تجربه سفر به قشم در پنج روز همراه با ره بال آسمان

0

قشم را می‌توان از جمله شگفت‌انگیزترین مناطق تفریحی و توریستی ایران دانست. در این جزیره می‌توانید شاهد عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری باشید که در طول عمر خود نیز ندیده‌اید. جالب است بدانید که جاهای دیدنی این جزیره را با نام « عجایب هفتگانه قشم» نیز می‌شناسند. از طرف دیگر، جزیره قشم جزو مناطق آزاد تجاری به حساب می‌آید. به همین خاطر اجناس بدون احتساب مالیات و با قیمت مناسبی به قشم می‌آیند. از‌این‌رو خرید در قشم نیز می‌تواند بسیار عالی باشد. خب با تمام این تفاسیر، به نظرتان سفری چند روزه برای قشم مناسب است؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا راهنمای سفر به قشم در 5 روز را ببینید. به این ترتیب می‌توانید برای هر لحظه سفر خود برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید.

روز اول سفر به قشم | قشم‌گردی و درگهان

روز اول سفر به قشم را بهتر است به گشت‌و‌گذار بپردازید و هرچه بیشتر با این جزیره آشنا شوید. برای شروع می‌توانید سری به شهر زیبای درگهان بزنید و از آن به بعد در مراکز خرید قشم گشت‌و‌گذار کنید.

  • بازدید از درگهان

درگهان در فاصله کمی از قشم قرار دارد. شما با یک تاکسی در عرض حدود 40 دقیقه می‌توانید خودتان را به آنجا برسانید. درگهان یک شهر تجاری و اقتصادی است. در این شهر ده‌ها مرکز خرید متعدد حضور دارند. در میان مراکز خرید درگهان می‌توان به مرکز خرید دو دولفین، مرکز خرید دریا، مرکز خرید مروارید، مرکز خرید زمرد، مرکز خرید نخل، مرکز خرید اطلس و البته بازار قدیم درگهان اشاره کرد. در این بازارها می‌توانید انواع و اقسام اجناس خارجی و ایرانی را با کیفیت مناسب تهیه کنید. بازارهای این مرکز خرید مخصوص به یک صنف خاص نیستند. بلکه از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می‌توانید در این بازارها بیابید. از لباس تا لوازم خانگی، از لباس بچه تا لوازم آرایشی و بهداشتی، هرچه که فکرش را کنید در این بازارها با قیمت مناسب وجود دارند.

آدرسقشم، درگهان
بهترین زمان بازدیداز ساعت 8 تا ۲۳
مدت زمان پیشنهادی برای بازدید2 تا 3 ساعت
  • قلعه پرتغالی‌ها

حال بد نیست سری به یکی از معروف‌ترین آثار تاریخی قشم، یعنی قلعه پرتغالی‌ها بزنیم. جالب اینجاست که در بخش‌های مختلف جنوب ایران می‌توانیم شاهد حضور قلعه پرتغالی‌ها باشیم. در دوران گذشته، بخش عمده مناطق جنوبی ایران تحت استعمار انگلستان، پرتغالی‌ها و هلند بود. پرتغالی‌ها نیز برای حفظ منافع خود در خاک ایران اقدام به ساخت قلعه‌های دفاعی مختلف می‌کردند. در این قلعه می‌توانید شاهد توپ‌های قدیمی جنگی باشید که قدمت آن‌ها به قرن پانزدهم میلادی باز می‌گردد. بازدید از این قلعه در سفر به قشم توصیه می‌شود.

آدرسشهر قشم، بلوار ژئوپارک
بهترین زمان بازدیداز ساعت 8 صبح تا 18 عصر
هزینه بازدید6هزار تومان
مدت زمان پیشنهادی برای بازدیدیک ساعت
  • بازار قدیم قشم

بازار قدیم قشم نیز از جمله مهم‌ترین بازارهای قشم به حساب می‌آید. در سفر به قشم حتماً باید سری به بازار قدیمی این جزیره بزنید. شاید همانند مراکز خرید جدید، این بازار ظاهری پرزرق‌وبرق نداشته باشد؛ اما حتی دیدن بافت سنتی آن نیز لذت‌بخش خواهد بود. این بازار در نزدیکی اسکله زاکری قرار دارد. در این بازار می‌توانید انواع و اقسام اجناس از لباس تا چمدان و لوازم آرایشی بهداشتی را مشاهده کنید. اکثر اقلامی که در این بازار قرار دارند، دارای قیمت مناسبی هستند. همچنین می‌توانید انواع اقلام وارداتی را نیز در این بازار تهیه کنید.

آدرسقشم، میدان ولایت، میان خیابان‌های امام خمینی و غفاری
بهترین زمان بازدیداز ساعت 8 تا 23
هزینه بازدیدرایگان
مدت زمان پیشنهادی برای بازدید2 تا 3 ساعت
  • بازدید از مراکز خرید قشم

در هر گوشه از شهرستان قشم، می‌توانید یک مرکز خرید بزرگ و لوکس را ببینید. برخی از این مراکز خرید لوکس و برخی دیگر ظاهری معمولی دارند. برای مثال سیتی سنتر 1 و 2 قشم جزو مراکز خرید بزرگ و البته لوکس قشم به حساب می‌آیند. برخی دیگر ظاهری معمولی دارند و می‌توانید تصور کنید که در این مراکز امکان خرید اجناس ارزان‌تر وجود دارد. البته باید در نظر داشته باشید که قیمت اجناس در این مراکز خرید، از مراکز خرید درگهان بیشتر است؛ اما از طرفی باید گفت که کیفیت اقلامی که در این بازار وجود دارد، از بازارهای درگهان بیشتر است. اگر به‌دنبال خرید اجناس باکیفت هستید، بهتر است در بازارهای قشم بگردید. برخی افراد به‌صورت دوره‌ای فقط به قصد خرید اقدام به سفر به قشم می‌کنند. در این جزیره می‌توانید انواع پوشاک و خوراکی خارجی را با قیمت مناسب تهیه کنید.

آدرسمناطق مختلف جزیره؛ اما خیابان ولیعصر از تقاطع فلسطین تا بعد میدان امامقلی خان بیشترین تعداد مراکز خرید وجود دارند
بهترین زمان بازدیداز ساعت 8 صبح تا 23 شب
مدت زمان پیشنهادی برای بازدید2 تا 3 ساعت
  • ساحل سینما دریا

خب دیگر قشم‌گردی و خرید بس است! همین طور که در امتداد خیابان ولیعصر به جلو می‌روید، به میدان امامقلی خان می‌رسید. در انتهای این مسیر، می‌توانید خودتان را به ساحل سینما دریا برسانید. منظور از سینما دریا این است که باید در ساحل بنشینید و از تصویر زیبای دریا همانند سینما لذت ببرید. زیباترین منظره نیز منظره غروب آفتاب در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس است. بهتر است در انتهای روز خودتان را به این ساحل برسانید تا از تماشای غروب آفتاب لذت ببرید. در اصل زیباترین غروب آفتاب مخصوص به سینما دریا است. در کنار این ساحل می‌توانید سری به رستوران‌ها و کافه‌های متعددی بزنید و کمی خوش‌گذرانی کنید.

آدرسقشم، میدان امامقلی خان، امتداد بلوار ولیعصر به سمت ساحل
بهترین زمان بازدیدهنگام غروب
هزینه بازدیدرایگان
مدت زمان پیشنهادی برای بازدیدیک ساعت
خب حالا حسابی خسته و کوفته شده‌اید و به استراحت نیاز دارید. پس به یکی از بهترین رستوران های قشم با موسیقی زنده بروید تا هم دلی از عزا دربیاویرید و هم برای روز بعدی تجدید قوا کنید. فردا روز پربازدیدی را برایتان در نظر گرفته‌ایم.

روز دوم سفر به قشم | بازدید از جاده جنوبی

در روز دوم راهی جاده کمربندی جنوبی می‌شوید و یک راست به‌سمت جنوب‌غرب جزیره می‌روید. خب پس تنبل نباشید. از ساعت 7 صبح بیدار باش آغاز می‌شود و باید بیرون بزنید. لباس راحت بپوشید و کفش پیاده‌روی به پا کنید که کلی باید راه بروید.

  • دره ستارگان

در طول مسیر جاده کمربندی جنوبی قشم، در ایستگاه اول به دره ستارگان قشم خواهید رسید. دره ستارگان دره‌ای بسیار عجیب است که برخی مردم محلی، اجنه را مسئول ساخت این دره می‌دانند. در هنگام شب نیز صداهایی بسیار عجیب در این دره به گوش می‌رسد. برای همین هم اینجا را یکی از ترسناک ترین جاهای دیدنی ایران می‌دانند. البته نگران نباشید، خبری از اجنه نیست. این دره عجیب و زیبا احتمالاً به‌خاطر فرسایش آب و باد به وجود آمده است. برخی دیگر تصور می‌کنند که در گذشته این منطقه زیر آب بوده است و به همین خاطر اینقدر اشکال عجیبی دارند. خلاصه که بهتر است خودتان را به بالای این دره برسانید و از تماشای منظر زیبای آن لذت ببرید. توجه داشته باشید که در نزدیکی این دره خبری از تاکسی نیست؛ پس بهتر است تاکسی دربست گرفته باشید.

آدرسقشم، جاده جنوبی، روستای برکه خلف
بهترین زمان بازدیدهنگام صبح
هزینه بازدید5هزار تومان
مدت زمان پیشنهادی برای بازدیدیک ساعت
  • جزیره هنگام

مسیر را مستقیم به‌سمت جنوب‌غرب جزیره قشم ادامه می‌دهید. در مسیر چند بندر مختلف وجود دارد. بهتر است خودتان را به روستای شیب دراز برسانید. در این روستا اگر فصل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها باشد، می‌توانید از تماشای تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها لذت ببرید. بعد از آن خودتان را به اسکله می‌رسانید و سوار یک قایق می‌شوید. این قایق‌ها 12نفره هستند. اگر تعداد نفرات شما به حد کافی باشد که می‌توانید یک قایق کامل بگیرید. در غیر این صورت باید منتظر بمانید تا چند مسافر دیگر هم سوار شوند. البته می‌توان یک قایق خصوصی هم گرفت. به این ترتیب باید هزینه هر 12 نفر را پرداخت کنید.

در طول این کروز دریایی کوتاه، سری به جزیره هنگام می‌زنید. جاهای دیدنی جزیره هنگام بسیار زیباست. اینجا یک جزیره بسیار بکر و تماشایی است. اگر خوش‌شانس باشید، می‌توانید آهوهای مخصوص آنجا را هم ببینید. بعد هم می‌توانید از ساحل نقره‌ای و درخشان هنگام دیدن کنید. از آنجا مستقیم می‌توانید سری به آکواریوم ماهی دریایی بزنید. جایی که آب زلال است و ماهی‌های رنگارنگ تا نزدیکی آب می‌آیند. بهتر است بیسکوئیت یا نان همراه داشته باشید تا به آن‌ها غذا دهید. در جزیره هنگام نیز یک توقف کوتاه خواهید داشت. در این ساحل مردم محلی به دیدارتان می‌آیند. می‌توانید از آن‌ها صنایع‌دستی یا آب بخرید و دوباره به راه خود ادامه دهید. در مسیر برگشت نیز اگر خوش‌شانس باشید، می‌توانید از دلفین‌های زیبا دیدن کنید که روی آب بازی می‌کنند.

آدرسقشم، روستای شیب دراز
بهترین زمان بازدیدصبح تا ظهر
هزینه بازدیدکرایه قایق نفری 50هزار تومان
مدت زمان پیشنهادی برای بازدید2 تا 3 ساعت
  • جنگل‌های حرا

خب حالا مسیر را از سمت جاده جنوبی به‌سمت غرب ادامه می‌دهید تا به جنگ حرا برسید. جنگل‌های حرا که به مانگرو نیز شهرت دارند، جزو عجیب‌ترین جاذبه‌هایی هستند که در سفر به قشم با آن‌ها رو‌به‌رو می‌شوید. وقتی از دور و در زمان مد به این جنگل‌ها نگاه کنید، تصور می‌کنید که درختان روی آب شناور هستند؛ اما در اصل این درختان ریشه در گل دارند و در زمان مد می‌توانید ریشه‌های آن‌ها را ببینید. هر درخت دو ریشه دارد. یک ریشه آب شور را شیرین می‌کند و یک ریشه دیگر آب را از ریشه اولی می‌گیرد. جالب است بدانید نوعی موش بزرگ در این منطقه زندگی می‌کند و برای نوشیدن آب به سراغ ریشه آب‌شیرین‌کن می‌رود! این جنگل اکوسیستم بسیار خاصی دارد و اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید از حیوانات و پرندگان متعدد آن دیدن کنید.

آدرسقشم، جاده جنوبی، نزدیک روستای سهیلی، جاده جنگل حرا
بهترین زمان بازدیدهنگام ظهر و مد
هزینه بازدید100هزار تومان به ازای هر نفر
مدت زمان پیشنهادی برای بازدید2 ساعت
  • تنگه چاهکوه

در ادامه مسیر می‌توانید خودتان را به دره چاهکوه برسانید. این تنگه نیز همانند دره ستارگان ظاهری بسیار عجیب دارد. برای دسترسی به این تنگه از پارکینگ تا ورودی تنگه باید حدود 20 دقیقه پیاده‌روی کنید. مسیر کاملاً صاف، اما خاکی است. این تنگه ظاهری بسیار عجیب و دیدنی دارد. از این تنگه به‌عنوان لوکیشن فیلمبرداری و عکسبرداری نیز استفاده می‌کنند. جالب است بدانید در میان این تنگه می‌توانید از چاه‌های متعددی دیدن کنید که مردم محلی حفر کرده‌اند. این چاه‌ها آب شیرین باران را برای مصرف مردم ذخیره می‌کنند. در این تنگه می‌توانید تصاویر یادگاری بسیاری بگیرید.

آدرسقشم، جاده شرکت گاز، روستای چاهوی شرقی، جاده چاهکوه
بهترین زمان بازدیدصبح تا ظهر
هزینه بازدید5هزار تومان
مدت زمان پیشنهادی برای بازدید2 تا 3 ساعت
  • روستای سهیلی

عکس روستای سهیلی

روستای سهیلی نیز از جمله زیباترین روستاهای گردشگری است که در سفر به قشم حتماً باید از آن دیدن کنید. این روستا را می‌تواند بعد از بازدید چاهکوه قرار دهید. خب حسابی گرسنه هستید. پس بهتر است مستقیم به روستای سهیلی و رستوران‌های بومی این منطقه مثل رستوران ناخدا بروید. در این روستا رستوران‌های متعددی محلی وجود دارند. غذاهای دریایی این روستا طعمی بی‌نظیر دارند و از صید روز تهیه می‌شوند. اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید، مطمئن باشید خوش‌مزه‌ترین غذای دریای عمرتان را در این روستا میل می‌کنید. حال کمی خستگی در کنید و به فکر برگشت باشید.

  • جزایر ناز

در راهنمای سفر به قشم، بسیاری بازدید از جزایر ناز را بعد از دره ستارگان قرار می‌دهند. خب جزایر ناز جزایری بسیار زیبا هستند که در بین آن‌ها هنگام جزر و مد مسیری خاکی به وجود می‌آید. به این ترتیب در حالی که آب تا زانوی شما بالا می‌آید، می‌توانید از میان آب عبور کنید و خودتان را به جزایر دیگر برسانید. به این جزایر، مسیر موسی نیز گفته می‌شود که اشاره به داستان شکافته‌شدن آب رود نیل دارد. معمولاً در هنگام عصر، آب به‌حدی می‌رسد که می‌توانید از میان آن عبور کنید. به همین خاطر بهتر است که بازدید از جزایر ناز را در برنامه بازگشت قرار دهید. در کنار ساحل جزایر ناز، می‌توانید از کلوب تفریحات دریایی نیز لذت ببرید.

آدرسقشم، جاده جنوبی، جزایر ناز
بهترین زمان بازدیدهنگام غروب
هزینه بازدیدرایگان
مدت زمان پیشنهادی برای بازدید1 تا 2 ساعت

بله بله! حق دارید، حسابی خسته شده‌اید؛ اما کلی هم عکس یادگاری روی گوشی موبایلتان دارید. خب تسلیم! بس است! به هتل بازگردیم. شام را میل کنید و حسابی بخوابید تا انرژی بگیرید. فردا روزی بسیار زیبا خواهد بود.

روز سوم سفر به قشم | جاده شمالی

خب دیروز از جاده کمربندی جنوبی دیدن کردیم. حال نوبت به جاده شمالی می‌رسد. در این جاده به نظرتان از کدام جاذبه‌های قشم دیدن می‌کنیم؟ حدس بزنید. خب ادامه دهید و ببینید که چه تعداد از حدس‌های شما درست بوده است. واقعاً که سفر به قشم سفری به دنیای عجایب خواهد بود.

  • پارک کروکودیل قشم

پارک کروکدیل قشم جزو عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری است که در سفر به قشم با آن مواجه خواهید شد. این پارک در ابتدای جاده شمالی قرار دارد. پارک کروکودیل یک مرکز پرورش کروکدیل نه برای کشتار است. در این پارک به کروکدیل‌ها اهمیت می‌دهند تا این گونه جانوری به‌خوبی حفظ شود. هوای قشم برای زندگی این جانداران بسیار عالی است. بد نیست بدانید بزرگ‌ترین نژاد کرکوکدیل دنیا نیز در این پارک زندگی می‌کند. این کروکدیل 26 ساله، حدود 4 متر طول و 350 کیلو وزن دارد! کروکدیل بین 70 تا 80 سال عمر می‌کند! جالب است بدانید که در کتاب گینس، نوعی از این کروکودیل به طول 6 متر و وزن حدود هزار کیلو رسیده بود! پس این کروکدیل جوان راه درازی در پیش دارد.

آدرسقشم، ابتدای جاده شمالی، بزرگراه قشم به درگهان
بهترین زمان بازدیدساعت 8 صبح تا 8 شب
هزینه بازدید10هزار تومان
مدت زمان پیشنهادی برای بازدیدیک ساعت
  • بندر لافت

بندر لافت جزو قدیمی‌ترین بنادر ایران به حساب می‌آید. معماری خانه‌های بندر لافت به شکلی زیبا و منحصر‌به‌فرد است. با ورود به بندر لافت احساس می‌کنید که در کشورهای حاشیه خلیج فارس همانند عمان یا کشورهای عربی دیگر همانند اردن حضور دارید. معماری خانه‌های این بندر بسیار زیباست و حتی از قدم‌زدن داخل بافت قدیمی ای نبندر لذت خواهید برد. قلعه نادری و قلعه‌پرتغالی‌ها جزو آثار تاریخی دیدنی مهم این بندر به حساب می‌آیند که باید از آن‌ها دیدن کنید. حال سری به پشت دیوارهای قلعه نادری بزنید. در این قسمت چاه‌های عجیب روی زمین مشاهده خواهید کرد. این چاه‌ها، چاه های تلا هستند. از این چاه‌ها برای جمع‌آوری آب شیرین باران استفاده می‌شد. بازدید از آن‌ها در سفر به قشم می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد.

آدرسقشم، جاده شمالی، بندر لافت
بهترین زمان بازدیدصبح تا ظهر
هزینه بازدیدرایگان
مدت زمان پیشنهادی برای بازدید3 تا 4 ساعت
  • کارگاه‌های لنج‌سازی گوران

لنج نوعی شناور است که ابعادی بزرگ‌تر از قایق و کوچک‌تر از کشتی دارد. در سفر به قشم قطعاً صدها لنج مختلف را مشاهده می‌کنید. از لنج برای حمل بار و مسافر در خلیج فارس استفاده می‌کنند. لنج نوعی شناور دریایی است که از نظر اصالت به ایرانیان تعلق دارد. هنوز هم به همان روش سنتی لنج می‌سازند. برای اینکه از نزدیک شاهد ساخت انواع لنج باشید، باید خودان را به شهر گوران برسانید. تماشای لنج‌سازی مردم محلی این منطقه می‌تواند تجربه بومی بسیار هجیان‌انگیزی باشد.

آدرسقشم، جاده شمالی، جاده گوران
بهترین زمان بازدیدصبح تا بعدازظهر
هزینه بازدیدرایگان
مدت زمان پیشنهادی برای بازدیدیک ساعت
  • بام قشم

تصویری از بام قشم

بام قشم نیز از جمله زیباترین جاهای دیدنی این جزیره است که در سفر به قشم حتماً باید از آن دیدن کنید. برای دسترسی به این جاذبه گردشگری باید خودتان را به روستای سلخ برسانید. وقتی که بر فراز بام قشم بایستید، می‌توانید از زیباترین مناظر قشم دیدن کنید. از فراز بام قشم می‌توانید شاهد جنگل‌های حرا و سواحل شمالی و جنوبی باشید. همچنین می‌توانید از ژئوپارک قشم نیز دیدن کنید.

آدرسقشم، جاده شمالی، روستای سلخ
بهترین زمان بازدیدصبح تا بعدازظهر
هزینه بازدیدرایگان
مدت زمان پیشنهادی برای بازدیدیک ساعت
  • دره مجسمه ها یا تندیس ها

دره تندیس ها یا همان دره مجسمه ها نیز همانند دره ستارگان جزو عجیب‌ترین جاذبه‌های جزیره است که در سفر به قشم حتماً باید از آن دیدن کنید. زمانی که وارد دره تندیس‌ها می‌شوید شاید تصور کنید که این دره هیچ جاذبه خاصی ندارد؛ اما هرچه که بیشتر به اشکال روی دره نگاه کنید، بازدید شما عجیب‌تر خواهد شد. برخی اشکال روی دیواره‌های دره شبیه به انسان و برخی دیگر شبیه به حیواناتی مختلف همانند خروس، مرغ و سر گوسفند هستند.

حتی برخی از اشکال شباهت بسیاری به سر اژدها دارند. به همین خاطر است که این دره را با نام دره تندیس‌ها می‌شناسند. بازدید از این دره عجیب در سفر به قشم می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. پس حتماً در روز سوم سفر خود به قشم، حتماً سری به این دره بزنید. دره تندیس‌ها در بخش شمالی جزیره و بعد از روستای طبل قرار دارد. پس می‌توانید در مسیر همین طور که به غرب می‌روید، از این دره نیز دیدن کنید.

آدرسقشم، جاده شمالی، بعد از طبل
بهترین زمان بازدیدصبح تا بعدازظهر
هزینه بازدیدرایگان
مدت زمان پیشنهادی برای بازدیدیک ساعت

خب دیگر باید به هتل بازگردید و خودتان را برای فردا آماده کنید. فردا روز بزرگی است و صبح اول صبح باید بیدار شوید. پیش از آنکه به هتل بروید، سری به اسکله شهید زاکری بزنید و درباره ساعت حرکت شناورهای تندرو هرمز بپرسید. بهتر است بلیط را رزرو کنید و رأس ساعت در اسکله حاضر شوید که قرار است به بخش دیگری از سفر به قشم برسیم.

روز چهارم سفر به قشم | جزیره هرمز

در روز چهار بهتر است به جزیره هرمز سفر کنید. برای بازدید از جاهای دیدنی جزیره هرمز یک روز کامل شما را به خود اختصاص می‌دهد. پس انرژی خود را جمع کنید و آماده سفر به هرمز شوید. جالب است بدانید که در طول روز یک شناور پرسرعت مسافران را در ابتدای صبح به جزیره می‌برد و برای بازگرداندن مسافران نیز یک بار در عصر به هرمز مراجعه می‌کند. پس باید زمان‌بندی دقیقی داشته باشید که بتوانید در طی این چند ساعت از تمام جاهای تماشای هرمز دیدن کنید.

  • ساحل سرخ

ساحل سرخ از جمله مهم‌ترین و عجیب‌ترین جاهای دیدنی هرمز است. آب در نزدیکی این ساحل به رنگ قرمز و سرخ در می‌آید. دلیل این تغییر رنگ نیز وجود اکسید آهن در خاک این ساحل است. سنگ‌های ساحل و هر آنچه که در نزدیکی این ساحل به چشم می‌خورد، به رنگ قرمر است. به همین خاطر نیز آن را با نام ساحل سرخ می‌شناسند. ساحل سرخ جزو زیباترین لوکشین‌های عکاسی به حساب می‌آید. بسیاری از گردشگران با پای برهنه از ساحل سرخ دیدن می‌کنند تا کف پایشان قرمز شود. این خاک مواد معدنی بسیاری دارد و در طول روز بازدید از آن می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشید.

آدرسقشم، جزیره هرمز
بهترین زمان بازدیدصبح تا بعدازظهر
هزینه بازدیدرایگان
مدت زمان پیشنهادی برای بازدیدیک ساعت
  • غار الهه نمک فیروزه‌ای

خاک جزیره هرمز مواد معدنی بسیار دارد. به همین خاطر می‌توانید شاهد وجود عجیب‌ترین اشکال معدنی در این جزیره باشید. کوه و غار الهه نمک جزو جذاب‌ترین جاهای دیدنی این جزیره هستند. کوه الهه نمک هرمز در اصل یک بلور نمکی بسیار بزرگ است که طی هزاران سال در اثر فرسایش آب و باد به این شکر در آمده است. در این کوه صدا منعکس نمی‌شود. به همین خاطر آرامشی بی‌وصف را می‌توانید در غار الهه نمک فیروزه‌ای تجربه کنید. وقتی که نزدیک غار نمک می‌شوید، احساس می‌کنید که زمین پوشیده از برف است؛ در حالی که اینها برف نیستند، بلکه کریستال‌های نمک هستند که به شکل بلور در آمده‌اند. قدم‌برداشتن روی کریستال‌های نمک حسی بسیار عجیب دارد. صدای خرد شدن آن‌ها را زیر پای خود احساس می‌کنید. علاوه‌بر تمام این زیبایی، باید بدانید که حضور در این غار نمکی برای ضد‌عفونی کردن بدن نیز خواص بسیاری دارد.

آدرسقشم، جاده شمالی، جزیره هرمز
بهترین زمان بازدیدصبح تا بعدازظهر
هزینه بازدیدرایگان
مدت زمان پیشنهادی برای بازدید1 تا 2 ساعت
  • دره رنگین کمان

حتماً درباره خاک خوراکی و رنگارنگ هرمز از قبل شنیده‌اید. بازدید از جزیره هرمز قطعاً عجیب‌ترین بخش سفر به قشم را تشکیل می‌دهد. در این جزیره خاک هزار رنگ دارد. دره رنگین کمان نیز زیباترین بخش جزیره هرمز به حساب می‌آید. در این دره می‌توانید از رنگ املاح معدنی مختلف دیدن کنید که در کنار هم منظره‌ای خیره‌کننده به وجود آورده‌اند. این دره در بخشی جنوبی جزیره واقع شده است. دره رنگین کمان لوکیشینی بسیار عالی برای گرفتن عکس یادگاری در جزیره هرمز به حساب می‌آید. پس تا می‌توانید در این دره عکس بگیرید و یادگاری نگه دارید.

هزینه ورودیرایگان
ساعت بازدید۲۴ساعته
آدرساستان هرمزگان، جزیره هرمز.
  • فرش رنگی

چند سالی می‌شود که مسابقه‌ای با نام فرش رنگی در جزیره هرمز برگزار می‌شود. همان طور که اشاره کردیم، خاک هرمز رنگی و البته خوراکی است. به همین خاطر مدتی است که هنرمندان دست به اقدامی بسیار جذاب کرده‌اند. هنرمندان از شهرهای مختلف کنار هم جمع می‌شوند و در بخش ساحل غربی هرمز، طرح‌هایی بسیار زیبا و سنتی را با کمک همین خاک‌های رنگی روی زمین ایجاد می‌کنند. این طرح‌ها شباهت بسیاری به فرش‌های سنتی ایرانی دارد. به همین خاطر آن را با نام فرش رنگی می‌شناسند. این اشکال بسیار بزرگ هستند و با تصاویر هوایی اوج زیبایی آن‌ها مشخص می‌شود.

آدرسجزیره هرمز، سواحل غربی
بهترین زمان بازدیدصبح تا بعدازظهر
هزینه بازدیدرایگان
مدت زمان پیشنهادی برای بازدید 1 تا 2 ساعت
  • غارهای دریایی

در بخش جنوب و جنوب‌غربی جزیره هرمز، غارهایی بسیار عجیب وجود دارند که برای عبور از آن‌ها باید از قایق استفاده کنید. دقیقاً همانند فیلم‌های ماجراجویی، با قایق وارد غاری عجیب می‌شوید که زیبایی بسیار منحصربه‌فردی دارد. می‌توان گفت که عبور از غارهای دریایی جزیره هرمز، به خاص‌ترین بخش سفر به قشم شما تبدیل خواهد شد. در کنار سواحل هرمز، قایق‌های موتوری مختلفی وجود دارند که این تور عجیب را برایتان برگزار می‌کنند.

آدرسقشم، بخش غرب و جنوب‌غرب جزیره
بهترین زمان بازدیدصبح تا بعدازظهر
هزینه بازدیدنفری 100هزار تومان
مدت زمان پیشنهادی برای بازدیدیک ساعت
  • پرتگاه خورشید

خب دیگر بازدید شما به آخر می‌رسد. حال وقت بازگشت به جزیره قشم رسیده است؛ اما پیش از آنکه جزیره را ترک کنید، سری به پرتگاه خورشید بزنید. پرتگاه خورشید نام ارتفاعاتی است که در بخش غربی جزیره هرمز قرار دارد. بر فراز این پرتگاه می‌توانید شاهد منظره جادویی غروب خورشید باشید. توجه کنید که پیش از دیدن این منظره تماشایی به جزیره قشم بر نگردید.

آدرسقشم، بخش غربی جزیره هرمز
بهترین زمان بازدیدلحظه غروب
هزینه بازدیدرایگان
مدت زمان پیشنهادی برای بازدیدنیم ساعت
خب خب دیگر جزیره هرمز کافیست. سوار شناورهای تندرو شوید و به جزیره قشم باز گردید. دیگر سفر شما به انتها رسیده و کم کم باید چمدان‌های خود را جمع کنید.

روز پنجم سفر به قشم | روز وداع

خب روز وداع رسیده است. بلاخره هر سفری روزی به پایان می‌رسد و امروز روز آخری است که از شهر زیبای قشم دیدن می‌کنید. می‌توانید روز آخر را استراحت کنید تا برای پرواز آماده باشید. در این فاصله می‌توانید مقدمات سفر بعدی‌تان را بچینید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله 4 مقصد پروازی از قشم را مطالعه کنید تا با ذهن باز سراغ انتخاب مقصد بعدی بروید. اگر راهی فرودگاه قشم هستید، باید مسیری طولانی را تا غرب جزیره بروید. پس بهتر است پیش از آنکه جزیره را ترک کنید، سری به چند جاذبه گردشگری دیگر بزنید. سفر به قشم حتی در روز آخر هم هیجان‌انگیز خواهد بود.

  • غار نمکدان

در طول مسیر به غرب جزیره می‌روید. تا انتهای غرب جزیره ادامه می‌دهیم و سپس به‌سمت فرودگاه باز می‌گردیم. در این مسیر از غار نمکدان بازدید می‌کنیم. به تصویر بالا نگاه کنید. شاید در نگاه اول شما هم تصور کنید که این غار پوشیده از برف است؛ اما با کمی دقت متوجه می‌شوید که اینها نمک هستند و نه برف! غار نمک چندین و چند تالار مختلف دارد. بلورهای نمکی به اشکال مختلف در آمده‌اند. ورود به این غار برای درمان بیماری‌های تنفسی بسیار مناسب است. در هوای این غار هیچگونه باکتری قادر به زندگی نیست. تماشای این غار حسی عجیب در وجودتان ایجاد می‌کند. دوست دارید تا انتهای غار بروید؛ اما توجه داشته باشید که بخشی از غار فقط برای بازدید افراد معمولی و غیرورزشکار مناسب است. در این غار می‌توانید کلی عکس یادگاری عجیب‌وغریب بگیرید.

آدرسقشم، جاده جنوبی، غار نمک
بهترین زمان بازدیدصبح تا بعدازظهر
هزینه بازدیدرایگان
مدت زمان پیشنهادی برای بازدید1 تا 2 ساعت
  • تنگه کریان

تنگه کریان در نزدیکی غار نمک قرار دارد. این تنگه دارای قدمت باستانی است و میلیون‌ها سال قدمت دارد. از نظر ظاهری شباهت بسیاری بین تنگه کریان و تنگه چاهکوه دیده می‌شود. به همین خاطر بسیاری از گردشگران نیز با دیدن تصاویر این دو، آن‌ها را با هم اشتباه می‌گیرند. جالب است بدانید که در میان این تنگه، حفره‌های طبیعی نسبتاً عمیقی وجود دارد. آب باران هنگام بارندگی در میان این گودال‌ها جمع می‌شود. به همین خاطر از آن برای تأمین آب شرب و شیرین استفاده می‌کردند. تنگه کریان همانند تنگه چاهکوه شلوغ نیست. کمتر کسی از وجود این تنگه اطلاع دارد. به همین خاطر در اکثر مواقع خلوت است. در فصل زمستان و پاییز اگر خوش‌شانس باشید، گودال‌های آب تنگه کریان پرآب می‌شوند و برای گرفتن عکس یادگاری جان می‌دهند.

آدرسقشم، جاده جنوبی، ورودی تنگه کریان
بهترین زمان بازدیدصبح تا بعدازظهر
هزینه بازدیدرایگان
مدت زمان پیشنهادی برای بازدید1 تا 2 ساعت
  • غار خربس

غار خربس در بخش غربی جزیره قرار دارد. جالب است بدانید که غار خربس که به غار خوربس نیز شهرت دارد، از جمله غارهای دست‌ساز انسان است. کوهی که این غار در دل آن کنده شده است، جزو انواع کوه‌های رسوبی است. این کوه از رسوبات دریا طی چند میلیون سال به وجود آمده است. قدمت این غار به دوران ساسانی باز می‌گردد. گویا انسان‌ها این دالان را برای زندگی خود حفر کرده بودند. هنوز هم امکان بازدید از غار خربس وجود دارد. البته چند سال پیش نشست بدی در این غار اتفاق افتادی و بازدید از بخش‌هایی از غار دیگر ممکن نیست. پس تا غار از بین نرفته است، فرصت را از دست ندهید و در سفر به قشم از این غار نیز دیدن کنید.

آدرسقشم، بخش غربی جزیره
بهترین زمان بازدیدصبح تا عصر
هزینه بازدیدرایگان
مدت زمان پیشنهادی برای بازدیدیک تا ۲ ساعت

خب دیگر به انتهای سفر رسیدیم. حالا باید به‌سمت فرودگاه حرکت کنید و با این جزیره و تمامی زیبایی‌هایش خداحافظی کنید. دوستان ره بال آسمان، ممنون که در این سفر زیبا با ما همراه بودید. به نظرتان سفری چند روزه برای بازدید از تمام جاهای دیدنی قشم کافی است؟ نظرات خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

سیتی سنتر 1 و 2 جزو بهترین مراکز خرید قشم هستند.

1 روز کامل را برای بازدید از جزیره هرمز باید کنار بگذارید.

پاییز و زمستان بهترین زمان سفر به قشم است.

درگهان در 50کیلومتری غرب شهرستان قشم قرار دارد و یک شهر عالی برای خرید است.

برای تماشای تمام جاذبه‌های دیدنی قشم باید حداقل 5 روز در این شهر اقامت داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.