آمار بازدیدکنندگان غار علیصدر از مرز ۱۸هزار گردشگر گذشت!

0

 

شمار گردشگران غار علیصدر ازجمله جاهای دیدنی همدان در روزهای تعطیل ۱۳ تا ۱۵ خرداد از مرز ۱۸هزار نفر عبور کرد.

کریم ملکی، مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر طی گفتگو با خبرگزاری ایسنا اعلام کرد: غار علیصدر در تاریخ ۱۳ تا ۱۵ خرداد میزبان بیش از ۱۸هزار گردشگر از جای‌جای میهن عزیزمان بوده است. به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت سیاحتی علیصدر، این تعداد بازدید از غار علیصدر از ابتدای سال جاری تاکنون بی‌سابقه بوده است.

کریم ملکی در این باره افزود: استقبال هموطنان از غار علیصدر، طی روزهای تعطیل خرداد حتی از شمار بازدیدکنندگان در تعطیلات نوروزی هم بیشتر بوده است. وی علت افزایش بی‌سابقه بازدیدکنندگان را رفع محدودیت‌های کرونایی و تعطیلات بلندمدت این دوره عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر خاطرنشان کرد: بیشترین بازدیدکنندگان غار علیصدر در تعطیلات اخیر از استان‌های تهران، ارومیه، اصفهان، شیراز و کاشان بوده‌اند. وی افزود: با اینکه اغلب بازدیدکنندگان از داخل کشور هستند، تعدادی بازدیدکننده از کشور عراق نیز در میان گردشگران این مجموعه تفریحی بوده‌اند. ملکی همچنین بر سیاست‌های این شرکت برای جذب توریست خارجی تأکید کرد و افزود: این موضوع اهمیت بیشتری درخصوص ارزآوری برای کشور دارد.

غار علیصدر همدان ازجمله غارهای ایران و جهان است که طولانی‌ترین مسیر قایقرانی را در درون خود دارد. برخی زمین‌شناسان، قدمت این غار را تا دوره ژوراسیک و حدود ۱۳۶ تا ۱۹۰میلیون سال قبل تخمین می‌زنند.

غار علیصدر در سال ۱۳۸۷ در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شد تا بیست‌وسومین جاذبه گردشگری باشد که به‌عنوان اثر طبیعی ملی ایران شناخته می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.