جاهای دیدنی قبرس | سفر به کهن‌دیاری خاطره‌انگیز

0

جاهای دیدنی قبرس یکی از دیگری تماشایی‌تر هستند. این سرزمین خوش‌ آب‌و‌هوا به اندازه‌ای جای دیدنی دارد که در یک سفر به قبرس نمی‌توانید از تمامی آن‌ها بازدید کنید. از طرف دیگر تنوع مکان‌های دیدنی قبرس نیز باعث شده تا گردشگران هر کدام بسته به سلیقه خود، مسیر این مکان‌ها را در پیش بگیرند. با این حال از آنجایی که نمی‌توان به‌راحتی از کنار این جاهای دیدنی گذشت، در ادامه فهرستی پرُوپیمان از دیدنی‌ترین جاهای قبرس آماده کرده‌ایم. برای اینکه راحت‌تر با این جاهای دیدنی آشنا شوید، ابتدا به مکان‌های تماشایی طبیعی قبرس اشاره می‌کنیم. در ادامه با هم نگاهی به جاهای تاریخی قبرس می‌اندازیم. در پایان هم جاهای تفریحی قبرس را معرفی می‌کنیم. به شما قول می‌دهیم مطالعه این مطلب تا انتها، گردشگری خاطره‌انگیزی را در قبرس برای شما به ارمغان خواهد آورد.

جاهای دیدنی قبرس با جاذبه طبیعی

کوه‌های ترودس | Troodos Mountains

کوه المپوس (Olympos)، نامی آشنا برای علاقه‌مندان اساطیر یونانی است. الپموس، بلندترین قلعه رشته‌ کوه‌های ترودس به حساب می‌آید. کوه‌های ترودس به اندازه‌ای تماشایی هستند که به یکی از جاهای دیدنی قبرس تبدیل شده‌اند. در دل این کوه‌ها ذخیره‌ای انبوه از مس وجود داشت. به همین دلیل نیز کوه‌های ترودس از دیرباز تاکنون به‌عنوان یکی از مکان‌های پررونق قبرس شناخته می‌شود. به لطف آب‌و‌هوای خوش کوه‌های ترودس، در گوشه‌و‌کنار این کوه‌ها رستوران‌های سنتی برپا شده است. گردشگرانی که راهی این کوه‌ها می‌شوند در کنار طبیعت‌گردی و بالارفتن از دامنه کوه، می‌توانند سری به روستاهای اطراف کوه بزنند. اهالی باصفای این منطقه با میوه‌های خوشمزه‌ای مانند سیب و گیلاس چشم‌انتظار گردشگران هستند.

آکاماس پنینسولا | Akamas Peninsula

“جاهای دیدنی قبرس” به لحاظ منظره‌های طبیعی طرفداران زیادی در بین گردشگران دارند. با این حال آکاماس پنینسولا، یکی از زیباترین جاهای طبیعی قبرس به حساب می‌آید. برای رسیدن به آکاماس پنینسولا باید راه غرب قبرس را در پیش بگیرید. این ناحیه در فهرست پارک‌های طبیعی قبرس قرار دارد. به همین دلیل در کنار پوشش گیاهی بسیار زیبا و متنوع، انواع گونه‌های جانوری در آکاماس پنینسولا زندگی می‌کنند. آکاماس پنینسولا، پارکی طبیعی با مساحت ۲۳۰ کیلومتر مربع است.

به لطف این مساحت وسیع، ۲۰ گونه خزنده، ۱۶ گونه پروانه، ۱۲ گونه پستاندار و ۱۶۸ گونه پرنده بومی در آکاماس پنینسولا انتظار گردشگران طبیعت‌دوست را می‌کشند. این ناحیه به لحاظ امکانات رفاهی نیز چیزی کم‌و‌کسر ندارد. در اطراف آکاماس پنینسولا، جاده‌ای آسفالت کشیده شده است. در این جاده خبری از تردد خودرو نیست. در این پارک دوچرخه‌های کرایه‌ای در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد تا در جاده‌ای خلوت،‌ گشت‌و‌گذاری جانانه در پارک داشته باشند.

ساحل لاک پشت | Turtle Beach

قبرس به اندازه‌ای ساحل زیبا و تماشایی دارد که انتخاب بین بهترین سواحل این منطقه را دشوار می‌کند. به همین دلیل اگر دنبال یکی از بهترین جاهای دیدنی قبرس می‌‌گردید، ساحل لاک پشت قبرس را به برنامه گردشگری خود اضافه کنید. این ساحل یکی از بزرگ‌ترین سواحل قبرس است. همان‌گونه که از نام ساحل لاک پشت پیداست، در این ساحل لاک‌ پشت‌های دریایی بامزه‌‌ای زندگی می‌کنند. ساحل لاک پشت در فاصله ۱۹کیلومتری منطقه گیرنه واقع شده است. این منطقه نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی قبرس است که باید حتماً‌ سری به آن بزنید. ساحل لاک پشت قبرس، منطقه‌ای حفاظت‌شده است که زیر نظر انجمن حمایت از لاک پشت‌ها قرار دارد. اگر از آن دسته گردشگران طبیعت‌‌دوستی هستید که از دیدن لاک پشت‌های بامزه سیر نمی‌شوید، ساحل لاک پشت قبرس همان‌جایی است که دنبال آن می‌گردید.

جاهای دیدنی قبرس با جاذبه تاریخی

شهر باستانی سالامیس | Salamis Ancient City

نزدیک به ۱۲ سده قبل از میلاد مسیح، شهری زیبا و باشکوه در همسایگی ساحل شرقی قبرس بنا شد. این شهر روزگار پررونقی داشت تا اینکه حمله اعراب آن را خالی از سکنه کرد. روزگار نیز از در خوش با شهر باستانی سالامیس وارد نشد. به دنبال تغییرات آب‌و‌هوایی در سده هفتم میلادی، جزومدِ دریا شهر باستانی سالامیس را به نابودی کشاند. با این حال هنوز هم بقایای این شهر از روزگاران خوشِ آن حکایت دارد. بناهای به جا مانده در شهر باستانی سالامیس، این منطقه را به یکی از جاهای دیدنی قبرس تبدیل کرده است. اگر به معماری یونانی علاقه دارید و دلتان برای گشت‌و‌گذار در عمارت‌های قدیمی لک زده است، شهر باستانی سالامیس را به قبرس‌گردی خود اضافه کنید.

کلیسای سنت بارناباس | Saint Barnabas Monastery

با نگاهی به فهرست جاهای دیدنی قبرس متوجه خواهید شد تعداد زیادی از این مکان‌ها، کلیسا هستند. انصافاً هم باید اعتراف کرد به لحاظ تاریخی با زیباترین و قدیمی‌‌ترین کلیساهای دنیا در قبرس روبه‌رو هستیم. کلیسای سنت بارناباس یکی از همین کلیساهاست. زمان ساخت این کلیسا به سال ۱۷۵۶ میلادی باز می‌گردد. این کلیسا گنبدهای باشکوه و محرابی تماشایی دارد. کلیسای سنت بارناباس هنوز هم محل عبادت مومنان قبرسی به حساب می‌آید. به همین دلیل ساختمان کلیسا در وضعیت خوبی قرار دارد. همان‌گونه که از نام این کلیسا پیداست، سنت بارناباس، یکی از شخصیت‌های مهم مسیحیت، در این کلیسا دفن شده است. کلیسا سنت بارناباس در شهر زیبای فاماگوستا قرار دارد. با این حساب اگر راه فاماگوستا را در پیش گرفتید، حتماً سری به کلیسای سنت بارناباس بزنید.

کلیسای بلاپایس | Bellapais Monastery

در همسایگی شهر گیرنه، روستای کوچک و باصفایی با نام بلاپایس وجود دارد. در این روستا یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای قبرس چشم‌انتظار گردشگران است. کلیسای بلاپایس به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی قبرس در بین کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده‌ای ساخته شده است. به لطف این شرایط، در کنار حضور در کلیسای بلاپایس، از آب‌و‌‌هوای دلپذیر این منطقه نیز بهره‌مند خواهید شد. تاریخ ساخت کلیسای بلاپایس به سده ۱۳ میلادی باز می‌گردد. جالب است بدانید مکان قرارگرفتن کلیسای بلاپایس فاصله‌ چندانی با ترکیه ندارد. به همین دلیل با حضور در این منطقه احساس می‌کنید در بین ترک‌ها حاضر شده‌اید. در اطراف کلیسای بلاپایس، چندین رستوران با غذاهای محلی ترکی وجود دارد. به لحاظ مسیر دسترسی نیز روستای بلاپایس در جاده‌ای خوش‌مسیر قرار گرفته است.

پافوس | Paphos

انصافاً باید اعتراف کرد پافوس به اندازه‌ای جاهای دیدنیِ متنوع دارد که نمی‌شود این منطقه را در دسته‌بندی خاصی قرار دهیم. با این حال از آنجایی که جاهای دیدنی پافوس با جاذبه تاریخی اهمیت زیادی برای گردشگران دارد، این منطقه را در فهرست جاهای تاریخی قرار دادیم. خانه دیونیسوس و پارک‌باستان‌شناسی کاتو از مهم‌ترین جاهای دیدنی پافوس با جاذبه تاریخی به حساب می‌آیند. در این منطقه پارک آبی بزرگی با نام آفرودایت هم وجود دارد. به لطف این پارک می‌توانید پس از گردشگری در جاهای تاریخ پافوس، سری به پارک آبی بزنید و حسابی تفریح کنید. زیبایی‌های پافوس به همین‌جا ختم نمی‌شود. این منطقه شهری ساحلی است که مردمان باصفایی دارد. جاذبه‌ های تاریخی پافوس باعث شد تا این ناحیه در سال ۲۰۱۷ به فهرست میراث‌ فرهنگی و طبیعی یونسکو راه پیدا کند.

دیوارهای تاریخی شهر فاماگوستا | Famagusta City-Walls

فاماگوستا در بین تمامی شهرهای قبرس به داشتن جاهای تاریخی معروف است. در این منطقه تا دلتان بخواهد مکان‌های تاریخی مشاهده می‌شود. با این حال دیوارهای تاریخی شهر فاماگوستا، مهم‌ترین جاذبه گردشگری این شهر به حساب می‌آیند. در سال ۱۴۹۶، دریانوردی ونیزی فرمان ساخت این دیوارهای عظیم را صادر می‌کند. این دیوارها سالیان سال از جان و مال مردمان فاماگوستا محافظت‌ کرده‌‌اند. دیوارهای تاریخی شهر فاماگوستا در بازه‌های زمانی مختلف مرمت شده‌اند. به همین دلیل هنوز هم در شرایط مناسبی قرار دارند. پیشنهاد می‌‌کنیم در کنار بازدید از دیوارهای تاریخی شهر فاماگوستا، از کلیسای سنت نیکولاس، شهر باستانی سالامیس و ساحل نقره‌ای فاماگوستا دیدن کنید.

شبه جزیره کارپاس و و کلیسای آندریس | Karpaz Peninsula and Apostolos Andreas Monastery

جاهای دیدنی قبرس در گوشه‌و‌کنار این سرزمین‌ پراکنده شده‌‌اند. یکی از این مکان‌ها در شمال شرقی قبرس شمالی واقع شده است. شبه جزیره کارپاس سواحل زیبا و طبیعت بکری دارد. این منطقه به لحاظ تقاضای گردشگری نیز نسبت به دیگر جاهای قبرس خلوت‌تر است. حتماً شما هم ضرب المثل معروفی که درباره الاغ‌ها گفته می‌شود را شنیده‌اید. جالب است بدانید شبه جزیره کارپاس به داشتن الاغ‌های وحشی شهره آفاق است. جدای از شوخی، انصافاً باید گفت کارپاس یکی از دیدنی‌ترین مناظر قبرس را دارد. در این منطقه کلیسای قدیمی با نام آندریس خودنمایی می‌‌کند. به لطف این کلیسا، شبه جزیره کارپاس به لحاظ تاریخی نیز به گزینه مناسبی برای گردشگری تبدیل شده است.

شهر باستانی سولی | Ancient City of Soli

جاهای دیدنی قبرس به لحاظ تاریخی خاطره دوران باستان را در ذهن گردشگران تداعی می‌کنند. یکی از این جاها، شهر باستانی سولی است. تاریخ ساخت این شهر به ۶ سده قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد. به رغم گذشت سالیان دراز، شهر باستانی سولی هنوز هم بوی زندگی می‌کند و دیدنی است. عمارت‌‌های قدیمی این منطقه از شکوه‌وجلال شهر سولی در دوران بسیار دور حکایت دارد. این منطقه در کنار جاذبه های تاریخی، به لحاظ گردشگری نیز ناحیه‌ای خوش‌آب‌و‌هواست. به لطف این شرایط گشت‌و‌گذار در شهر باستانی سولی به گردشگران علاقه‌مند به تاریخ حسابی خوش می‌گذرد.

قلعه بوفاونتو | Buffavento Castle

در این قسمت از معرفی جاهای دیدنی قبرس به یکی از بلندترین قلعه‌های دنیا رسیدیم. قلعه بوفاونتو با ۹۴۵ متر به کنام عقاب‌ها تبدیل شده است. ناگفته پیداست حضور در چنین ارتفاعی، نمایی تماشایی از منطقه پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. قلعه بوفاونتو در ۱۶کیلومتری شهر زیبای گیرنه قرار دارد. این قلعه در کنار جاذبه های تاریخی، مسیری سرسبز دارد. با این حال برای رسیدن به بالای قلعه بوفاونتو باید حتماً‌ تجهیزات کوه‌نوردی داشته باشید. مسیری که برای رسیدن به قلعه بوفانتو طی می‌کنید، به رنج این سفر ارزش دارد. در این مسیر باید نزدیک به یک ساعت از صخره‌ها و تپه‌ها بالا بروید و از منظره‌های زیبای اطراف لذت ببرید.

قلعه سنت هیلاریون | St Hilarion Castle

جاهای دیدنی قبرس در اطراف شهر گیرنه بیشتر جنبه تاریخی دارند. یکی از این مکان‌ها قلعه تاریخی سنت هیلاریون است. قلعه‌ای که از آن صحبت می‌کنیم با ۳ طبقه، یکی از استحکامات اصلی شهر گیرنه قدیم به حساب می‌آمد. جالب است بدانید قلعه سنت هیلاریون مکان زندگی توانگران قبرس قدیم بوده است. به همین دلیل در طبقه‌‌های دوم و سوم این قلعه اتاق‌های اشرافی ساخته شده است. قلعه سنت هیلاریون نمایی تماشایی به روستاهای اطراف دارد. از فراز این قلعه زیبایی‌های شهر گیرنه خودنمایی می‌کند. قلعه سنت هیلاریون در ارتفاع ۶۷۰‌متری از سطح دریا ساخته شده است. خوشبختانه به‌رغم ارتفاع نسبتاً‌ زیاد، قلعه سنت هیلاریون مسیری هموار دارد. با این حال باز هم پیشنهاد می‌کنیم اگر راهی قلعه سنت هلیلاریون هستید، حتماً‌ کفش مخصوص پیاده‌روی همراه داشته باشید.

قلعه کانتارا | Kantara Castle

اگر خاطر شما باشد گفتیم که قبرس به لحاظ استراتژیک در منطقه‌ای حساس واقع شده است. این شرایط باعث شده تا قلعه‌های زیادی در گوشه‌و‌کنار قبرس ساخته شود. یکی از این قلعه‌ها، قلعه کانتارا است. تاریخ ساخت این قلعه به سال ۹۶۵ پس از میلاد مسیح باز می‌گردد. این قلعه برای سالیان‌ سال مدافع جان و ناموس اهالی قبرس قدیم در برابر حمله اعراب بود. قلعه کانتارا در ارتفاع ۶۱۰‌متری از سطح دریا واقع شده است. این قلعه چشم‌اندازی زیبا به شبه‌ جزیره کارپاس، فاماگوستا و خلیج سالامیس دارد. قلعه کانتارا در گروه قلعه‌های خوش‌مسیر قبرس قرار گرفته است. به لطف مسیر هموار این قلعه، مشکلی برای رسیدن به برج‌و‌باروی آن پیدا نمی‌کنید.

قلعه گیرنه | Gyrne Castle

در روزگاران بسیار دور بندر گیرنه یکی از مهم‌ترین نقاط استراتژیک قبرس بود. به همین دلیل نیز در همسایگی این بندر، قلعه گیرنه ساخته شده است. این قلعه به لحاظ معماری با دیگر قلعه‌ های قبرس تفاوت دارد. قله گیرنه در کنار معماری زیبا به به دیگر جاهای دیدنی قبرس مانند کلیسای سنت جورج نزدیک است. در همسایگی این قلعه چندین کشتی به گل نشسته وجود دارد. این کشتی‌ها سال‌ها پیش در گل مانده‌اند و امروزه نمایی زیبا برای قلعه گیرنه و منطقه اطراف آن فراهم کرده‌‌اند. در بین کشتی‌های به گل‌ نشسته‌ای که اشاره کردیم، یک کشتی قدیمی‌تر از بقیه است. گفته می‌شود این کشتی حدود ۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در این منطقه گرفتار طوفان شده و در گل مانده است. با توجه به جاذبه های دیدنی قلعه گیرنه، حیف است که سری به شهر گیرنه بزنید و از این قلعه بازدید نکنید.

جاهای دیدنی قبرس با جاذبه تفریحی

آییا ناپا | Ayia Napa

آییا ناپا یکی از “زیباترین تفرجگاه‌های قبرس” است. در این منطقه بساط عیش‌و‌نوش گردشگران مهیاست. این منطقه در قسمت شرقی ساحل جنوبی قبرس قرار دارد. آب و هوای آییا ناپا در بیشتر روزهای سال دلپذیر و مطبوع است. جالب اینجاست که آییا ناپا به لحاظ فاصله نیز حدود ۴۵ دقیقه از فرودگاه رارناکا قبرس دورتر است. این منطقه شاید به لحاظ وسعت نسبت به دیگر جاهای دیدنی قبرس کوچک‌تر باشد. با این حال به لحاظ منظره‌های طبیعی و سرگرمی‌ چیزی کم نمی‌آورد. در کنار سرگرمی‌های مهیج آبی، چندین رستوران و کافه درجه‌یک نیز در اییا ناپا وجود دارد. این شرایط باعث شده تا پس از آب‌تنی و خوشگذرانی در کنار دریا، سری به بهترین رستوران های آییا ناپا بزنید و غذایی جانانه میل کنید.

پروتاراس | Protaras

پروتاراس یکی از جاهای دیدنی قبرس است که تابستان‌ها در آن جای سوزن‌انداختن پیدا نمی‌شود. این منطقه ساحلی بسیار زیبا دارد. ساحل پروتاراس در جنوب شرقی قبرس خودنمایی می‌کند. جالب است بدانید پروتاراس یکی از بزرگ‌ترین سواحل قبرس به حساب می‌آید. همانند دیگر سواحل قبرس، بساط تفریح و سرگرمی در ساحل پروتاراس مهیاست. این ساحل به داشتن رستوران‌های درجه‌یک و کافه‌های شیک نیز معروف است. ساحل پروتاراس به لحاظ امکانات رفاهی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. مسیر هموار این ساحل جان می‌دهد برای دوچرخه‌سواری و قدم‌زدن‌های دونفره. ساحل پروتاراس برای گردشگرانی که دنبال آرامش می‌‌گردند نیز مکان مناسبی است. در کنار این ساحل صندلی‌‌های راحتی قرار دارند تا گردشگران لم بدهند و حسابی خستگی در کنند.

ساحل عمومی گلپسایدز | Glapsides Beach

جاهای دیدنی قبرس را می‌توانید با هزینه‌های مختلفی بازدید کنید. با این حال گشت‌و‌گذار در ساحل عمومی گلپسایدز (Glapsides)، کاملاً‌ رایگان است. در این ساحل امکانات رفاهی چشمگیری وجود دارد. نمای ساحل گلپسایدز نیز به اندازه‌ای تماشایی است که از دیدن آن سیر نخواهید شد. در این ساحل بهترین سرگرمی‌های دریایی انتظار گردشگران را می‌کشد. چندین رستوران درجه‌یک با غذاهای محلی و خوراکی‌های بین‌المللی در ساحل گلپسایدز وجود دارد. به لطف این ویژگی‌ها می‌توان گفت ساحل عمومی گلپسایدز، تمامی امکانات رفاهی و سرگرمی‌های دلخواه گردشگران را پیش روی آن‌ها قرار می‌دهد.

شهر لیماسول | Limassol

در این قسمت از معرفی بهترین جاهای دیدنی قبرس به یکی از بزرگ‌ترین شهرهای کشور قبرس رسیدیم. شهر لیماسول به لحاظ جغرافیایی در ناحیه‌ای میان آفریقا، اروپا و آسیا قرار گرفته است. به لطف این همجواری، لیماسول یکی از شهرهای استراتژيک منطقه به حساب می‌آید. این شرایط رونق تجاری لیماسول را به دنبال داشته است. لیماسول چیزی حدود ۴۲ کیلومتر مربع مساحت دارد. این فضای گسترده باعث شده تا در این شهر انواع سرگرمی‌ها فراهم شود. از طرف دیگر لیماسول تاریخچه‌ای غنی نیز دارد. به همین دلیل در کنار تفریحات متنوع، گلچینی از مکان‌های باستانی در لیماسول انتظار گردشگران را می‌کشد. جاهای دیدنی لیماسول به اندازه‌ای است که ارزش دارد یک سفر خاص را به این منطقه اختصاص دهید. ناگفته نماند لیماسول به لحاظ قیمت گردشگری نیز نسبت به دیگر شهرهای قبرس، هزینه‌های کمتری دارد.

فاماگوستا | Famagusta

جاهای دیدنی قبرس در شهرهای مهم این دیار پراکنده‌‌اند. یکی از این شهرها فاماگوستا است. این شهر پس از پایتخت قبرس و شهر ساحلی گیرنه، بزرگ‌ترین شهر قبرس است. فاماگوستا شهری پررونق است که روزبه‌روز قیمت ملک در آن افزایش پیدا می‌کند. این شرایط فاماگوستا را به گزینه‌ای برای خرید ملک توسط ایرانی‌های علاقه‌‌مند به سرمایه‌گذاری و زندگی در قبرس تبدیل کرده است. فاماگوستا به لحاظ جاذبه‌های گردشگری نیز طیف گسترده‌ای از مکان‌های دیدنی را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. منطقه حفاظتی کارپاز، مرکز خرید سیتی مال، مسجد لالا پاشا و دیوارهای تاریخی فاماگوستا از جاهای دیدنی این شهر به حساب می‌آید.

کایرنیا (گیرنه) | Kyrenia

کایرنیا یکی دیگر از شهرهای قبرس است که تاریخچه‌ای باستانی دارد. این شهر با قلعه‌ای باستانی، موزه ای تماشایی و زیباترین منظره‌های طبیعی گردشگران را از دورونزدیک فرا می‌خواند. کایرینا بندرگاهی تاریخی با قدمتی ۱۳۰۰‌ساله دارد. در این منطقه قلعه زیبای سنت هیلاریون نیز خودنمایی می‌کند. کایرنیا شهری با آب‌و هوای دلپذیر است که چهار فصل خدا گردشگر دارد. به گردشگرانی که دنبال قبرس‌گردی خاص می‌گردند، سفر به کایرنیا را پیشنهاد می‌کنیم. در این منطقه با جاهای دیدنی قبرس آشنا می‌شوید که در دیگر مناطق این کشور نظیر آن‌ها را پیدا نخواهید کرد.

ایران‌دوست‌ها به‌خوبی می‌دانند که روستایی با نام گرینه در خراسان رضوی قرار دارد. به همین دلیل نام گیرنه در قبرس را با نام این روستا اشتباه نگیرید. گیرنه، شهری بزرگ و پررونق در قبرس است. گیرنه نه‌تنها برای سفر، بلکه برای زندگی نیز یکی از بهترین شهرهای قبرس است. این شهر بندرگاهی قدیمی، اما زیبا دارد. خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده، چراغ‌های رنگارنگ بندر گیرنه، رستوران‌های سنتی و آب‌و‌هوای خوش گیرنه این شهر را به یکی از جاهای دیدنی قبرس تبدیل کرده است.

لارناکا | Larnaca

لارناکا یکی از بهترین شهرهای قبرس برای گردشگری است. در این شهر جمعیت کمی دارد، با این حال تابستان‌ها مملو از گردشگر می‌شود. در کمتر جایی از قبرس سواحلی به زیبایی ساحل‌های لارناکا سراغ داریم. در این منطقه همانند دیگر جاهای دیدنی قبرس، چندین کلیسای زیبا، سواحل خوش‌منظره و قلعه باستانی وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر راهی لارناکا شدید، حتماً از مارینا (Larnaca Marina)، دیدن کنید.

مسجد لالا مصطفی پاشا | Lala Mustafa Pasha Mosque

در شهر فاماگوستا مکان‌های تاریخی زیادی وجود دارد. با این حال هیچ‌کدام از این مکان‌ها به لحاظ ابعاد به گرد پای مسجد لالا مصطفی پاشا نمی‌رسند. ساختمان این مسجد ابتدا برای کلیسا بنا شد. در گذر زمان کلیسا جای خود را به مسجد داد تا مسجد لالا مصطفی پاشا به یکی از بهترین جاهای دیدنی قبرس تبدیل شود. این مسجد قبلاً با نام کلیسای جامع سنت نیکولاس شناخته می‌شد. از آنجایی که این مسجد در گذشته کلیسا بود، ساختمان آن معماری گوتیک و اروپایی دارد. این مسجد یکی از مکان‌های مهم در شهر فاماگوستا به حساب می‌آید. به همین دلیل امپراتورهای زیادی در این مسجد تاج‌گذاری کرده‌‌اند. اهمیت مسجد لالا مصطفی پاشا در صنعت‌ گردشگری فاماگوستا باعث شده تا ساختمان این مسجد بهینه‌سازی‌های زیادی را شاهد باشد.

نیکوزیا | Nicosia

جاهای دیدنی قبرس” را با نیکوزیا به پایان می‌رسانیم. این شهر پایتخت قبرس است و در کنار رود زیبای پدیوس (Pedieos)، قرار دارد. اگر راهنمای سفر قبرس  و بهترین زمان سفر به قبرس را مطالعه کرده باشید، حتماً‌ می‌دانید که نیکوزیا آب‌و‌هوایی استوایی دارد. با این حساب بهتر است در ماه‌های فروردین تا مهر بار سفر به نیکوزیا ببندید. از آنجایی که امکان ندارد پایتخت یک کشور جای دیدنی نداشته باشد، در گوشه‌و‌کنار نیکوزیا جاهای دیدنی چشمگیری خودنمایی می‌کند. صومعه ماهراس نیکوزیا، موزه هنر عامیانه نیکوزیا، و کلیسای جامع سنت جان نیکوزیا از مهم‌ترین جاهای دیدنی این شهر به حساب می‌آیند.

جاهای دیدنی قبرس همانند گلی است که پشت‌و‌رو ندارد، از هر منظری تماشایی است. با این حال سعی کردیم در بین تمامی این مکان‌های دیدنی، گلچینی از دیدنی‌ ترین جاهای قبرس را به همراهان خود در ره بال آسمان پیشنهاد کنیم. در پایان اگر شما هم تجربه‌های سودمندی از سفر قبرس دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های مفید و خاطره‌های خوش را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌های ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

ماه‌‌های فروردین تا مهر بهترین زمان برای سفر به قبرس به حساب می‌آیند.

صومعه ماهراس نیکوزیا، موزه هنر عامیانه نیکوزیا، و کلیسای جامع سنت جان نیکوزیا از مهم‌ترین جاهای دیدنی این شهر به حساب می‌آیند.

کلیسای سنت بارناباس، کلیسای بلاپایس، دیوارهای تاریخی شهر فاماگوستا، پافوس، شبه جزیره کارپاس و کلیسای آندریس از بهترین جاهای دیدنی قبرس به لحاظ تاریخی شناخته می‌شوند.

کوه‌های ترودس، آکاماس پنینسولا و ساحل لاک پشت بهترین جاهای دیدنی قبرس به لحاظ جاذبه های طبیعی هستند.

آییا ناپا۷ پروتاراس، ساحل عمومی گلپسایدز، شهر لیماسول، فاماگوستا و گیرنه از بهترین جاهای دیدنی قبرس به لحاظ جاذبه های تفریحی به حساب می‌آیند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.