پارک آبی آب و تاب قم | آب‌تنی در دل مناطق کویری قم

4

آیا تاکنون از استان قم دیدن کرده‌اید؟ شاید بسیاری از مسافران، جاهای دیدنی قم را فقط محدود به اماکن مذهبی بدانند؛ اما اصلاً این‌طور نیست. در قم می‌توانید از جاذبه‌های مختلف تاریخی و تفریحی در کنار اماکن مذهبی دیدن کنید. پارک آبی آب و تاب قم یکی از همین جاهای دیدنی است. با ما همراه باشید تا این پارک آبی مفرح را بهتر بشناسید.

پارک آب و تاب قم کجاست؟

پارک آب و تاب در استان قم، شهر قم، بلوار غدیر و بوستان غدیر قرار دارد. دسترسی به این پارک بسیار ساده است.

آشنایی با پارک آب و تاب قم

تصویری از ورودی پارک آبی قم

پارک آب و تاب اولین پارک سرپوشیده شهر قم است. این مجموعه در سال 1395 افتتاح شده است. در این مدت کوتاه، این پارک بازدیدکنندگان بسیاری را جذب خود کرده است. پارک آب و تاب در زمینی به مساحت ۳ هکتار قرار دارد. در این پارک از انواع وسایل هیجان‌انگیز و جذاب استفاده شده است. زمانی که در پارک آبی قم هستید، متوجه گذر زمان نخواهید شد. وجود آیتم‌های مختلف باعث می‌شود حضور در این پارک آبی برای شما کسل‌کننده نباشد. در محوطه پارک، یک رودخانه مصنوعی جریان دارد. بد نیست بدانید این رودخانه بزرگ‌ترین رودخانه پارک‌های آبی در تمام ایران است.

در نهایت نیز می‌توانید سری به بخش ماساژ بزنید تا خستگی از تنتان بیرون برود.

بخش‌های مختلف پارک آب و تاب قم

  • سرسره‌های آبی | از معروف‌ترین بخش‌های این پارک

تصویری از سرسره های ارک آبی آب و تاب

سرسره‌های آبی از معروف‌ترین بخش‌های این پارک محسوب می‌شوند. البته همه ما نیز پارک‌های آبی را به سرسره‌های آبی می‌شناسیم. هرچه سرسره‌های یک پارک آبی طولانی‌تر و پرپیچ‌وتاب‌تر باشند، بیشتر از آن‌ها لذت می‌بریم. در این پارک آبی چندین و چند سرسره آبی مختلف وجود دارد. هر سرسره طول و شرایط متفاوتی دارد. سرسره‌ها مسیری مارپیچ‌ دارند. یکی از این سرسره‌ها شما را داخل وسیله‌ای همانند قیف می‌اندازد. همین طور که دور این قیف بزرگ سر می‌خورید، به مرکز آن هدایت می‌شوید. سپس از میان مسیر، وارد سرسره‌ای دیگر خواهید شد و به‌سمت پایین می‌روید.

با سرسره‌های آبی این پارک، آدرنالین خونتان حسابی به جوش می‌آید!
  • استخر موج | لذت تجربه موج‌های دریا

تصویری از سرسره آبی پارک آب و تاب

استخر موج یکی از جذاب‌ترین بخش‌های پارک آبی است. در استخر موج حتی بیشتر از دریا موج تولید می‌شود! زمانی که در این استخر هستید، احساس می‌کنید در دریای واقعی حضور دارید. این استخر بسیار پرطرفدار است. گفتنی است کودکان و بزرگ‌سالان می‌توانند در کنار هم از این استخر استفاده کنند.

  • غرفه آب‌میوه و بستنی | آب‌میوه طبیعی خنک و بستنی‌های میوه‌ای

در گوشه‌ای از این مجموعه، غرفه‌ای مخصوص ارائه آب‌میوه طبیعی و بستنی تعبیه شده است. در این غرفه می‌توانید انواع آب‌میوه طبیعی خنک و بستنی‌های میوه‌ای خوش‌مزه را سفارش دهید.

  • فوتبال صابونی | از بامزه‌ترین بخش‌های این پارک آبی

تصویری از بازی های مختلف پارک آبی قم

فوتبال صابونی یکی از بامزه‌ترین بخش‌های این پارک آبی محسوب می‌شود. در فوتبال صابونی، شرکت‌کنندگان به دو گروه مختلف تقسیم می‌شوند. سپس در شرایطی که زمین حسابی کفی و لیز شده، باهم مسابقه می‌دهند. تصور کنید اکثر بازیکن‌ها روی زمین افتاده‌اند و تلاش می‌کنند تا توپ را گل کنند!

این بازی همانند فوتبال ۲ نیمه دارد. البته مدت‌زمان هر نیمه ۷ دقیقه است و تیم‌ها نیز ۷ نفره‌اند.
  • فست‌فود و کافی‌شاپ | ساندویچی خوش‌مزه یا کیک شکلاتی تازه

تصویری از فست فود پارک آبی آب و تاب

داخل فضای سرپوشیده این پارک آبی، بخشی به‌عنوان کافی‌شاپ و بخشی دیگر با نام فست‌فود وجود دارد. شاید در این مجموعه چند ساعتی مشغول تفریح و بازی باشید. معمولاً زمانی که در آب هستید، متوجه گذر زمان و البته خستگی خود نمی‌شوید. ناگهان به خودتان می‌آیید و می‌بینید که از فرط گرسنگی، شکمتان قار‌وقور می‌کند! در چنین مواقعی، می‌توانید ساندویچی خوش‌مزه در فست‌فود یا کیک شکلاتی تازه‌ای در کافی‌شاپ سفارش دهید.

  • باغ رستوران | فضایی بسیار سرسبز و دیدنی

تصویری از باغ رستوران پارک آب و تاب

تجربه چنین تفریح و بازی جذابی می‌تواند خسته‌کننده باشد و حسابی شما را گرسنه کند. به همین خاطر، رستورانی زیبا در فضای باز مجموعه تعبیه شده است. فضای بیرونی این رستوران به‌شکلی خاص طراحی شده است. میزها در بخشی محفوظ‌اند. روی این میزها، چند تیرک چوبی قرار دارد. گیاهان رونده از روی این تیرک چوبی و دیوارهای کنار رستوران عبور کرده‌اند. این رستوران بسیار سرسبز و دیدنی است.

به‌لطف این گیاهان رونده، رستوران پارک آبی آب و تاب را باغ رستوران می‌نامند. حضور در این رستوران بسیار لذت‌بخش است.
  • امکانات ماساژ | ماساژی جانانه بعد از کلی شنا و تفریح

بعد روزی طولانی با کلی شیطنت و فعالیت فیزیکی، چه کاری بیشتر از ماساژی جانانه می‌چسبد؟! در بخش سالن سرپوشیده، قسمتی با عنوان سالن ماساژ وجود دارد. در این بخش صدای قولنج شما را درمی‌آورند و گرفتگی ماهیچه‌ها را از بین می‌برند. توصیه ما به شما این است حتماً پس از اتمام آب‌بازی، سری به سالن ماساژ بزنید. به این طریق، بعد بازگشت به خانه، دچار گرفتگی عضله نخواهید شد.

  • نمازخانه | نماز اول‌وقت

تصویری از نماز خانه پارک آبی آب و تاب

سانس‌های این پارک آبی طولانی‌اند. به همین خاطر، ممکن است زمان ادای نماز بگذرد. از‌این‌رو، بخشی به‌عنوان نمازخانه پارک آبی در نظر گرفته شده است. این نمازخانه مفرش است و با کمک آن از نماز اول‌وقت غافل نخواهید شد.

  • فروشگاه لوازم شنا | ز مایو تا عینک و گوش‌گیر

شاید آن‌قدر برای حضور در این پارک آبی هیجان‌زده شوید که وسایل شنای خود را فراموش کنید؛ اما نگران نباشید. در چنین شرایطی لازم نیست تا به خانه بازگردید. در بخشی از سالن سرپوشیده پارک آبی آب و تاب، فروشگاه لوازم شنا تعبیه شده است.

این فروشگاه انواع تجهیزات شنا از مایو تا عینک و گوش‌گیر را ارائه می‌دهد.

قوانین مربوط به پارک آبی

تصویری از پارک آبی آب و تاب قم

  • استفاده از سرسره‌های آبی برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، تنفسی، صرع، سرگیجه و فشار‌ خون یا هرگونه بیماری استخوانی و حرکتی ممنوع است.
  • در صورتی که موبایل، دوربین‌ عکاسی یا فیلم‌برداری، چاقو، اسپری، وسایل تیز، عینک طبی، طلا، هندزفری و هرگونه وسیله قیمتی همراه دارید، باید آن را به امانات تحویل دهید.

مسیر دسترسی به پارک

برای دسترسی به این پارک آبی، باید خودتان را به قسمت جنوب‌ غربی شهر قم برسانید. بلوار الغدیر دقیقاً از همین قسمت آغاز می‌شود. بعد حدود ۳ کیلومتر به بوستان الغدیر خواهید رسید. این پارک آبی داخل بوستان الغدیر قرار دارد.

هزینه ورودی:۳۰هزار تومان
شماره تماس:۰۲۵۳۱۰۸
آدرس:استان قم، بلوار الغدیر، بوستان الغدیر، پارک آبی قم

خب دوستان عزیز ره بال آسمان، نظر شما درباره پارک آبی آب و تاب قم چیست؟ آیا تاکنون از جاهای دیدنی قم بازدید کرده‌اید؟ به‌نظرتان زیباترین شهر در مرکز ایران کدام است؟ آیا برای حضور در این پارک، حاضرید سری به استان قم بزنید؟ نظرات خود را با ما و سایر همراهان در میان بگذارید.

این پارک آبی در بلوار غدیر و بوستان غدیر قم قرار دارد.

سانس آقایان در روزهای دوشنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۷ تا ۲۳ و جمعه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۲۲ است.

سانس بانوان در روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه از ساعت ۰۹:۳۰ تا ۱۹ است.

هزینه بلیت ورودی این پارک ۳۰هزار تومان است.

بله، این پارک دارای پارکینگ اختصاصی است.

3.5/5 (2 نظر)
4 نظرات
  1. علی میرزائی می گوید

    سلام . سانس بندی ها خیلی وقت هست تغییر کرده . لطفا سانس بندی ها را بردارید تا مشتریان دچار سردرگمی نشن . خیلی از مسافرین میان آب و تاب و به علت تغییر سانس دچار اشتباه میشن . سپاس فراوان

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز، سپاس برای توضیحی که دادید. ممنون می‌شیم اگه سانس‌های دقیق رو هم برامون ارسال کنید.

    2. محمد می گوید

      با سلام آیا قطعی گاز تغییری در مجموعه آب و تاب ایجاد کرده یا خیر؟ممنون میشم جواب بدید

      1. بانو تقیان می گوید

        سلام محمد عزیز، لطفا با شماره‌ای که گذاشتیم، تماس بگیرین و دقیق ماجرا رو بپرسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.