باغلار باغی تبریز | بزرگترین پارک چندمنظوره

4

تبریز جاهای دیدنی بسیاری دارد. از جاهای دیدنی تاریخی گرفته تا مناظر طبیعی اطراف تبریز، همگی تماشایی و منحصر‌به‌فرد هستند. امروز قصد داریم تا درباره یکی از جاهای تفریحی تبریز یعنی باغلار باغی با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا این پارک چندمنظوره و جذاب را بهتر بشناسید.

باغلار باغی کجاست؟

باغلار باغی یکی از جاهای دیدنی تبریز است. این پارک بزرگ و چندمنظوره در بلوار شهریار و ضلع شمالی کوی ولیعصر قرار دارد. پارک باغلار دقیقاً کنار بوستان ولیعصر واقع شده است.

آشنایی با پارک باغلار باغی تبریز

عکس آشنایی با پارک باغلار باغی تبریز

پارک باغلار تبریز یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی تبریز به حساب می‌آید. این پارک همان جایی است که کودکان برای وقت‌گذرانی در آن، خودشان را به هر آب و آتشی می‌زنند. البته باغلار نه‌فقط برای کودکان، بلکه برای بزرگسالان نیز می‌تواند بسیار جذاب باشد. این پارک را می‌توان به نوعی جزء بزرگترین شهربازی های ایران نیز دانست. در باغلار هر آنچه که برای تفریح و سرگرمی در ذهنتان می‌گنجد، وجود دارد. پارک باغلار باغی تبریز یک مجموعه کامل از فضای سبز، شهربازی بزرگ، دلفیناریوم، باغ پرندگان، تالار پذیرایی، رستوران و غیره محسوب می‌شود.

عکس پارک بزرگ باغلار باغی تبریز

زمانی که وارد این پارک بزرگ و تماشایی می‌شوید، نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید. در هر گوشه از این پارک نوعی تفریح هیجان‌انگیز شما را صدا می‌زند! حتی بزرگسالان نیز غرق تفریح در این پارک می‌شوند، پس تصور کنید باغلار چقدر برای کودکان می‌تواند جذابیت داشته باشد.

عکس مهندس درویش زاده

احداث این پارک بزرگ در سال 1372 آغاز شد. پس از یک سال کار سخت و مداوم مهندس درویش‌زاده، نهایتاً در 5 مرداد ماه سال 1373، پروژه ساخت این پارک به پایان رسید. این پارک در میان باغات میوه و مراتع گلکاری‌شده قرار داشت. به همین خاطر آن را با نام شهربازی باغلار باغی، یعنی بوستان باغ‌ها نامیدند. متأسفانه امروزه به‌دلیل گسترش شهرسازی، خبری از این باغات میوه سرسبز و بزرگ نیست.

این پارک در کنار باغ گلستان و ائل گلی، یکی از مهم‌ترین پارک‌ها و البته مراکز تفریحی تبریز به حساب می‌آید. این پارک در سطح استان آذربایجان شرقی نیز شهرت دارد. بسیاری از ساکنان شهرهای اطراف، برای آخر هفته و حضور در این پارک، سری به تبریز می‌زنند.

امکانات باغلار باغی

  • شهربازی باغلار باغی

شهربازی باغلار، یکی از بزرگترین شهربازی‌های شمال‌غرب ایران به حساب می‌آید. در این شهربازی انواع آیتم‌های مفرح همانند کلبه وحشت، رنجر، کشتی صبا، قطار، دوچرخه هوایی، قاطر و غیره وجود دارد. بیشتر این وسایل قدیمی هستند؛ اما ایمنی و شرایط سلامت آن‌ها به‌صورت دوره‌ای بررسی می‌شود. برای استفاده از شهربازی، ابتدا باید مبلغی به‌عنوان ورودی بپردازید. سپس برای استفاده از هر آیتم، باید هزینه جداگانه برای آن پرداخت کنید.

  • فضای سبز باغلار باغی

عکس سر سبز بودن پارک باغلارباغی

همان طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، این پارک در محل باغی بزرگ و دلباز احداث شده است. با وجود آنکه در اطراف این پارک دیگر خبری از این باغ باصفا نیست؛ اما می‌توانید شاهد بخشی از آن در قالب پارک باغلار باغی تبریز باشیم. این پارک حدود 22 هکتار وسعت دارد. بخش عمده آن، به فضای سبز اختصاص داده شده است. نشستن روی چمن و نوشیدن یک جرعه چای یکی از تفریحاتی است که می‌توانید در فضای سبز باغلار تجربه کنید.

  • استخر پارک باغلار باغی تبریز

عکس آبنماهای استخر پارک باغلار باغی تبریز

اگر به‌تازگی از باغلار تبریز دیدن کرده باشید، حتماً می‌دانید که خبری از استخر بزرگ در این پارک نیست. در گذشته یک استخر بزرگ به همراه چندین و چند آبنما و فواره در این مجموعه تفریحی بزرگ وجود داشت. در سال 1394، به دستور شهرداری و دلایل کاملاً نامعلوم، استخر این مجموعه تخریب شد. در حال حاضر هیچ اثری از استخر بزرگ پارک باغلار باغی تبریز تبریز باقی نمانده است.

  • باغ پرندگان و باغ وحش باغلار باغی

در بخشی از این مجموعه تفریحی بزرگ، باغ پرندگان و باغ وحشی تبریز قرار دارد. در این بخش می‌توانید شاهد حضور حیوانات مختلف همانند شیر، خرس، میمون و پرندگانی زیبا و خوش‌رنگ باشید. البته این حیوانات در شرایطی بسیار سخت و دشوار زندگی می‌کنند. فضای قفس‌ها بسیار کوچک است و به حیوانات رسیدگی مناسبی نمی‌شود.

  • دلفیناریوم باغلار باغی

دلفین یکی از بامزه‌ترین موجودات دریایی محسوب می‌شود. این آبزی هوشی نزدیک به هوش انسان دارد. حتی از برخی جهات، دلفین از انسان نیز باهوش‌تر است. بد نیست بدانید از نظر حجم، دلفین مغز بزرگ‌تری نسبت به انسان دارد. دلفین‌‌ها به‌راحتی با انسان‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. به همین خاطر در شهرهای مختلف کشور می‌توانیم شاهد دلفیناریوم‌های مهیج باشیم. دلفیناریوم یکی از بخش‌های تازه‌تأسیس پارک باغلار باغی تبریز محسوب می‌شود. این بخش از زمان افتتاح، گردشگران بسیاری را جذب خود کرده است.

  • رستوران و کافه باغلار باغی

عکس آلاچیق های پارک باغلارباغی

در بخش ورودی باغلار باغی، رستورانی بسیار بزرگ وجود دارد. این رستوران در طول روز میزبان بسیاری از گردشگران و بازدیدکنندگان پارک است. البته بر اساس نظرات مراجعه‌کنندگان، کیفیت غذای رستوران در سطح مطلوبی قرار ندارد. علاوه‌بر رستوران، چندین و چند بوفه مختلف نیز در سطح پارک وجود دارند. شما می‌توانید یک میان‌وعده خوشمزه از این بوفه‌ها تهیه کرده و داخل آلاچیق‌های پارک نوش جان کنید.

جاذبه های دیدنی اطراف باغلار باغی

  • پارک مینیاتور | در فاصله یک کیلومتری؛
  • موزه تاریخ طبیعی تبریز | در فاصله 4کیلومتری؛
  • مقبره الشعرا تبریز | در فاصله 6کیلومتری؛
  • موزه قرآن و کتابت | در فاصله 7کیلومتری؛
  • بازار بزرگ تبریز | در فاصله 8کیلومتری.

بهترین زمان بازدید از شهربازی باغلار باغی

تبریز جزء شهرهای کوهستانی و سرد ایران به حساب می‌آید. به همین خاطر بهتر است برای سفر به تبریز و بازدید از باغلار باغی، 6 ماه اول سال را انتخاب کنید. در 6 ماه دوم سال، هوای تبریز بسیار سرد می‌شود. تقریباً از اوایل پاییز، حتی مردم محلی تبریز نیز به‌ندرت از این باغ دیدن می‌کنند. در فصل زمستان تعداد بازدیدکنندگان از این پارک به حداقل میزان خود می‌رسد. پس فقط فصل بهار و تابستان را برای بازدید از این پارک انتخاب کنید.

مسیر دسترسی به شهربازی باغلار باغی

پارک باغلار باغی تبریز تبریز در بخش شرقی این شهر و کنار بلوار شهریار قرار دارد. بلوار شهریار یکی از معروف‌ترین بلوارهای تبریز به حساب می‌آید. از هر قسمت تبریز اگر از مردم سؤال کنید، شما را به‌سمت بلوار شهریار هدایت می‌کنند. ایستگاه مترو استاد شهریار نیز در فاصله 2کیلومتری از باغلار قرار دارد. در ضمن اتوبوس‌های بسیاری در بلوار شهریار توقف می‌کنند. به همین خاطر می‌توان گفت که دسترسی به این بوستان بسیار ساده است.

هزینه بازدیدورودی باغ 1000 تومان، ورودی شهربازی6هزار تومان، ورودی باغ وحش 4هزار تومان، ورودی دلفیناریوم 50هزار تومان
ساعت کاری6 عصر تا 2 صبح
شماره تماس04133288500
آدرسبلوار استاد شهریار، ضلع شمالی ورودی کوی ولی ‌عصر، جنب پارک ولیعصر

خب دوستان عزیز ره بال آسمان، نظر شما درباره پارک باغلار باغی تبریز چیست؟ آیا از این پارک دیدن کرده‌اید؟ نظر شما درباره نگهداری حیوانات در این شرایط سخت چیست؟ نظرات خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

باغلار باغی در بلوار شهریار تبریز قرار دارد.

ایستگاه استاد شهریار نزدیکترین ایستگاه مترو به باغلار است.

این پارک همه‌روزه از ساعت 18 الی 2 بامداد فعالیت می‌کند.

برای ورودی به فضای باغ باید هزار تومان بپردازید. برای بازدید از باغ وحش 4هزار تومان و برای ورودی به شهربازی باید 6هزار تومان بپردازید.

6 ماه اول سال بهترین زمان بازدید از این باغ محسوب می‌شود.

3.5/5 (6 نظر)
4 نظرات
  1. اکبر می گوید

    واقعا تبریز شهر اولین هاست و جاهای دیدنی زیادی داره که ِباید رفت ودید…

    1. بانو تقیان می گوید

      اکبر عزیز، ممنونیم که نظرتون رو با ما به‌اشتراک گذاشتین. بله تبریز واقعا زیباست.

  2. علی می گوید

    خداوند به هیچ وجه اجازه نداده که حیوانات وحشی را به اینطریق زندانی ابد بکنید، چون آنها هم در این دنیا خلق شده اند که در سطح عظیم و پهناور کرهٔ زمین بطور آزادانه و در جمع دیگر حیوانات، بصورت دلخواه خودشان زندگی کرده و گشت و گزار بکنند، نه اینکه با یک عمر ماندن در زندان تهیه شده بدست انسانها، شکنجه بکشند!!

    1. بانو تقیان می گوید

      دوست عزیز، ما هم با نظر شما موافقیم. هدف از این مقاله فقط معرفی جاذبه است و هیچ تأییدی بر درستی یا نادرستی موضوع نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.