پردیس کتاب مشهد | بزرگ‌ترین کتاب فروشی خراسان

5

شهر مشهد در شمال شرق ایران با توجه به رشد بسیاری که در زمینه گردشگر داشته، یک قطب بسیار بزرگ گردشگری در ایران به حساب می‌آید. شاید در سال‌های گذشته این شهر فقط به جاذبه‌های دینی خود متکی بود؛ اما امروزه شاهد رشد و ترقی فراوانی در این شهر هستیم. پردیس کتاب مشهد یکی از جاهای دیدنی مهم این شهر به حساب می‌آید که چند سالی است جزو پرطرف‌دارترین جاذبه‌های گردشگری قرار گرفته. امروز قصد داریم تا این مرکز فرهنگی مهم مشهد را به شما عزیزان همراه معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

باغ کتاب مشهد کجاست؟

پردیس کتاب مشهد در خیابان ابن‌سینا، کمی بالاتر از تقاطع دانشگاه واقع شده است. این فروشگاه دقیقاً رو‌به‌روی سه‌راه ادبیات قرار دارد.

دسترسی به پردیس کتاب مشهد

  • دسترسی با وسیله نقلیه شخصی

خوشبختانه پردیس کتاب در محدوده طرح ترافیک مشهد قرار ندارد و به همین خاطر می‌توانید آزادانه با وسیله نقلیه شخصی خود به آن مراجعه کنید. البته در محدوده این کتاب‌فروشی خبری از جای پارک نیست. همچنین در بخش‌های بسیاری از خیابان شاهد تابلوی پارک‌ممنوع خواهید بود. همچنین باید بدانید که خیابان ابن‌سینا، یک‌طرفه به‌سمت جنوب است و نمی‌توانید از سمت تقاطع دانشگاه خودتان را به پردیس کتاب برسانید. به همین خاطر بهترین مسیر دسترسی از بلوار مجد است. زمانی که به فلکه مجد برسید، باید وارد خیابان ابن‌سینا شوید. پس از پیمودن حدود یک کیلومتر، پردیس کتاب را در سمت راست خود خواهید دید.

  • دسترسی با وسیله نقلیه عمومی

بهترین مسیر دسترسی با وسیله نقلیه عمومی، استفاده از مترو است. ایستگاه مترو شریعتی، واقع در خیابان دانشگاه، نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به پردیس کتاب محسوب می‌شود. شما می‌توانید در این ایستگاه پیاده شوید و با تاکسی یا پای پیاده خودتان را به پردیس کتاب برسانید. البته ایستگاه مترو سعدی نیز در فاصله نسبتاً نزدیکی از پردیس کتاب قرار دارد؛ اما ایستگاه شریعتی گزینه بهتری محسوب می‌شود. همچنین می‌توانید سوار اتوبوس‌هایی شوید که از خیابان دانشگاه عبور می‌کنند. در ایستگاه کفایی از اتوبوس پیاده شوید که فاصله کمی تا خیابان ابن‌سینا دارد.

اطلاعات بازدید از پردیس کتاب مشهد

آدرسمشهد، خیابان ابن‌سینا، بین ابن‌سینا 4 و 6، مقابل سه‌راه ادبیات
شماره تلفن05138482425
ساعت کارشنبه تا پنجشنبه ساعت 8:30 صبح تا ۲بعدازظهر و 4:30 بعدازظهر تا ۱۱ شب
روزهای جمعه از ساعت ۵ عصر تا ۱۰ شب
صفحه اینستاگرام@pardis_ketab
آدرس وب‌سایتhttps://shop.pardis-ketab.com/

معرفی باغ کتاب مشهد

تصویری از در ورودی پردیس کتاب

پیش از آغاز بهتر است در این باره به شما بگوییم که باغ کتاب مشهد بر خلاف تصورتان، یک مرکز دولتی نیست و با سرمایه کاملاً شخصی احداث شده است. این مسئله بی‌تردید برای بسیاری دور از تصور است؛ اما باید بدانید که این مرکز فرهنگ بزرگ، با سرمایه شخصی فردی با نام «رضا رجب‌زاده» افتتاح شده است.

تصویری از کتاب فروشی پردیس

تقریباً اکثر مردم مشهد که به کتاب‌خوانی علاقه‌مند هستند، نام آقای رضا رجب‌زاده را شنیده‌اند. این فرد، دارای یکی از انتشارات قدیمی در مشهد با نام «انتشارات امام محمد غزالی» است. قدمت این انتشارات به‌حدود 40 سال می‌رسد و در طی این مدت، او در یک باب مغازه 40 متری واقع‌ در چهارراه دکترای مشهد، به ارتقای فرهنگ این شهر کمک می‌کند. کتاب‌فروشی پردیس در طی این سال‌ها مرجعی عالی و معتبر برای مردم کتاب‌دوست بوده و به همین خاطر آقای رجب‌زاده به‌مدت 10 سال تلاش کرد تا بتواند همه مجوز‌های لازم برای احداث بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی تمام مشهد را کسب کند.

تصویری از کتاب فروشی پردیس

وی بدون هیچ‌گونه کمک دولتی و با سرمایه شخصی خود، شعبه دوم کتاب‌فروشی خود را با نام «باغ کتاب مشهد» افتتاح کرد. شاید برای شما جالب باشد بدانید که رضا رجب‌زاده در سال 1395، این مرکز فرهنگی را در منزل مسکونی خود تأسیس کرد. این فروشگاه حدود هزار مترمربع مساحت دارد و در دو طبقه ساخته شده است که شامل بخش‌های مختلف فرهنگی می‌شود. امروزه باغ کتاب، یکی از جاهای دیدنی مشهد به شمار می‌آید و بسیاری از عاشقان کتاب را جذب خود می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سفر به مشهد، مقاله زیر را مطالعه کنید:
راهنمای سفر مشهد

راهنمای بخش‌های مختلف باغ کتاب مشهد

این کتاب‌فروشی بزرگ، دارای دو طبقه است. در ادامه شما را با راهنمای هر طبقه آشنا خواهیم کرد.

  • طبقه اول | کتاب‌فروشی اصلی

در طبقه اول می‌توانید از بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی مشهد در استان خراسان رضوی دیدن کنید. این بخش به‌خوبی طراحی شده است و با دسته‌بندی موضوعی کتاب‌ها، امکان یافتن کتاب مدنظر برای مراجعه‌کنندگان بسیار ساده‌تر خواهد بود. بر اساس موضوعات، قفسه کتاب‌های اندازه‌های مختلفی دارند. تنوع این کتاب‌ها آنقدر زیاد است که اگر به مطالعه و کتاب‌خواندن علاقه‌مند باشید، باید ساعت‌ها در آن وقت بگذرانید و کتاب‌های مختلف را ورق بزنید. در صورتی که برای یافتن کتاب مدنظر خود دچار مشکل شوید، می‌توانید از مسئولان فروشگاه کمک بگیرید تا شما را بیشتر راهنمایی کنند. مسئولان کتابخانه بسیار خوش‌برخورد هستند و با کمال میل شما را راهنمایی خواهند کرد. شاید شما نیز کنجکاو شده باشید که در این کتاب‌فروشی عظیم چه آثاری وجود دارد؟ در حقیقت باید دسته‌بندی کلی کتاب‌های این فروشگاه را به دو دسته ادبیات ایران و جهان و سینما و تئاتر تقسیم کرد.

بخش آثار ایران و جهان

تصویری از بخش آثار ایران و جهان پردیس کتاب

بخش عمده سالن اصلی باغ کتاب به ادبیات ایران و جهان اختصاص یافته است. در این بخش شما می‌توانید شاهد بخش داستانی، شعر و کتاب‌های مرجع باشید. هر بخش را به‌صورت کامل دسته‌بندی کرده‌اند تا مراجعه‌کنندگان بتوانند به‌راحتی عنوان مدنظر خود را در بین صدها جلد کتاب بیابند. علاوه بر دسته‌بندی کلی هر بخش، عنوان کتاب‌ها براساس نام نویسنده و انتشارات آن نیز مرتب شده‌اند تا در زمان نیز صرفه‌جویی شود. تقریباً می‌توان به‌جرئت گفت که اکثر آثار مشهور ایران و جهان را در این بخش می‌توانید بیابید.

بخش سینما و تئاتر

تصویری از بخش سینما و تئاتر پردیس کتاب

خوشبختانه صنعت سینما و تئاتر ایران، مشاهیر بسیاری را به خود دیده است. از طرف دیگر نیز می‌توان گفت که بسیاری از جوانان به این صنعت علاقه‌ نشان می‌دهند و تلاش می‌کنند تا به‌صورت حرفه‌ای در آن حضور داشته باشند. امروزه در مقایسه با گذشته، این صنعت به‌مراتب علمی‌تر دنبال می‌شود و به همین خاطر شاهد حضور هنرمندانی جوان، پراستعداد و البته تحصیل‌کرده در این رشته هنری هستیم. از این رو بخش بزرگی از باغ کتاب مشهد نیز به آثار مرتبط با سینما و تئاتر اختصاص یافته است. در این بخش، علاقه‌مندان می‌توانند از به‌روزترین کتاب‌های تخصصی سینما و نمایشنامه استفاده کنند.

سایر موضوعات

تصویری از کتاب های کتابخانه پردی مشهد

با وجود اینکه درباره مهم‌ترین بخش‌های باغ کتاب با شما صحبت کردیم؛ اما این طور نیست که عناوین دیگری را در این کتاب‌فروشی بزرگ نیابید. در بخش‌های دیگر می‌توانید شاهد عناوینی در زمینه‌های تاریخ، روانشناسی، فلسفه، موسیقی، اقتصاد، جامعه‌شناسی، کودکان و نوجوانان، کتاب‌های خارجی، آموزشی، مذهبی، هنر و مجلات متعدد تخصصی باشید. همچنین انواع کتاب‌های نفیس و کمیاب نیز در این فروشگاه به چشم می‌خورند.

کتاب‌های پرفروش

شاید با خودتان بگویید که پس این باغ کتاب فقط برای افرادی مناسب است که درباره عناوین مدنظر خود اطلاعات دارند و دقیقاً می‌دانند به‌دنبال چه کتابی هستند؛ اما مدیریت مجموعه برای افرادی که فقط به‌صورت تفریحی کتاب می‌خوانند نیز بخشی خاص را در نظر گرفته است. شما می‌توانید به غرفه کتاب‌های پرفروش سری بزنید و کتاب‌های منتشرشده پرطرف‌دار را در این بخش مشاهده کنید. به این ترتیب حتی اگر نمی‌دانید دقیقاً قصد مطالعه‌کردن چه کتابی را دارید؛ اما دلتان نمی‌خواهد که از این دریای گسترده بی‌نصیب بیرون بروید، می‌توانید به این بخش مراجعه کنید. در این بخش انواع کتاب‌های داستانی، رمان‌های معروف و حتی کتاب‌های جیبی برای مطالعه روزانه به چشم می‌خورند. این بخش جزء قسمت‌های پرطرفدار باغ کتاب به حساب می‌آید.

  • طبقه دوم | بخش فرهنگی

تصویری از بخش آثار صوتی و موسیقی پردیس کتاب

در طبقه دوم می‌توانید از بخش فروش آثار صوتی و تصویری، لوازم‌التحریر، بخش گالری و کالاهای فانتزی و بخش بازی دیدن کنید. طبقه دوم یک فروشگاه لوازم‌التحریر بزرگ و متنوع به حساب می‌آید. در بخش فروش آثار صوتی و تصویری پردیس کتاب می‌توانید آلبوم‌های موسیقی قدیمی، سنتی یا آلبوم‌هایی را مشاهده کنید که اخیراً منتشر شده‌اند و بسیار پرطرف‌دار هستند.

تصویری از بخش لوازم تحریر فروشگاه ردیس کتاب

بخش لوازم‌التحریر به‌صورت کاملاً تخصصی فعالیت می‌کند و می‌توان به‌جرئت گفت که یکی از بهترین و تخصصی‌ترین فروشگاه‌های لوازم‌التحریر به حساب می‌آید. در این بخش افرادی که در رشته‌های تخصصی هنر یا معماری تحصیل می‌کنند نیز می‌توانند اسباب ضروری خود را به‌راحتی پیدا کنند. در بخش گالری نیز می‌توانید شاهد لوازم دکوری زیبا همانند انواع شمع تزئینی، عروسک‌های فانتزی، ساک‌دستی سنتی، تابلوهای هنری یا از این قبیل لوازم باشید. بخش بازی نیز یکی از بخش‌های پرطرف‌دار برای کودکان محسوب می‌شود و انواع بازی فکری را خواهید یافت که برای رشد ذهنی کودکان مناسب است.

برگزاری جلسات نقدوبررسی پردیس کتاب

تصویری از بخش برگزاری جلسات نقدوبررسی کتاب فروشگاه پردیس کتاب

روزهای جمعه آخر ماه و دوشنبه‌های اول هر ماه، جلساتی با عنوان جلسات نقدوبررسی در پردیس کتاب مشهد برگزار می‌شود. این جلسات برای افرادی که به‌صورت کاملاً حرفه‌ای عناوین جدید را دنبال می‌کنند، بسیار جذاب و هیجان‌انگیز خواهد بود. جالب است بدانید که عموم مردم می‌توانند در این جلسات شرکت کنند. حتی گاهی مؤلفان آثاری که نقد می‌شوند نیز در این جلسات حضور خواهند داشت.

برای اطلاع از آخرین رویدادها، جلسات، اخبار و تخفیف‌های ویژه می‌توانید در صفحه اینستاگرام پردیس کتاب مشهد عضو شوید.

خرید آنلاین از پردیس کتاب مشهد

تصویری از قفسه کتاب در فروشگاه پردیس کتاب

برای خرید اینترنتی کتاب در مشهد می‌توانید به وب‌سایت این فروشگاه در این لینک مراجعه کنید. در این وب‌سایت شما می‌توانید انواع کتاب‌های موجود در باغ کتاب مشهد را مشاهده کرده و خرید خود را به‌صورت کاملاً اینترنتی و غیرحضوری انجام دهید. سفارش شما نیز با کمک پست در منزل یا محل کارتان تحویل خواهد شد. لازم به ذکر است که علاوه‌بر کتاب، امکان خرید انواع نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر نیز از این وب‌سایت وجود دارد.

خب دوستان و همراهان عزیز ره بال آسمان، نظر شما درباره پردیس کتاب مشهد چیست؟ آیا تاکنون از این کتاب‌فروشی بزرگ دیدن کرده‌اید؟ اگر پاسختان مثبت است، تجربیات خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید. به نظر شما آیا با سرمایه‌گذاری دولتی امکان ایجاد یک پردیس کتاب بزرگ همانند باغ کتاب تهران در این مجموعه وجود دارد؟

 

پردیس کتاب در خیابان ابن‌سینا، سه‌راه کتاب قرار دارد.

تنها مسیر دسترسی از طریق خیابان ابن‌سینا است.

خیر، این مرکز فاقد پارکینگ اختصاصی است.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به پردیس کتاب، ایستگاه مترو شریعتی است.

آقای رضا رجب‌زاده با سرمایه شخصی این مرکز فرهنگی را بنا کرده است.

این مرکز در سال 1395 افتتاح شد.

5/5 (2 نظر)
5 نظرات
  1. حسن تقی‌زاده می گوید

    خیلی ممنونم. معرفی جالبی بود. واقعا پردیس کتاب است در خراسان ما. خاندان رجب‌زاده پاینده باشند.

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام آقای تقی زاده عزیز. ما هم ممنونیم برای درج پیامتون و انرژی خوبی که به تیم ما دادید.
      خداوند حامی همه اهالی علم و فرهنگ باشد.

  2. هیون می گوید

    امید وارم کتاب خوب های بد بد های خوب رو داشته باشن

  3. هیون می گوید

    امید وارم کتاب خوب های بد بد های خوب رو داشته باشن . ممنون

    1. بانو تقیان می گوید

      ما هم امیدواریم که کتاب محبوبتون رو پیدا کنید. به سایتشون سری بزنید و اونجا جست‌وجو کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.