جاهای دیدنی مارماریس | جزیره‌ای که گردشگری در آن پایان ندارد

0

جاهای دیدنی مارماریس به‌‌عنوان جزیره‌ای که از آن با عنوان بهشت گمشده نام می‌برند، گردشگران را از دورونزدیک به خود فرا می‌خواند. در این جزیره جاهای دیدنی با جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و طبیعی وجود دارد. این شرایط مارماریس را به جز‌یره‌ای همه‌چیزتمام برای گردشگری تبدیل کرده است. مارماریس آب‌و‌هوای مطبوع و طبیعتی زیبا دارد. تمامی این شرایط دست‌به‌دست هم داده تا مارماریس در تمامی فصل‌های سال مقصد گردشگران خوش‌سلیقه باشد. با توجه به جایگاه ویژه ترکیه در دل گردشگران ایرانی، این مطلب را به بررسی جاهای دیدنی مارماریس اختصاص داده‌ایم. به شما قول می‌دهیم مطالعه این مطلب تا انتها هوس سفر به مارماریس را به سر شما خواهد انداخت.

جاهای دیدنی مارماریس با جاذبه‌های طبیعی

آب‌و‌هوای مطبوع این جزیره سرسبزی و طراوت را برای آن به ارمغان آورده است. در مارماریس تا چشم کار می‌کند کوه‌های زیبا و سرسبز مشاهده می‌شود. جذابیت این کوه‌ها به اندازه‌ای است که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت. در ادامه برای شما از جاذبه‌های طبیعی مارماریس می‌گوییم. لازم به ذکر است مارماریس سواحل بسیار زیبایی دارد، با این حال از آنجایی که ساحل‌گردی در گروه جاذبه‌های تفریحی قرار می‌گیرد، در قسمت جاهای دیدنی مارماریس با جاذبه های تفریحی به سواحل زیبای این جزیره می‌پردازیم.

کوه های مارماریس

کوه های مارماریس از جاهای دیدنی مارماریس

مارماریس جزیره‌ای وسیع است که کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده‌ای دارد. به لطف آب‌و‌هوای خوش این جزیره، کوه‌ های مارماریس دامنه‌ای سرسبز دارد. سرسبزی این کوه‌ها در کنار زیبایی، زمینه‌ای برای زندگی گونه‌های جانوری مختلف فراهم کرده است. از طرف دیگر با توجه به دریای نیلگونی که اطراف جزیره را فرا گرفته، کوه های مارماریس منظره‌ای تماشایی به دریا دارد. به همین دلیل هرچقدر که از کوه‌های این منطقه بالاتر بروید، نمایی تماشایی‌تر از دریا پیش روی شما قرار می‌گیرد. گردشگری را سراغ نداریم که راهی جزیره مارماریس شود و وسوسه کوه‌پیمایی به سرش نزند.

جاهای دیدنی مارماریس با جاذبه‌های تفریحی

در جزیره مارماریس همیشه بساط شادی و تفریح برپاست. در این جزیره تا چشم کار می‌کند پارک آبی، سواحل زیبا و تفریح‌های سرگرم‌کننده مشاهده می‌شود. جاهای دیدنی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌‌کنیم به‌عنوان گل‌سرسبد جاهای دیدنی مارماریس با جاذبه های تفریحی به حساب می‌آید.

سواحل مارماریس

سواحل مارماریس،از جاهای دیدنی مارماریس

برای تعریف از جاهای دیدنی مارماریس کافی است به این نکته اشاره کنیم که این جزیره به بهشت سواحل مدیترانه معروف است. کمتر ساحلی را سراغ داریم که جاذبه‌های تماشایی سواحل مارماریس را داشته باشد. در بعضی از این سواحل کشتی‌ها پهلو می‌گیرند و مردم به دادوستد مشغول هستند. در چنین سواحلی کافه‌های شیکی قرار دارد تا گردشگران با خیال‌راحت بنشینند و در حین نوشیدن فنجانی قهوه‌ ترک، از منظره زیبای ساحل و تماشای کشتی‌ها لذت ببرند. بعضی از این سواحل نیز دنج‌وخلوت است. چنین سواحلی به گردشگران عاشق‌پیشه‌ای پیشنهاد می‌شود که می‌خواهند دست‌د‌ردست یار در خلوت قدم بزنند.

پارک آبی مارماریس

پارک آبی مارماریس

جاهای دیدنی مارماریس هر کدام جاذبه‌ای دارد، با این حال انصافاً باید گفت در بین تمامی این مکان‌ها، پارک های آبی مارماریس گردشگر بیشتری را جذب می‌کند. پارک آبی مارماریس با سرسره‌های هیجان‌انگیز، استخرهایی با آب‌ خروشان و سرگرمی‌های آبی از لحظه‌های شاد نوید نمی‌دهد. این پارک به‌لحاظ مساحت نسبت به دیگر پارک های آبی مارماریس کوچک‌تر است. با این حال به‌لحاظ سرگرمی‌های آبی چیزی کم ندارد. از طرف دیگر پارک آبی مارماریس سرگرمی‌هایی مخصوص کودکان دارد که در دیگر پارک‌های آبی این منطقه نظیر آن‌ها را پیدا نمی‌کنید.

پارک آبی آتلانتیس مارماریس

پارک آبی آتلانتیس از جاهای دیدنی مارماریس

پارک آبی آتلانتیس با سرسر‌ه‌های هیجان‌انگیز و سرگرمی‌های آبی توانسته لقب یکی از بهترین جاهای دیدنی مارماریس را از آن خود کند. انصافاً هم باید گفت این لقب برازنده پارک آبی آتلانتیس ماماریس است. در این پارک تا چشم کار می‌کند تفریحات آبی مشاهده می‌شود. جالب است بدانید پارک آبی آتلانتیس روبه‌روی دریای مدیترانه در ساحل مارماریس ساخته شده. به همین دلیل در کنار خوش‌گذرانی در سرگرمی‌های آبی این پارک، نمایی تماشایی از دریا پیش روی شما قرار می‌گیرد. پارک آبی آتلانتیس مارمایس در کنار سرگرمی‌های بزرگسالانه، تفریح‌های جذابی برای کودکان دارد. در این پارک آبی چندین رستوران و کافه با غذاهای خوشمزه و نوشیدنی‌های گوارا از گردشگران پذیرایی می‌کنند.

فواره های رقصان (میدان جوان مارماریس)

فواره های رقصان (میدان جوان مارماریس)

میدان جوان یکی از جاهای دیدنی مارماریس به حساب می‌آید. جاذبه اصلی این میدان، فواره‌ای رقصان و زیبا است. این فواره شب‌ها فعال می‌شود و آب را در ارتفاع بلندی به رقص وا می‌دارد. فواره‌ای که از آن صحبت می‌کنیم در روز بسیار زیبا و تماشایی است. با این حال این فواره شب‌ها از همیشه زیباتر می‌شود. با فرارسیدن شب، نورپردازی زیبایی در این فواره شکل می‌گیرد. این نورپردازی در کنار پرتاب آب به آسمان از زوایای مختلف جلوه‌ای خاص در یکی از مهم‌ترین میادین مارماریس ایجاد می‌کند. در کنار نور و آب، موسیقی زیبایی نیز پخش می‌شود تا جاذبه‌های فواره رقصان مارماریس کامل شود.

غواصی اسکوبا

غواصی اسکوبا

دریای مدیترانه آب زلالی دارد که جان می‌دهد برای غواصی. به همین دلیل سکوی غواصی اسکوبا به یکی از جاهای دیدنی مارماریس تبدیل شده است. در این مکان تجهیزات پیشرفته غواصی در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد. سپس به همراه مربی‌های کارآزموده، راهی قعر دریا می‌شوند تا طبیعت دریای مدیرانه را از نزدیک به نظاره بنشینند. بسته به هزینه‌ای که گردشگران پرداخت می‌کنند و قدرت بدنی آن‌ها، مدت زمان غواصی اسکوبا متفاوت است. جالب است بدانید غواصی در شب یکی از برنامه‌های هیجان‌انگیز سکوی غواصی اسکوبا در مارماریس به حساب می‌آید. گردشگرانی که تجربه‌ای از غواصی دارند، می‌توانند شب به دنیای زیبای زیر آب بروند و تجربه‌ای کاملاً متفاوت را از غواصی امتحان کنند.

جیپ سافاری مارماریس

جیپ سافاری مارماریس

جاهای دیدنی مارماریس تجربه‌ای هیجان‌انگیز پیش روی گردشگران قرار می‌دهند. برای نمونه می‌توان به جیپ سافاری مارماریس اشاره کرد. سافاری در هر کجای دنیا که باشد لذت‌بخش است. با این حال جیپ سافاری مارماریس لذت بیشتری دارد. دلیل آن را می‌توان در آب‌و‌هوای خوش این جزیره و منظره‌های زیبای آن پیدا کرد. جیپ سافاری مارماریس گردشگران را از بین تپه‌ها عبور می‌دهد تا اوج هیجان را در جزیره مارماریس تجربه کنند.

اقامتگاه ساحلی تورونج

اقامتگاه ساحلی تورونج

حدود ۲۱ کیلومتر دورتر از منطقه اصلی مارماریس، اقامتگاه ساحلی تورونج قرار دارد. این اقامتگاه در دل ساحل و جنگل جا خوش کرده و مکانی خاطره‌ساز برای گذران شب در کنار دریای زیبای مدیترانه است. اقامتگاه ساحلی تورونج امکانات رفاهی چشمگیری در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. این اقامتگاه در کنار شرایط مناسب برای گذران شب، تفریح‌های سرگرم‌کننده‌ای نیز دارد. جالب است بدانید اقامتگاه ساحلی تورونج یکی از اقامتگاه‌های اشرافی برای استراحت و تفریح در مارماریس به حساب می‌آید. نمای اقامتگاه ساحلی تورونج به اندازه‌ای تماشایی است که به یکی از جاهای دیدنی ماماریس تبدیل شده.

مارماریس مارینا

مارماریس مارینا از جاهای دیدنی مارماریس

خلیجی زیبا در مارماریس با نام مارینا وجود دارد. در این خلیج کشتی‌های لوکس و تفریحی پهلو می‌گیرند. به همین دلیل خلیج مارینا به یکی از جاهای دیدنی مارماریس با تفریحاتی اشرافی تبدیل شده است. در این خلیج همیشه بساط پایکوبی و شادی به راه است. توجه گردشگران به مارماریس مارینا زمینه ساخت مراکز خرید بزرگ و تفرجگاه‌های اعیانی را فراهم کرده است. مارماریس مارینا مکانی برای گردشگرانی است که می‌خواهند سفری شاهانه به ترکیه را تجربه کنند. در این خلیج هر لحظه که گردشگران اراد‌ه‌ کردند، می‌توانند سوار کشتی‌های تفریح شوند و به دل دریای مدیترانه بزنند.

جزیره کلئوپاترا

جزیره کلئوپاترا از جاهای دیدنی مارماریس

برای شما از جاهای دیدنی مارماریس گفتیم. جالب است بدانید جزیره‌های کوچک و زیبایی نیز در اطراف مارماریس وجود دارد. یکی از این جزیره‌ها با نام کلئوپاترا شناخته می‌شود. ساحل این جزیره‌ را ماسه‌‌هایی طلایی‌رنگ پوشش داده است. به همین دلیل نیز ساحل جزیره کلئوپاترا به ساحل طلایی معروف شده است. این جزیره نسبت به مارماریس خلوت‌تر است. با این حال آب‌و‌هوای آن مانند مارماریس است و جان می‌دهد برای طبیعت‌گردی. جزیره کلئوپاترا فقط ۱۶ کیلومتر از مارماریس دورتر است. به لطف این فاصله کم، می‌توانید یک روز از گردشگری خود را به این جزیره اختصاص دهید. این جزیره به‌رغم مساحت و جمعیت کم، تاریخچه‌ای غنی نیز دارد. در جزیره کلئوپاترا شهری باستانی خودنمایی می‌کند. این شرایط باعث شده تا گردشگری در جزیره کلئوپاترا هم فال باشد و هم تماشا.

تفرجگاه ایچملر

تفرجگاه ایچملر از جاهای دیدنی مارماریس

مارماریس ساحلی زیبا با نام ایچملر دارد. در این ساحل تفرجگاهی است که به آن اچملر گفته می‌شود. تفرجگاه ایچملر یکی از اشرافی‌ترین جاهای دیدنی مارماریس است. هر تفریح اشرافی که فکرش را بکنید در تفرجگاه ایچملر وجود دارد. ایچملر چیزی حدود ۸ کیلومتر از مرکز مارماریس دورتر است. به همین دلیل با اقامت در این تفرجگاه فاصله چندانی با قلب سرگرمی‌های جزیره ندارید. در این تفرجگاه هر سرگرمی دریایی که فکرش را بکنید مهیاست. از آنجایی که از ساحلی اشرافی صحبت می‌کنیم، تفرجگاه ایچملر نسبتاً خلوت‌ است. به گردشگرانی که می‌خواهند در سفر به ترکیه خودشان را حسابی تحویل بگیرند پیشنهاد می‌‌کنیم در انتخاب تفرجگاه ایچملر شک نکنند.

تفرجگاه تورونج

تفرجگاه تورونج

تورونج درواقع روستایی قدیمی با مردمی باصفا و آب‌و‌هوایی مطبوع است. این شرایط روستا تورونج را به یکی از جاهای دیدنی مارماریس تبدیل کرده است. روستا تورونج چیزی حدود ۲۰ کیلومتر از مرکز مارماریس دورتر است. طبیعتی سرسبز و بکر اطراف تورونج را فرا گرفته. مدیران گردشگری طبیعت سرسبز روستا تورونج را به فال نیک گرفته‌اند تا این روستا به تفرجگاهی زیبا تبدیل شود. تفرجگاه تورونج همانند دیگر مکان‌ های دیدنی مارماریس به دریا مشرف است. انصافاً باید گفت این منطقه ساحل بسیار زیبایی هم دارد. کافه‌های شیک و رستوران‌های اعیانی در این ساحل صف کشیده‌اند و چشم‌انتظار گردشگران هستند. به لحاظ تفریح‌های دریایی نیز تفرجگاه تورونج چیزی کم‌و‌کسر ندارد. جالب است بدانید تفرجگاه تورونج شب‌ها قرق می‌شود و خودروها اجازه تردد در این منطقه را ندارند. نبود خودرو، تفرجگاه تورونج را به مکانی خلوت تبدیل می‌کند که جان می‌دهد برای ساحل‌گردی‌های شبانه.

ساحل کیزکومو در اورهانیه

ساحل کیزکومو در اورهانیه از جاهای دیدنی مارماریس

ساحل کیزکومو نسبت به دیگر جاهای دیدنی مارماریس تمایز مهمی دارد. اطراف این ساحل را دریایی عمیق فرا گرفته است. به همین دلیل با قایق‌سواری در اطراف ساحل کیزکومو احساس می‌‌کنید که در وسط دریا قرار گرفته‌ابد. زیبایی‌های ساحل کیزکومو به همین‌جا ختم نمی‌شود. در همسایگی این ساحل خلیجی زیبا با نام اورهانیه وجود دارد. این خلیج آبی زلال و ساحلی تماشایی دارد. در اطراف خلیج اورهانیه چندین رستوران درجه‌یک خودنمایی می‌کند. اگر راهی این منطقه شدید، حتماً سری به این رستوران‌ها بزنید و سالاد اختاپوس را امتحان کنید. این غذا یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌های دریایی در جزیره مارماریس است.

گونوسک، تنگه فیک و ساحل بهشت

گونوسک از جاهای دیدنی مارماریس

حدود ۸ کیلومتر دورتر از مرکز جزیره، سه مکان از بهترین جاهای دیدنی مارماریس صف کشیده‌اند. گونوسک، تنگه فیک و ساحل بهشت هر کدام از دیگری تماشایی‌تر است. گونوسک منطقه‌ای سرسبز است که امکانات منظره‌ای تماشایی برای پیک‌نیک دارد. تنگه فیک یکی از دیگر جاذبه‌های دریایی مارماریس به حساب می‌آید. از زیبایی‌های ساحل بهشت هرچقدر بگوییم کم گفته‌ایم. این ساحل مکانی مناسب برای پیاده‌روی و آب‌تنی است. زیبایی‌های ساحل بهشت زمینه ساخت دو هتل بزرگ را در آن فراهم کرده‌ است. قایق‌های تفریحی در اسکله ساحل بهشت لنگر گرفته‌اند. این قایق‌ها گردشگران را به گشت‌و‌گذاری در دریای زیبای مدیترانه مهمان می‌کنند.

جاهای دیدنی مارماریس با جاذبه‌های تاریخ

نام جزیره مارماریس در محافل گردگشگری از زبان نمی‌افتد. با این حال بسیاری بر این باور هستند که مارماریس در چند دهه اخیر به یکی قطب‌های گردشگری ترکیه تبدیل شده. این باور درست است؛ اما خالی از لطف نیست اگر بدانید با جزیره‌ای روبه‌رو هستیم که قدمتی به درازای تاریخ دارد. در این جزیره در کنار جاهای دیدنی و سرگرمی‌های اشرافی، مکان‌هایی با جاذبه‌های تاریخی نیز وجود دارد. در سفر به ترکیه و گشت‌و‌گذار در جزیره مارماریس پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به جاهای تاریخی زیر بزنید. از آنجایی که گردشگری در مارماریس با اطلاعات کاملی از این منطقه بیشتر خوش می‌‌گذرد، مطمئن هستیم مطالعه راهنمای سفر مارماریس برای شما خالی از لطف نخواهد بود.

قلعه تاریخی و موزه مارماریس

قلعه تاریخی و موزه مارماریس

شاید باورتان نشود که سال‌های بسیار دور در مارماریس قلعه‌ای با برج‌و‌باروهای بلند ساخته شد. تاریخ دقیق ساخت این قلعه به ۱۰۴۴ میلادی باز می‌گردد. قلعه مارماریس در دوران پادشاهی سلطان سلیمان مرمت شد تا پشتوانه حکومت عثمانی در حمله به جزیره‌های یونان باشد. قلعه مارماریس سالیان سال جان و مال مردمان این ناحیه را در برابر حمله دژخیمان محافظت کرد. در نهایت روزگار با این قلعه سر ناسازگاری برداشت تا در جریان جنگ اول جهانی، قلعه مارماریس توسط فرانسوی‌ها با خاک یکسان شود. به‌رغم ناملایمتی‌های روزگار، قسمت‌های زیادی از قلعه مارماریس هنوز هم پابرجاست. گشت‌و‌گذار در قلعه مارماریس برای علاقه‌مندان تاریخ و فرهنگ مردمان دیار ترک خالی از لطف نیست.

قلعه تاریخی و موزه مارماریس

مارماریس موزه‌ای بزرگ دارد. این موزه با هفت سالن بزرگ، دورنمایی کامل از تاریخ مردمان این منطقه را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. سالن باستان‌شناسی، سالن مردم‌شناسی و سالن‌ کتیبه‌های قدیمی از مهم‌ترین قسمت‌های موزه مارماریس به حساب می‌آید. در این موزه فرش‌، لوازم زندگی، سلاح و زیورآلات بسیار قدیمی نگهداری می‌شود.

منطقه دالیان

منطقه دالیان

در این قسمت از جاهای دیدنی مارماریس به یکی از مناطق متفاوت این جزیره زیبا رسیدیم. منطقه دالیان حدود ۸۰ کیلومتر از مرکز مارماریس دورتر است. با این حال اجازه ندهید این فاصله جلوی گردشگری شما در منطقه دالیان را بگیرد. تاریخ احداث منطقه دالیان به حدود ۴۰۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد. به همین دلیل منطقه دالیان را مکانی خاص برای گردشگری می‌دانیم. این ناحیه در کنار طبیعت‌زیبایی که دارد، یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های بشری را در خود جای داده است. این روزها دالیان به لحاظ گردشگری نیز حسابی رونق پیدا کره است. در منطقه دالیان چندین هتل اشرافی و طراز اول وجود دارد. جالب است بدانید ساحلی در اطراف دالیان قرار دارد که در آن یکی از کمیاب‌ترین نژاد‌های لاک‌پشت دنیا تخم‌گذاری می‌کند.

آرامگاه های صخره ای ساریان

آرامگاه های صخره ای ساریان

در شمال شرقی مارماریس مقبره‌ بانویی با نام ساریانا وجود دارد. تاریخ ساخت این مقبره به سده چهارم پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد. در اطراف این مقبره، آرامگاه‌های دیگری نیز وجود دارد. مقبره‌هایی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم در دل کوه قرار گرفته‌اند. به همین دلیل نیز به آن‌ها آرامگاه های صخره ای ساریان می‌گویند. گشت‌و‌گذار در این آرامگاه‌های باستانی موهبتی است که علاقه‌مندان تاریخ و آثار باستانی ارزش آن را به‌خوبی می‌دانند.

شهر باستانی کاریان

شهر باستانی کاریان

برای شما از زیبایی‌های منطقه دالیان به‌‌عنوان یکی از جاهای دیدنی مارماریس گفتیم. شهر باستانی کاریان نیز در این منطقه قرار دارد. شهری که از آن صحبت می‌کنیم در روزگاران بسیار دور یکی از مهم‌ترین شهرهای منطقه به حساب می‌آمد. اهمیت شهر کاریان به اندازه‌ای بود که بسیاری از سلاطین و توانگران یونان در این شهر به خاک سپرده شده‌اند. رونق شهر کاریان به سده چهارم قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد. این شهر در آن زمان دو لنگرگاه بزرگ داشت. کشتی‌های تجاری در این لنگرگاه‌ها پهلو می‌گرفتند و مردم در بندر کاریان به دادوستد می‌پرداختند. جاذبه‌های تاریخی شهر باستانی کاریان این منطقه را به مقصد اول گردشگران علاقه‌مند به تاریخ و فرهنگ ترکیه تبدیل کرده است.

روستای بییر

روستای بییر

چیزی حدود ۲۴ کیلومتر دورتر از جنوب غربی مارماریس، روستایی با نام بییر قرار دارد. این روستا همانند دیگر جاهای دیدنی مارماریس از جاذبه‌های طبیعی بی‌شماری بهره گرفته است. با این حال جاذبه اصلی گردشگری روستای بییر را می‌توان آثار باستانی این روستا دانست. برای نمونه می‌توان به درخت ۲۳۰۰ساله‌ای نام برد که در روستای بییر وجود دارد. در این روستا مسجدی تاریخی نیز خودنمایی می‌کند. اگر به دنبال مکانی خلوت و خوش آب‌و‌هوا می‌گردید که جاذبه‌های تاریخی چشمگیری داشته باشد، در سفر به مارماریس حتماً سری به روستای بییر بزنید.

دهکده تورگوت

دهکده تورگوت از جاهای دیدنی مارماریس

این دهکده به اندازه‌ای تماشایی است که می‌ارزد یک روز از سفر به مارماریس را به گشت‌و‌گذار در دهکده تورگوت اختصاص دهید. در همسایگی این دهکده آبشاری خروشان جریان دارد. کمی دورتر از دهکده نیز قلعه‌ای قدیمی خودنمایی می‌کند. شهر باستانی هیگاسوس از دیگر جاذبه های دهکده تورگوت در مارماریس به حساب می‌آید. در این دهکده رستوران‌های درجه‌یک و کافه‌های شیک به انتظار گردشگران نشسته‌اند. دهکده تورگوت چیزی حدود ۳۱ کیلومتر از مارماریس دورتر است. با این حال از آنجایی که فاصله کمی با روستای بییر دارد، می‌توانید در کنار سفر به این روستا، سری به دهکده تورگوت بزنید.

جاهای دیدنی مارماریس به اندازه‌‌ای سر گردشگران را گرم می‌کند که گذر زمان را در سفر به ترکیه احساس نخواهند کرد. امیدواریم مطلبی که برای گشت‌وگذار در جزیره مارماریس آماده کردیم، سفری خاطره‌ساز را در یکی از زیباترین جزیره‌های این منطقه برای شما به ارمغان بیاورد. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم اطلاعات سودمندی درباره سفر به مارماریس دارید، خواهشمندیم این اطلاعات را در قسمت نظرات با ره بال آسمان و دیگر خوانند‌ه‌ها به اشتراک بگذارید.

مارماریس شهری بندری در جنوب غربی ترکیه است.

مارماریس را کوه‌ها و سواحلی زیبا فرا گرفته که بهترین جاذبه های طبیعی این منطقه به حساب می‌آیند.

پارک آبی آتلانتیس مارماریس، غواصی اسکوبا، جیپ سافاری و اقامتگاه ساحلی تورونج به عنوان بهترین جاهای دیدنی مارماریس شناخته می‌شود.

قلعه تاریخی و موزه مارماریس، منطقه دالیان و آرامگاه‌های صخره‌ای سالیان از مهم‌ترین جاهای دیدنی مارماریس با جنبه تاریخی به حساب می‌آید.

جت‌اسکی، قایق‌سواری، غواصی و موج‌سواری از مهم‌ترین تفریحات آبی مارماریس است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.