روستای ساسنگ | مکانی دیدنی و خلوت با امکانات رفاهی بی‌نظیر

2

روستای ساسنگ به لطف جاهای دیدنی و جاذبه های طبیعی و اهالی باصفایی که دارد، شهرتی در بین مناطق گردشگری گلستان برای خودش دست‌و‌پا کرده و به یکی از قطب‌های گردشگری این ناحیه تبدیل شده است. خوشبختانه با اینکه رنگ‌و‌لعاب سنتی بسیاری از روستاهای شمال کشور تحت‌تأثیر زندگی ماشینی و شهری قرار گرفته، در روستای ساسنگ صفا و صمیمیت‌ موج می‌زند. حضور در این روستا گردشگران را مهمان تجربه زندگی دوست‌داشتنی و خاطره‌انگیزی می‌کند که بسیار ارزشمند است. به لطف چنین ویژگی‌هایی، خاطره گردشگری در این منطقه و مشاهده‌ طبیعت سرسبز و مردمان باصفای این روستا برای همیشه در ذهن مسافران باقی می‌ماند. به همین دلیل در ادامه این مطلب در دنیای خیال و رؤیا همراه شما می‌شویم و با هم گشتی در این روستای دیدنی می‌زنیم.

روستای ساسنگ کجاست

بسیاری از جاهای دیدنی گلستان به رغم جذابیت‌های زیاد، به دلیل بدمسیر بودن از چشم گردشگران می‌افتد؛ اما مسیر ساسنگ که قصد سفر به آن را دارید حرف اول را در سفرتان می‌زند. خوشبختانه ساسنگ در گروه مکان‌‌های جذاب و خوش‌مسیر گردشگری شمال ایران قرار دارد. برای آن دسته از گردشگرانی که به فکر سفر به این منطقه افتاده‌اند و می‌خواهند بدانند روستای ساسنگ کجاست، باید بگوییم این روستا در شهرستان مینودشت با فاصله‌ای حدود  ۲۲ کیلومتر از این شهرستان قرار دارد. ساسنگ نسبت‌به دیگر روستاهای معروف منطقه، جمعیت نسبتاً کمتری دارد.

مسیر ساسنگ | منظره‌های بی‌بدیل

تصویری از مسیر جنگی روستای ساسنگ

ازآنجایی‌که روستای ساسنگ در قلب جنگل‌های هیرکانی قرار دارد، این نوید را به مسافران می‌دهیم که علاوه بر این روستا در مسیر رسیدن به آن هم با هنرنمایی طبیعت روبه‌رو می‌شوید. به عبارتی دو طرف جاده این مسیر را درختان کهنسال و سرسبز فرا گرفته و مثل مسیر بهشت، پر از جاهای دیدنی و خاطره‌انگیز است. اگر گردشگر اهل‌دلی هستید که هوای قدم‌زدن در برگ‌ریزان پاییز به سرتان زده، پیشنهاد می‌کنیم پاییز را برای مسافرت به ساسنگ انتخاب کنید تا در مدت رسیدن به این روستا، جلوه‌ای بی‌نظیر از این فصل هزار رنگ در جنگل‌های هیرکانی را مشاهده کنید.

جنگل‌های مسیر روستای ساسنگ پوشیده از درخت‌های تمشک و کندوس است. پیشنهاد می‌کنیم در گذر از این جاده‌ها دست خالی عبور نکنید و با چیدن این میوه‌های خوشمزه، خودتان را مهمان طبیعت کنید. به این نکته نیز اشاره کنیم که در سفر پاییزی به این منطقه حتماً تجهیزات لازم برای رانندگی در جاده‌های گل‌آلود و سراشیبی‌های تند را همراه داشته باشید. جاده‌ای که به ساسنگ می‌رسد، به جای دیگری منتهی نمی‌شود؛ بنابراین پایان این جاده، مثل نقطه پایان بر جمله زیبایی‌هاست.

جاذبه های اطراف ساسنگ | تلفیقی از شکوه و زیبایی

تصویری از سه جاذبه گردشگری اطراف روستای ساسنگ

اگر فرصت دارید و می‌خواهید در مسافرت به روستای ساسنگ با یک تیر چند نشان را هدف بگیرید، پس از اقامت در این مکان دیدنی، سری به پارک ملی گلستان بزنید که فقط ۶۰ کیلومتر با ساسنگ فاصله دارد. همچنین این روستا که از توابع دهستان چهل‌چای است، امکان بازدید از جنگل چهل چای را برایتان فراهم کرده است. اگر هم اهل بازدید از مکان های تاریخی هستید، پس از ساسنگ رهسپار گنبد کاووس شوید و خودتان را به تماشای برج تاریخی گنبد قابوس مهمان کنید. جالب است بدانید در ۸۰کیلومتری ساسنگ قبرستانی قدیمی و کهن با نام خالد‌ نبی‌ قرار دارد. اسرار بسیاری در این قبرستان پنهان شده و بازدید از آن لطف خاص خودش را دارد.

جالب‌تر اینکه در نزدیکی ساسنگ دو آبشار بسیار زیبا قرار دارد. با حدود نیم‌ ساعت پیاده‌روی به آبشار ساسنگ می‌رسید که حدود ۱۵ متر ارتفاع دارد. ساسنگ در دل جنگل‌های زیبای هیرکانی قرار دارد. اگر طرفدار جنگل‌گردی هستید، به شما قول می‌دهیم بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید در این جنگل با منظره‌های زیبا و دیدنی روبه‌رو شوید.

اقامت در ساسنگ | خاطره‌‌ای از حضور در فضای روستایی

تصویری از خانه روستای در ساسنگ

حتماً شما هم با ما هم عقیده‌اید که محل اقامت در مسافرت، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر مسافری است. اجازه دهید در همین‌جا خاطرتان را جمع کنیم که در سفر به طبیعت ساسنگ هیچ‌ جایی برای نگرانی بابت اقامت و اِسکان مسافران وجود ندارد. اقامتگاه بوم‌گردی ساسنگ در همه فصل‌های سال خدمات ویژه‌ای را برای رفاه حال مسافران این منطقه فراهم می‌کند. خوشخبتانه پیداکردن این اقامتگاه از چیزی که فکرش را بکنید راحت‌تر است. در ابتدای روستا، تابلوی راهنمای ورودی اقامتگاه به چشم می‌خورد.

اقامتگاه بوم‌گردی روستای ساسنگ را یکی از اهالی خوش‌ذوق این منطقه راه‌اندازی کرده است. این مکان در یکی از بلندترین قسمت‌های ساسنگ بنا شده تا ضمن حضور در این اقامتگاه، گردشگران از دیدن زیبایی‌های منطقه لذت ببرند. ویژگی‌های این اقامتگاه فقط به نمای زیبا و دیدنی آن ختم نمی‌شود. در این مکان ۱۱ اتاق برای گردشگران وجود دارد. این اتاق‌ها برای شب‌نشینی و دورهمی در مسافرت مناسب است و به لحاظ امکانات گرمایشی و سرمایشی نیز چیزی کم‌و‌کسر ندارد. مدیران خوش‌سلیقه این اقامتگاه طراحی داخل اتاق‌ها را همانند خانه‌های روستایی این منطقه انجام داده‌اند تا گردشگران احساس کنند که در فضایی کاملاً خودمانی و محلی سکونت دارند.

امکانات رفاهی ساسنگ | از شیر مرغ تا جان آدمیزاد

تصویری از محل اقامتی در روستای ساسنگ

ساسنگ از آن دسته مناطقی است که برای مسافرت به آن نیازی نیست بار سنگینی ببندید؛ چراکه تقریباً همه امکانات رفاهی و اِسکان در اقامتگاه بوم‌گردی ساسنگ وجود دارد. با رسیدن به این اقامتگاه می‌توانید در اتاقی که اجاره کرده‌اید دوش آب‌گرم بگیرید و گرد راه از تن پاک کنید. سپس برای صرف صبحانه، ناهار یا شام سری به رستوران این اقامتگاه بزنید و خودتان را مهمان خوراکی‌های خوشمزه و محلی ساسنگ کنید. در این منطقه سبزی‌های کوهی بسیار خوش‌طعمی وجود دارد که توصیه می‌کنیم حتماً این سبزی‌ها را امتحان کنید. در نهایت در رختخواب‌های محلی این اتاق‌ها استراحت کنید و برای گردشگری در روز بعد آماده شوید.

اهالی روستای ساسنگ برای اینکه گردشگران با هیچ نگرانی روبه‌رو نباشند، حتی در این منطقه پارکینگ مخصوصی برای مسافران در نظر گرفته‌اند تا با خیال راحت خودروی خود را در مکانی امن و مطمئن پارک کنند. مدیران این اقامتگاه خوش‌سلیقگی به‌خرج داده‌اند و در طبقه پایین اقامتگاه هم کارگاه صنایع دستی آماده کرده‌اند. در این کارگاه انواع عروسک‌های سنتی، چادرشب، دستمال‌های پارچه‌ای و محصولات دست‌ساز محلی ساخته می‌شود تا گردشگران دست خالی از ساسنگ بیرون نروند و از میان گلچینی از صنایع‌دستی این منطقه، سوغاتی‌های خاطره‌انگیزی به ارمغان ببرند.

بهترین فصل برای سفر به ساسنگ | بهار و تابستان معتدل

نمایی از طبیعت روستای ساسنگ

روستای ساسنگ مانند دیگر مناطق استان گلستان در بهار و تابستان هوایی معتدل و دل‌چسب دارد و پاییز و زمستان که از راه می‌رسد با کاهش شدید دمای هوا روبه‌رو می‌شود. در نتیجه اگر فرزند کوچک دارید و مسافرت در هوای گرم را ترجیح می‌دهید، حتماً بهار و به‌خصوص تابستان را برای سفر به این منطقه انتخاب کنید. البته ازآنجایی‌که ساسنگ اقامتگاه بسیار مجهزی دارد و پاییز و زمستان‌های این منطقه زیبایی بی‌نظیری پیش‌روی گردشگران قرار می‌دهد، به شما قول می‌دهیم مسافرت در فصل‌های سرد سال به ساسنگ خالی از لطف نخواهد بود.

مسیر دسترسی

هزینه ورودیرایگان
ساعت بازدید24ساعته
آدرس استان گلستان - کیلومتر 18 جاده آزادشهر به مینودشت - جاده فرعی بعد از شهرک صنعتی - 18 کیلومتر در امتداد جاده فرعی

روستای ساسنگ تجربه‌ای خاص از مسافرت در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. اکنون که با این نوشته از ره بال آسمان، در جریان زیبایی‌های این روستا و امکانات رفاهی آن قرار گرفته‌اید و متوجه شدید که ساسنگ کجاست، پیشنهاد می‌کنیم سفر به ساسنگ را به اولین برنامه مسافرتی خود اضافه کنید. اگر هم تاکنون گذار شما به این روستای زیبا افتاده و خاطره‌‌های شیرین و تجربه‌های سودمندی از این سفر در ذهن شما به یادگار مانده است، با جان و دل در قسمت نظرات، پذیرای خاطره‌ها و تجربه‌های مفید شما هستیم.

5/5 (2 نظر)
2 نظرات
  1. رها می گوید

    چه طبیعت چشم‌نواز و دل‌نشینی داره. باید در بهار برای رفتن به این روستا برنامه‌ای ریخت! ممنون از اطلاعات خوبتون.

    1. بانو تقیان می گوید

      زنده باد رهای عزیز، امیدواریم سفر به این جاذبه به شما خوش بگذره و دفعه بعد از تجریه‌هاتون برای ما بنویسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.