آبشار یاسوج | ماجراجویی در اطراف آبشار ده متری

0

صدای دل‌نشین آب همیشه و همه جا روح و جان آدمی را طراوت می‌بخشد، مخصوصاً وقتی با نغمه دل‌نشین پرندگان همراه باشد. آرامشی که در چنین لحظه‌ای به آدمی می‌رسد به گونه‌ای است که گویا در آن لحظات روح و جسم آدمی سبک می‌شود. این بار شما را به جایی می‌بریم که این احساسات وصف‌ناشدنی را تجربه کنید. این جای خوش‌آب‌وهوا همان آبشار یاسوج است که از دل ارتفاعات زاگرس می‌جوشد و در مسیری پرپیچ‌وخم جاری شده و در نهایت به داخل حوضچه‌هایی می‌ریزد. دیدن این آبشار از نزدیک بسیار مهیج و خاطره‌انگیز است. ادامه مقاله را بخوانید تا با این جاذبه کم‌نظیر طبیعی بیشتر آشنا شوید.

آبشار یاسوج کجاست؟

تصویری از آبشار یاسوج

آبشار یاسوج که یکی از جاهای دیدنی یاسوج محسوب می‌شود در استان کهکیلویه و بویراحمد و در نزدیکی شهر یاسوج واقع شده است. موقعیت این آبشار در شمال یاسوج و در فاصله 2کیلومتری از این شهر قرار دارد.

بهترین زمان سفر به آبشار یاسوج

تصویری از آبشار یاسوج

شهر یاسوج از جمله شهرهای کوهستانی و سردسیر در جنوب غرب ایران است. واضح است که این مناطق در روزهای پاییز و زمستان، آب‌وهوای بسیار سردی دارند. با این توضیح، اگر قصد سفر به یاسوج و بازدید از آبشار آن را دارید، نیمه اول سال را انتخاب کنید.

جاذبه های گردشگری آبشار یاسوج

وقتی به آبشار یاسوج نزدیک می‌شوید از دیدن ارتفاع 10متری آن حیرت‌زده می‌شوید. آبشار یاسوج از مجموعه نهرهایی تشکیل شده است که از دل کوه‌های زاگرس جوشیده و در مسیری پرپیچ‌وخم جاری می‌شوند. این نهرها در مسیر مارپیجی خود باغ‌ها و مراتع سرسبزی را سیراب می‌کند که از گل‌های رنگارنگ پوشیده شده است.

برای رسیدن به آبشار باید تنگه ای را طی کنید که مسیر آن در حدود 150 متر است. برای عبور و مرور آسان گردشگران و بازدیدکنندگان لوله‌هایی فلزی و ضخیم در مسیر قرار داده‌اند تا افراد بدون اینکه پاهایشان به درون آب سرد فرو رود از روی لوله ها عبور کنند. از آب این آبشار به منظور تأمین بخشی از آب آشامیدنی یاسوج و هم‌چنین سیراب‌کردن باغ‌های آن منطقه استفاده می‌شود. شاید برخی از شما دوست داشته باشید از آبشار یاسوج بالا بروید. به این منظور در کنار این آبشار پله‌ای فلزی نصب شده است. به‌راحتی می‌توانید از آن بالا بروید و منظره دیدنی آبشار را از ارتفاع بالا تماشا کنید. پیشنهاد می‌کنیم در کنار آبشار یاسوج عکس‌‌های یادگاری بگیرید و آن‌ها را در آلبوم خود برای همیشه نگهداری کنید.

جاهای دیدنی و تفریحی نزدیک به آبشار یاسوج

پس از ساعاتی گشت‌وگذار در جوار یکی از تماشایی‌ترین آبشارهای ایران از فرصتی که برایتان پیش آمده است، بیشتر استفاده کنید. به این منظور توصیه می‌شود سری هم به جاهای دیدنی و تفریحی دیگری که در نزدیکی آبشار یاسوج قرار دارد بزنید و خاطرات و لحظات به‌یادماندنی بیشتری را رقم بزنید. در ادامه به معرفی مختصری از این جاهای دیدنی پرداخته‌ایم.

  • روستای کریک یاسوج

یکی از روستاهای زیبای استان کهکیلویه و بویر احمد روستای کریک است که لقب ماسوله جنوب را به خود اختصاص داده است. این روستا که خانه‌های آن مشابه معماری خانه‌های ماسوله ساخته شده در 25کیلومتری جاده یاسوج به سی سخت واقع شده است. روستای کریک در منطقه‌ای ییلاقی و میان دره‌ای چشم‌نواز و بسیار سرسبز واقع شده است. زیبایی‌های این روستا در نوع خود فوق‌العاده است. رودی که از کنار روستا جاری است و باغ‌های انگوری که دور تا دور روستا را احاطه کرده است، طبیعت منحصربه‌فردی را به این روستا بخشیده‌اند. نشستن در زیر سایه درختان میوه‌هایی همچون گردو در هوایی دل‌انگیز، تجربه‌ای است که فقط باید رفت و آنجا درک کرد.

  • پارک ساحلی یاسوج

از جمله جاهای دیدنی یاسوج که می‌توانید در آن به استراحت و تفریح بپردازید، پارک ساحلی این شهر است. این تفرجگاه زیبا با وسعت حدود 14هکتاری خود میزبان مسافران و میهمانان بسیاری است که از نقاط مختلف کشور خود را به شهر یاسوج رسانده‌اند. پارک ساحلی یاسوج در کنار رود بزرگ بشار ساخته شده است. نشستن در پارک و تماشای منظره چشم‌نواز رودخانه در نوع خود بسیار به‌یادماندنی است. این پارک می‌تواند محل مناسبی برای گذران اوقات فراغت در کنار خانواده باشد. حتی می‌توانید شب را در این پارک با آرامش سپری کنید.

  • دشت راق

از جمله جاهای دیدنی کهکیلویه و بویر احمد، دشت راق است که با طبیعت فوق‌العاده و بکری که دارد گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. این دشت که با شهر یاسوج 60 کیلومتر فاصله دارد در ارتفاعی در حدود 2هزار و 800 متر از سطح دریا واقع شده است. اگر در فصل بهار به این منطقه بروید از دیدن دشت لاله های واژگون شگفت‌زده می‌شوید. دشت راق جایی است که در آن چشمه‌های طبیعی متعددی جاری است. اینجا با سرسبزی خود مکان مناسبی برای گردش و تفریح و لذت‌بردن از طبیعت است.

  • پارک جنگلی یاسوج

در مدت اقامتتان در یاسوج خوب است در حین بازدید از جاهای دیدنی این شهر سری هم به پارک جنگلی آن بزنید. این پارک جنگلی که در شمال شرق یاسوج واقع شده است با وسعت هزار هکتاری خود بزرگ‌ترین پارک جنگلی جنوب کشور هم محسوب می‌شود. در پارک جنگلی یاسوج که قدم بزنید از دیدن درختان انبوه بلوط ایرانی شگفت‌زده می‌شوید. درختان بلوط پوشش گیاهی غالب این پارک را تشکیل می‌دهد. یکی از لحظات به‌یادماندنی که در این پارک می‌توانید آن را تجربه کنید تماشای غروب دل‌انگیز خورشید است که بی‌تردید لحظاتی ناب و دوست‌داشتنی برایتان خواهد بود.

  • دریاچه کوه گل

دریاچه کوه گل یکی دیگر از جاهای دیدنی یاسوج است که در مدت اقامتتان در یاسوج می‌توانید از آن دیدن کنید. این دریاچه که نوعی دریاچه فصلی است با گرم‌شدن هوا و ذوب‌شدن برف‌ها پر از آب می‌شود. دریاچه کوه گل مساحتی در حدود 5هزار مترمربع دارد که عمق آن در وسط دریاچه به حدود 15 متر می‌رسد. دریاچه کوه گل در دشتی به همین نام واقع شده است. این دشت در فصل بهار پر از لاله های واژگون سرخ رنگی می‌شود که در نوع خود هم تماشایی و هم آرامش‌بخش است. این دریاچه در 32کیلومتری مسیر جاده یاسوج به سی سخت واقع شده است.

اقامت در نزدیکی آبشار

اگر سفرتان به آبشار بیش از یک روز شد ودوست داشتید در نزدیکی آن اقامت کنید، پیشنهاد ما اسکان در هتل است. به دلیل نزدیکی آبشار به شهر یاسوج، می‌توانید در مدت سفرتان در هتل ها و مسافرخانه های شهر اقامت کنید.

مسیر دسترسی به آبشار یاسوج

فاصله تهران تا یاسوج، 763 کیلومتر است. برای دسترسی به این آبشار کافی است خودتان را از طریق هوایی یا زمینی به شهر یاسوج برسانید. البته اگر با خودروی شخصی سفر می‌کنید، کارتان راحت‌تر است. به محض این که به شهر یاسوج رسیدید، خودتان را به شمال این شهر برسانید. از آنجا با پرس‌وجو به‌راحتی مسیر آبشار را پیدا کرده و پس از 2 کیلومتر طی‌کردن مسیر به این آبشار دسترسی پیدا خواهید کرد.

هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدید24 ساعته
آدرساستان کهگیلویه و بویراحمد، ۲ کيلومتری مرکز شهر یاسوج

امیدواریم با خواندن مطالبی که در این مقاله بیان کردیم انگیزه کافی را پیدا کرده باشید که در نخسین فرصت پیش رو کوله بار سفر را بسته و راهی شهر یاسوج شوید. اگر چنین تصمیمی بگیرید، بی‌تردید از رفتن به این جای دیدنی و تماشای طبیعت خارق‌العاده آن پشیمان نخواهید شد. چنانچه در آینده‌ای نزدیک به آبشار یاسوج سفر کردید، سبب خوشحالی ماست که تجارب و خاطرات خوش سفرتان را با در میان بگذارید. شما می‌توانید با سایر جاهای دیدنی یاسوج در مجله گردشگری ره بال آسمان آشنا شوید.

فصل بهار به دلیل آب‌وهوای معتدل و دلچسبی که دارد بهترین زمان سفر به این آبشار است.

به دلیل نزدیکی آبشار به شهر یاسوج، می‌توانید در مدت سفرتان در هتل ها و مسافرخانه های شهر اقامت کنید.

0/5 (0 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.