مجتمع توریستی آب درمانی گنو هرمزگان | تجربه سلامتی در سفر

18

چشمه های آبگرم از جاذبه‌های محبوب در بسیاری از شهرهای ایران هستند. در گوشه‌وکنار نقشه کشور می‌توانید یکی از این چشمه‌های حیات‌بخش را بیابید. چشمه های آب‌گرم علاوه بر زیبای طبیعی‌شان به‌عنوان چشمه، خاصیت درمانی نیز دارند. به همین دلیل هم هست که در اطراف این چشمه‌ها معمولاً مجتمع‌های آب درمانی نیز بنا می‌شوند. مراکز آب درمانی یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شوند و هر ساله مسافران بسیاری راهی شهرها و روستاهای دارای چشمه آب‌گرم و مجتمع‌های آب درمانی اطراف آن می‌شوند. در این مطلب از ره بال آسمان به سراغ یکی از چشمه‌های آبگرم در جنوب ایران رفته‌ایم تا بیشتر با آن آشنا شوید. مقصد ما چشمه آبگرم و مجتمع توریستی آب درمانی گنو هرمزگان است.

گنو کجاست؟

گنو بندرعباس یکی از روستاهای زیبای این شهرستان است که اقلیم ساده و طبیعت زیبای جنوب استان هرمزگان را آراسته است. چشمه آبگرم و مجتمع توریستی آب درمانی گنو هرمزگان در این روستا و در نزدیکی جاده سیرجان به بندرعباس واقع شده است. بندرعباس در جنوب چشمه آبگرم و مجتمع توریستی آب درمانی گنو هرمزگان با فاصله ۳۸ کیلومتر واقع شده است. چشمه آبگرم خورگو یکی دیگر از جاهای دیدنی هرمزگان است که در شمال شرقی چشمه آب گرم گنو جا خوش کرده است. روستای آبشورک نیز در جنوب این چشمه با فاصله تقریبی ۲۶ کیلومتر و بندر پل نیز در جنوب غربی آن قرار دارند. مسافت بین بندر پل و این چشمه تقریباً ۹۸ کیلومتر است.

چشمه آبگرم گنو بندرعباس

چشمه آبگرم گنو بندرعباس

چشمه آبگرم گنو یکی از جاهای دیدنی بندر عباس است. از جذابیت این چشمه موقعیت جغرافیایی آن است که در پناه کوه گنو درون دره واقع شده است و ارتفاعات آهکی گنو آن را در آغوش گرفته‌اند. این چشمه حاوی گوگرد، کلر و سولفات است و خواص درمانی دارد. مجتمع توریستی آب درمانی گنو هرمزگان به‌منظور بهره‌مندی از خواص درمانی این چشمه آب‌گرم تأسیس شده است و مسافران برای لذت از طبیعت و کسب سلامتی، راهی این منطقه می‌شوند.

آب این چشمه دمایی در حدود ۴۰ سانتی‌گراد دارد و حضور در استخرهای آب‌گرم این منطقه در روزهای سرد، بسیار لذت‌بخش خواهد بود. از مزایای چشمه آبگرم آبیاری نخلستان‌ها به‌وسیله پس‌ماند آب دو استخر مردانه و زنانه این چشمه است که در نهایت به‌صورت آبشار مسیر خود را پیدا می‌کند و زمین‌های تشنه این منطقه را سیراب می‌کند. علاوه بر گنو چشمه‌های دیگری در این منطقه از شهرستان بندرعباس وجود دارند. از چشمه های اطراف گنو می‌توان به پشت بنگرو، رمر، انارون، چاهو، پشتنگ، هوبیر، خرگو، مردو، پرکوه، تنگ باغ، کهنو و سرچربه اشاره کرد.

خواص درمانی چشمه های آبگرم

خواص درمانی چشمه آب گرم گنو

مهم‌ترین مزیت چشمه های آب‌گرم انتشار حس آرامش است که می‌تواند برای ساعاتی آدمی را مشغله‌های ذهنی دور و غرق در آرامش طبیعت کند. خواص درمانی در کنار این حس لذت‌بخش، مزیت طلایی محسوب می‌شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید چشمه های آب‌گرم سبب کالریسوزی می‌شود. گرمای این آب، جریان خون را بیشتر می‌کند و در نتیجه اکسیژن بیشتری در بدن تولید می‌شود.

علاوه بر چربی‌سوزی، چشمه آبگرم خواص فوق‌العاده دیگری نیز دارد. کاهش دردهای عضلانی، اثربخش در درمان دیسک کمر و گردن، رفع خستگی، دارویی برای ناهنجاری‌های سیاتیک و آرتروز، کمک به درمان روماتیسم، یکی از راهکارهای درمان بیماری‌های کلیوی، کبدی و گوارشی، التیام دردهای استخوانی، کمک به درمان بیماری‌های پوستی، ضدقارچ و میکروب، یکی از روش‌های کنترل قند خون و… از دیگر خواص معجزه‌آسا چشمه آب‌گرم است. البته نباید فراموش کنید که چشمه آبگرم برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی یا بیماری‌های عفونی هرگز توصیه نمی‌شود. فردی که زخم باز دارد نیز برای رعایت اصول بهداشتی، هرگز نباید از استخرهای آب‌گرم استفاده کنند.

معرفی مجتمع توریستی آب درمانی گنو هرمزگان

مجتمع توریستی آبدرمانی گنو هرمزگان

مجتمع توریستی آب درمانی گنو هرمزگان یکی از مجموعه‌های رفاهی پرطرف‌دار در جنوب ایران است که گنو بندرعباس را به نقطه‌ای تماشایی و در عین حال آرامش‌بخش تبدیل کرده است. جمعیت مسافران خطه جنوب به این منطقه از خاک ایران قابل توجه است و وجود مجتمع توریستی آب درمانی گنو هرمزگان با استخر آب‌گرم، گنو بندرعباس را به یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری جنوب تبدیل کرده است.

امكانات تفریحی و گردشگری مجتمع توریستی آب درمانی گنو هرمزگان

  • استخر مجزا ویژه آقایان و بانوان؛
  • جکوزی؛
  • رستوران؛
  • هتل؛
  • پیست دوچرخه‌سواری؛
  • امکان درشکه‌سواری و سوارکاری؛
  • سفره خانه سنتی؛
  • مجموعه شهربازی؛
  • سالن همایش؛
  • آلاچیق و اختصاص فضایی برای برپایی چادرهای سفری و… .

اقامت در مجتمع توریستی آب درمانی گنو هرمزگان

اقامت در مجتمع توریستی آبدرمانی گنو هرمزگان

در این سفر می‌توانید از هتل‌ها و اقامتگاه‌های شهرهای اطراف گنو استفاده کنید یا سراغ مجتمع تفریحی و اقامتی گنو بروید. همچنین ویلا باغ سوند که در ۲۴کیلومتری جنوب چشمه واقع شده است، یکی از گزینه‌های محبوب اقامتی محسوب می‌شود. هتل فروغ بندر در ۳۴کیلومتری جنوب چشمه آبگرم واقع شده است. کمی آن طرف‌تر از هتل فروغ بندر، می‌توانید به‌سراغ هتل گلشهر بروید. این هتل در فاصله ۳۳کیلومتری جنوب چشمه آب‌گرم جا خوش کرده است.

جاهای دیدنی نزدیک به مجتمع توریستی آب درمانی گنو هرمزگان

بازدید از موزه آب هرمزگان

چشمه آب‌گرم گنو و کوهستان ییلاقی این منطقه، یکی از قطب‌های اصلی گردشگری و از جاذبه‌‌های دوست‌داشتنی جغرافیای جنوبی ایران محسوب می‌شود. در چند کیلومتری این جاذبه طبیعی و دلچسب نیز جاذبه‌های گردشگری تماشایی دیگری وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم، ماجراجویی در آن‌ها را هرگز از دست ندهید. به‌عنوان مثال موزه آب هرمزگان در بندرعباس یکی از جاهای دیدنی تماشایی در حوالی چشمه آبگرم محسوب می‌شود که در فاصله ۳۵کیلومتری جنوب آن واقع شده است.

برکه‌های باران نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی بندرعباس است که تقریباً در فاصله ۳۹کیلومتری چشمه آب‌گرم گنو قرار دارد. کمی آن طرف‌تر از برکه‌های باران، می‌توانید به‌سراغ معبد هندوها در بندرعباس بروید و از آن بازدید کنید. این معبد نیز در فاصله ۴۱ کیلومتری چشمه آب‌گرم گنو به چشم می‌خورد.

نکات جالب درباره منطقه حفاظت شده گنو

منطقه حفاظت شده گنو در فهرست ذخیرهگاه زیست کره یونسکو واقع شده است و به‌عنوان پارک ملی شناخته می‌شود. اگر از بندرعباس ۴۸ کیلومتر به سمت شمال غرب پیش بروید، به منطقه حفاظت شده گنو خواهید رسید. مساحت این منطقه بیش از ۴۰ هکتار است و از ویژگی‌های آن می‌توان به تنوع گیاهی و جانوری، آب‌وهوای مطبوع، تفاوت ارتفاع نقاط و… اشاره کرد. دره‌ها و قله‌های متعددی در منطقه حفاظت شده گنو دیده می‌شوند و این قله‌ها و ارتفاعات همچون حصاری محکم از منطقه گنو محافظت می‌کنند. این کوهستان قله‌های فراوانی دارد و دو قله «نصیری» و «بازگرد» نام مرتفع‌ترین آن‌هاست. از ویژگی‌های کوه گنو می‌توان به خنکای لذت‌بخش آن در روزهای آتشین تابستان اشاره کرد.

بهترین زمان سفر به گنو بندرعباس

بهترین زمان سفر به گنو بندرعباس

کوه گنو با وجود آب‌وهوای خنک و معتدلی که دارد، اهمیت ویژه‌ای برای استان هرمزگان و مردمان جنوب دارد و از قطب‌های اصلی گردشگری محسوب می‌شود. آب‌هوای خنک و اقلیم کوهستانی این منطقه سبب شده تا اهالی بندرعباس به‌عنوان ییلاق، در روزهای تابستان راهی این منطقه شوند. باغ کاشان، چاهو و کهنوج از مناطق ییلاقی کوه گنو بندرعباس محسوب می‌شوند و در روزهای داغ تابستان، میزبان اهالی خون‌گرم شهرها و روستاهای هرمزگان هستند.

در میان تنوع گیاهی این منطقه می‌توان به درختان انگور، خرما، انبه، سیب، انار، نارنگی، لیموترش، زردآلو، انجیر و گیاهان دارویی اشاره کرد. پوشش جانوری منطقه حفاظت شده گنو نیز با جانوارنی همچون کفتار، پلنگ، شغال، میش، بز، قوچ، گرگ، روباه، خرگوش گراز و آهو غنی می‌شود. علاوه بر این پرندگانی همچون کبک، تیهو، چکاوک، دال سیاه، دلیجه، هما، گنجشک و… به زیبایی و جاذبه های کوه گنو افزوده‌اند.

مسیر دسترسی به مجتمع توریستی آب درمانی گنو هرمزگان


این چشمه تقریباً در فاصله ۴۰کیلومتری شمال بندرعباس واقع شده است. برای رسیدن به چشمه آب‌گرم شهر گنو و مجتمع توریستی آب درمانی این منطقه، باید به سمت جنوب ایران حرکت کنید و خودتان را به جاده سیرجان به بندرعباس برسانید. از طریق یک فرعی که در این جاده وجود دارد، می‌توانید به مجموعه آبگرم گنو برسید.

آدرساستان هرمزگان، شمال شرقی بندرعباس، جاده سیرجان-بندرعباس، کوه گنو
شماره تماس07632560020
و
07632560082
ساعت بازدید8 صبح تا 12شب
هزینه ورودیدر سال ۱۴۰۱، ورودی ۲۰هزار تومان

امیدواریم از سفرتان به آب‌گرم و مجتمع توریستی آب درمانی گنو هرمزگان لذت ببرید و این تجربه تفریحی و درمانی را به خاطره‌ای خوش تبدیل کنید. برای آشنایی با دیگر جاهای دیدنی جنوب ایران، با ره بال آسمان همراه باشید. اگر هم تجربه سفر به مجتمع توریستی آب درمانی گنو هرمزگان را دارید، لطفاً به ما بگویید که از امکانات رفاهی این مجموعه راضی بوده‌اید؟ شما سفر به کدام یک از چشمه‌های آب‌گرم ایران را پیشنهاد می‌کنید؟

این منطقه ییلاقی است و ساکنان بندرعباس در تابستان به آنجا می‌روند. اگر ساکن شهر دیگری هستید، بهار و پاییز زمان خوبی برای سفر است.

موزه آب هرمزگان، برکه‌های باران و معبد هندوها از جمله جاهای دیدنی اطراف چشمه آبگرم هستند.

استخر مجزا ویژه آقایان و بانوان، جکوزی، رستوران، هتل، پیست دوچرخه‌سواری، امکان درشکه‌سواری و سوارکاری، سفره خانه سنتی، مجموعه شهربازی، سالن همایش، آلاچیق و اختصاص فضایی برای برپایی چادرهای سفری و…

چشمه آبگرم گنو یکی از جاهای دیدنی هرمزگان است که در فاصله ۴۰کیلومتری شمال بندرعباس واقع شده است.

4/5 (5 نظر)
18 نظرات
  1. سربندی می گوید

    با سلام
    از اهالی و مردم بند عباس تشکر و قدر دانی دارم
    اما نکته ی مهم اینکه بسیار برای نظافت و رونق منطقه اب گرم گنو اهمیت قائل شوید.نباید در مسجد در ایام تعطیل بسته باشد.
    نباید مردم اشغال های خود را زیر درختان رها کنند.
    نباید اماکن بسبار خوبی که درست شده متروکه و بلا استفاده شوند.
    نباید این مکان را رها نمود. واقعا یک گروه جهادی برای این مکان تشکیل دهید.
    حیف مخروبه شود این مکان.
    از زحمات شما قدردانی دارم.
    با تشکر یکی از مسافران نوروزی???

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز. ممنونم که نظرتون رو با ما به‌اشتراک گذاشتین. به امید روزی که فرهنگ صحیح سفر در وجود همه ما نهادینه بشه.

  2. نادر می گوید

    ورودی رایگان نیست ماشینی ۲۰تومن میگیرن ولی محیط داخل فوق العاده تمیزه زباله نریخته سرویس بهداشتی با مایع دسشویی تمیز .ماشین کلانتری واسه حفظ امنیت میاد اونجا که عالیه فقط این ماشینای که میان اونجا گاز میدن و دستی میکشن رو مدیریت جمع کنه عالی میشه

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز، ممنونیم بابت اطلاعات سودمندی که گذاشتین. خوشحالیم که مخاطبان خوبی مثل شما داریم.

  3. رایان می گوید

    چه خوبه که جاهای دیدنی جنوب ایران رو با این جزئیات معرفی می کنین؛ ممنون از ره بالی ها ?

    1. بانو تقیان می گوید

      رایان عزیز، ممنونیم از شما که به ما انرژی مثبت می‌دین. 🙂

  4. سارینا می گوید

    ممنون از شما بابت این مطلب کامل و جذاب. فقط اگر راجع به هزینه های استفاده از امکانات و خدمات این مجموعه هم اطلاعاتی در اختیارمون می ذاشتید بهتر می شد.

    1. بانو تقیان می گوید

      سارینای عزیز، ممنونیم از توجهتون و نظر مثبتتون.
      درباره هزینه‌ها باید بگم که تا امسال هزینه ورودی ۲۰هزار تومان بابت هر ماشین بوده. احتمالاً به دلیل تورم‌های جاری، قیمت ثابتی اعلام نکردند که ما براتون بذاریم. از این بابت متأسفیم.

  5. میلاد می گوید

    دوستان تاحالا کسی آسیب نخاعی داشته ک اومده باشه برا آب درمانی و نتیجه گرفته باشه ممنون از اینکه اطلاع رسانی میکنید

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام میلاد عزیز. آب‌درمانی برای درمان انواع بیماری پوستی و گاهی تسکین دردهای عضلانی استفاده می‌شه و اون هم به نوع املاح آب بستگی داره. با این توضیح ضایعات نخاعی رو بعید بشه با این روش درمان کرد. شاید فقط دردهای موضعی رو بتونید باهاش کاهش بدید.

  6. محمد صفایی استخری می گوید

    همه امکانات و جای ابگرم گنو مناسب است اما در شب که آنجا هستی یه مشت دختر و پسر وحشی عرق می خورند تا صبح عربده می کشند آسایش مردم می گیرند هیچ کس هم پاسخگو نیست که جلوشون بگیرند یا بیرونشون کنند

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز، چه تجربه تلخی!
      امیدواریم که مسافران بیشتر مراعات کنند.

  7. میثم می گوید

    با عرض سلام
    در حال حاضر هتل کنار آبگرم جهت اسکان شبانه فعال می باشد؟

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام میثم عزیز
      لطفاً با شماره تلفن داخل مقاله، تماس بگیرید.

      1. عباس می گوید

        شماره ای نیست که

        1. بانو تقیان می گوید

          07632560020 و 07632560082
          توی جدول مشخصات هستش شماره‌ها

  8. م می گوید

    سلام. چند شب پیش چونکه بچه کوچک داشتم مجبور شدم از هتل اقامتی آبگرم گنو استفاده کنم. متاسفانه با اینکه وسایل هتل نو بود اما ارائه خدمات زیر صفر بود.
    بهداشت بسیار ضعیف اتاق و سرویس بهداشتی. یک آشپزخانه داشت که وحشتناک بود. مسئول هتل هم یک آقا که فقط مشغول قلیان کشیدن بود به حدی که با ورود به هتل دچار حالت تهوع شدیم. اتاق با تخت 700 و بدون تخت 500 بود. هر خانواده که آمد شاکی بود و مجبور. از روی وسایل هتل متوجه شدیم که مربوط به شرکت گردشگری ایرانیان هست. واقعا متاسفم که به دلیل عدم نظارت این سرمایه در حال نابودی هست. تنها راهی که به ذهنم رسید این بود که اطلاع رسانی کنم تا فکری شود.

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز، متأسفیم برای تجربه بدتون. من پیام شما رو اینجا قرار می‌دم و مثل شما امیدوارم کسی باشه که بخونه و ترتیب اثر بده.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.