باغ جوان اصفهان | تجربه‌ای از هیجانی وصف‌ناشدنی در دل طبیعت

14

باغ جوان اصفهان با سرگرمی‌های متنوع، منظره‌های سرسبز و محیطی دلگشا و فرح‌انگیز به یکی از جاهای دیدنی مرکز ایران تبدیل شده است. این باغ تفریح‌هایی دارد که کودکان، بزرگسالان و کهنسالان را سرگرم می‌کند. باغی که از آن صحبت می‌‌کنیم به لحاظ مسافت نیز یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های ایران به حساب می‌آید و چیزی حدود ۳۰ هکتار مساحت دارد. سرگرمی‌های مجموعه تفریحی باغ جوان اصفهان به اندازه‌ای جذاب است که ارزش دارد یک روز کامل را به گشت‌و‌گذار در آن اختصاص دهید. از آنجایی که رسم داریم بهترین اطلاعات گردشگری را در اختیار همراهان خود قرار دهیم، در ادامه اطلاعات جالبی درباره مجموعه تفریحی باغ جوان مطرح می‌کنیم. به شما قول می‌دهیم به لطف این اطلاعات، گردشگری در باغ جوان حسابی به شما خوش بگذرد و مسافرت به اصفهان به سفری خاطره‌ساز برای شما تبدیل شود.

باغ جوان اصفهان کجاست؟

باغ جوان اصفهان

این باغ سرسبز و زیبا یکی از جاهای تفریحی اصفهان است که محله‌ای خوش‌مسیر قرار دارد. برای رسیدن به باغ جوان باید به خیابان مشتاق سوم در شهر اصفهان بروید. در این خیابان پُلی با نام پل شهرستان وجود دارد. از پل که عبور کردید، چشمتان به جمال باغ جوان روشن خواهد شد. این باغ از خیابان سلمان فارسی اصفهان نیز راه دارد.

امکانات تفریحی باغ جوان اصفهان

باغ‌های شهر اصفهان یکی از دیگری تماشایی‌تر هستند. با این حال کمتر باغی را در این شهر سراغ داریم که امکانات تفریحی آن به اندازه باغ جوان باشد. سرگرمی‌های هیجان‌انگیز، تفریحات آموزشی و بازی‌های مخصوص کودکان و بزرگسالان در گوشه‌و‌کنار باغ جوان خودنمایی می‌کند. چیزی حدود ۳۵ سرگرمی با ویژگی‌های جذاب در باغ جوان وجود دارد. برای اینکه در بین تمامی این سرگرمی‌ها، بهترینِ بهترین‌ها را انتخاب کنید، فهرستی از جذاب‌ترین سرگرمی‌های باغ جوان را آماده کرده‌ایم.

  • سوارکاری تفریحی

سوارکاری تفریحی

در روزگاران نه‌چندان دور، سوارکاری حرفه‌ای بود که بسیاری از مردمان و زنان در جوانی فرا می‌گرفتند. جایگاه اسب در حمل‌و‌نقل مردمان ایران قدیم کار را به جایی کشانده بود تا سوارکاران تیزتک با هم رقابت کنند و مسابقه‌های هیجان‌انگیزی ترتیب دهند. به لطف پیشرفت فناوری، این روزها سوارکاری از حرفه‌ای با اهمیت به تفریحی سرگرم‌کننده تبدیل شده است. از آنجایی که سوارکاری نیاز به اصطبل و زمین بزرگی دارد، این سرگرمی عموماً در مناطق بیرون از شهر انجام می‌شود. محبوبیت سوارکاری در بین اصفهانی‌ها باعث شده تا قسمتی از باغ جوان به سوارکاری اختصاص پیدا کند. در این قسمت اسب‌های تیزتکی نگهداری می‌شوند. این اسب‌ها تربیت‌شده هستند و به‌راحتی می‌توانید از آن‌ها سواری بگیرید. در نتیجه اگر تاکنون سوارکاری نکرده‌اید، اما به این سرگرمی علاقه دارید، سفر به باغ جوان را به فال نیک بگیرید و سوارکاری جانانه‌ای را تجربه کنید.

  • کارتینگ

کارتینگ

کارتینگ، سرگرمی هیجان‌انگیزی است که عاشقان خودرو قدر آن را می‌دانند. در اصفهان چندین پیست کارتینگ وجود دارد. یکی از هیجان‌انگیزترینِ این پیست‌ها در باغ جوان اصفهان واقع شده است. در پیست کارتینگِ این باغ، خودروهای پیشرفته‌ای قرار دارد. گردشگران با حضور در این پیست، پشت فرمان خودروهای کارتینگ می‌نشینند و آن قدر سرعت می‌گیرند که کسی به گَردِشان نرسد. کارتینگِ باغ جوان برای نوجوان‌هایی که تاکنون فرصتی برای اتومبیل‌رانی پیدا نکرده‌اند نیز جذاب است. نوجوان در این پیست پشت فرمان خودروهای کارتینگ می‌نشینند و دست‌فرمان خود را به رخ یکدیگر می‌کشند.

  • فوتبال حبابی

فوتبال حبابی

فوتبال حبابی را به گردشگرانی پیشنهاد می‌کنیم که حوصله‌شان از فوتبال معمولی سر رفته است. این فوتبال به اندازه‌ای بامزه است که از آن سیر نخواهید شد. فوتبال حبابی همانند فوتبال معمولی در زمین چمن انجام می‌شود. با این تفاوت که فوتبالیست‌ها در این سرگرمی باید داخل توپ‌های پلاستیکی بسیار بزرگ و حباب‌مانندی قرار بگیرند. سپس در حالی که داخل این حباب‌های بزرگ هستند، باید توپ را به زمین حریف ببرند و گُل بزنند. قرار داشتن فوتبالیست‌ها داخل توپ‌های بزرگِ حبابی، باعث می‌شود تا با خیال راحت به هم تنه بزنند و بدون اینکه آسیبی ببینند، روی زمین بیفتند.

فوتبال حبابی مجموعه تفریحی باغ جوان اصفهان

فوتبال حبابی سرگرمی نسبتاً جدیدی است که جای خود را در دل علاقه‌مندان تفریحات جالب و بامزه باز کرده. جالب است بدانید فوتبال حبابی در دیگر کشورهای دنیا طرفداران بی‌شماری دارد. سالانه مسابقه‌های فوتبال حبابی در قسمت‌های مختلف دنیا برگزار می‌شود. اگر به همراه اعضای خانواده یا دوستان راهی باغ جوان شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً فوتبال حبابی را در حالت گروهی امتحان کنید و حسابی خوش بگذرانید.

  • زیپ لاین

زیپ لاین مجموعه تفریحی باغ جوان اصفهان

زیپ لاین، تفریحی است که محبوبیت زیادی در بین جوانان دارد. اگر اهل هیجان هستید و می‌خواهید آدرنالین خونتان زیاد شود، سری به زیپ لاین باغ جوان بزنید. این زیپ لاین با تمامی زیپ‌ لاین‌هایی که تاکنون دیده‌اید تفاوت دارد. زیپ لاین باغ جوان برخلاف دیگر زیپ لاین های ایران که تک‌نفره هستند، هم‌زمان به دو نفر سواری می‌دهد. این ویژگی، جذابیت زیپ لاین باغ جوان را برای گردشگرانی که همراه دلدار خود راهی اصفهان شده‌اند بیشتر می‌کند. در این زیپ لاین می‌توانید در کنار یار بنشینید و مسیری ۱۵متری را بر فراز باغ زیبای جوان طی کنید.

  • قلعه وحشت

قلعه وحشت مجموعه تفریحی باغ جوان اصفهان

به گردشگرانی که دل شیر دارند و در سفر به اصفهان می‌خواهند دل‌و‌جرات خود را به محک آزمایش بگذارند، گشت‌و‌گذار در قلعه وحشت را پیشنهاد می‌کنیم. از درودیوار این قلعه وحشت‌و‌ترس می‌بارد. قلعه‌ای که از آن صحبت می‌کنیم همانند مکانی ترسناک طراحی شده تا بازدیدکننده‌ را حسابی بترساند. وسیله‌هایِ ترسناکِ این قلعه به اندازه‌ای طبیعی است که مخاطبین از دیدن آن‌ها تا مغز استخوان می‌ترسند. گشت‌و‌گذار در قلعه وحشت، سرگرمی متفاوتی است که گردشگران ماجراجو قدر آن را به‌خوبی می‌دانند.

  • لیزرتگ

لیزرتگ مجموعه تفریحی باغ جوان

بزرگ‌‌ترین لیزر تگ ایران در باغ جوان اصفهان خودنمایی می‌کند. لیزرتگ سرگرمی هیجان‌انگیز و بامزه‌ای است که در گروه‌های چند نفره می‌توانید مشغول آن شوید. این سرگرمی محدودیت سنی چندانی ندارد. به لطف این شرایط به همراه تمامی اعضای خانواده راهی لیزر تگ باغ جوان شوید و لحظه‌های خاطره‌سازی را تجربه کنید. در لیزرتگ به گروه‌های ۴ تا ۸ نفره تقسیم می‌شوید. سپس این گروه‌ها با اسلحه‌های لیزری به جان هم می‌افتند و دَمار از روزگار یکدیگر در می‌آورند.

  •  پینت بال

 پینت بال مجموعه تفریحی باغ جوان

به گردشگرانی که در گروه‌های چندین نفره راهی اصفهان شده‌اند یا علاقه زیادی به سرگرمی‌های گروهیِ هیجان‌انگیز دارند، پینت بال باغ جوان را پیشنهاد می‌کنیم. در این سرگرمی به گروه‌های ۸ تا ۳۰ نفره تقسیم می‌شوید. سپس اعضای این گروه‌ها لباس رزم بر تن می‌کنند و به سلاح‌های پینت‌ بال مجهز می‌شود. پس از اینکه تا دندان مسلح شدند، به داخل میدان نبرد پینت‌ بال می‌روند تا اعضای گروه مقابل را یکی‌پس‌از دیگری با اسلحه پینت بال، از زمین بیرون کنند. پینت بال از آن دسته سرگرمی‌های باغ جوان است که چیزی حدود ۹۰ دقیقه طول می‌کشد. در تمامی این مدت، لحظه‌های بامزه و سرشار از هیجان در انتظار شرکت‌کنندگان است.

  •  آرچری

 آرچری مجموعه تفریحی باغ جوان

علاقه‌مندان سرگرمی‌های هیجان‌انگیز بهتر از ما می‌دانند که منظور از آرچری، درواقع همان تیروکمان خودمان است. با این تفاوت که در آرچریِ باغ اصفهان، به‌جای تیرهای مرگبار، تیرهای بی‌خطری در اختیار شرکت‌کننده‌ها قرار می‌گیرد. سپس این شرکت‌کننده داخل قلعه‌ مخفی می‌شوند و اعضای گروه مقابل را هدف می‌گیرند. آرچری تفریحی است که هرچقدر شرکت‌کننده بیشتری داشته باشد، بیشتر خوش می‌گذرد. به همین دلیل اگر دسته‌جمعی راهی اصفهان شده‌اید و دنبال تفریح گروهی در این شهر می‌گردید، آرچری باغ جوان انتخاب مناسبی برای شماست.

  • یوروجامپینگ

یوروجامپینگ

یوروجامپینگ که به آن بانجی یوروبانجی هم گفته می‌شود، سرگرمی متنوعی برای کودکان و نوجوانان به حساب می‌آید. شرکت‌کننده‌ها در یوروجامپینگ به چندین کِش بسته می‌شوند. سپس شرکت‌کننده‌ای که با کش بسته شده، به سمت پایین کشیده می‌شود. با یک بار کشیدن‌شدن، شرکت‌کننده به آسمان پرتاب می‌کند. از آنجایی که شرکت کننده با کش‌های محکمی بسته‌شده، این کش‌ها، کش می‌آورد و دوباره به سمت زمین می‌آيد. در زیر شرکت‌کننده نیز صفحه‌‌ای کشسان قرار دارد. اصابت شرکت‌کننده با این صفحه باعث می‌شود تا باز هم به آسمان پرتاب شود. مراحلی که به آن اشاره کردیم به اندازه‌‌ای هیجان‌انگیز است که شرکت‌کننده‌ها از انجام آن سیر نمی‌شوند.

  • ترامپولین

اگر با اعضای خانواده راهی باغ جوان شده‌اید و کودک یا نوجوانی همراه شماست، حتماً ترامپولین باغ جوان را امتحان کنید. این سرگرمی لحظه‌های شادی را برای کودکان و نوجوان‌ها به ارمغان می‌آورد. ترامپولین، سرگرمی است که جای خودش را در بین مراکز تفریحی ایران باز کرده. با این حال برای آن دسته از همراهانی که نمی‌دانند ترامپولین چیست، باید بگوییم ترامپولین با صفحه‌ای کشسان درست شده است. شرکت‌کننده‌ها با پریدن روی این صفحه کشسان، به بالا می‌پرند و حسابی کِیف می‌کنند.

نکات بازدید از باغ جوان اصفهان

نکات بازدید از باغ جوان اصفهان

جاذبه‌های باغ جوان فقط به سرگرمی‌های آن خلاصه نمی‌شود. این باغ، فضایی سرسبز و دل‌انگیز دارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم دوربین عکاسی یا گوشی هوشمندی با دوربینی باکیفیت همراه داشته باشید و عکس‌‌های خاطره‌انگیزی از جاذبه‌های بصری این باغ بگیرید. این باغ به لحاظ امکانات رفاهی چیزی کم‌و‌کسر ندارد. به لطف این شرایط نیازی نیست برای گردشگری در این باغ تنقلات یا آب نوشیدنی همراه ببرید. رستورانی اعیانی و کافه‌‌ای شیک در باغ جوان وجود دارد. اگر گرسنه شدید یا خواستید گلویتان را تازه کنید، این رستوران و کافه خوشمزه‌ترین غذاها و نوشیدنی‌های گوارای اصفهانی را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد.

بهترین زمان بازدید باغ جوان اصفهان

بهترین زمان بازدید باغ جوان اصفهان

وقتی صحبت از گردشگری در یکی از بهترین باغ های تفریحی ایران به میان می‌آید، ناگفته پیداست که بهار زمان مناسبی برای گشت‌و‌گذار در باغ جوان است. از آنجایی که بسیاری از سرگرمی‌‌های این باغ پس‌ازظهر فعال می‌شود، گشت‌وگذار تابستانه نیز در باغ جوان حسابی خوش می‌گذرد. این باغ تا اواسط پاییز همچنان زیبا و جذاب است. باغ جوان در ماه پایانی پاییز و فصل زمستان به اندازه‌ای سرد می‌شود که گردشگران رغبتی برای تفریح در این باغ نشان نمی‌دهند. تمامی سرگرمی‌ها و بازی‌های باغ جوان در زمستان تعطیل می‌شود.

اطلاعات بازدید باغ جوان اصفهان

اطلاعات بازدید باغ جوان اصفهان

اجازه دهید خیالتان را راحت کنیم که گشت‌و‌گذار در باغ جوان اصفهان کاملاً رایگان است. به لطف این شرایط اگر دنبال تفریحات رایگان اصفهان می‌گردید، باغ جوان این شهر را به برنامه گردشگری خود اضافه کنید. با این حال اگر اهل سرگرمی هستید، برای استفاده از تفریحات این باغ که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، باید سرِ کیسه را شُل کنید و بلیط ورودی کارتینگ، فوتبال حبابی قلعه وحشت و سرگرمی‌هایی از این دست را خریداری نمایید. درهای باغ جوان از شنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت ۱۷:۳۰ پس‌ازظهر تا ۲۳:۳۰ دقیقه شب به روی گردشگران باز است. این باغ تفریحی جمعه‌ها از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۲۳:۳۰ از گردشگران پذیرایی می‌کند.

آدرساصفهان، انتهای خیابان مشتاق سوم، بعد از پل شهرستان
شماره تماس09136676000
ساعات کاریشنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۳:۳۰
و
جمعه‌ها از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۲۳:۳۰
آدرس صفحه اینستاگرامbaghejavan_esf@

جاهای دیدنی نزدیک به مجموعه تفریحی باغ جوان

گردشگری شما در باغ جوان بسته به علاقه‌ای که به سرگرمی و طبیعت دارید، از دو تا چندین ساعت طول می‌کشد. همان‌گونه که بهتر از ما می‌دانید، اصفهان جاهای دیدنی بی‌شماری دارد. خوشبختانه باغ جوان فاصله کمی با بسیاری از این جاهای دیدنی دارد. به لطف این شرایط پیشنهاد می‌کنیم در کنار گشت‌و‌گذاری جانانه در باغ جوان، حتماً سری به باغ گلها اصفهان در فاصله‌ای حدود ۴ کیلومتری این باغ بزنید. اتاق فرار (اِسکِیپ روم) اصفهان با فاصله‌ای حدود ۳.۷ کیلومتر، شهر رویاها با فاصله‌ای حدود ۵.۶ کیلومتر، محله جِی اصفهان با فاصله‌ای حدود ۳.۷ کیلومتر و محله کنگاز با فاصله ۴ کیلومتر، از جاهای دیدنی اصفهان نزدیک به باغ جوان به حساب می‌آید.

مسیر دسترسی باغ جوان اصفهان

برای رسیدن به باغ جوان باید راهی اصفهان شوید. به این شهر زیبا که رسیدید، مسیر خیابان مشتاق سوم را در پیش بگیرید تا به پلی با نام پل شهرستان برسید. پس از گذر از پل شهرستان، زیبایی‌های باغ جوان نمایان می‌شود.

مجموعه تفریحی باغ جوان اصفهان مکانی همه‌چیزتمام برای سرگرمی و تفریح است. در این مکان طبیعت‌دوست‌ها فرصتی برای گشت‌وگذار در فضای سبزِ زیبای باغ پیدا می‌کنند. عاشقان هیجان نیز با حضور در سرگرمی‌های مفرح باغ جوان، حسابی سرگرم می‌شوند و با خاطره‌ای خوش به دیار خود باز می‌گردند. امیدواریم اطلاعاتی که از مجموعه تفریحی باغ جوان با شما مطرح کردیم، زمینه‌ساز سفری خاطره‌ساز به این دیار زیبا و تاریخی باشد. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم خاطره‌های خوش و تجربه‌های سودمندی از سفر به اصفهان دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های مفید و خاطره‌های شیرین را در قسمت نظرات با همراهان خود در ره بال آسمان و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

باغ جوان در اصفهان، خیابان مشتاق سوم، بعد از پل شهرستان قرار دارد.

اتاق فرار (اِسکِیپ روم) اصفهان با فاصله‌ای حدود ۳.۷ کیلومتر، شهر رویاها با فاصله‌ای حدود ۵.۶ کیلومتر، محله جِی اصفهان با فاصله‌ای حدود ۳.۷ کیلومتر و محلخ کنگاز با فاصله ۴ کیلومتر از جاهای دیدنی نزدیک به باغ جوان به حساب می‌آید.

قلعه وحشت، ترامپولین، کارتینگ، فوتبال حبابی، زیپ لاین، پینت بال، لیزر تگ و آرچری از سرگرمی‌های جالبی است که در باغ جوان اصفهان انتظار گردشگران را می‌کشد.

باغ جوان اصفهان امکانات رفاهی شایسته‌ای را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

درهای باغ جوان از شنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت ۱۷:۳۰ پس‌ازظهر تا ۲۳:۳۰ دقیقه شب به روی گردشگران باز است. این باغ تفریحی جمعه‌ها از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۲۳:۳۰ از گردشگران پذیرایی می‌کند.

3.4/5 (5 نظر)
14 نظرات
  1. مجید می گوید

    خیلی عالی بود
    واقعا جزو کامل ترین شهربازی هاست که برای همه سنین مناسبه

    1. بانو تقیان می گوید

      مجید عزیز، ممنونیم بابت انتقال تجربه‌تون.

  2. یونس می گوید

    عالی هس جایی بسیا خوب یکی از بهترین جاهاس

  3. کیارا می گوید

    واقعا فکر میکنید خوبه؟ وقتی یه کارکنان توی اون باغ به خودش اجازه میده به یه بچه ۱۴ ساله نزدیک بشه و روش به قولی کراش داشته باشه مثلا خوبه؟؟؟…

  4. کیارا می گوید

    واقعا برای شما متاسفم که به کارکنان خود اجازه می‌دهد به دوست من تا صورتش نزدیک بشه اخه یه مرد ۳۵ ساله چه برسه به دختر ۱۴ ساله برید خجالت بکشید

    1. بانو تقیان می گوید

      کیارا عزیز، حراست هر مجموعه‌ای وظیفه داره به این مسائل رسیدگی کنه. حتماً باهاشون درمیون بذارین.

  5. کیارا می گوید

    واقعا کادر این مجموعه بسیار بی کفایت هست و در شان من نیست دوباره به اون جایی برم که کارکنان بد ذهن دارد

    1. بانو تقیان می گوید

      کیارا عزیز، حراست هر مجموعه‌ای وظیفه داره به این مسائل رسیدگی کنه. حتماً باهاشون درمیون بذارین.

  6. رضا می گوید

    سلام میخواستم بپرسم اجاره ی هر آلاچیق چقدر است ؟

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز، بهتره با شماره‌های درج‌شده تماس بگیرید و استعلام کنید.

  7. بی نام می گوید

    رستوران یا کافه هم داره؟؟

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام. بله. کافه داره.

  8. مارال می گوید

    سلام خسته نباشید قیمت بارزی ها مناسبه ما از طرف مدرسه دوشنبه میام میخواستم ببینم چقدر باید پول بیارم

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام مارال عزیز
      لطفا با شماره‌های داخل جدول تماس بگیرید تا راهنمایی‌تون کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.