بهترین زمان سفر به قبرس | کی بیشتر از همه وقت خوش می‌گذرد؟

0

بهترین زمان سفر به قبرس بسته به تفریحِ مدنظر شما، تفاوت دارد. برای مثال پاییز و زمستان بهترین زمان سفر به قبرس به لحاظ قیمت برای گردشگرانی است که دنبال سفر ارزان به قبرس هستند. گردشگرانی هم هستند که به دنبال بهترین زمان سفر به قبرس برای شرکت در فستیوال ها می‌گردند، زمستان زمان مناسبی برای این گردشگران است. این شرایط باعث شده تا هر کدام از گردشگران بسته به صلاحدید و هدفی که از سفر به قبرس دارند، زمان متفاوتی را برای سفر به این دیار انتخاب کنند. از آنجایی که قبرس در تمامی فصل‌های سال تماشایی است، در هر ماه برنامه‌ گردشگردی متفاوتی در این سرزمین برقرار می‌شود. در ادامه اطلاعات سودمندی از انتخاب زمان مناسب برای سفر به قبرس با شما در میان می‌گذاریم. به شما قول می‌دهیم مطالعه این مطلب تا انتها، سفر به قبرس را به یکی از بهترین سفرهای خارجی‌تان تبدیل کند.

سفر به قبرس در فروردین

فروردین در بیشتر جاهای دنیا ماه گل‌ و بلبل است. قبرس نیز از این قائده مستثنی نیست. در این ماه قبرس فرشی از گل به تن می‌کند و نسیم خوش بهاری به استقبال گردشگران می‌آید. به همین دلیل اگر به دنبال بهترین زمان سفر به قبرس برای گشت‌وگذار می‌گردید، فروردین فصل مناسبی برای قبرس‌گردی است. با این حال بد نیست بدانید که هوای خوش قبرس، افزایش تقاضای گردشگری در این منطقه را به دنبال دارد. به همین دلیل فروردین‌های هر سال، هتل های قبرس شمالی و جنوبی از همیشه شلوغ‌تر می‌شود. انصافاً باید گفت فروردین قبرس به اندازه‌ای تماشایی است که ارزش این شلوغی را دارد. از طرف دیگر به دنبال گرم شدن هوا در فروردین، شرایط برای آب‌تنی و تفریح در پارک‌ های آبی قبرس نیز مهیاست.

سفر به قبرس در اردیبهشت

جاهای دیدنی قبرس در اردیبهشت هر سال از دیگر ماه‌ها تماشایی‌تر می‌شود. آب و هوای قبرس در این ماه به اندازه‌ای دلپذیر است که از گشت‌و‌گذار در طبیعت قبرس سیر نمی‌شوید. جالب است بدانید اردیبهشت، بهترین زمان برای سفر به قبرس برای شرکت در فستیوال های قبرس است. در این ماه جشنواره‌های باشکوهی مانند فستیوال سالانه بهار و گل در شهرهای بزرگ قبرس برگزار می‌شود. همان‌گونه که از نام این جشنواره پیداست، قبرسی‌ها محصولاتی که کشت‌و‌زرع کرده‌اند را به نمایش می‌گذارند. میوه‌های خوشمزه، گل‌های خوشبو، صنایع‌دستی و انواع سوغات قبرس در این جشنواره پیش روی گردشگران قرار می‌گیرد. از آنجایی که امکان ندارد جشنواره‌ای در قبرس برگزار شود و در آن خبری از پایکوبی نباشد، پیشنهاد می‌کنیم در جشنواره های بهاری قبرس حضور پیدا کنید و حسای خوش بگذرانید.

سفر به قبرس در خرداد

به همان اندازه که خردادهای قبرس گرم‌تر می‌شود، تفریح‌های پرحرارت‌تری در این منطقه به راه می‌افتد. قبرسی‌ها جشنواره‌ای باشکوه با نام توفان دارند. جشنواره‌ای که از آن صحبت می‌‌کنیم خرداد هر سال در بیشتر سواحل پرگردشگر قبرس برگزار می‌شود. در این جشنواره بهترین سرگرمی‌های آبی، ورزش‌های دریایی و خوراکی‌های محلی پیش روی گردشگران قرار می‌گیرد. انصافاً باید گفت گردشگری در قبرس با جشنواره توفان حال‌و‌هوای دیگری دارد. اگر دنبال بهترین زمان سفر به قبرس برای شرکت در برنامه های موج سواری می‌گردید، خرداد را در تقویم مسافرتی خود برای قبرس کنار بگذارید.

سفر به قبرس در تیر

قبرسی‌ها جشنواره جالبی با نام فستیوال شراب دارند. در این فستیوال انواع نوشیدنی‌های محلی و بین‌المللی وجود دارد. از آنجایی که ما ایرانی‌ها و بسیاری دیگر از گردشگران دیگر کشورها اعتقادات خاص خودمان را داریم، در این فستیوال دیگر نوشیدنی‌های حلال نیز وجود دارد. به لطف این شرایط با گرم‌ترشدن هوای قبرس در تیر، می‌توانید با حضور در این فستیوال، گلویی تازه کنید. با توجه به آغاز تعطیلات تابستانی در بسیاری از کشورها، گردشگران بیشتری در ماه تیر راهی این منطقه می‌شوند. با این حال جاهای دیدنی قبرس به اندازه‌ای زیاد است که شلوغی چندانی را احساس نکنید. اگر هم از آن دسته گردشگرانی هستید که طاقت گرما ندارند، می‌توانید به جای ساحل‌های قبرس، راه کوه‌های سرسبز این منطقه را در پیش بگیرید. دامنه کوه‌های ترودوس به اندازه‌ای سرسبز است که گرمای هوا را حس نمی‌کنید.

سفر به قبرس در مرداد

انصافاً باید اعتراف کرد قبرس مردادهای بسیار گرمی دارد. دمای هوا در بعضی از قسمت‌های قبرس به بیشتر از ۴۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. به همین دلیل اگر می‌خواهید این گرمای سوزان، شما را کباب نکند، بهتر است به جای شهرهای بزرگ، راهی مناطق گردشگری طبیعی قبرس شوید. شاید باور نکنید که زیبایی‌های روستاهای قبرس چیزی از شهرهای بزرگ آن کمتر ندارد. در مرداد هر سال قبرسی‌ها چندین فستیوال باشکوه نیز دارند. یکی از این فستیوال ها، جشنواره مریم مقدس است که ۱۵ آگوست هر سال برگزار می‌شود. اگر هم نمی‌توانید از زیبایی‌های شهرهای بزرگ قبرس چشم بپوشید، برنامه قبرس‌گردی خود را به گونه‌‌ای تنظیم کنید که شب‌ها را بیشتر به گردشگری اختصاص دهید.

سفر به قبرس در شهریور

شهریور که از راه می‌رسد خانواده‌های قبرسی فرزندانشان را آماده درس و مدرسه می‌کنند. گردشگری نیز رونق کمتری در شهریورهای قبرس دارد. به همین دلیل شهریور بهترین زمان سفر به قبرس به‌لحاظ خلوت بودن این منطقه است. انصافاً باید گفت شهریورهای قبرس آب‌و‌هوایی دلپذیر دارد. با فرا رسیدن شهریور، رستوران های قبرس میزهای غذا را در خیابان یا کنار ساحل قرار می‌دهند تا گردشگران در کنار صرف غذایی خوشمزه، از هوای دل‌انگیز شهریوری لذت ببرند. ساحل‌گردی نیز به لطف هوای خوش شهریورهای قبرس طرفدار بیشتری پیدا می‌کند و تفریح‌های متنوعی پیش روی گردشگران قرار می‌گیرد.

سفر به قبرس در مهر

بهترین زمان سفر به قبرس برای وقت‌گذرانی در مراکز خرید قبرس، مهر است. در این ماه گردشگران کمتری راهی قبرس می‌شوند. به همین دلیل فروشنده‌های مراکز خرید قبرس آتش به مالشان می‌زنند تا به هر قیمتی که شده چرخ‌ کارشان را بچرخانند. قیمت هتل و دیگر خدمات گردشگری در قبرس نیز به میزان چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. ناگفته پیداست این کاهش در ماه‌های بعدی نیز ادامه پیدا می‌کند، اما در این ماه‌ها هوا سردتر است. در مهرهای قبرس نوشیدنی‌های خنک جای خود را به نوشیدنی‌های گرم می‌دهند و گردشگران لباس‌های گرم‌تری به تن می‌کنند. خوشبختانه آب دریا در مهرماه قبرس به اندازه‌ای سرد نیست که نشود تن به آب زد. به لطف این شرایط بسیاری از گردشگران مهر را برای سفر به قبرس انتخاب می‌کنند.

سفر به قبرس در آبان

قانون نانوشته‌ای در گردشگری وجود دارد که بر اساس آن هرچقدر هوای یک منطقه سردتر می‌شود، به همان اندازه قیمت‌های گردشگری کاهش پیدا می‌کند. این قانون درباره سفر به قبرس کاملاً صدق می‌کند. آبان‌های قبرس ممکن است سرد باشد؛ اما کاهش قیمت‌ها، بازار گردشگری این سرزمین را گرم نگه می‌دارد. انصافاً هم باید گفت قبرس در آبان به اندازه‌ای سرد نیست که نتوان در آن گردشگری کرد. تفریحات شبانه در مکان‌های سرپوشیده قبرس در تمامی ماه‌های سال به راه است. دریا نیز ظهرها به اندازه‌ای گرم است که بتوان حسابی در سواحل قبرس خوش گذراند. اگر اهل گشت‌و‌گذار در جاهای تاریخی هستید، آبان بهترین زمان سفر به قبرس است. در این ماه به لطف دمای مناسب هوا، صبح تا ظهر را می‌توانید در جاهای تاریخی قبرس گشت‌و‌گذار کنید. شب‌‌ها نیز می‌توانید سری به کافه‌ها و رستوران های قبرس بزنید و خودتان را مهمان غذاهای خوشمزه قبرسی کنید.

سفر به قبرس در آذر

بهترین زمان سفر به قبرس برای شرکت در مراسم سال نو میلادی، آذر است. در تمامی قسمت‌های پرگردشگر قبرس، تزئینات کریسمس خودنمایی می‌کند. مراکز خرید قبرس نیز تخفیف‌های چشمگیری برای کالاها لحاظ می‌کنند. اگر می‌خواهید در جشنواره های قبرس شرکت کنید و خریدی جانانه داشته باشید، سفر به قبرس در آذر را پیشنهاد می‌کنیم. با این حال انصافاً باید اعتراف کرد آذرهای قبرس حسابی سرد است. این شرایط باعث می‌شود تا سرگرمی‌های قبرس در مراکز گردشگری سرپوشیده قبرس طرفداران بیشتری پیدا کند. قبرسی‌ها هرچقدر که به برگزاری جشن سال نو میلادی نزدیک‌تر می‌شوند، جاذبه های گردشگری بیشتری پیش روی مسافران قرار می‌‌دهند. به همین دلیل سفر به قبرس در آذر از آن مسافرت‌هایی است که خاطره آن برای همیشه در ذهن گردشگران باقی می‌ماند.

سفر به قبرس در دی

جشن سال نو میلادی در قبرس به اندازه‌ای باشکوه برگزار می‌شود که در دی نیز آثار این جشن در کوچه‌و‌برزن‌های قبرس کاملاً هویداست. دی شاید هوای قبرس سرد باشد؛ اما چراغ گردشگری در این سرزمین همیشه روشن است. از طرف دیگر به دنبال تعطیلات کریسمس، عده زیادی از قبرسی‌ها تعطیل هستند. این شرایط برگزاری جشنواره‌های باشکوه‌تری را در قبرس به دنبال دارد. حال‌و‌هوای جشن‌های کریسمس، اهالی قبرس را سر کِیف می‌آورد. چه بسا که با خانواده‌ای قبرسی آشنا شدید و شام شما را در منزلشان مهمان کردند.

سفر به قبرس در بهمن

خورشید در زمستان‌های قبرس کمتر رخ نشان می‌دهد. به دلیل کاهش ساعت حضور خورشید، روزهای قبرس نهایتاً ۶ تا ۸ ساعت طول می‌کشد. به همین دلیل انصافاً باید اعتراف کرد بهمن بهترین زمان سفر به قبرس نیست. با این حال اگر به هر دلیلی برنامه گردشگری شما در بهمن برای سفر به قبرس مهیا شد، می‌توانید تفریح‌ های شبانه قبرس را انتخاب کنید. در تمامی شهرهای بزرگ قبرس به اندازه‌ای سرگرمی‌های شبانه وجود دارد که از آن‌ها سیر نمی‌شوید. سکه گردشگری در زمستان‌های قبرس روی دیگری هم دارد. در بهمن هر سال کوه‌های ترودوس با برف سنگینی پوشیده می‌شود. به لطف این شرایط می‌توانید در سفر زمستانی به قبرس راه کوه‌های این منطقه را در پیش بگیرید و حسابی اسکی و برف‌بازی کنید.

سفر به قبرس در اسفند

گذراندن اسفند در قبرس ممکن است در نگاه اول جالب به نظر نرسد؛ اما اسفند‌های قبرس آنقدر هم که فکرش را می‌کنید، سرد نیست. در اسفند مراسم‌های باشکوهی در قبرس به راه می‌افتد. یکی از این مراسم، عید پاک ارتدوکس است. قبرسی‌ها این عید را با شکوه‌ هرچه‌تمام‌تر برگزار می‌کنند. گرمای برگزاری این مراسم، سرمای اسفندهای قبرس را از بین می‌برد. از طرف دیگر اواخر اسفند، قبرس به اندازه کافی گرم می‌شود که گردشگری در این ناحیه حسابی به شما خوش بگذرد.

بهترین زمان سفر به قبرس با توجه به هدف شما از مسافرت فرق می‌کند. به همین دلیل آب و هوای قبرس در تمامی ماه‌های سال را بررسی کردیم تا زمان مناسب را بنا به دل‌خواه خود انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر از آب و هوای قبرس، حتماً مطلب راهنمای سفر قبرس را مطالعه کنید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم اطلاعات سودمند و خاطره‌های خوشی از سفر به قبرس دارید، خواهشمندیم این اطلاعات را در قسمت نظرات با همراهان خود در ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

آذر و دی به دلیل برگزاری جشن‌های کریسمس، مراکز خرید قبرس تخفیف‌های چشمگیری برای کالاها لحاظ می‌کنند.

قبرس پاییز و زمستان از همیشه خلوت‌تر است.

بهار و تابستان بهترین زمان سفر به قبرس برای گشت‌و‌گذار در طبیعت زیبای قبرس است.

بهترین زمان سفر به قبرس برای تفریح های دریایی و موج سواری، خرداد است.

قیمت‌های گردشگری در پاییز و زمستان‌های قبرس کاهش چشمگیری نسبت به بهار و تابستان دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.