سفر زمینی به کیش | مسافرتی که به زحمتش می‌ارزد

0

سفر زمینی به کیش زمانی به مسافرتی خاطره‌انگیز تبدیل می‌شود که راه‌و‌چاه سفر را بلد باشید. در سفر زمینی بر خلاف سفر هوایی، باید هزینه‌ها را مدیریت کنید و هزارو‌یک نکته را قبل از سفر در نظر بگیرید. با این حال زحمتی که برای سفر زمینی می‌کشید، ارزشش را دارد. در این سفر فرصتی پیدا می‌‌کنید تا در کنار گشت‌و‌گذار در کیش، گشتی در دیگر جاهای دیدنی جنوب ایران بزنید. در این مطلب سیر تا پیاز روش‌های سفر زمینی به جزیره کیش را با شما در میان می‌‌گذاریم. در ابتدا با هم انواع روش‌های سفر به کیش را بررسی می‌کنیم. سپس چرتکه می‌اندازیم تا ببینیم هزینه‌‌های این سفر چقدر است. در پایان نیز بایدها و نبایدهای سفر به کیش را مطرح می‌کنیم.

انواع روش های سفر به کیش

سفر زمینی به کیش را زمانی می‌توانید به‌عنوان گزینه‌ای مناسب برای مسافرت انتخاب کنید که با انواع روش‌ های سفر به کیش آشنا باشید. حتماً می‌دانید که سفر هوایی به کیش، سفر شخصی با هواپیما و سفر با تور، روش‌های پرطرفدار برای رسیدن به کیش است. در این بین سفر زمینی به کیش با قطار نیز هواداران خاص خودش را دارد. برای آشنایی بیشتر با این روش‌ها، در ادامه با هم انواع روش های سفر به کیش را بررسی می‌کنیم.

سفر هوایی به کیش

انصافاً باید اعتراف کرد سفر هوایی به کیش، سریع‌ترین و راحت‌ترین روش برای مسافرت به این جزیره است. با این حال این سفر برای گردشگران ارزان تمام نمی‌شود و خرید بلیط هواپیما کیش، یکی از پرهزینه‌ترین قسمت‌های سفر هوایی به کیش است. از طرف دیگر سفر هوایی صفای سفر زمینی به کیش را ندارد. در سفر زمینی فرصتی برای گشت‌و‌گذار در جاده‌های زیبای ایران پیدا می‌کنید. سفر هوایی به کیش برای گردشگرانی مناسب است که می‌خواهند در کمترین زمان ممکن خودشان را به سواحل زیبای کیش برسانند.

سفر شخصی با هواپیما

بیشتر خطوط هواپیمایی مهم ایران به کیش پرواز دارند. به لطف این امکانات، در هر کجای ایران که باشید می‌توانید سفر شخصی با هواپیما را آغاز کنید. این سفر زمانی خوش‌قیمت تمام می‌شود که ترفند‌های خرید بلیط هواپیما کیش را بلد باشید. برای نمونه افزایش درخواستِ پرواز کیش، تأثیر چشمگیری در افزایش قیمت بلیط هواپیما دارد. همچنین آشنایی با روش‌هایی مانند خرید بلیط چارتر کیش و بلیط لحظه آخری کیش در کاهش هزینه های سفر کیش اثر می‌گذارد.

سفر با تور به کیش

سفر زمینی به کیش عموماً‌ در قالب تور برگزار نمی‌شود. با این حال گاهی اوقات آژانس‌های مسافرتی خلاقیت به خرج می‌دهند و برنامه‌ای برای سفر زمینی به جزیره کیش با تور به راه می‌اندازند. سفر با تور به کیش در قالب سفر با اتوبوس یا سفر با قطار انجام می‌شود. با این حال همان‌گونه که اشاره شد، تور هوایی کیش طرفداران بیشتری دارد. بعضی مواقع نیز چندین خانواده دور هم جمع می‌شوند و تور سفر زمینی به کیش راه می‌اندازند.

سفر زمینی به کیش با قطار

اگر راه‌و‌چاه سفر را بلد باشید، سفر به کیش با قطار به یکی از بهترین ایران‌گردی‌های شما تبدیل می‌شود. در این روش باید خرید بلیط قطار بندرعباس را در اولویت برنامه خود قرار دهید. پس از اینکه با قطار به بندرعباس رسیدید، سفر زمینی به کیش را باید خاتمه دهید و از دریا یا هوا خودتان را به این جزیره برسانید. اصفهان، کرمان، قم، یزد، مشهد و تهران از شهرهای بزرگ ایران است که راه‌آهن این شهرها گردشگران را به بندر عباس می‌رساند. پس از اینکه با قطار به بندرعباس رسیدید، هواپیماهای مسافری فرودگاه بندرعباس، گردشگران را در یک چشم‌به‌هم‌زدن به کیش می‌رسانند. به گردشگرانی که فرصت بیشتری دارند، پیشنهاد می‌‌کنیم فاصله بین بندرعباس تا کیش را با کشتی‌ طی کنند. در بندرعباس کشتی‌های مسافری پهلو گرفته‌اند و منتظر گردشگران عازم کیش هستند.

به گردشگرانی که می‌خواهند با دستی پر از سوغاتی از کیش بازگردند، پیشنهاد می‌کنیم در مسیر برگشتِ سفر زمینی به کیش، از این جزیره تا بندرعباس را حتماً با کشتی برگردند. کشتی‌های مسافری به گردشگران اجازه می‌دهند بار بیشتری را از کیش به بندرعباس همراه داشته باشند. به همین دلیل با خیال‌راحت می‌توانید بدون اینکه نگران افزایش بار باشید، در کیش‌گردی‌های خود حسابی خرید کنید.

سفر زمینی به کیش با اتوبوس

اتوبوس نیز همانند قطار فقط گردشگران را تا بندرعباس می‌رساند. به همین دلیل باید در پایانه‌های مسافری شهرهای بزرگی مانند مشهد، تهران، کرمان، اصفهان، قم، یزد و زابل خرید بلیط اتوبوس بندرعباس را انجام دهید. پس از اینکه از این شهرها به بندرعباس رسیدید، با کشتی یا هواپیما راهی جزیره زیبای کیش شوید. ناگفته نماند سفر زمینی به کیش با اتوبوس بسته به شهری که از آن عازم هستید، ممکن است ساعت‌ها به طول بینجامد. این سفر هزینه کمتری نسبت به سفر هوایی به کیش دارد. با این حال اگر همسفری کهنسال یا خردسال دارید، بهتر است به جای سفر با اتوبوس، سراغ مسافرت هوایی به کیش بروید. اگر هنوز هم در سفر زمینی به کیش با اتوبوس شک دارید، می‌توانید در مقاله چرا باید با اتوبوس سفر کنیم؟ به طور مفصل از مزایای سفر با اتوبوس بخوانید.

سفر زمینی به کیش با ماشین شخصی

برای شما گفتیم لطفی که سفر زمینی با ماشین شخصی دارد، نسبت به سفر هوایی یا قطار قابل مقایسه نیست. در سفر زمینی فرصتی جانانه برای ایران‌گردی پیدا می‌کنید. در این سفر هر کجا که منظره‌ای تماشایی دیدید، می‌توانید کنار بزنید و حسابی تفریح کنید. با زمان‌بندی دقیق رنج سفر زمینی با ماشین شخصی را کاهش می‌دهید و هر کجا که خسته‌شدید، بساط چای آتشی به راه می‌اندازید و خستگی می‌گیرید.

بهترین زمان برای سفر زمینی به کیش با ماشین شخصی، پاییز است. در این فصل گرمای هوا کمتر می‌شود و جاده‌ها خلوت‌تر است. در این سفر باید همانند دیگر روش‌های سفر زمینی به جزیره کیش، راه بندرعباس را در پیش بگیرید. پس از رسیدن به این بندر، با خودروی شخصی به سمت بندر چارک یا بندر آفتاب برانید. در این فاصله با منظره‌های زیبایی در جاده روبه‌رو خواهید شد. برای اینکه سفر زمینی به جزیره کیش حسابی به شما خوش بگذرد، پیشنهاد می‌کنیم صبح‌ خروس‌خوان راهی بندرعباس تا بندر چارک شوید.

تجربه ثابت کرده در بین بندرهای چارک و آفتاب، بندر چارک انتخاب بهتری برای عزیمت به کیش است. در این بندر می‌توانید خودروی شخصی خود را در پارکینگ‌های مطمئن قرار دهید و با شناور راهی کیش شوید. در قسمت انتخاب بهترین مسیر برای سفر زمینی به کیش با خودروی شخصی در این خصوص بیشتر توضیح خواهیم داد.

مزایای سفر زمینی به کیش

بدون شک اولین فایده سفر زمینی، قیمت کمتر آن است. از طرف دیگر بسیاری از ایران‌دوست‌ها سفر زمینی را به مسافرت هوایی ترجیح می‌دهند. در سفر زمینی می‌توانید برنامه مسافرت را به گونه‌ای تنظیم کنید تا با توقف در شهرهای زیبای بین‌ راه، سری به دیگر جاهای دیدنی ایران بزنید. به عبارت دیگر می‌توان گفت به لحاظ تنوع گردشگری، هیچ مسافرتی به گرد پای سفر زمینی نمی‌رسد. در این بین مقصدی که عازم آن هستید نیز نقش مهمی در انتخاب سفر زمینی یا هوایی دارد. همان‌گونه که می‌دانید کیش، بلوارهای زیبا و خیابان‌های خوش‌منظره‌ای دارد. گردشگرانی که با خودروی شخصی راه کیش را در پیش گرفته‌اند، فرصتی برای رانندگی در این بلوارهای زیبا و دل‌باز پیدا می‌کنند.

سیستم حمل و نقل کیش، گردشگران را با دریافت کرایه به نقاط مختلف این جزیره می‌رساند. با این حال همراه داشتن خوردوی شخصی در کیش، جلوی پرداخت کرایه تاکسی را می‌گیرد. اگر تاکنون راهی کیش شده باشید، حتماً در جریان هستید که مراکز خرید، هتل‌ها و مکان‌های برگزاری جشن‌های شبانه با فاصله‌ای نسبت دور از یکدیگر قرار دارند. اینجاست که سفر زمینی به کیش با ماشین شخصی به کار گردشگران می‌آید. از آنجایی که با خودروی شخصی راهی کیش شده‌اید، نیاز نیست نگران فاصله هتل تا مراکز خرید یا دیگر جاهای دیدنی کیش باشید. از طرف دیگر همراه داشتن خودروی شخصی شما را از اجاره ماشین در کیش بی‌نیاز می‌کند.

معایب سفر زمینی به کیش

دوری کیش به دیگر شهرهای بزرگ ایران، سفر زمینی به این منطقه را دشوار می کند. اگر مسیر میان تهران تا کیش را خطی مستقیم در نظر بگیریم، فاصله تهران تا کیش حدود ۱۰۴۷ کیلومتر می‌شود. با این حال از آنجایی که این مسیر پیچ‌و‌تاب زیادی در استان‌های مختلف ایران دارد، فاصله تهران تا کیش از این مقدار هم بیشتر است. فاصله اصفهان تا کیش نیز حدود ۷۱۴ کیلومتر می‌شود. کیش با دیگر شهرهای بزرگ ایران نیز فاصله زیادی دارد. برای نمونه می‌توان به فاصله شیراز تا کیش اشاره کرد که ۶۲۷ کیلومتر است. هرچقدر به سمت بالای نقشه ایران حرکت کنیم، کیش از شهرهای بزرگ شمال شرق، شمال و شمال غرب ایران دورتر می‌شود.

جالب است بدانید مشهد تا کیش حدود ۱۷۴۰ کیلومتر فاصله دارد. حتی مناطق جنوب ایران نیز نسبتاً از کیش دور هستند. فاصله بندر عباس تا کیش برابر با ۲۳۴ کیلومتر است. از آنجایی که برای رسیدن به کیش با خودروی شخصی کیلومترها راه در پیش دارید، آشنا نبودن با جاده‌‌های سر راه نیز یکی دیگر از مشکلات سفر زمینی به حساب می‌آید. بسته به شهری که از آن راهی کیش هستید، مدت زمان سفر شما متفاوت است. با این حال تقریباً می‌توان گفت نیمی از سفر کیش را در مسیر رفت‌و‌برگشت سپری می‌کنید. این مدت‌زمان چیزی نیست که به‌راحتی از کنار آن گذر کرد. در مجموع باید گفت بسته به روحیه شما و همسفرانتان، سفر زمینی به کیش در کنار معایبی که دارد، می‌تواند به مسافرتی خاطره‌انگیز تبدیل شود.

بهترین مسیر برای سفر زمینی به کیش با خوروی شخصی

برای شما گفتیم گردشگرانی که راهی کیش هستند، باید خودشان را به بندر آفتاب، بندر چارک یا بندر لنگه برسانند. در این بندرها، شرایطی برای انتقال گردشگران با خودرو شخصی یا بدون خودرو به کیش وجود دارد. از آنجایی که سفر به کیش در هر کدام از این مسیرها با یکدیگر تفاوت دارد، در ادامه با هم روش‌های رایج سفر به کیش از بندرهای جنوب ایران را بررسی می‌کنیم.

سفر زمینی به کیش از بندر آفتاب

بندر آفتاب همانند چاقویی دولبه، گردشگران را در شرایطی نامشخص برای انتخاب بهترین مسیر برای سفر زمینی به جزیره کیش قرار می‌دهد. فاصله میان بندر‌آفتاب تا کیش از بندر چارک و بندر لنگه کمتر است. با این حال به‌رغم فاصله کم، این بندر طرفداران کمتری برای رهسپاری به کیش دارد. دلیل محبوب‌نبودن بندرآفتاب در بین گردشگران، نبود شناور در تمامی فصل‌های سال است. حتی در فصل‌های پرگردشگر نیز ممکن است شناوری پیدا نکنید که شما را از بندر آفتاب به کیش برساند. فاصله بندر آفتاب تا کیش فقط ۱۸ کیلومتر است.

سفر زمینی به کیش از بندر چارک

بندر چارک انتخاب اول گردشگرانی است که بدون برنامه‌ریزی قبلی می‌خواهند به جاده بزنند و به کیش برسند. شناورهای حمل‌ مسافر و خودرو، چهار فصل سال در بندر چارک چشم‌انتظار گردشگران هستند. این شناورها بدون توقف، در مسیر بندر چارک به کیش و بالعکس حرکت می‌کنند. کافی است در هر زمان از روز که به بندر چارک رسیدید، راه شناورهای کیش را در پیش بگیرید. فاصله بندر چارک تا کیش حدود ۳۲ کیلومتر است. این مسافت را شناورهای حمل‌ خودرو در زمانی حدود ۲.۵ ساعت طی می‌کنند.

سفر زمینی به کیش از بندر لنگه

بندر لنگه بهترین گزینه برای گردشگرانی است که می‌خواهند خودروی آن‌ها با خاطرجمع از دریا گذر کند. این بندر به لحاظ مسافت ممکن است نسبت به بندر چارک یا بندر آفتاب از کیش دورتر باشد، با این حال لَندینگ کرافتِ (Landing Craft) بندر لنگه، شرایطی برای انتقال امن و راحت خودرو و گردشگر به کیش فراهم می‌کند. لندینگ کرافت که به آن لندیگراف هم گفته می‌شود، شناوری بسیار بزرگ برای حمل چندین خودرو و تعداد زیادی مسافر است. این شناور نسبت به دیگر قایق‌های حمل خودرو، امنیت بیشتری دارد و به این راحتی‌ها غرق نمی‌شود. فاصله بندر لنگه تا کیش حدود ۸۳ کیلومتر است. لندینگ کرافتی که به آن اشاره کردیم، این فاصله را در حدود ۴ ساعت می‌پیماید.

هزینه های سفر زمینی به کیش

اکنون که با هم تمامی شرایط سفر زمینی به جزیره کیش را بررسی کردیم، خالی از لطف نیست تا ببینیم این سفر حدوداً چقدر روی دست گردشگران خرج می‌گذارد. به همین دلیل در ادامه هزینه‌های رایج در سفر زمینی به جزیره کیش مانند هزینه بنزین، استهلاک و کرایه لندینگ کرافت را بررسی می‌کنیم.

هزینه تجهیز و استهلاک ماشین

علاقه‌مندان سفرهای زمینی بهتر از ما می‌دانند که مدل خوردو، تاثیر چشمگیری در کاهش هزینه‌های استهلاک ماشین دارد. به عبارت دیگر هر چقدر مدل خودروی شما جدیدتر باشد، احتمال خرابی این خودرو در بین راه کمتر است. با این حال از آنجایی که حتی جدیدترین خودروها نیز مستهلک می‌شوند، بهتر است قبل از سفر به کیش، خودروی خود را به تعمیرکار مطمئنی نشان دهید تا جلوی خرابی‌های احتمالی خودرو گرفته شود. اکنون که صحبت از خرابی خودرو به میان آمد، بد نیست بدانید خودروسازان داخلی خدمات درست‌و‌درمانی برای تعمیر خودرو در کیش فراهم نکرده‌اند. به همین دلیل قبل از سفر به کیش فکری به حال تأمین قطعات یدکی خودرو کنید.

هزینه بنزین

از آنجایی که مصرف بنزین خودروها با هم تفاوت دارد، برآورد مشخصی از هزینه بنزین نمی‌توان برای سفر زمینی به کیش محاسبه کرد. از طرف دیگر مبدأ سفر شما نیز اهمیت زیادی در کاهش یا افزایش هزینه بنزین دارد. هر چقدر در این سفر از کیش دورتر باشید، بنزین بیشتری می‌سوزانید. برای نمونه مشهدی‌ها تا بندر چارک حدود ۱۸۰۰ کیلومتر فاصله دارند. اگر حدوداً خودروی شما به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۱۰ لیتر بنزین بسوزاند، تقریباً ۱۸۰ لیتر بنزین نیاز دارید تا به بندر چارک برسید. با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت بنزین و ورودی خودرو به کیش چیزی بین ۱ تا ۱.۵ میلیون تومان هزینه روی دست شما می‌گذارد. ورودی خودرو به کیش ۵ روز اعتبار دارد و پس از گذشت این مدت‌ زمان، باید مبلغ بیشتری پرداخت کنید.

هزینه خورد و خوراک

اجازه دهید آب پاکی روی دستتان بریزیم که خورد و خوراک در کیش گران است. به همین دلیل بین خورد و خوراک گران یا خورد و خوراک گران‌تر می‌توانید هزینه سفر به کیش را بودجه‌بندی کنید. اگر به خودتان وعده سفری اشرافی به کیش داده‌اید، بدون شک غذای بهترین رستوران های کیش هزینه‌ای گزاف روی دست شما می‌گذارد. اگر هم می‌خواهید به جای خورد و خوراک، هزینه سفر را خرج هتل یا بازدید از جاهای دیدنی کیش کنید، اغذیه‌ها و خوراکی‌ فروشی‌های خیابانی کیش هزینه‌ای بسیار کمتر از رستوران های درجه یک از گردشگران می‌گیرند. اگر هم با قطار برای سفر کیش راهی می‌شوید، در مقاله بهترین غذا برای سفر با قطار، راه و چاه مدیریت هزینه‌های خورد و خوراک در سفر با قطار را برایتان گفته‌ایم.

هزینه اجاره هتل یا محل اسکان

هتل های کیش در تمامی استان هرمزگان نظیر ندارند. با این حال به قول قدیمی‌ها هر چقدر که پول بدهید، به همان اندازه آش می‌خورید. این شرایط برای هزینه اجاره هتل یا محل اسکان در کیش کاملاً صدق می‌کند. در روزهای معمولی هزینه اجاره اتاق یک خوابه در یکی از هتل‌ های ۳ستاره کیش چیزی حدود ۶۰۰هزار تا یک میلیون تومان برآورد می‌شود. این مبلغ برای هتل‌ های ۵ ستاره کیش به ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان هم می‌رسد. این مبلغ بسته به زمانی که برای سفر به کیش انتخاب کرده‌اید، تفاوت چشمگیری پیدا می‌کند.

هزینه خرید سوغات

سوغات کیش طیف گسترده‌ای از محصولات این دیار را پوشش می‌دهد. از کیش می‌توانید صنایع دستی، پوشاک، ادویه، خرما، شکلات و قهوه به سوغات بیاورید. همان‌گونه که متوجه شده‌اید قیمت این سوغاتی‌ها با هم از زمین تا آسمان فرق می‌کند. به همین دلیل نمی‌توان عدد دقیقی را برای هزینه خرید سوغات کیش مشخص کرد. پیشنهاد می‌کنیم برای کاهش هزینه سفر، از آن دسته مراکز خرید کیش خرید کنید که جشنواره‌های فروش راه انداخته‌اند.

هزینه تفریحات آبی کیش

انصافاً باید اعتراف کرد تفریحاتی مانند تفریحات آبی کیش را در هیچ‌کجای دیگر از سواحل ایران سراغ نداریم. حیف است که کیش بروید و غواصی نکنید یا اینکه سوار جت‌اسکی نشوید. با این حال این تفریحات برای شما ارزان تمام نمی‌شود. قیمت جت اسکی کیش حدود ۳۸۰هزارتومان است. غواصی تفریحی در کیش نیز نزدیک به ۳۰۰هزارتومان برای شما خرج بر می‌دارد. اگر هم اهل سواری با قایق‌های تندرو هستید، باید دست‌کم یک میلیون تومان کنار بگذارید. تفریحات آبی کیش به اندازه‌ای است که اگر بخواهید تمامی آن‌ها را انجام دهید، هزینه آن‌ها سر به فلک می‌گذارد. خوشبختانه تمامی سرگرمی‌های این منطقه پولی نیست و با تفریحات رایگان کیش می‌توانید هزینه‌های سفر زمینی به کیش را به میزان چشمگیری کاهش دهید.

هزینه لندیگ کرافت برای انتقال خودرو و مسافر

برای شما گفتیم که لندینگ کرافت، گردشگر و خودرو را از بندر لنگه به کیش می‌رساند. این انتقال دریایی حدود ۴۰۰هزار تومان هزینه دارد.

هزینه بازدید از جاهای دیدنی کیش

باغ پرندگان کیش، پارک دلفین کیش، پارک برفی کیش، تفریحات آبی کیش، شهربازی هایلند کیش، پارک آبی اوشن کیش، تله کابین میکامال کیش از جاهای دیدنی است که نمی‌شود از کنار‌ آن‌ها به‌راحتی گذشت. قیمت بلیط باغ پرندگان کیش چیزی حدود ۱۹۰هزار تومان است. این بلیط برای کودکان ۲ تا ۴ سال نیم‌بها محاسبه می‌شود و کودکان کمتر از ۲ سال رایگان از این باغ دیدن می‌کنند. جالب است بدانید باغ پرندگان و مجموعه دلفیناریوم در یک مکان قرار دارد. به گردشگرانی که دنبال تفریحی متفاوت در استان هرمزگان می‌گردند، خانه برفی کیش را پیشنهاد می‌کنیم. بلیط خانه برفی که به آن پارک برفی پنگوئن هم گفته می‌شود، حدود ۳۰۰هزار تومان است.

بایدها و نبایدها و نکات مهم برای سفر زمینی به کیش

پاییز، بهترین زمان سفر به کیش است. اگر این فصل را برای گردشگری انتخاب کنید، گرمای هوا نیز بیش‌از‌حد شما را اذیت نمی‌کند. در کنار آب‌و‌هوای دل‌پذیر، سفر به کیش در پاییز به لحاظ قیمت نیز ارزان‌تر از دیگر فصل‌های سال است. از آنجایی که قصد سفر زمینی به کیش دارید، باید بدانید برای خودروهای داخلی تولید سال ۹۰ به بعد مجوز ورود به کیش صادر می‌شود. خوردوهای تولید خارج نیز فقط اگر ساخت ۱۳۶۵ به بعد باشند، مجوز ورود به کیش را دریافت می‌کنند. تمامی این خودروها باید باید برگه معاینه فنی داشته باشند. اگر خواستید به همراه خودرو سوار لندینگ کرافت شوید، حتماً قرص ضد تهوع همراه داشته باشید. لندینگ کرافت تکان‌های زیادی می‌خورد. بهتر است قبل از رسیدن به کیش، باک خودرو را کاملاً پر کنید. پمپ‌‌بنزین‌های کیش عموماً شلوغ هستند.

سفر زمینی به کیش با اطلاعاتی که با شما مطرح کردیم به سفری خاطره‌انگیز تبدیل خواهد شد. به شما قول می‌دهیم در این سفر به اندازه‌ای به شما خوش بگذرد که باز هم هوس مسافرت زمینی به سر شما بزند. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمندی از سفر به کیش دارید، لطفاً‌ این تجربه‌های مفید و خاطره‌های خوش را در قسمت نظرات با همراهان خود در ره بال آسمان و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

رانندگی از تهران تا بندر چارک تقریباً ۱۸ ساعت زمان می‌برد. از بندر چارک نیز با یک ساعت سفر دریایی به کیش می‌رسید تا مجموع زمان سفر زمینی تهران به کیش به ۱۹ ساعت برسد.

پاییز بهترین زمان برای سفر زمینی به کیش است.

بسته به زمانی که برای سفر انتخاب کرده‌اید، ممکن است سفر با تور به کیش از سفر زمینی به کیش ارزان‌تر تمام شود.

برگه کاپوتاژ، گواهینامه راننده خودرو اصل و کپی کارت خودرو از مدارکی است که در سفر زمینی به کیش باید همراه داشته باشید.

در سفر زمینی به کیش با خودرو شخصی می‌توانید از دیگر جاهای دیدنی ایران هم بازدید کنید. پس از رسیدن به کیش نیز خودرو شخصی زیر پای شماست و بدون نگرانی برای کرایه تاکسی، با خیال راحت کیش‌گردی را آغاز می‌کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.