منطقه گردشگری پازارلند عسلویه |‌ جایی متفاوت با همه جا

6

بسیاری بندر عسلویه را فقط با صنایع پتروشیمی و پالایشگاه‌های آن می‌شناسند؛ اما آیا تا‌به‌حال راجع‌به منطقه گردشگری پازارلند عسلویه چیزی شنیده‌اید؟‌ پازارلند در‌ واقع نام دهکده‌ای توریستی است که در آن امکانات رفاهی و تفریحی متعدد و جذابی برای گردشگران فراهم شده است و به همین سبب می‌تواند مقصدی عالی برای افرادی باشد که می‌خواهند به‌سوی جنوب ایران راهی شده و اوقات خوشی را در این منطقه سپری کنند. از‌این‌رو ما در این مطلب قصد داریم به‌صورت کامل در‌خصوص این منطقه گردشگری کم‌نظیر و منحصر‌به‌فرد و امکانات رفاهی و تفریحی آن توضیح دهیم. در‌ نتیجه اگر می‌خواهید با یکی از دهکده های توریستی ایران آشنا شده و راهنمایی کامل برای سفر به‌سوی آن در‌یافت کنید، در این مطلب همراه ما باشید. 

منطقه گردشگری پازارلند عسلویه کجاست؟

دهکده گردشگری پازارلند در منطقه دوست‌داشتنی و دلنشین جنوب ایران واقع شده است. به‌طور دقیق‌تر، این منطقه گردشگری محبوب و مهیج در استان بوشهر، میان دو بندر کنگان و عسلویه، واقع در سواحل دریای شیرینو، قرار دارد. 

معرفی منطقه گردشگری پازارلند عسلویه | خاص‌ترین دهکده گردشگری ایران

عکس معرفی منطقه گردشگری پازارلند عسلویه

منطقه گردشگری پازارلند عسلویه با مساحتی بالغ‌بر ۲۰ هکتار، مجموعه‌ای رفاهی و تفریحی است که به دلیل موقعیت قرار‌گیری عالی و امکانات جذاب و منحصر‌به‌فرد، مقصدی عالی برای بازدید از جاهای دیدنی عسلویه، اقامت و تجربه تفریحات لذت‌بخش است. جالب است بدانید که این دهکده در ابتدا برای کارکنان و کارمندان صنایع گاز و پتروشیمی بندر عسلویه ساخته شد و به‌طور اختصاصی در اختیار آن‌ها قرار داشت. بعد‌ها با توسعه این منطقه و افزودن امکانات تفریحی و رفاهی متعدد، به مجموعه‌ گردشگری محبوب، برای استفاده عموم افراد تبدیل شد. 

تفریح در منطقه گردشگری پازارلند عسلویه | خلق لحظاتی لذت‌بخش و به‌یاد‌ماندنی 

در دهکده گردشگری پازارلند عسلویه، به‌منظور ایجاد محیطی مفرح و سرگرم‌کننده برای مسافران، امکانات تفریحی جذاب، متنوع و متعددی فراهم شده است؛ از‌این‌رو شما می‌توانید در این مجموعه انواع تفریحات لذت‌بخش روی خشکی و تفریحات پر‌هیجان در دریا را تجربه کرده و اوقاتی خوش، مهیج و به‌یاد‌ماندنی برای خود خلق کنید. در ادامه تمامی امکانات تفریحی روی خشکی و در دریای این دهکده گردشگری را ذکر کرده‌ایم:

تفریحات سرگرم‌کننده و مهیج روی خشکی در منطقه گردشگری پازارلند عسلویه

  • شهربازی؛
  • تماشای سیرک؛
  • سینمای چند بعدی؛
  • پینت بال؛
  • بازدید از باغ پرندگان؛
  • پلاژ بانوان؛
  • فوتبال دستی‌های انسانی؛
  • تفریحات ورزشی مانند بیلیارد؛
  • استخر؛
  • زمین بازی تنیس.

تفریحات هیجان‌انگیز و مفرح در دریا در منطقه گردشگری پازارلند عسلویه

  • غواصی با کمک مربیان کارآزموده، حرفه‌ای و مجرب؛
  • تماشای ماهی‌ها و مرجان‌های خیره‌کننده دریایی خلیج فارس؛
  • جت اسکی سواری؛
  • پاراسل؛
  • قایق‌سواری؛
  • گشت‌و‌گذار در دریا با دوچرخه‌های دریایی؛
  • کایاک‌های یک‌نفره و دو‌نفره؛
  • رولر؛
  • تراکتور دریایی؛
  • قایق‌سواری با قایق خانواده.

امکانات رفاهی منطقه گردشگری پازارلند عسلویه |‌ فراتر از انتظار شما 

در دهکده گردشگری پازارلند عسلویه، علاوه‌بر امکانات تفریحی متعدد و هیجان‌انگیز، امکانات رفاهی کاملی نیز به‌منظور ایجاد رفاه حال گردشگران فراهم شده است که در ادامه به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم:

  • رستوران‌ها:‌ در این مجموعه گردشگری کم‌نظیر، رستوران‌های مختلفی با منو‌های متنوع مشغول فعالیت و خدمات‌رسانی به مسافران هستند. شما می‌توانید در این رستوران‌ها، لذت چشیدن انواع غذا‌های دریایی، فست فود‌ها، غذاهای سنتی و بومی جنوب کشور و غذاهای اصیل ایرانی را تجربه کنید. 
  • چایخانه سنتی: چایخانه سنتی پازارلند نیز با محیط دل‌نشین و دوست‌داشتنی که دارد، همواره آماده پذیرایی از مهمان با انواع چای و دمنوش‌های خوش‌عطر و دل‌چسب است. 
  • اتاق‌های ماساژ: شما می‌توانید با مراجعه به اتاق‌های ماساژ مجهز این مجموعه از خدمات حرفه‌ای ماساژ نیز بهره‌مند شده و با این کار خستگی را از تن به‌ در کنید.  
  •  سالن مجهز بدنسازی: در این مجموعه گردشگری جذاب، یک سالن مجهز بدن‌سازی نیز برای مراجعه‌کنندگان در‌نظر گرفته شده است. 

انواع اقامتگاه در دهکده پازارلند عسلویه | تجربه‌ای جدید در اقامتگاه‌هایی متفاوت

اغلب شهرت و محبوبیت مجموعه گردشگری پازارلند عسلویه به‌لطف وجود اقامتگاه‌های منحصر‌به‌فرد، متنوع و جذاب آن است؛‌ از‌این‌رو بد نیست که در این بخش کمی در‌خصوص اقامتگاه‌های بی‌نظیر و هیجان‌انگیز این مجموعه رؤیایی سخن بگوییم. 

  • اقامتگاه های لوله ای یا ویولا

اقامتگاه‌های لوله‌ای که به آن‌ها «ویولا» نیز می‌گویند از جمله خاص ترین هتل های ایران هستند که در منطقه گردشگری پازارلند عسلویه قرار دارند. در طراحی و ساخت این اقامتگاه‌های منحصر‌به‌فرد از ۲۱ لوله ۱۲متری استفاده شده‌اند که زمانی ضایعات صنعتی پتروشیمی بودند. از‌این‌رو این اقامتگاه‌های علاوه‌بر ویژگی ظاهری خاص و جالب توجهی که دارند، سازه‌‌های نمادین و مرتبط با میدان‌های نفتی و صنایع پتروشیمی عسلویه به‌شمار می‌آیند.

عکس قطر لوله های اقامتگاه های لوله ای منطقه گردشگری پازارلند عسلویه

قطر لوله‌‌هایی که از آن‌ها برای ساخت این اقامتگاه‌های هیجان‌انگیز استفاده شده، ۲.۲ متر بوده و به همین دلیل اندازه فضای داخلی آن‌ها کاملاً مناسب است. در اتاق‌های ویو‌لا‌های دهکده پازارلند عسلویه، تمامی امکانات رفاهی لازم از قبیل تخت‌خواب، تلویزیون، سیستم سرمایشی و… فراهم شده است. همچنین خوب است اشاره کنیم که این اقامتگاه‌ها در نزدیکی دریا واقع شده‌اند؛ از‌این‌رو پنجره‌های آن‌ها، قابی بی‌نظیر از موج‌های دریا و طلوع و غروب آفتاب بر کرانه دریا را به نمایش می‌گذارند. 

  • کلبه‌های اسکیمویی

از دیگر اقامتگاه‌های جذاب مجموعه گردشگری پازارلند عسلویه می‌توان به کلبه‌های اسکیمویی رنگارنگ آن اشاره کرد. این کلبه‌های دقیقاً شبیه به خانه‌های برفی اسکیمویی طراحی شده‌اند. فضای داخل این اقامتگاه‌ها کاملا مجهز بوده و بدون‌شک سکونت در آن‌ها تجربه‌ای متفاوت برای شما رقم خواهد زد.  

  • کلبه‌های درختی

شاید شما نیز همانند بسیاری از افراد تصویر کلبه‌های درختی جذاب را تنها در کارتون‌ها و فیلم‌ها دیده باشید و آرزوی زندگی در آن‌ها از کودکی تا به امروز در ذهن شما باقی مانده باشد. خبر خوب این است که در دهکده گردشگری پازارلند اقامتگاه‌هایی به شکل کلبه‌های درختی وجود دارند که مسافران می‌توانند در آن‌ها زندگی کنند. بدون‌ شک تجربه زندگی در کلبه‌های درختی، واقع در ساحل زیبای دریای شیرینو و محیطی پر‌آرامش و دلنشین، تجربه‌ شیرینی است که هیچ‌گاه از یاد نخواهید برد. 

  • کلبه‌های شناور

بی‌اغراق می‌توان گفت که کلبه‌های شناور در منطقه گردشگری پازارلند عسلویه، از جذاب‌ترین اقامتگاه‌های ایران هستند. این کلبه‌ها روی دریا بنا شده‌اند و زندگی در‌ آن‌ها همچون زندگی در جزیره‌ای کوچک و اختصاصی در‌ میان موج‌های دریا، هیجان‌انگیز است. خوب است اشاره کنیم که این کلبه‌ها دارای اتاق خواب مجزا، هال و آشپزخانه هستند. همچنین در اقامتگاه‌های شناور این مجموعه گردشگری، تمامی امکانات رفاهی لازم از جمله مبلمان، میز غذاخوری، صندلی مخصوص استراحت در ساحل و.. فراهم شده است. 

  • کلبه‌های نامنظم

کلبه‌های نا‌منظم در‌ واقع مجموعه‌ای چهل‌تایی از اقامتگاه‌هایی مجزا هستند که با اشکالی عجیب‌و‌غریب و نا‌منظرم طراحی و ساخته شده و در‌کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. جالب است بدانید که هیچ‌کدام از این کلبه‌ها شباهتی به یکدیگر ندارند و ظاهر آن‌ها کاملاً منحصر‌به‌فرد است. گفتنی است که در این اقامتگاه‌ها نیز تمامی امکانات رفاهی لازم، به‌منظور ایجاد رفاه حال ساکنان، فراهم شده است. 

بهترین زمان سفر به دهکده پازارلند عسلویه | زمانی مناسب برای تجربه‌ای دل‌پذیر 

از آنجایی که دهکده گردشگری پازارلند عسلویه در جنوب کشور ایران و در‌ نزدیکی دریا واقع شده است، تابستان‌هایی سوزان، گرم و شرجی دارد؛‌ از‌این‌رو اگر تاب گرمای سوزان جنوب ایران و هوای شرجی آن را ندارید، بهتر است فصل زمستان، اواخر فصل پاییز و اوایل فصل بهار را برای سفر به منطقه گردشگری پازارلند عسلویه، در تقویم خود علامت بزنید؛ تا در سفر به این دهکده اوقاتی خوش را در محیطی بی‌نظیر و دوست‌داشتنی، به لطف وجود آب‌و‌هوایی دلپذیر تجربه کنید. 

مسیر دسترسی به مجموعه گردشگری پازارلند عسلویه | راهنمای کامل دسترسی 

برای رسیدن به منطقه گردشگری پازارلند عسلویه از نقاط مختلف ایران، دو راه هوایی وجود دارد. راه اول این است که ابتدا از‌ طریق هواپیما به فرودگاه بندر عسلویه رفته و از آنجا با گرفتن تاکسی به‌سوی این دهکده گردشگری فوق‌العاده حرکت کنید. راه دوم به این صورت است که ابتدا باید بلیط هواپیمایی به مقصد شهر «لامرد» استان فارس تهیه کرده و به‌سوی آن حرکت کنید، سپس از آنجا با استفاده از تاکسی یا وسایل نقلیه عمومی، به‌سوی مجموعه گردشگری پازارلند عسلویه بروید. 

در‌ نهایت خوب است اشاره کنیم که اگر در‌ نزدیکی این دهکده گردشگری سکونت یا حضور داشته و می‌خواهید با استفاده از خودرو شخصی به‌سوی آن سفر کنید، باید بگوییم که به‌دلیل موقعیت پر‌اهمیت و حساس بندر عسلویه، تمامی مسیر‌های جاده‌ای به‌سوی این منطقه کاملاً استاندارد، هموار و مناسب است؛‌ ازاین‌رو شما می‌توانید با خیال راحت با استفاده از خودرو شخصی به این منطقه جذاب گردشگری سفر کنید. 

ساعات بازدید۲۴ ساعته
شماره تماس09177561068
آدرس صفحه اینستاگرامpazarland.ir
آدرسعسلویه، استان بوشهر، شهر بندر کنگان، بندر شیرینو، مجموعه گردشگری پازارلند عسلویه (در ۳۰ کیلومتری عسلویه)

در این مطلب همراه با مجله گردشگری ره بال آسمان، سوار بر مرکب قلم و بر بال خیال، به‌سوی سواحل نیلگون جنوب ایران سفر کرده و با یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی عسلویه آشنا شدید. هم‌اکنون وقت آن رسیده تا برای تعطیلات بعدی خود، برنامه‌ریزی کرده و این‌بار در سفری واقعی، به‌سوی منطقه گردشگری پازارلند عسلویه رفته و تجربه سفری دلنشین را به خود و عزیزانتان هدیه دهید. در‌ نهایت فراموش نکنید که اگر تاکنون تجربه سفر به این دهکده گردشگری و اقامت در اقامتگاه‌های آن را داشته‌اید، تجربیات ارزشمند و نظرات خود را در‌خصوص این مجموعه توریستی با ما و مخاطبان ما به اشتراک بگذارید.

منطقه گردشگری پازارلند عسلویه در استان بوشهر، میان دو بندر کنگان و عسلویه، واقع در سواحل دریای شیرینو، قرار دارد.

فاصله دهکده گردشگری پازارلند تا بندر عسلویه ۲۰ کیلومتر است.

بهترین زمان سفر به این مجموعه گردشگری فصل زمستان، اوایل فصل بهار و اواخر فصل پاییز است.

اقامتگاه‌های این مجموعه شامل اقامتگاه‌های لوله‌ای، کلبه اسکیمو، کلبه درختی، کلبه های شناور و کلبه های نامنظم می‌شوند.

در این مجموعه گردشگری می‌توانید انواع تفریحات آبی از جمله جت اسکی، پاراسل، قایق سواری، دوچرخه دریایی، غواصی به کمک مربیان بازدید از ماهی‌ها و مرجان‌های خلیج فارس، کایاک‌های یک‌نفره و دو‌نفره، رولر، تراکتور دریایی و قایق خانواده را تجربه کنید.

5/5 (3 نظر)
6 نظرات
  1. میثم می گوید

    پازارلند عجب جایی بوده… با اینکه پیشنهاد کاری برای عسلویه داشتم؛ اما قبول نکردم. چرا؟ چون فکر میکردم هیچ امکانات رفاهی و تفریحی اونجا وجود نداره و قراره خانوادم اذیت بشن!!!

    1. بانو تقیان می گوید

      بله میثم عزیز، خیلی از جاذبه‌های این شهر به ما معرفی نشده متأسفانه. البته خب هوای بسیار گرم و آب غیرقابل شرب هم دلیلی است برای اینکه کمتر گردشگری اون طرف بره.

  2. علی می گوید

    برای ورود ب دهکده باید مبلغی پرداخت بشه؟

    1. بانو تقیان می گوید

      علی عزیز، سلام. متأسفانه اطلاعی نداریم.

  3. K می گوید

    باسلام جای خوبی برای اقامت ولی هیچ چیز تفریحی نداره حتی تلوزیونی ک تو اتاق هست همچیو قطع کردن از نظر احترام خیلی بی نظیر ولی از نظر تفریحات و حتی غذا صفره راحت بگم از بوشهر سه ساعت باید بیای ک اینجا فقط بخوابی همین

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز
      ممنونیم نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید.
      چقدر جمله آخرتون جالب بود: «از بوشهر سه ساعت باید بیای ک اینجا فقط بخوابی همین»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.