4 مقصد پروازی از قشم | سفر از بزرگ‌ترین جزیره ایران

0

قشم بزرگ‌ترین جزیره استان هرمزگان است و جاذبه‌های دیدنی فراوانی دارد. همین موضوع سبب شده است که در طول سال مسافران متعددی بلیط هواپیما قشم را بخرند و راهی این جزیره شوند؛ اما نباید تعداد افرادی که قصد دارند از این جزیره راهی دیگر مقاصد گردشگری کشور شوند را دست کم گرفت. اهالی این جزیره با وجود تمام زیبایی‌های محل زندگی‌شان، نیاز به تنوع و دیدن زیبایی‌های دیگر نقاط ایران را هم دارند. بنابراین ما تصمیم گرفتیم در این نوشته به معرفی 4 مقصد پروزای مهم و هیجان‌انگیز از قشم بپردازیم تا کمک‌حال ساکنان این جزیره دوست‌داشتنی باشیم. پس اگر شما هم ساکن این جزیره هستید و قصد دارید در آینده‌ای نزدیک سفری متفاوت و خاطره‌انگیز را تجربه کنید، با ما در ادامه نوشته همراه باشید.

تهران | پایتخت شلوغ اما دوست‌داشتنی

تصویری از شهر تهران

تهران، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر ایران است؛ شهری شلوغ و پرجنب‌وجوش که قلب تپنده ایران است و می‌توانید جریان زندگی را به‌خوبی در این شهر ببینید. با سفر به تهران می‌توانید سراغ موزه‌های جذاب و دیدنی‌اش بروید و از باغ‌های زیبا و جذابش دیدن کنید. اگر خواستید خستگی در کنید و وعده لذیذ و متفاوتی داشته باشید، می‌توانید سری به کافه‌ها و رستوران‌های متنوع‌اش بزنید تا به‌خوبی از شما پذیرایی کنند. درواقع بر خلاف تصور عموم که تهران را شهری اداری برای انجام امور کاری می‌دانند، باید بگوییم تهران جاذبه‌های دیدنی فراوانی هم دارد که مسافران را حداقل چندروزی مشغول خود نگاه می‌دارد.

اگر قصد دارید با خرید بلیط هواپیما تهران و سفر به این شهر از طبیعت زیبای اطرافش لذت ببرید، می‌توانید سری به پارک ملی لار، پارک ملی خجیر و پارک ملی سرخه حصار بزنید. اگر هم به تاریخ و تمدن ایران عزیزمان علاقه‌مندید، می‌توانید سراغ جاذبه‌های تاریخی این شهر یعنی برج آزادی، مجموعه‌ کاخ گلستان، مدرسه‌ دارالفنون، خانه‌ مقدم، حمام نواب، کاروانسرای خانات، کلیسا تادئوس، کلیسای سرکیس مقدس و پل شاه عباسی جاجرود بروید. البته پل طبیعت، بام لند و برج میلاد نیز از نقاط توریستی تهران محسوب می‌شوند که علاوه بر معماری جذاب و مدرن، انواع رستوران و کافه‌ها در اطراف یا درون خود جای داده‌اند. با تمام این توصیفات خرید بلیط هواپیما قشم تهران و سفر به این شهر می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای سفر اهالی جزیره قشم به‌حساب بیاید.

مشهد | پایتخت معنوی ایران

تصویری از شهر مشهد

مشهد کلان‌شهری در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی است که همه آن را به‌نوعی پایتخت معنوی ایران به‌حساب می‌آورند. این شهر از دیرباز یکی از مهم‌ترین مقاصد سفر ایرانیان و حتی مسلمانان کشورهای همسایه بوده و هست. هدف بیشتر افرادی که بلیط هواپیما مشهد را خریده و به این شهر سفر می‌کنند، زیارت بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) است؛ اما در کنار زیارت، افراد زیادی برای خرید و تفریح نیز راهی مشهد می‌شوند. همچنین مشهد جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد که دیدنشان خالی از لطف نخواهد بود.

طرقبه، شاندیز، عنبران، جاغرق، پارک جنگلی وکیل آباد، پارک کوهسنگی، چالیدره، دره هفت حوض، غار مغان، آبشار آب‌گرم، روستای شاهان گرماب، آرامگاه نادرشاه افشار، آرامگاه فردوسی، عمارت خورشيد، حمام شاه، برج رادکان، میل اخنگان یا اخنجان، هارونیه، آرامگاه امیر غیاث ‌الدین ملک‌شاه (مسجد هفتاد و دو تن)، مسجد گوهرشاد، آرامگاه خواجه ربیع، مصلای مشهد، امام‌زاده سید محمد (گنبد خشتی) و مسجد ازغد همگی از دیدنی‌های مشهد هستند. بنابراین با سفر به مشهد از یک سفر تمام و کمال لذت خواهید برد. البته تعداد زیادی از مسافران مشهد ازجمله اهالی قشم به قصد خرید از مراکز خرید متنوع مشهد به این شهر سفر می‌کنند. بنابراین اگر شما هم ساکن قشم هستید و قصد دارید سفری کامل را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم بلیط هواپیما قشم مشهد را بخرید و به این مقدس سفر کنید.

اصفهان | زیبایی به وسعت نصف جهان

تصویری از شهر اصفهان

اصفهان از آن دسته شهرهای تاریخی و زیبای کشور است که به عقیده ما یک ایرانی در طول زندگی‌اش حداقل یک‌بار باید سری به آن بزند. این شهر تاریخچه باشکوهی دارد و زیبایی‌هایش به‌قدری است که حتی شهروندانی که سالیان زیادی است در کنار این آثار باارزش زندگی کرده‌اند هم از دیدنش خسته نمی‌شوند. به دلیل همین جذابیت‌ها است که اصفهان به نصف جهان مشهور شده است. به همین دلیل نه تنها برای گردشگران داخلی جذاب است، بلکه توریست‌های زیادی را از خارج کشور نیز به خود جذب می‌کند.

کوهستان پارک صفه، پارک ناژوان، باغ پرندگان و آکواریوم اصفهان، باغ گل‌ها، میدان نقش جهان، کاخ هشت بهشت، عمارت عالی قاپو، عمارت چهل ‌ستون، سی و سه پل، پل خواجو، مسجد شیخ لطف الله، کلیسای وانک و آتشگاه ازجمله جاهای دیدنی اصفهان هستند که درنوع خود بی‌نظیرند. همه این زیبایی‌ها سبب شده‌اند بلیط هواپیما اصفهان به یکی از پرفروش‌ترین بلیط‌های هواپیمایی تبدیل شود و سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از این شهر تاریخی سراغ خرید این بلیط بروند. با همه این جاذبه‌های دیدنی به نظر می‌رسد اصفهان می‌تواند مقصدی مناسب برای سفر اهالی قشم محسوب شود. بنابراین اگر قصد دارید سفری متفاوت را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم بلیط هواپیما قشم اصفهان را بخرید و در اولین فرصت راهی این شهر شوید.

شیراز | مهد هنر و تاریخ ایران

تصویری از شیراز

چه شهری بهتر از شیراز در کسب عنوان «عروس شهرهای ایران»؟ شهری به‌شدت زیبا با آب‌وهوایی دل‌پذیر که مردمان مهربان و خونگرمش با آن لهجه شیرین و دلچسب به شما خوش‌آمد گفته و در هر کجای سفر نیاز به کمک داشتید، با تمام وجود به کمک شما می‌آیند. بنابراین به جرأت می‌توان گفت شیراز هیچ چیزی برای بهترین‌بودن کم ندارد. دورتادور شیراز را کوه‌های نسبتاً بلندی فرا گرفته است که همین موضوع در زیباترشدن این شهر تأثیر به‌سزایی داشته و زیبایی طبیعی منحصربه‌فردی به این شهر بخشیده است.

باغ‌های گسترده و مراتعی سرسبز در اطراف این شهر وجود دارد که گیاهان متنوعی را در دل خود جای داده است. همین موضوع عرقیات و گیاهان دارویی شیراز را به بهترین خود در کشور تبدیل کرده است. شما می‌توانید با خرید بلیط هواپیما شیراز و سفر به این شهر از جاذبه‌های متنوع آن نظیر دشت ارژن، دریاچه مهارلو، آبشار دم اسب، چشمه جوشک، دروازه قرآن، بازار وکیل، حمام وکیل، مسجد وکیل، حافظیه و سعدیه، نارنجستان قوام، حرم شاهچراغ(ع) و مسجد نصیر الملک دیدن کنید. همچنین به عمارت پاسارگاد و تخت جمشید بروید و غرق در شکوه و عظمت تاریخ کهن ایران شوید. بنابراین هر زمان که قصد سفر از قشم را داشتید و در انتخاب مقصد سفرتان دچار تردید شدید، بی‌شک سراغ خرید بلیط هواپیما قشم شیراز بروید و به این شهر زیبا سفر کنید.

در این نوشته به معرفی بهترین مقاصد پروازی از قشم پرداختیم تا اهالی این جزیره بتوانند به‌راحتی مقصدی مناسب برای سفرهایشان انتخاب کنند. البته ما فقط به معرفی 4 مقصد بسنده کردیم و معرفی الباقی مکان‌های دیدنی جذاب را به عهده شما گذاشتیم. بنابراین اگر مقصد پروازی دیگر از قشم می‌شناسید یا در شهرهای ذکرشده جاذبه دیگری سراغ دارید، خوشحال می‌شویم آن را با ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.