راهنمای سفر به پوکت تایلند | هر آنچه قبل از سفر بهتر است بدانید

0

راهنمای سفر به پوکت راه‌و‌چاه مسافرت به تایلند را با گردشگران در میان می‌گذارد. با مطالعه این راهنما اول از هر چیز متوجه خواهید شد که پوکت کجاست و چه آب‌و‌هوایی دارد. سپس برای شما از تاریخ و فرهنگ این منطقه می‌گوییم. آشنایی با پول رایج پوکت، جاذبه های گردشگری پوکت و اقامت در پوکت از دیگر اطلاعات سودمندی است که با مطالعه این راهنما در جریان آن‌ها قرار می‌گیرید. به شما قول می‌دهیم به لطف این اطلاعات، یکی از بهترین سفرهای خارجی زندگی خود را تجربه کنید.

فهرست مطالب

پوکت کجاست؟

سفر به پوکت طرفداران زیادی در میان گردشگران ایرانی دارد. به همین دلیل کمتر گردشگری را سراغ داریم که وصف پوکت را نشنیده باشد. به همین دلیل اگر می‌خواهید بدانید پوکت کجاست، باید برای شما بگوییم که این شهر تماشایی در جنوب غربی کشور تایلند واقع شده است. سواحل بسیار زیبا، آب‌و‌هوای خوش و جنگل‌های سرسبز گرمسیری، نام پوکت را بر سر زبان‌ها انداخته است. پوکت که به آن فوکت هم گفته می‌شود، به لحاظ جغرافیایی در شبه جزیره‌های جنوبی تایلند قرار دارد. فاصله بانکوک تا پوکت چیزی حدود ۲۵۰ کیلومتر است. به لطف این فاصله می‌توانید در کنار مسافرت به پوکت، سری به بانکوک هم بزنید.

پوکت چه تاریخچه‌ای دارد؟

تصویری از ساحل پوکت

راهنمای سفر به پوکت زمانی کامل می‌شود که اشاره‌ای به تاریخچه پوکت داشته باشیم. جالب است بدانید ساکنان اولیه پوکت، افرادی از قبیله نتریگوها بوده‌اند. اولین‌بار پای این افراد در سال ۱۰۲۵ میلادی به پوکت باز شد. در آن زمان پوکت فعلی با نام جانک سِیلون (Junk Ceylon)، شناخته می‌شد. جالب‌ است بدانید نفوذ زبان مالایی در میان مردمان این منطقه، باعث انتخاب نام بوکیت شد. این نام در زبان مالایی معنای تپه می‌دهد. پس از مدتی بوکیت، به شکل پوکت امروزی تلفظ شد. جالب‌تر اینکه پوکت از دیرباز تاکنون جزیره‌ای پررونق بود. در روزگاران قدیم، این جزیره منبع سرشاری از قلع پیش روی تاجرین قرار می‌داد. از طرف دیگر موقعیت استراتژیک پوکت، این جزیره را به ایستگاهی در دریای هند و چین تبدیل کرده بود.

تصویری از ساحل پوکت

به دنبال اتفاق‌های سیاسی که در سال ۱۹۳۳ در تایلند رخ داد، جزیره پوکت به‌عنوان استانی مستقل تقسیم‌بندی شد. در همان بازه زمانی سایه همای سعادت روی سر مردمان تایلند افتاد و با کشف کائوچو، این کشور به یکی از قطب‌های صادرات کائوچو تبدیل شد. به دنبال رونق صنعت گردشگری در چند دهه اخیر، آب‌‌ و هوای دلپذیر این منطقه بهانه‌ای فراهم کرد تا گردشگران بین‌المللی بار سفر به پوکت ببندند.

مردمان پوکت چه فرهنگ و آدابی دارند؟

در ادامه راهنمای سفر به پوکت با فرهنگ و هنر مردمان این شهر آشنا می‌شویم. آشنایی گردشگران با فرهنگ مردمان سرزمینی که راهی آن هستند، زمینه را برای تعامل بهتر با ساکنان این منطقه فراهم می‌کند. دین بودایی در میان مردمان تایلند جایگاه ویژه‌ای دارد. آمار نشان می‌دهد ۹۰درصد از تایلندی‌ها بودایی هستند. به همین دلیل راهبه‌های بودایی، اشخاص بسیار محترمی در بین مردمان پوکت به حساب می‌آیند. این احترام به اندازه‌ای است که هرگونه تماس فیزیکی میان مردمان عادی و راهب‌‌های بودایی، بی‌احترامی بزرگی شناخته می‌شود. به همین دلیل اگر گذارتان در پوکت به یک راهب بودایی افتاد، مواظب باشید که به ایشان بالا‌تر از گل نگویید. از احترام خاص تایلندی‌ها به راهبه‌ها که بگذریم، آب و گُل در میان مردمان این منطقه جایگاه ویژه‌ای دارد. به همین منظور سالانه جشن گل و جشن آب برگزار می‌کنند.

تایلندی‌های غذاهای بسیار خوشمزه‌ای هم دارند. در قسمت رستوران‌های تایلند بیشتر از این غذاها صحبت می‌کنیم. به علاقه‌‌مندان هنر نیز این نوید را می‌دهیم که رقص‌های محلی تماشایی در پوکت اجرا می‌شود. درازکردن پا جلوی غریبه‌ها، دست‌زدن به بالاترین نقطه سر دیگران، غذاخوردن با دست چپ و صحبت‌کردن با صدای بلند از آدابی است که اهالی پوکت آن‌ را ناپسند می‌دانند. خوابیدن به حالتی که پای فرد به سمت محراب خانوادگی خانه باشد نیز در بین مردمان این ناحیه نکوهش می‌شود.

پوکت چقدر با تهران اختلاف ساعت دارد؟

ساعت پوکت حدود ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه از تهران جلوتر است.

آب‌ و هوای پوکت چگونه است؟

راهنمای سفر به پوکت را با هدف آشنایی گردشگران از آب و هوای پوکت آماده کرده‌ایم. به همین دلیل بد نیست بدانید پوکت به‌عنوان بهشت تایلند شناخته می‌شود. این لقب از آب و هوای خوش پوکت حکایت دارد. نزدیک بودن پوکت به استوا باعث شده تا این منطقه آب‌ و هوای متغیری داشته باشد. این منطقه در بیشتر روزهای سال گرمای مطبوعی دارد. بارندگی در پوکت از اوایل ماه می شروع می‌شود و تا اکتبر ادامه پیدا می‌کند. پوکت از نوامبر تا فوریه خنک‌ است و مارس تا می هر سال گرم‌تر می‌شود.

پول رایج پوکت چیست؟

تصویری از پول رایج پوکت

جالب است بدانید تایلندی‌ها تا حدود ۲ سده پیش به جای پول، با صدف و سکه‌های رُسی معامله می‌کردند. در سال ۱۹۰۲ میلادی، پادشاه چولالونگ کورن (Chulalongkorn)، اولین اسکناس‌های رسمی این کشور را برای اقتصاد تایلند برگزید. واحد پول رایج تایلند، بات (Baht) است. این پول در سکه‌های ۱،۲، ۵ و ۱۰ باتی ضرب می‌شود. اسکناس‌های تایلند نیز با ارزش‌های ۲۰، ۵۰، ۱۰۰، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ باتی در اختیار مردم این کشور قرار می‌گیرند. ساتانگ (Satange)، وحد پول خُرد تایلند است. هر ۱۰۰ ساتانگ با یک بات برابری می‌کند.

همانند تمامی کشورها، اسکناس‌های تایلند با چهره‌های افراد شاخص و پادشاهان این کشور منتشر می‌شود. روی سکه‌های تایلندی نیز چهره سلاطین این دیار حک شده است. پیشنهاد می‌کنیم برای سفر به تایلند در کنار اسکناس‌های بات، حتماً مقداری پول خُرد نیز همراه داشته باشید. این پول برای پرداخت کرایه تاکسی، انعام و چانه‌زدن کاربرد دارد.

بهترین زمان سفر به پوکت چه وقتی است؟

بهترین زمان سفر به پوکت

تجربه ثابت کرده ۱۰ آبان تا ۱۰ اردیبهشت (ماه‌های نوامبر تا آوریل)، پوکت آب‌و‌هوایی گرم و مطبوع دارد. به همین دلیل این تاریخ را در تقویم مسافرتی خود برای سفر به پوکت علامت بزنید. در این مدت افزایش نسبی قیمت سفر به پوکت را شاهد هستیم. با این حال به اندازه‌ای هوای این منطقه دلپذیر می‌شود که ارزش افزایش قیمت آن را دارد. ناگفته نماند از ۱۱ اردیبهشت تا ۹ آبان، پوکت را بادهای تند و بارش‌های موسمی فرا می‌گیرد. این شرایط کاهش قیمت گردشگری در پوکت را به دنبال دارد. با این حال از آنجایی که چندین سال پیش سونامی سهمگینی پوکت را در نوردید، عقل سلیم حکم می‌کند روزهایی به غیر از ایام باد و بارانی را برای سفر به پوکت انتخاب کنید. پوکت در نوروز هم آب‌وهوای مطبوع و گرمی دارد. گردشگرانی که می‌خواهند تعطیلات نوروز را در پوکت خوش‌آب‌وهوا بگذرانند، برداشتن لباس‌های بهاری و خنک خود را از یاد نبرند.

جاذبه های گردشگری پوکت کدام است؟

راهنمای سفر به پوکت را با معرفی جاذبه های گردشگری این جزیره ادامه می‌‌دهیم. جاهای دیدنی پوکت به اندازه‌ای است که در یک سفر نمی‌توانید به تمامی آن‌ها سر بزنید. از طرف دیگر بساط خوش‌گذرانی در این جزیره همیشه به راه است. با این حساب برای اینکه سفر به پوکت حسابی به شما خوش بگذرد، به بهترین جاهای دیدنی پوکت اشاره می‌کنیم.

جاهای دیدنی پوکت

جزایر فی‌ فی

گردشگرانی که تاکنون سری به پوکت زده‌اند، با ما هم عقیده‌اند که سفر به منطقه با گشت‌و‌گذار در جزایر فی فی کامل می‌شود. جزایر فی فی به دو دسته فی‌ فی کوچک و فی فی بزرگ تقسیم‌بندی شده‌اند. فی فی کوچک، جزیره‌ای متروک است که کسی در آن زندگی نمی‌کند. با این حال این جزیره غاری وهم‌انگیز دارد. این غار در بین بومیان منطقه با نام واکینگ شناخته می‌شود. از جزیره فی فی کوچک که بگذریم، به فی فی بزرگ می‌رسیم. سواحل کمتر جایی در دنیا زیبایی ساحل‌های جزیره فی فی بزرگ را دارد.

خلیج فانگ انگا

نام فانگ انگا برای طرفدارن سفر که علاقه‌ای به فیلم‌های جیمزباند دارند، کاملاً آشناست. در فیلم «مردی با اسلحه طلایی» (The Man With The Golden Gun)، جیمز باند سری به خلیج فانگ انگا می‌زند. این فیلم در سال ۱۹۷۴ اکران شد. از آن زمان تاکنون خلیج فانگ انگا در بین گردشگران به خلیج جیمز باند معروف شده است. در کنار این خیلج، کوه‌هایی با پوشش گیاهی سرسبزی مشاهده می‌شود. تالاب‌های دیدنی و سواحل دست‌نخورده از زیبایی‌های خلیج فانگ انگاست.

ساحل پاتونگ

سفر به پوکت نیازمند زمان‌بندی منظمی است. به همین دلیل اگر فرصتی برای گشت‌و‌گذار در دیگر سواحل پوکت دست نداد، حتماً سری به ساحل پاتونگ بزنید. برای رسیدن به این ساحل نیازی نیست راه دوری بروید. ساحلی پاتونگ در موازات خیابان بانگلا رُود (Bangla Road)، قرار دارد. در این ساحل بساط تفریح‌های آبی هیجان‌انگیزی مانند قایق‌سواری، اسکی روی آب و غواصی مهیاست.

بناهای تاریخی پوکت

تندیس بودای بزرگ

برای گردشگرانِ علاقه‌مندِ سفر گفتیم که بودا، دین اصلی مردمان این منطقه است. با این حساب تندیس‌های بودایی در گوشه‌و‌کنار این منطقه مشاهده می‌شود. بزرگترینِ این تندیس‌ها، مجسمه بودای بزرگ است. این مجسمه با ارتفاعی ۴۵‌متری، از دوردست‌ خودنمایی می‌کند. تندیس بودای بزرگ در محله‌ای خوش‌نما قرار گرفته است. به همین دلیل با حضور در این مکان، می‌توانید عکس‌های خاطره‌انگیزی بگیرید.

معبد وات چالونگ (Wat Chalong)

جالب است بدانید نزدیک به ۳۰ معبد در پوکت وجود دارد. به همین دلیل امکان ندارد در حین سفر به پوکت، چشم شما به چند معبد بودایی نیفتد. با این حال بهتر است از معبدهای معروف پوکت دیدن کنید. معبد وات چالونگ یکی از مهم‌ترین معابد پوکت به حساب می‌آید. این معبد حدود ۸ کیلومتر با مرکز پوکت فاصله دارد. معبدی که از آن صحبت می‌کنیم در کنار معماری زیبا، نگاره‌های تماشایی نیز پیش روی گردشگران قرار می‌دهد.

منطقه قدیمی پوکت

سفر به پوکت را عموماً با هدف بازدید از مکان‌‌های جدید این شهر آغاز می‌کنید. در این بین گشت‌و‌گذار در محله‌های قدیمی این منطقه نیز خالی از لطف نیست. منطقه قدیمی پوکت یکی از این محله‌هاست. این منطقه، معماری قدیمی دارد و معبدهای بودایی در گوشه‌و‌کنار آن مشاهده می‌کند. در این محله تا چشم‌ کار می‌کند مغازه‌ای سوغاتی فروشی مشاهده می‌شود.

جاذبه های تفریحی پوکت

پارک آبی اسپلش جانگل

سفر به پوکت زمانی حسابی می‌چسبد که سری به پارک آبی اسپلش جانگل بزنید. این پارک در ساحل تماشایی مای خائو (Mai Khao)، واقع شده است. هر سرگرمی آبی که فکرش را بکنید در پارک آبی اسپلش جانگل فراهم است. پیشنهاد می‌کنیم حتماً سرسره‌های آبی این پارک را امتحان کنید.

باغ وحش پوکت

گونه‌های جانوری بی‌شماری در پوکت زندگی می‌کنند. در این بین از آنجایی که تایلند به داشتن فیل‌های مهربان و بازیگوش معروف است، باغ وحش پوکت انتخاب مناسبی برای گردشگری است. در این باغ وحش در کنار فیل‌های عظیم‌الجثه، میمون‌های بازیگوش سر گردشگران را گرم می‌کنند. در کنار حیوان‌های اهلی، موجودات وحشی هراس‌انگیزی مانند تمساح نیز در باغ وحش پوکت نگهداری می‌شود.

آکواریوم پوکت

سفر به پوکت گردشران را به دنیای زیبای اقیانوس‌ می‌برد. برای آشنایی بیشتر با این دنیا، بازدید از آکواریوم پوکت بهترین انتخاب است. این آکواریوم تونل شیشه‌ای ۱۰‌متری در زیر آب دارد. حضور ماهی‌‌های رنگ‌و‌وارنگ استوایی، لاک‌پشت‌های دوست‌داشتنی و کوسه‌های خطرناک در این آکواریوم، خاطره‌ای خوش در ذهن گردشگران باقی می‌گذارد.

برای گذران شب در پوکت چه مکان‌هایی پیشنهاد می‌شود؟

راهنمای سفر به پوکت را با هدف معرفی بهترین هتل های پوکت آماده کرده‌ایم. با این حال برای گردشگرانی که می‌خواهند سفر ارزان تایلند را تجربه کنند، به بهترین هاستل های پوکت هم اشاره می‌کنیم.

بهترین هتل های پوکت

  • هتل هیلتون ارکادیا ریزورت پوکت (Hilton Phuket Arcadia Resort)

این هتل ۵ ستاره در مساحتی حدود ۷۵ هکتار ساخته شده است. به لطف این مساحت زیاد، اطراف هتل را باغ‌های سرسبز گرمسیری فرا گرفته است. هتل هیلتون ارکادیا ریزورت پوکت در کنار اتاق‌های اشرافی و امکانات رفاهی چشمگیر، ۸ سالن غذاخوری با خوراکی‌های خوشمزه دارد. پنج استخر شنای روباز مخصوص بزرگسالان، استخر کودکان، سونا، زمین بدمینتون، تنیس و اسکواش از دیگر امکانات این هتل به حساب می‌آید.

  • هتل فیشرمنز هاربر پوکت (Fishermen’s Harbour Urban Resort)

سفر به پوکت نیاز به زمان‌بندی دقیقی دارد. به همین دلیل اگر می‌خواهید اقامتی در هتلی لاکچری و نزدیک به مرکز شهر را تجربه کنید، هتل فیشرمنز هاربر پوکت دقیقاً همان هتلی است که دنبال آن می‌گردید. این هتل ۱۱.۸ کیلومتر از مرکز پوکت دورتر است. چندین استخر روباز، اتاق‌های شیک، استخر مخصوص آب شور و استخر شیرچه از امکانات چشمگیر هتل فیشرمنز هاربر پوکت است.

  • هتل تریسارا پوکت (Trisara Phuket)

این هتل در دل جنگل‌های سرسبز گرمسیری واقع شده است. با این حساب اگر عاشق طبیعت هستید، هتل تریسارا را فراموش نکنید. این هتل ۵ ستاره درواقع از ۴۸ ویلای بزرگ و تماشایی تشکیل شده است. رستوران هتل نیز فاصله کمی با این اتاق‌ها دارد تا گردشگران اقامتی شاهانه را در تریسارا پوکت تجربه کنند.

بهترین هاستل های پوکت

سفر به پوکت با اقامت در هاستل تغییر چشمگیری در هزینه‌ های مسافرت به تایلند ایجاد می‌شود. با این حساب برای سفر ارزان پوکت، یکی از هاستل‌های زیر را انتخاب کنید.

  • هاستل بان بان (Baan Baan)

این هاستل در یکی از محله‌های تاریخی پوکت قرار دارد. به همین دلیل اگر اهل بازدید از جاهای تاریخی پوکت هستید، هاستل بان بان دقیقاً همان چیزی است که دنبال آن می‌گردید.

  • هاستل چیل‌ هاب (ChillHub)

پوکت ساحل زیبایی با نام بانگتائو (Bangtao)، دارد. هاستل چیل هاب با فاصله‌ای کم از این ساحل، انتخابی مناسب برای گردشگران علاقه‌مند به تفریحات دریایی است.

  • هاستل وایبز پارتی (Vibes Party)

امکانات هاستل وایبز پارتی به اندازه‌ای است که با هتل‌های درجه‌ یک پوکت برابری می‌کند. در کنار اتاق‌های شیک، در این هاستل استخر شنا و رستوران نیز وجود دارد.

بهترین رستوران های پوکت کدام هستند؟

سفر به پوکت هر چقدر هم که خوش بگذرد، به پایان می‌رسد، اما طعم غذاهای خوشمزه تایلندی برای همیشه در زیر دندان گردشگران باقی می‌ماند. در ادامه راهنمای سفر به پوکت چند نمونه از بهترین رستوران های پوکت را معرفی می‌کنیم.

  • رستوران آکوا

این رستوران در ساحل زیبای کالیم واقع شده است. رستوران آکوا سرآشپزی ایتالیایی دارد. از آنجایی که سرآشپزی را همانند سرآشپزهای ایتالیایی سراغ نداریم که غذاهای دریایی خوشمزه بپزد، پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به رستوران آکوا بزنید.

  • رستوران نسیم (Breeze)

به گردشگران عاشق‌پیشه‌ای که دست دلدار را گرفته‌اند و راهی پوکت شده‌اند، رستوران نسیم را پیشنهاد می‌کنیم. این رستوران محیطی بسیار عاشقانه دارد و جان می‌دهد برای شام‌های دونفره.

  • رستوران رایا

اگر می‌خواهید در سفر به پوکت خودتان را مهمان غذایی خوشمزه با قیمتی مناسب کنید، سری به رستوران رایا بزنید. غذاهای این رستوران به اندازه‌ای معروف است که از بانکوک، پایتخت تایلند سفارش دریافت می‌کند.

سفر به پوکت چقدر هزینه بر می‌دارد؟

سفر به پوکت چقدر هزینه بر می‌دارد؟

برای اینکه پوکت‌گردی حسابی به شما خوش بگذرد، دست‌کم باید روزی ۹۰ دلار خرج کنید. اتاق یک‌‌تخته در هتل‌‌های معمولی پوکت چیزی حدود ۵۰ دلار است. برای غذا هم باید حدود ۱۸ دلار کنار بگذارید. هزینه‌های روزانه سفر مانند کرایه‌تاکسی و انعام چیزی نزدیک به ۹ دلار می‌شود. برای تفریحات نیز حداقل باید ۳۷ دلار خرج کنید. اگر اهل نوشیدنی هستید، برای تازه‌کردن گلوی خود در پوکت باید روزی ۵.۵ دلار هزینه کنید. لازم به ذکر است هزینه‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، برآوردی حدودی است. با این حساب بهتر است در برآورد هزینه‌ها، دست‌بالا بگیرید و همیشه مبلغ بیشتری همراه داشته باشید.

هزینه سفر به پوکت را چگونه کاهش دهیم؟

هزینه سفر به پوکت را چگونه کاهش دهیم؟

انصافاً باید اعتراف کرد کرایه حمل‌ و نقل در پوکت گران است. به همین دلیل به جای استفاده از تاکسی، سراغ وسیله‌های حمل و نقل عمومی را بگیرید. از طرف دیگر رستوران‌ های پوکت غذاهای بسیار خوشمزه‌ای پیش روی گردشگران قرار می‌دهند. با این حال بسیاری از این غذاها هزینه‌ای گزاف روی دست مشتری می‌‌گذارد. اینجاست که غذاهای خیابانی به کمک گردشگران می‌آیند. اقامت در هاستل به جای هتل نیز گزینه‌ای مناسب برای کاهش هزینه سفرهای خارجی است. پوکت حراجی‌های خوش‌انصافی هم دارد. برای خرید سوغاتی سری به این حراجی‌ها بزنید. در حین خرید نیز چانه فراموش نشود. تجربه نشان داده فروشنده‌های پوکتی گاهی اوقات تا ۳۰ یا ۴۰درصد به گردشگران تخفیف می‌دهند.

سفر به پوکت از کدام روش بهتر است؟

تصویری از سفر به پوکت از کدام روش بهتر است؟

بانکوک، پایتخت تایلند دقیقاً ۵۴۵۰ کیلومتر از تهران دورتر است. پوکت نیز ۵۴۰ کیلومتر با بانکوک فاصله دارد. به دلیل این فاصله دور، بهترین روش برای سفر پوکت، هواپیماست. گردشگران با هواپیما از فرودگاه تهران در عرض نهایتاً ۶ ساعت به بانکوک می‌رسند. پرواز بانکوک به پوکت نیز چیزی حدود ۱ ساعت و نیم طول می‌کشد.

فرودگاه پوکت چه امکاناتی دارد؟

فرودگاه پوکت حدود ۳۲ کیلومتر با مرکز این شهر فاصله دارد. علاقه‌ گردشگران بین‌المللی به گشت‌و‌گذار در پوکت این فرودگاه را به یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های منطقه تبدیل کرده است. سالانه نزدیک به ۱۵ میلیون مسافر در این فرودگاه تردد می‌کنند. فرودگاه پوکت ۲ ترمینال بسیار مجهز دارد. ترمینال اول برای پروازهای خارجی استفاده می‌شود. ترمینال دوم نیز برای انتقال مسافران از پوکت به تایلند اختصاص دارد. در این فرودگاه امکاناتی مانند صرافی، رستوران‌های درجه‌یک و کافه‌های شیک، اینترنت وای‌فای و سالن استراحت از امکانات رفاهی فرودگاه پوکت به حساب می‌آید.

برقراری تماس و استفاده از اینترنت در پوکت چگونه است؟

راهنمای سفر به پوکت اطلاعات کافی برای برقراری تماس و استفاده از اینترنت را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. پیش شماره پوکت ۰۷۶ است. حتی زمانی که در پوکت هستید نیز باید حتماً پیش شماره ۰۷۶ را بگیرید. تقریباً‌ تمامی هتل های پوکت اینترنت وای‌فای رایگان در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. چهار اپراتور همراه در تایلند فعالیت دارند. این اپراتورها در تایلند با نام‌های dtac، MoveTrue، TOT و AIS شناخته می‌شوند. تجربه نشان‌داده در میان این اپراتورها، MoveTrue، ارزان‌ ترین سیم کارت تایلند را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. با این حال به لحاظ آنتن‌دهی، اپراتور AIS بهترین پوشش را در پوکت دارد.

بهترین جشنواره های پوکت کدام است؟

راهنمای سفر به پوکت انتخاب مناسبی برای آشناشدن با بهترین جشنواره‌های پوکت است. در ادامه از بین ده‌ها جشنواره، بهترین جشنوارهای پوکت را به شما معرفی می‌کنیم.

سال نو چینی در پوکت

هم‌زمان با فرارسیدن سال نو چینی، مرمان پوکت نیز خودشان را برای جشن‌و‌پایکوبی در این جشن آماده می‌کنند. جشنواره‌ های پوکت با آغاز سال نو چینی برگزار می‌شود. مهم‌ترین جشن سال نو چینی در پارکی نزدیک به اداره گردشگری پوکت به راه می‌افتد. رقص اژدها و آتش‌بازی از ویژگی‌های چشمگیر مراسم سال نو چینی در پوکت به حساب می‌آید.

جشنواره گیاه خواری پوکت

این جشنواره یکی از مهم‌ترین رویدادهای گیاه‌ خواری در سرتاسر دنیاست. جشنواره گیاه خواری پوکت همه‌ساله از ۲۰ اکتبر تا ۲۸ این ماه ادامه پیدا می‌کند. همان‌‌گونه که از نام این جشنواره پیداست، گردشگران و پوکتی‌ها غذاهای گوشتی را کنار می‌‌گذارند. به همین دلیل جشنواره گیاه خواری فرصت مناسبی برای گردشگرانی است تا رژیم‌ غذایی گیاهی را امتحان کنند.

کارناوال پاتونگ

در راهنمای سفر به پوکت برای شما گفتیم ساحل پاتونگ، یکی از تماشایی‌ترین سواحل پوکت است. اگر می‌خواهید در پوکت حسابی به شما خوش بگذرد، ماه نوامبر را برای سفر انتخاب کنید. در این ماه کارناوالی باشکوه در ساحل پاتونگ برگزار می‌شود. رقص‌و‌پایکوبی، اجرای موسیقی زنده و خوراکی‌های خوشمزه از ویژگی‌های کارناوال پاتونگ به حساب می‌آید.

بهترین مراکز خرید پوکت کدام هستند؟

سفر به پوکت با خرید از مراکز خرید این شهر حسابی خوش می‌گذرد. به همین دلیل مراکز خرید پوکت در گوشه‌و‌کنار خیابان‌های معروف آن وجود دارد. با این حال برای اینکه در انتخاب بهترین مراکز خرید پوکت سردرگم نشوید، چند مرکز خرید مهم پوکت را با شما در میان می‌‌گذاریم.

  • مرکز خرید جانگ‌سایلون (Jungceylon)

از آنجایی که در سفر همیشه وقت تنگ است، پیشنهاد می‌کنیم برای خرید سوغاتی راهی مرکز خرید جانگ‌سایلون شوید. این مرکز خرید با ۲۰۰ مغازه، هر کالایی که فکرش را بکنید در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. مرکز خرید جانگ‌سایلون در دل ساحل زیبای پاتونگ ساخته شده است. به لطف این فاصله کم، در کنار پاساژگردی، فرصتی پیدا می‌کنید تا گشت‌و‌گذاری جانانه در ساحل پانگ داشته باشید.

  • مرکز خرید پریمیوم اوت‌ لت (Premium Outlet Phuket)

اگر به فکر خرید سوغاتی باکیفیت، اما ارزان در پوکت هستید، راه مرکز خرید پریمیوم اوت لت را در پیش بگیرید. مرکز خرید پریمیوم ساختمانی روستا‌مانند دارد. به لطف این طراحی، حس گشت‌و‌گذار در دهکده‌های تایلندی در ذهن گردشگران تداعی می‌شود. مرکز خرید پریمیوم بورس پوشاک و کالاهای برند است. از آنجایی که کالاهای اوت لت در این مرکز خرید فروخته می‌شود، به لحاظ قیمت نیز با یکی از خوش‌قیمت‌ترین مراکز خرید پوکت روبه‌رو هستیم.

  • مرکز خرید سنترال فستیوال پوکت (Central Festival Phuket)

این مرکز خرید از دو ساختمان بزرگ تشکیل شده است. مجموع این ساختمان‌ها باعث شده تا مرکز خرید سنترال فستیوال پوکت را به بزرگ‌ ترین مرکز خرید پوکت تبدیل کرده است. در کنار سبد گسترده‌ای از کالاهای متنوع، یک سالن سینما نیز در این مرکز خرید وجود دارد. مرکز خرید سنترال فستیوال پوکت، بورس لوازم خانگی، تجهیزات الکترونیکی، لوازم آرایشی، لوازم ورزشی و اجناس لوکس است.

مسیر دسترسی

شماره های اضطراری پوکت کدام هستند؟

پلیس: ۱۹۱
آتش‌نشانی: ۱۹۹
پلیس گردشگری: ۱۱۵۵
پلیس دریایی: ۸۸۳ ۲۱۱ ۷۶(۰) ۶۶+
بیمارستان بین‌المللی پوکت: ۴۰۰ ۲۴۹ ۷۶ ۶۶+
سازمان گردشگری: ۰۳۶ ۲۱۱ ۷۶ ۶۶+

راهنمای سفر به پوکت را با این هدف آماده کردیم تا سفر به تایلند حسابی به شما خوش بگذرد. امیدواریم اطلاعات این مطلب دیدگاه تازه‌ای از سفر پیش روی همراهان ما در ره بال آسمان قرار دهد. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمندی دارید، پیشنهاد می‌کنیم تجربه‌های مفید و خاطره‌های خوشی که از سفرهای خارجی داشته‌اید را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

پوکت جزیره‌ای زیبا در جنوب غربی تایلند است.

پوکت در بیشتر روزهای سال آب و هوایی دلپذیر دارد. با این حال تجربه ثابت کرده پوکت۱۰ آبان تا ۱۰ اردیبهشت (ماه‌های نوامبر تا آوریل)، بهترین آب و هوا را دارد.

ساحل پاتونگ، جزایر فی فی و خلیج فانگ انگا از دیدنی ترین جاهای پوکت به حساب می‌آید.

مرکز خرید جانگ‌سایلون، مرکز خرید پریمیوم اوت‌ لت و مرکز خرید سنترال فستیوال پوکت از بهترین مراکز خرید پوکت شناخته می‌شود.

باغ وحش پوکت، آکواریوم پوکت و پارک آبی اسپلش جانگل از بهترین جاهای تفریحی پوکت به حساب می‌آید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.