پارک جنگلی طرق | پارکی همه‌چیزتمام برای طبیعت‌گردی و گذران شب

0

پارک جنگلی طرق مکانی سرسبز در ابتدای ورودی مشهد است. این پارک یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های استان خراسان رضوی به حساب می‌آید. پارکی که از آن صحبت می‌کنیم در کنار نمایی زیبا از طبیعت سرسبز، امکانات رفاهی چشمگیری دارد. به لطف این امکانات، با خیال راحت می‌توانید راهی این پارک جنگلی شوید و حسابی طبیعت‌گردی کنید. پارک جنگلی طرق که به آن بوستان غدیر و کمپ مسافری غدیر نیز می‌گویند، شرایط ویژه‌ای برای تفریح دارد. دریاچه‌ مصنوعی، غرفه‌های فروش سوغات مشهد، رستوان و اتاقک‌هایی برای گذران شب را می‌توان از امکانات ویژه پارک طرق نام برد. به گردشگرانی که از سرسبزی طبیعت سیر نمی‌شوند، گشت‌و‌گذار در پارک طرق را پیشنهاد می‌کنیم. برای اینکه گشت‌و‌گذار در این پارک بیشتر به شما خوش بگذرد، اطلاعات جالبی درباره پارک طرق آماده کرده‌ایم. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این مطلب تا انتها، گشت‌و‌گذاری جانانه در پارک طرق تجربه کنید.

پارک جنگلی طرق کجاست؟

عکس پارک جنگلی طرق مشهد

انصافاً باید گفت پارک های جنگلی مشهد در منطقه‌های خوش‌مسیری قرار دارند. برای نمونه می‌توان به پارک طرق اشاره کرد. گردشگرانی که با خوردوی شخصی از سمت تهران به ورودی مشهد گذر می‌کنند، امکان ندارد چشمشان به پارک طرق نیفتد. این پارک به لحاظ جغرافیایی در حاشیه جنوب غربی مشهد واقع شده است. پارک طرق یکی از وسیع‌ترین پارک‌های جنگلی خراسان رضوی به حساب می‌آید. برای رسیدن به پارک طرق باید راهی بزرگراه شهید کلانتری شوید و مسیر میدان غدیر را در پیش بگیرید. در انتهای این مطلب درباره مسیر دسترسی به پارک طرق بیشتر صحبت می‌کنیم.

معرفی بوستان غدیر

عکس پارک جنگلی طرق مشهد

برای تعریف از بوستان غدیر کافی است به این نکته اشاره کنیم که این پارک چیزی حدود ۱۸۶ هکتار مساحت دارد. به لطف این مساحت زیاد، پارک طرق یکی از سرسبزترین پارک های مشهد است. پارک طرق در ۱۳۷۷ افتتاح شد. از آن زمان تاکنون این پارک در فازهای مختلفی گسترش پیدا کرده است. این گسترش‌ها باعث شده تا پارک طرق در کنار دارودرخت‌، امکانات رفاهی چشمگیری داشته باشد. با این حال اولین چیزی که در پارک طرق خودنمایی می‌کند، فضای سرسبز این پارک است. این شرایط باعث شده تا گردشگران خوش‌سلیقه با آلبومی پر از عکس‌های خاطره‌انگیز از این پارک به دیار خود باز گردند. اگر اهل گل‌و‌گیاه هستید و از گشت‌و‌گذار در طبیعت سرسبز سیر نمی‌شوید، پارک جنگلی طرق همان‌جایی است که دنبال آن می‌گردید.

عکس کمپ مسافری غدیر مشهد

از زیبایی‌های پارک جنگلی طرق که بگذریم، به امکانات رفاهی این پارک می‌رسیم. اجازه دهید خیالتان را راحت کنیم که در این پارک هر امکان رفاهی که فکرش را بکنید پیدا می‌شود. حتی امکان چادرزدن نیز در این پارک وجود دارد. به لحاظ امنیت نیز خیالتان جمع باشد. پرسنل نیروی انتظامی دائم در این پارک گشت‌ می‌زنند و امنیت آن همیشه برقرار است. انصافاً باید گفت شمال شرق ایران آب‌و‌هوای گرم و خشکی دارد. با این حال طبیعت پارک طرق به اندازه‌ای سرسبز است که آب‌و‌هوای این منطقه تفاوت چشمگیری با مناطق اطراف دارد.

عکس کمپ مسافری غدیر مشهد

گردشگری در پارک طرق به اندازه‌ای خوش می‌گذرد که بعید می‌دانیم از گشت‌و‌گذار در آن سیر شوید. خوشبختانه مسئولین این پارک فکر همه چیز را کرده‌اند. در پارک طرق مکان‌هایی برای چادرزدن وجود دارد. اگر هم چادر همراه خود نیاورده‌اید، غم به دلتان راه ندهید؛ زیرا در این پارک کلبه‌هایی برای گذران شب وجود دارد. کلبه‌هایی که از آن صحبت می‌کنیم امکانات رفاهی خوبی دارد و خدمات شایسته‌ای در این پارک برای اتراق گردشگران تعبیه شده است.

امکانات کمپ مسافری غدیر

گردشگرانی که تاکنون گذارشان به پارک طرق افتاده این پارک را یک‌سروگردن بالاتر از دیگر پارک‌های استان خراسان رضوی می‌دانند. بوستان غدیر به دو دلیل در بین گردشگران محبوبیت پیدا کرده است. دلیل اول طبیعت‌ سرسبز این پارک است. دومین دلیل را می‌‌توان در امکانات رفاهی و سرگرمی‌های بی‌شمار پارک طرق دانست. خدمات رفاهی پارک طرق به گونه‌ای است که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن‌ها گذشت. امکاناتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، قسمتی از خدمات رفاهی پارک طرق به حساب می‌آید.

سکوهای برپایی چادر

عکس سکوهای برپایی چادر در پارک جنگلی طرق مشهد

مشهد از آن دسته شهرهای مسافرتی است که طیف گسترده‌ای از گردشگران را سالانه به خود جذب می‌کند. به همین دلیل امکانات اقامتی مشهد در منطقه نظیر ندارد. در این شهر از هتل‌های اشرافی گرفته تا مکان‌های بسیار خوش‌قیمت برای گذران شبِ گردشگران مهیا شده است. در این زمینه می‌توان به سکوهای برپایی چادر در پارک طرق اشاره کرد. اگر از آن دسته گردشگران خوش‌مسافرتی هستید که سخت نمی‌گیرند و هر کجا که مناسب بود چادر می‌زنند و شب را به روز می‌رسانند، پارک طرق انتخاب مناسبی برای شماست. در گوشه‌و‌کنار این پارک سکوهایی برای چادرزدن وجود دارد.

چادرهای مسافرتی

عکس چادرهای مسافرتی در پارک جنگلی طرق مشهد

انصافاً باید گفت سفر از آن دسته کارهایی است که لوازم زیادی نیاز دارد. بسته به نوع سفری که در پیش گرفته‌اید، چادر مسافرتی یکی از ملزومات این سفر است. با این حال احتمال زیادی وجود دارد که چادر مسافرتی همراه نیاورده باشید، اما با مشاهده امکانات رفاهی چشمگیر پارک طرق برای اقامت در این پارک وسوسه شوید. در این شرایط می‌توانید از مسئولین پارک چادر مسافرتی اجاره کنید. این چادرهای مسافرتی امکانات خاصی ندارد، با این حال برای گذران شب مناسب است. به لحاظ قیمت نیز خاطرتان جمع که در مشهد برای گذران شب شرایطی به این خوش‌قیمتی پیدا نخواهید کرد.

کلبه های اسکان

به گردشگرانی که همراه کودک خردسال یا پدرومادری کهنسال راهی مشهد شده‌اند و دنبال جایی برای اتراق در دل طبیعت می‌گردند، کلبه‌ های اسکان کمپ مسافری غدیر را پیشنهاد می‌‌کنیم. کودکان و کهنسالان با حضور در این کلبه‌ها احساس می‌کنند که در خانه خودشان هستند. به لحاظ قیمت نیز همان‌گونه که حدس زده‌اید، کرایه این کلبه‌ها از بیشتر جاهای اقامتی مشهد ارزان‌تر است. این اتاقک‌ها حدود ۱۲ مترمربع مساحت دارند و در همسایگی دریاچه مصنوعی واقع شده‌اند. در تمامی کلبه‌های اسکان پارک طرق فرش و کولر تعبیه شده است.

محل پارک خودروها

عکس محل پارک خودروها در پارک جنگلی طرق مشهد

پارک طرق پذیرای گردشگران بی‌شماری است؛ در نتیجه پارکینگی با ظرفیت ۴۰۰۰ خودرو در این پارک خودنمایی می‌کند.

سرویس بهداشتی

عکس سرویس بهداشتی در پارک جنگلی طرق مشهد

مسئولین پارک طرق حدود ۱۶۰ چشمه سرویس بهداشتی برای پارک طرق در نظر گرفته‌اند. این سرویس‌های بهداشتی در فاصله‌ای مناسب از محل اتراق گردشگران تعبیه شده تا کهنسالان و خردسالان مشکلی برای دسترسی به سرویس بهداشتی نداشته باشند.

حمام

جالب است بدانید چندین حمام در پارک طرق وجود دارد. به لطف این حمام‌ها، گردشگرانی که تازه به مشهد رسیده‌اند، فرصتی پیدا می‌کنند تا گرد راه از تن خود پاک کنند و تمیزوپاکیزه مشغول مشهد‌گردی شوند.

نانوایی

عکس نانوایی در پارک جنگلی طرق مشهد

وجود یک باب نانوایی در پارک طرق باعث شده تا گردشگران مشکلی برای تهیه نان نداشته باشند. شاطر این نانوایی، نان‌های خوشمزه‌ای می‌پزد و کام گردشگران را با نان مشهدی خوش‌طعم می‌کند.

فروشگاه

در فروشگاه‌های پارک طرق تمامی مایحتاج گردشگران فروخته می‌شود. هر خوراکی که فکرش را بکنید در این فروشگاه‌ها وجود دارد. در کنار خوراکی‌های خوشمزه و لازم سفر، در این غرفه‌ها انواع سوغات مشهد به مشتریان عرضه می‌شود.

زمین بازی برای کودکان

عکس زمین بازی برای کودکان در پارک جنگلی طرق مشهد

مکان مخصوص بازی بسیار مجهزی در پارک جنگلی طرق وجود دارد. کودکان از بازی در این مکان سیر نمی‌شوند و خاطره‌های خوشی از سفر به مشهد در ذهنشان باقی می‌ماند.

رستوران

بیراه نگفته‌ایم اگر مدعی شویم، مشهد شهر شکم‌گردهاست. طعم خوش غذاهای رستوران های مشهد برای همیشه زیر دندان گردشگران باقی می‌ماند. یکی از این رستوران‌ها در پارک طرق واقع شده است. رستورانی که از آن صحبت می‌کنیم خوشمزه‌ترین غذاهای محلی و ایرانی را پیش روی مشتریان قرار می‌دهد.

سینما ۵بعدی

انصافاً باید گفت گشت‌و‌گذار در پارک طرق پایانی ندارد. هر زمان که حوصله‌تان سر رفت، می‌توانید سری به سینما ۵بعدی بزنید. همان‌گونه که می‌دانید، سینما ۵بعدی، در کنار نمایش فیلم، حواس پنج‌گانه تماشاگر را توسط عوامل بیرونی تحریک می‌کند تا احساس کند که واقعاً در دنیایِ فیلم قرار دارد.

دریاچه مصنوعی

دریاچه‌ای مصنوعیِ پارک طرق فقط جاذبه‌های بصری ندارد. در این دریاچه قایق‌های تفریحی به آب انداخته شده است. قایق‌هایی که از آن‌ها صحبت می‌‌کنیم گردشگران را به وسط دریاچه می‌برند تا حال‌و‌هوایی تازه کنند.

جاهای دیدنی نزدیک به پارک جنگلی طرق

موزه نان و باغ گیاه‌شناسی از جاهای دیدنی مشهد هستند که فاصله کمی با پارک طرق دارند. خوشبختانه ایستگه وسایل حمل‌و‌نقل عمومی به پارک طرق نزدیک است. از این پارک می‌توانید سوار اتوبوس شوید و در یک‌چشم‌به‌هم زدن به حرم امام رضا (ع) برسید.

بایدها و نبایدهای حضور در بوستان غدیر

عکس بایدها و نبایدهای حضور در بوستان غدیر

حضور در پارک طرق همانند دیگر پارک‌های مشهد نیازمند رعایت کامل شئونات اسلامی است. در این پارک آتش‌روشن‌کردن و سروصدا به‌ راه انداختن قدغن است. با این حال برای درست‌کردن غذاهای کبابی می‌توانید از منقل‌هایی که مخصوص این کار در پارک طرق تعبیه شده کمک بگیرید.

برای شما گفتیم که پارک طرق امنیت بسیار خوبی دارد. با این حال از آنجایی که احتیاط شرط عقل است، پیشنهاد می‌کنیم مواظب لوازم خود باشید و شش‌دانگ حواستان را جمع دارایی‌های باارزشتان کنید.

مسیر دسترسی به پارک جنگلی طرق

&
اگر از شهرهایی مانند تهران، یزد، اصفهان و کرمان با خودروی شخصی راهی پارک طرق هستید، باید پس از خروج از بزرگراه مشهد باغچه و قبل از اینکه به تقاطع غیر همسطح برسید، مسیر سمت راست را انتخاب کنید. این مسیر شما را به بزرگراه کندور می‌رساند. در این بزرگراه جاده زیرین پل اسلام را ادامه دهید تا به بلواری برسید که ثامن نام دارد. در انتهای این بلوار خیابانی در سمت راست واقع شده است. این خیابان را به مسیر ورودی غیر ۲ ادامه دهید تا چشمتان به جمال پارک طرق روشن شود.

اگر هم از شمال مشهد به این شهر رسیده‌اید، قبل از هر چیز باید راه بزرگراه شهید کلانتری را در پیش بگیرید. سپس به تقاطع غیر همسطح غدیر می‌رسید. قبل از تقاطع غیر همسطح اسلام به سمت راست بروید تا به پارک طرق برسید.

پارک جنگلی طرق مکانی همه‌چیزتمام برای گردشگری، اتراق و خوش‌گذرانی است. امیدواریم اطلاعاتی که از این پارک با شما در میان گذاشتیم، سفری خاطره‌ساز در مشهد را برایتان به ارمغان بیاورد. از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم اطلاعات سودمند و خاطره‌های شیرینی از سفر به مشهد دارید، خواهشمندیم این اطلاعات را در قسمت نظرات با همراهان خود در ره بال آسمان و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

پارک جنگلی طرق در ابتدای ورودی مشهد قرار دارد.

در این پارک امکانات رفاهی کاملی برای گردشگران تعبیه شده است.

چادر و کلبه‌های بسیاری در این پارک وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها اتراق کنید. لازم به ذکر است تابستان‌ها پارک جنگلی طرق حسابی شلوغ می‌شود. در نتیجه اگر قصد گذران شب در این پارک را دارید، بهتر است زمان‌های کم‌گردشگر را انتخاب کنید.

موزه نان و باغ گیاه‌شناسی از جاهای معروف و تماشایی مشهد است که فاصله کمی با پارک طرق دارد.

مامورین نیروی انتظامی در تمامی ساعت‌های شبانه‌روز در پارک جنگلی طرق گشت‌ می‌زنند تا امنیت این پارک همیشه برقرار باشد.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.