جاهای تفریحی شیراز | شادی و هیجان در شهر شعر و شاعری

2

با شنیدن نام شهر شیراز جاهایی همچون پاسارگاد، تخت جمشید، حافظیه، آرامگاه سعدی و… در ذهن‌ها تداعی می‌شود. درست است که این مکان‌‌ها به نمادی برای شهر شیراز تبدیل شده‌اند؛ اما جذابیت‌های این شهر زیبا به بناهای تاریخی و هنری ختم نمی‌شود. در این مقاله قصد داریم شما را با روی دیگر این شهر خوش رنگ و لعاب آشنا کنیم. این بار قرار است کمی هیجان و تجربه‌های جدید را چاشنی سفر کنیم؛ پس خود را برای ماجراجویی و گردش در جاهای تفریحی شیراز آماده کنید. 

برای آشنایی با سایر جاذبه‌ها و جاهای دیدنی شیراز، روی لینک زیر کلیک کنید:

فهرست مطالب

مراکز تفریحی شیراز | هیجان و شادی در بهترین جاهای تفریحی شیراز

  • ایرانلند | قلب تپنده مجتمع تجاری خلیج فارس

ایرانلند | قلب تپنده مجتمع تجاری خلیج فارس از جاهای تفریحی شیراز

در قلب مجتمع تجاری خلیج فارس، شهربازی ایرانلد با مساحتی حدود 28.800 مترمربع، میزبان گردشگران برای ثبت لحظاتی پرهیجان و خاطره‌انگیز است. در این شهربازی بزرگ می‌توانید به بیش از 100 بازی متنوع و جذاب دسترسی داشته باشید. همچنین بزرگ‌ترین سالن سرپوشیده بیلیارد ایران با 25 میز بازی و بزرگ‌ترین سالن بولینگ کشور با 16 خط، در شهربازی ایرانلند قرار دارد. ایرلند را 6 سالن 239 نفره سینما با آخرین متدهای مدرن پخش صوتی، ایرانلند را به یکی از به‌روزترین جاهای تفریحی شیراز تبدیل کرده است؛ پس اگر می‌خواهید شادی و هیجان را چاشنی سفر خود کنید، حتماً سری به شهربازی ایرانلند بزنید. 

آدرسشیراز، ورودی شهر جدید صدرا، مجتمع تجاری خلیج فارس، طبقه دوم، بلوک 7.
ساعت بازدیداز 10 صبح تا 23.
شماره تماس07136667060
  • مجموعه تفریحی ورزشی کوثر شیراز | یک تیر و چند نشان

مجموعه تفریحی ورزشی کوثر شیراز

مجموعه تفریحی کوثر، یک مجموعه تمام عیار برای از انواع و اقسام تفریحاتی است که می‌توانید در شهر شیراز تجربه کنید. این مجموعه شامل بخش‌های شهربازی، استخر، پارک آبی و سایر قسمت‌های ورزشی بوده و روزی پر از شادی و جنب‌وجوش را برایتان رقم می‌زند. به‌طور کلی مجموعه تفریحی کوثر شامل بخش‌های بدنسازی، آمادگی جسمانی، ژیمناستیک، ورزش‌های رزمی، آب‌‌درمانی، پارک آبی و بیلیارد است.

مجموعه تفریحی ورزشی کوثر از جاهای دیدنی شیراز

به جرئت می‌توان گفت بخش پارک آبی مجموعه کوثر، پرطرفدارترین بخش این مجموعه به حساب می‌آید. خانم‌ها و آقایان می‌توانند در سانس‌های مخصوص از بخش‌های مختلف این پارک آبی نظیر سرسره‌های مهیج، چاله فضایی، وسایل بازی مخصوص کودکان، توپ موج، استخر، سونا خشک، سونا بخار و جکوزی استفاده کنند. لازم به ذکر است که استخر و پارک آبی مجموعه کوثر، یکی از بهترین مراکز ورزشی این شهر از لحاظ بهداشت و ایمنی است. پس با خیال راحت بلیط مجموعه را تهیه کرده و خود را برای خاطره‌سازی در یکی از مهیج‌ترین جاهای تفریحی شیراز آماده کنید. 

آدرسشیراز، بلوار فرهنگ، ایستگاه 11.
شماره تماس0713634700
سانس استخر برای بانوانروزهای فرد از ساعت 10 تا 17:30 و جمعه‌ها از ساعت 8:30 تا 13.
سانس استخر برای آقایانروزهای زوج و جمعه از ساعت 14:30 تا 23:30  و روزهای فرد از ساعت 19 تا 23:30
سانس پارک آبی برای آقایانروزهای زوج از ساعت 14:30 تا 24
  • لیزر تگ شیراز | سفر به سرزمین عجایب در بهترین جاهای تفریحی شیراز

لیزر تگ شیراز

در بین جاهای تفریحی شیراز، یکی از جدیدترین تفریحاتی که نظر شما را به خودش جلب خواهد کرد، بازی لیزرتگ است. این بازی مهیج و پرطرفدار که شباهت زیادی به پینت بال دارد، گزینه‌ای عالی برای علاقه‌مندان به بازی‌های دسته‌جمعی است. در این بازی لباس‌های مخصوصی می‌پوشید که روی آن‌ها گیرنده‌هایی وجود دارد که به نور لیزر واکنش می‌دهند. به این ترتیب با برخورد هر لیزر با لباس شما، امتیاز منفی در سیستم برایتان ثبت خواهد شد. اگر تاکنون این بازی را تجربه نکرده‌اید، حتماً سری به مجموعه لیزر تگ شیراز بزنید. همچنین اگر می‌‌خواهید لذت واقعی لیزر تگ را تجربه کنید، حتماً با تعدادی از دوستان و آشنایان خود به این مجموعه بروید. به شما قول می‌دهیم از رفتن به این مجموعه پشیمان نخواهید شد. 

آدرسشیراز، شهرک گلستان، بلوار علامه امینی، خیابان صبا، جنب پارک صبا
شماره تماس07136214200
ساعت کاریهمه روزه از ساعت 10 تا 23
  • کارتینگ سلطان سرگرمی شیراز | نهایت سرعت و هیجان

کارتینگ سلطان سرگرمی شیراز

کارتینگ یک ورزش بسیار جالب و هیجان‌انگیز بوده که احتمالاً تا به حال آن را تجربه نکرده‌اید. اگر به ماشین‌سواری علاقه دارید و می‌خواهید دوز هیجان سفر خود را بیشتر کنید، کارتینگ سلطان سرگرمی شیراز بهترین گزینه برای شماست. این پیست ماشین‌سواری بر اساس آخرین استانداردهای جهانی ساخته شده و یکی از ایمن‌ترین پیست‌های کارتینگ در شهر شیراز است. اگر می‌‌خواهید لذت ماشین‌سواری در این ماشین‌های کوچک بنزینی را چند برابر کنید، حتماً همراه دوستان خود به این پیست مراجعه کرده و مسابقه‌ای با نهایت سرعت و هیجان را تجربه کنید. 

آدرسشیراز، شهرک بزین، روبه‌روی آفرینش، کوچه شهید قرائتی
شماره تماس09227163326
ساعات کاریاز ساعت 11 تا 23

باشگاه های پینت بال شیراز | تجربه‌ای جدید و ماندگار

  • باشگاه پینت بال جنگلی شهید چمران شیراز | تفریحی پرهیجان در دل طبیعت جنگلی

باشگاه پینت بال جنگلی شهید چمران شیراز

یکی از بهترین مراکز پینت بال شیراز، باشگاه پینت بال شهید چمران بوده که با امکانات و خدمات منحصربه‌فرد در فضایی جنگلی احداث شده است. امکاناتی نظیر محیط ویژه جنگ‌های دوستانه و پرهیجان، محیط جنگلی، موانع طبیعی، تفنگ پینت بال، ماسک، دستکش، لباس نظامی، جلیقه ضد ضربه، کلاه و پارکینگ اختصاصی این مجموعه را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای دوستداران بازی پینت بال تبدیل کرده است. این بازی سرگرم‌کننده و جذاب، ذهن شما را به چالش کشیده و 90 دقیقه تمام حواس شما درگیر می‌کند. جالب است بدانید که بازی پینت بال هیچ نوع محدودیت سنی ندارد؛ فقط باید کمی جنب‌وجوش و دقت را چاشنی کار خود کنید تا بتوانید در این بازی پیروز شوید. 

آدرس: شیراز، بلوار چمران، جنب هتل چمران.
  • باشگاه پینت بال سیمرغ | هیجانی وصف‌نشدنی 

باشگاه پینت بال سیمرغ از جاهای دیدنی شیراز

یکی دیگر از باشگاه‌های پینت بال در شهر شیراز، باشگاه پینت بال سیمرغ است. ویژگی بارز این باشگاه که آن را از سایر جاهای تفریحی شیراز متمایز می‌کند، تخفیف‌‌های بزرگ و ویژه آن است. درواقع این باشگاه زیر نظر سازمان‌ نیروهای مسلح فعالیت می‌کند و گزینه بسیار مناسبی برای کارمندان نیروهای مسلح، شرکت‌های دولتی، دانشجویان و پرسنل دانشگاه‌هاست. اگر شخصی از اعضای خانواده شما به یکی از این ارگان‌های دولتی وابسته باشد، می‌توانید از آفرهای ویژه این باشگاه استفاده کرده و با هزینه کمتری از خدمات آن استفاده کنید. 

آدرس: شیراز، حدفاصل فلکه گاز، چهارراه باغ تخت سالار سبوی عشق.

پارک های شیراز | پیوند روح با طبیعت جاهای تفریحی شیراز

  • باغ ارم شیراز | تکه‌ای از بهشت در شیراز

باغ ارم شیراز

یکی از بهترین جاهایی که در سفر به شیراز باید از آن دیدن کنید، باغ ارم است. زیبایی خیره‌کننده این باغ، حس زندگی و شادابی را در شما زنده می‌کند. سرتاسر این باغ دلربا با درختان متنوعی اعم از نخل، سرو، اقاقیا، افرا، بید و سروناز پوشیده شده است. اگر در فصل بهار به خصوص ماه اردیبهشت به این باغ بروید، بوی خوش شکوفه‌های بهار نارنج و گل‌های بهاری، شما را به وجد می‌آورد. فضای باغ نیز با عطر خوش گل‌های رنگارنگ معطر شده و فضایی دل‌انگیز به وجود آورده است. خوب است بدانید که بلندترین درخت سرو شیراز نیز در باغ ارم قرار دارد.

یک حوض طویل نیز در قسمت میانی باغ وجود دارد که شما را تا کاخ قاجار همراهی می‌کند. صدای آبی که در این حوض جاری است و همچنین منظره بی‌نظیری که پیش روی چشمانتان قرار دارد، تکه‌ای از بهشت را در ذهن‌ها تداعی می‌کند. اگر در بازدید از باغ ارم شیراز، یک دوربین عکاسی همراه خود داشته باشید؛ هرگز پشیمان نخواهید شد. قدم زدن در لابه‌لای درخت‌های باغ ارم شیراز، لذتی تکرارنشدنی است؛ پس لحظه‌ای برای رفتن به این باغ زیبا درنگ نکنید. 

آدرسشیراز، بلوار ارم، میدان ارم، خیابان ارم، نزدیک مجموعه دانشگاه شیراز
شماره تماس07132272538
هزینه بازدید۵هزار تومان
ساعات بازدیداز 8 صبح تا 18:30
  • باغ عفیف آباد شیراز | از زیباترین جاهای تفریحی شیراز

باغ عفیف آباد گنجینه‌ای از بهترین آثار تاریخی شیراز است. این باغ در سال 1284 به دستور میرزا علی محمد خان قوام‌الملک دوم ساخته شد. این باغ که در گذشته تفرجگاه پادشاهان بوده، امروزه به مکانی برای تفرج گردشگران تبدیل شده است. کاخ‌های سلطنتی، موزه اسلحه‌های قدیمی و محوطه باغ، بخش‌های مختلف باغ عفیف آباد شیراز است. درختان سر به فلک کشیده و گل‌های رنگارنگ، طراوت خاصی به فضای باغ بخشیده است. همچنین حوضی بزرگ در قسمت جلوی کاخ قرار داشته که به واسطه آبنمای فواره‌داری که در وسط آن قرار دارد، فضای باغ را بسیار زیبا کرده است.

با قدم زدن در محوطه این باغ، حس و حال خانه‌های قدیمی برایتان تداعی خواهد شد. خوب است بدانید که هم‌اکنون بنای باغ عفیف آباد شیراز در اختیار ارتش قرار داشته و یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های اسلحه خاورمیانه را در خود جای داده است. اگر می‌خواهید از این موزه تاریخی و این باغ دلربا دیدن کنید، حتماً بازدید از باغ عفیف آباد را در برنامه سفر خود قرار دهید. 

ادرسشیراز، انتهای خیابان عفیف آباد
شماره تماس07136267343
هزینه بازدید۵هزار تومان
ساعت بازدید8:30 صبح تا 17:30
  • پارک جنگلی پالایشگاه | بزرگ‌ترین پارک مصنوعی استان فارس

پارک جنگلی پالایشگاه

اگر در بین جاهای تفریحی شیراز دنبال مکانی دنج و راحت برای پیک نیک هستید، خوب است با پارک جنگلی پالایشگاه یا همان پارک جنگلی انقلاب ورزقان آشنا شوید. این پارک جنگلی یکی از دوست‌داشتنی‌ترین مکان‌ها برای گذراندن آخر هفته‌ای شاد و دل‌انگیز در کنار خانواده است. در این پارک هرآنچه که برای پیک نیک نیاز داشته باشید، برای شما فراهم شده است. از آلاچیق و محل‌های مناسب برای برپایی چادر گرفته تا سرویس بهداشتی و بوفه مواد غذایی؛ پس خیالتان از بابت امکانات پارک راحت باشد.

آدرسمسیر اتوبان شیراز-اصفهان، بعد از پلیس راه شیراز-اصفهان
هزینه بازدیدرایگان
ساعات بازدید۲۴ساعته
  • پارک جنت | از زیباترین بوستان‌های قجری با ظاهری مدرن

پارک جنت از جاهای دیدنی شیراز

در این قسمت از مقاله می‌خواهیم سراغ یکی از رؤیایی‌ترین پارک‌های شیراز برویم؛ پارکی زیبا با راهروهای متعدد که با درختان کاج و سرو احاطه شده است. پارک جنت از قدیمی‌ترین جاهای تفریحی شیراز بوده که در سال‌های اخیر طی پروژه‌های بهسازی به شکل امروزی تبدیل شده است. قدم زدن در میان سروهای سربه‌فلک‌کشیده و کمپ کردن در این فضای سبز چشم‌نواز، یکی از به‌یادماندنی‌ترین خاطرات سفرتان خواهد شد. آبنماهای سراسری، بوفه مواد غذایی، سرویس بهداشتی و نمازخانه از دیگر امکانات پارک جنت شیراز است. 

آدرس: استان فارس، ابتدای ورودی غربی شیراز-بلوار امیرکبیر.
  • پارک آزادی | از قدیمی‌ترین جاهای تفریحی شیراز

پارک آزادی

پارک آزادی در سال 1345 در مساحتی حدود 200 هزار مترمربع ساخته شد. این پارک با بخش‌های مختلف، شما را به کسب تجربه‌های جدید دعوت می‌کند. دریاچه مصنوعی با قابلیت قایق‌رانی، تالار نمایش، لانه‌های پرندگان، آبنماهای زیبا، نمازخانه، سرویس بهداشتی و غرفه مواد غذایی از امکانات پارک آزادی شیراز است. 

آدرسشیراز، خیابان سمیه، خیابان آزادی، خیابان مشکین فام
ساعات بازدید۲۴ساعته
هزینه بازدیدرایگان
  • پارک کوهستانی دراک | اقامتی به‌یادماندنی در دامنه کوه

در منطقه 10 شهرداری شیراز، پارکی کوهستانی با مساحت 580 هکتار قرار دارد. این پارک در دامنه غربی ارتفاعات کوه دراک ساخته شده و به همین علت با عنوان پارک کوهستانی دراک شناخته می‌شود. در این پارک گردشگری می‌توانید علاوه بر لذت بردن از چشم‌انداز بی‌نظیر و آب و هوای مطبوع، استفاده از وسایلی مثل تله‌کابین، زیپ لاین و چرخ و فلک را تجربه کنید. نکته جالب توجه درباره پارک دراک این است که این پارک یک مکان اقامتی بوده و در آن یک هتل باکیفیت و مجهز، میزبان گردشگران است. همچنین شما می‌توانید با مسیرهای زیبای پیاده‌وری و دوچرخه‌سواری این پارک، از جاهای مختلف این مجموعه گردشگری دیدن کنید. 

آدرس: شیراز، ابتدای بلوار حسینی الهاشمی (از سمت فرهنگ شهر)، پارک کوهستانی دراک.

شهربازی های شیراز | جایی برای تخلیه هیجانات در میان جاهای تفریحی شیراز

  • لونا پارک | مهیج‌ترین شهربازی شیراز

لونا پارک از جاهای دیدنی شیراز

در بخش شمالی شهر شیراز و در همجواری دروازه قرآن، شهربازی لونا پارک نظر شما را جلب خواهد کرد. لونا پارک جایی است که برای ساعت‌ها شما را سرگرم می‌کند. اگر به لونا پارک رفتید، پیشنهاد می‌کنیم  حتماً ترن هوایی و چرخ و فلک این مجموعه را امتحان کنید. هوای پاک، منظره زیبا و امنیت از ویژگی‌های منحصربه‌فرد لونا پارک شیراز است.

آدرسشیراز، بلوار آیت الله ربانی
ساعت بازدیداز 18 تا 24 بامداد
هزینه بازدیدقیمت هر وسیله بازی متفاوت است. برای هر نفر حداقل ۱۵۰هزار تومتن نیاز است.
  • شهربازی گاندو | تجربه چند رویای به‌یادماندنی

اگر می‌خواهید یک روز یه‌یادماندی با پیشرفته‌ترین و به‌روزترین دستگاه‌های بازی را تجربه کنید، از شهربازی گاندو شیراز غافل نشوید. این شهربازی مجهز لحظاتی تکرارنشدنی را برایتان ثبت خواهد کرد. در کنار این‌ها، یکی دیگر از ویژگی‌های خاص شهربازی گاندو، سالن تولد با ظرفیت 100 مهمان است. این سالن تولد با فضایی خاص و دکوراسیونی ویژه، شبی عالی و خاطره‌انگیز را برایتان به ارمغان می‌آورد. اگر به شهربازی گاندو رفتید، پیشنهاد می‌کنیم سری به غرفه‌های گریم، عکاسی، چاپ عکس روی تیشرت و لیوان و… نیز بزنید و برای خود یک یادگاری از سفر به شیراز تهیه کنید. 

آدرس: شیراز، چهارراه پارامونت، مجتمع تجاری زیتون، طبقه چهارم.
  • شهربازی مجتمع ستاره فارس | یک تفریح برای تمام اعضای خانواده

شهربازی مجتمع ستاره فارس

مجتمع ستاره فارس در محله مرفه‌نشین عفیف آباد قرار داشته و یکی از باکلاس‌ترین مراکز خرید شهر شیراز است. اگر اهل پاساژگردی و وقت‌گذرانی در مراکز خرید هستید، مجتمع ستاره فارس در تمامی روزهای هفته، میزبان شما خواهد بود. جذابیت‌های مجتمع ستاره فارس، تنها به مغازه‌های لوکس و متنوع ختم نمی‌شود. شهربازی سرپوشیده «شهر شادی» یکی از بخش‌های مهم این مجموعه جذاب است. اگر می‌خواهید خریدی آرام و بدون دغدغه داشته باشید، می‌توانید کودکان خود را با خیال راحت به این شهربازی بسپارید. این شهربازی دارای آیتم‌های متنوعی بوده که تا ساعت‌ها فرزند شما را سرگرم خواهد کرد. البته شهربازی «شهر شادی» برای بزرگسالان نیز سالن‌های بولینگ و بیلیارد در نظر گرفته است. از دیگر امکانات مجتمع ستاره فارس، می‌توان به فودکورت، کافی‌شاپ، پارکینگ، سرویس بهداشتی، نمازخانه و… اشاره کرد. 

آدرسشیراز، عفیف آباد، روبه‌روی تقاطع عرفان منش، مرکز خرید ستاره فارس، طبقه آخر.
ساعات کاریهمه روزه از ساعت 10 الی 14 و 17 الی 24 بامداد
هزینه ورودی۱۰هزار تومان

سینماهای شیراز | پاتوق فیلم‌بازان و علاقه‌مندان به هنر

حال که با تعداد زیادی از جاهای تفریحی شیراز آشنا شدید، می‌خواهیم سراغ سینماهای این شهر برویم. شیراز، شهر فرهنگ و ادب بوده و سینما نیز یکی از مهم‌ترین پیام‌آورهای فرهنگی در جوامع است. پس اگر دانشجویید و حوصله‌تان سررفته یا مسافر فیلم‌باز هستید، بد نیست مهم‌ترین سینماهای شیراز را بشناسید.

  • هنر شهر آفتاب

آدرس: شیراز، انتهای بزرگراه دکتر حسابی، روبه‌روی شهرک گلستان، مجتمع بزرگ خلیج فارس، بلوک 7.
  • پردیس گلستان

آدرس: شیراز، معالی آباد، جنب ایستگاه مترو میرزای شیرازی، ساختمان الف، طبقه همکف.
  • فرهنگ شیراز

سینما فرهنگ شیراز
آدرس: شیراز، چهارراه حافظیه به طرف دروازه قرآن، سازمان اسناد و کتابخانه ملی.
  • سینما سعدی شیراز

سینما سعدی شیراز
آدرس: شیراز، محله قصردشت، چهارراه سعدی.
  • سینما پیام شیراز

سینما پیام شیراز
آدرس: شیراز، چهارراه زند، ابتدای خیابان رودکی.
  • سینما فلسطین

سینما فلسطین
آدرس: شیراز، چهارراه زند، ابتدای خیابان رودکی.
  • سینما ایران

سینما ایران از جاهای دیدنی شیراز
آدرس: شیراز، چهارراه زند، خیابان رودکی.
  • سینما غزل شیراز

سینما غزل شیراز
آدرس: شیراز، چهارراه حافظیه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس.
  • سینما کیان 

سینما کیان از جاهای دیدنی شیراز
آدرس: شیراز، چهارراه حافظیه، خیابان حافظ، روبه‌روی پمپ بنزین، کوچه 14، مجتمع اول سمت چپ، مجموعه فرهنگی و هنری کیان.
حال که با مجله گردشگری ره بال آسمان همراه بودید و با بهترین جاهای تفریحی شیراز آشنا شدید، وقت آماده شدن برای سفر فرا رسیده است. پس از ما می‌شنوید فرصت را از دست ندهید و همین حالا چمدان‌های خود را ببندید. به شما قول می‌دهیم بازدید از جاهای دیدنی شیراز، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از سفر به استان فارس خواهد شد. شما برای بازدید از کدام جاذبه دیدنی شیراز هیجان بیشتری دارید؟ دوست دارید اولین جایی که در سفر به شیراز از آن دیدن می‌کنید، کجا باشد؟ باغ ارم یا باغ عفیف آباد؟ منتظر شنیدن نظرها و تجربه‌های شما در بخش کامنت‌ها هستیم.

به طور کلی مجموعه تفریحی کوثر شامل بخش‌های بدنسازی، آمادگی جسمانی، ژیمناستیک، ورزش‌های رزمی، آب‌‌درمانی، پارک آبی و بیلیارد است.

سینما هنر شهر آفتاب، پردیس گلستان، فرهنگ شیراز، سینما سعدی، سینما پیام، سینما فلسطین، سینما ایران، سینما غزل و سینما کیان از بهترین سینماهای شهر شیراز است.

باغ عفیف آباد گنجینه‌ای از بهترین آثار تاریخی شیراز بوده که در انتهای خیابان عفیف آباد قرار دارد و امروزه به مکانی برای تفرج گردشگران تبدیل شده است.

باشگاه پینت بال جنگلی شهید چمران شیراز و باشگاه پینت بال سیمرغ.

لونا پارک، شهربازی گاندو و شهربازی مجتمع ستاره فارس از بهترین شهربازی‌های شیراز بوده که اوقات شاد و مهیجی را برایتان ثبت می‌کند.

2 نظرات
  1. امیر م می گوید

    سلام پردیس سینمایی شیراز مال و باغ گلها و ترامپولین پارک تنگو در پارک دراک به همراه زیپلاین و پل معلق هم جذاب هستند

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام امیر عزیز. ممنونیم برای توضیحاتتون.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.