پارک زمرد تهران | خاطره‌سازی در بوستان پایداری

0

پارک زمرد یکی از پارک های تهران در شمال ایران است. این پارک در منطقه ۳ تهران قرار گرفته و حدود ۱۳هزار و۸۸۰ مترمربع مساحت دارد. این بوستان در سال ۱۳۸۶ ساخته شده و امکانات رفاهی و تفریحی فراوانی دارد؛ ازاین‌رو، این پارک محبوبیت فراوانی بین مسافران و تهرانی‌ها پیدا کرده است. معمولاً آخرهفته‌ها، تا چشم کار می‌کند خانواده‌های خوشحال و خندان را در حال خوش‌گذرانی در این بوستان می‌بینید. برخی این پارک را با نام پارک پایداری هم می‌شناسند. شاید شما هم کنجکاو شده باشید بیشتر با پارک پایداری تهران آشنا شوید، زیبایی‌ها آن را ببینید، تفریحات هیجان‌انگیزش را تجربه کنید و در میان درختان آن خاطره بسازید. پس این مطلب را تا انتها بخوانید، تا حس دل‌نشین گردش در این پارک را تجربه کنید.

پارک زمرد تهران کجاست؟

معرفی پارک زمرد تهران

پارک زمرد پاسداران یکی از پارک های تهران در شمال این شهر است که اندازه نسبتاً کوچکی دارد. این پارک با نام‌های دیگری نظیر پارک قبا تهران و پارک پایداری نیز شناخته می‌شود. پارک‌های کمی در محله‌های گلستان، قلهک، پاسداران و دورس تهران وجود دارند و بوستان پایداری یکی از پارک های پاسداران تهران است.

هرچند این پارک، مساحت چندانی ندارد؛ اما محیط دل‌نشین و امکانات متنوع آن، باعث شده محبوبیت فراوانی بین مردم پیدا کند. جالب است بدانید این پارک به‌گونه‌ای طراحی شده که افرادی که روی ویلچر حرکت می‌کنند هم به‌راحتی بتوانند به گشت‌وگذار و تفریح در آن بپردازند. این پارک در خیابان قبا، پس از اتوبان همت شهر تهران قرار گرفته است.

جاذبه های دیدنی پارک پایداری شما را شگفت‌زده خواهد کرد

عکس پارک زمرد

جاذبه‌های دیدنی متعددی که پارک زمرد دارد، آن را به یکی از بهترین پارک های ایران تبدیل کرده است. این پارک بین تهرانی‌ها و مسافران به‌صورت هم‌اندازه محبوب و مشهور است و جزء جاهای تفریحی تهران محسوب می‌شود. این پارک کوچک، بخش‌های گوناگونی دارد که هرکدام گروهی از گردشگران به‌سمت خود جذب می‌کنند. در ادامه، با تعدادی از این جاذبه‌ها آشنا خواهید شد.

  • فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی

عکس فرهنگ‌سرای رسانه پارک زمرد تهران

پارک زمرد تهران برای دوستداران فرهنگ و ادب، مکان مناسبی است. مجموعه فرهنگی پارک با نام فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی، با اجرای برنامه‌های مختلف، هنردوستان و عاشقان ادبیات را به‌سوی خود جذب می‌کند. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به نمایش تئاتر، برگزاری همایش‌های ملی، اجرای نمایش‌های فرهنگی و برنامه‌های گسترش کتاب‌خوانی و ادبیات اشاره کرد. علاوه بر این‌ها، خدمات دیگری مثل برگزاری نشست‌های خبری و میزگردهایی در زمینه‌های سینمایی، ادبی و هنری و میزبانی کارگاه‌های آموزشی در این فرهنگ‌سرای بوستان زمرد ارائه می‌شوند.

  • مجموعه ورزشی قائم پارک زمرد

عکس سالن بدن‌سازی پارک زمرد

بی‌شک این مجموعه، تمام ورزشکاران و دوستداران تفریحات ورزشی را به‌خود جذب می‌کنند. این مجموعه پارک زمرد برای تفریحات آبی، امکانات ویژه‌ای مانند استخر سرپوشیده و سونا بخار و خشک ارائه می‌دهد. همچنین در این مجموعه برای ورزش‌های دیگر، سالن ایروبیک، سالن بدن‌سازی، زمین‌های سرپوشیده والیبال، فوتبال و بسکتبال ساخته شده است. کلاس‌های آموزشی ورزشی مثل تی‌آر‌ایکس، ایروبیک و شنا نیز در مجموعه رسانه آموزش داده می‌شوند. پس از یک ورزش هیجان‌انگیز هم می‌توانید از بخش‌های درمانی مانند ماساژ، اتاق نمک و فیش اسپا بهره ببرید.

  • فروشگاه کتاب داستان

عکس فروشگاه کتاب پارک زمرد تهران

 

کتاب‌فروشی و کافه گالری کتاب داستان، یکی دیگر از جذاب‌ترین قسمت‌های پارک پایداری پاسداران است. فضای دوستانه و راحت این فروشگاه، همه علاقه‌مندان به کتاب را به وجد می‌آورد. شما می‌توانید از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۹ شب، به بازدید و گشت‌وگذار در این کتاب‌فروشی بپردازید و کتاب‌های محبوبتان را از آنجا تهیه کنید.

امکانات پارک زمرد همه نیازهای شما را برطرف خواهد کرد

خوشبختانه پارک پایداری امکانات رفاهی فراوانی دارد و همه نیازهای شما را برطرف خواهد کرد. از جمله امکانات عمومی پارک می‌توان به سرویس بهداشتی، نمازخانه، آبخوری‌های متعدد، نیمکت‌های فراوان در پارک اشاره کرد. اگر قصد خرید دارید، در انتهای پارک بازار میوه و تره‌بار وجود دارد که محل خرید بسیاری از مردم منطقه است. فروشگاه لوازم ورزشی نیز در داخل پارک قرار گرفته است. پارک قبا تهران امکانات تفریحی گوناگونی هم دارد که می‌توانند اوقات خوشی را برای شما و عزیزانتان رقم بزنند. وسایل بدن‌سازی، میز پینگ‌پنگ، زمین بازی کودکان و میزهای شطرنج، تعدادی از این امکانات هستند.

دیدنی‌های اطراف پارک پایداری پاسداران را از دست ندهید

جاذبه‌ها و امکانات بی‌شماری اطراف پارک زمرد پاسداران قرار دارند که می‌توانید به آن‌ها سر بزنید. اگر قصد شکم‌گردی و خوردن غذاهای خوشمزه را دارید، به خیابان ناطق بروید. در این خیابان، کافه‌ها و رستوران‌های متنوعی قرار دارد که که هرکدام غذاها و خوراکی‌های لذیذی دارند. افرادی هم که به خرید علاقه دارند، می‌توانند به خیابان شریعتی سر بزنند. این خیابان مراکز خرید گوناگون و امکانات تفریحی مختلفی برای ارائه به مسافران دارد. اگر قصد اقامت اطراف پارک را دارید، می‌توانید در هتل‌های اطراف بوستان مانند هتل برج سفید اقامت کنید.

برخی از بهترین دیدنی‌هایی که می‌توانید پس از بازدید از بوستان زمرد سراغ آن‌ها بروید، شامل پارک کوروش، پارک اندیشه، بوستان بهشت ماردان، پارک آب‌وآتش، پارک طالقانی، پاساژ میرداماد، فرهنگ‌سرای قبا، پاساژ اندیشه و پارک صنوبر پاسداران می‌شوند.

از این مسیر به بوستان پایداری برسید

اگر با خودروی شخصی به سمت پارک پایداری تهران می‌روید، می‌توانید از طرف خیابان پاسداران یا خیابان شریعتی خود را به بوستان برسانید. یکی از خیابان‌های اطراف را برای پارک کردن خودرو انتخاب کنید و بقیه مسیر را پیاده بروید.

افرادی هم که می‌خواهند با وسیله نقلیه عمومی به این پارک برسند، باید با خط تجریش-کهریزک، خود را به ایستگاه شریعتی برسانند. پس از پیاده شدن در این ایستگاه، با چند دقیقه پیاده‌روی به پارک خواهید رسید.

هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدید24 ساعته
آدرساستان تهران، منطقه ۳ تهران، خیابان قبا

در این مطلب، با ره بال آسمان به گشت‌وگذار و تفریح در پارک زمرد پرداختیم. بی‌شک این پارک برای تهرانی‌ها و مسافران، جذابیت‌های فراوانی دارد که می‌توانند با آن‌ها خاطره بسازند. آیا شما تابه‌حال به این پارک سر زده‌اید؟ نظرتان درباره این پارک چیست؟ فراموش نکنید خاطرات خود را با ما در میان بگذارید.

این پارک در منطقه ۳ تهران و در خیابان قبا قرار گرفته است.

این بوستان در سال ۱۳۸۶ ساخته شده است.

مساحت این پارک ۱۳۸۸۰ مترمربع است.

سوار خط تجریش-کهریزک بشوید و در ایستگاه شریعتی پیاده شوید.

به جز کتاب‌فروشی، مجموعه ورزشی و مجموعه فرهنگی پارک، خود پارک به‌صورت شبانه‌روزی به روی عموم باز است.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.