جاهای دیدنی تفلیس | مکان‌هایی که حیف است در سفر گرجستان نبینید

0

جاهای دیدنی تفلیس به اندازه‌ای است که در یک سفر فرصتی برای گشت‌و‌گذار در تمامی این مکان‌ها پیدا نمی‌کنید. از طرف دیگر بعضی از مکان‌ها نسبت به جاهای دیگر تماشایی‌‌تر هستند. به همین دلیل قبل از تهیه بلیط هواپیما تفلیس بهتر است حتماً راهنمای سفر تفلیس را برای انتخاب دیدنی‌ترین جاهای این شهر مطالعه کنید. از طرف دیگر سفر تفلیس هزارو یک نکته باریک‌تر از مو دارد. برای نمونه باید قبل از مسافرت، بهترین زمان سفر به تفلیس را در نظر بگیرد. با این حال از آنجایی که رسم داریم همیشه بهترین‌ها را برای همراهان خود انتخاب کنیم، در ادامه فهرستی پُروپیمان از دیدنی ترین جاهای تفلیس آماده کرده‌ایم. به شما قول می‌‌دهیم با مطالعه این فهرست، یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای خارجی زندگی خود را تجربه کنید.

فهرست مطالب

جاهای دیدنی تفلیس که جاذبه های طبیعی دارند

باغ گیاه شناسی ملی گرجستان (National Botanical Garden of Georgia)

باغ گیاه شناسی ملی گرجستان با مساحتی حدود ۱۶۱ هکتار وسعت، یکی از بزرگ‌ترین باغ های گیاه شناسی در منطقه است. در باغ گیاه شناسی ملی گرجستان نزدیک به ۴۵۰۰ گونه گیاه خودنمایی می‌‌کند. بوی خوش گل‌ها و گیاهان از این باغ به مشام گردشگران می‌رسد. باغ گیاه شناسی ملی گرجستان بهشت علاقه‌مندان گل‌‌وگیاه است. جالب است بدانید در باغ گیاه شناسی ملی گرجستان، تله‌کابینی قرار دارد. این تله‌ کابین گردشگران را از باغ به مجسمه مادر، واقع در پارک پیروزی ارمنستان می‌رساند. با این توضیح، اینجا می تواند به‌تنهایی یکی از بهترین مکان های تفریحی و گردشگری گرجستان باشد.

آدرس: 12 Bambis Rigi Street, T’bilisi, Georgia

دریاچه لاک‌پشت تفلیس

جاهای دیدنی تفلیس نه‌تنها در این شهر که در اطراف آن هم وجود دارد. یکی از این جاها، دریاچه لاک پشت است. این دریاچه در حومه تفلیس واقع شده است. خوشبختانه فاصله دریاچه لاک‌پشت از تفلیس به اندازه‌ای کم است که وقت زیادی از گردشگران برای رسیدن به این دریاچه نمی‌گیرد. به همین دلیل در اطراف دریاچه لاک‌پشت بهترین رستوران های تفلیس در کنار کافه‌های شیک قرار دارند. جالب است بدانید نام لاک‌پشت که برای این دریاچه انتخاب شده، اشاره‌ای به زندگی لاک‌پشت‌ها در این دریاچه ندارد. در واقع ماجرای انتخاب نام لاک‌پشت برای این دریاچه به نمای آن از بالا باز می‌گردد. گفته می‌شود اگر از ارتفاع زیادی به دریاچه نگاه کنید، متوجه می‌شوید که این دریاچه چقدر شبیه یک لاکپشت است.

آدرس: Turtle Lake, Tbilisi, Georgia

ویديویی جذاب از تفلیس

دریاچه لیسی (Lake Lisi)

بسیاری از مکان‌ های دیدنی تفلیس جلوه‌ای از طبیعت زیبای این منطقه به حساب می‌آیند. دریاچه لیسی یکی از همین جاهاست. این دریاچه فاصله بسیار کمی از مرکز شهر تفلیس دارد. به لطف این فاصله کم، زیبایی‌های دریاچه لیسی در کمترین زمان ممکن پیش روی گردشگران قرار می‌گیرد. دریاچه لیسی زیبایی‌های بی‌شماری دارد. با این حال حضور پرندگان،‌ زیبایی‌های این دریاچه را دوچندان کرده است. طبیعت سرسبز اطراف دریاچه لیسی نیز بستری برای زندگی روباه، خرگوش و گونه‌های دیگر حیوانی مهیا کرده است. به لطف این شرایط گردشگران با حضور در دریاچه لیسی، طبیعت‌گردی جانانه‌ای را در این شهر گرجی تجربه می‌کنند.

آدرس: Tbilisi, Georgia

دریای تفلیس

دریای تفلیس دقیقاً همان‌جایی است که گردشگران طبیعت‌دوست دنبال آن می‌گردند. جالب است بدانید این دریا، اصلاً دریا نیست. منظور از دریای تفلیس، دریاچه‌ای با مساحت ۸.۷۵ کیلومتر در ۲.۸۵ کیلومتر است. ابعاد گسترده این دریاچه باعث شده تا گرجی‌ها به آن دریای تفلیس بگویند. دریای تفلیس با هدف ایجاد جاذبه‌ای طبیعی در نزدیکی تفلیس ساخته شده است. زمان ساخت این مکان دیدنی به سال‌ ۱۹۵۳ باز می‌گردد. مسئولین گردشگری گرجستان توجه ویژه‌ای به جاذبه های گردشگری دریای تفلیس دارند. به همین منظور با مکانی تفریحی روبه‌رو هستیم که در کنار طبیعت زیبا، امکانات گردشگری چشمگیری را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

آدرس:‌ Kura River valley, Tbilisi

سد ژینوالی (Zhinvali Dam)

جاهای دیدنی تفلیس بعضی مواقع در فاصله‌ای نسبتاً‌ دورتر از این شهر قرار دارند. یکی از این جاها سد ژینوالی است که در منطقه توشتی گرجستان واقع شده است. این سد در واقع نیروگاهی برق آبی است که تاج آن حدود ۱۰۲ متر طول دارد. به لطف تاج بلند سد ژینوالی، حضور در این سد به یکی از تفریحات گردشگران تفلیس تبدیل شده است. اطراف این سد تا چشم کار می‌کند منظره‌های سرسبز مشاهده می‌شود. مسیر رسیدن به سد ژینوالی نیز از جاده‌ای می‌گذرد که اطراف آن را درختان سربه‌فلک‌کشیده پوشش داده است. کاملاً پیداست طبیعت‌‌گردی در چنین مکان سرسبز و خوش‌ آب‌و‌هوایی خستگی را از تن گردشگران تفلیس بیرون می‌کند.

آدرس: Zhinvali, Tbilisi

جاهای دیدنی تفلیس که جاذبه های تاریخی دارند

آتشگاه تفلیس

جاهای دیدنی تفلیس فقط به جاذبه‌ های طبیعی این شهر ختم نمی‌شود. تفلیس مکان‌های تاریخی هم دارد که گشت‌و‌گذار در آن حسابی به خاطره‌ای خوش در ذهن گردشگران تبدیل می‌شود. یکی از این مکان‌ها آتشگاه تفلیس است. همان‌گونه که حتماً‌ می‌دانید آتشگاه نماد زرتشتیان است. به همین دلیل حتماً‌ حدس زده‌اید که آتشگاه تفلیس یادگاری به جای مانده از حضور ایرانیان در این منطقه است. پیشینه ساخت این مکان به سده پنجم میلادی باز می‌گردد. آتشگاه تفلیس به مدت چندین سده محلی برای عبادت زرتشتیان این منطقه بود. این آتشگاه در سال ۱۷۲۴، به دنبال فتح تفلیس توسط ترک‌ها، به مسجد تبدیل شد. مدت‌ها بعد نادرشاه، سلطان جهان‌گشای ایرانی مکانی که اکنون با نام تفلیس می‌شناسیم را فتح کرد تا آتشگاه تفلیس دوباره به مرکزی برای عبادت زرتشتیان تبدیل شود.

آدرس: No 3a Gomi St, Tbilisi, Georgia

برج ساعت (Clock Tower)

بعضی از مکان‌ های دیدنی تفلیس واقعیت‌هایی از فرهنگ گرجی‌ها را به گردشگران نمایان می‌کنند. برای نمونه می‌توان به برج ساعت اشاره کرد. این برج برخلاف تمامی ساختمان‌های گرجستان که حالتی جدی دارند، برجی با طراحی بامزه و عجیب است. ریزو گابریازده‌ (Rezo Gabriadze)، عروسک‌گردان و هنرمند خوشنام طراحی این برج را بر عهده داشته است. از طرف دیگر با برجی روبه‌رو هستیم که در ساخت آن از مصالح ساختمان‌های متروک و زلزله‌زده استفاده شده است. همانند هر برج ساعت دیگری، این برج در تمامی ساعت‌های شبانه‌روز زنگ می‌زند. با این حال ساعت ۷ بعدازظهر زنگ متفاوتی دارد. گفته می‌شود که این زنگ یادآور معنای زندگی است.

آدرس: Ioane Shavteli St, Tbilisi, Georgia

پل صلح (Peace Bridge)

جاهای دیدنی تفلیس آینه‌ای تمام‌نما از زندگی و روحیات مردمان این دیار به حساب می‌آید. پل صلح یکی از این جاهاست که در کنار طراحی زیبا، نام‌گذاری آن از مردم‌دوستی گرجستانی‌ها حکایت دارد. پل صلح، پلی ۱۵۰متری است که بر فراز رودخانه کورا کشیده شده است. این پل روزها زیباست؛ اما شبانگاهان که فرا می‌رسد، با نورپردازی‌های تماشایی به یکی از جاهای دیدنی تفلیس در شب تبدیل می‌شود. در این نورپردازی از صدها لامپ رنگارنگ کمک گرفته شده است. پیشنهاد می‌کنیم اگر هوس گشت‌و‌گذار در پل صلح تفلیس به سر شما زد، حتماً بعد از غروب آفتاب راهی این مکان شوید و دوربین عکاسی با کیفیتی همراه ببرید.

آدرس: Tbilisi, Kura River

تندیس پادشاه واختانگ یکم (King Vakhtang Gorgasali)

تندیس زیبا و بزرگ پادشاه واختانگ یکم، مربوط به یکی از آخرین پادشاهان گرجستان است. از قرار معلوم پادشاه واختانگ یکم در سده پنجم میلادی زندگی می‌کرده است. دلاوری‌های این پادشاه باعث شده بود به وی لقب واختانگ گرگ داده شود. این‌گونه که پیداست واختانگ یکم در کنار دلاورمردی، پادشاه جوانمرد و خوش‌انصافی بود. به همین دلیل کلیسای ارتدکس گرجستان، واختانگ یکم را قدیس می‌داند. گرجی‌ها روز تولد واختانگ یکم را هر سال جشن می‌گیرند.

آدرس: Statue of King Vakhtang Gorgasali, Tbilisi, Georgia

چاپخانه زیرزمینی استالین (STALIN’S UNDERGROUND PRINTING HOUSE)

جاهای دیدنی تفلیس به لحاظ سیاسی نیز بازتابی از رفتار مردم و سیاستمداران این منطقه است. برای نمونه می‌توان به چاپخانه زیرزمینی استالین اشاره کرد. از قرار معلوم ژوزف استالین، یکی از معروف‌ترین چهره‌های سیاسی در قرن بیستم، روزگاری در تفلیس اقامت داشته است. وی در زیرزمینی واقع در یک ساختمان مسکونی، چاپخانه‌ای برای انتشار بیانه‌های انقلابی راه انداخته بود. ورودی این چاپخانه از تونلی می‌گذرد که ۱۷ متر زیر زمین قرار دارد! بازدید از چاپخانه زیرزمینی استالین، اطلاعات سودمندی از انقلاب ۱۹۱۷ شوروی سابق را برای گردشگران بازگو می‌کند.

آدرس: Kaspi St, 7, Tbilisi, Georgia

خیابان روستاولی و میدان آزادی

میدان آزادی در شرق خیابان روستاولی قرار دارد. این میدان در واقع مرکز اصلی تفلیس به حساب می‌آید. این شرایط باعث رونق میدان آزادی و خیابان روستاولی شده است. در جای‌‌جای این میدان مغازه‌های شیک و رستوران‌های درجه‌یک مشاهده می‌شود. در این میدان چند هتل طراز اول هم وجود دارد. جالب است بدانید تفلیسی‌ها در جشن‌ها و مراکز مهم در این میدان جمع می‌شوند و به رقص و پایکوبی می‌پردازند.

آدرس: Tbilisi freedom square

شهر سنگی اوپلیستیخه (Uplistsikhe Stone City)

“جاهای دیدنی تفلیس” رازهای سربه‌مهر بی‌شماری در دل نهان دارند. یکی از این مکان‌ها که قدمت آن به دوران آهن باز می‌گردد، شهر سنگی اوپلیستیخه است. همان‌گونه که از نام این شهر پیداست، خانه‌های آن در دل سنگ‌های سخت تراشیده شده و معماری خاصی دارد. این شهر سنگی جایگاه ویژه‌ای در تاریخ گرجستان پیدا کرده است. جالب اینجاست که این شهر در کنار استفاده مسکونی، نقش دژی محکم در برابر حمله دژخیمان را ایفا می‌کرده است. شهر سنگی اوپلیستیخه در سال ۲۰۰۷ به فهرست میراث جهانی یونسکو راه پیدا کرد.

آدرس: Gori, Georgia

قطار کابلی تفلیس

قطار کابلی تفلیس در سال ۱۹۰۵ ساخته شد. در آن زمان هدف اصلی از ساخت این قطار، سهولت در حمل‌و‌نقل تفلیسی‌ها بود. با این حساب گذر زمان باعث شد تا این قطار به عتیقه‌ای زیبا در تفلیس تبدیل شود. این روزها قطار کابلی تفلیس ۳ ایستگاه بیشتر ندارد و بیشتر کاربرد گردشگری و تفریحی پیدا کرده است. قطار کابلی تفلیس گردشگران را از ایستگاه‌های چانکا دزه، متاتسمیندا پانتئون و متاتسمیندا می‌گذراند. آخرین ایستگاه بر بالای کوهی زیبا واقع شده تا گردشگران در کنار قطار سواری، نمایی زیبا از فراز کوه به تفلیس داشته باشند.

آدرس: Georgia, tbilisi

قلعه ناریکالا (Narikala Fortress)

جاهای دیدنی تفلیس گاهی اوقات پیشینه‌ای تاریخی پیدا می‌کنند. یکی از این مکان‌ها، قلعه ناریکالا به حساب می‌آید. این قلعه در سده چهارم میلادی ساخته شده است. قلعه‌ای که از آن صحبت می‌کنیم بر فراز تپه‌ای بلند قرار دارد. قلعه ناریکالا در همسایگی باغ گیاه شناسی و حمام‌های گوگردی تفلیس واقع شده است. گشت‌‌وگذار در این قلعه، رشادت‌های مردمان تفلیس قدیم در برابر دژخیمان را در ذهن گردشگران زنده می‌کند. در مرکز قلعه ناریکالا، کلیسای زیبایی خودنمایی می‌کند. جالب است بدانید قلعه ناریکالا در دوران امپراتوری ساسانیان در ناحیه تفلیس فعلی ساخته شده است.

آدرس: Tbilisi, Georgia

کلیسای جامع تثلیث (TSMINDA SAMEBA CATHEDRAL)

جاهای دیدنی تفلیس فقط به اماکن تفریحی ختم نمی‌شود و مکان‌‌های مذهبی زیادی در این مکان‌ها مشاهده نمی‌شود. با این حال در میان تمامی این اماکن مذهبی، کلیسای جامع تثلیث از آن دسته مکان‌های دیدنی است که از اعتقادات گرجی‌ها به دین مسیحیت حکایت دارد. تفلیسی‌ها کلیسای جامع تثلیث را با نام کلیسای سامبا می‌شناسند. این کلیسا بر روی تپه ایلیا در تفلیس واقع شده تا گردشگران با حضور در آن، با نمایی تماشایی از تمامی شهر تفلیس روبه‌رو شوند. کلیسای جامع تثلیث، یکی از بزرگ‌ترین و تازه‌سازترین کلیساهای ارتدکس در منطقه شناخته می‌شود. چیزی حدود ۱۵ هزار نفر در تالار اصلی این کلیسا حضور پیدا می‌کنند.

آدرس: MRW8+XJC, Tbilisi, Georgia

کلیسای متخی (Metekhi Church)

اگر اهل گشت‌و‌گذار در جاهای مذهبی تاریخی هستید، کلیسای متخی تفلیس دقیقاً همان‌جایی است که دنبال آن می‌گردید. زمان ساخت کلیسای متخی به حدود سده ۱۲ میلادی باز می‌گردد. کلیسای متخی از آن زمان تاکنون بارها مرمت شده تا آینه‌ای تمام‌نما از روزگاران مردمان قدیم تفلیس را پیش روی گردشگران قرار دهد. این کلیسا در همسایگی رودخانه خروشان کورا بنا شده است. تندیس پادشاه وختانگ اول از دیگر جاهای دیدنی تفلیس نزدیک به کلیسای متخی است.

آدرس: Metekhi St, T’bilisi, Georgia

مادر کارتلی یا کارتلیس دِدا (Kartlis Deda)

جاهای دیدنی تفلیس را با معرفی مجسمه مادر کارتلی ادامه می‌دهیم که به‌عنوان نماد اصلی این شهر شناخته می‌شود. تفلیسی‌ها به مادر کارتلی، کارتلیس ددا هم می‌گویند. الگوجا آماشوکلی، تندیس‌ساز برجسته گرجی در سال ۱۹۵۸ میلادی، تندیسی با ارتفاع ۲۰ متر در کنار قلعه ناریکالا ساخت. این تندیس زنی با لباس محلی را نمایان می‌کند که در یک دست شمشیر و در دست دیگر ظرفی را نگه می‌دارد. شمشیر برای زهرچشم‌گرفتن از دژخیمان در دست مادر کارتلی قرار گرفته و ظرف نمادی از مهمان‌دوستی گرجی‌هاست.

آدرس: On the top of Sololaki hill, Tbilisi, Georgia

محله حمام های تفلیس

محله حمام‌ های تفلیس به داشتن حمام‌هایی با آبگرم فراوان معروف شده است. در این حمام‌ها، آبگرمی گوگرددار جریان دارد که از دل چشمه‌های زیرزمینی می‌جوشد. حرارت آب گرم حمام های تفلیس بین ۳۸ تا ۴۰ درجه است. با این حساب اگر خدای ناکرده درد مفاصل و رماتیسم شما را آزار می‌دهد، حتماً سری به محله حمام های تفلیس بزنید. حتی اگر وجود نازنینتان را بیماری تهدید نمی‌کند، باز هم آبتنی در حمام های تفلیس، خستگی سفر را از تن شما بیرون خواهد کرد.

آدرس: Tbilisi, Abano St

مسجد جامع تفلیس

جاهای دیدنی تفلیس که ریشه تاریخی دارند را عموماً کلیساهای ارتودکس تشکیل می‌دهند. در این بین مسجد جمعه تفلیس به‌عنوان یکی از مکان‌های دیدنی مسلمانان در تفلیس خودنمایی می‌کند. این مسجد در سال ۱۷۰۰ میلادی به فرمان پادشاهی عثمانی در تفلیس ساخته شده است. از آن زمان تاکنون بنای مسجد دستخوش ناملایمتی‌های زیادی بود و ۳ بار مرمت شد. خوشبختانه این روزها مسجد جامع تفلیس در شرایط مناسبی به سر می‌برد. قسمتی از این مسجد به شیعه‌ها و قسمتی دیگر به مسلمانان سنی مذهب اختصاص دارد. در کنار بنای زیبا، مسجد جامع تفلیس تاریخچه‌ای غنی از فرهنگ و تمدن مسلمانان گرجی را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد.

آدرس: 32 Botanical St | Abanatumani, Tbilisi 0105, Georgia

معبد سامتاورو (Samtavro’s Convent)

جاهای دیدنی تفلیس همگی به این شهر نزدیک نیستند. بعضی از این مکان‌ها فاصله‌ای نسبتاً دور با تفلیس دارند. با این حال به اندازه‌ای تماشایی هستند که ارزش دارد گردشگران رنج سفر را به خود هموار کنند. معبد سامتاورو یکی از این مکان‌هاست. این معبد در ۳۰‌کیلومتری تفلیس واقع شده است. تاریخ ساخت معبد سامتاورو به سده چهارم میلادی باز می‌گردد. جالب است بدانید معبد سامتاورو در منطقه‌ای بسیار سرسبز و خوش آب‌و‌هوا قرار دارد. به لطف این شرایط، در کنار گشت‌و‌گذاری جانانه در یکی از قدیمی‌ترین معابد گرجستان، فرصتی برای طبیعت‌گردی هم پیدا می‌کنید.

آدرس: RPW9+H84, Mtskheta, Georgia

منطقه مسکونی قدیمی تفلیس (Old residential houses)

این روزها گردشگران بیشتر به گشت‌و‌گذار در جاهای مدرن تفلیس تمایل نشان می‌دهند. با این حال آن گردشگران علاقه‌مند به تاریخ و اماکن باستانی، قدر منطقه مسکونی قدیمی تفلیس را می‌دانند. در تفلیس چندین منطقه مسکونی با قدمتی به درازای تاریخ وجود دارد. محله آبانتوبانی، آولاباری و متاتسمیندا از محله‌های قدیمی تفلیس به حساب می‌آیند. گشت‌و‌گذار در این محله‌ها، گردشگران را با سبک‌و‌سیاق زندگی مردمان تفلیس قدیم آشنا می‌کند.

موزه ملی گرجستان

جاهای دیدنی تفلیس هر کدام قسمتی از فرهنگ مردمان این دیار را پیش روی گردشگران قرار می‌دهند. با این حال اگر می‌خواهید آشنایی کاملی از زندگی گرجی‌ها پیدا کنید، حتماً سری به موزه ملی گرجستان بزنید. این موزه در سال ۲۰۰۴ افتتاح شده است. در موزه ملی گرجستان چیزی حدود ۳هزار اشیای باستانی نگهداری می‌شود. ظرف‌های سفالی باستانی، آثار هنری از هنرمندان اروپای شرقی و غربی، قرآن‌های قدیمی و تابلوهای نقاشی باقیمانده از دوران قاجار در موزه ملی گرجستان خودنمایی می‌کنند.

آدرس: 3 Shota Rustaveli Ave, T’bilisi 0105, Georgia

موزه هنرهای تفلیس

اگر می‌خواهید بیشتر با هنر گرجی‌ها آشنا شوید، راه موزه هنرهای تفلیس را در پیش بگیرید. این موزه قسمتی از موزه ملی گرجستان است. در موزه هنرهای تفلیس نزدیک به ۱۴۰هزار اثر هنری برجسته نگهداری می‌شود. آثاری از هنرمندان طراز اول آسیایی، اروپایی، روس و گرجی در این موزه خودنمایی می‌کند. موزه هنرهای تفلیس در سال ۱۹۲۰ افتتاح شد. از آن زمان تاکنون این موزه میعادگاه هنردوستان منطقه است.

آدرس: 2/4 Aleksandr Pushkin St, Tbilisi, Georgia

یادبود تاریخ گرجستان

جاهای دیدنی تفلیس در گوشه‌و‌کنار این شهر خودنمایی می‌کند. یکی از این مکان‌ها یادبود تاریخ گرجستان است که در فاصله‌ای حدود ۲۰‌کیلومتری تفلیس واقع شده. زوراب سره‌تلی (Zurab Tsereteli)، مجسمه‌ساز برجسته گرجی، ساخت بنای یادبود تاریخ گرجستان را انجام داده است. این بنا ستون‌هایی با ارتفاع ۳۰ متر دارد. در بنای یادبود تاریخ گرجستان، نقش‌هایی از پادشاهان و ملکه‌های این دیار مشاهده می‌شود. در قسمت‌هایی از این بنا نیز شاهد حکاکی‌هایی از زندگی حضرت مسیح هستیم.

آدرس: Chronicles of Georgia, Tbilisi, Georgia

جاهای دیدنی تفلیس که جاذبه های تفریحی دارند

بازار درای بریج تفلیس (Dry Bridge Market)

جاهای دیدنی تفلیس با فرهنگ مردمان این منطقه عجین شده است. یکی از این جاها، بازار درای بریج تفلیس است. این بازار، یکی از قدیمی‌ترین بازارهای محلی در تفلیس به حساب می‌آید. در بازار درای بریج، از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد فروخته می‌شود. به لحاظ قیمت هم این بازار انصافاً فروشنده‌های خوش‌انصافی دارد. بازار درای بریج تفلیس در همسایگی میدان آزادی واقع شده است. به گردشگرانی که می‌خواهند با دستی پر از سوغاتی به دیار خود باز گردند، پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به بازار درای بریج تفلیس بزنند.

آدرس: Tbilisi, Freedom Square

پارک آبی جینو پارادایس تفلیس (Gino Paradise)

جالب است بدانید تفلیس چندین پارک آبی دارد. در میان این پارک‌ها، پارک آبی جینو پارادایس، از جاذبه های بیشتری برخوردار است. هر تفریح آبی که فکرش را بکنید در پارک آبی جینو پارادایس برای گردشگران مهیاست. این پارک به لحاظ زمان ساخت نیز یکی از به‌روزترین پارک‌های آبی منطقه است. استخرهای متنوع، کابین‌ سرما، سالن بدنسازی و پارک داینو از سرگرمی‌های مهم پارک آبی جینو پارادایس به حساب می‌آید. در این پارک می‌توانید یکی از تفریحات هیجان انگیز در گرجستان را تجربه کنید.

آدرس: 9 Beshenova St, Tbilisi, Georgia

پارک ریکه (Rike Park)

جاهای دیدنی تفلیس مکان‌های متنوعی را پیش روی گردشگران طبیعت‌دوست قرار می‌دهد. یکی از این مکان‌ها، پارک ریکه است. این پارک در ساحل شرقی رودخانه کورا واقع شده است. در کنار درختان سرسبز و گیاهان باصفا، پارک ریکه آبنماهای بسیار تماشایی دارد. در این پارک جویبارهای زلالی روان است و در حوض‌های آن فواره‌های زیبایی جریان دارد. پارک ریکه فاصله کمی با پل صلح و شهر قدیمی تفلیس دارد.

آدرس: MRV6+632, Tbilisi, Georgia

تله کابین تفلیس

تله کابین تفلیس در سال ۲۰۱۲ افتتاح شده است. تله کابینی که از آن صحبت می‌کنیم گردشگران را از فراز پارک رایک می‌گذراند و با عبور از روی رودخانه مختاری به قلعه ناریکالا می‌رساند. تله کابین تفلیس نمایی ۳۶۰ درجه از زیبایی‌های شهر پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. سواری در این تله کابین فقط چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد؛ اما همین زمان کم به خاطره‌ای خوش در ذهن گردشگران تبدیل می‌شود.

آدرس: Rike Park, Tbilisi, Georgia

خانه اپرای پانیا شویلی (Paliashvili Opera House)

جاهای دیدنی تفلیس با خانه اپرای پانیا شویلی معنا پیدا می‌کند. این خانه اپرا در سال ۱۸۵۱ بنا شده است. به همین دلیل به‌عنوان اصلی‌ترین سالن اپرا در گرجستان و قدیمی‌ترین خانه اپرا در اروپا شناخته می‌شود. خانه اپرای پانیا شویلی بنایی با ارزش هنری بسیار زیادی است. نمای بیرونی این ساختمان، صوت داوودی خواننده‌های اپرای گرجی را در ذهن گردشگران تداعی می‌کند. نمای بیرونی خانه اپرای پانیا شویلی، اوج هنر معماری را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. جالب است بدانید مجموع وزن چلچراغ‌های این بنای باشکوه به حدود هزار کیلوگرم می‌رسد.

آدرس: 25Shota Rustaveli Ave, Tbilisi 0108

سالن تئاتر گابریادزه (Gabriadze Theatre)

جاهای دیدنی تفلیس گردشگران را از دور و نزدیک به خود فرا می‌خواند. یکی از این مکان‌ها که کعبه‌ آمال‌ هنردوستان به حساب می‌آید، سالن تئاتر گابریادزه است. این سالن در سال ۱۹۸۱ افتتاح شد و از آن زمان تاکنون به‌عنوان یکی از بهترین سال‌های تئاتر در منطقه شناخته می‌شود. سالن تئاتر گابریادزه طراحی خاص و جالب توجه دارد. جالب اینجاست در این سالن نمایشنامه‌هایی با کیفیت هنری چشمگیری اجرا می‌شود. به همین دلیل اگر اهل هنر تئاتر هستید، حتماً سری به سالن تئاتر گابریادزه بزنید.

آدرس: Shavteli St., 26, Tbilisi 0105, Georgia

شهربازی متاتسمیندا (Mtatsminda)

این شهربازی بر فراز تپه‌ای با نام متاتسمیندا در تفلیس قرار گرفته است. ارتفاع این تپه حدود ۷۷۰ متر است. به همین دلیل با یکی از بلندترین شهربازی‌های منطقه روبه‌رو هستیم. به لحاظ مساحت نیز شهربازی متاتسمیندا با حدود ۱۰۰۰ هکتار وسعت، بساط تفریح و خوشگذرانی گردشگران را مهیا کرده است. چرخ‌‌فلک، قطار کابلی، سرسره‌های آبی هیجان‌انگیز و رولر کوستر از وسیله‌های مهیج شهربازی متاتسمیندا به حساب می‌آید.

آدرس: Mtatsminda,Tbilisi

جاهای دیدنی تفلیس را یک‌به‌یک با هم بررسی کردیم. مطمئن هستیم با مطالعه این فهرست، وسوسه شده‌اید در اولین فرصت بار سفر گرجستان ببندید و راهی تفلیس شوید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از این تصمیم، مقاله‌های هزینه های سفر به گرجستان و نوروز در گرجستان را مطالعه کنید تا بهتر برای سفرتان برنامه بریزید. در پایان از آنجایی که می‌دانیم همراهان ما در ره بال آسمان، تجربه‌های سودمندی از سفر گرجستان دارند، پیشنهاد می‌کنیم این تجربه‌های مفید و خاطره‌های خوش را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

سالن تئاتر گابریادزه، شهر سنگی اوپلیستسیخه، قطار کابلی تفلیس، قلعه ناریکالا و خانه اپرای پالیاشویلی از بهترین جاهای دیدنی تفلیس به لحاظ تاریخی به حساب می‌آیند.

پارک آبی تفلیس، پارک ریکه، دریاچه لیسی، دریای تفلسی و سد ژینوالی به‌عنوان بهترین جاهای دیدنی تفلیس به لحاظ سرگرمی شناخته می‌شوند.

کلیسای متخی، کلیسای جامع تثلیث، مسجد جامع تفلیس، معبد سامتاورو و آتشگاه تفلیس از بهترین جاهای دیدنی تفلیس به لحاظ مذهبی به حساب می‌آیند.

چاپخانه زیرزمینی استالین، موزه ملی گرجستان، موزه هنرهای تفلیس و یابود تاریخ گرجستان از جاهای دیدنی تفلیس است که دورنمایی از فرهنگ گرجستان پیش روی گردشگران قرار می‌‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.