بازارهای بندرعباس | تجربه خرید ارزان و متنوع در جنوب

0

در بین شهرهای جنوب ایران و استان هرمزگان، بندرعباس جزو شلوغ‌ترین شهرها به حساب می‌آید. این شهر جزو مهم‌ترین بنادر کشور است. به همین خاطر می‌توانید شاهد حضور بازارهای متعدد و مراکز خرید بزرگ در بندرعباس باشید. در این شهر آنقدر خرید ساده و مقرون‌به‌صرفه است که بسیاری در هر فصل اقدام به خرید بلیط هواپیما بندرعباس می‌کنند تا فقط برای خرید فصل به این بندر بیایند. امروز قصد داریم تا برترین بازارهای بندرعباس را به شما عزیزان معرفی کنیم تا با خرید ارزان در بازارهای بندرعباس آشنا شوید. بندرعباس جاهای دیدنی مختلفی دارد؛ اما شاید بازارهای آن، مهم‌ترین جاهای دیدنی بندرعباس باشند! خرید همیشه لذت‌بخش است. در این بندر می‌توانید شاهد حضور برندهای خارجی مختلف با قیمت مناسب باشید. پس چه بهتر که با شناخت بهتر مراکز خرید بندرعباس، خرید ارزان و باکیفیت را تجربه کنید.

بازار سنتی بندرعباس

بازارهای سنتی هر شهری جزو جاهای دیدنی آن شهر به حساب می‌آیند. اگر می‌خواهید از سفرتان خاطره‌ای خوش در ذهنتان باقی بماند، حتماً باید سری به بازار سنتی همان شهر بزنید. بازار سنتی بندرعباس جزو باصفاترین بازارهای این شهر به حساب می‌آید. این بازار همیشه شلوغ است و رنگ و لعاب بسیاری دارد. در هر گوشه از بازار، یک کاسب قدیمی را می‌بینید که در حال فروش اجناس خود است. در بازار سنتی بندرعباس امکان خرید انواع صنایع‌دستی، اجناس ارزان و حتی کالاهای دست‌دوم نیز وجود دارد. اگر به‌دنبال خرید سوغات بندرعباس هستید، حتماً سری به این بازار بزنید. بازار سنتی بندرعباس از ساعات ابتدایی صبح فعالیت خود را آغاز می‌کند و تا غروب نیز شلوغ و پرازدحام است.

آدرس: هرمزگان، بندرعباس، بلوار طالقانی

بازار ماهی بندرعباس

اگر اهل غذاهای دریایی باشید، حتماً می‌دانید که ماهی‌های جنوب، حرف اول را می‌زنند. با وجود آنکه ماهی سفید شمال نیز بسیار خوشمزه است؛ اما ماهی‌های جنوب تنوع بسیاری دارند و طعمشان خیلی لذیذ است. ماهی جنوب را باید تازه در جنوب خورد. ماهی‌هایی که به تهران یا شهرهای دیگر می‌آیند، در طول مسیر تازگی خود را از دست می‌دهند. پس اگر عاشق غذاهای دریایی هستید، در سفر به بندرعباس حتماً سری به بازار ماهی این شهر بزنید. در این بازار از ساعات ابتدایی صبح، صید روز را می‌آورند و به اصطلاح چوب می‌زنند. ماهی‌های جنوب فصلی هستند و در فصل پاییز بهترین زمان خرید ماهی در جنوب فرامی‌رسد.

آدرس: هرمزگان، بندرعباس، بلوار طالقانی، محله پشت شهر

بازار اِوزی‌ها و لاری‌ها

اگر سری به راهنمای سفر بندرعباس بزنید، متوجه می‌شوید که از بازار اوزی ها و لاری ها به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی بندرعباس یاد می‌کنند. این بازار سنتی و زیبا در بلوار طالقانی قرار دارد. قدمت این بازار به حدود 300 سال پیش باز می‌گردد! باورتان می‌شود؟! یعنی از 300 سال پیش تا به امروز، بازاری رنگارنگ و شلوغ در این مکان وجود دارد. جالب اینجاست که هنوز هم بافت سنتی این بازار را حفظ کرده است. همچنین باید بدانید که بازار اوزی‌ها و بازار لاری‌ها دو بازار جداگانه و مستقل هستند که از هم فقط 5 دقیقه فاصله دارند. به همین خاطر همیشه نام این دو باز در کنار هم می‌آید. در سفر به بندرعباس حتماً باید سری به بازار اوزی‌ها و لاری‌ها بزنید.

آدرس: هرمزگان، بندر عباس، بلوار طالقانی

مرکز تجاری مسکونی سحر

مرکز تجاری مسکونی سحر در زمینی به مساحت تقریبی 15هزار مترمربع قرار دارد و دارای 5هزار مترمربع بنا است. 6هزار مترمربع از این پروژه را به مراکز تجاری و فروشگاهی و 7هزار متر دیگر را به منطقه مسکونی اختصاص داده‌اند. در این مجموعه 2هزار مترمربع فضای پارک خودرو به وجود آمده است تا گردشگران و مشتریان از بابت فضای پارک خودرو آسوده‌خاطر باشند. در فضای تجاری مجتمع سحر، انواع فروشگاه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند. مغازه‌ها تنوع بسیاری دارند و به یک صنف یا راسته خاص متعلق نیستند. پس می‌توانید برای وقت‌گذرانی و خرید سوغات سری به مرکز تجاری مسکونی سحر بزنید.

آدرس: هرمزگان، بندر عباس، بلوار شهدای محراب

مجتمع تجاری ستاره شهر

مجتمع تجاری ستاره شهر جزو معروف ترین بازارهای بندرعباس به حساب می‌آید. این مرکز خرید در بین مردم محلی نیز شهرت بسیاری دارد و در سه‌طبقه ساخته شده است. این مجتمع ظاهری شیک و امروزی دارد و جزو مراکز خرید لوکس بندر به حساب می‌آید. در این مرکز خرید، حدود 400 واحد صنفی مشغول فعالیت هستند. به همین خاطر تنوع اصناف داخل پاساژ نیز بسیار است و دست خالی از این پاساژ بیرون نمی‌رود. همچنین باید بدانید که در طبقه سوم این پاساژ، سینمایی بزرگ و مدرن تعبیه شده است. پس در صورتی که بعد از خرید احساس خستگی کردید، می‌توانید به سینما سری بزنید و کمی سرگرم شوید.

آدرس: هرمزگان، بندر عباس، میدان 17 شهریور

مرکز خرید زیتون

مرکز خرید زیتون جزو بزرگترین بازارهای بندر عباس به حساب می‌آید. این مرکز خرید همیشه شلوغ و پر از جمعیت است. چندین چند واحد صنفی مختلف در این پاساژ مشغول فعالیت هستند. در بین مردم محلی، مرکز خرید زیتون را به خرید پوشاک، کیف و کفش می‌شناسند. البته اصناف دیگر نیز در کنار آن‌ها فعالیت می‌کنند. قیمت اجناس داخل این پاساژ نه چندان گران و نه چندان ارزان است. در حقیقت می‌توانید اجناسی باکیفیت را با قیمت معقول و منصفانه در این مرکز خرید تهیه کنید. این مرکز خرید وسعت بسیاری دارد و به ندرت مشتریان را دست خالی بیرون می‌فرستد!

آدرس: هرمزگان، بندر عباس، بلوار امام خمینی؛ چهارراه بلوکی

مجتمع تجاری ستاره جنوب

مجتمع تجاری ستاره جنوب را باید جزو لوکس ترین بازارهای بندرعباس دانست. این مرکز خرید ظاهری بسیار شیک و امروزی دارد و 3 طبقه از آن به بخش تجاری اختصاص داده شده است. طبقه همکف این مرکز خرید به طلا و جواهرات اختصاص داده شده است. در این طبقه برق طلا و جواهرات شیک جنوبی چشمتان را می‌گیرد. طبقات اول و دوم پاساژ نیز مخصوص فروش اجناس مختلف است. طبقه اول و دوم به صنف خاصی تعلق ندارد و برای پاساژگردی و وقت‌گذرانی جان می‌دهد. طبقه سوم نیز بخش فرهنگی و ورزشی است. در این بخش می‌توانید از شهربازی، بیلیارد، بولینگ و… لذت ببرید. نهایتاً در طبقه چهارم سینمای مجموعه قرار دارد. پس می‌توانید ساعت‌ها در این پاساژ مشغول تفریح باشید و از وقت‌گذرانی لذت ببرید.

آدرس: هرمزگان، بندر عباس، بلوار آیت الله طالقانی یا همان بلوار ساحلی

مرکز خرید سیتی سنتر بندرعباس

در سفر به شهرهای جدید، حتماً باید بدانید که مراکز خریدی که سیتی سنتر نام دارند، جزو برترین مراکز خرید آن شهر هستند. در بندرعباس نیز مرکز خرید سیتی سنتر آن، جزو بزرگترین بازارهای بندرعباس به حساب می‌آید. این مرکز خرید ظاهری بسیار خاص و منحصر‌به‌فرد دارد. در طراحی معماری آن از المان‌های معماری اسلامی استفاده کرده‌اند و کاملاً دارای سبک بومی جنوب کشور است. مرکز خرید سیتی سنتر بندرعباس در سال 1384 فعالیت خود را آغاز کرد. حدود 500 غرفه و واحد صنفی مختلف در این مرکز خرید مشغول به کار هستند و می‌توان گفت که این مرکز خرید جزو متنوع‌ترین مراکز خرید بندرعباس است. در این پاساژ انواع اصناف پوشاک آقایان و بانوان، موبایل، لوازم آرایشی، لوازم خانگی و… فعالیت می‌کنند.

آدرس: هرمزگان، بندر عباس، میدان هفده شهریور

مجتمع تجاری رویال ۱

مجتمع تجاری رویال 1 جزو پروژه‌های موفق ساخت مراکز خرید در بندرعباس به حساب می‌آید. در این مرکز خرید می‌توانید شاهد حضور انواع مغازه پوشاک، پارچه، کیف و کفش باشید. البته اصناف دیگر نیز در آن مشغول به کار هستند. مجتمع تجاری رویال 1 ظاهری شیک دارد و با فضای بزرگ به مشتریان این امکان را می‌دهد تا بدون نگرانی از بابت شلوغی و ازدحام، به خرید خود ادامه دهند. اگر به‌دنبال مرکز خریدی بزرگ برای خرید سوغات و وقت‌گذرانی هستید، مجتمع تجاری رویال 1 بهترین گزینه برایتان خواهد بود.

آدرس: هرمزگان، بندر عباس، بلوار امام خمینی

مجتمع تجاری رویال ۲

در بلوار امام خمینی بندرعباس، بین میدان برق و چهارراه بلوکی وقتی رو‌به‌روی مجتمع تجاری رویال 1 قرار بگیرید، با مجتمع تجاری رویال 2 رو‌به‌رو خواهید شد! این مرکز خرید نیز جزو بزرگترین بازارهای بندرعباس به حساب می‌آید و بورس تلفن همراه و لوازم جانی در بندرعباس به حساب می‌آید. در طبقه زیرهمکف مجتمع تجاری رویال 2 نیز می‌توانید شاهد فعالیت انواع تعمیرکار تخصصی موبایل و تبلت باشید. این مجتمع را می‌توان با بازار موبایل تهران مقایسه کرد.

آدرس: هرمزگان، بندر عباس، بلوار امام خمینی

مرکز خرید نخیل سنتر

مرکز خرید نخیل سنتر جزو بهترین مراکز خرید بندرعباس است. این مرکز خرید در منطقه دوهزار کوه بندرعباس واقع شده است و در سال 1393 به بهره‌برداری رسید. مرکز خرید نخیل سنتر در زمینی به مساحت 5هزار مترمربع احداث شده است و شامل 50 واحد تجاری می‌شود این مرکز خرید به صنف خاصی تعلق ندارد و انواع اصناف پوشاک بانوان و آقایان، کیف و کفش، زیورآلات، لوازم آرایشی و ادکلن در آن مشغول فعالیت هستند. این مجموعه مجهز به پارکینگ، سرویس بهداشتی، سوپرمارکت و نمازخانه است و حتی اینترنت رایگان نیز در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

آدرس: هرمزگان، بندر عباس، چهارراه نخل ناخدا، روبه‌روی جهاد دانشگاهی

مرکز خرید نیلی بندرعباس

مرکز خرید نیلی در نزدیکی بلوار ساحلی یا همان بلوار طالقانی قرار دارد و جزو شیک‌ترین بازارهای بندرعباس به حساب می‌آید. این مرکز خرید شیک و امروزی در نزدیکی مرکز خرید ستاره و بخش جنوبی بازار سنتی بندرعباس واقع شده است. پس چه بهتر، می‌توانید یک تیر و سه نشان بزنید و حسابی از پاساژگردی خود لذت ببرید. مرکز خرید نیلی جزو مراکز خرید شیک بندرعباس به حساب می‌آید که بورس پوشاک زنانه و مردانه، لوازم آرایشی و بهداشتی و همچنین عطر و ادکلن است. در این مرکز خرید می‌توانید خریدی شیک و امروزی داشته باشید.

آدرس: بندرعباس بلوار آیت الله طالقانی یا همان بلوار ساحلی

مرکز خرید ملکه آسمان‌ها

مرکز خرید ملکه آسمان‌ها جزو مدرن‌ترین بازارهای بندرعباس است. این مرکز خرید امکانات رفاهی و خدماتی بسیاری دارد و برای وقت‌گذرانی و پاساژگردی در ایام آخر هفته جان می‌دهد. وقتی چشمتان به ظاهر شیک و عظیم این مرکز خرید می‌افتد، با خودتان می‌گویید که حتماً باید در این مرکز خرید سرک بکشم تا ببینم در آن چه خبر است. این مرکز خرید در زمینی به مساحت 6هزار مترمربع واقع شده است و شامل 3طبقه تجاری و 7 طبقه اداری می‌شود. لازم به ذکر است فروشگاه‌های این مرکز خرید، اجناس برند و باکیفیت ارائه می‌دهند.

آدرس: هرمزگان، بندر عباس، بلوار امام خمینی

مرکز کامپیوتر ستاره بندر

در هر شهری باید یک یا چند مرکز خرید مخصوص با کامپیوتر وجود داشته باشد. مرکز کامپیوتر ستاره بندر، مرکز تخصصی انواع کامپیوتر در بندرعباس به حساب می‌آید. تمامی اصناف داخل این پاساژ، در ارتباط با کامپیوتر و تکنولوژی فعالیت می‌کنند. در مرکز کامپیوتر ستاره بندر می‌توانید انواع کامپیوتر خانگی و اداری، لپ‌تاپ، لوازم جانی و قطعات یدکی کامپیوتری تهیه کنید. لازم به ذکر است انواع تعمیرات تخصصی نیز در این پاساژ انجام می‌شود. این بازار به‌حدی ارزشمند است که مردم شهرهای افراد اقدام به خرید بلیط قطار بندرعباس می‌کنند تا قطعات و لوازم مدنظرشان را در این پاساژ پیدا کنند.

آدرس: هرمزگان، بندر عباس، بلوار امام خمینی، حد فاصل میدان بلوکی و میدان یادبود، بالاتر از سه‌راه دلگشا

پاساژ مرجان

پاساژ مرجان در محله اوزیا بندرعباس و بلوار ساحلی قرار دارد. این مجتمع جزو برترین مراکز تجاری اداری بندر به حساب می‌آید. در بخش تجاری این پاساژ می‌توانید انواع لوازم خانگی الکترونیکی را تهیه کنید. در اصل پاساژ مرجان بندرعباس، بورس انواع لوازم خانگی الکترونیکی از قبیل لوازم صوتی و تصویری، جاروبرقی، یخچال و فریزر و.. است.

آدرس: هرمزگان، بندرعباس، بلوار آیت اله طالقانی، موج 8

مرکز کامپیوتر هرمز

اگر در مرکز کامپیوتر ستاره بندر نتوانستید وسیله مدنظرتان را پیدا کنید، بهتر است سری به مرکز کامپیوتر هرمز واقع در بلوار امام خمینی بزنید. در این پاساژ نیز انواع کامپیوتر و تجهیزات مرتبط با آن، لوازم جانبی، خدمات کامپیوتری و انواع لوازم جانبی کامپیوتر ارائه می‌دهد. این مجتمع تجاری 3طبقه است و قطعاً می‌توانید در آن کالای مدنظرتان را پیدا کنید.

آدرس: هرمزگان، بندر عباس، بلوار امام خمینی

جمعه بازار بندرعباس

جمعه بازار بندرعباس را می‌توان بازار سیاه جنوب دانست! در این بازار می‌توانید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را پیدا کنید! در این بازار که فقط روزهای جمعه برگزار می‌شود، مردم محلی انواع اجناس خود را به خریداران ارائه می‌دهند. در گذر زمان و به‌تدریج، جمعه بازار بندرعباس به بورس فروش پرندگان تبدیل شد. به همین خاطر از نظر بهداشتی مشکلات بسیاری را برای مردم شهر به وجود آورد. به همین خاطر مدتی می‌شود که جمعه بازار بندرعباس را به ابتدای جاده بندرعباس به حاجی آباد منتقل کردند. این بازار به‌حدی شلوغ است که روزهای پنجشنبه مردم شهرهای افراد با خرید بلیط اتوبوس بندرعباس به این شهر می‌آیند تا در این بازار خرید مقرون‌به‌صرفه داشته باشند.

آدرس: ابتدای جاده بندرعباس-حاجی آباد

خب دوستان ره بال آسمان نظرتان درباره خرید ارزان در بازارهای بندرعباس چیست؟ آیا تجربه خرید در این بازارها را داشته‌اید؟ به نظرتان کدام بازار برای خرید سوغات گزینه بهتری است؟ نظرات خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

مجتمع رویال 2 را می‌توان بورس موبایل بندرعباس دانست.

مجتمع سیتی سنتر بزرگترین مرکز خرید بندرعباس است.

بازار ورزی‌ها و لاری‌ها با 300 سال قدمت، قدیمی‌ترین بازار بندرعباس است.

بازار مرجان بورس لوازم خانگی در بندرعباس است.

مرکز کامپیوتر ستاره بندر بورس کامپیوتر در بندرعباس است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.