22 مقصد پروازی پرطرفدار ترکیه | مهمترین شهرهای ترکیه

0

ترکیه یکی از بهترین و پرطرفدارترین کشورهای گردشگری در کل جهان است که انواع جاذبه‌ها را در خود جای داده است. آثار باستانی باشکوه، طبیعتی بی‌نظیر، شهرهایی با معماری مدرن و سنتی، نزدیکی به ایران، اشتراکات فرهنگی و… باعث شده است این کشور به محبوبیت زیادی میان ایرانی‌ها نیز دست یابد. عده‌ای برای سفرهای گردشگری بلیط هواپیما ترکیه را می‌خرند، برخی دیگر برای مهاجرت راهی ترکیه می‌شوند، عده‌ای دیگر نیز با هدف تحصیل، ترکیه را برای سفر انتخاب می‌کنند. فقط یک سؤال پیش می‌آید؛ آن هم این است که کدام شهر را برای سفر خود انتخاب کنیم؟ درواقع پرطرفدارترین شهرهای ترکیه کدامند؟ ما در ادامه با بررسی تمام جوانب سعی کرده‌ایم به این سؤال پاسخ دهیم و مقاصد پروازی پرطرفدار ترکیه را به شما معرفی کنیم. پس همراه ما باشید تا بتوانید با توجه به شرایط و علاقه خود، بهترین گزینه را از میان مهمترین شهرهای ترکیه انتخاب کنید.

فهرست مطالب

پرطرفدارترین شهرهای ترکیه

  • استانبول | تفریح، زندگی، تحصیل در یک قاب

استانبول یکی از پرطرفدارترین شهرهای ترکیه است که زیبایی و جذابیتش شهرتی جهانی دارد. شهری با تاریخی باشکوه که قدمتی هزارساله دارد و علاوه بر آنکه در گذشته پایتخت امپراتوری‌های روم و عثمانی بوده، حدود 400 سال مرکز فعالیت‌های جهان اسلام نیز به‌شمار می‌رفته است. استانبول در کنار دریای مرمره و بسفر قرار دارد و برای هر نوع سلیقه‌ای، امکانات فرهنگی و تفریحی کاملی را ارائه می‌دهد. معماری شهری کم‌نظیر و طبیعت بکر اطراف استانبول نیز ازجمله جاذبه‌های این شهر است که باعث می‌شود گردشگران زیادی در طول سال بلیط هواپیما استانبول را بخرند و راهی این شهر شوند.

تصویریاز شهر استانبول

در واقع بعد از سفر به استانبول متوجه سطح بالای رفاه زندگی مردمان این شهر خواهید شد که این ویژگی در کنار مناظر و طبیعت شگفت‌انگیز شهر و تاریخ باشکوهش استانبول را در لیست بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی قرار می‌دهد. از آنجایی که استانبول تنها شهری است که دو قاره آسیا و اروپا را به یکدیگر وصل می‌کند، بسیاری از معاملات تجاری در سطح جهانی نیز به محوریت این شهر انجام می‌شود. پس اگر قصد راه‌اندازی کسب‌وکار خود در کشور ترکیه را دارید، می‌توانید روی استانبول حساب کنید. در کل هر زمان که تصمیم گرفتید برای تفریح، زندگی و کسب‌وکار به یکی از شهرهای ترکیه سفر کنید، حتماً خرید بلیط هواپیما تهران استانبول و سفر به این شهرها را در اولیت برنامه‌هایتان قرار دهید.

  • آنتالیا | مقصدی عالی برای تفریحات ساحلی

تصویری از شهر آنتالیا

آنتالیا یکی از شهرهای ساحلی ترکیه است که ساحل زیبایش با منظره دریای مدیترانه هر گردشگری را جذب خود می‌کند. این شهر پرجنب‌وجوش با امکانات فراوان رکورددار سریع‌ترین میزان رشد و توسعه میان شهرهای ترکیه در سال‌های اخیر است. آنتالیا بین دریای مدیترانه و کوه‌های باشکوه تورس واقع شده است و همین موضوع زیبایی‌های طبیعی بی‌شماری را به گردشگران این منطقه ارائه می‌دهد. هتل و رستوران‌های باکیفیت، سواحل تفریحی پاکیزه، کوهستان‌های سرسبز و آثار تاریخی جذاب همگی در کنار هم آنتالیا را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری در سرتاسر دنیا ازجمله ایران تبدیل کرده است. همین موضوع سبب شده است بلیط هواپیما آنتالیا به یکی از پرطرفدارترین بلیط‌های هواپیما خارجی در ایران تبدیل شود و مسافران زیادی با خرید بلیط هواپیما تهران آنتالیا از پایتخت کشورمان راهی این شهر ساحلی جذاب شوند.

  • ازمیر | بندری خوش‌منظره

تصویری از شهر ازمیر

ازمیر یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای ترکیه است که قدمت شهرنشینی در آن به هشت هزار سال پیش بازمی‌گردد. زمانی که در این شهر قدم می‌زنید، می‌توانید آثار تاریخی حیرت‌انگیزی را ببینید که شما را مبهوت شکوه و عظمت خود می‌کنند. علاوه بر تاریخی غنی، بندری‌بودن این شهر نیز سبب شده است که تجارت و فعالیت‌های اقتصادی در این شهر رونق داشته باشد. مجاورت ازمیر با دریای اژه سبب شده است این شهر از آب‌وهوایی گرم و مدیترانه‌ای برخوردار شود؛ به‌نوعی که در تابستان آب‌وهوای آن گرم و شرجی است و زمستان‌ها دمای هوا به صفر درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. گذشته از آب‌وهوا، ازمیر شهری با درختان نخل و سواحل دل‌انگیز، آثار باستانی باشکوه، کافه‌ها و رستوران‌های جذاب و مردمانی خون‌گرم و صمیمی که سبب شده است در طول سال ایرانیان زیادی بلیط هواپیما ازمیر را بخرند و راهی این شهر جذاب شوند. البته تردد از تهران بیشتر است و اغلب ایرانیان با خرید بلیط هواپیما تهران ازمیر خودشان را به این شهر می‌رسانند.

  • آلانیا | تجربه زندگی در شهری لوکس و زیبا

تصویری از آلانیا

امروزه آلانیا با پروژه‌های عظیم و لوکسش شناخته می‌شود. منطقه‌ای شلوغ و توسعه‌یافته در آنتالیا که معمولاً افراد خارجی زیادی از اقصی نقاط دنیا آن را برای اقامت انتخاب می‌کنند؛ چراکه ترکیب طبیعتی زیبا و خدماتی عالی شرایط بسیار خوبی را برای اقامت در این شهر فراهم می‌کند. اگر این شهر را برای اقامت انتخاب کنید، فرصت آن را دارید که هرروز به مکان‌های شگفت‌انگیز اطراف شهر سفر کنید و از زندگی در یک فضای چندفرهنگی، امن و تمیز لذت ببرید. خیالتان از بابت امکانات آموزشی و تحصیلی نیز راحت باشد. علاوه بر جنبه مهاجرتی، آلانیا یکی از پرطرفدارترین شهرهای گردشگری نیز محسوب می‌شود. سواحل شنی زیبا، آب‌های گرم دریای مدیترانه‌، هتل‌ها و ویلاهای لوکس و بناهای تاریخی باشکوه سبب شده است که در طول سال، ایرانیان زیادی بلیط هواپیما آلانیا را خریداری کرده و راهی این شهر شوند. البته از آنجایی که سفرهای بین‌المللی فرودگاه این شهر فصلی است، بیشتر ایرانیان در ایامی مشخص بلیط هواپیما تهران آلانیا را خریده و از پایتخت کشور راهی این شهر می‌شوند.

  • بدروم | شهری زیبا و عالی برای دانشجویان

تصویری از شهر بدروم

بدروم یکی از زیباترین شهرهای ترکیه است و به آن دسته از افراد که به استاندارهای بالای زندگی علاقه‌مند هستند، به‌شدت توصیه می‌شود. این شهر با چشم‌اندازهای زیبا و خانه‌های مدرن، رستوران‌ها و مراکز خرید بسیار زیادی دارد و همین موضوع سبب جذابیت آن شده است. زمانی که بلیط هواپیما بدروم را بخرید و راهی این شهر شوید، با تفریح‌گاه‌ها و اماکن تاریخی زیادی روبه‌رو می‌شوید که سبب حیرت شما می‌شوند. از آنجایی که بیشتر جمعیت این شهر را قشر جوان جامعه تشکیل می‌دهند، دولت ترکیه به ایجاد فضای آموزشی و دانشجویی این شهر اهمیت زیادی داده و مدارس خصوصی زیادی با کیفیت بالا در این شهر ایجاد کرده است. بنابراین اگر به قصد تحصیل و رفع نیازهای آموزشی به ترکیه سفر می‌کنید، بدروم می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. معمولاً بیشتر پروازهای ایران به بدروم از شهر تهران انجام می‌شود و اغلب مسافران با خرید بلیط هواپیما تهران بدروم خودشان را به این شهر می‌رسانند. فراموش نکنید بعد از رسیدن به بدروم، حتماً از قلعه سنت پیتر (St. Pete) که در سال ۱۴۰۲ میلادی توسط شوالیه‌های هوسپیتالر ساخته شده است هم دیدن کنید. این موزه به‌راستی که حیرت‌انگیز است.

  • اسپارتا | سرزمین‌های رزهای خوشبو

اسپارتا شهری در غرب ترکیه و مرکز اسپارتا است که به سرزمین رزهای خوشبو معروف است. این شهر محل اصلی پرورش گل‌های رز در ترکیه به‌حساب می‌آید. به همین دلیل در فصل بهار بسیاری از گردشگران برای جشنواره برداشت محصول و گلاب‌گیری، بلیط هواپیما اسپارتا را خریده و راهی این شهر می‌شوند. البته دیدنی‌های این شهر زیاد است و گردشگران با اهداف مختلفی به این شهر سفر می‌کنند. دریاچه‌های زیبا و غارهای بی‌نظیر اطراف شهر یکی از دلایل محبوبیت اسپارتا میان گردشگران سرتاسر جهان است. آن دسته از گردشگران که به دیدن گل و گیاه‌های مختلف در آب‌وهوای ابری و مطلوب در یک کشور خارجی علاقه دارند، می‌توانند بلیط هواپیما تهران اسپارتا را بخرند و سفری لذت‌بخش به این شهر را تجربه کنند.

  • آنکارا | پایتخت پرجنب‌وجوش ترکیه

تصویری از آنکارا

آنکارا یکی از مهم‌ترین شهرهای ترکیه و پایتخت این کشور است. درواقع این شهر پایتخت تمام امور سیاسی و اجتماعی ترکیه محسوب می‌شود و کسب‌وکارهای مختلفی را در خود جای داده است. بنابراین نباید از تعداد زیاد درخواست برای خرید بلیط هواپیما آنکارا آن هم در انواع مختلف مانند بلیط لحظه آخری آنکارا تعجب کرد. اگر به قصد تأسیس شرکت یا پیداکردن کاری صنعتی و تجاری راهی ترکیه هستید، آنکارا بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. نکته جالبی که درباره آنکارا وجود دارد، سطح امنیت بسیار بالای آن است؛ به‌طوری‌که سطح بسیار پایین جرم و جنایت در آن در میان تمام شهرهای اروپایی زبانزد است. علاوه بر جنب‌وجوش اقتصادی شهر، آنکارا جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی هم دارد که سبب جذب گردشگران از جای‌جای کره زمین می‌شود. مثلاً قلعه آنکارا (Ankara Castle) که متعلق به دو قرن پیش از میلاد مسیح است، یکی از بهترین مکان های گردشگری ترکیه به‌حساب می‌آید.

معرفی سایر شهرهای ترکیه

  • مارماریس | انواع تفریحات آبی در شهری جذاب و تاریخی

تصویری از شهر مارماریس

از آنجایی که ترکیه از سه طرف به دریا منتهی می‌شود، پرطرفدارترین شهرهای ترکیه نیز اکثراً در کنار دریا قرار دارند. مارماریس نیز با منظره‌ای از کوه‌های پوشیده از درخت کاج، آب‌های فیروزه‌ای زلال، سواحلی با ماسه‌های سفید و مکان‌های تاریخی یکی از جذاب‌ترین شهرهای ترکیه به‌حساب می‌آید. بیشتر افرادی که این شهر را برای سفر انتخاب می‌کنند، به‌دنبال ورزش‌ها و تفریحات آبی و گشت‌گذارهای شبانه هستند. فراموش نکنید بعد از خرید بلیط هواپیما مارماریس و سفر به این شهر ساحلی جذاب، حتماً سراغ دریاگردی با کشتی‌ها و قایق‌های تفریحی‌اش بروید. همچنین فراموش نکنید غذاهای متنوع این شهر که طعم‌های بهشتی دارند را هم امتحان کنید تا مزه‌اش برای همیشه در دهانتان باقی بماند. از جمله اماکن تاریخی مارماریس می‌توان به Dalyan، افسوس، Pamukkale و جزیره Cleopatra در نزدیکی این شهر اشاره کرد.

  • ماردین | لمس تاریخ کهن در قلب ترکیه

تصویری از شهر ماردین

ماردین یکی از بهترین مقاصد گردشگری ترکیه برای عاشقان تاریخ و بناهای باستانی است. این شهر در مرکز استانی با همین نام که یکی از اولین تمدن‌ها در آن شکل گرفته است. این شهر در منطقه تاریخی بین‌النهرین قرار داشته و یکی از نقاط مهم و استراتژیک در جهان باستان به‌حساب می‌آمده است. ماردین تاریخ پر فراز و نشیبی را از سر گذرانده و ترکیبی از درهم‌آمیختگی فرهنگ‌های مختلف است. ساختمان‌های سنگی که در کوه‌های ماردین واقع شده‌اند، منظره را زینت بخشیده و سبب شده است که گردشگران زیادی برای قدم‌زدن در کوچه‌های کهن این شهر سر و دست بشکنند. یکی از قدیمی‌ترین صومعه‌های جهان به نام Deyrulzafaran همراه با چندین مدرسه و مکتب مذهبی مربوط به دوره‌های اسلامی در این شهر قرار دارد که از دلایل اصلی سفر بسیاری از گردشگران به ماردین است.

  • کاپادوکیه | تماشای رقص بالن‌ها در شهری خوش‌آب‌وهوا

تصویری از کاپادوکیه

کاپادوکیه (Cappadocia) منطقه‌ای در میانه ترکیه یا همان سرزمین آناتولی است که به‌دلیل مناظر شگفت‌انگیز، کوه‌های صخره‌‌ای و بالن‌های جذابش معروف شده است. به دلیل فوران آتشفشان و فرسایش خاک، صخره‌های این منطقه بسیار زیبا شده و با وجود خانه‌هایی در میان سنگ‌ها که انسان‌ها در طول هزاران سال آن‌ها را ساخته‌اند، جذابیتش چندبرابر شده است. اولین ساکنان متمدن این منطقه هیتی‌ها بوده‌اند که تونل‌های زیرزمینی این منطقه را حفر کرده‌اند تا از حمله سونانیان یا ایرانیان در امان بمانند. امروزه بیشتر این تونل‌ها به هتل و اقامتگاه‌هایی جذاب برای گردشگران تبدیل شده است. از آنجایی که این شهر مناظر دیدنی فراوانی دارد و شرایط بالن‌سواری به‌خوبی در آن منطقه مهیاست، کاپادوکیه به معروف‌ترین منطقه برای بالن‌سواری تبدیل شده است.

  • بورسا | شهری آرام و بااصالت برای زندگی

تصویری از شهر بورسا

بورسا یکی از پرطرفدارترین شهرهای ترکیه برای گردشگرانی است که به دنبال شهری آرام برای زندگی با شهروندانی بااصالت هستند. شهری در نزدیکی دریای مرمره که رتبه چهارم جمعیت در میان شهرهای استانبول را دارد. یکی از دلایل اصلی محبوبیت بورسا طبیعت سرسبز، فراوانی پارک‌های جنگلی و ارتفاعات سربه‌فلک‌کشیده آن است. البته این شهر تاریخ بسیار غنی دارد و قبل از استانبول، اولین پایتخت امپراتوری عثمانی به‌حساب می‌آمده است. درنتیجه نباید از تعداد زیاد مسجد و بنای مذهبی در سطح شهر تعجب کرد. همچنین بورسا یکی از مهمترین شهرهای ترکیه در صنعت خودروسازی، تجارت پارچه و رستوران‌داری محسوب می‌شود. بنابراین اگر در سفرتان به‌دنبال آرامش، طبیعتی زیبا و غذاهای لذیذ دریایی هستید، بورسا ترکیه می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

  • قونیه | شهر عشق و عرفان

تصویری از شهر قونیه

قونیه هفتمین شهر پرجمعیت ترکیه محسوب می‌شود که در مرکز آناتولی قرار دارد. این شهر مناسب کسانی است که حال‌وهوای عرفانی را دوست دارند و از شرکت در مراسم‌هایی با رنگ و بوی مذهبی لذت می‌برند. با سفر به این شهر می‌توانید سری به موزه مولوی و مسجد شمس تبریزی بزنید و از دیدن رقص سماع درویش‌ها لذت ببرید. همچنین می‌توانید به موزه‌های باستان‌شناسی و شهرهای زیرزمینی قونیه سر بزنید و به تاریخ باشکوه این منطقه سفر کنید. یکی دیگر از بخش‌های هیجان‌انگیز سفر به قونیه، بازدید از پارک ویژه‌ای است که بیش از شش هزار گونه پروانه را در خود جای داده است.

  • مالاتیا یا ملطیه | مقصدی عالی برای دانشجویان

تصویری از شهر مالاتیا

مالاتیا یا ملطیه شهری در ارتفاعات بلند که قدمتی چند هزارساله دارد و در منطقه آناتولی شرقی قرار گرفته است. این شهر مانند بسیاری از شهرهای ترکی بعد از دوره رومی‌ها به دست ترک‌ها افتاد. عمده فعالیت اهالی این شهر باغداری و پرورش زردآلو است؛ این حرفه به‌قدری در مالاتیا محبوب است که تقریباً 80درصد زردآلو مصرفی ترکیه توسط ملطیه تأمین می‌شود. اگر قصد دارید در یکی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه تحصیل کنید، می‌توانید روی دانشگاه اینوتو در این شهر حساب کنید. این دانشگاه با پانزده هزار دانشجو و بیش از هزار هیأت علمی، شرایط مناسبی در میان سایر دانشگاه‌های ترکیه دارد. در نهایت اگر به‌دنبال یک شهر بزرگ و پر از امکانات برای زندگی یا سفر در نزدیکی مرز ایران هستید، مالاتیا می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

  • ساکاریا | مقصد عالی برای سرمایه‌گذاری موفق

تصویری از شهر ساکاریا

ساکاریا شهری در ساحل دریای سیاه است که در کرانه غربی رودخانه‌ای با همین نام قرار دارد و به دلیل وجود منابع فراوان آب شیرین، کشاورزی در این شهر از رونق خوبی برخوردار است. یکی از دلایل معروفیت ساکاریا، رشد سریع و پیشرفت چشمگیر عمران و صنعت آن است؛ درواقع وجود کارخانجات صنعتی و دانشگاه‌های دولتی باعث شده است که این شهر به شکل گسترده‌ای در مسیر پیشرفت قرار گیرد. این شهر تاریخی آب‌وهوای بسیار مطلوبی دارد؛ به‌طوری که تابستان‌ها دلپذیر و زمستان‌ها معتدل است و بسیاری از اهالی این شهر اوقات خوبی را در شبانه‌روز کنار ساحل دریا می‌گذرانند. اگر بخواهیم به‌طور کلی نظرمان را درباره ساکاریا بگوییم، این شهر مقصدی روبه‌رشد برای آن دسته از افرادی است که قصد سرمایه‌گذاری در یک کشور خارجی را دارند.

  • موغلا | کسب‌وکاری رو به رشد در یک شهر ساحلی

تصویری از شهر موغلا

موغلا یکی دیگر از شهرهای ساحلی در جنوب غربی ترکیه است که بیش از هزار متر ساحل دارد و از نظر همسایگی با دریا در بین تمامی شهرهای ترکیه رکورددار است. آب‌وهوای مدیترانه‌ای این شهر بسیار مطلوب است و گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند. علاقه خاص امپراتورها در قرن چهاردهم میلادی به این شهر از نکات قابل توجه درباره موغلاست و افراد سرشناس مختلفی نظیر هرودوتس در نزدیکی همین شهر چشم به جهان گشوده‌اند. بسیاری از افراد که قصد راه‌اندازی کسب‌وکاری ساحلی در یک شهر خارجی رؤیایی را دارند، موغلا را برای زندگی انتخاب می‌کنند. ساحل پاک و زیبای مدیترانه، جنگل‌هایی سرسبز که تا پای آب پیشروی کرده‌اند، حفظ اصالت و سنت‌های خالص ترکی اهالی شهر، آثار تاریخی برجای‌مانده از قرن چهارده میلادی و… همگی از عواملی هستند که سبب شده‌اند بسیاری موغلا را بهترین شهر ترکیه برای زندگی بدانند.

  • یالوا | یادگار واپسین روزهای آتاتورک بزرگ

تصویی از یالوا

یالوا شهری در شمال غربی ترکیه است که کنار دریای مرمره قرار دارد. مناظر طبیعی زیبا و آثار تاریخی باشکوه موجود در این شهر به علاوه پیست‌های اسکی و زمین‌های مناسب دوچرخه‌سواری، سالوا را به یکی از بهترین مقاصد توریستی ترکیه تبدیل کرده است. زیبایی‌های این شهر به‌قدری است که آتاتورک رهبر افسانه‌ای ترکیه سال‌های آخر زندگی خود را در این شهر گذرانده و از یالوا به‌عنوان شهر محبوبش نام برده است. همین موضوع سبب شده است که اهالی این شهر به شهروندی خود افتخار کنند.

  • قوجاایلی | صنعتی‌ترین شهر ترکیه

تصویری از شهر قوجاایلی

صنعتی‌ترین شهر ترکیه لقبی است که به قوجاایلی نسبت داده شده است. بیشتر اهالی این شهر نیز در پالایشگاه، کارخانه‌های کاغذسازی و سیمان مشغول به کار هستند. خوراکی‌های معروف این منطقه پشمک و شیرینی‌جات است و بیشتر قالی‌های باکیفیت ترک هم در همین استان تولید می‌شود. بنابراین اگر قصد دارید در یک کشور خارجی نزدیک ایران به تولید و تجارت بپردازید، بدون شک ازمیت که مرکز این استان است، مقصدی عالی برای شما به‌حساب می‌آید. فقط فراموش نکنید که تابستان‌های گرم و زمستان‌های بارانی از مشخصه‌های اصلی آب‌وهوای قوجاایلی است.

  • استان آیدین با شهرهای کوش آداسی، آلتینکوم و دیدیم

تصویری از کوش آداسی

استان آیدین سه شهر زیبای آیدین، کوش آداسی و دیدیم را در دل خود جای داده است و در منطقه اژه‌ای ترکیه قرار دارد. طبیعتی بکر و شگفت‌انگیز در کنار تاریخی چندهزارساله از ویژگی‌های بارز آیدین است و همین موضوع گردشگران زیادی را برای دیدن سواحل این استان جذب خود می‌کند. این استان در سال‌های اخیر میزبان جمعیت مهاجر اروپایی زیادی در شهرهای مختلف بوده است که اکثراً شهر کوش آداسی را برای زندگی انتخاب می‌کنند. فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری، زیبایی‌های طبیعی و دریافت امکانات عالی با قیمت‌های اقتصادی از دلایل اصلی انتخاب این شهر برای مهاجرت و گردشگری است. از آنجایی که این شهر به ازمیر نزدیک است، از نظر تجاری نیز پیشرفت کرده و شرایط قابل قبولی دارد. درنتیجه اگر محدودیت بودجه ندارید و هدفتان از مهاجرت یافتن آرامش در شهری همیشه بهار است، یکی از شهرهای آیدین می‌تواند مقصدی مناسب برای شما باشد.

  • مانیسا | گزینه‌ای مطلوب برای صنعت و سرمایه‌گذاری

استانی به نام مانیسا در نزدیکی آیدین قرار دارد که مرکز آن نیز شهری به همین نام است و امروزه یکی از قطب‌های صنعتی ترکیه محسوب می‌شود. آب‌وهوای مدیترانه‌ای و نزدیکی آن به ساحل باعث شده است که شهر مانیسا از گذشته تاکنون از اهمیت زیادی برخوردار باشد. اهمیت این شهر به‌حدی بوده است که در گذشته امپراتورهای عثمانی ولیعهدهای خود را برای تمرین قدرت و حکمرانی به این شهر می‌فرستادند. البته دلیل اهمیت این شهر در حال حاضر وجود کارخانه‌های وستل است که در زمینه تولید لوازم منزل و تجهیزات دفاعی در این شهر فعالیت می‌کنند. از آنجایی که این شهر در حد فاصل سال‌های 2004 تا 2006 بیشترین نرخ جذب سرمایه بین المللی در جهان را داشته است، این میزان از اهمیت شهر با عقل جور در می‌آید. بنابراین اگر صنعتگر هستید و قصد دارید سرمایه‌تان را در جهت تولید در کشور مقصدتان به کار گیرید، شک نداشته باشید که مانیسا بهترین شهر ترکیه برای زندگی شما محسوب می‌شود.

  • اسکی‌شهر | شهری دانشجویی با هزینه‌های اقتصادی

تصویری از شهر اسکی‌شهر

اگر می‌خواهید با هدف تحصیل به ترکیه سفر کنید، اسکی‌شهر گزینه‌ای مناسب برای شما محسوب می‌شود. دو دانشگاه آناتولی و عثمان قاضی از دانشگاه‌های خوب ترکیه محسوب می‌شوند که در اسکی شهیر قرار دارند. به همین دلیل زمانی که در خیابان‌های این شهر قدم بزنید، می‌توانید دانشجوهای مختلفی را با ملیت‌های متفاوت ببینید. در همین راستا دولت ترکیه نیز تلاش کرده است که انواع امکانات تحصیلی، رفاهی و تغذیه را متناسب با جیب و شرایط دانشجویی تنظیم کند. درواقع اسکی‌شهر از نظر امکانات با دیگر شهرهای ترکیه نظیر آنکارا تفاوتی ندارد و فقط هزینه‌های زندگی کمتر است.

  • شهر افسوس | معبد آرتمیس باستانی را در این شهر ببینید

تصویری از شهر افسوس ترکیه

اگر به دنبال یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ترکیه هستید، حتماً بازدید از شهر افسوس (Ephesus) را در برنامه‌تان قرار دهید. در این شهر می‌توانید یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های آثار کلاسیک قرن یک قبل از میلاد را ببینید. این شهر در زمان امپراتوری رومی‌ها یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین شهرها بوده و حتی یکی از عجایب هفتگانه دوران باستان یعنی معبد آرتمیس را در خود جای داده است. در شهر افسوس آثار باستانی مختلف و سازه‌های بزرگ و کهنی وجود دارد و سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از آن‌ها به افسوس سفر می‌کنند. محوطه تئاتر قدیمی، معبد هادریان و کتابخانه سلسوس از جمله مهم‌ترین آثار باستانی شهر افسوس هستند.

  • سیده | تاریخی کهن در جنوب ترکیه

تصویری از شهر سیده

سیده نیز از دیگر شهرهای تاریخی و جنوبی ترکیه است که به نقل از تاریخ‌نویسان در قرن چهارم قبل از میلاد مسیح توسط اسکندر مقدونی فتح شده است. اکنون اگر به سیده سفر کنید، می‌توانید از آثار برجای‌مانده تاریخی در کنار یک زندگی مدرن و زیبا کنار ساحل دریای مدیترانه لذت ببرید. آمفی‌تئاتر و معبد آپولو از آثار مهم برجای‌مانده از دوران رومیان و عصر هلنیستی است.

در این نوشته به معرفی مقاصد پروازی پرطرفدار ترکیه پرداختیم و سعی کردیم شهرهای پرطرفدار ترکیه را از نظر تفریح، تحصیل، سرمایه‌گذاری و اقامت بررسی کنیم. اکنون شما باید تصمیم بگیرید که کدام یک از شهرهای ترکیه با شرایطتان سازگارتر است و نیازهای شما را به بهترین نحو برآورده می‌کند. در این میان اگر شهر دیگری می‌شناسید که جایش در لیست ما خالی است، خوشحال می‌شویم آن را با ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.