جاهای دیدنی بندرعباس | از آبگرم گنو تا معبد هندوها

0

جاهای دیدنی بندرعباس بی‌شمارند؛ بناهای تاریخی باشکوه، طبیعت زیبا و چشم‌نواز، ساحلی جادویی و منحصربه‌فرد، همه دست به دست یکدیگر داده‌اند تا سفر به بندرعباس را به یکی از بهترین سفرهای عمرتان تبدیل کنند. باور کنید اغراق نمی‌کنیم؛ چرا که گذشته از ساحل نقره‌گون و سحر انگیزش، صدها بنای تاریخی و طبیعی در دل این شهر جای گرفته‌اند، از معبد هندوها و مسجد جامع دلگشا گرفته تا غار نمکی خرسین و منطقه حفاظت‌شده گنو؛ همه و همه از جاذبه های دیدنی بندرعباس به‌حساب می‌آیند. همین موضوع در کنار آب‌وهوای متعادلش در زمستان، این شهر را به یکی از بهترین مقاصد برای سفرهای زمستانی تبدیل کرده است.

در این نوشته از ره بال آسمان تصمیم گرفته‌ایم تا شما را با خود به این شهر زیبای ساحلی ببریم. می‌خواهیم جاذبه های گردشگری بندرعباس را به شما معرفی کنیم تا سفری خاطره‌انگیز به بزرگ‌ترین بندر ایران را تجربه کنید. پس اول بلیط هواپیما بندرعباس را بخرید و سپس تا انتهای نوشته همراه ما باشید.

فهرست مطالب

دیدنی های تاریخی بندرعباس

معبد هندوها | اثری منحصربه‌فرد در جنوب ایران

موقعیت جغرافیایی بندرعباس به‌گونه‌ای است که در طول تاریخ همواره با تجار زیادی از کشورهای دیگر در ارتباط بوده و هست. در این میان سهم انگلیسی‌ها، پرتغالی‌ها و هندی‌ها بیشتر از سایرین بود؛ به‌گونه‌ای که آثار این حضور را به وضوح می‌توان در بناها، فرهنگ و غذاهای محلی این شهر دید. یکی از این بناهای باشکوه، معبد هندوها است. این معبد حدود یک قرن قدمت دارد و با کمک مالی تجار هندی و موافقت حاکم وقت، یعنی «محمد حسن سعد الملک» ساخته شده است.

نقشه و سازه اصلی بنا به‌صورت چهارگوش است؛ اما گنبد بالای آن به سبک هندی طراحی شده و جلوه‌ای خاص به این بنا بخشیده است. همچنین نقاشی‌های زیبایی با مضامینی همچون مذهب و عشق روی دیوارها، برجک‌ها و تالار اجتماعات معبد وجود دارد که توجه همه گردشگران را به خود جلب می‌کند. از نقوش به‌کاررفته در معبد هندوها می‌توان به الهه کریشنا در حال نواختن نی و نیم‌رخ زنی که شاخه برگی در دست دارد، اشاره کرد.

هزینه ورودی4000تومان
ساعات بازدید8 صبح تا 6 بعدازظهر
آدرساستان هرمزگان، بندرعباس، بلوار امام خمینی، معبد هندوها.

موزه مردم شناسی خلیج فارس

موزه مردم‌شناسی بندرعباس یکی از بزرگ‌ترین موزه های ایران به‌شمار می‌رود و گنجینه‌‌ای از 2500 اثر تاریخی را در خود جای داده است. سه بخش اصلی موزه مردم‌شناسی بندرعباس شامل بازار سنتی، صیادی و آزادسازی جزیره هرمز از دست پرتغالی‌ها می‌شود. در این موزه همچنین بخش‌های مختلف دیگری همچون باستان‌شناسی، دوره اسلامی، سکه و نگارخانه نیز وجود دارد.

شما می‌توانید در بخش‌های مختلف این موزه با سبک زندگی بومیان این منطقه از گذشته تاکنون آشنا شوید. در کتابخانه این موزه نیز کتاب‌های ارزشمند فراوانی وجود دارد که همواره نظر گردشگران داخلی و خارجی فراوانی را به خود جلب می‌کند. تمام بخش‌های موزه مردم‌شناسی بندرعباس کاملاً مطابق با سبک معماری جنوب ایران ساخته شده است و نمونه کوچکی از فرهنگ مردم این شهر به حساب می‌آید.

هزینه ورودی5000تومان
ساعات بازدید9 صبح تا 1 ظهر
4 بعدازظهر تا 7 شب
شماره تماس07633554006
آدرسبندرعباس، بلوار پاسداران، نرسیده به سه‌راهی هتل هما، موزه مردم شناسی بندرعباس.

موزه آب بندرعباس | از حفر چاه آب تا نگهداری آن

موزه آب بندرعباس یک بنای تاریخی مربوط به دوران صفوی است که امروزه به شکل بسیار زیبایی بازسازی شده است. با گشت‌وگذار در این موزه می‌توانید شناخت خوبی نسبت به آثار تاریخی در زمینه‌های مختلف مربوط به آب به دست آورید. بازدید از این موزه شما را با تلاش انسان در حفر چاه‌های آب، قنات و حفظ این ماده حیاتی از گذشته تاکنون بیشتر آشنا کرده و شناخت خوبی از ابزار و اشیا مربوط به حفر انواع چاه‌های این منطقه از ایران به شما می‌دهد. در موزه آب که یکی از جاذبه های دیدنی بندرعباس به‌شمار می‌رود، اشیایی مانند انواع کوزه، انواع خمره آب به نام کروش، خمره‌های سنگی (موو)، پایه مشک (مشک تروز) و عکس‌هایی از ظروف آب، گاوچاه و چاه چرخ گاوی به نمایش گذاشته شده است.

ساعات بازدید9 صبح تا 5 بعدازظهر
شماره تماس0763335415
آدرسبلوار امام خمینی، جنب شرقی شرکت برق منطقه‌ای هرمزگان، شرکت آب منطقه ای هرمزگان، موزه آب بندرعباس

مسجد جامع اهل سنت بندرعباس | مسجد جامع دلگشا

اهمیتی ندارد که شیعه باشید یا سنی؛ حتی اهمیتی ندارد اگر یک فرد مذهبی نباشید؛ فقط کافی است کمی اهل دل باشید تا هنگام حضور در این عبادتگاه تاریخی، غرق در حال‌وهوای معنوی و آرامش‌بخش این محیط شوید. مسجد جامع اهل سنت بندرعباس یا مسجد جامع دلگشا یک مسجد تاریخی با قدمت بیش از 200 سال است که از گذشته تاکنون پذیرای مسلمانان و گردشگران داخلی و خارجی فراوانی بوده است. هنگامی که وارد مسجد می‌شوید، کاشی‌کاری‌های ظریف تاریخی بنا، چشمانتان را نوازش خواهد داد. همچنین می‌توانید گچ‌بری‌های ماهرانه‌ای را در سرستون‌های مسجد دلگشا ببینید.

آدرس: استان هرمزگان، بندرعباس، بلوار امام خمینی، چهارراه مطهری، مسجد جامع دلگشا.

مسجد ناصری | تلفیقی از مصالح هندی و هنر ایرانی

اگر قصد دارید معماری و هنر اصیل جنوبی را با تمام وجود حس کنید، به مسجد ناصری، یکی از زیباترین جاهای دیدنی بندرعباس بروید. حدود صد سال پیش فردی به نام «علی حیدرآبادی» شروع به ساخت یک مسجد کرد که مصالحش از هند آورده شد و در طراحی‌اش هنر اصیل ایرانی به‌کار رفت. با اینکه گنبد مسجد ناصری اسکلتی چوبی دارد؛ اما هنوز که هنوز است بی‌نقص و استوار باقی مانده و زیبایی‌اش را به رخ همگان می‌کشد. کاشی‌کاری‌های درون مسجد که به شکل گل و خط و رسم قرآنی است، از جمله جاذبه‌های تماشایی این بنا است. اگر به معماری ایرانی دوره اسلامی علاقه دارید، بدون شک مسجد ناصری را به‌عنوان یک گزینه عالی برای بازدید است.

آدرس: استان هرمزگان، بندرعباس، چهارراه بلوکی، بلوار امام موسی صدر جنوبی، مسجد ناصری.

آب انبارهای برکه باران | زیبا و تاریخی

برکه‌های باران، سازه‌هایی سنگی هستند که در ایام قدیم برای نگهداری و تأمین آب شهر و کاروان‌های عبوری به کار گرفته می‌شدند. قدمت این بنا به دوران صفویه برمی‌گردد و گنبدهای زیبایش دل هر گردشگری را می‌رباید. مجموعه برکه های باران بندرعباس در سال 1354 در لیست آثار ملی ایران ثبت شده و از آن زمان تاکنون، مرمت‌های زیادی توسط سازمان میراث فرهنگی روی آن انجام شده است. اکنون این بنا به آمفی تئاتر تغییر کاربری داده است.

آدرس: استان هرمزگان، بندرعباس، خیابان ۲۲ بهمن، آب انبارهای برکه باران.

امامزاده شاه محمد تقی | نمود بارز معماری جنوبی

امامزاده شاه محمد تقی یکی دیگر از “جاهای دیدنی بندرعباس” است که برای ساکنان این شهر بسیار مقدس بوده و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. در گذشته افرادی که از پاکستان و بنگلادش به زیارت امام رضا(ع) در مشهد می‌رفتند، ابتدا برای عرض ارادت و زیارت به این امامزاده می‌آمدند و سپس عازم مشهد می‌شدند. زیبایی وصف‌ناپذیر این بنا از سقف و مناره‌های میناکاری‌شده‌ به همراه شیشه‌های رنگی پنجره‌های آن نشأت می‌گیرد و احساس آرامش را به زائران خود القا می‌کند.

آدرس: استان هرمزگان، بندرعباس، بلوار امام خمینی، خیابان شهید بهشتی جنوبی، کنار مسجد امام، امامزاده شاه محمد تقی.

عمارت کلاه فرنگی بندرعباس | نبض تجارت جنوب کشور در زمان صفویان

عمارت کلاه فرنگی بندرعباس یک بنای تاریخی است که در نزدیکی اسکله قدیمی بندرعباس قرار دارد که در زمان صفویان نبض تجارت جنوب کشور را در دست داشت. ساختمان این بنا 16 برج و 3 دروازه دارد و به‌دلیل معماری تأثیر گرفته از معماری اروپا، لقب عمارت کلاه فرنگی را به آن داده‌اند. این بنا در گذشته، گمرک شهر بندرعباس و محل تجارت‌خانه داخلی و خارجی این شهر به‌حساب می‌آمد. اگر از تماشای بناهای تاریخی با معماری تلفیقی لذت می‌برید، بازدید از این بنای زیبا را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

آدرس: استان هرمزگان، بندرعباس، نزدیکی اسکله قدیمی بندرعباس، بلوار طالقانی، عمارت کلاه فرنگی.

حمام گله داری | یک شاهکار قجری

حمام گله داری بندرعباس یکی از حمام های تاریخی بندرعباس است که متعلق به مسجد گله داری است و واقف آن، «حاج شیخ احمد گله داری» نام دارد. قدمت این حمام به دوران قاجاریه می‌رسد و دو دوره مرمت را در سی سال اخیر پشت سر گذاشته‌ است. هنگامی که به دیدن این بنا می‌روید، با دیدن ردپایی از سنگ‌های دریایی، سنگ‌های اسفنجی، گچ دست‌کوب و ساروج محلی شگفت‌زده خواهید شد. دلیل استفاده از این مصالح در ساخت حمام گله داری، قدرت زیاد جذب رطوبت است.

هزینه ورودیگردشگران ایرانی: 4000تومان
گردشگران خارجی: 30000تومان
ساعات بازدید9 صبح تا 5 بعدازظهر
شماره تماس+989171632198
آدرساستان هرمزگان، بندرعباس، بلوار ساحلی، جنب هتل امین، حمام گله داری.

قلعه فین | دیدبان استوار تاریخی

قلعه تاریخی فین یکی از جاذبه های دیدنی بندرعباس است که روی تپه بلندی در بخش فین این شهر خودنمایی می‌کند. این قلعه تاریخی در طول سال‌ها داستان‌های زیادی را از سر گذرانده است؛ اما همچنان استوار بر فراز این تپه بلند ایستاده است. قدمت این قلعه را از عمر تکه سفال‌هایی که در آن پیدا کرده‌اند، حدود 700 سال تخمین زده و زمان ساختش را به دوران ایلخانیان و سلجوقیان نسبت می‌دهند. قلعه فین اشراف کامل به زمین‌های اطرافش دارد و به احتمال زیاد زمانی که ساخته شده، کاربری نظامی داشته است. متأسفانه زلزله سال 86 بخش زیادی از این قلعه را ویران کرد و اکنون شرایط چندان مناسبی ندارد؛ اما همچنان دیدن آن خالی از لطف نیست.

آدرس: هرمزگان، بندرعباس، شهر فین، قلعه تاریخی فین.

حمام گپ | اولین حمام عمومی بندرعباس

حمام گپ یا حمام بزرگ برجای‌مانده از دوره قاجار و یکی از جاهای دیدنی بندرعباس به‌شمار می‌رود. این حمام جزو اولین حمام عمومی‌های این شهر به‌حساب می‌آید. حمام گپ دارای دو بخش مردانه و زنانه است و تا اواخر دهه 50 نیز قابل استفاده بود. مصالح به‌کاررفته در حمام گپ را سنگ و آجر‌ همراه با ملات ساروج، گچ و در دهه اخیر سیمان تشکیل می‌دهند. در دوره پهلوی دوم، با راه‌اندازی لوله‌کشی شهری در بندرعباس، بخش‌هایی از این حمام به دوش آب مجهز شد. این اثر در تاریخ 7مهر1381، با شماره ثبت 6496 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

آدرس: استان هرمزگان، بندرعباس، خیابان امام موسی صدر، نرسیده به چهارراه سازمان، حمام گپ.

امامزاده سید مظفر | روحانی و زیبا

سید مظفر یکی از فرزندان امام موسی بن جعفر(ع) است که در سال 402ق در بندرعباس به وفات رسید و در همان‌جا دفن شد. مقبره این حضرت هم‌اکنون به یکی از جاهای دیدنی بندرعباس تبدیل شده است. یکی از خصوصیاتی که باعث جذب افراد به این بنا می‌شود، معماری خاص آن است. ساختمان این زیارتگاه یک گنبد کاشی‌کاری‌شده زیبا و گیرا دارد؛ همین موضوع باعث شده است که حالت معنوی این ساختمان افزایش یابد و فضای ساختمان دل‌چسپ‌تر شود.

آدرس: استان هرمزگان، بندرعباس، حاشیه شمالی بلوار امام خمینی، روبروی بلوار شهید چمران، امامزاده سید مظفر.

پل لاتیدان | یکی از طویل‌ترین پل‌های ایران

پل تاریخی لاتیدان واقع در شهر لار که در 70کیلومتری بندرعباس قرار دارد، عاشقان تاریخ و هنردوستان را به سمت خود جذب می‌کند. وجود روخانه کول در این شهر، سبب به‌وجودآمدن این پل در دوران صفویه شده است. در آن زمان این پل باشکوه برای مقابله با پرتغالی‌ها با طول حدود 1000 متر ساخته شد که یکی از طویل‌ترین پل های ایران به‌حساب می‌آید. پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این سازه زیبا را در لیست برنامه‌های تفریحی خود قرار دهید.

آدرس: استان هرمزگان، بندرستان، شهرستان بندر خمیر، پل لاتیدان.

طبیعت بندرعباس

چشمه آبگرم گنو | مکانی برای تفریح و درمان

در 34کیلومتری شمال‌شرقی بندرعباس، منطقه حفاظت‌شده‌ای وجود دارد که با طبیعتی شگفت‌انگیز و آب‌وهوایی عالی، این منطقه را متفاوت و دلچسب کرده است. همین آب‌وهوای مطلوب، گنو را به تفرجگاهی برای فرار از گرمای طاقت‌فرسای بندرعباس تبدیل کرده است. این منطقه 42هزار هکتار وسعت دارد و کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده‌ای از جمله کوه گنو را در خود جای داده است.

موضوعی که باعث تفاوت این منطقه با سایر مناطق اطرافش شده است، چشمه‌های آب گرمی است که از دل آن می‌جوشد. یکی از مشهورترین این چشمه‌ها، چشمه آبگرم گنو است که به‌دلیل زیبایی‌های توصیف‌ناپذیرش، شهرت زیادی را میان گردشگران و اهالی این منطقه دست‌وپا کرده است. این چشمه علاوه بر داشتن خواص درمانی، منظره‌ای تماشایی و دل‌انگیز را خلق کرده و مکانی مناسب برای ثبت تصاویری به‌یادماندنی است.

آدرس: استان هرمزگان، شمال شرقی بندرعباس، جاده سیرجان-بندرعباس، کوه گنو، چشمه آبگرم گنو.

غار نمکی خرسین | بکر و تماشایی

غار نمکی خرسین یکی از بکرترین و دست‌نخورده‌ترین غار های ایران است که در 80کیلومتری شمال‌شرقی بندرعباس قرار دارد. محیط کوه نمکی خرسین از سنگ‌های ناپایدار و نمکی تشکیل شده است؛ به همین دلیل اگر قصد دارید به داخل غار بروید، باید تجهیزات کامل همراه خود داشته باشید. بعد از وارد شدن به غار و طی‌کردن مسافتی چند متری، وارد تالار بزرگی می‌شوید که تنها تالار غار خرسین است. بعد از حدود 10 متر پیشروی در این تالار، به یک حفره یا به‌اصطلاح گربه‌رو در سمت چپ تالار می‌رسید که از طریق آن می‌توانید وارد راهروی اصلی غار شوید. این محیط حدود 170 متر طول دارد و با سنگ‌های نمکی زیبا و رنگارنگش، شما را محو جلوه زیبا و خاص خود می‌کند.

آدرس: استان هرمزگان، 75 کیلومتری بندرعباس، روستای خرسین، غار نمکی خرسین.

منطقه حفاظت شده گنو | روایتی از جلوه‌های آفرینش

یکی از زیبایی‌های شهر جنوبی بندرعباس، منطقه حفاظت‌شده گنو است. این زیبایی خدادادی در 29کیلومتری شمال‌غربی بندرعباس قرار دارد و از پوشش گیاهی بسیار مناسبی برخوردار است. اداره محیط زیست هرمزگان برای حفظ این تنوع، پوشش گیاهی این منطقه را تحت حفاظت خود قرار داده است. تنوع پوشش گیاهی منطقه گنو شامل استپ بیابانی، انواع درختان گرمسیری، استپ کوهپایه‌ای و گونه‌های گیاهی نواحی سردسیری می‌شود و از دامنه تا قله کوه این منطقه امتداد دارد.

طبیعت چشم‌نواز منطقه حفاظت‌شده گنو محصورشده با کوه‌های مستحکم و استوارش، تصویری تازه از زیبایی را در ذهنتان حک می‌کند. همچنین در بازدید از منطقه گنو می‌توانید به تماشای دره‌های بی‌نظیر و فضای دل‌انگیز اطراف بنشینید و با یک موسیقی روح‌نواز در دل طبیعت این منطقه، شیرین‌ترین سفر را برای خود رقم بزنید. همچنین می‌توانید بعد از گشت‌وگذار در طبیعت و آشنایی با درختان و بوته‌های منطقه حفاظت شده گنو، سری به چشمه‌های انار و، باغ زیر، الیاسی و دزک بزنید؛ اما مراقب جانوران این منطقه هم باشید. چراکه کوه گنو از نظر زیست‌محیطی برای زندگی گونه‌های مختلف حیوانات از جمله بز کوهی، آهو، قوچ، گرگ، شغال، خرگوش، روباه، کفتار و انواع پرندگان بسیار مناسب است.

آدرس: استان هرمزگان، شمال غربی بندرعباس، منطقه حفاظت شده گنو.

آبشار تزرج | زیبای منحصربه‌فرد استان هرمزگان

آبشار تزرج حاجی آباد، آبشاری زیبا واقع در 175کیلومتری شمال بندرعباس است. این آبشار در میان نخلستان‌ها و کوهستان شهرستان حاجی آباد با خلق صحنه‌ای جالب و بدیعی در منطقه، چشم هر بیننده‌ای را مسحور خود می‌کند. آب این آبشار از ارتفاعات 50متری پیرامون روستای تزرج به میان نخلستان سرازیر می‌شود و درختان سرسبز زیر دستش را سیراب می کند. آبشار تزرج یکی از زیباترین آبشار های ایران در جنوب ایران به حساب می‌آید.

آدرس: استان هرمزگان، ۱۷۵کیلومتری شمال بندرعباس، شهرستان حاجی آباد، آبشار تزرج.

تفریحات بندرعباس

پارک ساحلی بندرعباس | پارک سورو

مگر می‌شود تا  جنوب ایران رفت و از سواحل بندرعباس آن دیدن نکرد؟ ساحلی نقره‌گون که می‌توان ساعت‌ها کنار آن نشست و رفت‌وآمد کشتی‌های مختلف را تماشا کرد. پارک ساحلی سورو یکی از زیباترین پارک های ایران است که فضایی عالی برای برآوردن این خواسته به‌حساب می‌آید. این پارک در نزدیکی ساحل دریای خلیج فارس و چسبیده به تنگه هرمز قرار دارد. در فضای این پارک درختان نارگیل، خرما، ختمی، پلومریا و بسیاری دیگر از گیاهان جنوبی و آلاچیق‌های زیادی وجود دارد که در روزهای آفتابی، سایه بالای سرتان و محلی برای نشستن و استراحت شما می‌شوند.

آدرس: استان هرمزگان، بندرعباس، بلوار جهانگردی، پارک ساحلی سورو.

بازار ماهی فروشان | یکی از بزرگ‌ترین بازار ماهیان کشور

یکی از “مهم‌ترین جاهای دیدنی بندرعباس”، بازار ماهی فروشان این شهر است. فروشندگان این بازار کار خود را از ساعت 7 صبح آغاز می‌کنند و تا ساعت 10 شب ادامه می‌دهند. این بازار به‌خوبی عظمت و گستردگی تنوع حیات آبی دریای خلیج فارس و عمان را نمایان می‌کند. انواع ماهی‌های ریز و درشت که هر کدام بسته به خاصیت، زمان صید، طعم و شیوه پخت، قیمت‌های مختلفی دارند و برای انتخاب بهترینشان به یک فرد متخصص احتیاج دارید.

ماهی حلوا سفید و شاه‌میگوها گل سرسبد این بازار و البته گران‌ترین اجناس بازار ماهی فروشان بندرعباس هستند. بعد از این‌ها، انواع کفال، سنگسر و شوریده شما را برای خرید وسوسه خواهند کرد. به‌هرحال اگر علاقه‌ای به خرید ماهی هم ندارید، پیشنهاد می‌کنیم سری به این بازار بزنید تا از جنب‌وجوش و حس خوب بازار ماهی فروشان بندرعباس بی‌بهره نمانید.

آدرس: استان هرمزگان، بندرعباس، ‫بلوار امام سجاد، پشت‌شهر، بازار ماهی فروشان.

بوستان دولت | تفریح کنار ساحل

بوستان دولت یا ساحل ناخدا، یکی از جاذبه های گردشگری بندرعباس است و مکان مناسبی برای کمپینگ اهالی و مسافران این شهر به‌شمار می‌رود. نام این بوستان به احتمال زیاد از نخلی به همین نام گرفته شده است که یکی از محله‌های جنوبی و قدیمی بندرعباس به‌حساب می‌آید. این بوستان با دارا بودن امکانات رفاهی اولیه برای چادرزدن، مکانی مناسب برای گذراندن یک عصر دل‌انگیز به‌شمار می‌رود.

شما می‌توانید در کنار ساحل قدم بزنید یا در یک مسیر مشخص‌شده دوچرخه‌سواری کنید؛ فقط مراقب باشید زمانی که در ساحل قدم می‌زنید، صدف‌های نوک‌تیز پای شما را زخمی نکنند. همچنین آلاچیق‌هایی برای نشستن و امکانات اولیه باربیکیو هم در بوستان دولت وجود دارد. در صورت تمایل می‌توانید رستوران و کافی‌شاپ‌های خوبی را در امتداد ساحل ناخدا بیابید که همیشه برای خدمت‌رسانی به اهالی و گردشگران بندرعباس آماده‌اند. در نزدیکی این پارک مجموعه کارتینگ، پیست اسکی، زمین بازی کودکان و زمین فوتبال ساحلی وجود دارد که علاقه‌مندان را به سوی خود جذب می‌کند.

آدرس: استان هرمزگان، بندرعباس، خیابان استانداری، بوستان دولت.

پارک ساحلی غدیر | مکانی برای استراحت و تفریح

اگر به‌دنبال یک پارک ساحلی جذاب دیگر با فضایی شبیه به پارک ساحلی سورو هستید، ما به شما پارک ساحلی غدیر را پیشنهاد می‌دهیم. پارک غدیر با ساحل شنی و فضای بازی که در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌تواند انتخابی خوب برای گذراندن اوقاتی خوش برای شما باشد. در این پارک ساحلی امکان آبتنی و برگزاری فوتبال و والیبال ساحلی وجود دارد. هتل و رستوران گوهرشاد به همراه تالار کنسرت آوینی نیز از سایر امکانات پارک ساحلی غدیر به حساب می‌آید.

آدرس: استان هرمزگان، بندرعباس، بلوار غدیر، پارک ساحلی غدیر.

باغ پرندگان بندرعباس | یک گردش به‌یادماندنی

باغ پرندگان بندرعباس محیطی عالی برای دوستداران پرنده و فضای سبز است. در این باغ که در مسیر بندرعباس به میناب قرار دارد، می‌توانید انواع پرندگان آبزی، زینتی و شکاری نظیر کرکس، کلاغ و جغد را ببینید. همین تنوع گونه حاضر در باغ پرندگان بندرعباس، این محیط را به یگ گزینه عالی برای بازدید گردشگران این شهر تبدیل کرده است.

آدرس: استان هرمزگان، جاده بندرعباس میناب، باغ پرندگان بندرعباس.

بازار سیتی سنتر بندرعباس | از شیر مرغ تا جون آدمیزاد

بازار مرکزی سیتی سنتر بندرعباس یک مرکز خرید درجه یک با فضایی به مساحت 4500 مترمربع در یکی از بهترین نقاط این شهر است. معماری این بنا بسیار جالب است؛ برخلاف نام مدرنش، هیچ‌گونه عنصر غربی و امروزی در طراحی فضای بیرون آن به‌کار نرفته و طراحی آن بر اساس معماری بومی انجام شده است. در بیش از 500 غرفه این مرکز خرید کالاهای مختلف با برندهای گوناگون به مشتریان عرضه می‌شود؛ از موبایل و لوازم خانگی گرفته تا انواع پوشاک مردانه و زنانه و لوازم آرایشی و بهداشتی، همه و همه در سیتی سنتر بندرعباس در دسترس است.

در این مرکز خرید امکانات رفاهی متنوعی نظیر سیستم گرمایشی و سرمایشی، پارکینگ، فضای بازی برای کودکان، ایستگاه تاکسی (در ورودی مرکز خرید) و دوربین مدار بسته برای راحتی حال خریداران نیز فراهم شده است. همچنین اگر احساس گرسنگی یا خستگی کردید، می‌توانید به رستوران یا کافی‌شاپ مرکز خرید سیتی سنتر بندرعباس بروید و هر آنچه دلتان می‌خواهد، نوش جان کنید. اینجا برای خرید سوغات بندرعباس هم جای مناسبی است.

آدرس: استان هرمزگان، بندرعباس، میدان هفده شهریور، بازار سیتی سنتر بندرعباس.

دیدنی های بندرعباس به‌قدری زیادند که نام‌بردن همه آن‌ها نیاز به چندین ساعت صحبت دارد؛ بناهای تاریخی باشکوه، مناظر طبیعی زیبا و از همه جذاب‌تر، ساحل دل‌انگیزش، تنها بخشی از جاذبه های گردشگری بندرعباس به‌شمار می‌روند. ما هم در این نوشته سعی کردیم تعدادی از جاهای دیدنی بندرعباس را به شما معرفی کنیم تا با خیالی آسوده راهی این شهر شوید. اگر می‌خواهید سفرتان مقرون‌به‌صرفه تمام شود، بهتر است با خرید بلیط قطار بندرعباس یا بلیط اتوبوس بندرعباس سفرتان را آغاز کنید. حال اگر شما جاذبه‌ای را می‌شناسید که ما از قلم انداخته‌ایم، خوشحال می‌شویم آن را با ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.