باغ گلهای شیراز | آبشار طلایی در باغ

0

اسم شیراز که می‌آید، کاشی‌های هفت‌رنگ مسجد نصیر، آرامش حافظیه و بوی بهارنارنج‌ها در ذهنمان نقش می‌بندد. شیراز همان شهر چهارفصلی است که هر چقدر از زیبایی‌اش بگوییم، کم گفته‌ایم. اگر قصد سفر به این شهر را دارید، بازدید از باغ گلهای شیراز را در برنامه‌هایتان بگذارید.

باغ گلهای شیراز کجاست؟

عکس آبشار باغ گل ها شیراز

باغ گلهای شیراز را در معالی آباد و در شمال غربی شهر راه‌اندازی کرده‌اند. در خیابان شهید محمدی می‌توانید این باغ تماشایی را پیدا کنید. اگر آدرس را از بومی‌ها بپرسید، با خون‌گرمی به شما کمک می‌کنند. ‌

معرفی باغ گل ها شیراز

عکس معرفی باغ گل ها شیراز

در هر گوشه از کشور پهناورمان باغی پرگل و تماشایی پرورش داده‌اند. ممکن است اسم باغ گلها اصفهان را شنیده باشید. خوب است بدانید، شیراز هم باغ گلی شگفت‌انگیز و چشمگیر دارد. این باغ گل، زیبایی شهر را دوچندان می‌کند. باغ گل ها شیراز یکی از باغ گل های ایران است که آن را در سال در اردیبهشت 98 راه‌اندازی کرده‌اند. این تاریخ هم‌زمان با روز بزرگداشت شیراز بود. مساحت این باغ حدود سه‌ونیم هکتاراست و بخش‌های مختلفی دارد. بعضی از این بخش‌ها هنوز نیمه‌کاره هستند. در این باغ گونه‌های مختلفی از گیاهان گل‌دار و بی‌گل و درخت‌های تنومند را پرورش داده‌‌اند.

جاذبه های گردشگری باغ گلهای شیراز

عکس جاذبه های گردشگری باغ گلهای شیراز

این باغ دست کمی از باغ گلها مشهد و باغ گل ها کرمانشاه ندارد. گل‌های رز رونده و آبشار طلایی در ورودی باغ انتظارتان را می‌کشند. زمانی که در باغ قدم بگذارید، مثل این است که به بهشتی کوچک وارد شده‌اید. در دو سمت مسیر پیاده‌رو گل‌های متنوع و رنگارنگی را کاشته‌اند. تنوع گل‌ها در این باغ بسیار زیاد است. درخت‌های بلندقامت فضای باغ را زیباتر کرده‌اند. کنار پای درخت پایه‌ای فلزی وجود دارد که اسم و مشخصات هر درخت را روی آن نوشته‌اند. در این باغ تماشایی با هر نفس عطر گل‌های همیشه بهار و رزهای رنگارنگ را حس می‌کنید. در قلب باغ دریاچه کوچکی درست کرده‌اند که طراوت و شادابی بی‌نظیری دارد. اطراف این دریاچه درخت‌های بید لرزان سر برافراشته‌اند. شاخه‌وبرگ‌های بید‌های مجنون با هر نسیم به این سو و آن سو می‌رود.

عکس جاذبه های گردشگری باغ گلهای شیراز

باغ گل‌های شیراز تزیینات چشمگیری دارد. مترسک زیبای باغ کنار یکی از درخت‌ها ایستاده است و به شما لبخند می‌زند. در بخش دیگری از باغ می‌توانید از فرش گل طبیعی دیدن کنید. در این فرش به جزئیات و رنگ‌بندی‌های ویژه‌ای توجه کرده‌اند که نتیجه کار را باشکوه کرده است. این تصاویر از پشت دوربین عکاسی هم دیدنی می‌شود. در این باغ سوژه‌های شگفت‌انگیزی برای عکس‌هایتان مهیاست.

امکانات رفاهی باغ گل ها شیراز

در بخش‌های مختلف باغ صندلی‌های فلزی و نیمکت‌های چوبی را فراهم کرده‌اند. خوب است زیر سایه درخت‌ها بنشینید و از تماشای گل‌ها لذت ببرید. زمانی که به بازدید از این باغ می‌روید، بهتر است آب آشامیدنی همراهتان باشد؛ زیرا هنوز بخش کافی‌شاپ این مجموعه را تکمیل نکرده‌اند. برای پارک خودروها هم نگران نباشید. این مجموعه پارکینگی اختصاصی دارد.

جاهای دیدنی نزدیک به باغ گلهای شیراز

سفر یک‌روزه به شیراز جفاست؛ زیرا جاهای دیدنی شیراز بسیار چشم‌نواز هستند. جاذبه‌های گردشگری در این شهر را می‌شود به دسته‌های مختلفی تقسیم کرد. مثلاً باغ‌های شیراز، مساجد و اماکن مذهبی، آرامگاه‌های شیراز، موزه‌های شیراز و بناهای تاریخی. باغ گل‌ها به‌خاطر قرارگیری در شمال شهر فاصله زیادی با دیگر جاهای دیدنی و معروف شیراز ندارد؛ اما در همان نزدیکی می‌توانید به بوستان علوی سری بزنید. فضای سرسبز و آب‌نماها و فواره‌های فضای خوبی را برای پیک‌نیک و استراحتی چندساعته فراهم کرده‌اند. مجتمع تجاری آفتاب فارس هم در همان نزدیکی است. اگر اهل پاساژگردی هستید، انتخاب خوبی برایتان می‌شود. اسم دیگر جاهای معروف شیراز را هم بریتان می‌گذارم تا راحت‌تر برای بازدید از آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

  • باغ نارنجستان شیراز

باغ نارنجستان که آن را به باغ قوام هم می‌شناسند از باغ‌های ایرانی است که حس‌وحال فوق‌العاده‌ای دارد. عمارتی تماشایی و چشمگیر در انتهای باغ توجه گردشگرها را به خودش جلب می‌کند. آیینه‌کاری‌ها و تزئینات این عمارت تصویری از معماری سنتی ایرانی را نشان می‌دهد. تا آنجا که رفتید، به موزه عمارت نارنجستان هم سری بزنید. در این موزه از عتیقه‌های کم‌نظیری نگهداری می‌کنند. برای بازدید از این باغ باید خودتان را به خیابان لطفعلی خان زند برسانید. خانه زینت الملوک و مسجد نصیرالملک هم در نزدیکی این باغ است.

  • بازار وکیل شیراز

بهترین زمان بازدید از بازار وکیل شیراز

نمی‌شود تا شیراز رفت و از بازار وکیل دیدن نکرد. این بازار از جذاب‌ترین جاهای دیدنی شیراز است که معماری دل‌نشینی دارد. کریم خان زند دستور ساخت این بازار را داد. از جلوی هر حجره که بگذرید، صنایع‌دستی و سوغات شیراز را می‌بینید. بازار وکیل بخش‌های مختلفی برای فروش اجناس دارد. اگر دستی بر حرفه عکاسی دارید، می‌توانید عکس‌های جالبی از این بازار ثبت کنید.

بهترین زمان بازدید

عکس بهترین زمان بازدید باغ گلهای شیراز

شیراز در هر چهارفصل تماشایی است؛ اما زیبایی باغ گل ها شیراز در بهار به اوجش می‌رسد. تمامی گل‌های باغ در این زمان از سال باز می‌شوند و جذابیت باغ را بیشتر می‌کنند. از اواخر فروردین و در ماه اردیبهشت، بیشترین تعداد گردشگرها به بازدید از این باغ می‌روند.

مسیر دسترسی

برای بازدید از باغ گل ها شیراز باید به جنوب ایران سفر کنید. بعد از رسیدن به استان فارس، مسیر را تا شیراز ادامه بدهید. به شیراز که رسیدید، معالی آباد را پیدا کنید و از بلوار بهشت بگذرید. در پایان این مسیر به محله منصورآباد می‌رسید. باغ گل‌ها در همین محله و در خیابان شهید محمدی است. اگر به اینترنت دسترسی دارید، کافی است اسم مقصد را در گوگل‌مپ جست‌وجو کنید تا به‌راحتی مسیر را نشانتان بدهد. خطوط مترو، تاکسی‌ها و اتوبوس‌های شهری هم شما را به باغ گل‌ها می‌رسانند. مترو میرزای شیرازی ورودی جنوبی نزدیک‌ترین خط مترو به باغ گل‌ها است.

اطلاعات بازدید از باغ گلهای شیراز

آدرساستان فارس، شیراز، معالی آباد، بلوار بهشت، محله منصورآباد، خیابان شهید محمدی.
هزینه ورودرایگان

باغ گلهای شیراز شیراز فضایی دل‌نشین و چشمگیر برای گشت‌وگذار است. تلاش کردیم تا از این سفر مجازی با ره بال آسمان لذت ببرید. اگر در سفرهای قبل به این باغ رفته‌اید، تجربه‌هایتان خواندنی است. در کامنت‌ها برایمان بنویسید.

استان فارس، شیراز، معالی آباد، بلوار بهشت، محله منصورآباد، خیابان شهید محمدی.

در باغ سکوهایی برای نشستن مهیا کرده‌اند. این باغ پارکینگی اختصاصی برای پارک خودروها دارد.

فصل بهار بهترین زمان بازدید از این باغ است.

بله. هتل الیزه شیراز و مهمان‌سرای زاگرس شیراز در همان نزدیکی است.

5/5 (2 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.