کوتاه ترین پروازها از مشهد | نهایتاً ۲ ساعت در مسیر باشید

0

در دنیای مدرن و پرمشغله امروزی که بسیاری از ما روزها و هفته‌ها مشغول کار و فعالیت هستیم، دیگر فرصتی برای سفرهای طولانی و مهیج باقی نمی‌ماند. این موضوع ناراحت‌کننده و تا حدودی دردناک است. به هر حال همان‌طور که سعدی شیرین‌سخن هم گفته است: «بسیار سفر باید تا پخته شود خامی»؛ اما خب با زمان محدودمان چه کنیم؟ اینجاست که ایده سفر به مقاصد نزدیک با سریع‌ترین وسایل نقلیه ممکن به ذهن می‌رسد، طوری‌که نه سیخ بسوزد نه کباب. مثلاً اگر در مشهد زندگی می‌کنید، باید سراغ خرید بلیط هواپیما بروید و به دنبال مقاصد گردشگری نزدیک مانند بیرجند یا گرگان باشید. البته که هیچ‌کدامشان در خراسان رضوی قرار ندارند؛ اما زمانی‌که با هواپیما سفر کنید، مدت زمان پروازتان به 2 ساعت هم نمی‌رسد. ما در این نوشته کوتاه ترین مقاصد پرواز از مشهد را نام بردیم. اگر شما هم در مشهد زندگی می‌کنید و می‌خواهید سفری کوتاه و در عین حال جذاب را تجربه کنید، تا انتهای نوشته همراهمان باشید.

بیرجند | شهری باستانی در دل کویر خراسان

تصویری از بیرجند

بیرجند یکی از شهرهای باستانی و پهناور خراسان است که می‌توان در آن نشانه‌هایی از فرهنگ و تمدن کهن ایران باستان را مشاهده کرد. این ستاره درخشان که در دل کویر خراسان خودنمایی می‌کند، جاذبه‌های تاریخی فراوانی را در خود جای داده است که دیدنش بر هر آریایی واجب است. قلعه بیرجند، ارگ حسام الدوله، مدرسه شوکتیه، خانه تاریخی آراسته، مسجد جامع چهار درخت، عمارت و باغ اکبریه، عمارت بهلگرد، مزار شهدای دره شیخان، قدمگاه بی‌بی معصومه، آستانه مبارکه زینبیه و… از جمله این آثار تاریخی باشکوه هستند. البته شما می‌توانید با خرید بلیط هواپیما بیرجند و سفر به این شهر، از جاذبه‌های طبیعی مانند روستای چنشت، چشمه مولید، آبشار چهارده و… نیز دیدن کنید. بعد از خرید بلیط هواپیما مشهد بیرجند کمتر از یک ساعت در سفر خواهید بود.

تهران | پایتخت تپنده ایران

تصویری از تهران

تهران، پایتخت ایران و قلب تپنده کشور است. این شهر در دامنه رشته کوه البرز قرار دارد و هر گوشه آن را که بنگرید، چشم‌اندازی از قله دماوند را خواهید دید. بسیاری از مسافرانی که به تهران سفر می‌کنند، برای اهداف اقتصادی و تجاری راهی این شهر می‌شوند؛ چراکه ادارات مهم کشور و بزرگ‌ترین بازارها در تهران واقع شده‌اند. همچنین علاوه بر بعد اقتصادی و بیزینسی تهران، این شهر کاخ‌ها، موزه‌ها، پارک‌ها و رستوران‌های متنوعی دارد که جواب‌گوی سلیقه‌های متفاوتی است و برای افراد مختلفی جذاب است.

نمایی از برج میلاد تهران

با درنظرگرفتن این موضوع و مدت زمان اندک سفر هوایی مشهد تهران، مسافران مشهدی فراوانی، تهران را به‌عنوان مقصدی ایده‌ئال برای سفری کوتاه انتخاب می‌کنند و با خرید بلیط هواپیما مشهد تهران راهی این شهر می‌شوند. البته امکان سفری کوتاه از هر کجای ایران به تهران فراهم است؛ فقط کافی است بلیط هواپیما تهران را بخرید و بعد از آن راهی تهران شوید.

اصفهان | مایه افتخار ایران‌زمین

نمایی از کل شهر اصفهان

مگر می‌شود به محض شنیدن نام اصفهان، عبارت نصف جهان را با خود زمزمه نکنیم؟ این شهر مملو از آثار تاریخی شگفت‌انگیز است که شهره عالم بوده و بسیاری از جهانیان را با ایران آشنا کرده است. اصفهان از آن دسته شهرهای تمیز و جذاب ایران است که با یک بار سفر نمی‌توان از همه زیبایی‌هایش دیدن کرد. آثاری نظیر میدان نقش جهان، کاخ هشت بهشت، عمارت عالی قاپو، عمارت چهل ‌ستون، سی و سه پل، پل خواجو، کوهستان پارک صفه، پارک ناژوان، باغ پرندگان، آکواریوم اصفهان، باغ گل ها و… بر جذابیت این شهر افزوده و بلیط هواپیما اصفهان را به یکی از پرفروش‌ترین بلیط‌های پروازی تبدیل کرده است. سهم مشهدی‌ها از این تعداد نیز کم نیست و سالانه تعداد زیادی بلیط هواپیما مشهد اصفهان تعریف و فروخته می‌شود. البته فاصله کمتر از 2 ساعت مشهد تا اصفهان نیز در کنار تمامی این عوامل بسیار تأثیرگذار است.

کرمان | شهر آثار باستانی بی‌شمار

تصویری از جاذبه های دیدنی کرمان

کرمان مرکز استانی با همین نام است و جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. از دره زبان مار و دره سختی گرفته تا آبشار‌های سیمک و تنگه برج، جاذبه‌های طبیعی کرمان به‌حساب می‌آیند. البته زیبایی‌های کرمان فقط به جاذبه‌های طبیعی‌اش خلاصه نمی‌شود و بناهای تاریخی شگفت‌انگیزش بی‌شمارند. قلعه دختر، باغ فتح آباد کرمان، مدرسه حیاتی، گنبد مشتاقیه (سه گنبد)، یخدان مویدی، گنبد جبلیه، مسجد چهل ستون کرمان، مسجد جامع کرمان و… آثار تاریخی این شهر هستند. همین جاذبه‌هاست که بسیاری را به سوی خرید بلیط هواپیما کرمان و سفر به شهر می‌کشاند. از آنجایی هم که مشهدی‌ها با خرید بلیط هواپیما مشهد کرمان کمتر از 2 ساعت در راه هستند، کرمان یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری مشهد به‌حساب می‌آید.

ساری | نگین سرسبز ایران

تصویری از جاذبه های دیدنی ساری

ساری با آب‌وهوای مطبوع، سواحل زیبا، جنگل‌های سرسبز، آثار تاریخی و مکان‌های گردشگری زیبا و متنوع، یکی از شلوغ‌ترین شهرهای شمالی است. این شهر که به نگین سبز ایران معروف است، در استان مازندران قرار دارد و سالانه پذیرای مسافران بی‌شماری از اقصی نقاط کشور است. علاوه بر جنگل و دریا، جاذبه‌هایی مانند چشمه های باداب سورت، دریاچه الندان، آبشار اوبن، پارک جنگلی شهید زارع، منطقه سلیمان تنگه و سد شهید رجایی در این شهر وجود دارد که بر جذابیت ساری افزوده است. همین موضوع بلیط هواپیما ساری را به یکی از پرفروش‌ترین بلیط‌های پروازی تبدیل کرده است. از آنجایی که فاصله هوایی ساری تا مشهد کمتر از 2 ساعت است، مسافرانی که قصد سفری کوتاه اما متفاوت دارند، خرید بلیط هواپیما مشهد ساری و سفر به این شهر زیبا را انتخاب می‌کنند.

یزد | دومین شهر تاریخی زنده دنیا

تصویری از جاذبه های دیدنی یزد

یزد به شهر بادگیرها معروف است و از آن به‌عنوان دومین شهر تاریخی زنده دنیا یاد می‌شود که کاملاً برحق است؛ چراکه یزد سرشار از آثار باستانی کم‌نظیر و فرهنگی غنی است که در کنار طبیعت کویری بی‌اندازه زیبایش، آن را از دیگر شهرها متمایز کرده است. مجموعه دیدنی میر چخماق، نارین قلعه، باغ و بادگیر دولت‌آباد، موزه آب، خانه لاری‌ها، دخمه زرتشتیان، خان بازار، بازار مسگرها، عمارت خانه پدری، بازار زرگری، موزه وزیری، غار شگفت یزدان، خانه مرتاض، غار پرویز، خانه محمودی و… فقط تعداد اندکی از جاذبه‌ها و خانه های تاریخی یزد هستند که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. همین موضوع باعث شده است که مشهدی‌ها با خرید بلیط هواپیما مشهد یزد کمتر از 2 ساعت خودشان را به یزد برسانند و سفری متفاوت در دل کویر و زیبایی‌هایش را تجربه کنند. البته که سفر به این شهر با خرید بلیط هواپیما یزد از جای‌جای کشور با حداقل زمان ممکن نیز میسر است.

زاهدان | سرزمینی با زیبایی‌های ناشناخته

تصویری از طبیعت زاهدان

زاهدان شهری با سوزن‌دوزی‌های بی‌نظیر و مردمانی مهربان و بی‌ریاست. این شهر از گذشته تاکنون از موقعیت استراتژیک و خاصی برخوردار بوده و تجار پاکستانی و هندی فراوانی برای تجارت به این شهر سفر می‌کردند. در کنار این موضوع، نباید جاذبه‌های زاهدان را فراموش کرد. جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان نظیر روستا و غار لادیز، چشمه آب معدنی موسی، کوه ملک سیاه، خانه ابویی، تلگراف خانه و ساختمان پست، مجموعه امیر توکل کامبوزیا، کاروانسرای نصرت آباد، میرجاوه، گورستان هفتاد ملا و… در زاهدان وجود دارد. همه این عوامل در کنار هم باعث شده است که بلیط هواپیما زاهدان در لیست بلیط‌های پرفروش هواپیما قرار بگیرد و افراد زیادی راهی این شهر شوند. از جمله مشهد‌ی‌ها که می‌توانند با خرید بلیط هواپیما مشهد زاهدان به این شهر سفر کنند و از زیبایی‌های ناب این شهر لذت ببرند.

کیش | تفریحی لوکس و خاطره‌انگیز

تصویری از جزیره کیش

همه ما می‌دانیم که در لوکس‌بودن و زیبایی روی دست جزیره کیش وجود ندارد. جزیره‌ای خاص و تفریحی در جنوب ایران که با سواحل زیبا و تفریحات آبی مهیجش، سالانه گردشگران فراوانی را به خود جذب می‌کند. جزیره کیش بهترین مقصد برای کسانی است که می‌خواهند در مدت زمانی اندک به مکانی تفریحی و جذاب سفر کنند. در این جزیره می‌توانید سراغ انواع تفریحات آبی مانند جت اسکی، فلای‌بورد، کیبل اسکی، غواصی، ماهی گیری و شنا بروید و تجربه‌ای متفاوت برای خود خلق کنید. همچنین می‌توانید با خرید بلیط هواپیما کیش، سراغ جاذبه‌های دیدنی این جزیره مانند شهر حریره، قنات یا کاریز کیش، درخت انجیر معابد کیش و کشتی یونانی بروید و از تاریخ غنی این جزیره لذت ببرید. از آنجایی مسیر هوایی مشهد تا کیش کمتر از 2 ساعت است، می‌توانید در اولین فرصت بلیط هواپیما مشهد کیش را بخرید و خاطره‌ای متفاوت از سفر به این جزیره زیبا بسازید.

شیراز | شهر شعر و عاشقی ایران

تصویری از شیراز

به عقیده ما، ایرانی‌ها دو دسته‌اند؛ دسته اول به شیراز سفر کرده و سرشار از خاطراتی خوش هستند. دسته دوم افرادی هستند که قصد دارند به شیراز سفر کنند. باور کنید این شهر آن‌قدری زیبا هست که این حرف ما فاصله‌ای با واقعیت ندارد. شیراز مرکز استان فارس است و علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان، مردمانی بسیار مهربان و مهمان‌نواز دارد. مجموعه عواملی که باعث معروفیت شیراز شده و بلیط هواپیما شیراز را در دسته پرفروش‌ترین بلیط‌های هوایی از هر مبدئی قرار داده است. جاذبه‌هایی نظیر بازار و حمام و مسجد وکیل، حافظیه، سعدیه، نارنجستان قوام، حرم شاهچراغ(ع)، مسجد نصیر الملک، دشت ارژن، دریاچه مهارلو، آبشار دم اسب و… که برای هر ایرانی، ازجمله مشهدی‌ها بسیار جذاب بوده و آن‌ها را به سوی خرید بلیط هواپیما مشهد شیراز می‌کشاند.

گرگان | سرسبز و زیبا

تصویری از جاذبه های دیدنی گرگان

به‌راستی که گرگان شهر زیبایی‌هاست. کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده، جنگل‌های انبوه، دریاچه‌ها و آبشار‌های جذاب، بازارها و بازارچه‌ها و غذاهای لذیذ و منحصربه‌فرد گرگان دل هر گردشگری را ربوده و به سوی خود جذب می‌کند. علاوه بر همه این جذابیت‌ها، گرگان جاذبه‌های طبیعی و تاریخی دیگری نظیر بازارچه نعلبندان، مسجد جامع گرگان، خانه امیر لطیفی ها، مدرسه عمادیه، خیابان شالیکوبی، النگدره، آبگیر توشن، جنگل ناهارخوران، روستای زیارت و… را در دل خود جای داده است. همه این عوامل به اضافه فاصله هوایی کم با مشهد باعث شده است که در بیشتر مواقع مشهدی‌ها با خرید بلیط هواپیما مشهد گرگان خودشان را به این شهر برسانند. البته خرید بلیط هواپیما گرگان و سفر به این شهر پر از زیبایی را به همه هم‌وطنان عزیزمان پیشنهاد می‌دهیم.

در این نوشته به بررسی کوتاه ترین مقصدهای سفر با هواپیما از مشهد پرداختیم و سعی کردیم بیشتر مسیرهایی که مدت زمانشان کمتر از 2 ساعت است را به شما معرفی کنیم تا با خیال راحت برنامه یک سفر خاطره‌انگیز را برای خود بچینید. البته شاید مقصدی را از قلم انداخته باشیم. بنابراین اگر شما شهری را می‌شناسید که فاصله کمی از مشهد دارد، خوشحال می‌شویم آن را با ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.