باشگاه های بولینگ تهران | تجربه هیجان‌انگیز ورزش و بازی

2

برای تفریح در تهران گزینه‌های متعددی پیش‌رویتان قرار دارد، از شکم‌گردی در بهترین رستوران های تهران و کافه‌های متنوع شهر بگیرید تا مجموعه‌های تفریحی و ورزشی که انواع مختلفی از تفریحات و سرگرمی‌ها را در خود جای داده‌اند. در این مطلب می‌خواهیم سراغ یکی از تفریحات خاص یعنی بولینگ برویم و شما را با باشگاه های بولینگ تهران آشنا کنیم. از این بازی می‌توانید به‌صورت دسته‌جمعی و همراه با دوستان یا خانواده‌تان لذت ببرید و توانایی‌تان را در نشانه‌گیری محک بزنید.

این روزها بولینگ هم به‌صورت یک ورزش حرفه‌ای و هم به‌صورت یک تفریح دسته‌جمعی دنبال می‌شود و در میان جوانان محبوبیت خاصی دارد. در این میان بولینگ در یکی از سالن های بولینگ تهران طور دیگری می‌چسبد. به همین دلیل بسیاری از طرفداران این بازی با خرید بلیط هواپیما تهران خود را به این شهر می‌رسانند یا کیلومترها رانندگی می‌کنند تا یک سفر تفریحی جانانه را در تهران تجربه کنند. همراهمان باشید تا شما را با این باشگاه ها آشنا کنیم که در لیست جاهای تفریحی تهران جا خوش کرده‌اند.

باشگاه بولینگ عبدو | قدیمی ترین باشگاه بولینگ تهران

باشگاه بولینگ عبدو معروف‌ترین و قدیمی‌ترین باشگاه بولینگ تهران است که این روزها با نام مجموعه فرهنگی ورزشی چمران به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این مجموعه فرهنگی 5 سالن سینما، 2 سالن تئاتر، چندین سالن ورزشی و امکانات دیگر دارد که یکی از بخش‌های ورزشی آن باشگاه بولینگ است. سالن بولینگ عبدو در زمان تأسیس 20 لاین (خط) برای بازی داشت و از این نظر بزرگ‌ترین سالن ورزش بولینگ در آسیا محسوب می‌شد؛ اما بعدها به دلیل آتش‌سوزی، همه امکانات و تجهیزات آن از بین رفت.

باشگاه بولینگ عبدو امروزه بعد از بازسازی، با 8 لاین استاندارد به علاقه‌مندان به این ورزش خدمت‌رسانی می‌کند. این باشگاه از تجهیزات پیشرفته با استانداردهای بین‌المللی برای راه‌اندازی باشگاه خود استفاده کرده و به همین دلیل توانسته است دوباره نام خود را به‌عنوان یکی بهترین باشگاه های بولینگ تهران و ایران بر سر زبان‌ها بیندازد.

ساعات کاریشنبه تا چهارشنبه: از ساعت ۱۱:۰۰ صبح ۱۰:۰۰ شب.
پنجشنبه و جمعه ها و روزهای تعطیل رسمی: از ساعت ۱۱:۰۰ صبح تا ۲:۰۰ بعد از ظهر
آدرسخیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، روبه‌روی ایستگاه مترو
شماره تماس۰۲۱۲۲۲۱۳۰۳۲
۰۲۱۲۲۲۱۶۹۷۰

باشگاه بولینگ تیراژه | باشگاه بولینگ سرزمین عجایب

باشگاه بولینگ تیراژه یکی دیگر از باشگاه‌های بولینگ معروف تهران است که در مرکز خرید تیراژه قرار دارد. البته این باشگاه بولینگ بخشی از شهربازی معروف مجتمع تجاری تیراژه، سرزمین عجایب محسوب می‌شود و به همین دلیل بیشتر آن را به نام باشگاه بولینگ سرزمین عجایب می‌شناسند. این باشگاه از دو بخش مینی سالن و سالن بزرگسالان تشکیل شده است. بخش بزرگسالان باشگاه بولینگ تیراژه 12 لاین استاندارد و مجهز دارد که از سیستم مکانیزه توپ برگردان اتوماتیک بهره می‌برند. مینی سالن یا بخش مینی بولینگ نیز 4 لاین دارد و همه قوانین بازی و تعداد پین‌های بخش بزرگسالان در آن رعایت می‌شود و فقط ابعاد پین‌ها و لاین‌ها در آن کوچک‌تر از حالت استاندارد است.

افراد علاقه‌مند به بولینگ می‌توانند در نوبت‌های بعدازظهر از خدمات این باشگاه به‌صورت گیمی یا تایمی استفاده کنند.

ساعات کاریهمه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب
آدرسبزرگراه کاشانی، پایین‌تر از پونک، مجتمع تجاری تیراژه، بولینگ تیراژه
شماره تماس۰۲۱۴۴۴۹۲۰۰۰

باشگاه بولینگ انقلاب | از مدرن ترین باشگاه های بولینگ تهران

مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب تهران یکی از مدرن‌ترین باشگاه‌های بولینگ پایتخت را در اختیار دارد و در آن 24 لاین بولینگ با سیستم مکانیزه توپ‌برگردان اتوماتیک به چشم می‌خورد. سیستم امتیازدهی این باشگاه به‌صورت خودکار انجام می‌گیرد و سالن‌های آن از نوع سالن‌های بادی ساخت کشور ایتالیاست که فضایی مدرن به این مجموعه بخشیده است. این فضای حرفه‌ای و وجود 24 خط بولینگ، این باشگاه را به گزینه‌ای مناسب برای میزبانی رقابت‌های داخلی و بین‌المللی تبدیل کرده است و قابلیت برگزاری مسابقه‌های هفتگی را دارد.

همچنین باشگاه بولینگ انقلاب به فروشگاه لوازم و تجهیزات انفرادی این ورزش به‌صورت حرفه‌ای مجهز است و اولین مکان ورزشی فروش وسایل تخصصی بولینگ در ایران را در اختیار دارد.

ساعات کاریاز ۹ صبح تا ۱۱:۳۰ شب
آدرسخیابان ولیعصر، اتوبان نیایش، حد فاصل بزرگراه‌های کردستان و سئول، مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب
شماره تماس۰۲۱۲۶۲۱۶۳۷۸

بولینگ ایران مال | لوکس‌ترین باشگاه بولینگ تهران

بولینگ ایران مال در مجموعه بزرگ و تازه افتتاح‌شده ایران مال یا بازار بزرگ ایران قرار دارد. می‌توان گفت این باشگاه در مقایسه با دیگر باشگاه های بولینگ تهران از وسعت بیشتری برخوردار است و مساحت آن تا 1هزار و ۸۰۰ مترمربع هم می‌رسد. این باشگاه بولینگ مجهز به 18 لاین بازی استاندارد و پیشرفته است و خانواده‌ها نیز می‌توانند از حضور در آن لذت ببرند. همچنین باشگاه مشرف به دریاچه چیتگر است. به این ترتیب ورزشکاران در زمان استراحت این امکان را دارند تا از چشم‌انداز زیبایی به دریاچه چیتگر بنگرند و از تماشای آبنمای موزیکال ایران مال لذت ببرند. پس تفریح در این باشگاه بولینگ تهران هم فال است و هم تماشا. اطلاعات بازدید شامل قیمت بولینگ ایران مال و ساعات کاری را در در جدول زیر مشاهده کنید.

ساعت کاریهر روز از ساعت 9 تا 23
آدرستهران، انتهای بزرگراه شهید همت (غرب)، بزرگراه شهید خرازی، بازار بزرگ ایران (ایران مال)
شماره تماس02147672151
قیمت بلیط ورودیبه‌طور متوسط از ساعتی ۶۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ساعتی ۲۵۰ هزار تومان

بولینگ اریکه ایرانیان | پرسابقه‌ترین باشگاه بولینگ در تهران

اریکه ایرانیان از مجموعه‌های تفریحی، فرهنگی و ورزشی باسابقه تهران است که باشگاه بولینگ اریکه ایرانیان نیز بخشی از این مجموعه معروف محسوب می‌شود. تاریخ تأسیس این باشگاه به سال 1379 باز می‌گردد که به این ترتیب نام آن را در میان قدیمی‌ترین باشگاه های بولینگ تهران قرار می‌دهد. باشگاه بولینگ اریکه ایرانیان سالنی مجهز به 12 لاین استاندارد برای بازی دارد و سیستم‌های ثبت امتیاز آن اتوماتیک و پیشرفته است. در بالای هر کدام از این لاین‌های بازی می‌توانید بیشترین رکوردهای ثبت‌شده را ببینید که این انگیزه‌ای مضاعف به دیگر بازیکنان برای کسب بیشترین امیتاز می‌دهد.

آدرس: شهرک غرب، بلوار فرحزادی، نبش خیابان حافظی، مجموعه فرهنگی ورزشی اریکه ایرانیان

بولینگ شیان | آموزش و تفریح در باشگاه بولینگ تهران

بولینگ شیان نام مجموعه‌ای تفریحی و سرگرمی در شرق تهران است که گزینه‌های متنوعی از بازی‌ها مانند بیلیارد، فوتبال دستی، بازی‌های کامپیوتری، ایرهاکی، اسنوکر، دارت و غیره را در خود جای داده است. باشگاه بولینگ شیان که یکی از باشگاه‌های بولینگ شرق تهران محسوب می‌شود، در نزدیکی پارک صدف قرار دارد و خانم‌ها و آقایان به صورت هم‌زمان می‌توانند در آن به بازی بپردازند. این باشگاه مجهز به 8 لاین استاندارد با سیستم مکانیزه توپ‌برگردان است و از سیستم امتیازدهی پیشرفته‌ای بهره می‌برد. همچنین برای افرادی که می‌خواهند بولینگ را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کنند، کلاس‌های آموزشی در سطوح مختلف برگزار می‌کند.

ساعات کاریاز ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۲ شب
آدرساسداران، میدان هروی، ضلع شرقی پارک صدف، مجموعه ورزشی صدف
شماره تماس۰۲۱۲۲۹۷۳۴۹۵

بولینگ مگامال |  خانوادگی‌ترین باشگاه بولینگ تهران

هر چند باشگاه بولینگ مگامال در حاضر فعال نیست؛ اما ترجیح داده‌ایم آن را به شما معرفی کنیم، شاید در آینده نزدیک دوباره فعالیت خود را شروع کند. برای استفاده از خدمات و بازی‌های باشگاه بولینگ مگامال باید خود را به  مرکز خرید مگامال تهران برسانید. این باشگاه 1هزار و ۳۰۰ مترمربع مساحت دارد و یکی از بزرگ‌ترین باشگاه های بولینگ تهران محسوب می‌شود. باشگاه بولینگ مگامال 12 لاین استاندارد بازی دارد که 4 لاین آن مختص خانواده‌ها یا گروه‌های دوستان است.

آدرس: تهران، بزرگراه ستاری، شهرک اکباتان، میدان شهید صارمی، مجموعه مگامال

همه چیز درباره بولینگ

آموزش رایگان بازی بولینگ

حال که با بهترین باشگاه های بولینگ تهران آشنا شدید، بهتر است اطلاعاتی از آن به دست بیاورید که اگر مبتدی هستید، با ذهن بازتر وارد این مجموعه شوید و وقتتان برای این آموزش‌های مقدماتی هدر نرود.

گفته می‌شود بازی بولینگ ریشه در مصر باستان دارد، البته نه به شکلی که امروزه بازی می‌شود. بسیاری اما بر این عقیده هستند که بازی بولینگ به شکل امروزی‌اش از آلمان شروع شده و قوانین حرفه‌ای آن که هنوز هم بر اساس آن‌ها، این بازی قضاوت و انجام می‌شود در سال 1895 در نیویورک به ثبت رسیده است.

مراحل بازی بولینگ

قوانین بازی بولینگ

برای شرکت در رقابت‌های باشگاه های بولینگ تهران به یک کفش مخصوص بولینگ، یک توپ سوراخ دار و چند پین (وسیله‌ای که با توپ باید به آن ضربه بزنیم) نیاز دارید. مراحل انجام بازی به این صورت است که توپ را از روی ریل برگشت با هر دو دست بر می‌داریم، بازوها را خم می‌کنیم و به طرف مسیر ورودی می‌رویم. بهتر است پیش از اینکه نوبت بازیتان برسد، انگشت‌هایتان را داخل سوراخ‌های توپ نکنید؛ چرا که این کار باعث می‌شود انگشتانتان عرق کند یا دستتان خسته شود و نتوانید خوب نشانه‌گیری کنید.

  • نشانه‌گیری در بولینگ

یکی از مهم‌ترین مهارت‌های بازی بولینگ، نشانه‌گیری صحیح است. اگر نشانه‌گیری خوبی نداشته باشید، نمی‌توانید توپ را به صورتی پرتاب کنید که به همه پین‌ها برخورد کند.

  • حفظ تعادل بدن در بولینگ

مهارت دیگری که برای انجام این بازی نیاز دارید، حفظ تعادل بدن است. زمانی که به مسیر ورودی رسیدید و می‌خواهید توپ را پرتاب کنید، باید تعادلتان را طوری حفظ کنید که بعد از پرتاپ سقوط نکنید.

  • قوانین بازی بولینگ 

هر بازی بولینگ در 10 مرحله انجام می‌شود که هر مرحله فریم نام دارد. هر بازیکن می‌تواند در هر فریم ۲ بار توپ را به سمت پین‌ها نشانه برود و با قدرت و مهارت، آن‌ها را بیندازد تا امتیاز بیشتری کسب کند. امتیاز هر فریم بر اساس مجموع پین‌هایی که یک بازیکن در ۲ پرتاب انداخته است، به دست می‌آید.

  • استرایک 

استرایک حرکتی است که در آن یک بازیکن تمام پین‌ها را در پرتاب اولش می‌اندازد.

  • اسپیر

در اسپیر همه پین‌ها در ضربه دوم می‌افتند و فرد امتیاز کامل این ضربه را به دست می‌آورد.

  • فریم باز

اگر بعد از هر فریم که شامل ۲ پرتاب می‌شود باز هم پینی باقی بماند، به آن فریم، فریم باز یا اوپن فریم گفته می‌شود.

  • ضربه میس

اگر بازیکن در پرتاب خود نتواند هیچ کدام از پین‌ها را بیندازد به این ضربه، میس می‌گویند و بازیکن از پرتاب خود هیچ امتیازی به دست نمی‌آورد. همچنین اگر پای بازیکن قبل از پرتاب، از خط خطا بگذرد، هیچ امتیازی برای او حساب نمی‌شود هرچند پرتاب او محاسبه می‌شود. از این خطا به‌عنوان متداول‌ترین خطا در بولینگ یاد می‌کنند.

قوانین امتیازگیری در بولینگ

قوانین امتیازگیری در بولینگ

در هر فریم باز، هر بازیکن به تعداد پین‌هایی که توانسته است بیندازد امتیاز می‌گیرد؛ اما در حالت اسپیر علامت ” / ” در تابلوی امتیازها نمایش داده می‌شود که به معنی امتیاز 10 است. در فریم بعدی هر امتیازی که بازیکن به دست آورد به امتیاز اسپیر او اضافه می‌شود. مثلاً اگر بازیکنی در فریم اول خود اسپیر کرده باشد و در پرتاب بعدی 5 امتیاز به دست بیاورد، امتیاز کل او 15 می‌شود.

برای حالت استرایک نیز در تابلوی امتیازها علامت ضربدر نمایش داده می‌شود و این امتیاز نیز 10 است. این امتیاز 10 با امتیاز ۲ پرتاب بعدی بازیکن بولینگ جمع می‌شود و مجموع آن‌ها امتیاز کل او را نشان می‌دهد. مثلاً اگر بازیکنی در حرکت اول استرایک کند و در ۲ پرتاب بعدی به ترتیب امتیازهای 4 و 5 را به دست بیاورد، مجموع امتیازهای او در فریم استریک 19 و امتیاز فریم بعدی او که 9 است هم جداگانه به امتیازات بازیکن اضافه می‌شود. اگر بازیکنی بتواند 3 بار پشت سر هم استرایک انجام دهد، امتیاز فریم اول او 30 می‌شود.

امتیاز نهایی

کل امتیازی که در بازی بولینگ می‌توانید به‌ دست ‌بیاورید 300 است که در تمامی باشگاه‌ها از جمله باشگاه های بولینگ تهران این امتیازها نه به‌صورت دستی که با استفاده از دوربین و نرم‌افزارهای مخصوص ثبت می‌شود. در نهایت نیز نرم‌افزار دیگری عملیات محاسبه امتیازهای یک بازیکن را انجام می‌دهد و نتیجه کل روی نمایشگر به نمایش در می‌آید.

دراین نوشته با هم سری به بهترین باشگاه‌ های بولینگ تهران زدیم و کمی بیشتر با این ورزش مفرح و هیجان انگیز آشنا شدیم. با این ورزش می‌توانید خاطره‌ای شاد برای خود و اطرافیان‌تان رقم بزنید. حال به ما بگویید آیا تا به حال تجربه‌ای از رفتن به یک باشگاه بولینگ داشته‌اید؟ شما هم از آن دسته افرادی بودید که برای تجربه تفریح‌های تهران، به این شهر سفر کردید؟ شما برای سفر به تهران ترجیح می‌دهید بلیط قطار تهران را بگیرید یا بلیط اتوبوس تهران؟ خوشحال می‌شویم که تجربه‌هایتان را با ما و دیگر دوستانتان در ره بال آسمان در میان بگذارید. منتظرتان هستیم.

باشگاه بولینگ عبدو معروف‌ترین و قدیمی‌ترین باشگاه بولینگ تهران است که این روزها با نام مجموعه فرهنگی ورزشی چمران به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب تهران یکی از مدرن‌ترین باشگاه‌های بولینگ پایتخت را در اختیار دارد و در آن 24 لاین بولینگ با سیستم مکانیزه توپ برگردان اتوماتیک به چشم می‌خورد.

2 نظرات
  1. حمید می گوید

    شماره تماس بولینگ عبدو ۲۲۲۱۶۹۷۰ اشتباهه

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز. ممنونیم که نظرتون رو ثبت کردین.
      شماره درست رو دارین؟ این شماره توی گوگل ثبت شده.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.