بهترین مقاصد سفر از تبریز | هرروزتان به گردش و تفریح

0

تبریز، مرکز استان آذربایجان شرقی از آن دسته شهرهای تاریخی و جذاب ایران است که دیدنی‌های تاریخی و طبیعی فراوانی را در دل خود جای داده است. این دیدنی‌ها به‌قدری فراوان و متنوع‌اند که گاهی گردشگران در انتخاب بهترین آن‌ها دچار سردرگمی می‌شوند و ممکن است دیدن همه آن‌ها چندروزی زمان ببرد. از دیدنی‌ها و زیبایی‌های تبریز گفتیم؛ اما مگر می‌شود هر سال و در هر موقعیتی سراغ همین دیدنی‌ها رفت؟ منظورمان خود تبریزی‌ها هستند که سال‌های سال در دل این زیبایی‌ها رشد کرده‌اند و حال می‌خواهند دیگر زیبایی‌های ایران عزیزمان را هم ببینند. مخصوصاً در روزهای سرد سال که خانه‌ماندن و گشت‌وگذار کمتر از دیگر روزهاست. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این نوشته بهترین مقاصد سفر از تبریز در روزهای مختلف سال را معرفی کنیم تا با خیال راحت برنامه سفرتان را بچینید. پس تا پایان نوشته همراه ما باشید.

بهترین مقاصد سفر از تبریز در بهار

  • شیراز | شهر شعر و هنر

شیراز، این شهر پرآوازه ایرانی که زیبایی‌های بی‌حد و حصرش نه‌تنها در ایران، بلکه در سراسر جهان زبانزد همگان شده است. بناهای تاریخی جذاب، کوچه و خیابان‌هایی سرشار از زیبایی همراه با عطر بهارنارنج و مردمانی بی‌ریا و باصفا همه از دلایلی هستند که سالانه گردشگران داخلی و خارجی را به سوی خرید بلیط هواپیما شیراز و سفر به این شهر می‌کشاند. دشت ارژن، دریاچه مهارلو، آبشار دم اسب، غارهای شیراز و چشمه جوشک ازجمله جاذبه‌های طبیعی شیراز هستند که در فصل بهار به زیباترین حالت خود رسیده و برای گشت‌وگذاری از جنس طبیعت انتخاب ایدئالی به‌شمار می‌روند. اگر هم بخواهید از بناهای تاریخی این شهر دیدن کنید، می‌توانید سراغ دروازه قرآن، بازار وکیل، حمام وکیل، مسجد وکیل، حافظیه، سعدیه، نارنجستان قوام و… بروید و روحتان را تازه کنید. بنابراین اگر ساکن تبریز هستید و قصد دارید همه زیبایی‌های شیراز را در یکی از زیباترین فصل‌های سال ببینید، بلیط هواپیما تبریز شیراز را در اردیبهشت‌ماه بخرید و راهی این شهر رؤیایی شوید.

  • اصفهان | مهد هنر و معماری ایران

اصفهان شهری سرشار از شاهکارهای معماری تاریخی و فرهنگی است و به دلیل همین زیبایی‌ها آن را نصف جهان می‌نامند. زیبایی‌های این شهر آن‌قدر زیاد است که با یک‌بار سفر نمی‌توان از همه دیدنی‌هایش بازدید کرد. اگر بخواهید گشت‌وگذاری از جنس طبیعت را در سفر به این شهر تجربه کنید، می‌توانید سراغ کوهستان پارک صفه، پارک ناژوان، باغ پرندگان و آکواریوم اصفهان و باغ گل‌ها بروید و از آن همه زیبایی نهایت لذت را ببرید. اگر هم بخواهید در دل تاریخ قدم بزنید، پیشنهاد می‌کنیم از میدان نقش جهان، کاخ هشت بهشت، عمارت عالی قاپو، عمارت چهل ‌ستون، سی و سه پل و پل خواجو دیدن کنید. همه این زیبایی‌ها سبب شده است که بلیط هواپیما اصفهان به یکی از پرفروش‌ترین بلیط‌های هواپیمایی ایران تبدیل شود و مسافران زیادی در طول سال راهی این شهر تاریخی شوند. حال باید متوجه این موضوع شده باشید که چرا اصفهان می‌تواند رقیب خوبی برای تبریز در داشتن آثار تاریخی جذاب و متنوع باشد. پس اگر می‌خواهید به یکی از شهرهای جذاب ایران در یکی از خوش‌آب‌وهواترین روزهای سال سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم بلیط هواپیما تبریز اصفهان را در یکی از روزهای بهار بخرید و آسوده سفر کنید.

  • کرمان | هزاران بنای تاریخی در دل کویر

کرمان شهری است با تاریخی ماندگار و فرهنگی کهن که کویرهای رمزآلود زیادی در دل آن جا گرفته‌اند. بهترین زمان سفر به کرمان و بازدید از بناهای تاریخی آن زمستان و بهار است. کرمان مرکز استانی با همین نام است و با تاریخ کهنش یکی از پنج شهر تاریخی مهم ایران به‌حساب می‌آید. با خرید بلیط هواپیما کرمان و سفر به این شهر می‌توانید تفرجی در باغ‌های پسته رفسنجان داشته باشید و خبری از معادن مس سرچشمه و گل‌گهر بگیرید. بعد از آن هم سراغ چندین بنای تاریخی و دیدنی این شهر بروید و تاریخ ایران را از زاویه دیگری ببینید. دره زبان مار، دره سختی، آبشار‌های سیمک، تنگه برج، قلعه دختر، باغ فتح آباد کرمان، مدرسه حیاتی، گنبد مشتاقیه (سه گنبد)، یخدان مویدی، گنبد جبلیه، مسجد چهل ستون کرمان و مسجد جامع کرمان همه از آثار دیدنی کرمان به‌حساب می‌آیند. بنابراین اگر در تبریز زندگی می‌کنید و قصد دارید در یکی از روزهای نسبتاً سرد اوایل بهار به یک شهر خوش‌آب‌وهوا همراه با جاذبه‌های فراوان سری بزنید، خرید بلیط هواپیما تبریز کرمان انتخابی عالی برای شماست.

بهترین مقاصد سفر از تبریز در تابستان

  • رشت | شهر باران‌های نقره‌ای و بام‌های رنگارنگ

مگر می‌شود یک ایرانی نام رشت را نشنیده باشید؟ شهری با طبیعتی بی‌نظیر و آب‌وهوایی مطلوب کنار دریای خزر که سالانه گردشگران زیادی را به‌سوی زیبایی‌های خود جذب می‌کند. گذشته از ساحلی زیبا با تفریحات مهیج و جذاب و جنگل‌هایی انبوه و سرسبز، این شهر جاذبه‌های دیدنی دیگری هم دارد. ساریرودخانه گوهر رود، تالاب عینک، دریاچه سد سنگر، چشمه آب شور لاکان، پارک جنگلی سراوان، میدان شهرداری رشت، مسجد سفید، خانه ابریشمچی، هتل فردوسی، بقعه خواهر امام و امامزاده هاشم تنها بخشی از چندین جاذبه طبیعی و تاریخی این شهر زیبا هستند. بنابراین در خرید بلیط هواپیما رشت و سفر به این شهر لحظه‌ای درنگ نکنید و همین الان اقدام کنید. با سفر به رشت علاوه بر لذت از زیبایی‌های شهر، می‌توانید سراغ خوراکی‌‌های خوشمزه آن هم بروید و طعم‌های بهشتی را تجربه کنید. غذاها، میوه‌ها و سبزیجات عطر و رنگی دیگر دارند و با روح و روانتان بازی می‌کنند. از آنجایی که این شهر زیبا فاصله کمتری از تبریز نسبت به دیگر شهرها دارد، می‌تواند گزینه خوبی برای گشت‌وگذار تبریزی‌ها به‌حساب بیاید. در نتیجه ما شاهد خرید بلیط هواپیما تبریز رشت و مسیر برعکسش در بیشتر روزهای سال هستیم.

  • ساری | نگین زمردین شمال ایران

ساری مرکز استان مازندران، یکی از بزرگ‌ترین استان‌های شمال کشور است. این شهر با جاذبه‌های تماشایی بی‌نظیر، مردمانی شاد و مهمان‌نواز و غذاهایی دل‌پذیر و خوشمزه یکی از بهترین مناطق گردشگری شمال کشور به‌حساب می‌آید و مسافران زیادی در طول سال، مخصوصاً تابستان راهی این شهر می‌شوند. در این شهر می‌توانید سراغ دریا و تفریحات مربوط به آن بروید و حسابی لذت ببرید. یا کمپینگ مفرحی در جنگل‌های سرسبز و جذابش برپا کنید و خاطرات ماندگاری را برای خودتان رقم بزنید. یا آن‌که سراغ جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی این شهر بروید و ساری را از زاویه دیگری ببینید. چشمه‌های باداب سورت، دریاچه الندان، آبشار اوبن، پارک جنگلی شهید زارع، منطقه سلیمان تنگه و سد شهید رجایی، میدان ساعت ساری، شاطر گنبد، برج رسکت، عمارت کلبادی، مسجد جامع عباسی، برج سلطان زین العابدین، امامزاده یحیی ساری و تکیه پهنه کلا همگی از جاذبه‌های ساری و اطرافش به‌حساب می‌آیند. برای بازدید از همه این دیدنی‌ها کافی است بلیط هواپیما ساری را بخرید تا از هرجای ایران که هستید، کمتر از دو ساعت به این شهر برسید. تبریزی‌های عزیز هم می‌توانند بلیط هواپیما تبریز ساری را خرید و در کمال راحتی و آسایش به این شهر سرسبز و زیا سفر کنند.

بهترین مقاصد سفر از تبریز در پاییز

  • تهران | قلب تپنده ایران

تهران پایتخت ایران و مرکز تمام امور سیاسی، اقتصادی و تجاری کشور است. شهری پرجنب‌وجوش که قلب تپنده ایران است و سالانه مسافران مختلفی را با اهداف گوناگون به سمت خود می‌کشاند. همین موضوع سبب شده است که از تمام شهرهای بزرگ ایران پروازی به سمت تهران تعریف شده و بلیط هواپیما تهران به پرفروش‌ترین بلیط هواپیمایی تبدیل شود. بیشتر مسافران به قصد انجام امور کاری و تجاری به تهران سفر می‌کنند؛ اما تعداد افرادی که برای تفریح و سرگرمی نیز راهی این شهر می‌شوند، کم نیست. پل طبیعت، بام لند، برج میلاد، برج آزادی، مجموعه‌ کاخ گلستان، مدرسه‌ دارالفنون، خانه‌ مقدم، حمام نواب، کاروانسرای خانات، پل شاه عباسی، مسجد امام خمینی، کلیسا تادئوس و کلیسای سرکیس مقدس همگی از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی تهران هستند که برای بسیاری از گردشگران جذاب است. تبریزی‌های عزیز می‌توانند با خرید بلیط هواپیما تبریز تهران در کمتر از دو ساعت خودشان را به این شهر برسانند و سفری متفاوت را در روزهای خوش‌آب‌وهوای تهران تجربه کنند.

  • مشهد | پایتخت معنوی کشور

مشهد پایتخت معنوی ایران است. سالانه گردشگران داخلی و خارجی فراوانی به قصد زیارت بارگاه امام هشتم راهی این شهر می‌شوند. همین موضوع سبب شده است که بلیط هواپیما مشهد به یکی از پرفروش‌ترین بلیط‌ها تبدیل شود و تنوع قیمتی فراوانی داشته باشد. با سفر به این شهر علاوه بر زیارت و عبادت، می‌توانید سراغ جاذبه‌های گردشگری مشهد، مراکز خرید متنوع و جذاب، طبیعت سرسبز اطراف شهر و تفریحات هیجان‌انگیزش بروید. طرقبه، شاندیز، عنبران، جاغرق، پارک جنگلی وکیل آباد، پارک کوهسنگی، چالیدره، دره هفت حوض، غار مغان، آبشار آب‌گرم، آرامگاه نادرشاه افشار، آرامگاه فردوسی، عمارت خورشيد، حمام شاه، برج رادکان، میل اخنگان یا اخنجان، بقعه هارونیه، آرامگاه امیر غیاث ‌الدین ملک‌شاه (مسجد هفتاد و دو تن) و روستای شاهان گرماب ازجمله دیدنی‌های مشهد و اطراف آن هستند که در نوع خود بسیار جذاب و دیدنی هستند. همچنین اگر با هدفتان از خرید بلیط هواپیما تبریز مشهد و سفر به این شهر خرید پوشاک و دیگر محصولات است، می‌توانید سراغ مراکز خریدی مانند مرکز خرید 17 شهریور، برج آرمیتاژ، پروما، پاژ و… بروید.

بهترین مقاصد سفر از تبریز در زمستان

  • اهواز | شهری تاریخی با مردمانی باصفا

بعد از شنیدن نام اهواز، ناخودآگاه یاد تفریحات شبانه مردمان خونگرم این شهر در نزدیکی رود کارون می‌افتیم که سرشار از شادی و نشاط است. شهری جذاب و دیدنی در جنوب غربی کشور که مرکز استان خوزستان است و هفتمین شهر پرجمعیت کشور شناخته می‌شود. با خرید بلیط هواپیما اهواز در یک فصل خوش‌آب‌وهوا مانند زمستان و سفر به آن می‌توانید از جذابیت‌های منحصربه‌فردش دیدن کرده و لحظات خوشی را در این شهر سپری کنید. پارک کوهساران یا بام اهواز، آبشار مصنوعی، تالاب بامدژ، پل طبیعت کیانپارس، کلیسای سورت مسروپ، خانه ماپار، آرامگاه علی بن مهزیار اهوازی، کاروانسرای معین التجار و دانشکده سه گوش تنها بخشی از جاذبه‌های دیدنی اهواز هستند که در نوع خود بسیار جذاب و دیدنی هستند. بنابراین اگر قصد داشتید با خرید بلیط هواپیما تبریز اهواز به این شهر سفر کنید، دیدن این بناهای باشکوه را در لیست کارهایتان قرار دهید تا بتوانید تاریخ و هنر منطقه گرمسیری ایران را از زاویه دیگری ببینید.

  • بندرعباس | بزرگ‌ترین بندر ایران

نظرتان درباره سفر به بزرگ‌ترین بندر ایران با قدمتی چندصدسال قبل از میلاد مسیح آن هم در آب‌وهوایی مطلوب چیست؟ بندرعباس یکی از دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین بندرهای جنوب ایران است که در فصل‌های سرد سال گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند. چشمه‌ آب گرم گنو، آبشار تزرج، غار نمکی خرسين، چشمه‌ سبزپوشان، عمارت کلاه فرنگی بندرعباس، حمام گله‌‌داری، پل لاتیدان، قلعه‌ فین، معبد هندوها، مسجد گله‌داری، مسجد جامع دلگشا، مسجد ناصری، امام‌زاده سید مظفر و امام‌زاده سیدکامل همگی از جاذبه‌های بندرعباس هستند. درواقع بعد از خرید بلیط هواپیما بندرعباس و سفر به این جزیره می‌توانید علاوه بر بازدید از دریا و انجام تفریحات آبی نظیر شنا، قایق‌سواری، غواصی، ماهی‌گیری، تیوپ‌سواری و…، سراغ این دیدنی‌ها نیز بروید. بعد از دیدن این جاذبه‌ها می‌توانید سراغ دیدن جاذبه‌های اطراف آن مانند جنگل حرا در حوالی قشم بروید. بندرعباس گزینه تفریحی عالی برای تبریزی‌ها در فصل زمستان به‌حساب می‌آید. بنابراین هر زمان که در فصل زمستان دلتان سفر در آب‌وهوایی مطلوب را خواست، می‌توانید بلیط هواپیما تبریز بندرعباس را بخرید و راهی این بندر جذاب شوید.

  • کیش | جزیره‌ای لوکس و زیبا در جنوب کشور

کیش یکی از زیباترین و لوکس‌ترین جزایر خلیج فارس است که از گذشته تاکنون قطب اصلی گردشگری داخلی و خارجی جنوب ایران به‌حساب می‌آید. جزیره‌ای سرشار از زیبایی و شگفتی که دورتادور آن را آب‌های خلیج فارس فرا گرفته و یکی از بهترین مقاصد برای تجربه تفریحات آبی است. منظورمان از تفریحات آبی ماهیگیری، شنا، قایق‌سواری، غواصی، تیوپ‌سواری، بنانا، جت اسکی، کیبل اسکی، فلای برد، اسکوتر و… چندین تفریح مهیج دیگر است. به همین دلیل بلیط هواپیما کیش به یکی از خوش‌فروش‌‌ترین بلیط‌های هواپیما کشور تبدیل شده است و می‌توان آن را از بیشتر شهرهای ایران تهیه کرد. با سفر به کیش می‌توانید علاوه بر لذت از تفریحات آبی، سراغ بازدید از دیدنی‌های این جزیره نظیر سایت‌های مرجانی، پارک دلفین‌ها، پارک آبی اوشن، قنات یا کاریز کیش، شهر حریره، درخت انجیر معابد کیش و کشتی یونانی بروید. این جاذبه‌ها همه در نوع خود جذاب و دیدنی هستند و سفری به‌یادماندنی را برای شما خلق می‌کنند. به همین دلیل است که خرید بلیط هواپیما تبریز کیش و سفر به این جزیره، انتخاب اول تبریزی‌ها برای سفرهای زمستانی است.

در این نوشته سعی کردیم چند نمونه از بهترین مقاصد سفر از تبریز در فصل‌های مختلف سال را نام ببریم تا شما تبریزی‌های عزیز در کمترین زمان ممکن با خیال راحت مقصد سفرتان را تعیین کنید. البته تعداد شهرهای زیبای ایران بسیار بیشتر از این حرف‌هاست و ما فقط به چند نمونه از آن‌ها اکتفا کردیم. بنابراین اگر شهر دیگری مدنظر دارید، حتماً آن را با ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.