جشنواره ها و رویدادهای کیش | هم فال و هم تماشا :)

0

اگر قصد دارید برای سفر تفریحی به جنوب ایران بروید، احتمالاً جزیره کیش در بین انتخاب‌های اول شماست. این جزیره توریستی یکی از محبوب‌ترین جزایر ایران برای ساختن خاطره‌های مهیج است. با توجه به برنامه‌های پرشوری که برای گردشگران این جزیره تدارک دیده‌اند، سفر به آن هم فال و هم تماشاست. در هر سنی که باشید، برنامه‌ای مناسب شما در این جزیره پیدا می‌شود؛ اما بهتر نیست راهنمایی کلی برای جشنواره ها و رویدادهای کیش داشته باشید؟ این طوری می‌توانید خیلی راحت‌تر برنامه سفرتان را مطابق با سلیقه‌تان تنظیم کنید.

رویدادهای سرگرم کننده و مهیج جزیره | فرصتی برای تجدید نیرو

اگر برای تفریح به جزیره کیش بروید، احتمالاً پرخاطره‌ترین سفرتان را برنامه‌ریزی می‌کنید؛ پس یادتان نرود که چند گزینه را کاملاً ویژه به لیستتان اضافه کنید: کنسرت های کیش، جنگ های شبانه کیش و نمایشگاه های کیش. این‌ها می‌توانند از مهیج‌ترین بخش‌های این جزیره‌گردی باشند؛ اما خاطرتان باشد که این برنامه‌ها بیشتر در فصل‌ بهار و تابستان برگزار می‌شود که کیش بسیار شلوغ است؛ پس بهتر است بلیط‌هایتان را از قبل رزرو کنید تا از برنامه‌ها جا نمانید.

کنسرت های کیش | از مهیج‌ترین جشنواره ها و رویدادهای کیش

شرکت‌کردن در کنسرت، انرژی‌ که آرام‌آرام در طول سال در زیر بار روزمرگی در بدنتان دلمه شده است، آزاد می‌کند. حالا اگر این کنسرت یکی از رویدادهای کیش باشد، اتمسفر جزیره هم حس‌وحال بهتری به شما می‌دهد. خواننده هم که خواننده محبوب شما باشد، دیگر نور علی نور می‌شود. در کیش، در فصل‌های گرم، کنسرت‌های جذاب و هیجان‌انگیزی برگزار می‌شود؛ البته این برنامه‌ها می‌تواند در فصل‌های دیگر هم باشد. همه‌چیز به انتخاب خواننده محبوبتان بستگی دارد. اگر هم فقط می‌خواهید در خلال سفرتان خیلی شانسی کنسرتی هم شرکت کنید و خواننده‌ای مد نظرتان نباشد. باز هم چیزی را از دست نداده‌اید.

در کیش سالن‌ها و تالارهای بزرگی ساخته‌اند که معمولاً کنسرت‌ها در آن‌ها برگزار می‌شوند. این تالارها خودشان می‌توانند بخشی از جاذبه رویدادهای فرهنگی کیش باشند. در بین همه این تالارها، آبنمای موزیکال، تالار شهر و تالار مجلل پرشین همیشه از پرطرفدارترین‌ها هستند؛ پس بهتر است به لیست کنسرت‌هایی که در این تالارهای معروف برگزار می‌شوند، نگاهی بیندازید. حتماً اجرایی باب میلتان پیدا می‌کنید که به سلیقه موسیقیایی شما هم نزدیک باشد. این طوری با یک تیر دو نشان زده‌اید؛ یعنی هم کارهایتان را پیش برده‌اید و هم خودتان را به تفریح فرهنگی مختصری مهمان کرده‌اید.

جنگ های شبانه کیش | از شادترین رویدادهای کیش

شب‌ها، جزیره حال‌وهوایی دوست‌داشتنی‌تر دارد. در فصل‌های گرم که شاید دمای هوا به درجه کلافه‌کننده‌ای برسد، شب انتخاب منطقی‌تری برای تفریح به حساب می‌آید. جاهای دیدنی کیش در شب برای قدم‌زدن جان می‌دهند. نسیم خنکی هم که از سمت دریا به ساحل می‌آید، این گردش را دل‌انگیزتر می‌کند. گوش کنید! صدای موج‌ها را می‌شنوید؟ جهان سعی دارد با شما صحبت کند.

اگر از خلوت گریزانید و شلوغی و هیجان را می‌پسندید، شاید انتخابتان برای تفریح جنگ شبانه باشد؛ پس بهتر است کمی دقیق‌تر شویم. این جنگ‌ها که پای ثابت رویدادهای کیش هستند، انواع مختلفی دارند؛ پس دستتان برای انتخاب باز است و می‌توانید مطابق سلیقه‌تان یکی را انتخاب کنید. استندآپ کمدی یکی از گزینه‌هاست که این روزها بسیار محبوب است. تقلید صدا و لطیفه تعریف‌کردن که پای ثابت همه این برنامه‌هاست؛ پس خودتان را برای چند ساعت خندیدن بی‌امان آماده کنید. شاید انتخابتان تئاتر شاد و موزیکالی باشد که بتوانید با خانواده از آن لذت ببرید، خب این هم فراهم است. من که این یکی را به باقی انتخاب‌ها ترجیح می‌دهم؛ البته تمامی این تفریح‌ها برای خانواده مناسب است و جای نگرانی نیست. شاید کودکان در ساعت پایانی شب خسته و بهانه‌گیر شوند؛ پس اگر کودکان همراه شماست حتماً حواستان بیشتر به او باشد.

جشنواره ها و کارناوال های کیش | رویدادهایی با جوایز ویژه

جشنواره‌ها یکی از پرطرفدارترین رویدادهای کیش هستند که در فصل‌های پرگردشگر برگزار می‌شوند. این جشنواره‌ها معمولاً جوایز ارزنده‌ای دارند و حامی آن‌های هتل های کیش، مراکز خرید کیش یا تورهای گردشگری کیش هستند. معروف‌ترین و جذاب‌ترین جشنواره هم جشنواره تابستانی کیش است که هرساله هزاران مسافر را راهی جنوب ایران می‌کند. به نظر شما گردشگرها کاملاً خودجوش این فصل گرم را برای سفر به کیش انتخاب کرده‌اند و بعد جشنواره‌ها در تابستان برگزار شده‌اند؟ شاید هم این جشنواره‌ها بودند که جزیره گرم جنوبی ما را در این فصل پررونق‌تر از همیشه کرده‌اند. هر چه که بوده است، ما حالا می‌دانیم که با تحمل گرمای روزهای جزیره، شب‌ها چه تفریحات مهیجی در انتظارمان است؛ اما این همه ماجرا نیست.

اگر دنبال راهی برای کم‌کردن هزینه‌های سفرتان هستید، خوب است چند نکته را به خاطر داشته باشید. معمولاً برای روزهای جشنواره تابستانی، هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، تخفیف‌های جذابی را به گردشگران پیشنهاد می‌کنند. حتی تفریحات آبی کیش هم در این روزهای خاص تخفیف‌های ویژه‌ای دارد. هر کسی هم می‌تواند با میزانی خریدی که در هر سال متفاوت است، تعدادی امتیاز جمع کند. چه چیزی ممکن است از این پیشنهاد بهتر باشد؟ برای دوستان و آشنایانتان سوغات کیش بخرید و امتیاز جمع کنید؛ اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود. مسئولین برگزاری جشنواره سرانجام مراسم قرعه‌کشی را راه می‌اندازند و به برندگان خوش‌شانس جوایز نفیسی اهدا می‌کنند. هیجان این قرعه‌کشی حتماً شما را سر ذوق می‌آورد، چون جایزه آن حتی ممکن است ماشین محبوبتان باشد.

رویدادهای تجاری، بازرگانی کیش | از رسمی‌ترین رویدادهای کیش

مرکز همایش ها و نمایشگاه های کیش، مرکزی دائمی است که هرساله همایش مهمی در رشته‌های مختلف برگزار می‌کند. برای برگزاری این همایش‌ها از قبل برنامه‌ریزی می‌کنند؛ پس می‌توانید با جست‌وجویی ساده به تقویم رویدادهای این مرکز دسترسی پیدا کنید. نگاهی به لیست بلندبالای همایش‌ها بیندازید. اگر در بین آن‌ها، همایشی با موضوع مرتبط با رشته و علاقه‌تان پیدا کردید، بلیطتان را رزرو کنید. خیلی از این برنامه‌ها بین‌المللی است و محتوای بسیار غنی‌ دارد.

رویدادهای تجاری، بازرگانی کیش | از رسمی‌ترین رویدادهای کیش

شاید هم خودتان کسی باشید که علاقه‌مند است در این مرکز همایشی برگزار کند؛ پس برنامه را تدارک ببینید و بهترین میزبانی را تجربه کنید. برای مثال ممکن است صاحب یک برند اکسسوری باشید یا تولیدکننده لباس‌های راحتی یا مجلسی و بخواهید محصولتان را به مسافران سراسر ایران عرضه کنید. یا اینکه با چند نفر از هم‌صنف‌های خودتان مشارکت کنید و ایونتی تخصصی برای عرضه محتوای خود برگزار کنید. حالا این محتوا می‌تواند کاملاً علمی باشد یا کاملاً تجاری. خوب یا بدش را خودتان بسنجید و اگر لازم بود، روی این موضوع سرمایه‌گذاری کنید.

نمایشگاه های دائمی کیش | همیشگی‌ترین رویدادهای کیش

نمایشگاه های دائمی کیش | همیشگی‌ترین رویدادهای کیش

بعضی نمایشگاه‌ها هستند که جزئی از برنامه‌های همیشگی این جزیره دوست‌داشتنی‌اند. در هر فصلی از سال که به کیش سفر کنید، می‌توانید این دسته از جشنواره ها و رویدادهای کیش را در برنامه‌تان بگذارید. این نمایشگاه‌ها شامل حوزه‌های زیر هستند.

صنایع دریایی؛

فناوری اطلاعات؛

تجهیزات پزشکی؛

طلا و جواهرات.

حتی می‌توانید در نمایشگاه‌های دائمی و تخصصی گل‌وگیاه هم شرکت کنید. به هر دلیلی که به کیش سفر کرده‌اید، سرزدن به نمایشگاه‌ها مختلف خالی از لطف نیست؛ مخصوصاً اگر اینکه خودتان دستی در کسب‌وکار داشته باشید، می‌توانید از تجربه دیگران برای ارتقای شغلتان بهره ببرید. از سویی برخی از این نمایشگاه‌ها به عرضه صنایع دستی هم می‌پردازند. با این حساب اگر دلتان خواست از بین سوغات کیش کالاهای اصیلش را پیدا کنید، سرزدن به این نمایشگاه‌ها به شما کمک شایانی می‌کند.

این بار قصدمان سفری بود که بتواند با جشن و شادی کمی حال دلمان را بهتر کند. در این سفر جاهای دیدنی کیش را کنار گذاشتیم و از جنبه‌ای دیگر به این جزیره دوست‌داشتنی در جنوب ایران نگاهی انداختیم. اگر از هم‌سفری ره بال آسمان به مذاقتان خوش آمد، باعث افتخار ماست. اگر هم قبلاً حضور در رویدادهای کیش را تجربه کرده‌اید، لطفاً تجربه‌هایتان را در کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید. خواندنی می‌شود.

کنسرت، جنگ‌های شبانه، کارناوال‌ها، جشنواره‌ها، همایش‌های بازرگانی، نمایشگاه‌های تخصصی و غیره.

برگزاری کنسرت‌ها به خود خواننده‌ها بستگی دارد. نکته اینکه در دو ماه محرم و صفر و در ایام فاطمیه یا ایام شهادت دیگر، کنسرتی در کیش برگزار نمی‌شود.

جشنواره تابستانه کیش رایگان است و معمولا بیش از یک ماه طول می‌کشد. در این جشنواره‌ها می‌توانید با تخفیف بیشتری از فروشگاه‌ها خرید کرده و در قرعه‌کشی شرکت کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.