه نمی‌کند.

در مجموع می‌توان گفت تاکسی‌سواری در مسقط برای گردشگران ارزان‌ تمام نمی‌شود. برای نمونه تاکسی‌های فرودگاه به ازای حدود ۱۰ دقیقه سواری، چیزی به مقدار ۶ ریال عمان دریافت می‌کنند. ناگفته نماند کرایه تاکسی در عمان بسته به شلوغی یا رکود گردشگری نوسان دارد.

قیمت هتل های عمان

هزینه اقامت در هتل های عمان

عمان سواحل زیبا و دیدنی بیشماری دارد؛ اما به رغم این سواحل تماشایی، در این کشور خبر چندانی از هتل های ساحلی نیست. به لحاظ قیمت نیز، هتل های عمان نسبت به دیگر هتل‌های منطقه، کرایه بیشتری را به‌ازای هر اتاق دریافت می‌کنند. بد نیست بدانید خوش‌قیمت‌ترین هتل های عمان در منطقه‌ای با نام سالالا واقع شده‌اند. این منطقه با مسقط فاصله زیادی دارد و باید حتماً با هواپیما به سالالا برسید. این شرایط افزایش قیمت اجاره اتاق در هتل های عمان را به دنبال داشته‌ است. پیشنهاد می‌کنیم در کنار مطالعه راهنمای سفر به عمان، از همراهان خود در ره بال آسمان نیز برای پیدا کردن ارزان‌ ترین هتل عمان کمک بگیرید.

قیمت غذا در عمان

قیمت غذا در عمان

به گردشگرانی که راهنمای سفر به عمان را با هدف کاهش هزینه‌ها مطالعه می‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم به جای صرف غذا در رستوران‌ های درجه‌یک عمان، در رستوران‌ های محلی عمان غذا نوش‌جان کنند. با صرف غذا در رستوران‌ های محلی عمان، نه‌تنها هزینه سفر عمان را کاهش داده‌اید، بلکه فرصتی برای چشیدن طعم خوش غذاهای محلی عمان پیدا می‌کنید.

البته اگر راهنمای سفر به عمان را با هدف تجربه سفری اشرافی مطالعه می‌کنید، بهتر است رستوران های درجه‌یک عمان را انتخاب کنید. این رستوران ها ممکن است قیمت بیشتری داشته باشند؛ اما سرآشپز این رستوران‌ها انصافاً غذایی پیش‌‌ روی مشتریان قرار می‌دهد که در کمتر رستورانی در منطقه نظیر آن را خواهید دید.

هزینه گشت‌ و گذار در عمان

لیست هزینه های سفر به عمان

جاهای دیدنی عمان به اندازه‌ای است که در یک سفر فرصتی برای بازدید از تمامی آن‌ها پیدا نمی‌کنید؛ در نتیجه به‌راحتی نمی‌توان به عددورقم دقیقی برای هزینه گشت‌‌وگذار در عمان رسید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر، جاهای دیدنی عمان را کاملاً مرور کنید و از میان تمامی این مکان‌ها، بهترین‌ها را انتخاب نمایید. از آنجایی که رسم نداریم گردشگران را در سفر تنها بگذاریم، در قسمت‌های انتهایی راهنمای سفر به عمان، با هم به فهرستی از جاهای دیدنی عمان نگاهی خواهیم داشت.

قیمت بلیط پرواز عمان

قیمت بلیط پرواز عملن

گردشگرانی که راهنمای سفر به عمان را مطالعه می‌کنند، در جریان هستند که برای خرید ارزان‌ترین بلیط، باید منتظر بلیط‌های لحظه‌ آخری و چارتر بود. این شرایط برای بلیط پرواز عمان نیز صدق می‌کند. قیمت بلیط پرواز عمان بسته به زمانی که قصد سفر کرده‌اید، متفاوت است. همان‌گونه که حتماً حدس زده‌ا‌ید، در روزهای پرتردد مانند ایام نوروز، بلیط پرواز عمان از وقت‌های دیگر گران‌تر است. اگر به دنبال بلیط ارزان پرواز عمان هستید، بهتر است به جای بلیط پرواز بیزینس، بلیط اکونومی بگیرید.

بلیط‌های پرواز بیزینس صندلی‌های راحت‌تر و امکانات رفاهی ویژه‌ را در اختیار مسافران قرار می‌دهد؛ اما قیمت‌ گران‌تری دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید بلیط پرواز عمان خودتان را به دردسر نیندازید و از همراهان خود در ره بال آسمان کمک بگیرید. تشریفات فرودگاه و بیمه مسافرتی نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که در کنار تهیه بلیط پرواز عمان می‌توانید روی آن‌ها حساب‌باز کنید. در نهایت در راهنمای سفر به عمان به این نکته نیز اشاره کنیم اگر به‌دنبال بلیط ارزان پرواز عمان هستید، دست‌کم یک ماه قبل با ما مشورت کنید.

با این ترفند‌ها ارزان‌تر از همیشه به عمان سفر کنید

ترفند های سفر ارزان به کشور زیبای عمان

مطمئن هستیم با مطالعه راهنمای سفر به عمان، به دنبال ترفند‌هایی برای ارزان‌تر تمام‌شدن این سفر هستید. به همین منظور در ادامه چندین فوت کوزه‌گری را با شما در میان می‌گذاریم. به شما قول می‌دهیم به ‌‌لطف این ترفند‌ها، سفری خوش‌قیمت و خاطره‌انگیز را به عمان تجربه کنید. عمان بندر زیبایی دارد که گردشگران از تماشای آن سیر نمی‌شوند. از آنجایی که بازدید از این بندر کاملاً رایگان است، بهتر است حتماً سری به بندر عمان بزنید. مسجد سلطان قابوس، ساحل صلاله و گشت‌و‌گذار در اماکن قدیمی عمان از دیگر سرگرمی‌هایی است که هزینه چندانی در عمان روی دست گردشگران نمی‌‌گذارد.

خرید از فروشگاه‌های بدون مالیات

فروشگاه های بدون مالیات عمان در فرودگاه مسقط

در فرودگاه بین المللی مسقط فروشگاه‌هایی وجود دارد که کالاها را بدون مالیات در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. در این فروشگاه‌ها که به اصلاح به آن‌ها دیوتی فِری (Duty Free)، یا بدون مالیات گفته می‌شود، خبری از مالیات در کالاهای فروخته‌شده نیست. محصولات این فروشگاه‌ها نسبت به دیگر فروشگاه‌های عمان، ارزان‌تر است. خرید از فروشگاه‌های بدون مالیات فرودگاه بین المللی مسقط انتخاب مناسبی برای سوغاتی نیز به‌ حساب می‌آید.

راهنمای برقراری تماس و اینترنت

برقراری تماس و استفاده از اینترنت در عمان

زیرساخت اینترنت عمان یک سروگردن بالاتر از دیگر کشورهای منطقه است. به لطف این زیرساخت، با گوشی همراه می‌توانید با سرعتی نزدیک به ۴۰ مگابیت در ثانیه اطلاعات را دریافت کنید. سرعت زیاد اینترنت عمان برای کاربران ارزان تمام نمی‌شود؛ در نتیجه پس از مطالعه راهنمای سفر به عمان برای خرید سیم‌کارت در این کشور وسواس بیشتری به‌خرج دهید.

اپراتورهای مخابراتی عمان

خرید سیم کارت اوردو در عمان

برای آن دسته از گردشگرانی که با مطالعه راهنمای سفر عمان، به دنبال انتخاب بهترین اپراتور مخابراتی عمان می‌گردند. باید بگوییم عمان ۲ اپراتور شناخته‌شده با نام‌های عمان‌تِل (Omantel) و اُورِدو (Ooredoo) دارد. هر دوی این اپراتورها آنتن‌دهی قابل‌قبولی را در تمامی قسمت‌های مسقط در اختیار کاربران قرار می‌دهند؛ اما در مجموع می‌توان گفت عمان‌تل، آنتن‌دهی بهتر و کاربران بیشتری دارد.

خرید سیم کارت عمان تل در عمان

به لحاظ هزینه‌ای نیز عمان‌تل، تعرفه‌های خوش‌قیمت‌تری را نسبت به دیگر اپراتور مخابراتی عمان در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. سیم‌کارت‌های گردشگری عمان‌تل، ۱۰ روز اعتبار دارد و ۲ گیگابایت اینترنت، ۴۰ پیامک و ۵۰ دقیقه مکالمه رایگان را برای گردشگران فراهم می‌کند. برای دریافت سیم‌ کارت گردشگری عمان، باید حتماً پاسپورت یا ویزا همراه داشته باشید.

صرافی های عمان

مغازه صرافی در عمان

در راهنمای سفر به عمان نیز همانند راهنماهای سفر به دیگر کشورها، پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر، ریال ایران را به ارز کشور خارجی دل‌خواه تبدیل کنید. این روش به مقدار زیادی شما را از تبدیل ارز در کشور بیگانه بی‌نیاز می‌کند. بهتر است مقداری پول خُرد از صرافی دریافت کنید. این پول برای پرداخت کرایه تاکسی در عمان و چانه‌زدن با فروشندگان به کار می‌آید. اگر هم به هر دلیلی در عمان به صرافی نیاز پیدا کردید، غم به دل خود راه ندهید. در فرودگاه‌ بین المللی مسقط، چندین صرافی شبانه‌روزی معتبر وجود دارد. در بیشتر هتل‌‌های درجه یک عمان نیز صرافی به چشم می‌خورد.

اگر عجله‌ای برای تبدیل پول ندارید، بهتر است به جای صرافی در فرودگاه و هتل، پول خود را در مؤسسه‌های مالی عمان تبدیل کنید. تجربه ثابت کرده این مؤسسه‌ها انصاف بیشتری دارند و هزینه‌ مناسب‌تری را در ازای تبدیل ارز دریافت می‌کنند. در ورود به خاک عمان الزامی برای پرکردن اظهارنامه ارزی ندارید. به لطف چنین ویژگی، می‌توانید به هر مقدار که صلاح بود، بدون هر گونه محدودیتی به داخل و خارج عمان انتقال دهید.

بهترین هتل های عمان

لیست بهترین هتل های عمان

راهنمای سفر به عمان را با نگاهی به فهرست بهترین هتل های عمان ادامه می‌دهیم. هتل‌‌هایی که به آن‌ها اشاره می‌کنیم به لحاظ قیمت و امکانات رفاهی نظیر ندارند. به لطف این ویژگی‌ها خاطره‌ای خوش از سفر به عمان را در بازگشت به ارمغان خواهید برد.

هتل اسپا و ریزورت شانگری لا الحسن عمان

اولین هتل از فهرست بهترین هتل‌ها در راهنمای سفر به عمان را به اسپا و ریزورت شانگری لا الحسن عمان (Shangri-La Al Husn Resort & Spa)، اختصاص داده‌ایم. این هتل به لحاظ جغرافیایی در بهترین منطقه مسقط واقع شده است. اطراف آن را نیز آب‌‌های نیلگون دریای عمان فرا گرفته تا با هتلی روبه‌رو باشیم که نمایی تماشایی به دریا دارد.

معماری هتل شانگری لا الحسن از کاخ‌های عربی الهام گرفته تا گردشگران اقامتی شاهانه را در این هتل تجربه کنند. هتل شانگری لا الحسن ۱۸۰ اتاق دارد که این اتاق‌ها به بهترین امکانات رفاهی روز دنیا مجهز شده‌اند. ۱۰۰ متر ساحل اختصاصی، مینی‌بار، سرگرمی‌های آبی و رستوران‌های طرازاول را می‌توان از دیگر امکانات هتل شانگری لا الحسن عمان نام برد. همان‌گونه که از نام این هتل پیداست، سالن اسپا بسیار مجهزی نیز دارد. از فرودگاه بین المللی مسقط تا هتل شانگری لا الحسن عمان فقط ۴۵ دقیقه راه است.

هتل شانگری لا الحسن در خیابان شماره ۱۰۰ مسقط واقع شده است.

هتل آپارتمان کورال مسقط

به گردشگرانی که با مطالعه راهنمای سفر به عمان، دنبال هتلی خوش‌مسیر می‌گردند. پیشنهاد می‌کنیم حتماً راه هتل کورال مسقط (Coral Muscat Hotel) را در پیش بگیرند. کورال مسقط درواقع هتل‌آپارتمانی با قیمت مناسب و امکانات رفاهی چشمگیر است.

هتل آپارتمان کورال فاصله چندانی با جاهای دیدنی مسقط ندارد. این هتل چیزی حدود ۸۰۰ متر از پارک ملی القرم و ۲.۶ کیلومتر از خانه اپرای سلطنتی دورتر است. از آنجایی که با هتل‌آپارتمان سروکار دارید، در اتاق‌های کورال مسقط، آشپزخانه‌ای کوچک با وسایل پخت‌غذا مانند کتری و یخچال تعبیه شده‌است. استخری روباز در پشت‌بام، سالن ورزشی و اتاق خانوادگی را می‌توان به فهرست امکانات رفاهی هتل آپارتمان کورال مسقط در راهنمای سفر به عمان اضافه کرد.

هتل آپارتمان کورال مسقط در شماره ۱۳۷ خیابان ال قاروم سبکو در مسقط قرار دارد.

هتل چدی مسقط

در راهنمای سفر به عمان به گردشگرانی که به خوردن غذاهای متنوع علاقه‌ دارند هتل چدی مسقط (Chedi Muscat) را پیشنهاد می‌کنیم. این هتل چیزی حدود ۱۵ دقیقه از فرودگاه بین المللی مسقط دورتر است. درجه ۵ ستاره هتل چدی، از امکانات رفاهی شاهانه این هتل حکایت دارد.

سالن اسپا مجهز، چندین استخر روباز و سرپوشیده و آدرس سرراستِ این هتل را می‌توان از ویژگی‌های برتر آن دانست. به امکانات رفاهی که اشاره کردیم، چندین رستوران بین المللی را نیز اضافه کنید. در این رستوران‌ها، انواع غذاهای آسیایی و عربی طبخ می‌شود؛ در نتیجه در کنار اقامتی مجلل در هتل چدی، فرصتی پیدا می‌کنید تا در رستوران‌های این هتل حسابی شکم‌گردی کنید.

هتل چدی مسقط در خیابان غُبرا شمالی ۳۲ قرار دارد.

جشنواره‌ها و فستیوال های عمان

جشنواره و فستیوال های عمان

عمان کشوری با تاریخی کهن است و مردمان این منطقه جشن‌های ملی و فستیوال‌های فروش استثنایی دارند. از آنجایی که مطمئن هستیم با مطالعه راهنمای سفر به عمان، دنبال جشنواره‌ها و فستیوال‌‌های این کشور می‌گردید، با هم به بهترین جشنواره های عمان نگاهی می‌اندازیم.

جشنواره صلاله عمان

جشنواره صلاله عمان

برای شما گفتیم که شهرهای مسقط و صلاله، بیشترین جاهای دیدنی عمان را دارند. در پاییز هر سال در شهر صلاله، جشنواره‌ای باشکوه با همین نام برگزار می‌شود. این جشنواره معروف‌ترین رویداد گردشگری عمان به‌حساب می‌آید.

حتی اگر به مسقط سفر کرده‌اید، می‌توانید با پرواز به صلاله سفر کنید و در این جشنواره حضور داشته باشید. از مسقط تا شهر صلاله چیزی حدود هزار کیلومتر فاصله است. انواع سرگرمی‌ها، صنایع‌دستی، رقص‌و‌پایکوبی محلی، غذاهای سنتی و تفریح‌های فراموش‌نشدنی در جشنواره صلاله انتظار گردشگران را می‌کشد.

پیشنهاد می‌کنیم پس از مطالعه راهنمای سفر به عمان، تاریخ ۲۱ ژوئن که زمان آغاز جشنواره صلاله است را در تقویم گردشگری خود علامت بزنید. بستگی به شرایط آب‌وهوایی و تقاضای گردشگران، این جشنواره تا اواخر ماه آگوست و حتی دسامبر ادامه پیدا می‌کند.

فستیوال های فروش عمان

فستیوال های فروش در عمان

مسئولان گردشگری عمان، توجه ویژه‌ای به برگزاری فستیوال‌های فروش دارند. در این فستیوال‌ها که همزمان با مراسم و اعیاد عمان برگزار می‌شود، قیمت‌ها کاهش چشمگیری پیدا می‌کند. مراسم کریسمس در عمان تعطیل رسمی نیست؛ اما هرساله در این بازه زمانی شاهد برگزاری فستیوال‌های فروش گسترده‌ای هستیم.

۲۳ جولای هر سال در عمان به‌عنوان روز مقاومت شناخته می‌شود. عید فطر و محرم نیز از دیگر رویدادهای مهمی است که جایگاه ویژه‌ای در دل مردمان عمان دارد.  مسافرت عمان در این روزها بیشتر خوش می‌گذرد.

جاهای دیدنی عمان

بازدید از مناطق دیدنی عمان

جاهای دیدنی عمان به اندازه‌ای است که نمی‌توانید در یک سفر تمامی این جاها را بازدید کنید. از طرف دیگر مسئولان عمان رویکردی صلح‌طلبانه به روابط با دیگر کشورها دارند. به همین دلیل عمان به‌عنوان سوئیس خاورمیانه شناخته می‌شود.

این شرایط باعث شده تا گردشگران بین‌المللی روز‌به‌روز بیشتر روانه عمان شوند. حضور گردشگران، به جاهای دیدنی عمان رونق بیشتری داده‌است. در این قسمت از راهنمای سفر به عمان، جاهای دیدنی عمان را با هم بررسی می‌کنیم که بیشترین اقبال را در نزد گردشگران دارد.

  • قلعه سلطان بن سیف ال یعربی

در سده ششم و هفتم میلادی، شهر نیزوا (Nizwa)، پایتخت عمان بود. به همین دلیل در این شهر تا چشم کار می‌کند، آثار شگفت باستانی مشاهده می‌شود. یکی از تماشایی‌ترین این آثار قلعه سلطان بن سیف ال یعربی است. این قلعه با برج‌وباروی استوانه‌ای، نمادی از مقاومت مردمان عمان قدیم در منطقه است.

انواع سازوکارهای دفاعی پیچیده در این قلعه وجود دارد که به رغم گذشت زمان، هنوز هم جالب و کارآمد به نظر می‌رسد. قلعه سلطان بن سیف ال یعربی این روزها روی آرامش را می‌بیند و به موزه‌ تبدیل شده. در همسایگی قلعه سلطان بن سیف ال یعربی در شهر نیزوا، بازارهای محلی پر از سوغاتی و صنایع‌دستی انتظار گردشگران را می‌کشد. به گردشگرانی که با مطالعه راهنمای سفر به عمان، دنبال خرید سوغاتی هستند، پیشنهاد می‌کنیم راه این بازارها را در پیش بگیرند.

  • فلات موساندام

موساندام در شمالی‌ترین قسمت عمان قرار دارد. در این منطقه فلاتی زیبا با چشم‌اندازی تماشایی پیش روی گردشگران واقع شده‌است. در کنار نمای زیبای این منطقه، سرگرمی‌های بیشماری برای گردشگران در فلات موساندام وجود دارد. قایق‌سواری،‌ شنا با دلفین‌های بامزه و غواصی در آب‌های کم‌عمق منطقه فقط قسمتی از جاذبه های گردشگری فلات موساندام به‌حساب می‌آید.

جالب است بدانید در این منطقه گونه‌های جانوری کمی زندگی می‌کنند. اگر به دنبال طبیعتی بکر و خلوت می‌گردید، فلات موساندام دقیقاً همان جایی است که دنبال آن هستید.

  • راس الجینز

برای رسیدن به راس الجینز که منطقه‌ محافظت‌شده لاک‌پشت‌هاست، باید راه شرق عمان را در پیش بگیرید. سالانه لاک‌پشت‌های بیشماری از اقیانوس هند به راس الجینز می‌آیند. این لاک‌پشت‌‌ها در راس الجینز لانه می‌کنند و به زادولد مشغول می‌شوند. تماشای لاک‌پشت‌هایی که از تخم‌ بیرون آماده‌اند و راهی دریای بیکران می‌شوند، لذتی است که فقط می‌توانید در راس الجینز تجربه کنید. برای دیدن این منظره تماشایی در ماه‌های می و اکتبر راهی راس الجینز شوید.

این مکان فاصله چندانی با مسقط ندارد و سفری یک روزه برای گردشگران به‌حساب می‌‌آید؛ اما به اندازه‌ای تماشایی است که ارزش دارد شب را در راس الجینز اتراق کنید. در این ناحیه موز‌ه‌ای نیز وجود دارد تا اگر فرصت کردید، سری به آن بزنید و به تماشای تمدن مردمان عمان قدیم بنشینید.

جاهای تفریحی عمان

 بازدید از صحراهای و جاهای تفریحی عمان

راهنمای سفر به عمان با معرفی جاهای تفریحی این کشور جذابیت بیشتری پیدا می‌کند. خوشبختانه تفریحات در عمان به اندازه‌ای است که گردشگران را در سفر به این کشور حسابی سرگرم کند. جالب است بدانید در محافل گردشگری به عمان لقب یاقوت پنهان خاورمیانه‌ داده‌اند.

این لقب بی‌دلیل نیست؛ زیرا جاهای تفریحی عمان درمیان هزارویک جای دیدنی این کشور به سادگی از قلم می‌افتد. در ادامه راهنمای سفر به عمان با هم نگاهی به بهترین جاهای تفریحی عمان می‌اندازیم. به شما قول می‌دهیم بازدید از این مکان‌ها، برای گردشگران هم فال باشد و هم تماشا.

  • خانه اپرا سلطنتی مسقط

برای شما در راهنمای سفر به عمان گفتیم که سلطان عمان، اهمیت ویژه‌ای به جایگاه اقتصادی و سیاسی این کشور داده‌ است. جالب است بدانید ایشان توجه خاصی به ارتقای فرهنگ عمان هم داشته‌. برای اثبات این ادعا کافی است تا به فرمان ایشان برای ساخت خانه اپرای سلطنتی مسقط اشاره کنیم. این فرمان در سال ۲۰۱۱ صادر شد. به دنبال آن، ساخت این خانه اپرا آغاز و پس از مدت کمی به پایان رسید.

خانه اپرا سلطنتی مسقط ساختمانی تماشایی با سنگ‌های مرمر ایرانی، لوسترهای عظیم اتریشی و چوبکاری هنرمندان میانمار است. این خانه اپرا توانسته نظر هنرمندان طرازاول بین‌المللی را به خود جلب کند؛ در نتیجه گاه‌و‌بیگاه در آن شاهد برگزاری اجراهای هنرمندان خوش‌صدای دنیا هستیم. اجرای موسیقی‌های سنتی، تئاتر و برنامه‌های زنده از دیگر سرگرمی‌های خانه اپرا سلطنتی مسقط است. این خانه اپرا چندین رستوران و کافه نیز دارد تا در کنار تماشای اجرای خواننده‌‌های اپرا، گلوی خود را تازه کنید و دلی از عزا در بیاورید.

خانه اپرا رویال مسقط در بزرگراه سلطان قابوس و همسایگی وزارت امور خارجه عمان قرار دارد.
  • وادی شاب

در راهنمای سفر به عمان سعی می‌کنیم گردشگران را روانه جاهایی کنیم که بیشترین دیدنی‌ها را داشته باشد. خوشبختانه این شرایط در وادی شاب (Wadi Shab) وجود دارد. کوه‌پیمایی، صخره‌نوردی، آب‌تنی و هر تفریح طبیعی و هیجان‌انگیزی که فکرش را بکنید در این منطقه به چشم می‌خورد.

وادی شاب از مسقط کمی دور است. این منطقه در شهر صور قرار دارد. میان صور و مسقط چیزی حدود ۴۰ دقیقه رانندگی فاصله است. به اندازه‌ای تفریح و خوش‌گذرانی در این منطقه در انتظار گردشگران نشسته، که ارزش طی مسافت طولانی آن را دارد. جالب است بدانید وادی شاب در میان اهالی مسقط نیز به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی عمان شناخته‌ می‌شود. به همین دلیل این منطقه در روزهای تعطیل همیشه شلوغ‌ است؛ در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم روزهای غیرتعطیل را برای گردشگری در وادی شاب انتخاب کنید.

  • وادی بنی اوف یا دره مارها

سکه گردشگری در طبعیت دو رو دارد و در کنار آرامش، گاهی اوقات هیجان‌انگیز است. اینجاست که اگر می‌خواهید با مطالعه راهنمای سفر به عمان، هیجان را با گوشت و استخوان تجربه کنید، باید راه وادی بنی اوف (Snake Gorge) را در پیش بگیرید.

همان‌گونه که از نام این دره پیداست، انواع مارهای خطرناک و بی‌خطر در آن زندگی می‌کنند. البته نیازی نیست از این مارها هراسی به دل راه دهید؛ زیرا همان‌گونه که بهتر از ما می‌دانید، مار جانوری خجالتی است. در نتیجه اگر جانب احتیاط را در پیش بگیرید، می‌توانید در یکی از پرمارترین دره‌های دنیا حسابی تفریح کنید. کوه‌پیمایی و صخره‌نوردی از تفریح‌های اصلی در این دره به‌ حساب می‌آيد. ناگفته نماند دره مارها، مسیری پر پیچ‌و‌خم دارد که فقط با خودروهای شاسی‌بلند می‌توان به آن رسید.

رانندگی در این مسیر نیز در جای خود هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است. به گردشگرانی که در راهنمای سفر به عمان دنبال تفریح‌های هیجان‌انگیز می‌گردند، پیشنهاد می‌‌کنیم حتماً گشت‌و‌گذار در دره وادی بنی اوف را به برنامه سفر عمان اضافه کنند.

برای رسیدن به دره وادی بنی اف، راه استان باطنه جنوبی در عمان را در پیش بگیرید.
  • صحرا واهب

اگر اهل بیابان‌گردی هستید، حتماً می‌دانید که ما ایرانی‌ها زیباترین صحراهای دنیا را داریم. برای همین هم هست که به‌خوبی از سرگرمی‌های صحرایی باخبریم و گشت‌و‌گذار در بیابان‌های خلوت و زیبا را به فال نیک می‌گیریم. با این حساب اگر شما هم اهل صحرا‌گردی هستید، سری به صحرای شنی واهب (Wahiba Sands Desert) بزنید.

در این صحرا خودروهای شاسی‌بلند برای سواری هیجان‌انگیز آف‌رود انتظار گردشگران را می‌کشند. صحرانشینان در این منطقه به زندگی خود ادامه می‌دهند تا تماشای زندگی آن‌ها به درسی از استقامت برای گردشگران تبدیل شود. بیابان‌گردی روی تلماسه‌هایی از شن‌های طلایی، تماشای آسمان‌ پرستاره کویر و شترسواری از دیگر تفریحات این صحراست. پیشنهاد می‌کنیم حتماً این تفریح‌ها را در راهنمای سفر به عمان تجربه کنید.

مراکز خرید عمان

لیست بهترین مرکز خرید های عمان

سفری را سراغ نداریم که در آن خبری از خرید نباشد. خرید سوغاتی، کالاهای دل‌خواه و صنایع‌دستی در سفر باعث می‌شود تا نه‌تنها با دستی پر از مسافرت برگردیم، بلکه خاطره‌ این سفر با نگاهی به کالاهایی که خریده‌اید ماندگارتر شود. از آنجایی که هیچ راهنمای سفری بدون بررسی مراکز خرید، کامل نمی‌شود، در راهنمای سفر به عمان با هم به مراکز خرید مهم این سرزمین نگاهی می‌اندازیم. به لطف این اطلاعات با دستی پر از سوغاتی از سفر عمان به وطن بازمی‌گردید.

  • عمان اَوِنیو مال

اگر می‌خواهید با مطالعه راهنمای سفر به عمان خریدی لذت‌بخش را در یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید منطقه تجربه کنید. راه مرکز خرید عمان اَوِنیو مال (Oman Avenue) را در پیش بگیرید. این مرکز خرید در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد و هنوز چند صباحی از راه‌اندازی آن نمی‌گذشت که جای خود را در میان بهترین مراکز خرید عمان باز کرد. عمان اونیو چیزی حدود 72هزار متر مربع مساحت دارد. بهترین برندهای دنیا در این مرکز خرید پیش روی مشتریان صف کشیده‌اند. عمان اونیو بورس پوشاک و کفش برند است.  به گردشگرانی که با مطالعه راهنمای سفر به عمان، دنبال خرید لباس مارک در این کشور می‌گردند، پیشنهاد می‌‌کنیم حتماً سری به عمان اونیو مال بزنند.

اونیو مال یکی از خوش‌مسیرترین مراکز خرید عمان است و در خیابان سلطان قابوس قرار دارد. درهای مرکز خرید اونیو مال همه‌روزه از ۹ صبح تا پاسی از شب به روی گردشگران باز است.
  • سیتی سنتر مسقط

مرکز خرید مسقط که به آن سیتی سنتر مسقط (Muscat City Center) هم گفته می‌شود، با ۱۴۷ فروشگاه پذیرای گردشگران است. این مرکز خرید به لحاظ طراحی نیز مکان دیدنی و تماشایی است. به همین دلیل در راهنمای سفر به عمان جایگاه ویژه‌ای برای سیتی سنتر مسقط در نظر گرفته‌ایم.

سیتی سنتر مسقط بورس سوغاتی‌های رنگ‌و‌وارنگ است تا گردشگران از این مرکز خرید با دستی پر از سوغاتی باز گردند. چندین رستوران درجه‌یک، کافه‌های شیک با نوشیدنی‌های خوش‌طعم و امکانات رفاهی پیشرفته را می‌توان از دیگر ویژگی‌های سیتی سنتر مسقط نام برد.

سیتی سنتر مسقط در خیابان ال سیب مسقط واقع شده است. درهای این مرکز خرید از همه‌روزه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب به روی گردشگران باز است.
  • سوق مطرح

در راهنمای سفر به عمان، مراکز خرید مدرن این منطقه را با شما در میان گذاشتیم.  بدون شک با ما هم عقیده‌اید که گشت‌و‌گذار در بازارهای محلی هر منطقه، حال‌و‌هوای خاص خودش را دارد. این شرایط برای عمان نیز صدق می‌کند و بازار سوق مطرح مسقط (Mutrah Souq)، یکی از قدیمی‌ترین بازارهای محلی خاورمیانه است.

سوق مطرح که به آن بازار مطرح نیز گفته ‌‌می‌شود، بورس لباس‌های سنتی،‌ سفالینه‌های زیبا و نقره‌جات تراش‌خورده ‌است. همانند هر بازار محلی دیگری، در بازار سوق مطرح در کنار فروشگاه‌ها، دستفروش‌ها نیز با کالاهای جورواجور پیش روی مشتریان صف کشیده‌اند.

در راهنمای سفر به عمان پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر قصد خرید از این بازار را ندارید، باز هم سری به سوق مطرح بزنید. این بازار به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین بازارهای خاورمیانه، از تمدن مردمان عمان باستان پرده بر می‌دارد.

بهترین رستوران های عمان

لیست بهترین رستوران های عمان

راهنمای سفر به عمان را پس از اینکه با هم گشتی در میان مراکز خرید و جاهای دیدنی عمان زدیم، با معرفی بهترین رستوران های عمان ادامه می‌دهیم. جالب است بدانید در مسقط و صلاله به عنوان ۲ شهر معروف عمان، تا دلتان بخواهد رستوران های بین المللی با غذاهای درجه‌یک وجود دارد.

جالب‌تر اینکه چندین رستوران و قهوه خانه در عمان با مدیریت ایرانی به چشم می‌خورد. به همین دلیل در ادامه با هم می‌بینیم کدام یک از رستوران‌ های عمان غذای خوشمزه‌تری دارد.

  • رستوران بن عتیق

گردشگری را سراغ نداریم که راهی عمان شده باشد و طعم خوش غذاهای سنتی رستوران‌های این منطقه را فراموش کند. رستوران بن عتیق یکی از این رستوران‌هاست که با خوانی گسترده از غذاهای محلی، از گردشگران پذیرایی می‌کند. از آنجایی که خوردن غذای محلی هر منطقه‌ای زمانی بیشتر می‌چسبد که در حال‌وهوای همان منطقه باشیم، در رستوران سنتی بن عتیق عمان، خبری از میزوصندلی نیست و باید همانند مردمان محلی این منطقه، روی زمین بنشینید.

آشپزهای طرازاول رستوران بن عتیق، خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی عمان را طبخ می‌کنند. به گردشگرانی که راهنمای سفر به عمان را مطالعه‌ می‌کنند، تجربه مرغ بریانی و کباب گوشت شتر این رستوران را توصیه می‌کنیم.

  • فلافلی آراکس

کافی است تاکنون به یکی از کشورهای عربی سفر کرده‌باشید تا با جایگاه ویژه فلافل در میان خوراکی‌ها‌ی اعراب پی ببرید. این شرایط باعث شده تا در هیچ کجای دنیا به اندازه کشورهای عربی، فلافل‌های خوشمزه‌ای طبخ نشود. در بین تمامی کشورهای عربی نیز فلافل‌های عمان حرف اول را می‌زند.

عمانی‌ها دستورپخت ویژه‌ای برای طبخ فلافل دارند. در این دستورپخت تا دلتان بخواهد سبزی به مواد فلافل اضافه می‌شود. فلافلی آراکس، مجموعه‌ غذایی دنجی در ساحل قروم است. فلافل‌های این مجموعه در کنار طعم فراموش‌نشدنی، قیمت مناسبی نیز دارند. اگر راهنمای سفر به عمان را با هدف کاهش هزینه‌های مسافرت مطالعه می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم سری به فلافلی آراکس بزنید.

  • رستوران شتر

شتر در کنار اینکه نماد اعراب است، گوشت خوشمزه‌ای هم دارد. در بیشتر خوراکی‌های محلی عمان شاهد گوشت شتر هستیم. این شرایط باعث شد تا در راهنمای سفر به عمان، به رستوران شتر اشاره کنیم.

این رستوران در شهر صلاله قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های عمان است. پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید طعم لذیذ گوشت شتر را امتحان کنید، حتماً سری به رستوران شتر بزنید. البته در کنار گوشت شتر، در این رستوران گوشت‌های دیگر و غذاهای متنوع نیز سرو می‌شود. رستوران شتر فضایی کاملاً محلی دارد و برای خوردن غذا به جای قاشق‌و‌چنگال، باید با دست غذا بخورید.

  • رستوران شبستان

آخرین رستوران را در راهنمای سفر به عمان، به رستوران شبستان اختصاص داده‌ایم. همان‌ گونه که از نام این رستوران حدس‌زده‌اید، رستوران شبستان، مجموعه غذایی ایرانی است. در این رستوران در کنار خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی، خوراکی‌های لذیذ دیگر کشورهای دنیا نیز طبخ می‌شود.

غذای رستوران شبستان در میان تمامی رستوران‌های عمان تک است. البته این خوشمزگی برای مشتریان ارزان تمام نمی‌شود و انصافاً باید اعتراف کرد که غذاهای رستوران شبستان نسبت به دیگر رستوران‌های منطقه، قیمت بیشتری دارد.

بهترین بیمارستان های عمان

لیست بهترین بیمارستان های عمان

سعی همراهان شما در ره بال آسمان بر این است تا با مطالعه راهنمای سفر به عمان، راه‌و‌چاه مسافرت عمان را بهتر از هر کس دیگری فرا بگیرید. امیدواریم به لطف این اطلاعات وجود نازنینتان هرگز به ناز طبیبان نیازمند نشود. خوب است بدانید که عمان، بهترین بیمارستان‌های منطقه را دارد و سالانه پرستاران متعددیرا از دیگر کشورها جذب می‌کند. در ادامه به بهترین بیمارستان های عمان اشاره می‌کنیم.

  • بیمارستان بین المللی آل حیات عمان

 

بیماران از سرتاسر خاورمیانه راهی بیمارستان بین المللی آل حیات عمان می‌شوند. در این بیمارستان با مجموعه درمانی کاملی روبه‌رو هستیم که مرهم هر دردی در آن وجود دارد. بیمارستان بین المللی آل حیات در خیابان ال غبرا مسقط واقع شده‌است.

  • بیمارستان الخیر عمان

این بیمارستان در سال ۱۹۸۱ افتتاح شده و درمان‌های پیشرفته‌ای را در اختیار بیماران قرار می‌دهد. در این بیمارستان کلینیک ویژه‌ای نیز برای درمان‌های سرپایی وجود دارد. برای درمان در بیمارستان الخیر عمان، راه شهر عبری را در پیش بگیرید.

  • بیمارستان الرفاه عمان

در این قسمت از راهنمای سفر به عمان، به بیمارستانی اشاره می‌کنیم که نام آن از خدمات پیشرفته‌اش حکایت می‌کند. بیمارستان الرفاه، با بخش‌های تخصصی برای درمان انواع بیماری‌ها، خدمات رفاهی درمانی چشمگیری را پیش روی بیماران قرار می‌‌دهد. بیمارستان الرفاه عمان در خیابان الغبرا مسقط واقع شده است.

این واژه‌ها و اصطلاح‌های کاربردی در سفر عمان

راهنمای سفر به عمان را با این هدف آماده‌ کرده‌ایم که در این سفر تعامل راحتی با اهالی این مرزوبوم برقرار کنید. در نتیجه در ادامه به واژه‌‌ها و اصطلاح‌های کاربردی اشاره می‌کنیم که در سفر عمان حتماً به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید.

سلام: السلام.

صبح به خیر: صباح الخیر.

عصر به خیر: مساء الخیر.

خوش آمدید: مرحبا.

سلام دوست من: أهلا صدیقی / صدیقتی.

دلم برای شما تنگ شده بود: إشتقت إلیک کثیرا.

چه خبر؟: مالجدید؟

خبری نیست، سلامتی: لا شیء جدید.

شب بخیر: تصبح / تصبحین على خیر.

بعدا شما را می‌بینم: أراک فی مابعد.

خدا نگهدار: مع السلامه.

ممنونم: شکرا لک، شکراً.

خیلی ‌ممنون: شکراً جزیلا.

خوش ‌آمدید: اهلا و سهلاً.

لطفاً: رجاء، من فضلک.

بله: نعم.

خیر: لا، کلاً.

ببخشید: عفواً عذراً.

شرمنده: انا اسف.

نمی‌فهم: لا افهم.

عربی صحبت نمی‌کنم: انا لا أتکلم العربیه.

آیا فارسی صحبت می‌کنید؟: هل تتکلم اللغه الفارسیه؟

تلفن عمومی کجاست؟: أين الهاتف العمومي؟

ایستگاه مترو کجاست؟: أین مترو الانفاق؟

سرویس ‌بهداشتی کجاست؟: أين بيت الرّاحة؟

چطور می‌توانم به موزه بروم؟: أين الطريق إلى المَتْحَف؟

رستوران خوب کجاست؟: أين يوجد مطعم جيد؟

ساعت چند است؟: کم الساعه؟

به پزشک نیاز دارم: أحتاج طبیبا.

ممکن‌ است جمله خود را دوباره تکرار کنید؟: أعد من فضلک؟.

لطفاً شمرد‌ه‌‌تر صحبت کنید: یتکلم ببطء، رجاء.

متوجه منظور شما نمی‌شوم: لا افهم.

می‌توانید کمکم کنید؟: هل تستطیع مساعدتی؟

راهم را گم کرده‌ام: أضعت طریقی.

لطفاً اندکی صبر کنید: لحظه من فضلک.

بهای این چقدر است؟: کم هو ثمنه؟

اکنون باید بروم: یجب أن اذهب الآن.

مشکلی نیست: لامشکله.

نمی‌دانم: لآ أعرف.

گرسنه‌ام: أنا جائع.

تشنه‌ام: أنا عطشان.

شماره‌های ضرروی که در سفر به عمان باید همراه داشته باشید

راهنمای سفر به عمان را با شماره‌های ضروری که در این مسافرت باید همراه داشته باشید به پایان می‌رسانیم. پیشنهاد می‌کنیم این شماره‌ها را در دفترچه مسافرتی خود یادداشت کنید.

پلیس فرودگاه بین المللی مسقط: ۲۴۵۱۰۰۹۹

ایستگاه پلیس خصاب: ۲۶۸۳۰۱۹۹

سفارت ایران در مسقط: ۶۹۶۹۴۴۶۹۶۹۴۷

اداره پاسپورت و مهاجرت: ۲۴۵۶۹۶۰۵

اورژانس: ۵۶۱۴۴۷

هواشناسی: ۲۴۵۱۹۱۱۳

تاکسی اینترنتی هِلو تاکسیز: ‍۲۴۶۰۷۰۱۱

راهنمای سفر به عمان را به گردشگرانی اهل‌دلی تقدیم می‌کنیم که در مسافرت عمان به‌دنبال بهترین‌ها هستند. در پایان از طرف گروه ره بال آسمان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه‌های سودمندی در سفر عمان دارید، این تجربه‌های مفید را در قسمت نظرات به راهنمای سفر به عمان اضافه کنید.

دولت‌های ایران و عمان سالیان درازی است که رابطه‌ای دوستانه دارند. این شرایط سفر به عمان را برای گردشگران ایرانی مهیا می‌کند.

پرواز تهران به عمان یا کیش به عمان به‌عنوان بهترین روش رسیدن به عمان شناخته می‌شود.

هتل اسپا و ریزورت شانگری لا الحسن عمان یکی از بهترین هتل‌ های عمان است.

سیتی سنتر مسقط و بازار سوق مطرح از بهترین مراکز خرید عمان به‌حساب می‌آیند.

صحرا واهب و وادی شاب در گروه محبو‌ترین جاهای دیدنی عمان قرار دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.