راهنمای سفر به هلسینکی | سرزمین هزاردریاچه و شفق قطبی فنلاند

0

راهنمای سفر به هلسینکی در میان دیگر کشورهای اروپای شمالی جذابیت بیشتری برای گردشگران دارد. برای اثبات این جذابیت کافی است نگاهی به طبیعت خاص فنلاند بیندازید. فنلاند که به کشور هزار دریاچه معروف است، منظره‌ای تماشایی برای مشاهده شفق قطبی در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. این کشور در کنار جلوه‌های طبیعی منحصربه‌فرد، به لحاظ جاهای دیدنی نیز گل سرسبد کشورهای منطقه است.

این راهنما را با رویکردی متفاوت از دیگر راهنماهای سفر آماده کرده‌ایم تا دید کاملی از یکی از زیباترین کشورهای ناحیه نوردیک (Norden)، پیدا کنید. در واقع می‌توان گفت راهنمای سفر به هلسینکی چراغ راهی است برای گردشگرانی که قصد سفر به این شهر را دارند. در این راهنما برای گردشگران می‌گوییم که فنلاند کجاست و چه جاهای دیدنی دارد. خدا را چه دیده‌اید، شاید با خواندن این مطالب و دیدن این تصاویر، انگیزه‌ بیشتری برای سفر پیدا کنید.

فهرست مطالب

فنلاند کجاست؟

انصافاً باید به گردشگرانی که نمی‌دانند فنلاند کجاست حق داد. این کشور به رغم زیبایی‌های تمام‌عیاری که دارد، نسبت به دیگر کشورهای اروپای شمالی شهرت گردشگری چندانی پیدا نکرده است. اگر می‌خواهید بدانید فنلاند کجاست باید نگاهی به نقشه کشورهای اروپای شمالی بیندازید. در بالای اروپا و بعد از دریای سیاه، چشم شما به کشورهای دانمارک، سوئد، ایسلند و فنلاند می‌افتد. فنلاندی که از آن صحبت می‌کنیم از شمال با نروژ،‌ از شرق با روسیه و از غرب با سوئد همسایه است.

هلسینکی کجاست؟

عکس هلسینکی

فنلاند به لحاظ آب‌و‌هوایی، یکی از خاص‌ترین کشورهای دنیاست. آب‌و‌هوای شمال فنلاند به دلیل همسایگی با کشورهای حاشیه قطب شمال، بسیار سردوخشک است. این شرایط باعث شده تا اهالی فنلاند قسمت‌های جنوبی این کشور را برای سکونت انتخاب کنند. با این حساب به گردشگرانی که می‌خواهند بدانند هلسینکی کجاست باید بگوییم پایتخت فنلاند، در جنوبی‌ترین قسمت این کشور قرار دارد.  جالب‌ است بدانید هلسینکی نزدیک‌ترین پایتخت در میان تمامی پایتخت‌های کشورهای دنیا به شمالگان است. هلسینکی شهری زیبا با جمعیتی اندک است و در آن نزدیک به یک میلیون شهروند زندگی می‌کنند. این منطقه به لحاظ شاخص زندگی شهری، همیشه در فهرست بهترین شهرهای دنیا مشاهده می‌شود.

جاذبه های سفر به هلسینکی

عکس جنگل‌های سرسبز فنلاند

حتماً شما هم شنیده‌اید که فنلاند به کشور هزار دریاچه شهرت دارد. دلیل این لقب را باید در جغرافیای منحصربه‌فرد فنلاند جستجو کرد. نزدیک به ۱۰درصد از مساحت این کشور را جزیره‌های کوچک و بزرگ تشکیل داده است. در گوشه‌و‌کنار فنلاند رودخانه‌های خروشان، دریاچه‌های زیبا و جزیره‌های دیدنی خودنمایی می‌کند. کاملاً مشخص است سرزمینی که رودخانه‌ها و دریاچه‌های بی‌شمار دارد، جنگل‌های سرسبزی هم در آن به چشم می‌خورد. نزدیک به ۸۶درصد از مساحت فنلاند را جنگل‌های سرسبز با درختان سربه‌فلک‌کشیده تشکیل داده است. قسمت‌های دیگری از فنلاند نیز شرایط مردابی دارد. این کشور به لحاظ جاذبه های طبیعی، اقلیم متنوعی را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد.

از جاذبه های سفر به هلسینکی هر چه بگوییم کم گفته‌ایم. در کنار تمامی زیبایی‌های طبیعی که به آن‌ها اشاره کردیم، فنلاند به لحاظ‌ آب‌و‌هوایی نیز کشوری خاص است. این کشور تابستان معتدل و خوش‌آب‌و‌هوایی دارد. داستان زمستان‌های فنلاند فرق می‌کند و زمستانی سرد و طولانی این کشور را در بر می‌گیرد. در زمستان‌های بعضی از قسمت‌های فنلاند ۲ ماه خورشید طلوع نمی‌کند. این شرایط در تابستان برعکس می‌شود و ۲ ماه در تابستان‌های بعضی از قسمت‌های فنلاند خبری از غروب آفتاب نیست.

تاریخچه فنلاند

عکس تاریخچه فنلاند

راهنمای سفر به هلسینکی با اشاره‌ای به تاریخی کوتاه از این کشور جذابیت بیشتری پیدا می‌کند. به همین دلیل جالب است بدانید فنلاند تا قبل از سده‌های اول و دوم میلادی، منطقه‌ای غیر مسکونی بود. در آن زمان فین‌ها، به‌عنوان پدران فنلاندی‌های کنونی، از سواحل جنوبی خلیج فنلاند راه خود را به فنلاند امروزی در پیش گرفتند.

برای شما گفتیم که فنلاند از شرق با روسیه همسایه است. این همسایگی برای فنلاندی‌ها ارزان تمام نشد و در سده‌های گذشته روس‌ها از هر فرصتی برای غارت اهالی فنلاند استفاده کرده‌اند. شرایط، عرصه را به اندازه‌ای به مردمان فنلاند تنگ کرد که برای حمایت دست به دامان سوئدی‌ها شدند. به همین دلیل در سده دوازدهم میلادی، فنلاند به تصرف سوئد درآمد. این تصرف برای سده‌‌های متمادی ادامه یافت و مردمان بیگناه بی‌شماری در این کشمکش‌ها جان خود را از دست دادند. در نهایت سوئد در سال ۱۸۰۹ میلادی دست از حمایت فنلاند برداشت و این منطقه را دودستی تقدیم روسیه کرد.

تزارهای روسیه تلاش بسیاری برای نابودی زبان و فرهنگ فنلاند کردند. این تلاش‌ها راه به جایی نبرد و پس از روی کار آمدن مجلس بلشویک‌های روسیه در سال ۱۹۱۷، استقلال فنلاند رسماً اعلام شد. فنلاندی‌ها پس از جنگ جهانی دوم، روی خوش زندگی را دیدند و مردمان این منطقه راه پیشرفت را در پیش گرفتند. این روزها به رغم تاریخچه‌ای از مرگ و خونریزی میان فنلاند و روسیه، دولت‌های این دو کشور از در صلح و دوستی وارد شده‌اند. فنلاند از نیمه دوم سده بیستم میلادی تاکنون پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه گردشگری داشته است. به لطف این شرایط سفر به هلسینکی طرفدار بیشتری نسبت به دیگر کشورهای اروپای شمالی دارد.

پول رایج فنلاند

عکس یورو

مطالعه راهنمای سفر به هلسینکی برای گردشگرانی که می‌خواهند راه فنلاند را در پیش بگیرند زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بدانند مردمان فنلاند با چه پولی معامله می‌کنند. برای پاسخ به این پرسش بهتر است بدانید فنلاند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپاست. همان‌گونه که حتماً در جریان هستید، کشورهای عضو این اتحادیه از سال ۲۰۰۲ به بعد، واحد پول یورو را انتخاب کرده‌اند. به این ترتیب حساب‌و‌کتاب فنلاندی‌ها با یورو است.

زبان اهالی فنلاند

فنلاندی‌ها زبان شیرینی دارند. البته این شیرینی‌ برای فراگیران ارزان تمام نمی‌شود و با زبان نسبتاً دشواری روبه‌رو هستند. حدود ۹۲درصد از فنلاندی‌ها با این زبان صحبت می‌کنند. به این ترتیب اگر بار سفر به هلسینکی بسته‌اید، آشنایی با زبان فنلاندی برای شما خالی از لطف نخواهد بود.

عکس گردشگران فنلاند

افزایش تقاضای گردشگری به فنلاند باعث شده تا بیشتر مراکز توریستی این کشور از کارمندان انگلیسی‌زبان کمک بگیرند. با این حساب اگر فنلاندی بلد نیستید، غم به دل خود راه ندهید. مطمئن باشید با انگلیسی دست‌و‌پا شکسته هم می‌توانید کار خود را در فنلاند راه بیندازید. آمار مؤسسه‌های زبان‌شناسی بین‌المللی از تسلط حدود ۷۲درصد اهالی هلسینکی به زبان انگلیسی خبر می‌دهد. با وجود این، برای راحتی شما، در انتهای راهنمای سفر به هلسینکی به واژه‌ها و اصطلاح‌‌‌های رایج فنلاندی اشاره می‌کنیم.

میزان اختلاف زمان فنلاند با ایران

راهنمای سفر به هلسینکی را برای کوک کردن ساعت خود با ساعت فنلاند در پیش می‌گیریم. برای رسیدن به فنلاند باید اختلاف دقیق ساعت میان هلسینکی و تهران را در نظر بگیرید. ساعت اهالی هلسینکی از تهرانی‌ها حدود یک ساعت‌و‌نیم عقب‌تر است. به این ترتیب برای سفر به هلسینکی باید اختلاف ۱.۵ ساعته پایتخت فنلاند را برای رزرو هتل و زمان دقیق پرواز محاسبه کنید.

آب‌ و هوای فنلاند

راهنمای سفر به هلسینکی به شما کمک می‌کند تا در جریان آب و هوای فنلاند قرار بگیرید. به لطف این اطلاعات، بهترین زمان برای سفر به فنلاند را انتخاب خواهید کرد. اگر خاطر شما باشد اشاره کردیم که فنلاند کشوری نزدیک به شمالگان است. این شرایط باعث شده تا قسمت‌های شمالی فنلاند، هوای بسیار سردتری نسبت به مکان‌های جنوبی فنلاند داشته باشد. در واقع می‌توان آب و هوای سرد را یکی از معایب زندگی در فنلاند دانست. از آنجایی که به احتمال زیاد راهنمای سفر به هلسینکی را با هدف سفر به هلسینکی مطالعه می‌کنید، بهتر است با هم ببینیم هلسینکی چه آب و هوایی دارد؟

پایتخت فنلاند، هلسینکی، شهری سرد با آب‌و‌هویی خشک است که سرمای آن در زمستان‌ها به ۴۵ درجه زیر صفر هم می‌رسد. فنلادی‌ها بهارهای سردی را تجربه می‌کنند. بهارهای فنلاند درجه هوا به صفر می‌رسد و گاهی تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد هم افزایش پیدا می‌کند.

تابستان‌های فنلاند از هر فصل دیگری برای سفر مناسب‌تر است. در این فصل دمای هوا هلسینکی و مناطق اطراف آن از ۲۰ درجه سانتی‌گراد بیشتر می‌شود. ناگفته نماند خورشید در تابستان‌های هلسینکی بسیار دیر غروب می‌کند.

عکس پاییزهای فنلاند

خورشید در پاییزهای فنلاند زودتر از تابستان‌های این سرزمین غروب می کند. بارش باران در اویل اکتبر آغاز می‌شود و رنگی نارنجی متمایل به قهوه‌ای را در برگ درختان پاییزی فنلاند مشاهده می‌کنیم. همان‌گونه که حدس زدیده‌اید، فنلاند پاییزهای سردی دارد. زیبایی طبیعت این منطقه‌، پاییز فنلاند را به انتخاب مناسبی برای گردشگران عاشق‌پیشه تبدیل می‌کند.

عکس زمستان فنلاند

زمستان فنلاند با رسیدن دسامبر آغاز می‌شود و تا مارس ادامه پیدا می‌کند. در این ماه‌ها خبری به غیر از برف و سرما در فنلاند نیست. با این حساب اگر سفر به هلسینکی در زمستان را دارید. بهتر است حتماً چندین دست لباس بسیار گرم به همراه شال، کلاه و دستکش کاموایی به چمدان خود اضافه کنید.

بهترین زمان سفر به فنلاند

عکس بهترین زمان سفر به فنلاند

سفر به هلسینکی به لحاظ آب‌‌وهوای این کشور با سفر به دیگر کشورهای دنیا تفاوت دارد. به لطف آب‌و‌هوای بسیار سرد فنلاند، مسافرت در ماه‌های دسامبر تا مارس به فنلاند ارزان‌تر است. اما باید برف و سرمای این ماه‌ها را به جان بخرید. در ماه‌های ژوئن تا آگوست خورشید زمان بیشتری در آسمان فنلاند قرار دارد و روزها طولانی‌تر است. این شرایط باعث شده تا گردشگران سرمایی، گرمای نسبتی این ماه‌ها را برای سفر به هلسینکی ترجیح دهند. لازم به ذکر است که در این ماه‌ها به دنبال افزایش تقاضای گردشگری، هزینه سفر به فنلاند افزایش پیدا می‌کند.

بهترین روش رسیدن به فنلاند

راهنمای سفر به هلسینکی برای مشخص کردن بهترین روشن به این کشور گزینه‌ای به غیر از پرواز به فرودگاه بین المملی هلسینکی (Helsinki international Airport) ندارد. به عبارت دیگر می‌توان گفت، فاصله بسیار دور تهران هلسینکی سفر زمینی و دریایی به این منطقه را دشوار می‌کند. به زبان دقیق‌تر باید گفت فاصله فنلاند تا ایران ۳۳۰۲ کیلومتر است. خوشبختانه هلسینکی یکی بهترین فرودگاه‌های اروپا را دارد. در ادامه برای شما از سفر هوایی به فنلاند می‌گوییم و اطلاعات سودمندی از فرودگاه بین المللی هلسینکی را در میان می‌گذاریم.

معرفی فرودگاه بین المللی هلسینکی

برای تعریف از فرودگاه بین المللی هلسینکی کافی است به این نکته اشاره کنیم که با چهارمین فرودگاه برتر اروپا روبه‌رو هستید. ماجرای ساخت فرودگاه بین المللی هلسینکی به بازی‌های المپیک سال ۱۹۵۲ باز می‌گردد. در آن زمان هلسینکی میزبان المپیک تابستانی بود؛ اما فرودگاه شایسته‌ای برای میزبانی از ورزشکاران و هواداران نداشت. به همین دلیل در ۲۰کیلومتری پایتخت فنلاند، کلنگ ساخت فرودگاه بین المللی هلسینکی بر زمین خورد.

عکس هواپیمایی فین‌ اِیر

از آن زمان به بعد سیاست‌های مدیران گردشگری فنلاند، شرایط را برای افزایش تقاضای سفر به هلسینکی به دنبال داشت. این سیاست‌ها باعث رونق بیشتر فرودگاه بین المللی هلسینکی شد. شرکت‌ هواپیمایی فین‌ اِیر (FinnAir) و نوردیک رجیونال (Nordic Regional)، از مهم‌ترین خطوط هواپیمایی‌ فنلاند به حساب می‌آیند. ایر برلین (Air Berlin)، ایر بالتیک (Air Baltic) و ایروفلوت (Aeroflot) از دیگر خطوط هواپیمایی هستند که به فرودگاه بین المللی هلسینکی پرواز دارند.

نگاهی به ترمینال‌های فرودگاه بین‌ المللی هلسینکی

عکس ترمینال‌های فرودگاه بین‌ المللی هلسینکی

در سفر به فنلاند مسیر گردشگران به ۲ ترمینال در فرودگاه بین المللی هلسینکی منتهی می‌شود. ترمینال شماره ۱ این فرودگاه مخصوص پروازهای جت‌های مسافربری است. در این ترمینال‌ پروازهای خارجی و داخلی به سراسر دنیا انجام می‌شود. دومین ترمینال فرودگاه بین المللی هلسینکی، ساختمان جدیدتری دارد. وظیفه انتقال مسافران داخلی فنلاند بر عهده ترمینال شماره ۲ است.

دسترسی به فرودگاه بین المللی هلسینکی

عکس دسترسی به فرودگاه بین المللی هلسینکی

طبق معمول هر فرودگاه بین المللی، با تاکسی، اتوبوس شهری و قطار می‌توانید به فرودگاه بین‌المللی هلسینکی دسترسی پیدا کنید.

  • تاکسی های فرودگاه هلسینکی: در خروجی هر ۲ ترمینال فرودگاه هلسینکی، تاکسی‌های فرودگاه صف کشیده‌اند.
  • اتوبوس شهری فرودگاه هلسینکی: اتوبوس شهری خط ۶۱۵، گردشگران را از فرودگاه به مرکز هلسینکی و دیگر جاهای دیدنی پایتخت فنلاند می‌رساند.
  • مترو فرودگاه هلسینکی: برای استفاده از مترو فرودگاه هلسینکی کافی است راه ایستگاه مترو را در ترمینال ۲ فرودگاه در پیش بگیرید.

نگاهی به فستیوال های فنلاند

راهنمای سفر به هلسینکی را با این هدف آماده کرده‌ایم که در سفر به هلسینکی حسابی به شما خوش بگذرد. با این حساب در ادامه به فستیوال ها فنلاند و جشن‌های این کشور اشاره می‌کنیم تا یکی از خاطره‌‌انگیزترین سفرهای خارجی خود را تجربه کنید.

  • جشن جوهاننوس

عکس جشن جوهاننوس فنلاند

در یکی از شب‌های وسط تابستان در هلسینکی، خورشید در این سرزمین غروب نمی‌کند. مردمان فنلاند این شب را به بهانه‌ای برای جشن‌و‌پایکوبی با برگزاری جشن جوهانوس (Juhannus) تبدیل می‌کنند.

  • شب والپورگیس

عکس جشن والپورگیس

اهالی فنلاند بهار هر سال جشنی جالب با نام شب والپورگیس (Walpurgis)، برگزار می‌کنند. ریشه‌های این جشن به تاریخچه کهن مردمان فنلاند قدیم در قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد.

این جشن که با نام واپو (Vappu)، نیز شناخته می‌شود که در زبان فنلاندی معنای مِه می‌دهد. تاج‌گذاری‌های نمادین، رقص‌و‌پایکوبی و برگزاری کارناوال‌های رنگارنگ از مهم‌ترین نشانه‌های شب والپورگیس به حساب می‌آیند.

  • فستیوال فلو

عکس فستیوال فلو فنلاند

فنلاند مردمان هنردوستی دارد. اهالی این مرزوبوم سالانه در نیمه اول آگوست هر سال فستیوال جالبی برای هنردوستان با نام فِلو (Flow)، برگزار می‌کنند. فستیوالی که از آن صحبت می‌کنیم، جلوه‌گاه هنرهای شهری، تئاتر، فیلم، موسیقی و هنرهای تجسمی است.

موسیقدان‌های بزرگ و خواننده‌های بین‌المللی از سرتاسر دنیا در فستیوال فلو هلسینکی شرکت می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر به هنر علاقه‌ ندارید، باز هم در این فستیوال شرکت کنید. به شما قول می‌دهیم مجذوب هنرنمایی هنرمندان این فستیوال خواهید شد.

هزینه های سفر به فنلاند

عکس هزینه های سفر به فنلاند

راهنمای سفر به هلسینکی به لحاظ برآورد هزینه‌های سفر به هلسینکی اهمیت ویژه‌ای برای گردشگران دارد. به همین دلیل بهتر است در جریان باشید که فنلاند، هشتمین کشور گران‌قیمتِ اروپایی برای گردشگری به حساب می‌آید. میانگین هزینه‌ گردشگری در فنلاند به‌ازای یک نفر در هر روز چیزی حدود ۱۲۱ یورو تمام می‌شود. این مبلغ برای گذران یک هفته در فنلاند به حدود ۹۰۰ یورو هم می‌رسد.

قیمت معمولی‌ترین هتل هلسینکی برای هر شب حدود ۶۰ یورو است. هتل‌های معمولی هلسینکی با اتاق‌های ۲ تخته نیز چیزی حدود ۱۱۵ یورو از مسافران دریافت می‌کنند. کمترین خوردوخوراک در هلسینکی روزانه حدود ۳۰ یورو روی دست گردشگران خرج می‌گذارد. به هزینه‌هایی که اشاره کردیم باید حدود ۳۰ یورو نیز برای رفت‌و‌آمد در هلسینکی اضافه کنید. گردشرانِ اهل تفریح و خوشگذرانی در هلسینکی باید دست‌کم ۲۵ یورو هزینه کنند. گردشگرانی که می‌خواهند در سفر به هلسینکی گلوی خود را تازه کنند، برای خرید نوشیدنی دست‌کم روزانه ۱۰ یورو باید کنار بگذارند.

ترفندهایی برای ارزان تمام شدن هزینه سفر به فنلاند

راهنمای سفر به هلسینکی زمانی معنا پیدا می‌کند که به ترفند‌هایی برای ارزان تمام شدن قیمت تور سفر به فنلاند اشاره کنیم. به شما قول می‌دهیم رعایت این نکته‌ها تغییر چشمگیری در هزینه سفر به فنلاند برای شما به دنبال خواهد داشت. هلسینکی رستوران‌های درجه‌یکی دارد؛ اما قیمت‌های این رستوران‌ها نسبتاً گران است. با این حساب برای ارزان تمام شدن هزینه سفر به هلسینکی دنبال هاستل‌های آشپزخانه‌دار باشید. بنزین و گاز برای تاکسی‌ران‌های هلسینکی بسیار گران تمام می‌شود. به این ترتیب با توجه به قیمت زیاد کرایه تاکسی هلسینکی، از مترو و اتوبوس‌های شهری استفاده کنید.

عکس کارت گردشگری هلسینکی

خرید کارت گردشگری هلسینکی بسیاری از هزینه‌های گردشگری در این شهر مانند حمل‌و‌نقل را رایگان یا بسیار ارزان می‌کند. شرکت در تورهای رایگان پیاده‌روی آشنایی با هلسینکی، روشی کم‌هزینه و مفرح برای خیابان‌گردی در پایتخت فنلاند است. در گوشه‌و‌کنار هلسینکی مغازه‌های سوغاتی‌فروشی مشاهده می‌شود. اما بیشتر سوغاتی‌های این مغازه‌ها گران‌قیمت است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم چاقوی فنلاندی پوکو (Finnish puukko knives ) را به‌عنوان سوغاتی این دیار انتخاب کنید. این چاقوها یادگاری از مردمان فنلاند قدیم به حساب می‌آیند و در کنار زیبایی، قیمت بسیار مناسبی هم دارند.

راهنمای برقراری تماس و اینترنت در هلیسینکی

راهنمای سفر به هلسینکی جایی برای ابهامِ گردشگران نمی‌گذارد تا با خیال راحت از هلسینکی با ایران تماس بگیرند. خوشبختانه چندین اپراتور مخابراتی سرشناس در هلسینکی فعالیت می‌کنند. این اپراتورها خدمات ویژه‌ای را در اختیار گردشگران علاقه‌مند به سفر به هلسینکی فراهم کرده‌اند. جالب است بدانید از سال ۲۰۱۷ به بعد، اتحادیه اروپا هزینه رُومینگ (Roaming) را برای تمامی کشورهای اروپایی رایگان کرده است. در این بین بعضی از اپراتورهای فنلاندی، شامل این قانون نمی‌شوند. در نتیجه قبل از تهیه سیم کارت از اپرتورهای فنلاندی نرخ هزینه‌های مخابراتی را بررسی کنید.

سه اپراتور موبایل و اینترنت با نام‌های تِلیا (Telia)، اِلیسا (Elisa) و دی.‌اِن.‌اِی (D.N.A) در هلسینکی فعالیت می‌کنند. تمامی این ۳ اپراتور سیم‌کارت مخصوصی برای گردشگران دارند. اپراتورهایی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم اینترنت 5G را با بهترین سرعت ممکن در اختیار گردشگران و شهروندان هلسینکی قرار می‌دهند. تجربه ثابت کرده درمیان این ۳ اپراتور مخابراتی فنلاند، تِلیا پوشش بهتری در جاهای دیدنی فنلاند دارد.

صرافی های هلسینکی

عکس صرافی های هلسینکی

در این قسمت از راهنمای سفر به هلسینکی به بررسی صرافی‌‌های این شهر رسیدیم. اگر خاطر شما باشد در قسمت واحد پول فنلاند اشاره کردیم که مردمان این سرزمین با یورو معامله می‌کنند. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر از ایران، پول خود را به یورو تبدیل کنید. در فرودگاه بین المللی هلسینکی نیز چندین صرافی معتبر وجود دارد. همانند بیشتر کلان‌شهرهای دنیا، اکثر هتل‌های معروف هلسینکی صرافی‌های معتبری دارند.

گردشگرانی که چندین سفر خارجی انجام داده‌اند، در جریان هستند که تبادل ارز ترفند‌های خاص خودش را دارد. برای نمونه بهتر است نرخ پیشنهادی را با میانگین قیمت واقعی بازار در صرافی‌های مختلف فنلاند مقایسه کنید. سپس بهترین نرخ را برای تبادل ارز انتخاب نمایید. برای رسیدن به این هدف از روش‌های آنلاین نیز می‌توانید کمک بگیرید. در تبدیل ارز، حتماً مقداری پول خُرد دریافت کنید. پول خرد گره‌گشای شما برای کرایه تاکسی، انعام و چانه‌زدن با فروشنده‌هاست.

بهترین هتل های هلسینکی

راهنمای سفر به هلسینکی فهرستی از بهترین هتل های فنلاند را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. چیزی بیشتر از ۸۰۰ هتل در سرتاسر فنلاند چشم‌انتظار گردشگران هستند. هر کدام از این هتل‌ها، قیمت و امکانات رفاهی متفاوتی دارند. از آنجایی که انتخاب هتل در هلسینکی کار چندان ساده‌ای نیست، در ادامه به بهترین هتل های ۳، ۴ و ۵ ستاره فنلاند اشاره می‌کنیم. پس از بررسی امکانات این هتل‌ها، اطلاعات یکی از بهترین هاستل های هلسینکی را نیز در اختیار گردشگران قرار می‌دهیم.

  • هتل کمپ بهترین هتل ۵ ستاره هلسینکی

عکس هتل ۵ ستاره کمپ

به گردشگرانی که برنامه‌ای تمام‌عیار برای سفر به هلسینکی آماده کرده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم هتل ۵ ستاره کمپ (Hotel Kamp) را برای اقامت در پایتخت فنلاند انتخاب کنند. اشرافی‌ترین امکانات رفاهی و هر چه فکرش را بکنید در هتل کمپ هلسینکی وجود دارد. از امکانات اشرافی هتل کمپ که بگذریم به غذای خوشمزه این هتل می‌رسیم. سرآشپز هتل کمپ خوشمزه‌ترین غذاهای بین‌المللی را برای مشتریان طبخ می‌کند. استخر، سونا، باشگاه ورزشی و کافه‌ای دنج از دیگر امکانات هتل کمپ به حساب می‌آیند.

هتل کمپ در خیابان پوجیسِسپلانای (Pohjoisesplanadi)، هلسینکی قرار دارد.
  • هتل گِلو آرت بهترین هتل ۴ ستاره هلسینکی

عکس هتل گِلو آرت

به گردشگرانی که می‌خواهند اقامتی اشرافی در هتلی با امکانات رفاهی پیشرفته را در سفر به هلسینکی تجربه کنند، پیشنهاد می‌کنیم راه هتل گلو آرت (Hotel Glo Art) را در پیش بگیرند. ساختمان این هتل از بیرون نمایی سنتی و پایبند به معماری اسکاندیناویایی دارد. اوضاع در داخل هتل گلو آرت فرق می‌کند و در سرتاپای این هتل امکانات رفاهی اشرافی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. سرآشپز هتل گلو آرت، بهترین غذاهای فنلاند را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. قیمت این هتل ممکن است نسبت به هتل‌های هم‌رده در فنلاند بیشتر باشد؛ اما مطمئن باشید که پول خود را در یکی از بهترین هتل های فنلاند خرج کرده‌اید.

هتل گلو آرت در خیابان لُونروتینکاتو (Lönnrotinkatu) هلسینکی خودنمایی می‌کند.
  • هتل آنا بهترین هتل ۳ ستاره هلسینکی

عکس هتل آنا

گردشگری را سراغ نداریم که از اقامت در هتل آنا (Hotel Anna)، هلسینکی ناراضی باشد. این هتل به لحاظ موقعیت مکانی نیز یکی از خوش مسیرترین هتل‌های هلسینکی به حساب می‌آید. به لطف این ویژگی‌ هر زمان که اراده کنید می‌توانید در عرض کمتر از ۲۰ دقیقه، از هتل آنا به ساحل برسید. بهترین مراکز خرید هلسینکی در اطراف هتل آنا قرار دارد. این شرایط باعث شده تا گردشگران ساکن در هتل آنا، در کمترین زمان پاساژگردی خاطره‌انگیزی را در مراکز خرید هلسینکی تجربه کنند. در کنار این ویژگی‌ها، اتاق‌های دلباز، غذای خوشمزه و امکانات رفاهی چشمگیر از دیگر برتری‌های هتل آنا به حساب می‌آید.

هتل آنا در خیابان آنانکاتو (Annankatu) در هلسینکی قرار دارد.
  • هاستل سوئیت دریم بهترین هاستل هلسینکی

عکس هاستل سوئیت دریم

اقامت در هتل‌های اشرافی هلسینکی، رؤیای هر گردشگری است. البته این رؤیا برای مسافران ارزان تمام نمی‌شود؛ چون هتل‌ های هلسینکی قیمت گزافی دارند. اینجاست که هاستل های ارزان پایتخت فنلاند به کمک گردشگران می‌آیند. هاستل سوئیت دریم (Sweet Dream)، یکی از بهترین هاستل های هلسینکی شناخته می‌شود. اتاق‌های این هاستل برخلاف دیگر هاستل‌ها فضای بزرگ و زیبایی دارند. سونا رایگان، فاصله کم هاستل با مرکز شهر و اتاق‌های آشپزخانه‌دار را می‌توان از دیگر ویژگی‌های هاستل سوئیت دریم نام برد.

هاستل سوئیت دریم در خیابان هامینتای (Hämeentie)، هلسینکی قرار دارد.

جاهای دیدنی فنلاند

راهنمای سفر به هلسینکی برای گردشگران خوش‌سلیقه‌ای که دنبال جاذبه های فنلاند می‌‌گردند مکان‌های جالبی دارد. امیدواریم گشت‌و‌گذار در جاهای دیدنی فنلاند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم خاطره‌های خوشی را برای همیشه در ذهن شما ماندگار کند.

  • هلسینکی، زیباترین شهر فنلاند

عکس عمارت‌های هلسینکی

هلسینکی بی‌دلیل به‌عنوان پایتخت فنلاند انتخاب نشده است. ما از شهری زیبا صحبت می‌کنیم که در دل تاریخ ریشه دارد. به این ترتیب به گردشگران حق می‌دهیم که قبل از هر جای دیگری، راه هلسینکی را در پیش بگیرند. کلیساهای تماشایی و ساختمان‌های قدیمی که زمان ساخت بعضی از آن‌ها به یکی دو سده پیش باز می‌گردد، در کنار عمارت‌های مدرن و پیشرفته در گوشه‌و‌کنار هلسینکی خودنمایی می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم پس از مطالعه راهنمای سفر به هلسینکی، هلسینکی را اولین مقصد برای سفر به فنلاند انتخاب کنید.

  • شهر تامپره، مکانی برای گردشگران عاشق طبیعت

عکس شهر تامپره

تامپره (Tampere)، از آن دسته شهرهای فنلاند است که شهرنشینی در آن رواج کامل پیدا نکرده. این شرایط باعث شده فضایی نیمه‌روستایی نیمه شهری در تامپره پیش روی گردشگران قرار بگیرد. به لطف این شرایط، تامپره دقیقاً همان‌جایی است که گردشگران عاشق طبیعت دنبال آن می‌گردند. انواع تفریح‌های زمستانی مانند اسکی و برف‌بازی‌های گروهی در تامپره انتظار گردشگران را می‌کشد. این شهر آکواریوم و باغ‌و‌حش بسیار بزرگی دارد. اطراف تامپره تا چشم کار می‌کند جنگل و دریاچه مشاهده می‌شود. این شرایط باعث شده تا در راهنمای سفر به هلسینکی، مسافرت به تامپره را به طبیعت‌دوست‌ها پیشنهاد کنیم.

  • تفرجگاه زمستانی لِوی، بهترین مکان برای تماشای شفق قطبی

عکس تفرجگاه زمستانی لِوی

در راهنمای سفر به هلسینکی گفتیم که فنلاند بهترین مکان برای تماشای شفق قطبی است. جالب است بدانید در میان تمامی جاهای دیدنی فنلاند، منطقه فینیش لَپ‌لَند (Finish LapLand)، موقعیت بهتری برای مشاهده شفق قطبی دارد. تفرجگاه زمستانی لوی (Levi)، در ناحیه فینیش‌ لپ‌لند به چشم می‌خورد. در این منطقه در کنار تماشای شفق قطبی، فرصتی برای اسکی و اسنوبورد پیدا می‌کند. سورتمه‌سواری با گوزن‌ شمالی، ماهی‌گیری در یخدان‌های طبیعی و آب‌تنی در سونای یخ از دیگر تفریحات خاص تفرجگاه زمستانی لوی در فنلاند به حساب می‌آیند.

بهترین مراکز خرید هلسینکی

راهنمای سفر به هلسینکی برای گردشگرانی که رسم ندارند دست‌خالی از سفر برگردند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. از آنجایی که گردشگران، هلسینکی را بیشتر از هر جای دیگری در فنلاند برای گشت‌و‌گذار انتخاب می‌کنند. در ادامه به بهترین مراکز خریدی اشاره می‌کنیم که بهترین سوغات فنلاند را با قیمتی مناسب پیش روی گردشگران قرار می‌‌دهند.

  • مرکز خرید کلووی هلسینکی

عکس مرکز خرید کلووی هلسینکی

انصافاً باید اعتراف کرد خرید کردن وقت زیادی از گردشگران می‌گیرد. به همین منظور مرکز خرید کلووی (Kluuvi)، را در هلسینکی به گردشگران پیشنهاد می‌کنیم. این مرکز خرید در همسایگی جاذبه های گردشگری هلسینکی مانند کلیسای جامع (Helsinki Cathedral)، میدان سنا (Senate Square) و کتابخانه ملی فنلاند قرار دارد. برند‌های خاص پوشاکِ دنیا که در هیچ‌جای دیگری پیدا نمی‌کنید مانند مایکل کورس (Micheal Kors)، سوئدی تایگر (Swedish Tiger) و دزیگوال (Desigual) از مارک‌‌های مطرحی هستند که در مرکز خرید کلووی هلسینکی غرفه دارند.

مرکز خرید کلووی در خیابان آلِکسانتِرینکاتو (Aleksanterinkatu&)، قرار دارد.
  • سرای بازار قدیمی هلسینکی

عکس سرای بازار قدیمی هلسینکی

در راهنمای سفر به هلسینکی برای گردشگرانی که به‌دنبال بازار محلی در هلسینکی می‌گردند، سرای بازار قدیمی (Old Market hall)، را انتخاب کرده‌ایم. در این بازار محلی از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود. ماهی‌های تازه، خوراکی‌های سنتی و سوغاتی‌های ارزان‌قیمت سرای بازار قدیمی هلسینکی زبانزد خاص‌و‌عام است.

برای رسیدن به سرای بازار قدیمی هلسینکی راه خیابان اِتِلارانتا (Eteläranta)، را در پیش بگیرید.
  • مرکز خرید ایتیس هلسینکی

عکس مرکز خرید ایتیس هلسینکی

به گردشگران مشکل‌پسندی که می‌خواهند در سفر به هیلسینکی حسابی پاساژگردی کنند، پیشنهاد می‌کنیم راه مرکز خرید ایتیس (ITIS Shopping Center)، را در پیش بگیرند. این مرکز خرید بیشتر از ۲۵۰ فروشگاه رنگ‌و‌وارنگ دارد تا مقام دومین مرکز خرید بزرگ هلیسینکی را از آن خود کند. بهترین برند‌های اروپایی در مرکز خرید ایتیس غرفه دارند تا مجموعه‌ای از بهترین کالاهای دنیا در اختیار گردشگران قرار بگیرد. در این مرکز خرید در کنار فروشگاه‌های شیک و امروزی، رستوران‌های بین‌المللی و کافه‌های دنجی نیز وجود دارد. مرکز خرید ایتیس با ایستگاه مترو همسایه است. به این ترتیب در کمترین زمان ممکن به این مرکز خرید می‌رسید.

برای رسیدن به مرکز خرید ایتیس راه خیابان ایتاکاتو (Itäkatu) را در هلیسنکی در پیش بگیرید.

بهترین رستوران های هلسینکی

راهنمای سفر به هلسینکی به قسمت خوشمزه آن رسیده است. در این فرصت می‌خواهیم فهرستی از بهترین رستوران های فنلاند را به گردشگران معرفی کنیم. رستوران‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم نه‌تنها خوشمزه‌‌ترین غذای فنلاند را برای مشتریان می‌پزند. بلکه به لحاظ قیمت نیز خوش‌قیمت‌ترین رستوران های فنلاند به حساب می‌‌آیند.

  • رستوران برفی لاینو

عکس رستوران برفی لاینو

برای شما از زیبایی‌های خاص منطقه فینیش‌ لَپ‌لَند گفتیم. این منطقه در کنار جاذبه های طبیعی، هتل و رستوران برفی دارد که نظیر آن در دنیا پیدا نمی‌شود. هتل و رستوران برفی لاینو (Laino Snow Village) تفرجگاهی تفریجاتی با هتل و رستورانی است که با برف و یخ درست شده است. حرارت در سالن اصلی رستوران برفی لاینو به کمتر از ۲ تا ۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. ناگفته پیداست خوردن غذایی گرم و خوشمزه در رستورانی به این سردی حسابی می‌چسبد به شرط اینکه چندین دست لباس گرم و کاموایی همراه داشته باشید.

برای صرف غذا در رستوران برفی لاینو فنلاند باید راه منطقه فینیش لپ‌لند را در پیش بگیرید.
  • رستوران راوینتولا اُرا

عکس رستوران راوینتولا اُرا

طرف‌داران غذاهای خوشمزه فنلاندی راه رستوران راوینتولا اُرا (Ravintola Ora) را چشم بسته بلد هستند. این سرآشپز این رستوران اهمیت ویژه‌ای به غذاهای ارگانیک می‌دهد. به این ترتیب در کنار خوردن غذاهای خوشمزه، سلامت وجود نازنینتان نیز به خطر نمی‌افتد. رستوران راوینتولا اُرا در کنار غذاهای خوشمزه، فضایی عاشقانه و رمانتیک دارد و بزم محبت و صفا در این رستوران برای عاشقان هلسینکی برقرار است.

برای صرف غذا در رستوران راوینتولا اُرا راه خیابان هوویلاکوتا (Huvilakatu) هلسینکی را در پیش بگیرید.
  • بهترین رستوران با غذاهای محلی در هلسینکی

عکس رستوران کو

منطقه اسکاندیناویا، ناحیه‌ای با طبیعی خاص است که نمونه آن در هیچ‌ کجای دنیا پیدا نمی‌شود. این شرایط باعث شده تا در فنلاند با غذاهای محلی خاص و خوشمزه‌ای روبه‌رو باشیم. برای پیدا کردن بهترین رستوران هلسینکی با غذای محلی راهی رستوران «کو» (Kuu) شوید. سرآشپز رستوران کو، هر غذای محلی فنلاند که فکرش را بکنید پیش روی مشتریان قرار می‌دهد. در کنار غذاهای محلی فنلاند، انواع غذاهای بین‌المللی نیز در این رستوران طبخ می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم حتماً سوپ ماهی فنلاندیِ رستوران «کو» را امتحان کنید.

مهاجرت به فنلاند

راهنمای سفر به هلسینکی را با بررسی شرایط مهاجرت به فنلاند آماده‌ کرده‌ایم. زندگی در فنلاند برای ایرانیان نسبت‌به دیگر کشورهایی اروپایی کمی دشوارتر است. دلیل این نکته را می‌توان در افزایش نسبی قیمت‌ها در فنلاند با دیگر کشورهای اروپایی دانست. زندگی در هلسینکی گران است؛ در نتیجه اگر به مهاجرت به فنلاند فکر می‌کنید، دیگر شهرهای کوچک این کشور را برای اقامت انتخاب کنید که قیمت‌های کمتری دارد.

شهرهای اولو (Oulu)، ییواسیکیلا (Jyväskylä) و تورکو (Turku) به‌عنوان بهترین شهر فنلاند برای زندگی شناخته می‌شوند. در کنار انتخاب شهر بهتر است روش‌های مهاجرت به فنلاند را نیز بررسی کنیم. از آنجایی که رسم داریم اطلاعات کاملی در اختیار همراهان خود قرار دهیم. در ادامه چند روش رایج برای مهاجرت به فنلاند را با هم بررسی می‌کنیم.

  • مهاجرت به فنلاند برای کار

کارشناسان بین‌المللی آموزش، سازوکار آموزشی فنلاند را تحسین می‌کنند. در کنار ارزش مدارک دانشگاهی فنلاند در جوامع‌ بین‌المللی، تحصیل در فنلاند زمینه اقامت دائم دانشجویان بیگانه را در این کشور فراهم می‌کند. مهاجرت تحصیلی به فنلاند دشواری‌های چندان خاصی ندارد؛ زیرا دانشجویان بدون داشتن مدرک زبان فنلاندی نیز در دانشگاه‌های این کشور پذیرفته می‌شوند. لازم به ذکر است داشتن مدرک زبان فنلاندی، تحصیل را در دانشگاه‌های این کشور برای دانشجویانی بیگانه رایگان می‌کند.

تجربه در ره بال آسمان ثابت کرده دانشگاه‌های فنلاند زمینه اشتغال دانشجویان فارغ‌التحصیل را نیز فراهم می‌کنند. به لطف این شرایط مهاجرت تحصیلی به فنلاند بهترین انتخاب برای اخذ اقامت در این کشور به حساب می‌آید. دانشگاه‌ هلسینکی با رتبه بین‌المللی ۱۰۷، آلتو با رتبه ۱۳۴، تورکو با رتبه ۲۸۷ و اوولو با رتبه ۳۷۴ به‌عنوان دانشگاه های فنلاند برای تحصیل شناخته می‌شوند.

  • مهاجرت به فنلاند برای کار

عکس مهاجرت به فنلاند برای کار

فنلاند از آن دسته کشورهایی است که در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت درخواست‌های متغیری برای نیروی کار داشته. با این حساب باید موقعیت‌شناس باشید و دعوتنامه‌های کاری این کشور را زیر نظر بگیرید. برای مهاجرت کاری به فنلاند، باید از کارفرمای فنلاندی دعوتنامه دریافت کنید. انصافاً باید اعتراف کرد گرفتن ویزای کاری به فنلاند کار چندان ساده‌ای نیست.

البته طبق آمار در دسترس در سال ۲۰۲۱،‌ درصد زیادی از نیروی کار فنلاند، سنی بیش از ۶۵ سال دارند. همین موضوع باعث شده است تا جذب نیروی کار از کشورهای دیگر به‌راحتی انجام شود. یکی از این روش‌ها ثبت شرکت در این کشور است. اگر فکر می‌کنید انتخاب این روش برای مهاجرت به فنلاند برایتان دشوار است، خبر خوشی را برایتان داریم. شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای حدود ۱۲ تا ۱۵هزار یورو به شرکت‌های مهاجرتی در ایران، کار را به کاردان بسپارید تا بعد از ۶ تا ۱۲ ماه به‌اتفاق خانواده به این کشور مهاجرت کنید. مزیت اصلی این روش آن است که نیازی به مدرک زبان فنلاندی یا انگلیسی ندارید، از همان ابتدا با خانواده مهاجرت می‌کنید و بعد از ۴سال اقامت موقت در فنلاند، به شرط گرفتن مدرک زبان فنلاندی، می‌توانید اقامت دائم و شهروندی این کشور را بگیرید.

  • مهاجرت به فنلاند برای سرمایه‌گذاری

عکس مهاجرت به فنلاند برای سرمایه‌گذاریمهاجرت به فنلاند برای سرمایه‌گذاری

در راهنمای سفر به هلسینکی، سرمایه‌گذاری در این کشور را به عنوان روشی راحت برای مهاجرت به فنلاند پیشنهاد می‌کنیم. البته این سکه روی دیگری نیز دارد و سرمایه‌گذاری با خطرپذیری‌های خاص خودش همراه است. خوشبختانه دولت فنلاند تفاوت چندانی میان سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قائل نمی‌شود. به لطف این ویژگی‌ می‌توانید طرح تجاری قابل‌قبولی در اختیار مسئولان مهاجرت فنلاند قرار دهید. ناگفته پیداست به لحاظ مالی باید پشتوانه محکمی در ایران داشته باشید. برای سرمایه‌گذاری در فنلاند باید دست‌کم ۲۵۰۰ یورو پول کنار بگذارید. پس از اینکه سرمایه‌گذاری و تجارت شما حدود ۴ سال در فنلاند سودآوری داشت، اقامت دائم برای سرمایه‌گذار صادر می‌شود.

  • مهاجرت به فنلاند با تولد فرزند

عکس مهاجرت به فنلاند با تولد فرزند

فنلاند از آن دسته کشورهای سخت‌گیر برای تولد فرزندان مهاجر است. برای گرفتن اقامت فنلاند با تولد فرزند، باید مادر و پدر تابع فنلاند باشد. مادر و پدر فرزندی که برای وی تابعیت می‌گیرند نیز باید حتماً ازدواج کرده باشند.

  • مهاجرت به فنلاند با ازدواج

عکس مهاجرت به فنلاند با ازدواج

ازدواج روش جالبی برایی مهاجرت به فنلاند به حساب می‌آید. در این حالت اگر فردی با یکی از اتباع دائم فنلاند ازدواج دائم کند، اقامت این کشور را به دست می‌آورد. ناگفته نماند برای اقامت موقت باید دقیقاً ۲ سال از ازدواج دائم میان فردی که درخواست اقامت دارد و تبعه فنلاند بگذرد. پس از گذشت ۵ سال از زندگی با همسر فنلاندی، اقامت دائم و پاسپورت فنلاند صادر می‌شود.

  • مهاجرت به فنلاند با پناهندگی

عکس مهاجرت به فنلاند با پناهندگی

فنلاند عضو کنوانسیون ژنو است. به همین دلیل ممکن است با خود فکر کنید گرفتن پناهندگی در فنلاند باید راحت باشد. چنین فکری اصلاً درست نیست. فنلاندی‌ها تنها به کسانی پناهندگی می‌دهند که جان آن‌ها در مملکت خود در معرض خطر باشد. به زبان ساده‌تر می‌توان گفت مهاجرت به فنلاند با پناهندگی به دردسرهایی که دارد، نمی‌ارزد.

  • مهاجرت به فنلاند برای هنرمند‌ها و افراد توانمند

عکس مهاجرت به فنلاند برای هنرمند‌ها

افراد فوق‌ستاره با مهارت‌های بی‌شمار، هنرمندان و چهره‌های سرشناس با اثبات توانمندی‌های خود به مسئولان فنلاندی اقامت این کشور را دریافت خواهند کرد. در این روش پس از ارسال مدارک تحصیلی، مستندات هنری و جایزه‌های ورزشی یا فرهنگی، اقامت اولیه صادر می‌شود. این افراد پس از گذشت ۴ سال می‌توانند برای اقامت دائم درخواست کنند.

بیمارستان های هلسینکی

عکس بیمارستان های هلسینکی

راهنمای سفر به هلسینکی را زمانی با خاطرجمع به پایان می‌رسانیم که در آن به بهترین بیمارستان های فنلاند اشاره کنیم. خوشبختانه فنلاند به لحاظ خدمات درمانی، یکی از بهترین کشورهای منطقه اسکاندیناوی است. به لطف این شرایط اگر خدای نکرده وجود نازنینتان در سفر به هلسینکی گرفتار بیماری شد، راه بهترین بیمارستان فنلاند را در پیش بگیرید.

  • بیمارستان هلسینکی

عکس بیمارستان هلسینکی

فنلاند بیمارستان‌های بسیار پیشرفته‌ای دارد؛ اما پیشرفته‌ترین آن‌ها بیمارستان هلسینکی است. در این بیمارستان برای هر دردی، مرهمی پیدا می‌شود. بیماران از سراسر دنیا به این بیمارستان برای درمان عوارض وخیم، سرطان‌های پیشرفته و دردهای بی‌درمان مراجعه می‌کنند. بیمارستان هلسینکی، درمانگاه شبانه‌روزی بسیار پیشرفته‌ای‌ با پزشکانی متخصص دارد. این بیمارستان امکانات ویژه‌ای دراختیار گردشگران قرار می‌دهد.

برای رسیدن به بیمارستان هلسینکی راه خیابان بولواردی (Bulevardi)، را در پیش بگیرید.

اطلاعات و شماره‌های ضروری هلسینکی

راهنمای سفر به هلسینکی بدون اشاره‌ به اطلاعات و شماره‌های ضروری این شهر کامل نمی‌شود. از آنجایی سعی کرده‌ایم در این راهنما تمامی اطلاعات لازم برای سفر به هلسینکی را در اختیار همراهان خود قرار دهیم، پیشنهاد می‌کنیم شماره‌های ریز را در دفترچه گردشگری خود یادداشت کنید.

کنسولگری ایران در هلسینکی: ۰۹۴۲۴۱۴۶۹۰ (روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت ۱۵ تا ۱۶)

پلیس، آتش‌نشانی و آمبولانس: ۱۱۲

اطلاعات ترافیک: ۰۲۹۵۴۱۷۹۱۷

اشیا گمشده: ۰۲۹۵۴۷۷۹۱۲

واژه‌ها و اصطلاح‌های لازم برای سفر به فنلاند

در ابتدای راهنمای سفر به هلسینکی وعده دادیم که در انتهای این مطلب به واژه‌ها و اصلاح‌های ضروری فنلاندی اشاره می‌کنیم. در ادامه اصطلاح‌های ضروری زبان فنلاندی را با شما در میان می‌گذاریم.

سلام! (!Hei)

صبح بخیر! (Hyvää huomenta)

روز بخیر! (Hyvää päivää!)

شب بخیر! (Hyvää iltaa!)

شب بخیر! (Hyvää yötä!)

خوش آمدید! (!Tervetuloa)

متشکرم. (.Kiitos)

خواهش می کنم. (Ole hyvä)

ببخشید. (.Anteeksi)

من عاشق تو هستم. (Minä rakastan sinua)

حال شما چطور است؟ متشکرم، خوبم (.Mitä kuuluu? – Kiitos, hyvää)

خداحافظ (.Hei hei)

به امید دیدار (.Näkemiin)

متوجه نمیشوم، میشه لطفاً تکرار کنید؟ (?En ymmärrä, voisitko toistaa)

فنلاندی صحبت کردن رو بلد نیستم (En puhu suomea)

فقط کمی فنلاندی صحبت کردن رو بلد هستم (Puhun vain vähän suomea)

آیا به انگلیسی/ فنلاندی حرف میزنید؟ (?Puhutko englantia / ruotsia)

آموزگار/ مهندس/ دانشجو هستم (.Olen opettaja / insinööri /opiskelija)

شماره تلفن/ ایمیل شما چیست؟ (?Mikä on sinun puhelinnumerosi / sähköpostiosoitteesi)

مغازه/ داروخانه/ مدرسه/ مهد کودک/ ترمینال اتوبوسها/ ایستگاه مترو کجاست؟

(?Missä on kauppa / apteekki / koulu / lastentarha / linja-autoasema / metroasema)

راهنمای سفر به هلسینکی را با این آرزو به پایان می‌رسانیم که خاطره‌های خوشی را در سفر به هلسینکی تجربه کنید. یک بار دیگر توصیه می‌کنیم اطلاعات ضروری که در راهنمای سفر به هلسینکی به آن‌ها اشاره کردیم را در دفترچه مسافرتی خود یادداشت کنید. در انتها خواهشمندیم اگر شما هم تجربه‌‌ای سودمند از سفر به فنلاند دارید یا اینکه اطلاعات جالبی از سفر به هلسینکی می‌دانید، این اطلاعات و تجربه‌های سومند را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌های ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

فنلاند در بالای قاره اروپا و در همسایگی نروژ، سوئد و روسیه است.

آب و هوای هلسینکی در بهار، پاییز و زمستان سرد و خشک است و تابستان‌های نسبتاً معتدلی دارد.

فستیوال‌های فلو و شب والپورگیس از بهترین جشن‌های فنلاند به حساب می‌آیند.

هتل کمپ به عنوان یکی از بهترین هتل‌ های ۵ ستاره فنلاند شناخته می‌شود.

مرکز خرید کلووی هلسینکی یکی از بهترین مراکز خرید فنلاند به حساب می‌آید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.