راهنمای سفر قبرس | کشوری مدرن که در دل تاریخ ریشه دارد

0

راهنمای سفر قبرس همانند قطب‌نمایی راه‌و‌چاه سفر به این جزیره زیبا را با گردشگران در میان می‌‌گذارد. از آنجایی که قبرس جایگاه ویژه‌ای در دل گردشگران ایرانی‌ دارد، این راهنما را به‌گونه‌ای تنظیم کرده‌ایم تا گشت‌و‌گذار در این جزیره بیشتر به شما خوش بگذرد. در این راهنما برای شما می‌‌گوییم که قبرس کجاست، سپس به آب‌و‌هوای این منطقه اشاره می‌کنیم و با فرهنگ‌ و آداب‌‌ و رسوم این ناحیه آشنا می‌شویم. در انتها نیز از هزینه سفر قبرس می‌گوییم. این اطلاعات را به گونه‌‌ای آماده‌ کرده‌ایم تا دورنمای کلی از سفر به این جزیره تماشایی پیش روی شما قرار بگیرد. به شما قول می‌دهیم حتی اگر قصد سفر به این جزیره را ندارید، مطالعه راهنمای سفر قبرس شما را به هوس مسافرت به این منطقه بیندازد.

قبرس کجای نقشه جهان است؟

اگر می‌خواهید بدانید قبرس کجاست، کافی است نگاهی به قسمت شرقی دریای مدیترانه در نقشه جغرافیا بیندازید. در این قسمت چشم شما به یکی از بزرگ‌ترین جزیره‌های مدیترانه روشن می‌شود. این جزیره را با نام قبرس می‌شناسیم. ترکیه، سوریه، یونان و مصر از همسایه‌های این جزیره به حساب می‌آیند. جالب است بدانید این جزیره به ۲ قسمت اصلی قبرس شمالی و جنوبی تقسیم شده. ناحیه شمالی بیشتر ترک‌نشین است و مسلمانان زیادی در آن زندگی می‌کنند. ناحیه جنوبی این جزیره یونانی‌نشین است و حال‌و‌هوایی اروپایی دارد. به لطف گستردگی اقوام ترک و یونانی در این ناحیه، زبان‌های یونانی و ترکی در بین‌ قبرسی‌ها کاربرد دارد.

آب و هوای قبرس چگونه است؟

آب و هوای این ناحیه عموماً گرمسیری است. بارش‌های پراکنده‌ای در بهارهای این منطقه رخ می‌دهد. این بارش‌ها به اندازه‌ای نیست که مانعی برای گردشگری باشد. انصافاً باید اعتراف کرد این منطقه تابستان‌ها حسابی گرم می‌شود. ماه‌های جولای و آگوست گرم‌ترین ماه‌های این جزیره به حساب می‌آیند. پاییز که از راه رسید آب و هوای این منطقه خنک‌تر می‌شود. با این حال شب‌های پاییز دمای هوا به میزان چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. این جزیره زمستان‌های سرد و خشکی دارد. با این حال بارش برف در ارتفاعات رشته‌ کوه‌‌های ترودوس این منطقه را به گزینه‌ای مناسب برای گردشگران علاقه‌مند به برف‌بازی و اسکی تبدیل کرده است.

بهترین زمان سفر به قبرس چه فصلی است؟

با توجه به توضیحاتی که از آب و هوای این جزیره مدیترانه‌‌ای با شما در میان گذاشتیم، حتماً‌ به این نتیجه رسیده‌اید که بهار و پاییز، بهترین زمان سفر به قبرس است. ناگفته نماند اگر گرمایی نیستید، با گردشگری در تابستان‌های این ناحیه نیز به شما بد نخواهد گذشت.

فاصله زمانی تهران تا قبرس چقدر است؟

 

فاصله زمانی تهران تا قبرس چقدر است؟

فاصله تهران تا قبرس چیزی معادل ۱۶۳۷ کیلومتر است. این فاصله را با پرواز تهران تا قبرس در عرض ۲ ساعت و ۱۷ دقیقه طی خواهید کرد. فاصله‌ای که به آن اشاره کردیم بر اساس فاصله تهران تا نیکوزیا، پایتخت قبرس، محاسبه شده است.

پول رایج قبرس چیست؟

اگر خاطرتان باشد اشاره کردیم که قبرس به ۲ قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. هر کدام از این قسمت‌ها، سازوکار خاص خودش را دارند. به همین دلیل پول رایج این جزیره نیز در ۲ واحد لیر و یورو ضرب می‌شود. در قسمت شمالی ترک‌های بیشتری حضور دارند. واحد پول این قسمت با لیر ضرب می‌شود. قسمت جنوبی نیز که در اختیار یونان است، با واحد پول یورو معامله می‌کنند. به همین دلیل پس از مطالعه راهنمای سفر قبرس، باید تصمیم بگیرید که راهی منطقه شمالی این جزیره هستید یا می‌خواهید راه منطقه جنوبی را دنبال کنید. جالب است بدانید حتی نیکوزیا، پایتخت قبرس هم با مرزی از شمال به جنوب تقسیم شده است. از آنجایی که بیشتر گردشگران قسمت جنوبی را برای سفر انتخاب می‌کنند، بهتر است ریال خود را به یورو تبدیل کنید.

قبرس چه جاذبه های گردشگری دارد؟

جاهای دیدنی این جزیره زیبا به اندازه‌ای است که در راهنمای سفر قبرس نمی‌توانیم به تمامی این مکان‌ها اشاره کنیم. به همین دلیل در ادامه گلچینی از بهترین جاهای دیدنی قبرس را پیش روی شما قرار می‌دهیم.

  • کوریون باستان

به گردشگران طبیعت‌دوستی که عاشق تاریخ هستند، کوریون باستان را پیشنهاد می‌کنیم. همان‌گونه که از نام این شهر پیداست، منطقه‌ای قدیمی است که تاریخ ساخت آن به سده ۸ قبل از میلاد باز می‌گردد. خانه گلادیاتورها، بازار رومی، خانه آشیل، آگورا، استادیوم کوریون و کلیساها و حمام‌های قدیمی از دیدنی‌های باستانی کوریون به حساب می‌آید. این شهر به لحاظ جاذبه های طبیعی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. نمایی تماشایی به دریای مدیترانه و کوه‌های سربه‌فلک کشیده از جاذبه های طبیعی کوریون است که حتماً باید سری به آن‌ها بزنید.

  • قلعه سنت هیلاریون

گردشگری را سراغ نداریم که راهی منطقه شمالی شود و سری به سنت هیلاریون نزند. این منطقه فاصله بسیار کمی با گیرنه، یکی دیگر از جاهای دیدنی قبرس دارد. قلعه سنت هیلاریون در سده ۱۱ میلادی ساخته شده است. این قلعه مسیری نسبتاً‌ ناهموار دارد و قسمت‌هایی از راه را باید پیاده بروید. با این حال زیبایی‌های قلعه سنت هیلاریون به زحمت مسیر دشوار آن میرزد.

  • لارناکا

لارناکا گل‌سرسبد گردشگری در شهرهای قبرس جنوبی است. این شهر به اندازه‌ای تماشایی است که ارزش دارد یک سفر کامل را به گردشگری در لارناکا اختصاص دهید. دریاچه نمک، روستا لفکارا، صومعه استاوروونی و قنات کاماراس از دیدنی‌ترین جاهای لارناکا به حساب می‌آید.

  • لیماسول

راهنمای سفر قبرس را با دومین شهر بزرگ این سرزمین ادامه می‌دهیم. جاذبه های گردشگری لیماسول این شهر را به یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در منطقه تبدیل کرده است. لیماسول همانند دیگر شهرهای بزرگ این جزیره زیبا، در کنار جاهای دیدنی تاریخی، جاذبه های گردشگری طبیعی چشمگیری هم دارد. اگر راهی لیماسول شدید، حتماً گشت‌و‌گذار در قلعه قدیمی این شهر را به برنامه گردشگری خود اضافه کنید.

قبرس چه قدمتی دارد؟

قبرس در منطقه‌ای استراتژیک واقع شده است. به همین دلیل امپراتورهای‌ آشور، مصر، هخامنش، یونان، مقدونی، بیزانس و اعراب در طول تاریخ به این منطقه دست‌درازی کرده‌‌اند. تا همین چند دهه پیش نیز قبرس دستخوش تغییرات سیاسی زیادی بود. مهم‌ترین این رویدادها به سال ۱۹۷۴ باز می‌گردد. در آن یونانی‌ها کودتا کردند. ارتش ترکیه نیز به دنبال این کودتا به این جزیره لشکر کشید. در آن زمان قبرس به ۲ ناحیه شمالی و جنوبی تقسیم شد. بخش شمالی را اکنون ترک‌ها اداره می‌کنند. کنترل بخش جنوبی نیز در اختیار یونانی‌هاست. به رغم خون‌های زیادی که در این منطقه ریخته شده، قبرس امروزی شرایطی آرام برای گردشگری دارد. این جزیره اکنون در گروه کشورهای توسعه‌یافته قرار دارد. سرانه درآمد و شاخص توسعه‌انسانی نیز در قبرس بسیار زیاد است. به همین دلیل با خیال راحت می‌توانید پس از مطالعه راهنمای سفر قبرس، راه این سرزمین را در پیش بگیرید.

قبرس چه آداب و رسوم و جشنواره هایی دارد؟

مردمان این جزیره خوش‌ آب‌و‌هوا آداب‌و‌رسوم جالبی دارند. قبرسی‌ها مردمانی خونگرم و مهمان‌دوست هستند. امکان ندارد با یک قبرسی روبه‌رو شوید و شما را به فنجانی قهوه دعوت نکند. برای پاسخ به این مهمان‌نوازی باید حتماً فنجان قهوه را سر بکشید، در غیر این صورت به قبرسی‌ها بر می‌خورد. مردمان این منطقه به قول ما ایرانی‌ها زندگی خاکی و ساده‌ای دارند. در این سرزمین لباس‌های رسمی اهمیت چندانی ندارد. در گوشه‌و‌کنار قبرس مردمانی را می‌بینید که با لباس‌های خودمانی در بازار به خرید و گشت‌و‌گذار مشغول هستند. جشنواره های قبرس نیز یکی از دیگری تماشایی‌تر است. از آنجایی که راهنمای سفر قبرس بدون اشاره به جشنواره های این سرزمین لطفی ندارد، با هم به بهترین جشنواره های قبرس نگاهی می‌ندازیم.

  • کارناوال لیماسول قبرس

برای شما گفتیم که لیماسول یکی از بهترین شهرهای قبرس برای گردشگری است. در اواخر فوریه هر سال کارناوالی باشکوه در لیماسول به راه می‌افتد. در این کارناوال بساط رقص‌و‌پایکوبی مهیاست. قبرسی‌ها برای کارناوال لیماسول چیزی کم نمی‌گذراند. در کنار این کاروانال، فستیوال های خرید و حراجی‌های بزرگی هم بر پا می‌شود.

  • فستیوال موسیقی کلاسیک لارناکا قبرس

آخر آوریل هر سال با برگزاری فستیوال موسیقی کلاسیک، غوغایی در لارناکا به راه می‌افتد. سلاطین آهنگسازی و خوانندگی موسیقی کلاسیک در لارناکا دور هم جمع می‌شوند تا بساط پایکوبی و تفریح گردشگران و قبرسی‌ها را فراهم کنند.

  • جشنواره گل لیماسول قبرس

فرهنگ مردمان قبرس ریشه در تمدن یونان دارد. به همین دلیل بهترین جشنواره های قبرس نیز از این فرهنگ بی‌نصیب نمانده‌اند. یکی از این جشنوا‌ره‌ها، جشنواره گل لیماسول است. این جشنواره در بهار هر سال برگزار می‌شود. مردمان این منطقه با برگزاری جشنواره گل در شهر لیماسول، فرا رسیدن بهار را جشن می‌گیرند.

بناهای تاریخی قبرس کدامند؟

از آنجایی که رسم داریم بهترینِ بهترین‌ها را به همراهان خود معرفی کنیم، در ادامه زیباترین بناهای تاریخی قبرس را با شما در میان می‌‌گذاریم.

سالامیس باستان

شهر باستانی سالامیس، ۱۲ سده قبل از میلاد ساخته شده است. در این شهر تا چشم کار می‌کند، تندیس‌های قدیمی و باشکوه، عمارت‌های باستانی و منظره‌های طبیعی زیبا مشاهده می‌شود.

خانه دیونیسوس قبرس

این خانه در پافوس قرار دارد و تاریخ ساخت آن به سده دوم میلادی باز می‌گردد. در خانه دیونیسوس، دیوارنگاره‌هایی زیبا خودنمایی می‌کند. این دیوارنگاره‌ها اسطوره‌های یونان قدیم را به نمایش می‌گذارند. گشت‌و‌گذار در خانه دیونیسوس را بدون دوربین عکاسی یا گوشی با دوربین باکیفیت فراموش نکنید. این مکان جان می‌دهد برای عکس‌‌های یادگاری.

شهر باستانی سولی قبرس

مردمان سولی، این شهر را در سده ۶ قبل از میلاد بنا کردند. در آن زمان سولی یکی از ۱۰ شهر مهم این جزیره به حساب می‌آید. این شرایط باعث شده تا در گوشه‌و‌کنار شهر باستانی سولی، آثاری تاریخی خودنمایی کند.

بهترین هتل های قبرس کدامند؟

راهنمای سفر قبرس بدون اشاره به هتل‌های این سرزمین معنایی ندارد. برای اینکه در این سفر با خاطری جمع سر به بالین بگذارید، بهترین هتل های قبرس شمالی و بهترین هتل های قبرس جنوبی را جداگانه با شما در میان می‌گذاریم.

بهترین هتل های قبرس شمالی

  • هتل کایا پلازو قبرس (Kaya Plazzo Hotel): این هتل ۵ ستاره با اتاق‌های مجلل، غذایی اشرافی و امکانات رفاهی چشمگیر انتظار گردشگران را می‌کشد.
  • هتل دلوکس لیماک قبرس شمالی (Limak Cyprus Deluxe Hotel): هتل های ۵ ستاره قبرس به لحاظ خدمات اشرافی چیزی برای گردشگران کم نمی‌گذارند. با این حال هتل دلوکس لیماک غذایی پیش روی گردشگران قرار می‌دهد که نظیر آن در کمتر هتلی دیده می‌شود.
  • هتل الکسوس قبرس شمالی (Elexus Hotel): در این هتل بساط استراحت و خوش‌گذرانی برای گردشگران مهیاست. در هتل الکسوس قبرس فرصتی پیدا می‌کنید تا رنج سفر را از تن بزدایید و آماده قبرس‌گردی شوید.

بهترین هتل های قبرس جنوبی

  • هتل سان هال قبرس اروپایی (Sunhall Hotel): این هتل ۴ ستاره در شهر زیبای لارناکا قرار داد. نمایی تماشایی به دریا، فاصله‌ بسیار کم با ساحل و رستورانی با خوشمزه‌ترین غذاهای مدیترانه‌ای از ویژگی‌های چشمگیر هتل سان هال به حساب می‌آید.
  • هتل پالم بیچ قبرس اروپایی (Palm Beach Hotel): راهنمای سفر قبرس را با هتلی کلاسیک ادامه می‌دهیم. این هتل ممکن است به لحاظ تاریخ ساخت قدیمی‌تر از دیگر هتل های قبرس باشد؛ اما تجربه سودمند مدیران این هتل به نقطه قوت آن تبدیل شده است.
  • هتل فور سیزن لیماسول قبرس (Four Season Hotel): اگر به دنبال اقامتی اشرافی در یکی از هتل های ۵ ستاره قبرس هستید، در انتخاب هتل فور سیزن لیماسول شک نکنید. اتاق‌های دلباز، امکانات رفاهی مثال‌زدنی و رستورانی با خوشمزه ترین غذاهای قبرس از ویژگی‌های برتر هتل فور سیزن لیماسول به حساب می‌آید.

بهترین رستوران های قبرس کدامند؟

در اینجا به قسمت خوشمزه راهنمای سفر قبرس رسیدیم. انصافاً باید اعتراف کرد غذاهای مدیترانه‌ای طعمی بسیار خوشمزه دارند. برای اینکه با طعم خوش این غذاها آشنا شوید، حتماً رستوران‌‌های زیر را امتحان کنید. لازم به ذکر است تمامی رستوران‌هایی که به آن‌ها اشاره می‌‌کنیم در شهر نیکوزیا قرار دارند.

  • رستوران پیکسیدا (Pyxida Restaurant): سرآشپز رستوران پیکسیدا، بهترین غذاهای مدیترانه‌ای را برای گردشگران سرو می‌کند. این رستوران در کنار غذای خوشمزه، محیطی قدیمی و سنتی دارد. به لطف این شرایط، حس‌و‌حال زندگی در بین قبرسی‌ها برای گردشگران تداعی می‌شود.
  • رستوران آرتیزان بِرگر بار (Artisan’s Burger Bar): به گردشگرانی که دنبال غذایی خوشمزه با قیمتی مناسب می‌‌گردند، پیشنهاد می‌‌کنیم حتماً‌ سری به رستوران آرتیزان برگر بار بزنند. همان‌گونه که از نام این رستوران پیداست، برگرهایی پیش روی شما قرار می‌دهد که نظیر آن‌ها را تاکنون نخورده‌اید.
  • رستوران فَنُوس (Fanous Restaurant): اگر می‌خواهید در کنار خوردن غذاهای مدیترانه‌ای، طعم خوش خوراکی‌های عربی را بچشید، رستوران فنوس را امتحان کنید. در این رستوران خوراکی‌های عربی در محیطی سنتی برای مشتریان سرو می‌شود.

بهترین مراکز خرید قبرس کدامند؟

بهترین برندهای دنیا در مراکز خرید قبرس غرفه دارند. برای اینکه در پیدا کردن این مراکز خرید سردرگم نشوید، در راهنمای سفر قبرس، بهترین مراکز خرید این سرزمین را معرفی می‌کنیم.

  • مرکز خرید نیکوزیا مال (Nicosia Mall): همان‌گونه که از نام این مرکز خرید پیداست، در نیکوزیا، پایتخت قبرس، واقع شده است. مرکز خرید نیکوزیا مال، گلچینی از بهترین سوغات قبرس و خوشنام‌ترین برندهای دنیا را در اختیار خریداران قرار می‌دهد.
  • مرکز خرید کینگز اَوِنیو مال (Kings Avenue Mall): این مرکز خرید در شهر پافوس واقع شده است. در مرکز خرید کینگز اونیو مال، فروشگاه‌های صنایع‌دستی، مغازه‌های فروش کالاهای برند و چندین رستوران و کافه وجود دارد. به شما قول می‌دهیم از پاساژگردی در مرکز خرید کینگز اونیو مال، سیر نخواهید شد.
  • مرکز خرید قبرس مال (The Mall of Cyprus): در این مرکز خرید از شیرمرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود. مرکز خرید قبرس مال فروشنده‌های خوش‌انصافی دارد تا سوغات ارزان قبرس را از این مرکز خریداری کنید.

سیستم حمل و نقل قبرس چگونه است؟

قبرس ناوگان حمل و نقل بسیار مجهزی دارد. در این سرزمین همانند دیگر کشورها، اتوبوس، ارزان‌ترین وسیله برای ایاب‌و‌ذهاب به حساب می‌آید. تاکسی نیز انتخابی مطمئن و راحت، اما گران برای حمل و نقل قبرس است. جالب است بدانید تاکسی‌های قسمت اروپایی قبرس مدرن‌تر هستند. این تاکسی‌ها کرایه بیشتری نیز از گردشگران طلب می‌کنند. در این سرزمین چندین تاکسی اینترنتی هم وجود دارد. در بین این تاکسی‌های اینترنتی، سرویس اِن‌تاکسی (N-Taxi)، قیمت مناسب‌ و خدمات بهتری دارد. جالب‌تر اینکه ون‌های کوچکی با نام دولموش (Dolmus)، گردشگران را با قیمتی ارزان‌ به جاهای دیدنی قبرس می‌رسانند. این ون‌ها چیزی حدود ۸ نفر ظرفیت دارند و گزینه مناسبی برای گردشگران پرجمعیت است.

هزینه سفر به قبرس تقریباً چقدر است؟

هزینه سفر به قبرس تقریباً چقدر است؟

در راهنمای سفر قبرس نمی‌توان هزینه دقیقی برای مسافرت مشخص کرد. دلیل این شرایط را می‌توان در تفاوت سلیقه گردشگران و شمالی و جنوبی بودن قبرس دانست. با این حال از آنجایی که گردشگران بیشتر راهی قبرس جنوبی هستند، هزینه سفر به این منطقه را با واحد یورو محاسبه می‌کنیم.

این سفر به‌ازای هر روز حدوداً ۸۲ یورو خرج روی دست شما می‌گذارد. برای اقامت هتل باید دست‌کم ۳۷ یورو هزینه کنید. این مبلغ برای اتاق دوتخته به ۷۵ یورو می‌رسد. خوردوخوراک نیز چیزی حدود ۳۳ یورو هزینه دارد. برای ایاب‌و‌ذهاب هم باید روزانه نزدیک به ۱۰ یورو کنار بگذارید. به این مبلغ باید حدود ۱۰ یورو هم برای تفریحات اضافه کنید. برای تازه‌کردن گلو هم باید حدود ۸ یورو هزینه کنید.

روش‌های کاهش هزینه سفر در قبرس چیست؟

  • بلیط چارتر، لحظه آخری و سیستمی تفاوت چشمگیری نسبت به یکدیگر دارند. با درنظرگرفتن این تفاوت، ارزان‌ترین بلیط هواپیما قبرس را خریداری کنید.
  • کافه‌های کنار خیابان غذای ارزان‌تری نسبت به هتل‌ها دارند.
  • هتل‌‌ها و رستوران‌هایی انتخاب کنید که وای‌فای رایگان داشته باشند.
  • در حین خرید از چانه‌زدن فراموش نکنید.
  • تفریحات رایگان قبرس را از دست ندهید.
  • راهنمای سفر قبرس را چندین بار مطالعه کنید تا با تمامی جاهای دیدنی و نکته‌‌های گردشگری آشنا شوید.

برای برقراری تماس یا استفاده از اینترنت در قبرس چه کنیم؟

خوشبختانه چندین اپراتور فعال در این جزیره زیبا پوششی مناسب در اختیار گردشگران قرار داده‌‌اند. به همین دلیل حتی در جاهای دیدنی بیرون از شهر نیز مشکلی برای آنتن‌دهی پیدا نمی‌کنید. سیم کارت یک‌ماهه به همراه ۳۰۰ مگابایت دیتا چیزی معادل ۱۰ یورو قیمت دارد. قیمت سیم کارت بدون دیتا نیز از ۷ یورو آغاز می‌شود.

بایدها و نبایدهای سفر به قبرس

بایدها و نبایدهای سفر به قبرس

 

  • این جزیره زیبا را دریا مدیترانه احاطه کرده است. با این حال هوایی گرم‌و‌خشک دارد. به همین دلیل در حین گشت‌وگذار حتماً چند بطری آب‌نوشیدنی همراه داشته باشید.
  • آب لوله‌کشی این منطقه قابل شرب نیست.
  • قبرس کشوری امن است، با این حال شرط عقل این است که از حضور در جاهای خلوت و ناآشنا برحذر باشید.
  • جاده‌های‌ اصلی آسفالت همواری دارند؛ ولی باز هم اصلاً نمی‌توانید روی جاده‌های فرعی این سرزمین حساب باز کنید. بهتر است مسیر خود را همیشه در جاده‌های اصلی دنبال کنید.
  • سایزبندی لباس‌ها در منطقه اروپایی با سایزبندی ما تفاوت دارد. حتماً کفش و لباس را پرو کنید تا از اندازه آن مطمئن شوید.
  • در کنار یورو، مقداری لیر همراه داشته باشید.
  • فروشنده‌های مراکز خرید اهل چانه‌زدن هستید، تا می‌توانید تخفیف بگیرید.

راهنمای سفر قبرس را با این امید به پایان می‌رسانیم که این راهنما یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای خارجی شما را رقم بزند. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمندی از سفر قبرس دارید، خواهشندیم این تجربه‌های مفید و خاطره‌های خوش را در قسمت نظرات با ما و دیگر همراهان خود در ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

قبرس جزیره‌ای بزرگ در شرق دریا مدیترانه است.

مردمان قبرس شمالی با لیر و اهالی قبرس جنوبی با یورو معامله می‌کنند.

قلعه سنت هیلاریون، کوریون باستان، خانه گلادیاتورها و خانه دیونیسوس از جاهای دیدنی تاریخی قبرس به حساب می‌آید.

این سفر به ازای هر روز حدوداً ۸۲ یورو خرج روی دست شما می‌گذارد.

مرکز خرید مال قبرس، کینگز اونیو و نیکوزیا مال از بهترین مراکز خرید قبرس به حساب می‌آیند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.