ایران مال تهران | عظیم‌ترین مجتمع تجاری چندمنظوره ایران

0

حتماً حداقل یک بار نام ایران مال به گوش شما خورده است. مرکز خرید ایران یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید چندمنظوره در تمام خاورمیانه محسوب می‌شود و شهرت بسیاری دارد. ایران مال به شکلی طراحی شده است که هر فرد با هر سلیقه و هر سنی می‌تواند ساعت‌ها در آن مشغول گشت‌وگذار باشد و حتی احساس خستگی نکند. همان طور که اشاره کردیم، پاساژ ایران یک مرکز خرید چندمنظوره است و بخش‌های گردشگری، فرهنگی، تفریحی و رفاهی مختلفی دارد. در این مقاله قصد داریم تا شما را هر چه بیشتر با ایران مال در تهران، این ابر سازه ایرانی آشنا کنیم؛ پس با ره بال آسمان همراه باشید.

فهرست مطالب

ایران مال کجاست؟

پروژه عظیم ایران مال

آدرس ایران مال: تهران، انتهای بزرگراه شهید همت (غرب)، بزرگراه شهید خرازی، بازار بزرگ ایران.

شماره تماس: ۰۲۱۲۹۲۹

ساعت کار: نیمه اول سال ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب و نیمه دوم سال ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب.

برای آشنایی با سایر جاذبه‌ها و جاهای دیدنی تهران، روی لینک زیر کلیک کنید:

چگونه به ایران مال برویم؟

مسیرهای دسترسی به ایران مال

پروژه ساخت مرکز خرید ایران را می‌توان یکی از مجلل‌ترین پروژه‌های ساخت در طول تاریخ ایران دانست. ایران مال یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید چندمنظوره در ایران محسوب می‌شود که در محدوده کرج و همسایگی دریاچه خلیج‌فارس و پارک چیتگر قرار دارد. از نظر تقسیم‌بندی تهران، این مرکز خرید در منطقه 22 و انتهای اتوبان شهید همت یا همان شهید خرازی واقع شده است. همین مسئله شاید دسترسی به پاساژ ایران را برای بازدیدکنندگان مشتاق به خرید دشوار کرده باشد. از این رو در این بخش شما را با نحوه دسترسی به این مرکز خرید بزرگ بیشتر آشنا خواهیم کرد.

چگونه با خودروی شخصی به ایران مال برویم؟

برای دسترسی به ایران مال با وسیله نقلیه شخصی، شما چهار مسیر پیش رو خواهید داشت:

  • مسیر اول: دسترسی شمالی از طریق انتهای بزرگراه شهید خرازی؛
  • مسیر دوم: دسترسی جنوبی از طریق خیابان چهارباغ؛
  • مسیر سوم: دسترسی غربی از طریق خیابان ایران‌خودرو؛
  • مسیر چهارم: دسترسی شرقی از طریق بلوار طبیعت.

چگونه با مترو یا تاکسی به ایران مال برویم؟

خوشبختانه متروی تهران بسیار گسترده است و می‌توانید با کمک وسایل نقلیه عمومی، خودتان را به مرکز خرید ایران برسانید. برای این کار کافی است از طریق خط ۵ مترو به ایستگاه «ایران‌خودرو» بروید. تقریباً می‌توان گفت که همیشه تاکسی‌هایی هستند که شما را از جلوی درب خروجی مترو، مستقیم به مرکز خرید ایران مال می‌رسانند. همچنین امکان استفاده از انواع تاکسی اینترنتی یا تاکسی‌های خطی در سطح تهران نیز وجود دارد.

  • تاکسی ویژه ایران مال

تاکسی های زرد ویژه بازار بزرگ ایران

به منظور تسهیل در رفت‌وآمد مراجعه‌کنندگان به مرکز خرید ایران، وسایل نقلیه استاندارد، ایمن و با سوخت پاک به همراه رانندگان کاملاً خبره و آموزش‌دیده و مسلط به زبان‌های انگلیسی، عربی و استانبولی، تأمین شده است. خدمات تاکسی و شاتل‌باس بازار بزرگ ایران به این شکل ارائه می‌شود:

  • انتقال مراجعان محترم از ایستگاه‌های تعیین‌شده در سطح شهر مثل ایستگاه‌های مترو و میادین اصلی؛
  • جابه‌جایی مراجعه‌کنندگان از منازل و سطح شهر به مرکز خرید ایران مبتنی بر درخواست از طریق تماس مستقیم، نرم‌افزار تلفن همراه یا وب‌سایت؛
  • حمل‌ونقل مراجعان از ایستگاه‌های تعریف‌شده داخل پاساژ به مقاصد مدنظر؛
  • انتقال مراجعان از فرودگاه‌ها، ایستگاه راه‌آهن، پایانه‌ها و هتل‌های تعیین‌شده به مرکز خرید ایران.

خدمات‌رسانی همه‌روزه از ساعت 9 صبح تا 12 شب انجام می‌شود.

نرخ تاکسی تا ایران مال چقدر است؟

نرخ تاکسی‌های اینترنتی در سال 1399 تا مرکز خرید ایران به این ترتیب است:

از تجریش: 35،000 تومان

از تهران‌پارس: 55،000 تومان

از میدان آزادی: 25،000 تومان

از شهرری: 45،000 تومان

  • در نظر داشته باشید که نرخ شرکت‌های مختلف تاکسی‌رانی با یکدیگر تفاوت دارند؛ همچنین در ساعات پیک امکان دارد این مبلغ حدود 30درصد افزایش پیدا کند.

راهنمای گردش در ایران مال | معرفی بخش‌های مختلف ایران مال

شاید جالب باشد بدانید که ایران مال جزء ۵ مرکز خرید بزرگ جهان قرار دارد. به همین خاطر برای گشت‌وگذار در آن به یک راهنمای کامل نیاز خواهید داشت. در این بخش قصد داریم تا راهنمای کامل طبقات مرکز خرید ایران را به شما عزیزان ارائه دهیم تا بتوانید به بهترین شکل ممکن به این بخش‌ها دسترسی پیدا کنید.

  • طبقه همکف | G0 : پارکینگ، ایستگاه تاکسی، دفاتر اداری ایران مال، مسجد، مرکز تفریحی، آب‌نما؛
  • طبقه اول |G1 : فودکورت، هایپراستار، مراکز تفریحی، پیست اسکی روی یخ (پاتیناژ)، باشگاه ورزشی و تناسب اندام، نمایشگاه خودرو ؛
  • طبقه دوم | G2 : کتابخانه جندی شاپور ایران (باغ کتاب)، باغ ماهان، باغ دیدار، تیمچه حاج علی اکبر (بازارچه سنتی)، کافه سینما، بخش اورژانس؛
  • طبقه سوم | G3 : شهربازی، گالری، سینما، فودکورت؛
  • پشت بام | RG : پارکینگ، نمایشگاه، مجموعه ورزشی، زمین اسکواش، جاده سلامتی.

جاهای دیدنی ایران مال

درباره ایران مال باید بدانید که فقط محدود به یک مجتمع خرید و تجاری نیست؛ بلکه در این مجموعه بزرگ، انواع امکانات تفریحی، توریستی و خدماتی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. لازم به ذکر است که برای بازدید از تمامی بخش‌های مرکز خرید ایران، باید حداقل ۳ تا ۴ ساعت وقت صرف کنید. پس در این قسمت شما را به‌صورت کامل با جاهای دیدنی ایران مال آشنا خواهیم کرد.

  • مسجد جامع ایران مال

مسجد جامع ایران مال

مسجد جامع ایران مال یا همان مسجد جامع محمد رسول الله (ص) در فضایی به وسعت هزار و 200 متر مربع بنا شده است. معماری این مسجد آن را تبدیل به یکی از زیباترین مساجد در تمام ایران کرده است. طراحان مسجد جامع محمد رسول الله (ص) تلاش کرده‌اند تا از معماری ایرانی اسلامی در ساخت این مسجد کمک بگیرند. اگر به گنبد مسجد جامع مرکز خرید ایران توجه کنید خواهید دید که در طراحی آن از حافظیه شیراز الهام گرفته شده است و ۵ قوس دارد.

بر اساس سبک سنتی معماری ایران، در گچ‌بری‌ها و کاشی‌کاری‌ها از رنگ‌های سفید، لاجوردی، فیروزه‌ای و آجری استفاده شده است. مسجد جامع ایران مال را نه‌تنها یک مسجد، بلکه باید یک اثر هنری بی‌نظیر دانست که هنر ایرانی را به رخ تمام دنیا می‌کشد. با ورود به این مسجد مبهوت جلال و جبروت آن خواهید شد و به وجود چنین هنرمندان ایرانی افتخار خواهید کرد.

  • باغ ایرانی ایران مال

اگر در اینترنت تصاویر «باغ شازده ماهان کرمان» را جست‌وجو کنید، خواهید دید که در طراحی باغ ایرانی ایران مال از این باغ سنتی و زیبا اقتباس شده است. جالب است بدانید که در معماری سنتی ایرانی، باغ‌ها به شکلی خاص طراحی می‌شدند و به نوعی طراحی باغ‌های ایرانی را می‌توان امضایی از حضور یک معمار پارسی زبان دانست. در طراحی این باغ نیز با وسواس و دقت فراوان، از المان‌های ایرانی و سنتی استفاده شده است.

سقف شفاف باغ ایرانی ایران مال

این باغ دارای سقفی تماماً شفاف است که از پوشش غشایی ETFE ساخته شده و می‌تواند به‌خوبی تابش اشعه‌های خورشید را کنترل کند تا گیاهان این باغ رشد مناسبی داشته باشند. با ورود به این باغ می‌توانید ریه‌های خود را از اکسیژن خالص پر و خالی کنید و با دیدن سرسبزی آن، آرام بگیرید. ورودی این باغ شیشه‌ای است و به‌خوبی آن را طراحی کرده‌اند. در مرکز این باغ رودی مصنوعی جاری است و چشم‌انداز آن به آبنمای موزیکال ایران مال، فضا را کاملاً شاعرانه می‌کند.

  • باغ دیدار ایران مال

باغ دیدار ایران مال

با بررسی هر جزء از ایران مال، خواهید دید که مجریان این پروژه، تا چه حد به هنر معماری و رعایت اصول آن پایبند بوده‌اند. باغ دیدار ایران مال را می‌توان یک پارادوکس کامل در مقابل باغ ایرانی دانست. این باغ به سبک و سیاق مدرن طراحی شده است. البته هم‌جواری این باغ با بازار سنتی تیمچه، تأثیر این پارادوکس را پر‌رنگ‌تر می‌کند. باغ دیدار در فضایی با مساحت ۳هزار متر مربع واقع شده است و سقف آن 14 متر ارتفاع دارد.

همانند باغ ایرانی، در این باغ نیز سقفی کاملاً شفاف به کار گرفته شده است تا شرایط زندگی گیاهان و درختان این باغ فراهم شود. در این باغ از درختان نخل کالیفرنیایی در کنار الگوهای آجری بسیار منظم و شیک استفاده شده است. فضای داخلی این باغ بسیار آرامش‌بخش است و جزء زیباترین جاذبه‌های دیدنی ایران مال به حساب می‌آید.

بازار سنتی ایران مال یا همان تیمچه حاج علی اکبر

بازار سنتی ایران مال تیمچه حاج علی اکبر

بخشی از ایران مال با مساحتی بالغ بر 10هزار مترمربع، به حفظ فرهنگ و سنت ایرانی اختصاص یافته است. بازارهای سنتی ایران جزئی از فرهنگ پارسی محسوب می‌شوند. بازار سنتی تیمچه حاج علی اکبر در طبقه دوم ایران مال قرار دارد و فضاسازی آن به شکلی کم‌نظیر انجام شده است. در ساخت و طراحی این بازار مجلل از تک‌تک المان‌های سنتی ایرانی استفاده شده است. در بدو ورود با دیدن سالن بزرگ تیمچه حاج علی اکبر، مات و مبهوت عظمت آن خواهید شد. هر آنچه از معماری سنتی ایرانی انتظار دارید، از مقرنس تا یزدبندی، از گچ‌بری تا کشته بری و تنگ‌بری همگی به همراه تزئیناتی بی‌همتا در این بازار خودنمایی می‌کنند.

بازار سنتی ایران مال تیمچه حاج علی اکبر

بازار سنتی ایران مال فقط برای ایجاد ظاهری زیبا ساخته نشده و کاربری تجاری دارد. به‌صورت کلی این بازار به ۴ بخش تقسیم می‌شود:

نمایشگاه الماس: عرضه سوغات همه شهرهای ایران؛

نمایشگاه عقیق: عرضه انواع عتیقه‌جات و آنتیک ملل؛

نمایشگاه زمرد: عرضه کننده انواع فرش نفیس دستبافت ایرانی؛

 نمایشگاه فیروزه: عرضه انواع صنایع دستی ارزشمند ایرانی مثل سفال، خاتم‌کاری، ظروف مینا و آینه‌کاری.

  • تالار آیینه ایران مال

تالار آیینه ایران مال

ایران مال را باید پلی بین فرهنگ سنتی ایرانی و دنیای مدرن امروزی دانست. طراحان ایران مال تلاش کردند تا با ساخت این مجموعه، دنیا را با فرهنگ ایرانی بیشتر آشنا کنند. تالار آینه یکی از بخش‌های مهم و دیدنی ایران مال در همین راستا محسوب می‌شود. این تالار با الگوبرداری مستقیم از «تالار آینه مجلس شورای ملی» ساخته شده است. طراحان این تالار ظریف‌ترین تزئینات را به تصویر کشیده‌اند. گفتنی است که در آینه‌کاری این تالار، از حدود 38میلیون قطعه آینه استفاده شده است. زمانی که اولین قدم را در تالار آینه بر می‌دارید، چشم شما نمی‌داند که از کدام وجه از زیبایی آن سیرآب شود!

لوسترهایی بسیار مجلل در این سالن نصب شده‌اند که بازی نور خارق‌العاده‌ای را به تصویر می‌کشند. دور تا دور تالار صندلی‌هایی مجلل به چشم می‌خورد که بسیار ارزشمند هستند. زمانی که از تماشای آینه‌کاری بی‌نظیر تالار دست کشیدید و سر خود را به سمت پایین فرود آوردید، با فرش نفیس 126 متری مواجه می‌شوید که به صورت کاملا یکپارچه به دست هنرمندان نیشابوری از دار بر زمین افتاده است. از نظر مادی تقریباً هیچ قیمتی روی این تالار زیبا نمی‌توان گذاشت؛ اما مسئولان مجموعه با دریافت هزینه‌ای معقول، این تالار را به‌عنوان لوکیشین فیلم‌برداری کرایه می‌دهند.

  • شربت خانه ایران مال

در گذشته به جای کافی‌شاپ‌های امروزی، شربت خانه‌های سنتی وجود داشتند. مردم ایران نیز بر این عادت بودند تا در شربت‌خانه کنار یکدیگر شاهنامه را روایت کنند و به تبادل اندیشه‌ها بپردازند. به همین خاطر بخش کافه رستوران ایران مال را «شربت خانه» نام‌گذاری کرده‌اند تا تداعی‌کننده روزگار خوش گذشته باشد. فضای داخلی این بخش از ایران مال که حدود 250 متر مربع وسعت دارد، به سبک و سیاق سنتی و ایرانی طراحی شده است.

یکی از زیباترین بخش‌های شربت خانه ایران مال، کفپوش آن است که با کاشی‌های رنگارنگ و نقش و نگار بسیار چشم‌نواز آن را تزئین کرده‌اند. میز و صندلی‌های این رستوران، ظاهری کاملاً کلاسیک، ظریف و سلطنتی دارند. قطعاً با تماشای کاشی‌کاری‌های ایرانی و تزئینات داخل سالن به وجد خواهید آمد و اشتهای شما نیز باز می‌شود.

  • ایوان اشراق ایران مال

ایوان اشراق را می‌توان نوعی خودنمایی هنرمندان ایرانی در طراحی ایران مال دانست. این ایوان یک بنای کریستالی است که نورگیر طبقه اول تجاری تا بام ایران مال را تأمین می‌کند. ایوان اشراق 25 متر طول دارد و طراحی آن به شکلی بی‌نظیر انجام شده است و باید آن را به‌عنوان امضای هنرمندان ایرانی در طراحی ایران مال دانست. در بخش ایوان اشراق، فروشگاه‌هایی خاص حضور دارند که برندهای معروف داخلی و بین‌المللی را عرضه می‌کنند. نور منتشر شده از سازه اصلی ایوان شرقی فقط از نور طبیعی خورشید تأمین می‌شود و هیچ گونه منبع خارجی در آن به کار نرفته است.

  • باغ رستوران ملل ایران مال

باغ رستوران ملل مرکز خرید ایران به‌خوبی نام‌گذاری شده است و تقریباً می‌توان آن را یکی از منحصربه‌فردترین رستوران‌های تهران دانست. در این باغ رستوران بزرگ، غذاهای بین‌المللی مختلف به شیوه‌ای کاملاً متفاوت سرو می‌شوند. طراحان ایران مال تلاش کرده‌اند تا فضاسازی باغ رستوران ملل بازار بزرگ ایران به شکلی انجام شود که در هر بخش شما تصور کنید در کشوری خارجی حضور دارید. به‌عنوان مثال می‌توانید غذاهای ایتالیایی را در بخش ایتالیایی رستوران میل کنید که تجربه شما از سرو غذا تبدیل به یک تجربه بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی شود. فضاسازی این رستوران بسیار دشوار بوده و باید از المان‌های مختلف بین‌المللی در آن استفاده می‌کردند که طراحان ایرانی به‌خوبی از پس این چالش بر آمده‌اند.

باغ کتاب ایران مال یا کتابخانه جندی شاپور ایران

کتابخانه جندی شاپور ایران یا همان باغ کتاب و کتابخانه ایران مال یکی از مجلل‌ترین کتابخانه‌ها در تمام ایران محسوب می‌شود. این کتابخانه مجلل در فضایی با وسعت ۳هزار و 300 مترمربع واقع شده است و معماری بی‌نظیری دارد. فضاسازی این کتابخانه لوکس و شاهانه را می‌توان تلفیقی از سبک ایرانی و اروپایی دانست. با ورود به کتابخانه جندی شاپور تصور می‌کنید که در کتابخانه‌های مجلل آکسفورد قدم گذاشته‌اید. قفسه‌های کتاب چندین متر ارتفاع دارند و همگی از بهترین و نفیس‌ترین چوب‌های طبیعی ساخته شده‌اند. در گوشه و کنار باغ کتاب ایران مال، میز و صندلی‌های راحت و بسیار زیبایی تعبیه شده است تا شما بتوانید در آرامش کامل از خواندن کتاب محبوب خود لذت ببرید.

اگر نگاهی به کفپوش کتابخانه جندی شاپور بیندازید، فرشی نفیس و دستبافت را خواهید دید که 350 مترمربع مساحت دارد و به‌صورت یک تکه بافته شده است. این فرش حاصل هنر دست هنرمندان کاشانی است و تقریباً از نظر مادی هیچ قیمتی روی آن نمی‌توان قرار داد. لازم به ذکر است که قسمتی از کتابخانه، به کافی‌شاپ اختصاص یافته است و این امکان را به شما می‌دهد تا حین ورق‌زدن کتابی نفیس و بامفهوم، از نوشیدن یک دمنوش خوش‌عطر نیز لذت ببرید. در این کتابخانه مجموعاً بیش از 50هزار جلد کتاب در حوزه‌های مختلف نگهداری می‌شود. در این مکان به سبک کتابداری کاملاً اروپایی، باید  کتابی که می‌خواهید را سفارش بدهید تا متصدی کتابخانه آن را به شما تقدیم کند.

مراکز خرید ایران مال

مراکز خرید ایران مال

از هرچه بگذریم، سخن «خرید» شیرین‌تر است! خب قطعاً ایران مال لقب بزرگ‌ترین مرکز خرید ایران را یدک می‌کشد؛ به همین خاطر در این بخش قصد داریم تا شما را به‌صورت کامل با مراکز خرید ایران مال آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا بتوانید برای خرید خود در ایران مال برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهید و هیچ فروشگاهی را از قلم نیندازید.

  • هایپراستار

هایپراستار در ایران مال

هایپراستار نامی آشنا برای مردم کلان‌شهرهای بزرگ ایران به حساب می‌آید. طی چند سال گذشته، دپارتمان‌های بسیار بزرگ و زنجیره‌ای در ایران افتتاح شده‌اند. هدف اصلی این دپارتمان‌ها، ایجاد فضایی بزرگ برای تأمین همه مایحتاج مشتریان است. هایپراستار را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین برندها در این زمینه دانست.

زمانی که وارد هایپراستار می‌شوید، می‌توانید هر آنچه که نیاز دارید را تهیه کنید. در طبقه G1 ایران مال، مساحتی بالغ بر 17هزار متر مربع، به فروشگاه زنجیره‌ای هایپراستار اختصاص یافته است. در این هایپرمارکت بیش از 38هزار قلم کالا در دسته‌بندی‌های مختلف به چشم می‌خورد و حضور این کالا‌ها در کنار هم این اجازه را به مشتریان می‌دهد تا بین برندهای مختلف مقایسه انجام دهند.

فضای داخلی هایپراستار در ایران مال

این هایپراستار فضایی بسیار بزرگ دارد و ازدحام جمعیت در آن اصلاً محسوس نیست. اگر از ایستادن در صف صندوق فروشگاه‌های بزرگ فراری هستید، باید بدانید که هایپراستار ایران مال 40 صندوق فعال دارد و مشتریان می‌توانند سریعاً مبلغ فاکتور خود را تسویه کنند. خدمت‌رسانی در هایپراستار با 800 پرسنل فعال انجام می‌شود و این مجموعه همه روزه از ساعت 9 صبح تا 12 شب آماده ارائه خدمات به مشتریان خود است.

  • پوشاک و لوازم ورزشی

خرید پوشاک ارتباط مستقیم با سلیقه مشتریان دارد؛ به همین خاطر شاید شما نیز برای یافتن لباس محبوب خود، صدها مغازه را زیر و رو کنید. ایران مال این تنوع بی‌نظیر در صنعت مد و پوشاک را به‌خوبی درک کرده و به همین منظور طبقه G3 را به بخش مد، پوشاک و لوازم ورزشی اختصاص داده است. در این طبقه شما می‌توانید تنوع بی‌نظیری از انواع فروشگاه‌های مد و پوشاک را به‌صورت یکجا مشاهده کنید. برخی فروشگاه‌ها فقط در دسته لباس‌های مجلسی و برخی دیگر در دسته لباس‌های ورزشی فعالیت می‌کنند.

به این طریق شما می‌توانید بدون آنکه از این سر شهر تا آن سر شهر بگردید، لباس مدنظر خود را پیدا کنید. در ضمن لازم به ذکر است که بسیاری از فروشگاه‌های پوشاک و مد در ایران مال، تنها عرضه‌کننده برندهای لوکس و معروف داخلی و بین‌المللی هستند. شما می‌توانید با خیال آسوده از بابت اعتبار و اصالت، خرید خود را به‌راحتی انجام دهید.

  • محصولات آرایشی، بهداشتی و زیبایی

خرید لوازم آرایشی، بهداشتی و زیبایی باید با دقت تمام انجام شود. این محصولات ارتباط مستقیم با پوست و صورت شما دارند و انتخاب اشتباه آن‌ها، ممکن است ضرر جبران‌ناپذیری به شما بزند. اگر قصد یافتن برندهای معتبر و اصلی لوازم آرایشی و بهداشتی مثل انواع عطر، ادکلن یا لوازم آرایش را دارید، می‌توانید به طبقات G1,G2 و G3 ایران مال مراجعه کنید. در این ۳ طبقه چندین فروشگاه مختلف  مشغول فعالیت هستند. هر یک از این فروشگاه‌ها در دسته‌ای خاص فعالیت دارند و می‌توانید تنوع بی‌نظیری از انواع برندهای آرایشی و بهداشتی را در این بخش از ایران مال به‌راحتی بیابید.

  • لوازم منزل و دکوری

در ایران مال به‌صورت کاملاً تخصصی به مقوله دکوراسیون داخلی منزل پرداخته شده است. شما می‌توانید با مراجعه به یکی از طبقات G1,G0 و یا G2 که همان تیمچه حاج علی اکبر است، دکوراسیون منزل خود را به صورت کلی تغییر دهید. در فروشگاه‌های لوازم منزل و دکوراسیون ایران مال امکان خرید انواع مبلمان، فرش‌های نفیس دستباف، لوسترهای مجلل و تزئینات کم‌نظیر برای مشتریان فراهم شده است. بد نیست بدانید که حتی کالای خواب نیز در این بخش عرضه می‌شود و می‌توانید از خرید محصولاتی کاملاً با‌کیفیت و اصیل آسوده‌خاطر باشید.

  • زیورآلات، جواهرات و ساعت

خرید انواع جواهرات و ساعت‌های لوکس و گران‌قیمت در هر مرکز خریدی امکان‌پذیر نیست. اگر قصد خرید انواع زیورآلات، جواهرات یا ساعت‌های لوکس را دارید، بهتر است سری به طبقات G0 و G1 ایران مال بزنید. فروشگاه‌هایی در این طبقات فعالیت می‌کنند که می‌توانند جواهراتی بی‌نظیر را به شما ارائه ‌دهند. با توجه به اعتبار ایران مال، از بابت اصالت خرید خود آسوده‌خاطر خواهید بود و این یک مزیت مهم است. در بین این فروشگاه‌ها، امکان خرید انواع برندهای لوکس و معتبر داخلی و بین‌المللی وجود دارد.

  • بازارچه سنتی

در بخش بازارچه سنتی که داخل تیمچه حاج علی اکبر قرار دارد، غرفه‌ها و فروشگاه‌هایی را خواهید یافت که انواع صنایع دستی ارزنده و نفیس ایرانی را ارائه می‌دهند. در این میان می‌توان به انواع معرق، میناکاری، ظروف مسی و از این قبیل صنایع دستی اشاره کرد. لازم به ذکر است که صنایع دستی موجود در این بازار همگی اصیل و باکیفیت هستند و البته قیمت نسبتاً زیادی نیز دارند.

رستوران ها و کافی‌شاپ های ایران مال

بی‌تردید پس از گشت‌وگذار در چنین مجموعه بزرگی، گرسنه خواهید شد و به فضایی برای استراحت نیاز خواهید داشت. به همین منظور چندین و چند رستوران و کافه مختلف در ایران مال مشغول فعالیت هستند. این رستوران‌ها و کافه‌ها آنقدر زیبا طراحی شده‌اند و خدماتی مناسب شخصیت مشتریان خود را ارائه می‌دهند که مراجعه‌کنندگان حتی برای میل کردن یک وعده نهار یا قرارهای دوستانه نیز ایران مال را انتخاب می‌کنند. وجود تنوع بی‌نظیری از انواع کافه و رستوران در ایران مال باعث شده تا مشتریان حق انتخاب گسترده‌ای داشته باشند. در ادامه شما را با برخی از کافه و رستوران‌های این بازار بزرگ آشنا خواهیم کرد.

لیست منتخبی از فست‌فودهای ایران مال

مانچ باکس | پیتزا و پاستا :  واقع در طبقه سوم (بخش غربی G3)، فودکورت پردیس سینمایی.

فریکادل | ساندویچ برگر و سوخاری: واقع در طبقه سوم (بخش غربی G3)، فودکورت پردیس سینمایی.

لیست منتخبی از رستوران‌های ایران مال

  • ام شریف EM Sherif |غذای لبنانی: واقع در باغ ماهان (G0)؛
  • قریشی | غذای ایرانی : واقع در طبقه سوم (غرب G3)، فودکورت پردیس سینمایی؛
  • قریشی | سلف سرویس: واقع در طبقه سوم (غرب G3)، فودکورت پردیس سینمایی؛
  • ساج | غذای دریایی: واقع در طبقه سوم (غرب G3)، فودکورت پردیس سینمایی؛
  • هانی |غذای ایرانی: باغ ماهان (G1).

لیست منتخبی از کافی‌شاپ‌های ایران مال

  • شربت خانه بازار بزرگ ایران: واقع در طبقه دوم (G۲)، بازارچه سنتی؛
  • کافه دیدار: واقع در طبقه دوم (G۲)، باغ دیدار؛
  • کاف‌شاپ کتاب: واقع در طبقه دوم (G۲)، باغ کتاب؛
  • کافه سینما: واقع در طبقه دوم (G۲)، خروجی شرقی بازارچه سنتی؛
  • کافی‌شاپ ورزش: واقع در طبقه دوم (G۲)، خروجی شرقی بازارچه سنتی؛
  • کافه لانژ سینما: واقع در طبقه سوم (G۳)، پردیس سینمایی؛
  • کاپوچینو Cappuccino: واقع در باغ ماهان (G۲).

پردیس سینمایی ایران مال

با توجه به اینکه بارها اشاره کردیم ایران مال یک مجموعه چندمنظوره است؛ اصلاً تعجبی نیست که یکی از بزرگ‌ترین پردیس‌های سینمایی تهران را نیز در خود جای داده باشد. پردیس سینمایی ایران مال با مجموع 9 سالن عمومی و سه سالن VIP قابلیت میزبانی از هزار و 800 نفر را به‌صورت همزمان دارد. در ساخت این پردیس سینمایی از بهترین تکنولوژی روز دنیا استفاده شده است. کیفیت اجرای تصویر و صدا در این سینما بی‌نظیر است و با تماشای یک فیلم، به تفاوت فاحش آن با سایر سینما‌ها پی خواهید برد. این سینما در فضایی به وسعت ۵هزار و 700 متر مربع واقع شده است و به هیچ وجه ازدحام جمعیت آزاردهنده نخواهد بود.

کافه سینما

حال که صحبت از سینما و پرده نقره‌ای به میان آمد، باید کافه سینما را به شما معرفی کنیم. ایران مال تأکید بسیاری بر ابعاد فرهنگی داشته است و به همین منظور فضایی به وسعت 850 متر مربع در بخش شرقی تیمچه حاج علی اکبر را به مکانی برای تبادل نظر درباره دنیای سینما اختصاص داده است. اگر به دنبال مکانی برای تبادل نظر درباره دنیای سینما هستید، این کافه برای شما بهترین گزینه خواهد بود.

مجموعه ورزشی ایران مال

در راستای ارتقای سلامت ساکنان تهران و تکمیل وجه فرهنگی مجموعه، ایران مال تصمیم گرفته تا مجموعه‌ای ورزشی را برای بهبود آمادگی جسمانی و سلامت شما عزیزان در نظر بگیرد. مجموعه ورزشی ایران مال را می‌توان یکی از مجهز‌ترین و کامل‌ترین مجموعه‌های ورزشی در سطح تهران دانست. در ادامه شما را با بخش‌های مختلف آن بیشتر آشنا خواهیم کرد.

۱. مرکز آمادگی جسمانی و سلامت

  • دارای مساحتی بالغ بر دو هزار و 600 مترمربع؛
  • مجهز به دو سالن کاملاً مجزا برای استفاده بانوان و آقایان به صورت همزمان؛
  • امکان استفاده از رستوران و کافی‌شاپ متناسب با رژیم غذایی؛
  • امکان استفاده از مرکز پایش سلامت و آمادگی جسمانی؛
  • فعالیت به‌صورت شبانه‌روزی و هفت روز در هفته؛
  • استفاده از امکانات مخصوص و به‌روزترین تجهیزات ورزشی؛
  • بهره‌گیری از کادر آموزشی مجرب و آموزش‌دیده؛
  • وجود فضایی برای نگهداری از کودکان.

۲. مسیر سلامت یا همان جاده تندرستی

مسیر سلامت یا همان جاده تندرستی در ایران مال

  • واقع بر روی بام ایران مال؛
  • مسیر پیاده‌روی ۱.۶ کیلومتری؛
  • مساحت ۲هزار و 500 متر مربعی؛
  • فعالیت در همه اوقات شبانه‌روز؛
  • امکان تنفس هوای تازه؛
  • امکان استفاده از ایستگاه‌های خدمات پزشکی ورزشی در طول مسیر؛
  • استفاده از  کف‌پوشی منحصر‌به‌فرد که بر اساس آخرین استانداردهای جهانی طراحی شده‌اند؛
  • ارائه انواع خوراکی و آشامیدنی‌های ارگانیک متناسب با رژیم غذایی،
  • غرفه ارائه البسه ورزشی.

۳. کلینیک پزشکی ورزشی

کلینیک پزشکی ورزشی در ایران مال

  • کمک به ارتقای سطح سلامت و تندرستی؛
  • همکاری متخصصان مجرب و اساتید دانشگاه با این مجموعه برای ارائه خدمت به مراجعه‌کنندگان؛
  • انجام آزمون‌های سلامت ورزشی، بازتوانی ورزشکارها و سالمندها به کمک جدیدترین دستگاه‌های روز دنیا؛
  • دارای مساحت ۲هزار مترمربعی؛
  • امکان استفاده از مرکز آب درمانی برای بهبود مشکلات مزمن مفاصل.

۴. سالن بولینگ ایران مال

سالن بولینگ ایران مال

  • واقع در بام ایران مال؛
  • مساحت هزار و 800 متر مربع (یکی از بزرگترین باشگاه های بولینگ تهران
  • دارای ۱۶ خط بازی؛
  • دارای فضایی خانوادگی؛
  • استفاده از تکنولوژی روز دنیا؛
  • چشم‌انداز بی‌نظیر به دریاچه شهدای خلیج فارس و همچنین آبنمای ایران مال؛
  • امکان دسترسی به رستوران روباز مجموعه؛
  • طراحی منحصر‌به‌فرد؛
  • دسترسی آسان به پارکینگ.

۵. مجموعه استخر و اسپای بازار بزرگ ایران

  • این مجموعه تخصصی شامل یک استخر روباز ۴ فصل برای آقایان، یک استخر برای بانوان و یک استخر با عمق کم برای کودکان است؛
  • مساحت 9هزار 400 متر مربع؛
  • دارای معماری بسیار شیک و مدرن؛
  • دارای فضاهایی مخصوص ریلکسیشن همانند اسپا، حمام ترکی، سونا خشک و بخار؛
  • ارائه انواع ماساژ، خدمات آرایشی و بهداشتی برای بانوان؛
  • دارای چشم‌انداز بسیار زیبا به آبنمای موزیکال بازار بزرگ ایران.

۶. پیست پاتیناژ یا همان اسکی روی یخ ایران مال

پیست پاتیناژ یا همان اسکی روی یخ ایران مال

  • دارای مساحت ۳هزار و 600 مترمربع؛
  • مطابق با استانداردهای جهانی؛
  • مجهز به پیست اسکیت، هاکی روی یخ و اسکیت نمایشی به متراژ هزار و 800 مترمربع،
  • رعایت استاندارد المپیک در طراحی؛
  • امکان استفاده از کافی‌شاپ و رستوران‌های محوطه؛
  • امکان اجاره کفش و سایر تجهیزات پاتیناژ؛
  • دارای فضای استقرار تماشاگران با ظرفیت ۴۰۰ نفر؛
  • وجود ۱۰ جایگاه برای استقرار افراد دارای معلولیت جسمی؛
  • دارای جایگاه VIP با ظرفیت ۲۰ نفر؛
  • برگزاری دوره‌های آموزشی در سطوح متفاوت به‌ صورت خصوصی یا گروهی برای گروه‌های سنی مختلف.

۷. استادیوم چند منظوره

  • امکان استفاده از استادیوم برای ورزش‌های فوتبال، تنیس، والیبال و امثال آنها؛
  • وجود یک زمین اصلی و دو زمین تمرینی تنیس با پوشش پرمیوم کامفورت کورت؛
  • قرار گرفته در محدوده باغ بام مرکز خرید ایران؛
  • دسترسی به کافه و رستوران‌های مجموعه؛
  • چشم‌اندازی بی‌نظیر؛
  • مساحت ۴هزار و 100 متر مربعی؛
  • جایگاه مخصوص تماشاگران با ظرفیت هزار و 300 نفر؛
  • وجود جایگاه و تجهیزات مخصوص افرادی که دارای معلولیت جسمانی هستند؛
  • استفاده از تجهیزات مدرن و منطبق با استانداردهای جهانی؛
  • فروش تجهیزات ورزش‌های راکتی و آمادگی جسمانی در نزدیکی مجموعه؛
  • فروش انواع مواد آشامیدنی و خوراکی در فضای مجموعه؛
  • قابلیت برگزاری انواع رقابت‌های ورزشی در رشته‌های متعدد؛
  • امکان برگزاری رویدادهای غیر ورزشی.

۸. زمین اسکواش ایران مال

اسکواش در ایران مال

  • دارای مساحت ۲هزار و 700 متر مربعی؛
  • دارای ۴ زمین هوشمند و مدرن در بام سبز؛
  • نورپردازی تخصصی؛
  • دارای قابلیت ویژه ضبط تصاویر به‌صورت همزمان و ارسال آن به تلفن همراه ورزشکاران؛
  • دسترسی به کافی‌شاپ‌های بام سبز مرکز خرید ایران.

شهربازی ایران مال

مگر می‌شود چنین مجموعه بزرگی را بنا کنند و به فکر فرشته‌های کوچک و دوست‌داشتنی نباشند؟ بخش بزرگی از ایران مال به شهربازی سرپوشیده آن اختصاص یافته است. همانند هر عنصر دیگر مرکز خرید ایران، شهربازی این مجموعه نیز بسیار بزرگ، تخصصی و مثال‌زدنی است. در این شهربازی سرپوشیده از بهترین وسایل بازی منطق بر استانداردهای روز جهان استفاده شده است که می‌توانند ساعت‌ها کودکان را سرگرم بازی کنند. البته جالب است بدانید که بازی در این شهربازی فقط محدود به کودکان نیست و حتی بزرگسالان نیز می‌توانند در آن مشغول تفریح و بازی شوند. به همین دلیل هم اینجا تبدیل به یکی از جاهای تفریحی تهران شده است.

در این مجموعه بازی‌های منحصربه‌فردی مانند ترن هوایی در فضای بسته، فضای بازی لیزری، سالن نمایش مخصوص کودکان، مسابقات قهرمانی بازی‌های رایانه‌ای و پیست قایق‌های ضربه‌ای به چشم می‌خورند. در این شهربازی حتی امکان برگزاری انواع مراسم از جمله جشن‌های تولد اختصاصی برای کودکان نیز وجود دارد تا جشن تولد کودک خود را به یک جشن خاطره‌انگیز تبدیل کنید.

هتل ایران مال

اگر بخواهید معیارهای انتخاب یک اقامتگاه مناسب را در نظر بگیرید، خواهید دید که مرکز خرید ایران همه آن معیارها را در سطح بسیار عالی داراست. با توجه به همین مسئله، شاهد وجود یکی از بهترین هتل‌های ۵ ستاره در مرکز خرید ایران هستیم. این هتل در مساحتی بالغ بر 123 هزار متر مربع واقع شده است و 18 طبقه دارد. در این 18 طبقه 359 باب اتاق با ظرفیت‌های متفاوت و امکانات مختلف تعبیه شده است.

فضای داخلی اتاق‌ها به شکلی کاملاً لوکس و امروزی طراحی شده‌اند و در ساخت آن‌ها از بهترین مواد استفاده کرده‌اند. مسافران این هتل می‌توانند از دسترسی مناسب مرکز خرید ایران به جاذبه‌های مختلف گردشگری و همچنین امکانات مجموعه ایران مال لذت ببرند و اقامتی رؤیایی را تجربه کنند.

در این هتل امکانات جانبی کاملی از جمله امکان استفاده از استخر، جکوزی، سونا، حمام ترکی، سالن‌های ماساژ، سالن‌های زیبایی، مراکز آب درمانی، رستوران‌های بین المللی، آمفی تئاتر، سالن ضیافت و اتاق جلسات وجود دارد. تقریباً می‌توان گفت که بر اساس معیارهای روز دنیا، این هتل یکی از بهترین هتل‌های تمام ایران به حساب می‌‌آید. پرسنل هتل به‌صورت کامل آموزش دیده‌اند و رفتاری بسیار محترمانه از خود نشان می‌دهند. هدف از احداث این هتل، جذب هر چه بیشتر گردشگران خارجی به ایران بوده است.

نمایشگاه خودرو ایران مال

مجموعه ایران مال تلاش دارد تا سلیقه تک به تک مراجعان را در نظر داشته باشد و آن‌ها را به‌نوعی سرگرم کند. صنعت خودروسازی در گذشته فقط برای کاهش پیاده‌روی و افزایش سرعت زندگی به وجود آمد؛ اما این روزها خودروسازی تبدیل به دنیایی از تکنولوژی روز شده است و هر روز شاهد یک نوآوری جدید در آن هستیم. در نمایشگاه خودرو ایران مال می‌توانید اتفاقات و رویدادهایی که در صنعت خودروسازی رخ داده است را دنبال کنید. فضای داخلی این بخش دارای معماری بسیار منحصربه‌فردی است و حس مدرنیته را به شما القا می‌کند.

نمایشگاه آثار هنری ایران مال

در گوشه‌ای از ایران مال، فضایی بسیار مجلل با مساحت ۸ هزار متر مربع، آماده برگزاری انواع نمایشگاه و گالری آثار هنری است. نمایشگاه آثار هنری ایران مال که در نزدیکی هتل ۵ ستاره این مجموعه واقع شده است، فضایی مناسب برای برگزاری انواع کارگاه آموزشی، حراج آثار هنری یا گالری نقاشی محسوب می‌شود. تجهیزات نمایشی به‌کاررفته در این نمایشگاه همگی مطابق با استانداردهای روز دنیا هستند.

مرکز نمایشگاهی ایران مال

مرکز نمایشگاهی ایران مال

بخش وسیعی از مرکز خرید ایران به مرکز نمایشگاهی اختصاص یافته است. در این مرکز نمایشگاهی امکان برگزاری انواع نمایشگاه دائمی بین‌المللی و انواع رویداد‌های تجاری بزرگ در سطح جهانی وجود دارد. در این مرکز از بهترین تکنولوژی روز دنیا استفاده شده است و فضایی کافی برای حضور مدعوین وجود دارد.

هلی پد ایران مال

بد نیست بدانید که مرکز خرید ایراندارای یک هلی‌پد 26متری برای فرود هلی‌کوپتر است. این سازه فضایی دارای عرشه فلزی است که مستقیماً به دست شرکت فراژآوران آسمان طراحی و ساخته شده است. جالب است بدانید که هلی‌پد ایران مال، بزرگ‌ترین هلی‌پد فلزی حال حاضر در تمام ایران است.

پارکینگ ایران مال

پارکینگ ایران مال

ایران مال دارای پارکینگی بزرگ و رایگان با ظرفیت بیش از 20 هزار موتور‌سیکلت و خودرو است. در هر ساعت از شبانه روز، ۸ هزار وسیله نقلیه می‌توانند در این پارکینگ قرار بگیرند. جالب است بدانید نه‌تنها پارکینگ مرکز خرید ایران برای مراجعان این مرکز خرید رایگان است، بلکه عموم مردم نیز می‌توانند به صورت کاملاً رایگان از پارکینگ این مجموعه به صورت نامحدود استفاده کنند. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که پارکینگ مرکز خرید ایران وسعت بسیار فراوانی دارد؛ از این رو حتماً هنگام پارک خودرو، باید با کمک شماره روی ستون‌ها، محل پارک خودروی خود را به خاطر بسپارید. فضای پارکینگ کاملاً باز و روشن است و خودروهای متعدد می‌توانند به‌راحتی از کنار یکدیگر عبور کنند. این پارکینگ مجهز به سیستم اعلان و اطفای حریق است و به‌صورت دائم با دوربین‌های مدار بسته تحت نظارت مستقیم نگهبانان قرار دارد.

وسیع بودن پارکینگ ایران مال

البته به دلیل وسیع‌بودن پارکینگ، این احتمال وجود دارد که فاصله زیادی تا درب ورودی مجموعه داشته باشید. در این راستا مجموعه ایران مال، تعدادی ون در محوطه پارکینگ قرار داده است تا شما را تا جلوی درب ورودی برسانند؛ همچنین این مجموعه برای مسیر برگشت نیز ون‌هایی برای رساندن مراجعان به خودروهایشان در نظر گرفته است.

پارکینگ مخصوص افراد دارای معلولیت جسمی

در راستای حفظ حقوق افرادی که معلولیت جسمانی دارند، مرکز خرید ایران 14 هزار فضای پارک اختصاصی رایگان در اختیار این عزیزان قرار می‌دهد. این جایگاه‌ها در بهترین موقعیت قرار دارند و به در ورودی مجموعه بسیار نزدیک هستند.

معماری ایران مال

معماری ایران مال

ایران مال را باید یک مرکز خرید برای «ترین‌ها» دانست. در ایران مال می‌توانید شاهد بزرگ‌ترین مرکز خرید، متنوع‌ترین مجتمع، بهترین هتل، ظریف‌ترین تزئینات و بهترین نمونه از هنر معماری مهندسان ایرانی باشید. سبک معماری ایران مال سبکی بسیار خاص و منحصربه‌فرد است که می‌تواند مثالی برای سازه‌های مختلف ایرانی باشد. این بنا با وجود آنکه ظاهری مدرن و امروزی دارد؛ اما از المان‌های معماری سنتی ایرانی در آن به نحو احسن استفاده شده است. استفاده از حداکثر نور محیط و وجود باغ‌های متعدد در فضای مجموعه باعث می‌شود تا آن را به نوعی برگرفته از معماری سبز و پایدار دانست. تخصیص فضا در این مجموعه به شکل بی‌نظیری انجام شده است. مهندسان ایرانی کشورمان، همه چیز را در ایران مال به شکل عجیبی بی‌نقص و برنامه‌ریزی‌شده طراحی کرده‌اند و باید به هنر دست آن‌ها احسنت گفت.

نظر شما درباره چنین سرمایه‌گذاری عظیمی چیست؟ به نظر شما در آینده‌ای نه چندان دور شاهد احداث چنین مرکز خرید بزرگی در محدوده شرق تهران نیز خواهیم بود؟ نظرات خود را با ما و سایر همراهان ره بال آسمان به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که همه ما بی‌صبرانه منتظر نظرات شما عزیزان همراه هستیم.

تهران، انتهای بزرگراه شهید همت (غرب)، بزرگراه شهید خرازی، بازار بزرگ ایران.

نیمه اول سال ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب و نیمه دوم سال ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب.

بله، ایران مال دارای پارکینگی بزرگ با ظرفیت 20 هزار خودرو و موتور سیکلت است.

استفاده از پارکینگ ایران مال برای عموم مردم رایگان است.

برای بازدید کامل از مرکز خرید ایران، باید حداقل حدود ۴ تا ۵ ساعت زمان صرف کنید.

هزینه ورودی مرکز خرید ایران رایگان است.

کتابخانه جندی شاپور یا همان باغ کتاب مرکز خرید ایران در طبقه دوم (G2) قرار دارد.

استفاده از کتابخانه جندی شاپور آزاد است و لازم نیست هزینه ورودی بابت آن بپردازید.

{“@context”:”https://schema.org”,”@type”:”FAQPage”,”mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”ایران مال کجاست؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”تهران، انتهای بزرگراه شهید همت (غرب)، بزرگراه شهید خرازی، بازار بزرگ ایران.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”ساعت کاری ایران مال چه زمانی است؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”نیمه اول سال ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب و نیمه دوم سال ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”آیا ایران مال پارکینگ دارد؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”بله، ایران مال دارای پارکینگی بزرگ با ظرفیت 20 هزار خودرو و موتور سیکلت است.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”هزینه پارکینگ ایران مال چقدر است؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”استفاده از پارکینگ ایران مال برای عموم مردم رایگان است.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”بازدید از ایران مال چقدر طول می‌کشد؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”برای بازدید کامل از مرکز خرید ایران، باید حداقل حدود ۴ تا ۵ ساعت زمان صرف کنید.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”هزینه ورودی ایران مال چقدر است؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”هزینه ورودی مرکز خرید ایران رایگان است.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”آدرس کتابخانه ایران مال تهران کجاست؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”کتابخانه جندی شاپور یا همان باغ کتاب مرکز خرید ایران در طبقه دوم (G2) قرار دارد.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”هزینه ورودی و شرایط استفاده از کتابخانه ایران مال چیست؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”استفاده از کتابخانه جندی شاپور آزاد است و لازم نیست هزینه ورودی بابت آن بپردازید.”}}]}

3.5/5 (2 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.