کتابخانه ایران مال تهران | قلب فرهنگی مجموعه ایران مال

18

ایران مال تهران، به‌عنوان پنجمین مال برتر جهان، یکی از لوکس‌ترین مجموعه‌های تجاری، فرهنگی و اجتماعی دنیاست. این مجموعه بسیار دیدنی با هدف توسعه اقتصادی، توسعه گردشگری، ایجاد محیطی امن و سالم برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت تأسیس شده است. همچنین ایران مال که به بازار بزرگ ایران شهرت دارد، به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مراکز خرید تهران به شمار می‌رود. در قلب فرهنگی این مجموعه، کتابخانه ایران مال با معماری کلاسیک و منحصربه‌فرد، خودنمایی می‌کند. در این مقاله ره بال آسمان قصد داریم شما را با این کتابخانه بسیار دیدنی و جذاب آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

کتابخانه ایران مال کجاست؟

مجموعه ایران مال در منطقه 22 تهران و در نزدیکی دریاچه خلیج فارس قرار دارد. به منظور توسعه فرهنگ و گردشگری، در بخش مرکزی این مجموعه، کتابخانه‌ای بسیار عظیم با امکانات فراوان ساخته شده است. این کتابخانه که به کتابخانه جندی شاپور شهرت دارد، مکانی بسیار زیبا، آرام و امن برای دسترسی به انواع کتاب‌های متنوع و مطالعه آن‌ها است. قدم زدن در محیط کلاسیک این کتابخانه، آرامش خاصی به همراه دارد و روح شما را با دنیای فرهنگ و ادبیات پیوند می‌زند.

برای آشنایی با سایر جاذبه‌ها و جاهای دیدنی تهران، روی لینک زیر کلیک کنید:

معرفی کتابخانه ایران مال | جایی برای عاشقان فرهنگ و ادب

ساخت مجموعه باشکوه کتابخانه ایران مال از سال 1390 آغاز شد. این کتابخانه با مساحتی حدود ۳هزار و ۳۰۰ متر مربع، یکی از باارزش‌ترین و دیدنی‌ترین مکان‌های فرهنگی پایتخت است. مجموعه مهیج جندی شاپور که در طبقه دوم ایران مال قرار دارد، دارای قفسه‌های چوبی بسیار بلند است که تمامی آن‌ها مملو از کتاب‌ها با موضوعات متنوع هستند. اگر اهل کتاب خواندن باشید، فضای بسیار زیبا و امکانات بی‌نظیر این مجموعه شما را هیجان‌زده خواهد کرد و می‌توانید اوقات بسیار خاطره‌انگیزی در آن داشته باشید. پس از گردش و قدم‌زدن در این کتابخانه هیجان‌انگیز، هیچ چیز مانند خوردن یک نوشیدنی خوش‌مزه، خستگی را از تن شما خارج نمی‌کند. پیشنهاد می‌کنیم به کافی‌شاپ این مجموعه مراجعه کنید و از خوردن یک نوشیدنی در فضای آرامش‌بخش آن لذت ببرید.

شرایط عضویت باغ کتاب ایران مال

در حال حاضر ورودی این مجموعه رایگان است و تمامی افراد می‌توانند در ساعات بازدید مشخص شده از این کتابخانه بازدید کنند. شما می‌توانید در باغ کتاب جندی شاپور بدون نیاز به عضویت در کتابخانه و احراز هویت، به کتاب‌های محبوبتان دسترسی داشته باشید و از مطالعه آن‌ها لذت ببرید. اما خوب است بدانید که با توجه به خبرهای جدید، قرار است به‌زودی از افراد برای بازدید و استفاده از کتاب‌های مجموعه ایران مال، حق عضویت دریافت شود. 

مطالعه کتاب در کتابخانه جندی شاپور

این مجموعه علاوه بر گردآوری منابع مهم ادبی، به مکانی برای بازدید گردشگران تبدیل شده است. به طوری که در بیشتر ساعات روز شاهد حضور افرادی هستید که در محوطه کتابخانه مشغول استراحت، تفریح و عکاسی هستند. همچنین شلوغی و ازدحام جمعیت به‌خصوص در روزهای آخر هفته آنقدر زیاد است که بیشتر افراد فقط به قصد تفریح و استفاده از فضای کافی‌شاپ به آن مراجعه می‌کنند. پس اگر به دنبال مکانی آرام و دنج برای مطالعه کتاب هستید، این کتابخانه پیشنهاد مناسبی برای شما نیست؛ زیرا رفت و آمد و تجمع بازدیدکنندگان باعث از بین رفتن تمرکز شما می‌شود. 

انواع کتاب های موجود در کتابخانه ایران مال

کتابخانه جندی شاپور پس از کتابخانه ملی به‌عنوان بزرگ‌ترین مرجع کتاب در ایران شناخته می‌شود. در این کتابخانه حدود ۶۷هزار جلد کتاب متنوع در موضوعات و سبک‌های مختلف جمع‌آوری شده است. کتابخانه بزرگ ایران مال در 3 طبقه احداث شده و کتاب‌های آن با توجه به موضوعات و برخی ویژگی‌های خاص دیگر در قفسه‌ها چیده شده‌اند. طبقه اول و سوم این مجموعه، مربوط به بخش عمومی و طبقه دوم آن آرشیو مجلات اختصاص پیدا کرده است. 

در کتابخانه ایران مال انواع اقسام کتاب‌ها برای سلیقه‌های مختلف در دسترس است. این مجموعه که نقش بسزایی در کمک به توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی داشته است، شامل انواع کتب تاریخی، ادبیات، فلسفه، هنر، روانشناسی، داستانی، کتاب کودک و… است. همچنین در کتابخانه جندی شاپور می‌توانید به برخی نسخ چاپی قدیمی و همچنین کتاب‌های عتیقه چاپ مسکو که به زبان لاتین نوشته شده‌اند نیز دسترسی داشته باشید. کتابخانه ایران مال برای تمام گروه‌های سنی جذابیت دارد؛ پس هرگز بازدید از این مکان هیجان‌انگیز فرهنگی را از دست ندهید. 

ساعت کاری کتابخانه ایران جندی شاپور

کتابخانه معروف ایران مال همه روزه از ساعت 10 صبح تا 12 شب، پذیرای بازدیدکنندگان و گردشگران است. اگر استان تهران را به‌عنوان مقصد خود برای سفر انتخاب کردید، پیشنهاد می‌کنیم هرگز لذت گشت و گذار در فضای بسیار زیبای این کتابخانه را از دست ندهید. بی‌شک بازدید از کتابخانه ایران مال و تماشای معماری اعجاب‌انگیز این مکان سحرآمیز، تجربه‌ای بسیار هیجان‌انگیز برای شما رقم می‌زند. پس وقت را از دست ندهید و یک روز سفرتان را به گردش در این مجموعه فرهنگی اختصاص دهید.

عکاسی در کتابخانه ایران مال

همان‌طور که گفتیم یکی از علل اصلی محبوبیت این کتابخانه، معماری فوق حرفه‌ای و کلاسیک آن است. این بنا با الهام از معماری قرن 16 اروپا در سبک گوتیک طراحی شده است. همچنین در بخش شرقی این کتابخانه، پلکانی بسیار زیبا با طراحی ایرانی خودنمایی می‌کند. در قسمت غربی مجموعه، طرح‌های اسلیمی و شیشه‌های رنگی چشم را می‌نوازند و باعث خلق فضایی بسیار اعجاب‌انگیز شده است. طراحی لاکچری و نورپردازی بسیار جذاب، این مکان را به فضایی زیبا و دوست‌داشتنی برای عکاسی تبدیل کرده است. کف این کتابخانه با یک فرش 350متری دست‌بافت کاشان پوشیده شده و انعکاس تصویر آن در سقف شیشه‌ای مجموعه، منظره‌ای بسیار چشم‌نواز ایجاد کرده است. اگر به این بنای زیبا مراجعه کردید، عکاسی در جاهای زیبا و دیدنی اطراف آن را از دست ندهید و عکس‌های زیبایتان را با هشتگ کتابخانه ایران مال در پیجتان منتشر کنید. 

مسیر دسترسی به کتابخانه ایران مال

مجموعه ایران مال، بین شهرهای تهران و کرج و در حدفاصل فرودگاه‌های مهرآباد، پیام و امام خمینی (ره) واقع شده است. این مجموعه بسیار زیبا و دیدنی در شمال غربی استان تهران و در حاشیه پارک چیتگر قرار دارد. شما می‌توانید به‌راحتی با استفاده از خودروی شخصی یا وسایل نقلیه عمومی نظیر مترو، تاکسی و اتوبوس به این مکان بروید و یک روز خاطره‌انگیز را در مجموعه ایران مال و کتابخانه آن سپری کنید. توجه داشته باشید در صورتی که از مسیر اتوبان شهید خرازی برای رسیدن به این مجموعه استفاده می‌کنید، تابلوهای قهوه‌ای رنگ ایران مال شما را به سمت پارکینگ بیرونی مجموعه هدایت می‌کنند. همچنین در صورتی که قصد دارید مستقیم به پارکینگ داخلی بروید، بهتر است از مسیر آزادراه تهران-کرج استفاده کنید.

هزینه بازدیدورود برای عموم رایگان است.
ساعات کاریاز 10 صبح تا 12 شب
شماره تماس0212929
آدرستهران، انتهای بزرگراه شهید همت، اتوبان خرازی (غرب به شرق)، بعد از خروجی دریاچه شهدای خلیج فارس، مجموعه ایران مال

در این مقاله با یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های فرهنگی استان تهران آشنا شدید. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر از علاقه‌مندان به آثار ادبی ایران و جهان هستید، بازدید از این کتابخانه باشکوه را از دست ندهید. وب‌سایت ره بال آسمان یکی از معتبرترین پلتفرم‌ها در حوزه گردشگری ایرانی و خارجی است. برای دسترسی به اطلاعات جامعی از مکان‌های گردشگری جهان، به این سایت مراجعه کنید و از مقاله‌های مفید و کاربردی آن استفاده کنید. آیا شما تا به حال از کتابخانه ایران مال بازدید کرده‌اید؟ به نظر شما چه چیزی باعث محبوبیت این کتابخانه شده است؟ حس و حال و تجربه‌های کاربردی خودتان در بازدید از این مکان فرهنگی را با ما به اشتراک بگذارید.

این کتابخانه در مرکز مجموعه ایران مال که در شمال غرب استان تهران قرار دارد، واقع شده است.

کتابخانه بزرگ ایران مال از ساعت 10 صبح تا 12 شب پذیرای حضور مراجعه‌کنندگان است.

تاکنون حدود 70000 جلد کتاب در موضوعات متنوع و جذاب در این کتابخانه جمع‌آوری شده‌اند.

این کتابخانه با مساحت 3300 متر مربع و در 3 طبقه ساخته شده است.

3.8/5 (10 نظر)
18 نظرات
  1. محمود شکرائی می گوید

    سلام آیا میشود کتاب به کتابخانه ایران مال هدیه داد ؟

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز. شماره روابط عمومی‌شون هست. بهتره باهاشون تماس بگیرید و ازشون بپرسید.

  2. سعید می گوید

    سلام. اگه برنامه ای داشت که میتونستیم کتاب مورد علاقه مون رو جستجو کنیم فوق العاده بود.

    1. بانو تقیان می گوید

      بله سعید عزیز، قابلیت خوبیه و بعید میدونم که مرجع اینترنتی نداشته باشه.

  3. منصوره می گوید

    سلام وقتتون بخیر.
    آیا کتابخانه روزهای تعطیل رسمی باز هست یا نه؟
    ممنون میشم پاسخ بدین ?

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز، اگه مجموه باز باشه، کتابخانه هم بازه. برای اطمینان با شماره‌هاشون تماس بگیرید.

  4. مهتاب می گوید

    میشه از کتاب خانه جندی شاپور ایران مال کتاب خرید ؟

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز، فعلا امکانش نیست؛ اما گویا در آینده نزدیک، امکانش فراهم میشه.

  5. مهتا می گوید

    سلام.امکان امانت گرفتن کتاب در این مجموعه هست؟

  6. مهتا می گوید

    سلام.امکان امانت گرفتن کتاب هست؟

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام به شما
      خیر دوست عزیز

  7. فاطمه می گوید

    سلام… یعنی امکان خرید کتاب اصلا وجود نداره؟

  8. anika می گوید

    سلام… یعنی امکان خرید کتاب اصلا وجود نداره؟

    1. بانو تقیان می گوید

      تا جایی که من اطلاع دارم، نه. باز هم با مجموعه تماس بگیرید.

  9. فاطمه می گوید

    آیا امروز ایرانمال بازه؟

    1. بانو تقیان می گوید

      با شماره‌های درج‌شده تماس بگیرید.

  10. MD می گوید

    سلام وقت بخیر
    امکان استفاده از پریز برق برای لپتاپ هست داخل کتابخانه؟

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام مهدیه عزیز
      امکانش خیلی کمه؛ ولی بازم بهتره به خودشون زنگ بزنید و بپرسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.