بهترین زمان سفر به کیش | جزیره شگفت‌انگیز ?

2

آیا میدانستید سالانه بیش از 2 میلیون نفر سراغ خرید بلیط هواپیما کیش و سفر به این جزیره می‌روند؟ رقم بالایی است نه؟! به‌نظر شما دلیلش چیست؟ شاید به‌دلیل اکسیژن زیاد این جزیره نسبت به دیگر جاهای دیدنی ایران است که هوایی پاک برای جزیره به ارمغان آورده است. یا شاید به دلیل تفریحات لوکس و بی‌نظیر این جزیره زیباست که تجربه‌ای به‌یادماندنی برای هر فردی رقم می‌زند. البته نباید تأثیر فروشگاه‌ها و تخفیفات و جشنواره‌های هیجان‌انگیز این جزیره را نادیده گرفت. حال این موضوع پیش می‌آید که شما به کدام‌یک از این موارد علاقه‌مند هستید و بسته به آن بهترین زمان سفر به کیش برای شما چه فصلی است. ما در این مقاله به بهترین زمان سفر به کیش با توجه به علایق و شرایط گردشگران مختلف اشاره می‌کنیم تا شما عزیزان بتوانید با خیال راحت چمدانتان را ببندید و آماده سفر به این جزیره رویایی شوید.

کِی بریم کیش؟

برای سفر به کیش باید در ابتدا به آب‌وهوای این جزیره دقت کنید و آن را به خوبی بررسی کنید چون کیش یک جزیره بیابانی است و سرما در آنجا معنی ندارد. اختلاف دمای کیش در طول سال به 9 درجه می‌رسد که رطوبت زیادی را به همراه دارد و به دلیل همین رطوبت و شرجی بودن، بارندگی در این جزیره بسیار زیاد است؛ البته این باران‌ها برای کسانی که در راه جزیره نیستند یا خود را به جزیره رسانده و درآن‌جا ساکن شده‌اند، لذت‌بخش و شیرین است.

نمایی زیبا از جزیره کیش

اگر هنگام ورود به جزیره هوا بارانی یا طوفانی باشد، تا زمانی که هوا دوباره آفتابی نشود، اجازه حرکت هیچ کشتی به سمت جزیره داده نمی‌شود و باید در بندرگاه «آفتاب» یا «بند چارک» منتظر باشید. این انتظار گاهی تا یک روز هم طول می‌کشد. درنتیجه به دلیل آب‌وهوای کاملاً متفاوتی که جزیره در هر فصل دارد، بسته به علایق و خواسته‌های خود، بهترین زمان سفر به کیش را انتخاب کنید تا به هیچ مشکل احتمالی برنخورید.

آیا بهار بهترین زمان سفر به کیش است؟

تفریح مردم در ساحل جزیره کیش

به دلیل تعطیلات نوروزی اوایل فصل بهار و هوای دل‌پذیر این فصل، بسیاری از ما ایرانیان سفرهای خود را در این ایام برنامه‌ریزی می‌کنیم که در این بین، جزیره کیش یکی از محبوب‌ترین مقاصد است. اما آیا بهار برای سفر به کیش مناسب است؟ باید گفت که هوای جزیره کیش در اوایل بهار بسیار مطلوب و خنک است و خبری از رطوبت هوا یا باران‌های شدید نیست. شما می‌توانید در این فصل از نسیم خنکی که از سمت دریا می‌وزد، لذت ببرید و شاداب شوید. البته به دلیل همین تعطیلات جزیره شلوغ است و هزینه برخی هتل‌ها بیشتر می‌شود ولی ارزشش را دارد که از این جزیره زیبا با آب‌وهوایی دل‌پذیر لذت ببرید.

نمایی از کشتی یونانی ها در کیش

آب‌وهوای خوب و خنک بهاری تا اواخر اردیبهشت ادامه دارد، رطوبت هوا همچنان کم و آب دریا هنوز خنک است؛ به‌طوری که می‌توانید شب‌ها در ساحل جزیره قدم بزنید و از نسیم خنک بهاری جزیره نیلگون کیش لذت ببرید. از اوایل خرداد رطوبت افزایش می‌یابد و کم‌کم هوا گرم می‌شود.

فصل شنا در کیش

تابستان جزیره کیش با تمام گرما و رطوبت بالایش، همچنان پر از گردشگر است. به نظر شما دلیلش چیست؟ قطعا کمتر کسی مایل است به مکانی با گرمای نزدیک به 50 درجه سانتی‌گراد سفر و نفس‌کشیدن را برای خود سخت کند. اما این نکته را بدانید که جزیره کیش در تابستان، بهترین فصل برای شنا در آب‌های نقره‌گون خلیج‌فارس است. شما می‌توانید علاوه بر شنا، از انواع تفریحات آبی و ساحلی کیش از قبیل انواع قایق‌سواری، اسکی روی آب و فلای بردها، غواصی، پارک‌های آبی و ماهیگیری نیز لذت ببرید. البته اگر عاشق گرما و استراحت در ساحل و آفتاب هستید، شک نکنید که این فصل برای شما بهترین زمان سفر به کیش است.

اما این‌همه ماجرای جذب گردشگر در تابستان نیست؛ برگزاری انواع جشنواره‌ها و تخفیفات و قرعه‌کشی‌ها در این فصل انگیزه افراد را برای سفر به این جزیره بیشتر می‌کند. این دست از جشنواره ها و رویدادهای کیش از اوایل تابستان آغاز می‌شود و تا اوایل پاییز ادامه پیدا می‌کند و به‌راستی تاثیری عجیب در جذب گردشگران دارد! قیمت‌هایی ارزان در کنار تخفیفات و رویدادهای فرهنگی-تفریحی بسیار، مانند انواع کنسرت‌ها و تئاتر، جُنگ‌ و جشن و کارناوال‌های شادی در این فصل در جزیره کیش برگزار می‌شود که هر فرد علاقه‌مند به این تفریحات تابستانی را وسوسه می‌کند. پس اگر قصد سفر در فصل تابستان را دارید و علاقه‌مند به تفریحات هیجان‌انگیز و به‌یادماندنی آبی هستید، یا دوست دارید از تخفیفات استفاده کنید و با مبلغی کمتر از حد معمول خرید کنید، جزیره کیش یکی از بهترین گزینه‌هاست.

آیا آب و هوای کیش در فصل پاییز برای سفر مناسب است؟

آب‌وهوای جزیره کیش در پاییز کمی گیج‌کننده است؛ در اوایل این فصل یعنی ماه مهر، رطوبت هوا بالاست ولی به‌اندازه زمستان یا اواسط پاییز بارندگی ندارد و هوا زود تاریک می‌شود. از ماه آبان به بعد کم‌کم باران‌های رگباری شروع می‌شود که تا اوایل بهار ادامه دارد. قطعاً این فصل برای کسانی که عاشق آفتاب گرفتن یا تفریحات آبی هستند خیلی مناسب نیست؛ چراکه طوفان و بارندگی و همچنین زود تاریک‌شدن هوا، بیشتر این تفریحات را از حالت سرگرم‌کننده و لذت‌بخش خود خارج و به امری خطرناک تبدیل می‌کند و فرصت گشت‌وگذار در این زمان بسیار محدود می‌شود. اما ناراحت نباشید؛ بهترین زمان سفر به کیش برای افرادی که عاشق خرید کردن باقیمت‌هایی استثنائی یا افرادی که به دنبال تنهایی و لذت‌ بردن از آرامش ساحل هستند، همین فصل پاییز و در ادامه آن فصل زمستان است. مراکز خرید کیش که سرپوشیده هستند و  تعدادشان هم کم نیست، با تخفیفات 50% منتظر شما هستند. این مراکز به مناسبت‌های مختلف ازجمله روز کیش که مصادف با 20 آبان است و انواع قرعه‌کشی‌ها و جوایزی باورنکردنی، شما را غافلگیر و لذت سفر را چندیدن برابر می‌کنند.

برای داشتن سفری ارزان به کیش کدام فصل را انتخاب کنیم؟

فصل زمستان و اواخر فصل پاییز بهترین زمان سفر به کیش است؛ می‌پرسید چرا؟! بگذارید دلایل این ادعا را برای شما بگوییم. در این زمان هوای کیش بسیار متعادل و خنک است به‌طوری که در دل زمستان می‌توانید با لباس بهاری کنار ساحل قدم بزنید و از گردش در جزیره لذت ببرید؛ درحالی‌که سایر جاهای دیدنی ایران پوشیده از برف است. البته در این فصل باران‌های رگباری و پراکنده زیاد اتفاق می‌افتد ولی نگران این مسئله نباشید؛ چراکه در یک چشم به‌ هم‌ زدن این باران‌ها متوقف می‌شوند و بعد از آن، هوایی عالی را تجربه می‌کنید. البته افرادی که عاشق باران و روزهای ابری هستند، مطمئنا عاشق این فصل از سفر به کیش می‌شوند و در برنامه سالانه خود، حتماً سفر به این جزیره زیبا در فصل زمستان را قرار می‌دهند.

دمای هوا در فصل زمستان بین 9 تا 22 درجه متغیر است و قطعا کسانی که عاشق درازکشیدن در ساحل آفتابی و نوشیدن آبمیوه‌ای خنک هستند، این فصل برایشان بهترین زمان سفر به کیش نیست ولی باید بگوییم که برای داشتن سفر ارزان به کیش، بهتر است این فصل را انتخاب کنید؛ چراکه هزینه بیشتر هتل‌ها و تورهای گردشگری، حتی بلیط های هواپیمایی مثل بلیط تهران به کیش به‌دلیل کاهش تعداد گردشگران این فصل بسیار کم می‌شود و درنتیجه شما می‌توانید پول بیشتری برای خود ذخیره کنید تا از تخفیفات فروشگاه‌ها بیشتر استفاده کنید.

در ادامه به‌دلیل کم‌بودن تعداد گردشگران، باید بگوییم زمستان مخصوصا اواخر آن که به تعطیلات نوروز نزدیک است برای کسانی که به‌دنبال سواحلی خلوت و آرامش در دل مروارید خلیج‌فارس هستند، بهترین گزینه است. اگر در زمستان و اواسط هفته به کیش سفر کنید، تمام گزینه‌های ذکر شده را باهم بصورت یک پکیج خواهید داشت. ساحلی خلوت با آب و هوایی دل‌پذیر و خنک که با کمترین هزینه ممکن میسر شده و تخفیفات ویژه فروشگاه‌ها برایتان مهیا است. حال متوجه شدید که چرا باقاطعیت می‌گوییم زمستان بهترین زمان سفر به کیش است.

برای سفر به کیش چه چیزی با خودمان ببریم؟

وسایل مورد نیاز برای رفتن به سواحل جزیره کیش

یکی از مهم‌ترین مسائلی که هنگام سفر برایمان پیش می‌آید، این است که چه چیزی با خودمان ببریم؟ مخصوصاً برای سفرهایی مثل کیش که آب و هوایی خاص دارند و بیشتر به‌صورت تورهای گردشگری انجام می‌شوند. درواقع بیشتر نگرانی برای جمع‌کردن وسایل لازم برای سفر از این بابت است که بتوانیم در عین سبک سفر کردن، تمام وسایل ضروری و لازم را با خود ببریم که مجبور به پرداخت هزینه اضافی نشویم. پس بهتر است قبل از هر سفری، ابتدا فهرستی از وسایل موردنظر خود تهیه کنیم. ره بال آسمان برای تهیه این فهرست به شما کمک می‌کند.

وسایلی که در سفر به کیش باید همراهتان باشد شامل: عینک آفتابی، لباس‌های خنک، کرم ضد آفتاب و لوازم‌آرایشی و بهداشتی، حوله و شانه و مسواک، موبایل و شارژر گوشی و پاور بانک، کفشی راحت و مناسب و داروهایی که ممکن است لازم شود مثل مسکن‌ها. نکته مهمی که نباید فراموش کنید این است که مدارک شناسایی‌تان همذاهتان باشد آن‌ها را در کیف‌دستی‌تان بگذارید تا خطر گم‌شدن یا دزدیده شدن آن‌ها به حداقل برسد.
برای رفتن به ساحل کوله‌ای مناسب داشته باشید و وسایلی را که می‌خواهید با خود به ساحل ببرید در آن بگذارید. اگر کوله‌تان چند جای مجزا داشته باشد خیلی بهتر است؛ مثلاً وقتی‌که می‌خواهید از ساحل برگردید مجبور نمی‌شوید حوله یا صندل‌های خیس را کنار سایر وسایل بگذارید و درنتیجه ک بقیه وسایل‌تان خیس نمی‌شود.
فراموش نکنید که وسایل دیجیتالی خود را به ساحل نبرید یا قبل از رفتن به ساحل، برای آن‌ها کاور و قاب مناسب و ضدآب تهیه کنید؛ چراکه نفوذ کمترین مقدار آب یا شن به داخل دستگاه می‌تواند آن راخراب کند.

چه لباسی برای سفر به کیش مناسب است؟

انتخاب لباس مناسب برای سفر به کیش

یکی از مهم‌ترین مسائلی که هنگام سفر با آن روبرو هستیم، این است که چی بپوشیم؟! حقیقتاً برای بنده که کاری بسیار سخت است اما باکمی جستجو درباره آب‌وهوای منطقه‌ای که می‌خواهیم به آنجا سفر کنیم به‌راحتی متوجه می‌شویم چه لباسی مناسب است.

قبل‌تر درباره آب‌وهوای کیش در فصول مختلف صحبت کردیم و حال نوبت لباس مناسب این فصول است. در جزیره کیش هیچ‌وقت هوا آن‌قدر سرد نمی‌شود که لباس خیلی گرم یا کلاه و شال‌گردن لازم داشته باشید؛ ولی در فصل زمستان و اوایل فصل بهار و اواخر پاییز، به دلیل بارندگی و طوفان‌های منطقه، دمای هوا به‌صورت متغیر کمی سرد می‌شود ولی این سرما در حد یک ژاکت یا کاپشنی نازک آن‌هم در شب‌های جزیره است که خدایی نکرده سرما نخورید. در دیگر فصل‌های سفر به کیش، مخصوصاً تابستان که جزیره به گرم‌ترین دمای ممکن خود می‌رسد هرچه لباستان نازک‌تر و کم‌تر باشد، بهتر است. در ضمن از کلاه آفتابی و کرم ضد آفتاب و مایو هم غافل نشوید که برای گرمای کیش و آب‌تنی بسیار ضروری است.

درباره کفش هم باید بگوییم حتما کفش راحتی بپوشید؛ چراکه قرار است پیاده‌روی‌های زیادی از قبیل فروشگاه‌گردی، قدم‌زدن در یکی از لوکس‌ترین جزیره های ایران و کنار ساحل و تفریحات دیگری داشته باشید که با این وضعیت، کفش‌های پاشنه‌بلند برای خانم‌ها و کفش‌های رسمی برای آقایان کاربردی نخواهد داشت. در زمان‌های گرمی هوا هم که قطعاً صندل‌ها و کفش‌های تابستانی بهترین گزینه برای سفر به کیش هستند.

دیدیم که کیش، مروارید خلیج فارس، جزیره‌ای خاص با آب و هوایی جالب است و جاذبه‌های زیادی با علاقه‌مندان مخصوص به خود را دارد و هرساله تعداد زیادی گردشگر به خود جذب می‌کند. یادتان نرود قبل از تصمیم‌گیری برای سفر به کیش، آب و هوای آن‌جا را چک کنید تا بتوانید بهترین زمان سفر به کیش را برای خود پیدا کنید و بعد از رفتن به این جزیره دوست‌داشتنی، حتما نظرات خود را با ره بال آسمان در میان بگذارید. برایمان بنویسید که شما چه نوع سفری را می‌پسندید؟ سفر با هواپیما یا سفر زمینی به کیش را؟

2 نظرات
  1. سعید می گوید

    ممنون از راهنمایی و مطالب خوبتون

    1. زهرا کامکار می گوید

      ممنون از همراهی شما 🙂

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.