جشنواره های معروف جهان | مارکوپولوی فستیوال‌های بین‌المللی شوید

0

جشنواره های معروف جهان هر سال باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار می‌شوند. جذابیت فستیوال‌ های معروف جهان به اندازه‌ای است که گردشگران بین‌المللی از سرتاسر دنیا روانه این مراسم می‌شوند. بعضی از این جشنوار‌‌‌ه‌ها دیرینگی کهن دارند و بعضی دیگر چند دهه‌‌ای بیشتر از برگزاری آن‌ها نمی‌گذرد. با این حال حضور میلیونی گردشگران در این مراسم، از جذابیت‌های چشمگیر آن‌ها حکایت دارد. مراسمی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم طیف بسیار گسترده‌ای دارند. بعضی از آن‌ها برای جوان‌های ماجراجو برگزار می‌شوند و بعضی دیگر به علاقه‌مندان موسیقی کلاسیک اختصاص دارد. در ادامه فهرستی کامل از خاص ترین جشنواره های معروف جهان آماده کرده‌ایم. در این فهرست ویژگی‌های آن‌ها  را بررسی می‌‌کنیم و نگاهی به زمان برگزاری آن‌ها می‌اندازیم.

هالووین

هالووین

فستیوال‌های معروف جهان یکی از دیگری سرشناس‌تر هستند. در این بین انصافاً باید گفت جشن هالووین، آوازه‌ای گسترده‌تر در سرتاسر دنیا پیدا کرده است. این جشن ریشه‌ در باورهای مسیحی دارد. جشنی که از آن صحبت می‌کنیم ۳ روزِ تمام به‌طول می‌انجامد. همان‌گونه که حتماً می‌دانید، کدو تنبل، نماد اصلی جشن هالووین است. 

جشن هالووین

برگزارکننده‌های هالووین، داخل کدو تنبل را خالی می‌کنند. سپس پوست‌ آن را به شکلی کنده‌کاری می‌کنند که حالتی ترسناک پیدا کند. در نهایت شمعی داخل آن قرار می‌دهند. پوشیدن لباس‌های ترسناک و عجیب‌و‌غریب، بازی‌های دلهره‌آور و روشن‌کردن شمع از دیگر رسم‌هایی است که در شب هالووین انجام می‌شود.

هالوین از جشنواره‌ های معروف جهان

این مراسم، رسم جالبِ دیگری هم دارد که شبیه قاشق‌زنیِ شب چهارشنبه‌سوریِ خودمان است. از آنجایی که هالووین، یکی از پرطرفدارترین جشن‌های دنیاست، در بسیاری از کشورها برگزار می‌شود. آمریکا و کانادا، مهم‌ترین کشورهایی هستند که سالانه هالووین را برگزار می‌کنند. انگلستان، فرانسه و آلمان نیز هر سال هالووین را پرشکوه‌تر از سال دیگر می‌گیرند. دامنه این جشن به خاورمیانه و آسیا نیز گسترش پیدا کرده است. هالووین در آخرین روزِ ماه دهم میلادی برگزار می‌شود. این زمان برابر با ۳۱ اکتبر است.

کارناوال کمر

کارناوال کمر

بر اساس آمار انجمن‌های گردشگری، ترکیه در ۲۰۲۲ پذیرای ۴۴ میلیون گردشگر بین‌المللی بوده است. تعداد بی‌شماری از این گردشگران را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند. انصافاً باید گفت کاروناوال‌های ترکیه، یکی از دلیل‌های اصلی جذب گردشگر در این کشور است. برای نمونه می‌توان به کارناوال کمر اشاره کرد. 

شهر کمر

در ترکیه منطقه‌ای با نام کمر وجود دارد. این ناحیه با دریا و و کوه همسایه است. به لطف این شرایط، بهترین تفرجگاه‌های ترکیه در این ناحیه خودنمایی می‌کنند. مسئولین گردشگری ترکیه، این شرایط را به فال نیک گرفته‌اند تا کارناوالی باشکوه در فروردین هر سال به‌راه بیندازند. در این کارناوال، همانند دیگر کارناوال‌های بین‌المللی، بساط رقص و پایکوبی به راه است. این ویژگی‌ها‌ کارناوال کمر را به یکی از شادترین جشنواره های معروف جهان تبدیل کرده است.

فستیوال تومارولَند (Tomorrow land)

فستیوال تومارولَند

جشنواره های معروف جهان عموماً تاریخچه‌ای دیرینه دارند. با این حال این قانون درباره تمامی جشن‌های بین‌المللی صدق نمی‌کند. مراسمی را سراغ داریم که به رغم پیشینه‌‌ای نسبتاً کم، طرفداران بی‌شماری در جهان دارند. برای نمونه می‌‌توان به فستیوال تومارولند اشاره کرد. این مراسم نخستین بار در ۲۰۰۵ برگزار شد. در آن زمان تومارولند به‌اندازه‌ای هیجان داشت که به‌سرعت جای خود را در بین بهترین فستیوال‌های جهان پیدا کرد. 

Tomorrow land

تومارولند، جایگاه اول بهترین فستیوال جهان را از آن خود کرده است. مراسمی که از آن صحبت می‌کنیم، کعبه آمال علاقه‌مندان موسیقی‌هایی با ضرب‌آهنگ سریع است. بهترین نوازندگانِ دنیا در تومارولند دور هم جمع می‌شوند. تعداد نوازندگانِ این مراسم به حدود ۷۵۰ نفر می‌رسد. تومارولند نخستین بار در بلژیک برگزار شد. با این حال تومارولند این روزها به اندازه‌ای طرفدار دارد که در دیگر کشورهای دنیا نیز برگزار می‌شود. تاریخ برگزاری این مراسم در سال‌های مختلف، متفاوت است؛‌اما تجربه ثابت کرده این فستیوال در بازه زمانی ۲۱ جولای برگزار می‌شود و تا ۳۰ جولای ادامه پیدا می‌کند.

جشنواره روز جهانی جاز در ارمنستان

جشنواره روز جهانی جاز در ارمنستان

باشکوه ترین جشنواره های معروف جهان در گوشه‌و‌کنار دنیا برگزار می‌شود. با این حال انصافاً باید گفت نزدیک بودنِ کشوری که جشن در آن برگزار می‌شود، شرایطی مناسب‌تر برای دسترسی مسافران ایرانی به دنبال دارد. اگر به موسیقی علاقه دارید و می‌خواهید در یک از خاص ترین فستیوال های معروف جهان شرکت کنید، حتماً سری به جشنواره روز جهانی جاز در ارمنستان بزنید. 

روز جهانی جاز

فستیوال جاز یکی از جشنواره های ارمنستان است و همان‌گونه که از نام این مراسم  پیداست، به سبک موسیقی جاز اختصاص دارد. این موسیقی که ایرانی‌های قدیم به آن جاز می‌گفتند و این روزها با نام جَز در بین جوان‌های ایرانی رایج است، سبکی زیبا و دل‌انگیزی دارد. بهترین نوازنده‌ها و خواننده‌های سبک موسیقی جَز از سرتاسر دنیا به ارمنستان می‌آید. جشنواره موسیقی جاز همه‌ساله در ۳۰ آوریل برگزار می‌شود.

فستیوال رنگارنگ هولی در هندوستان

فستیوال رنگارنگ هولی در هندوستان

اگر به دنبال یکی از قدیمی ترین جشنواره های معروف جهان می‌‌گردید، در انتخاب فستیوال رنگ هولی در هندوستان شک نکنید. همان‌گونه که از نام این مراسم پیداست، شرکت‌کنند‌ه‌ها با حضور در هولی، به یکدیگر رنگ می‌پاشند. چنین تعریفی ممکن است در نگاه اول ساده و کسل‌کننده به‌نظر برسد؛ اما به یاد داشته باشید که هندوستان سرزمین رقص و موسیقی است. مردمان کشور هفتاد و دو ملت در فستیوال هولی، غوغا به پا می‌کنند. شرکت‌کننده‌‌ها در هولی،‌ رنگ‌های طبیعی به هم می‌پاشند. جالب است بدانید هندی‌ها بر این باور هستند که این رنگ‌ها، خاصیت درمانی دارند.

فستیوال هولی

فستیوال هولی در کنار جاذبه‌های تفریحیِ تاریخچه‌ای کهن دارد. بر اساس باورهای هندی،‌ خوبی در روز جشن هولی بر بدی پیروز شده است. بعضی از هندی‌ها نیز پیروزی ویشنو (Vishnu)، یکی از خدایان هندی بر هیرانیکا کاشی پو (Hiranyakashipu) را دلیلی برای برگزاری جشن رنگ هولی می‌دانند. جشنی که از آن صحبت می‌کنیم دو روز طول می‌کشد. این جشن سالانه در ماه مارس تا فوریه برگزار می‌شود. این بازه زمانی در تقویم ما ایرانی‌ها حدود اواخر اسفند تا اوایل فروردین است.

کارناوال ونیز

کارناوال ونیز

به علاقه‌مندان عجیب ترین جشنواره های معروف جان، کارناوال ونیز را پیشنهاد می‌کنیم. همان‌گونه که از نام این جشنواره پیداست، در ونیزِ ایتالیا برگزار می‌شود. ونیز، به‌خوبی معرف طرفداران گردشگری در اروپاست. این شهر جاذبه‌های تفریحی بی‌شماری دارد که مهم‌ترین آن‌ها، مسیرهای آبی میان ساختمان‌های ونیز است. این مسیرهای آبی، قلب شهر روی آب را برای ونیز در جامعه گردشگریِ بین‌المللی به دنبال داشته است. برای شما گفتیم کارناوال ونیز، جاذبه‌های خاصی دارد. دلیل این جاذبه‌های خاص را می توان در ماسک‌هایی دانست که شرکت‌کننده‌های فستیوال به چهره می‌زنند.

کارناوال ونیز از جشنواره‌ های معروف جهان

ونیزی‌ها در کنار دیگر طرفداران این جشنواره در حالی دور هم جمع می‌شوند که صورتشان با ماسک‌های زیبا و افسون‌کننده‌ای پوشانده شده است. به لطف این ماسک‌ها، غنی و فقیر فرصتی پیدا می‌کنند تا با ظاهری متفاوت، دور هم جمع شود و حسابی تفریح کنند. کارناوال ونیز سالانه ۵۸ روز قبل از عید پاک در ونیز برگزار می‌شود. عید پاک یکی از روزهای تعطیلِ ماه مارس یا آوریل است.

جشن فانوس

جشن فانوس

تایلندی‌ها، هنگ‌کنگی‌ها و اهالی تایوان، مراسم جالب و سرگرم‌کننده‌ای با نام جشن فانوس دارند. این جشن در پانزدهمین روز از نخستین ماه سال قمری برگزار می‌شود. جشن فانوس به هزارویک دلیل یکی از زیباترین فستیوال های معروف جهان است. این جشن دیرینگی بسیار کهن دارد. ریشه‌های جشن فانوس به ۲ هزار سال پیش باز می‌گردد. مردمان چین و اهالی کشورهای همسایه از آن زمان تاکنون به برگزاری جشن فانوس مشغول هستند. 

جشن فانوس از جشنواره‌ های معروف جهان

شرکت‌کننده‌های این جشن، فانوس‌‌های بی‌شماری روشن می‌کنند. سپس این فانوس‌ها را در زمانی مشخص، همزمان به آسمان می‌فرستند. سوسوی نورِ فانوس‌ها در دل سیاه شب، منظره‌ای تماشایی پیش روی علاقه‌مندان قرار می‌دهد. نظیر چنین منظره‌ای را در دیگر جشنواره های معروف جهان سراغ نداریم. از آنجایی که جشن فانوس در کشورهای آسیایی برگزار می‌شود، دست گردشگران برای شرکت در این جشن در کشورهای مختلفِ آسیایی باز است.

فستیوال روز مرگ

فستیوال روز مرگ

جشنواره بعدی که می‌خواهیم درباره‌اش صحبت کنیم با نام فستیوال روز مرگ شناخته می‌شود. نام‌گذاری این جشنواره ممکن است شما را به این فکر بیندازد که با یکی از خطرناک ترین جشنواره های معروف جهان روبه‌رو هستید. با این حال اجازه دهید خاطرتان را جمع کنید که در این فستیوال، خبری از خطر مرگ‌ومیر نیست؛ اما هیجان‌‌های خاص خودش را دارد. فستیوال روز مرگ در مکزیک برگزار می‌شود. اهالی این سرزمین باورهای جالبی دارد. این باورها شرایط را برای برگزاری فستیوال مرگ مهیا کرده است.

فستیوال روز مرگ از جشنواره‌ های معروف جهان

مردمان مکزیک با اجرای فستیوال مرگ، به درگذشتگانِ خود ادای احترام می‌کنند. این فستیوال به‌رغم اینکه نام مرگ را یدک می‌کشد، نمادی است برای جشن و آری گفتن به زندگی. فستیوال روز مرگ در روزهای ۳۱ اکتبر، روز نخست نوامبر و دوم این ماه در مکزیک برگزار می‌شود.

کارناوال ریو

کارناوال ریو

امکان ندارد جایی صحبت از باشکوه ترین جشنواره های معروف جهان مطرح باشد و نامی از کارناوال ریو به میان نیاید. این کارناوال، فستیوالی از رقص و پایکوبی است. اگر روحیه‌ای اجتماعی دارید و از شرکت در کارناوال‌های شلوغ لذت می‌برید، مطمئن باشید بهتر از کارناوال ریو پیدا نمی‌کنید. مراسمی که از آن صحبت می‌کنیم به لحاظ تاریخی نیز در گروه جشنواره های قدیمی جهان قرار دارد. این مراسم سالانه از جمعه ۲۹ فوریه آغاز می‌شود و تا ۱۴ فوریه ادامه پیدا می‌کند.

کارناوال ریودوژانیرو

جالب است بدانید برزیلی‌ها از سده ۱۸ میلادی تاکنون به برگزاری کارناوال ریو مشغول هستند؛ پس با مراسمی باشکوه روبه‌رو هستید که نظیر آن‌ را در کمتر کارناوالی سراغ داریم. جالب‌تر اینکه سالانه بیشتر از ۲ میلیون نفر در این مراسم شرکت می‌کنند. کارناوال ریو، مراسمی خوش‌رنگ‌و‌لعاب است برای رقص و پایکوبی.

جشنواره تِیست آو شیکاگو (Taste Of Chicago)

جشنواره تِیست آو شیکاگو

فستیوال جهانی را سراغ نداریم که در آن خبری از خوراکی‌های خوشمزه نباشد. با این حال انصافاً باید اعتراف کرد در کمتر فستیوالی فرصت برای امتحان‌کردن غذاهای خوشمزه کشورهای سرتاسر دنیا فراهم می‌شود. به همین دلیل اگر می‌خواهید حسابی شکم‌گردی کنید و دلتان برای خوردن غذاهای خوشمزه کشورهای مختلف لک‌زده است، فستیوال تیست آو شیکاگو را پیشنهاد می‌کنیم. 

Taste Of Chicago

 جشنواره تیست آو شیکاگو، بهشت شکم‌گردهاست. نزدیک به ۲۰۰ خوراکی مختلف در این فستیوال پیش‌روی علاقه‌مندان غذاهای خوشمزه‌ قرار می‌گیرد. سرآمد‌ترین سرآشپزهای دنیا در جشنواره تیست آو شیکاگو شرکت می‌کنند. همان‌گونه که از نام این جشنواره پیداست، در شهر شیکاگو برگزار می‌شود. جشنواره‌ای که از آن صحبت می‌کنیم، نزدیک به ۳ میلیون شرکت‌‌کننده دارد. 

جشنواره توماتینا

جشنواره توماتینا

مطمئن هستیم شما هم تعریف‌های زیادی از جشنواره های معروف جهان شده‌اید. با این حال بعید می‌دانیم مراسمی را سراغ داشته باشید که شرکت‌کننده‌ها در آن به هم گوجه‌فرنگی پرت کنند. جالب است بدانید چنین مراسمی وجود دارد. مردمان اسپانیا در کنار دیگر گردشگران، سالانه در آخر ماه آگوست دور هم جمع می‌شوند. در این مراسم، طبق‌طبق گوجه‌فرنگی‌های لهیده در اختیار شرکت‌کننده‌ها قرار می‌گیرد. سپس شرکت‌کننده این گوجه‌فرنگی‌ها را به هم پرتاب می‌کنند.

جشنواره توماتینا از جشنواره‌ های معروف جهان

چنین رویدادی ممکن است در نگاه اول، جالب به نظر نرسد. به همین دلیل خالی از لطف نیست اگر اشاره کنیم سالانه صدها هزار گردشگر از سرتاسر دنیا به اسپانیا می‌روند تا در جشنواره توماتینا شرکت کنند و به هم گوجه‌فرنگی بزنند. وجود شرکت‌‌کننده‌های بی‌شمار در فستیوال توماتینا، از جذابیت‌های این جشنواره حکایت دارد.

جشنواره توماتینا در شهر بونولِ اسپانیا

جشنواره توماتینا، مکانی است برای سرگرمی و تفریح. از طرف دیگر در کنار این جشنواره، بساط رقص و پایکوبی نیز برقرار است. شرکت‌کننده‌های این جشنواره موظف هستند تا عینک محافظ به چشمشان بزنند. همان‌گونه که اشاره کردیم، گوجه‌های له‌شده‌ای در این جشنواره استفاده می‌شود؛ پس خاطرتان جمع باشد که وجود نازنینتان صدمه‌ای نمی‌بیند. جشنواره توماتینا در شهر بونولِ اسپانیا برگزار می‌شود.

جشنواره برنینگ مَن (Burning Man)

جشنواره برنینگ مَن

اگر به دنبال یکی از خاص ترین جشنواره های معروف جهان می‌گردید، مطمئن باشید برنینگ من (Burning Man) همان‌جایی است که دنبال آن هستید. این جشنواره که به آن فستیوال مرد سوزان هم می‌گویند، مراسمی است عجیب و غریب و باشکوه. برنینگ من از هر لحاظ که فکرش را بکنید با دیگر فستیوال‌ های معروف جهان متفاوت است. 

Burning Man

جشنواره برنینگ من در بیابانی برهوت واقع در ایالت نوادا آمریکا برگزار می‌شود. سطح این بیابان بسیار صاف است و تا چشم کار می‌کند خبری از آبادی در اطراف آن نیست. به لطف این شرایط، جشنواره برنینگ من در شرایطی خاص به راه می‌افتد. برنینگ یکی از جدیدترین جشنواره‌های دنیاست. تاریخ آغاز این فستیوال به ۱۹۸۶ باز می‌گردد. جذابیت‌های برنینگ من باعث شد تا آوازه این مراسم بر سر زبان علاقه‌مندان جشنواره‌های بین‌المللی بیفتد.

فستیوال یخ و برف چین

فستیوال یخ و برف چین

یکی از جشنواره‌هایی که شرکت در آن لطف خاصی دارد، فستیوال برف و یخ چین است. همان‌گونه که از نام این مراسم پیداست، در فصل سرما برگزار می‌شود. هنرمندان سرتاسر دنیا از ۵ ژانویه راهی شهر هاریین، واقع در چین می‌شوند. این هنرمندان با برف و یخ، تندیس‌های عظیمی درست می‌کنند. تماشای تندیس‌های برفی، موهبتی است که علاقه‌مندان زمستان به‌خوبی قدر آن را می‌دانند. 

فستیوال یخ و برف

فستیوال یخ و برف چین، همانند دیگر جشنواره های معروف جهان، فقط مکانی برای مشاهده مجسمه‌های برفی عظیم نیست. مهمانی‌های باشکوهی در این مراسم برگزار می‌شود. در این مهمانی‌ها خوشمزه‌ترین خوراکی‌های چینی پیش روی علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. قسمتی از این فستیوال نیز در اختیار شرکت‌کننده‌هاست. به لطف این شرایط می‌توانید هنر خود را در ساخت آدم‌برفی‌های زیبا و سازه‌ها برفی باشکوه به رخ جهانیان بکشانید.

فستیوال هوگمانای (Hogmanay)

فستیوال هوگمانای

علاقه‌مندان هنر هفتم به‌خوبی می‌دانند که مدتی است اسطوره‌های اسکاندیناوری راه خود را به سینما پیدا کرده‌اند. فیلم‌های ابرقهرمانی هیجان‌انگیزی را در چند سال اخیر سراغ داریم که از اسطوره‌های اسکاندیناوری الهام گرفته‌اند. محبوبیت این فیلم‌ها و فروش چشمگیر آن‌ها در گیشه، از جایگاه اساطیر اسکاندیناوی در دل گردشگران سرتاسر دنیا حکایت دارد. به همین دلیل در این قسمت به جشنواره‌ای رسیدیم که یکی از قدیمی ترین فستیوال های معروف جهان به حساب می‌آید. 

Hogmanay

مراسمی که از آن صحبت می‌کنیم با نام هوگمانای (Hogmanay) شناخته می‌شود. مکان برگزاری این جشنواره، شهر ادینبرو، پایتخت اسکاتلند، است. جالب است بدانید ادینبرو، پس از لندن دومین شهر پرگردشگر در سرتاسر بریتانیاست. جشن هوگمانای از دقیقه‌های نخستِ آغاز سال نو میلادی شروع می‌شود.

جشواره Hogmanay

در این زمان، گردشگران به همراه اهالی ادینبرو در جلوی قلعه ادینبرو حضور پیدا می‌کنند و سال نو را جشن می‌گیرند. جشنواره هوگمانای، یادگاری از دوران وایکینگ‌هاست. از قرار معلوم، وایکینگ‌ها با برگزاری هوگمانای، شکست سرما را جشن می‌‌گرفتند. خوانند‌های خوش‌الحان و رقصنده‌های زیبارو در این فستیوال به هنرنمایی مشغول می‌شوند. اگر به دنبال جشنواره‌ای اروپایی می‌گردید که در آن تا صبح پایکوبی کنید و خوش بگذرانید، فستیوال هوگمانای همان جایی است که دنبال آن هستید.

جشنواره گِل مالی در بورینگِ کره جنوبی

جشنواره گِل مالی در بورینگِ کره جنوبی

وعده دادیم که خاص ترین فستیوال های معروف جهان را به همراهان خود معرفی کنیم. به قول قدیمی‌ها الوعده وفا، در پایان این فهرست برای شما از جشنواره‌ای باصفا می‌گوییم که سرشار است از شادی و خنده. در همسایگی ساحل دریای زرد، شهری زیبا و کوچک با نام بورینگ خودنمایی می‌کند. این شهر که در استان چونگ‌چئونگِ کره‌جنوبی واقع شده، شهری است پرگردشگر. شهر بورینگ جاذبه‌های بی‌شماری برای گردشگری دارد. جالب است بدانید یکی از مهم‌ترینِ این جاذبه‌ها، گِلی است که در ساحل این شهر قرار دارد.

جشنواره گِل مالی

بر اساس باورهای کره‌ای، این گِل خاصیت درمانی دارد؛ بنابراین گِل ساحلِ شهر بورینگ در محصولات آرایشی بهداشتی کره‌ای نیز استفاده می‌شود. مدیران این شهر برای جذب بیشترِ گردشگر، خلاقیت به‌خرج داده‌اند. به همین منظور سالانه جشنواره‌ای جالب در شهر بورینگ برگزار می‌شود. این فستیوال، جشنواره گِل‌مالی است که در ژوئن هر سال برگزار می‌شود. در این جشنواره، مردم شهر در کنار گردشگران دور هم جمع می‌شوند و تا می‌توانند، گل به سروصورت هم می‌مالند.

جشنواره گل مالی در چین

ناگفته پیداست گِل‌بازی، زمینه‌ای برای شادی و خنده شرکت‌کننده‌ها فراهم می‌کند. از آنجایی که با یکی از عجیب ترن فستیوال های معروف جهان روبه‌رو هستیم، جاذبه‌های مراسم گل مالی بورینگ فقط به همین جا خلاصه نمی‌شود. در این جشنواره، خوراکی‌های خوشمزه و نوشیدنی‌های گوارا در اختیار شرکت‌کننده‌ها قرار می‌گیرد. گروه‌های موسیقی بین‌المللی و کره‌ای نیز در جشن گل‌مالی حسابی غوغا به پا می‌کنند. همان‌گونه که می‌دانید مدتی است که فرهنگ کره‌جنوبی در بین بسیاری از ایرانیان طرفداران زیادی پیدا کرده. به همین دلیل شرکت در جشنواره گل‌مالی بورینگ، فرصتی طلایی است تا راهی کره‌جنوبی شوید و با جاذبه‌های گردشگری این دیار آشنایی بیشتری پیدا کنید. 

سخن پایانی

معرفی جشنواره‌ های معروف جهان

جشنواره های معروف جهان در سرتاسر دنیا با شکوه و جلال برگزار می‌شود. امیدواریم اطلاعاتی که از این فستیوال‌ها آماده کردیم، خاطره‌های خوشی را برای شما رقم بزند. لازم به ذکر است تاریخ‌هایی که برای برگزاری جشنواره های معروف جهان مطرح کردیم، حدود روزهای اجرای این مراسم است. از آنجایی که با جشنواره‌هایی جهانی روبه‌رو هستیم، احتمال تغییر تاریخ این جشنواره‌ها وجود دارد؛ بنابراین پس از مطالعه فهرست فستیوال های معروف جهان، جشنواره دلخواه را انتخاب کنید. سپس تاریخ دقیق برگزاری جشنواره دلخواه را دوباره بررسی کنید تا از قافله این فستیوال‌ها عقب نمانید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمندی از بهترین فستیوال‌ های جهان دارید،‌ خواهشمندیم این تجربه‌های ارزشمند را در قسمت نظرات با همراهان خود در ره بال آسمان و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.